abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28121781
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:09 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Een eerlijke klootzak dus
Hahaha...Ja, maar dan maak je als meisje wel zelf een keuze
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:11:59 #102
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28121799
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:09 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn leven zal dus nooit echt serieus zijn omdat ik het leven simpelweg niet serieus neem.
Dit heb ik dus al jaren. En nu ik tegen de 26 aan begin te hikken begin ik hier nogmaals over na te denken.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:12:04 #103
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28121801
Doet me denken aan een nummer van Acda en de Munnik:
quote:
Een man met alles
Wat je hebben kan
Vrouw, kind, huis, auto, baan
Zo'n baan
Maar Herman wilde het ooit anders
En denkt daar nu al maanden aan

Hij denkt aan wat ie wou
En denkt ik was te laf
Hij denkt is dit het nou?
Herman denkt zichzelf in het graf

Was het niet gisteren
Dat ik aankwam hier
Pas achttien jaar jong?
Zou ik niet feesten, zuipen, reizen?
Zou ik niet doen wat ik ooit zong?

Maar reizen kan niet meer
Dat had ie mooi gedacht
Ja, reizen terug naar huis
Want er wordt met het eten gewacht

Als het vuur gedoofd is
Dan komen de wolven

Vrijdagmiddag in het Vondelpark
En Herman staat op
Hij zwaait zijn tas ver de vijver in
En zingt weer hardop
Allang geen achttien meer
En het heldendom voorbij
Maar als ik nu niet ga
Dan is voorgoed een droom voorbij

Hen die ik pijn doe
Vergeef me mijn gemis
Maar alles gaat verkeerd
En weet je wat het is?
Dat is juist de reden waarom ik dus geen echte vaste relatie wil op het moment. Je hebt nog zoveel te doen, zoveel dingen die je nog waar moet maken. En met een dame zit je gewoon overal aan vast.

Overigens heb ik wel een relatie maar kan ik heel goed andere dingen doen en ben ik overal lekker vrij in, gelukkig maar.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28121806
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Of zij ziet een vrije relatie ook wel zitten.
Ik moet er niet aan denken, maar ze zijn er wel hoor.
Of zou hij bedoelen, dat hij de enige is die vreemd mag gaan.
Uiteraard
pi_28121809
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:10 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, mijn huidige vriendin zit ook op fok en die is daar allang van op de hoogte hoor.
Anders had ik dit echt niet gepost zonder dat eerst aan haar te vertellen.
Netjes
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:13:07 #106
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28121818
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:07 schreef Xennia het volgende:

[..]

Een meid die dat tolereert is waarschijnlijk niet erg dominant en zul jij als een voetveeg behandelen ergo je verliest je respect en interesse voor haar
Dat zou er wel een gevolg van kunnen zijn idd... Maar het is nu al anderhalf jaar verder...
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:13:43 #107
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28121826
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:10 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, mijn huidige vriendin zit ook op fok en die is daar allang van op de hoogte hoor.
Anders had ik dit echt niet gepost zonder dat eerst aan haar te vertellen.
En als zij diezelfde instelling heeft? Dat jij weet dat zij ook in elke serieuze relatie is vreemd gegaan? En dat zij aangeeft dat je dat moet weten. Heb je daar problemen mee? Zo niet dan sta je lekker in het leven.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:16:17 #108
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28121861
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:13 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

En als zij diezelfde instelling heeft? Dat jij weet dat zij ook in elke serieuze relatie is vreemd gegaan? En dat zij aangeeft dat je dat moet weten. Heb je daar problemen mee? Zo niet dan sta je lekker in het leven.
Ik heb daar serieus waar niet veel problemen mee, ik ben echt nauwelijks jaloers en sowieso pessimistisch over elke relatie (ooit gaat het uit, ooit gaat het uit) dus ik bouw weerstand op voor die klap sort to speak.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:17:04 #109
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28121879
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Uiteraard
Als ik vreemdga mag zij dat ook. Oog om oog tand om tand.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:17:15 #110
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28121883
Fukkerdefuk. Een serieus topic, en nog herkenbaar ook. Gelukkig ben ik al weer 10 jaar 28
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_28121885
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:12 schreef LaZZ het volgende:
Doet me denken aan een nummer van Acda en de Munnik:
[..]

Dat is juist de reden waarom ik dus geen echte vaste relatie wil op het moment. Je hebt nog zoveel te doen, zoveel dingen die je nog waar moet maken. En met een dame zit je gewoon overal aan vast.

Overigens heb ik wel een relatie maar kan ik heel goed andere dingen doen en ben ik overal lekker vrij in, gelukkig maar.
Ik snap dit echt niet.
Je kunt toch samen lol hebben?
Wanneer je alleen maar een relatie met iemand hebt, omdat je vlinders in je buik voelt, en je behoeftes wilt bevredigen met die relatie, zit je zeker weten al fout
Je moet een dosis vrijheid houden,maar zoals ik hier de boel lees, is een vriendin alleen maar goed als....heden, ik heb een te goede opvoeding gehad
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:17:32 #112
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28121892
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:16 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik heb daar serieus waar niet veel problemen mee, ik ben echt nauwelijks jaloers en sowieso pessimistisch over elke relatie (ooit gaat het uit, ooit gaat het uit) dus ik bouw weerstand op voor die klap sort to speak.
Aan de ene kant is dat heel erg relaxed. Aan de andere kant gaat dat op een gegeven moment jou opbreken denk ik. Maar who am i to speak. Iedereen is anders he.
pi_28121898
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:17 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dus het kwetst wel wanneer zij het doet?
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:19:34 #114
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28121918
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus het kwetst wel wanneer zij het doet?
Ik pretendeer niet van steen te zijn, ik kan wel enigzins relativeren maar zodra ik vreemdga is de relatie eigenlijk al voorbij... En als zij dat doet idem...
pi_28121932
quote:

[..]

Verrassend
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:21:56 #116
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28121956
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ouwe zemelaar
''Je bent zo jong als je je voelt'' wordt enkel gebruikt door oude mensen
Ik zal maar oppassen, de jaren gaan sneller voor de vrouwen.
pi_28121957
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:19 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet van steen te zijn, ik kan wel enigzins relativeren maar zodra ik vreemdga is de relatie eigenlijk al voorbij... En als zij dat doet idem...
Kun je het toch beter daarvoor al uit maken?
pi_28121958
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:16 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Nee, dit doe je dus niet.
Je krijgt die klap alleen elke keer weer,wanneer je die woorden uitspreekt (denkt)
Je kunt nog zoveel woorden gebruiken, maar je hart is blijkbaar niet hard genoeg, want jij moet je die zinnen dus elke keer inprenten.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:23:01 #119
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28121974
quote:

[..]

