Is het leuk op een gewone turbo en heeft het nut ?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:34 schreef Tjabbo het volgende:
Wat is er met bovs?
ik weet er wel iets van ja.
yep zeker weten.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:41 schreef elcastel het volgende:
Zo, lekker precies, precies posten als het topic net dicht gaat ....
[..]
Is het leuk op een gewone turbo en heeft het nut ?
Rustig aan, ik ben zo eerst ook booschappen doen enzo. Ik heb sinds dit weekend een XM turbo en de monteur die er nu mee bezig is had het erover. Eveneens over een Turbo Timer, maar dat lijkt me ook weer een onding. Hij had het over een bov van HKS, omdat je die tenminste goed kunt horen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:42 schreef Tjabbo het volgende:
yep zeker weten.
ik zal zo ff antwoorden. eerst ff de op aanpassen.
als eerste, wat is een 'gewone' turbo?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:41 schreef elcastel het volgende:
Zo, lekker precies, precies posten als het topic net dicht gaat ....
[..]
Is het leuk op een gewone turbo en heeft het nut ?
Je kan voor een dure gaan ja. De HKS SSQ (Super Sequential BOV) is een hele mooie maar veel te duur voor jou toepassing. Doordat je niet enorme boost draait hoor je hem ook nog eens niet zo goed als je zou willen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:44 schreef elcastel het volgende:
[..]
Rustig aan, ik ben zo eerst ook booschappen doen enzo. Ik heb sinds dit weekend een XM turbo en de monteur die er nu mee bezig is had het erover. Eveneens over een Turbo Timer, maar dat lijkt me ook weer een onding. Hij had het over een bov van HKS, omdat je die tenminste goed kunt horen.
.
Maar ik hoor/lees er graag iets meer over voordat ik 300¤ in een geluidje gooi..
Saab was de eerste die ooit een turbomotor in productie nam. Die weten écht heel goed welke onderdelen ze kiezen voor hun auto's.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Saab en Bosch onderdelen op een Toyota![]()
![]()
![]()
Thanks, ik ben er ook nu al blij mee, la ben ik nog niet aan het turbo gevoel toegekomen. Maar goed ook, .... hij staat al bijna twee jaar stil (airco was eruit gesloopt en nooit meer in elkaar gezet (zie ook Citroën topic voor foto)). Gisteren bleek de waterpomp door de stilstand lek, dus vervangen incluis distributie (als je er toch bezig bent), bleek de spanrol vast te staan, dus een kilometertje of 5 rijden had funest geweest ....quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:XM Turbo
gaaf man, hoop dat ie heel blijft!
Top, dit is ongeveer hoe ik het begrepen had en dat klinkt dus erg goed. En kriig ik dan dat geluid zoals in Getaway in Stockholm ??quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
als eerste, wat is een 'gewone' turbo?
Een benzine turbomotor bedoel je? het heeft zelfs zin op een turbodiesel
Wat is het nut?
Doordat je turbo druk opbouwt tijdens het gas geven staat het circuit tot aan je gasklep onder druk.
Op het moment dat jij gas los laat door decelereren of schakelen oid, dan gaat de gasklep (gedeeltelijk) dicht. Daardoor kaatst de druk die van de turbo komt terug tegen de klep en keert terug naar de turbo waardoor deze enorm afremt.
Dat is erg slecht voor de turbo want de warmte kan nergens heen,, aangezien het schoepenwiel word gekoeld door olie. Maar als het wiel niet draait komt er weinig koeling bij.
De BOV verhelpt dit probleem door bij gaslos (overdruk in je air intake gedeelte) de overdruk af te blazen. Een BOV is dan ook niets anders dan een overdrukventiel.
Ja ik neem aan dat er niet echt super veel verschil in kwaliteit of iets zal zijn ? Ik zal eens naar de precieze prijs vragen, ik wil hem wel horen in ieder geval.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:51 schreef Tjabbo het volgende:
oh nog een tip. via ebay kan je namaak bovs kopen die net zo goed werken maar slechts de helft kosten.
Hmmm ik zal het eens navragen. Die monteur zal wel gaan flippen als ik om een goedkopere vraag. Die is constant bezig met opvoeren dit en tunen dat en heeft het steeds over die HKS spullen. Maar goed het geluid lijkt me leuk, maar als het echt nut heeft vind ik dat het belangrijkste. Maar eerlijk is eerlijk, het geluid mag best goed hoorbaar zijn. Nog een lucht-geluidje op mijn XM.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:50 schreef Tjabbo het volgende:
Je kan voor een dure gaan ja. De HKS SSQ (Super Sequential BOV) is een hele mooie maar veel te duur voor jou toepassing. Doordat je niet enorme boost draait hoor je hem ook nog eens niet zo goed als je zou willen.
Ikzelf heb mijn stock bov, die kapot was, vervangen door een plastic BOV van SAAB. (Bosch) en die hoor je perfect. Daarnaast kan hij een grote hoeveelheid lucht afblazen.
Als je niet boven de 0.5 of 0.6 bar aan druk uitkomt zou ik voor een goedkopere oplossing gaan, tenzij je echt helemaal geil bent op een geluidje.
Als je wilt kan ik wel even een plaatje posten van mijn BOV. Ik heb hem er zelf op gezet, op de aansluiting van de stock bov.
ja en nee.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:52 schreef DeltaHF het volgende:
Is dat niet gewoon hetzelfde als een open dumpvalve dan?![]()
met de opel ook nietquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:54 schreef PeuRac het volgende:
Shit, ik moet ff kijken hoe ik bij de Opel dealer komals ik met de auto ga dan kom ik vanaf t station niet meer thuis
quote:
niet meerquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:52 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Saab was de eerste die ooit een turbomotor in productie nam. Die weten écht heel goed welke onderdelen ze kiezen voor hun auto's.