Mjah maar jij weet nu al dat die relatie al ten einde komt. Waarom dan beginnen aan relaties. Relaties zijn alleen leuk als je vlinders in je buik hebt en het gevoel hebt dat je lang bij elkaar blijft (is toch nooit zo maar het gevoel is leuk). Anders kun je beter lekker vrijgezel blijven heb je altijd iets minder gezeur om je heen en kun je op elke advance ingaan waar je zin in hebt. Nu heb je elke keer zoiets van heb ik zin om mijn relatie om het spel te zetten voor deze geile slet.
pi_28121977
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:21 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik zal maar oppassen, de jaren gaan sneller voor de vrouwen.
Dat compenseer ik met vriendjes die een jaar of drie jonger zijn
pi_28121991
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:19 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Misschien een idee om dan niet vreemd te gaan?
Heden! Ik dacht dat je toch een aardige eigen wil had.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:24:46 #122
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122000
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:21 schreef Xennia het volgende:

[..]

Kun je het toch beter daarvoor al uit maken?
Ik ben walgelijk egoistisch vrees ik, zodra ik vreemdga is de tegenpartij boos en is de relatie zo over. Geen ellenlange gesprekken, geen huilend hoofd op mijn schouder en geen valse afspraken als "we bellen nog, we houden contact". Niets van dat alles. Gewoon weten dat de tegenpartij je nooit meer wil zien en daar vrede mee hebben. De een zou het betitelen als laf de ander zou het weer op slim houden...
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:31:19 #123
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122094
Dit topic dwaalt nogal af...

uit persoonlijke ervaring weet ik dat ik mensen gerust op hun burgerlijkheid kan wijzen, en daar doen ze toch niets mee. Maar ondertussen zitten ze wel te zeiken over wanneer ik nou eens ga samenwonen.
De deal lijkt me simpel, als je niks doet met mijn argumenten doe ik ook niks met die van jou .
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:32:52 #124
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122116
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat compenseer ik met vriendjes die een jaar of drie jonger zijn

Geef het nou maar gewoon toe.
Als een vrouw de 21 jaar bereikt word ze volwassen en dat blijft ze. Een man van 40 jaar kan nog steeds een klein kind zijn en word nooit volwassen.

En ik weet het wel, de meeste vrouwen zijn daar gewoon stront jaloers op.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:34:34 #125
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122137
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:32 schreef Monus het volgende:

[..]

Als een vrouw de 21 jaar bereiken worden ze volwassen en dat blijven ze. Een man van 40 jaar kan nog steeds een klein kind zijn en word nooit volwassen.

En ik weet het wel, de meeste vrouwen zijn daar gewoon stront jaloers op.
Is dat dan meteen de reden waarom vrouwen al zo snel kinderen willen hebben zodat ze zich weer kinds kunnen gedragen. Ik ben een moeder, dus ik mag dat in het belang van de opvoeding van mijn koter".
pi_28122140
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:32 schreef Monus het volgende:

[..]

Als een vrouw de 21 jaar bereikt word ze volwassen en dat blijft ze. Een man van 40 jaar kan nog steeds een klein kind zijn en word nooit volwassen.
Maar hij blijft voor mij nog steeds 40 en oud ook al steekt hij zijn kop in het zand
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:35:48 #127
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122152
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar hij blijft voor mij nog steeds 40 en oud ook al steekt hij zijn kop in het zand
Mannen krijgen op die leeftijd karakter, vrouwen krijgen hangtieten, sinaasappelhuid en levervlekken.
pi_28122157
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:24 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik ben walgelijk egoistisch vrees ik, zodra ik vreemdga is de tegenpartij boos en is de relatie zo over. Geen ellenlange gesprekken, geen huilend hoofd op mijn schouder en geen valse afspraken als "we bellen nog, we houden contact". Niets van dat alles. Gewoon weten dat de tegenpartij je nooit meer wil zien en daar vrede mee hebben. De een zou het betitelen als laf de ander zou het weer op slim houden...
Mmm...Ik geloof er niet dat je, wanneer je veel om iemand geeft (heb ik het niet over houden van) jij zo je gevoel aan de kant kunt zetten,zonder de relatie te missen.
Weet eigenlijk niet of het wel egoïstisch is eigenlijk.
Denk meer aan angst.
pi_28122169
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:34 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Is dat dan meteen de reden waarom vrouwen al zo snel kinderen willen hebben zodat ze zich weer kinds kunnen gedragen. Ik ben een moeder, dus ik mag dat in het belang van de opvoeding van mijn koter".
Dat denk ik niet. Het moederschap brengt een hoop volwassen verantwoordelijkheden met zich mee. De reden dat vrouwen eerder toe zijn aan kinderen is toch wel de biologische klok tik tak tik tak
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:37:01 #130
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122170
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Mmm...Ik geloof er niet dat je, wanneer je veel om iemand geeft (heb ik het niet over houden van) jij zo je gevoel aan de kant kunt zetten,zonder de relatie te missen.
Weet eigenlijk niet of het wel egoïstisch is eigenlijk.
Denk meer aan angst.
Ik denk meer aan het feit dat de relatie in mijn hoofd al voorbij is en ik daarom vreemd kan gaan.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:37:44 #131
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122177
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Het moederschap brengt een hoop volwassen verantwoordelijkheden met zich mee. De reden dat vrouwen eerder toe zijn aan kinderen is toch wel de biologische klok tik tak tik tak
Mannen hebben een biologische eierwekker .
Theo Maassen©
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:37:58 #132
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28122182
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:37 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik denk meer aan het feit dat de relatie in mijn hoofd al voorbij is en ik daarom vreemd kan gaan.
Je weet toch wanneer in je hoofd de relatie voorbij is. Dan kan je zo'n meisje meteen beter dumpen en gewoon lekker vrijgezel zijn.
pi_28122183
Heel herkenbare uitspraken hier. Ik ben 'pas' 22 maar heb ook het idee dat mijn jeugd voorbij is gevlogen. Overigens vind ik het leven als twintiger heel erg leuk. Je bent nog een jongere, maar je wordt je meer bewust van de levenservaring die je opdoet. Ik moet er overigens niet aan denken om nu al gesettled te zijn. Ik kan over 20 jaar ook nog wel trouwen, heb daar absoluut geen haast mee.

Toch merk je aan alles dat je ouder wordt. Weer een vriend die gaat samenwonen. Weer een vriend die een hypotheek afsluit. Een paar jaar geleden hadden we het over de nieuwste scooter, nu over de beste meubelzaak. Promoties en lease-auto's.
Nu merk ik dat zoiets ook goede kanten heeft. Je kan het koophuis van je vrienden zonder schuldgevoel uitwonen met barbeques, ze vinden het nog leuk ook

Het ouder worden vind ik niet erg, maar ik word me steeds meer bewust van de jeugddromen die ik nog altijd in de ijskast heb liggen. Wanneer ga ik die eens nastreven? Voor ik het weet zit ik straks in het Vondelpark een Herman te wezen.
pi_28122210
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:31 schreef Xebrozius het volgende:
Dit topic dwaalt nogal af...

uit persoonlijke ervaring weet ik dat ik mensen gerust op hun burgerlijkheid kan wijzen, en daar doen ze toch niets mee. Maar ondertussen zitten ze wel te zeiken over wanneer ik nou eens ga samenwonen.
De deal lijkt me simpel, als je niks doet met mijn argumenten doe ik ook niks met die van jou .
Hier moet ik even om lachen
Jij wijst de mensen op hun burgelijkheid?
Heb je al gezien hoeveel mensen er gescheiden, of alleen leven?
Dit wordt in feite burgelijk!!!
Een getrouwd stel is een uitstervend ras!
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:40:58 #135
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122213
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:34 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat zal best kunnen... Interesante theory.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:41:38 #136
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28122222
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:37 schreef Kontiki het volgende:
Heel herkenbare uitspraken hier. Ik ben 'pas' 22 maar heb ook het idee dat mijn jeugd voorbij is gevlogen. Overigens vind ik het leven als twintiger heel erg leuk. Je bent nog een jongere, maar je wordt je meer bewust van de levenservaring die je opdoet. Ik moet er overigens niet aan denken om nu al gesettled te zijn. Ik kan over 20 jaar ook nog wel trouwen, heb daar absoluut geen haast mee.

Toch merk je aan alles dat je ouder wordt. Weer een vriend die gaat samenwonen. Weer een vriend die een hypotheek afsluit. Een paar jaar geleden hadden we het over de nieuwste scooter, nu over de beste meubelzaak. Promoties en lease-auto's.
Nu merk ik dat zoiets ook goede kanten heeft. Je kan het koophuis van je vrienden zonder schuldgevoel uitwonen met barbeques, ze vinden het nog leuk ook

Het ouder worden vind ik niet erg, maar ik word me steeds meer bewust van de jeugddromen die ik nog altijd in de ijskast heb liggen. Wanneer ga ik die eens nastreven? Voor ik het weet zit ik straks in het Vondelpark een Herman te wezen.
Je geeft weer een beetje de orginele draai aan het topic
Je bent idd nog jong maar je merkt de grote veranderingen waar vele het over hebben nu al idd. Voor mij lijkt het gevoelsmatig ook pas een paar jaar geleden dat we met vrienden druk zaten te sleutelen om de snelste 70 polini onder een brommer te draaien. Maar dat is nu al zeker dik 9 jaar geleden.

Dus kun je nagaan wat je nog te wachten staat
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:43:07 #137
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122237
quote:

[..]

Mannen hebben een biologische eierwekker .
Theo Maassen©
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:43:14 #138
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122239
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Hier moet ik even om lachen
Jij wijst de mensen op hun burgelijkheid?
Heb je al gezien hoeveel mensen er gescheiden, of alleen leven?
Dit wordt in feite burgelijk!!!
Een getrouwd stel is een uitstervend ras!
Ik lasanders onlangs dat de christelijke traditie weer helemaal opkomt onder de gelovige jongeren. En dat veel andere jongeren elkaar ook willen trouwen... Het wordt juist 'in' om te gaan trouwen.
pi_28122261
quote:

[..]

Ja, idd. die kan ook natuurlijk, maar dan vind ik dat je het gewoon uit moet maken.
Of je moet er lol in hebben, om de ander te kwetsen.
Dit doe je dan wel namelijk.
Het bekende gevoel van, een deuk in je imago hebben.
pi_28122267
Ik ben 37 en het leek gisteren dat ik nog 17 was. Ik voel me amper een dag ouder, toch is dat al 20 jaar geleden

Maak je niet druk TS, je oud voelen en oud zijn is niet hetzelfde. Sommige mensen van 18 gedragen zich alsof ze 80 zijn en sommige mensen van 80 voelen zich 18.

Alles is geest, zou mijn ome arie zeggen
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:46:26 #141
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122278
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar nu zonder gekheid.
Wat houd het dan precies in voor jou... '40 jaar zijn'?
pi_28122282
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:43 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik lasanders onlangs dat de christelijke traditie weer helemaal opkomt onder de gelovige jongeren. En dat veel andere jongeren elkaar ook willen trouwen... Het wordt juist 'in' om te gaan trouwen.
Maar ik bedoel dan meer een stel wat hun leven lang bij elkaar blijft.
Dit is echt een uitstervend ras aan het worden.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:47:19 #143
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28122289
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, idd. die kan ook natuurlijk, maar dan vind ik dat je het gewoon uit moet maken.
Of je moet er lol in hebben, om de ander te kwetsen.
Dit doe je dan wel namelijk.
Het bekende gevoel van, een deuk in je imago hebben.
Heel simpel wanneer je het gevoel krijgt dat je andere meisjes veel leuker vind is het al een teken van een op het eind lopende relatie. Zoals Xebro zegt is het in zijn hoofd al bijna over. Nou mooi moment om te kappen met die relatie en weer lekker als vrijgezel andere wijven te neuken. Dan handel je het netjes af en daarnaast is het stukken gemakkelijker. Heb je ook geen stempel op je hoofd als vreemdganger want dat kan nog wel eens vervelend worden in de toekomst ook al geef je er nu terrecht geen ene flikker om .
Ik zeg alleen maar dat die andere weg veel makkelijker te bewandelen is en werpt zijn vruchten af.
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:49:40 #144
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28122319
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:45 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ben 37 en het leek gisteren dat ik nog 17 was. Ik voel me amper een dag ouder, toch is dat al 20 jaar geleden

Maak je niet druk TS, je oud voelen en oud zijn is niet hetzelfde. Sommige mensen van 18 gedragen zich alsof ze 80 zijn en sommige mensen van 80 voelen zich 18.

Alles is geest, zou mijn ome arie zeggen
jij hebt helemaal gelijk. Maar toch is het vervelend als die harde jaren erbij tellen wanneer je mentaal nog "jong" bent. De cijfertjes zijn gewoon zo vervelend en het feit dat de tijd zo snel gaat.
pi_28122352
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:46 schreef Monus het volgende:

[..]

Maar nu zonder gekheid.
Wat houd het dan precies in voor jou... '40 jaar zijn'?
Dat houdt in dat hij 40 is en uit 1965 komt
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:58:19 #146
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122421
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:47 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Heel simpel wanneer je het gevoel krijgt dat je andere meisjes veel leuker vind is het al een teken van een op het eind lopende relatie. Zoals Xebro zegt is het in zijn hoofd al bijna over. Nou mooi moment om te kappen met die relatie en weer lekker als vrijgezel andere wijven te neuken. Dan handel je het netjes af en daarnaast is het stukken gemakkelijker. Heb je ook geen stempel op je hoofd als vreemdganger want dat kan nog wel eens vervelend worden in de toekomst ook al geef je er nu terrecht geen ene flikker om .
Ik zeg alleen maar dat die andere weg veel makkelijker te bewandelen is en werpt zijn vruchten af.
Niet iedereen is zo netjes en vreemd gaan is niet verboden.
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:00:08 #147
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_28122443
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:58 schreef Monus het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik zeg alleen wat ik denk dat gemakkelijker is. Wanneer je in je hoofd weet dat je relatie over is waarom nog een relatie?

Wanneer je een relatie wilt behouden en van iemand houd en daarnaast toch de behoefte hebt om vreemd te gaan is het een andere situatie. Maar goed dat is mijn mening.
pi_28122512
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:58 schreef Monus het volgende:

[..]

Zover zou ik ook niet willen gaan.
Maar wel weer sociaal arm, om iemand bewust pijn te doen
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:06:28 #149
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122518
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Zover zou ik ook niet willen gaan.
Maar wel weer sociaal arm, om iemand bewust pijn te doen
En een relatie 'normaal' beeindigen levert geen pijn op bedoel je?

De klap is altijd minder hard voor degene die hem geeft Youp van 't hek©
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:07:21 #150
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122526
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:52 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat houdt in dat hij 40 is en uit 1965 komt
Je bedoelt dat hij een lichaam heeft dat 40 jaar oud is. Dat is voor een man niet erg belangrijk, een man kan er heel aantrekelijk uitzien met 40 jaar, zelf nog met 60 jaar.

En voor de rest is het een state of mind. Genoeg ouwe zemelaars van 25 jaar gezien met hun baantje, auto, vrouw/man, kind en hond die hij elke nacht moet uitlaten. Gooien de helft van hun leven weg om maar te voldoen aan de maatschappij.
pi_28122575
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:06 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

En een relatie 'normaal' beeindigen levert geen pijn op bedoel je?

De klap is altijd minder hard voor degene die hem geeft Youp van 't hek©
Nee, dit zeg ik niet.
Maar de deuk in je imago is dieper, wanneer je gedumpt wordt voor een andere vrouw (of man)
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:17:08 #152
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122645
Volgens mij zijn er een paar mensen in de verkeerde topic. Dumpen en vreemd gaan heeft niks met ouder worden te maken.
pi_28122670
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:17 schreef Monus het volgende:
Volgens mij zijn er een paar mensen in de verkeerde topic. Dumpen en vreemd gaan heeft niks met ouder worden te maken.
Je hebt gelijk
pi_28122735
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:07 schreef Monus het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij een lichaam heeft dat 40 jaar oud is. Dat is voor een man niet erg belangrijk, een man kan er heel aantrekelijk uitzien met 40 jaar, zelf nog met 60 jaar.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel puur het cijfer 40. Afschrikwekkend
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:32:44 #155
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28122771
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:17 schreef Monus het volgende:
I know, ik heb dan ook geprobeerd weer ontopic te gaan... mijn excuus.
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:40:18 #156
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28122811
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:27 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel puur het cijfer 40. Afschrikwekkend
Dan word jij waarschijnlijk vroeg oud.
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:42:06 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28122824
Ik ben nu 37

Niet getrouwd, geen kinderen, geen eigen huis met burgerspulletjes, geen hypotheek, evt vriendinnetjes zijn nog steeds 18~25jr net als 15 jaar geleden, ik post steeds op fok, de afgelopen 6 jaar ben ik 4x verhuisd naar 4 verschillende landen. Ik heb geen thuis.

Dat wordt nooit meer wat
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 juni 2005 @ 03:40:27 #158
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28123052
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nu 37

Niet getrouwd, geen kinderen, geen eigen huis met burgerspulletjes, geen hypotheek, evt vriendinnetjes zijn nog steeds 18~25jr net als 15 jaar geleden, ik post steeds op fok, de afgelopen 6 jaar ben ik 4x verhuisd naar 4 verschillende landen. Ik heb geen thuis.

Dat wordt nooit meer wat
Opa
pi_28123069
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nu 37

Dat wordt nooit meer wat

Getrouwd, 1 dochter met betere opleiding dan mezelf, een paar knollen, 2 plekken om te wonen, en Ponymutsen babyvet in overvloed. .
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:21:44 #160
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28125916
Ik zie er tegenop om 30 te worden, en mijn vriend zag er geloof ik nogal tegenop om 40 te worden.
Je passeert toch telkens grenzen, voor je gevoel althans.

je ziet mensen om je heen kinderen krijgen, huizen bouwen, uit elkaar gaan terwijl je denkt 'god die waren al zo lang bij elkaar'... dat soort dingen.

En dan ineens loopt zelf een lange relatie stuk, je begint een nieuwe relatie met iemand die op zijn beurt ook al het nodige aan relaties en rotzooi achter de rug heeft, je merkt dat minder flexibel bent in werk en levensstijl dan vroeger en krijgt het daarom een beetje benauwd bij het idee je weer te settelen met iemand en aan kinderen te denken...

Ik weet nog hoe vreselijk oud ik me voelde bij mijn eerste hypotheek, nu lijkt dat alweer zo lang geleden. Ik koop cremes die vroegtijdige huidveroudering tegen moeten gaan, ik heb hoofdpijn na een nacht doorhalen, ik heb inmiddels mijn eerste maagzweer gehad. En als je een zuipavond met vrienden hebt belt hun vrouw op dat het kind krampjes heeft of vriend die langskomt voor een biertje moet vroeg naar huis want morgen voor de baby zorgen.

Allemaal zaken waar ik soms best wel aan moet wennen. Maar ik voel me nog lang niet oud, ik voel me alleen in een andere levensfase beland. Tenminste, dat houd ik mezelf maar voor...
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:48:34 #161
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28126631
De 40 nadert met rasse schreden (nog anderhalf jaar) en dat ouder worden vind ik niet zo geweldig. Ik had geen problemen met 30 worden, maar die 40, daar zie ik toch wel tegenop.

40.
Da's halverwege zo'n beetje.
En wat heb ik bereikt van de dingen die ik wilde bereiken?

Twee kinderen, een bijna afbetaald bovengemiddeld huis, leasebak voor de deur, eerste grijze haren komen door. Gelukkig heb ik een behoorlijke tijd bij Defensie gezeten, waardoor ik een hoop dingen kon doen waar ik anders misschien nooit aan toe was gekomen: vliegen, reizen, beetje avontuur. Ik ben gemiddeld genomen niet teleurgesteld tot nu toe, ondanks dat ik mijn doelen niet gehaald heb. Daar zijn andere dingen voor in de plaats gekomen, die mijn verwachtingen ver hebben overtroffen. Maar dat ik halverwege ben, en de laatste 10 jaar elk jaar weer wat sneller lijkt te gaan dan de vorige, dat beangstigt me wel een beetje.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_28127100
Zit er maar 1 ding op voor de mensen hier: bouw een ruimteschip, ga met 99% van de lichtsnelheid wat rondjes reizen, kom na 3 jaar weer terug, en aanschouw dat alle jonge mensen bejaard zijn geworden. Ga je je vast weer veel beter voelen
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:52:54 #163
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_28135692
erg herkenbaar allemaal... ik zit sinds het uitgaan van m'n vorige relatie (wat een kutwoord) in een vreemde situatie. Weet het allemaal niet meer zo goed.

Maar ga gewoon lol maken, meer kan je niet doen. Je bent vrij en je leeft maar 1 keer. Meer is er niet aan volgens mij.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:53:12 #164
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_28135699
ben 25 btw
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_28150083
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:02 schreef Haushofer het volgende:
Zit er maar 1 ding op voor de mensen hier: bouw een ruimteschip, ga met 99% van de lichtsnelheid wat rondjes reizen, kom na 3 jaar weer terug, en aanschouw dat alle jonge mensen bejaard zijn geworden. Ga je je vast weer veel beter voelen
Heb ik geprobeerd maar de vergunning voor het plutonium kwam er niet doorheen... kut-ambtenaren
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:09:32 #166
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_28154064
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:57 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd maar de vergunning voor het plutonium kwam er niet doorheen... kut-ambtenaren
Dan bou wje toch een zonnezeil
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_28838921
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik ben nu 25 maar ik heb het idee dat het leven na mijn 20ste veel sneller is gegaan. Vooral n.a.v. het topic over het ouder worden van je vader en moeder. Soms heb ik het idee dat het allemaal te snel gaat. Je ziet je vitale ouders steeds ouder worden met de mankementjes van dien. Ook kan is het raar te bevatten dat je broers en zussen zo oud aan het worden zijn. Ook wanneer ik de geboortedatums van mensen zie dan leef ik volgens mij nog echt in fucking 2000. Als ik iemand zie staan van 1987 dan denk ik die is 13 .

De jaren van mijn 10e naar mijn 20e zijn veel minder snel gegaan heb ik het idee. Ik word binnekort 26 en ik heb echt zoiets van kut. Ik ben aan het afstuderen en mijn serieuze leven gaat dadelijk echt beginnen. Als het net zo snel gaat van mijn 16e naar de 26, dan beklemt mij dat een beetje. Soms baal ik ervan dat mijn tienerjaren voorbij zijn. Ik heb nu nog heel erg veel lol en leuk uitgaan maar als het leven van mijn 26e naar de 36 net zo hard gaat dan beangstigd dat mij best wel een beetje. Kent iemand deze gevoelens of ben ik nu te diep aan het graven
Hier herken ik me volledig in

Het komt nog vaak voor dat ik als 25-jarige (zo oud al ), me moet legitimeren om de disco binnen te komen Geen idee waar dat aan ligt

Het lijkt net alsof ik het pad des levens in een langzamer tempo afleg dan mijn omgeving. Nog steeds heb ik het idee in mijn tienerjaren te leven. Nog altijd even rebels, naief, etc. En ik ben blij met deze manier van leven. Lekker ongebonden, dromen, plannen, etc. Lekker om drie uur uit de kroeg komen rollen, om vervolgens op de halfpipe gaan liggen, kijkend naar de sterrenhemel. Van mij mag het leven zo blijven.

Grote verantwoordelijkheden zoals kinderen wil ik niet. Daarom laat ik er binnen nu en twee jaar een knoop in leggen Ik wil gewoon een leuke, uitdagende baan, waarbij de zorgen ophouden bij het dichtslaan van de deur en dat genoeg verdient om een leuk leven te kunnen leiden. Lekker reizen, de wereld zien. Een leuke snelle hatchback rijden, uitgaan en avontuurlijke hobby's uitoefenen. Als me dat lukt, is het voor mij best .
pi_28840644
Ik vond het niet leuk om 30 te worden, heb wel een leuk feestje gebouwd ter compensatie
Ook ik volg "het geijkte pad" langzamer dan de meeste anderen, of misschien ga ik het zelfs wel helemaal niet volgen. Tot m'n 23e/24e deed ik het allemaal keurig zoals het hoort: studie gevolgd en in 'n normale tijd afgerond, vaste relatie, samenwoonplannen. Daarna liep het wat anders: geen vaste relatie, geen hypotheek, geen kinderen, geen vastroestbaan.

(Ik werk wel, alweer een jaar of 6 inmiddels, maar kan me niet voorstellen dat ik ooit zou vastroesten in een baan. Het is een godswonder dat ik op m'n huidige werk mijn derde jaar inga want zolang heb ik het nog nooit ergens uitgehouden, en ik verwacht ook niet dat ik nog veel langer dan een paar jaar bij m'n huidige baas ga blijven.
En zelfs al zou ik twintig jaar op dezelfde werkplek zitten, dan nog zou ik het denk ik niet voelen als vastroesten, want ik heb bewust gekozen voor parttime werken en doe er erg veel dingen naast. Dus ik ga niet mee in de vastroestklachten in dit topic: dat je 45 bent en al 20 jaar hetzelfde werk doet hoeft niet te betekenen dat je bent vastgeroest. Ben ik zelf ook niet bang voor.)

Het erge van ouder worden zit hem enerzijds in het besef dat je niet hebt bereikt wat je had willen bereiken voor je 30e of niet hebt bereikt wat 'men' vindt dat je zou hebben moeten bereikt, anderzijds in het moeten accepteren van lichamelijke aftakeling.
Het eerste, daar kun je je overheen zetten door je te realiseren dat ieders leven nu eenmaal anders loopt en dat je niet anders kunt dan je gewoon zo goed mogelijk vermaken. Ben je dat aan het doen, dan is het prima.
Het tweede, daar kan ik me zelf lastiger overheen zetten. Voorlopig kan ik met sporten nog altijd wel steeds sneller worden naarmate ik harder train maar er komt een moment dat dat ophoudt. Voorlopig zie ik eruit als 24 maar er komt een moment dat dat ophoudt. Voorlopig kan ik nog aardig toe met weinig slaap en heb ik erg veel energie, maar er komt een moment dat dat ophoudt (of in elk geval minder wordt). Voorlopig ben ik nog strak en hangt er niets maar er komt een moment dat dat ophoudt. Vind ik niet leuk....en natuurlijk kan iemand tot op hoge leeftijd actief & sportief blijven (mijn vader liep op zijn 70e een marathon ), dat is het probleem niet, maar ik vind het vervelend dat De Top wel echt voorbij is wat dat betreft.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 05:25:55 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28851452
Ik heb tegenwoordig af en toe last van me rug

Toch ben ik nu met 37 fitter dan toen ik 25 was. De reden is dat ik nu gezonder leef dan toen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 juli 2005 @ 05:38:17 #170
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_28851462
Ik ben 22 en vind mezelf al oud , ik denk dat dat vooral komt omdat ik me nog steeds (+/-) 18 voel en ook redelijk wat vrienden van die leeftijd heb naast de vrienden van mijn eigen leeftijd.

Toevallig dat ik vorige week tegen een paar vrienden zei dat ik de komende 3 jaar elk jaar een jaar jonger wil worden ipv een jaar ouder
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:53:17 #171
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_28859668
Ik kreeg afgelopen week al een visioen over hoe ik over 20 jaar het vrouwtje met de 10 katten zou zijn geworden. En bij de gedachte aan 10 katten voelde ik me toch prettiger dan aan het feit dat ik de rest van mijn leven zou moeten slijten met een man en kinderen waar ik voor zou moeten zorgen. Maar hoe meer je weet hoe alles in elkaar zit, hoe minder leuk het in 9 van de 10 gevallen wordt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_28860201
Ondanks ik een aardige jeugd heb gehad zou ik het voor geen goud over willen doen. Ik vind het echt kicke om ouder te worden, steeds meer ervaringen opdoen,steeds weer wat wijzer van jezelf worden. Toen ik 30 werd lag ik steeds in een deuk met mezelf. Dat was voor mij een heerlijk begin van een toekomst waar ik voor het eerst zin in had.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:21:29 #173
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_28868070
nou ik voel me anders toch al aardig oud de laatste jaren
ik ben nu 24 maar sinds mn 20e voel ik me oud
zal er wel aan liggen dat onze hele maatschappij ook op jongeren is gericht
de tijd gaat ook steeds sneller
16 is al 8 jaar geleden
ik herinner me nog als de dag van gister dat ik op mn scooter rondscheurde
het gaat gewoon Te snel
pi_28873661
Ach ja ik word volgende maand 35 ben vitaal, leeftijd zegt niks eens gaan we ooit dood, ik zit er niet zo mee, leef het leven zolals het is. Als die kids van 20 voelen zich oud had ik ook. Als ik ooit dood ga prima.
bla bla
  zondag 17 juli 2005 @ 03:49:17 #175
125320 -pinguin-
pi_28875699
ja raar is dat het ene moment is iedereen nog een ouwe lul en het volgende moment ben je er zelf 1
over mezelf gesproken
  zondag 17 juli 2005 @ 03:53:19 #176
82136 Xennia
gekroond
pi_28875719
quote:
Op zondag 17 juli 2005 03:49 schreef -pinguin- het volgende:
ja raar is dat het ene moment is iedereen nog een ouwe lul en het volgende moment ben je er zelf 1
over mezelf gesproken
Zeur niet, je zit nog aan de goede kant van de 20
  zondag 17 juli 2005 @ 03:58:20 #177
125320 -pinguin-
pi_28875745
voor je 50e is het niet zo erg erna begint het pas erg te worden
dan word aftakeling duidelijk zichtbaar
pi_28875814
Toen ik nog 30 moest worden kon ik me er wel in herkennen, maar dat bleek zo erg mee te vallen dat ik me er sindsdien maar gewoon bij heb neergelegd. Alleen wat meer sporten om de stofwisseling op niveau te houden en beter opletten wat je eet is nog niet 100% in mijn vaste levensritme ingebouwd, maar ook dat begint te komen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 17 juli 2005 @ 12:19:28 #179
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28878874
Ik voel me niet oud. Voel me jonger dan de 25 die ik ben.
Ben wel bang om oud te worden. Oud, saai en voorspelbaar lijkt me niks..
pi_28885958
Ik wordt eind dit jaar 24 en dat klinkt voor mijn gevoel gewoon erg oud. Meestal schatten mensen mij niet ouder dan 19/20 jaar. Voor mijn gevoel ben ik nog gewoon 20... Maar als ik dit topic doorlees heeft zowat iedereen er last van. Dan mag ik nog blij zijn dat ik nog 23 ben
  zondag 17 juli 2005 @ 17:57:29 #181
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28886611
Wat een feest van herkenning, dit topic.

Ik zit inmiddels ook alweer aan de verkeerde kant van de twintig en eigenlijk ben ik sinds m'n 18e nauwelijks veranderd. Ik loop nog steeds de kantjes er vanaf terwijl vrienden en kennissen van mijn leeftijd 'allemaal' gesettled zijn, een koopwoninkje + auto hebben en inmiddels al aan kinderen gaan denken. Eerlijk gezegd heb ik daar nu zelf ook nog helemaal geen behoefte aan, van mij mag 't nog wel een tijdje 'lang leve de lol' blijven.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 17 juli 2005 @ 18:03:44 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_28886747
Ik vier mijn verjaardag sinds mijn 25ste niet meer..ik haat het!!

Ik vertik het echt om ouder te worden...maar helaas werkt het gewoon zo.
Ik merk zelf wel een soorte 2e puberteit en gelukkig, als ik mijn vader zo bekijk, is de kans groot dat ik tot in den treure lekker kinderachtig blijf
  zondag 17 juli 2005 @ 18:13:36 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28886996
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:03 schreef SHE het volgende:
en gelukkig, als ik mijn vader zo bekijk, is de kans groot dat ik tot in den treure lekker kinderachtig blijf
Ik quote jou even SHE, maar het is meer in het algemeen bedoeld.
Ik begrijp de drang naar 'lekker kinderachtig blijven' niet zo goed.
Wat is er mis mee om volwassen te worden en te zijn? Ik heb het idee dat mensen zich daar van alles bij voorstellen dat suf, gezapig en saai is. Dat is iig niet míjn invulling van volwassen zijn.

Ik vind het prima dat ik 36 ben. Toen ik 30 werd heb ik echt een superfeest gegeven. Gewoon, omdat ik me goed voelde. Ik vond 30 echt heel leuk!
En ja, ik merk inmiddels ook wel enig lichamelijk verval , da's idd even wennen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_28887165
Ach, hoe ouder je wordt hoe minder alles wordt.
Je lichaam verandert meestal niet ten goede, een hoop illussies ben je kwijt geraakt, negatieve ervaringen in overvloed...

Nee, ouder worden is niet leuk, maar het beste is om hier niet al te veel bij stil te staan en gewoon van elke dag iets proberen te maken.
Nee!
  zondag 17 juli 2005 @ 18:25:44 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28887269
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:21 schreef TexSteel het volgende:
Nee, ouder worden is niet leuk, maar het beste is om hier niet al te veel bij stil te staan en gewoon van elke dag iets proberen te maken.
Nou, ik moet zeggen, dat valt me wél zwaar hoor...
  zondag 17 juli 2005 @ 21:50:48 #186
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28892462
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:13 schreef Moonah het volgende:
Ik quote jou even SHE, maar het is meer in het algemeen bedoeld.
Ik begrijp de drang naar 'lekker kinderachtig blijven' niet zo goed.
Wat is er mis mee om volwassen te worden en te zijn? Ik heb het idee dat mensen zich daar van alles bij voorstellen dat suf, gezapig en saai is.
Ik wil hier wel wat woordjes aan wagen
Volwassen staat in mijn ogen gelijk aan verwantwoordelijk, verstandig, voorspelbaar, rationeel, relativeren etc. En laat imo nou de meeste leuke dingen in dit leven juist niet verantwoordelijk, verstandig en voorspelbaar zijn. Althans de meeste leuke dingen die ik heb meegemaakt voldoen aan tenminste één van die zaken niet Ik moet er ook niet aan denken dat ik bepaalde zaken niet meer durf vanwege mijn verstand, verantwoordelijkheid oid.

Kinderen zijn leuk omdat ze inventief, creatief, onvoorspelbaar, eerlijk en onverantwoordelijk zijn. En ergens is dat iets wat veel mensen misschien aantrekt. Omdat het een zekere vorm van vrijheid inhoudt.

Nou ja ofzoiets.
  maandag 18 juli 2005 @ 11:11:36 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28904443
Tnx voor je reactie Frenkie.
Ik wil er ook nog wel wat woorden aan wagen.
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:50 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik wil hier wel wat woordjes aan wagen
Volwassen staat in mijn ogen gelijk aan verwantwoordelijk, verstandig, voorspelbaar, rationeel, relativeren etc. En laat imo nou de meeste leuke dingen in dit leven juist niet verantwoordelijk, verstandig en voorspelbaar zijn. Althans de meeste leuke dingen die ik heb meegemaakt voldoen aan tenminste één van die zaken niet Ik moet er ook niet aan denken dat ik bepaalde zaken niet meer durf vanwege mijn verstand, verantwoordelijkheid oid.

Kinderen zijn leuk omdat ze inventief, creatief, onvoorspelbaar, eerlijk en onverantwoordelijk zijn. En ergens is dat iets wat veel mensen misschien aantrekt. Omdat het een zekere vorm van vrijheid inhoudt.

Nou ja ofzoiets.
Verantwoordelijkheden: Dat hoort idd bij volwassen worden/zijn; verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag, je daden, de keuzes die je maakt, voor wie je bent. Verantwoordelijkheden in de zin van hypotheek oid zijn zaken waar je al dan niet voor kunt kiezen.
Verstandig: "Wijsheid komt met de jaren", "Door schade en schande word je wijs", dat soort uitspraken zijn natuurlijk niet voor niets een cliché. Ik zou iig niet meer de fouten willen maken die ik in het verleden beging.
Voorspelbaar: Is dat gerelateerd aan leeftijd? Ik denk dat dat een persoonlijke keuze is. Ik moet zeggen dat ik naarmate ik ouder ben idd een wat voorspelbaarder leven leid, maar ik heb ook echt niet meer de behoefte om van het ene avontuur in de volgende wervelstorm te belanden.
Rationeel: Neuh, niet afhankelijk van leeftijd.
Relativeren: Thank God dat ik dat heb geleerd in de loop der jaren!

De kenmerken die je van kinderen noemt (iig inventief, creatief en eerlijk) zijn niet specifiek aan hen voorbehouden (overigens ook niet op alle kinderen van toepassing..). "Koester het kind in jezelf", zo'n -uitspraak, maar dat kan heel goed samengaan met volwassen gedrag.

Blijft voor mij over:
Lichamelijk verval....
Maar ach, zolang ik het figuur heb waar menig 18-jarige een puntje aan kan zuigen hoor je mij niet klagen over ouder worden.
pi_28905097
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:03 schreef SHE het volgende:
Ik vier mijn verjaardag sinds mijn 25ste niet meer..ik haat het!!
Doe zoals ik, elke 5 jaar, en dan een knal feest......

Waarom ben je bang ouder te worden?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_28905865
Héél herkenbaar TS. Ik heb ook echt het gevoel dat ik sneller oud word. Ik voel me met mijn 24 soms al zo oud (als je bv in de stad om je heen kijkt, op festivals, in winkels of uitgaansgelegenheden). Mensen om je heen worden ouder: je ouders (ik had dat topic geopend over het ouder worden) maar ook m'n "kleine broertjes" zijn beide al grote kerels. Ik heb ook dat met die geboortedatums, dat ik nog in 2000 leef en denk dat iemand uit ’87 nog 13 is

Ik heb ook het gevoel dat ik nog zoveel móét in het leven, dat de tijd snel wegtikt en ik ondertussen niets aan het doen ben. Zo heb ik bv. nog niet echt een serieuze baan waarvoor ik heb gestudeerd, ik heb naar mijn idee nog niet veel van de wereld gezien m.b.t. reizen, ik heb nog lang niet alle studies en cursussen gedaan die ik wil doen. Ik wil nog samenwonen, kinderen krijgen, geld verdienen, reizen etc. Dan heb ik het idee dat ik dat nooit “op tijd ga redden” of dat anderen al verder zijn e.d.

Ik heb het bijvoorbeeld ook met kleding kopen. Heel stom. Dan zie ik iets leuks en dan denk ik: is dit niet te kinderachtig? Kan ik dit op mijn leeftijd nog wel aan? Of ik ben bang om af te takelen, rimpels te krijgen. Het is denk ik gewoon vooral de angst dat de “beste jaren” al achter je liggen ofzo…

Man, wat een opluchting dat anderen hier ook last van hebben. Ik voel me soms zo stom daarin. Zeker als ik het bv. aan collega’s vertel, die allemaal 25 jaar ouder zijn dan ik

Het is bij mij trouwens geen drang om “kind/puber” te blijven of wat dan ook, want ik ben absoluut niet bang voor verantwoordelijkheden. Ik vind het in sommige opzichten het ook wel fijn om ouder te worden: minder onzeker over jezelf, meer vrijheden, bv. financieel ed.

[ Bericht 13% gewijzigd door PiperMaru op 18-07-2005 12:09:40 ]
  woensdag 28 september 2005 @ 22:35:52 #190
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_31011429
Ik ben 25 en ik denk altijd dat ik 18 ben, en als ik me realiseer dat ik bijna 26 ben, word ik er echt droevig en bang van! !!
Het gaat inderdaad te snel na je 20-ste !!
Mijn moeder is al 54 en mijn vader 58 en daar schrik ik echt van!! Ze roken al 40 jaar heel veel en eten niet gezond en daar ben ik bang voor, maar ze willen hun levenstijl niet veranderen.
Mijn altijd gekke zus is nu 31, getrouwd, twee kinderen, zij is niet meer gek op metal muziek... Maar zij is wel slank, modern gekleed en mooi!!

Vroeger toen ik tegen iemand zei dat ik 20,21 of,22 ben heb ik altijd te horen gekregen dat ik zo jong ben, maar nu als ik zeg dat ik 25 ben, krijg ik dat nooit meer te horen!!
Ik voel me echt alsof ik 18 en soms 14 ben en ik zie er jong uit, maar in mijn dokument staat toch die oude datum 1980 (het klinkt als 1880!)
Ik zal in ieder geval altijd jong van binnen blijven en van buiten ook , en niet tuttig met die oma-look! (overgewicht, korthaar, bril, saai leven, alleen thuis zitten)

Nog iets, ik heb helemaal geen gevoel dat ik tot een bepaalde leeftijd iets moet doen en bereiken bijvoorbeeld een auto en een huis kopen, samenwonen, trouwen, kinderen krijgen enz. Helemaal niet... Ik wil graag kinderloos blijven en mijn vriend gelukkig ook (wij zijn 5 jaar samen)..
Ik flirt heel graag en dat houdt mij ook jong!!

[ Bericht 12% gewijzigd door Ivatje op 28-09-2005 22:43:33 ]
ha ha ha ha ha
pi_31025876
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik ben nu 25 maar ik heb het idee dat het leven na mijn 20ste veel sneller is gegaan. Vooral n.a.v. het topic over het ouder worden van je vader en moeder. Soms heb ik het idee dat het allemaal te snel gaat. Je ziet je vitale ouders steeds ouder worden met de mankementjes van dien. Ook kan is het raar te bevatten dat je broers en zussen zo oud aan het worden zijn. Ook wanneer ik de geboortedatums van mensen zie dan leef ik volgens mij nog echt in fucking 2000. Als ik iemand zie staan van 1987 dan denk ik die is 13 .

De jaren van mijn 10e naar mijn 20e zijn veel minder snel gegaan heb ik het idee. Ik word binnekort 26 en ik heb echt zoiets van kut. Ik ben aan het afstuderen en mijn serieuze leven gaat dadelijk echt beginnen. Als het net zo snel gaat van mijn 16e naar de 26, dan beklemt mij dat een beetje. Soms baal ik ervan dat mijn tienerjaren voorbij zijn. Ik heb nu nog heel erg veel lol en leuk uitgaan maar als het leven van mijn 26e naar de 36 net zo hard gaat dan beangstigd dat mij best wel een beetje. Kent iemand deze gevoelens of ben ik nu te diep aan het graven
wie kent het niet???? it sucks
fijn!
  donderdag 29 september 2005 @ 13:54:31 #192
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_31025943
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:51 schreef suus21 het volgende:

[..]

Nou idd, praat me er niet van..
BLEGH!!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_31026291
ik hoor onder de gehaten van dit topic
Ben 21, verloofd, ga binnen twee jaar trouwen, we doen bijna alles samen....

Maar wat doen we dan samen? Stappen tot heel laat, filmmarathons, met wederzijdse vrienden uit en diep in de nacht weer thuiskomen....
Zeg maar alles wat jullie ook doen....
Maar dan vaker samen
Ik soms alleeen met mijn vriendinnen uit......
pi_31026326
Leuk topic.

Hoewel.... Laat je wel inzien dat de vooruitzichten niet zo leuk zijn (denk ik).

Laten we NU de tijd stilzetten, kan ik voor altijd 23 blijven!
pi_31026462
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:09 schreef freecell het volgende:

Maar wat doen we dan samen? Stappen tot heel laat, filmmarathons, met wederzijdse vrienden uit en diep in de nacht weer thuiskomen....
Maar dan vaker samen
21 Jaar en nu al verloofd? Ik ben niet jaloers, jouw tijd komt snel!

En als je wat ouder wordt ben je echt niet meer alleen of eenzamer dan ten tijde toen je jong was, maar het verschil is dat tot diep in de nacht uitgaan je eerder opbreekt (heb ik nu al, ha ha!), en je meer verantwoordelijkheden hebt die dat vele uitgaan tegengaan.
pi_31027035
quote:
Ik haat je niet, verre van dat. Op je 21e al een verbintenis voor de rest van je leven aangaan, ik moet er niet aan denken
pi_31027133
quote:

Maar dan vaker samen
tof voor je. Ik hoop voor je dat het de juiste keuze is ook voor later.
fijn!
pi_31027146
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik haat je niet, verre van dat. Op je 21e al een verbintenis voor de rest van je leven aangaan, ik moet er niet aan denken
Je hoeft voorlopig geen medelijden met mij te hebben hoor
Verre van dat
Wat is het punt dan? Ik gelukkig, jullie gelukkig.
Ik heb alleen de tik dat ik altijd denk dat ik 19 ben, ergens blijven steken gok ik
pi_31027820
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:51 schreef suus21 het volgende:

[..]

Ik niet....

Waarom zou je persé aan de hokjes geest der maatschappij moeten voldoen? "het serieuse leven begint nu" is maar net hoe serieus je het zelf invult. Je hebt je verantwoordelijkheden zo hier en daar, maar ook ontzettend veel vrijheid. Het ligt er maar aan hoeveel beperkingen je jezelf oplegd.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_31028476
Heel herkenbaar dit.

Wat mij t meest dwarszit is het feit dat de tijd veel sneller gaat dan ik m nuttig kan vullen.

Ik ben nu 23 en heb nooit geleefd als een student, zelfs niet als een puber toen ik een puber was (weinig uitgaan/ beesten/ feesten, weinig vrienden gehad, weinig ongein uithalen, niet losbandig geleefd, geen leuke reizen gemaakt, geen interessante studie gevolgd etc).
Ik heb het idee dat ik dat allemaal nog moet/ wil omdat ik anders toch een stuk ervaring mis. Je leert zoveel van met mensen omgaan.
Ik heb het grootste gedeelte van mijn puberteit/ studententijd depressief en eenzaam thuis gezeten.

Al 10 jaar lang denk ik dat het ooit wel goedkomt en wacht ik lijdzaam af. Tot ook ik ooit gelukkig zal zijn, vrienden zal hebben, leuke dingen doe, op de plek terechtkomt qua werk waar ik hoor etc.
Maar het komt niet vanzelf goed, dat begin ik nu heel langzaam in te zien. Ik moet er wat voor doen. En dat lukt me maar niet.

Ik nog niks bereikt in mn leven. Ik ben nu dus 23 en heb van mn 18e tot mn 22e op een studie gezeten waar ik niet echt op mn plek was.
Zat tussen mensen die helemaal mijn types niet waren, had geen contacten what soever tijdens die studie met mn studiegenoten, ben me alleen maar vreselijk minderwaardig en gestresst gaan voelen (door mn stage) omdat het allemaal niet zo goed liep bij mij als bij de anderen, ben uiteindelijk na 4 jaar gestopt toen ik ineens ernstige oogklachten kreeg.

Nu zit ik al sinds maart 2004 (officieel september maar eigenlijk al eerder) thuis en sta al 1,5 jaar stil. Ik doe wat uitzendwerk en dat is het dan wel. Geen nieuwe studie, weinig leuke dingen om te doen en ook geen geld. Ik heb ook geen flauw idee wat ik wil nu met mn leven.

T benauwd me vreselijk als ik leeftijdsgenoten of mensen die 2 jaar ouder zijn dan ik al zie samenwonen, kinderen krijgen, een huis kopen etc.
Ik vind die gesprekken saai. En ik ben er zelf nog helemaal niet aan toe. Maar mijn leeftijd is dat wel. En das kut.

Ik wil eerst nog leven als een student doet voor ik aan zoiets begin (sowieso heb ik nooit in mn leven de behoefte gehad aan kinderen). t wilde leven kennen.
Maar t benauwt me dat dat waars moeilijk meer zal gaan. Ik zal nooit meer aan een introductie meedoen met mijn 23 jaar, ik zal niet vreselijk leip uit kunnen gaan zonder raar aangekeken te worden (vanwege mn leeftijd), binnenkort word het sowieso erg raar als ik nog uitga etc.
t word ook moeilijk om mensen te vinden die nog willen uitgaan van mijn leeftijd (btje overdreven misschien maar ok).

Dat met die geboortedatums heb ik ook trouwens hehe. Paar jaar geleden liep ik stage en dan had je zo'n klasselijst met de geboortedatum van die kids erop. Best raar als daar dan 1995 staat. Dat lijkt nog niet eens zo superlang geleden en toch waren die kids toen 8 jaar (nu al 10 jaar).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')