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ja en nee.
Een open systeem blaast alles in de atmosfeer af. Dat doet onder andere de HKS SSQ.
Beter is een gesloten systeem (zoals de bosch bov) omdat die recirculerend is.
Dat wil zeggen dat die de lucht afblaast in je air intake.
Je gooit tenslotte zomaar gemeten lucht door je luchtmassameter zomaar weg.
Maar er word wel benzine voor ingebracht in de verbrandingskamer. Dat betekend dat de auto wat rijk gaat lopen bij gaslos.
niet zo heel erg, maar om dat op te lossen heb je weer een fuelcomputer nodig oid die dat opvangt.
Als je een gesloten bov monteert en een open air filter heb je nagenoeg hetzelfde geluid.
Wel minder hard maar who cares.
mijn bov was 30 euro.
???????quote:Made from billet aluminium, this atmospheric diverter valve dumps the charge-air to atmosphere creating the "Whoosh" sound when the throttle is lifted. This increases both quicker throttle response and higher clamping load to maintain boost pressure more reliably.
Unlike single piston or diaphragm diverter valves, this uses counter balanced springs and dual pistons to prevent the valve from leaking air into the intake system at idle. This prevents our diverter valves suffering any of the failures associated with single piston and diaphragm type diverter valves.
jaquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
Top, dit is ongeveer hoe ik het begrepen had en dat klinkt dus erg goed. En kriig ik dan dat geluid zoals in Getaway in Stockholm ??.
Het is aan te raden ja. En bij 4000rpm is redelijk laat. Dan heb je een best groot turbogat.quote:In ieder geval altijd aan te raden dus ? Het is inderdaad een gewone benzine turbo in een XM dus. Ik lees dat het een constante turbo is (C.T.), maar de garage waar ik er nu mee bezig ben zegt dat hij er bij de 4000 toeren inknalt, en lekker ook .... ik heb hem in ieder geval nog niet gevoeld en ben tot de 3-3,5 duizend toeren geweest tot nu toe ..
at idlequote:
fout... dat was BMW met de 2002 turbo in 1973/1974quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:52 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Saab was de eerste die ooit een turbomotor in productie nam. Die weten écht heel goed welke onderdelen ze kiezen voor hun auto's.
hoeveel zijn er daar van gemaakt ook weer?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:01 schreef Youp het volgende:
[..]
fout... dat was BMW met de 2002 turbo in 1973/1974
1600 nogwat... en ze keren hem wel stabiel, maar het was gewoon een performance autoquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:02 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
hoeveel zijn er daar van gemaakt ook weer?
ze kregen het iig niet goed stabiel om het in een gewone serie te bouwen.
Hou op schei uit.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:59 schreef Tjabbo het volgende:
Het is aan te raden ja. En bij 4000rpm is redelijk laat. Dan heb je een best groot turbogat.
Een open luchtfilter monteren en een grotere diameter uitlaat (dus vanaf de turbo, niet alleen de demper) levert je waarschijnlijk behoorlijk wat winst op.
met een turbo motor heb je niet te maken met tegendruk of zo. hoe meer flow hoe beter, dus cats weg, grotere pijpen bij je uitlaat en een dikke intake geven je een enorme winst.
je moet gewoon niet veel door een garage laten doen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hou op schei uit..
Daar begon die gozer ook al over, over uitlaat dit en inademen dat. Ik heb hiervoor een Golf 1 GTI gehad en die had ik zelf opgevoerd tot (gemeten) 170 pk, d.m.v. een 16v blok met andere nokkenassen, een RVS pijp van voor naar achteren en weet ik veel wat meer. Best een fantastische hobby, maar ik probeer dat een beetje achter me te laten ... het geld wat ik daarin heb gestoken (!!!!!) ..... maar geen spijt hoor, fantastisch ding en een hoop verbaasde blikken om me heen gezien op de snelweg.
Die XM moet gewoon lekker zo blijven als ie is, maar ik vond die bov leuk klinken en ben al verliefd op die fratsen sinds ik het Stockholm filmpje zag, dat wil ik ook wel. Voor de rest blijft de XM de XM. Als ik vanavond een prijs win in de Staats, praten we opeens een heel stuk verder..
jaja performance auto.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:04 schreef Youp het volgende:
[..]
1600 nogwat... en ze keren hem wel stabiel, maar het was gewoon een performance autoeigenlijk de BMW "M" 2002 maar dat er zo weinig van verkocht zijn had te maken met de economische recessie ofzo
kloptquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:09 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
jaja performance auto.
Ik heb het over een gewone allerdaagse auto
nee..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:12 schreef Youp het volgende:
[..]
kloptmaar t was wel een productieauto he!
maar kan goed saab idd de eerste gewone personenauto's met turbo maakte
Ik doe ook alles zelf hoor. Ik heb alleen een goeie vriend met een garagebedrijf, dus dingen die onder de auto moeten, doe ik daar, soms met hulp (ik weet niet alles, ben ook maar een drukker). En als hij helpt kost het me amper geld, ik rij zo vaak voor hem naar de sloop of weet ik veel wat).quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:07 schreef Tjabbo het volgende:
je moet gewoon niet veel door een garage laten doen.
Ik heb ook een grotere intake (60 euro incl. filter door het doe-het-zelf adaptertje), een uitlaatsysteem voor maar 250 euro, en dat was incl een mooie demper met silencer.
Je moet gewoon contacten op doen. Heb ik ook gedaan.
quote:Mijn supra zit boven de 280bhp (volgens sommige sites op 300 maar ik heb niets gemeten en tot die tijd zijn het mickey mouse pk's) en dat maar met een kleine 380 euro die ik eraan uit gegeven heb.
okequote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nee..
eerste mass-productie auto met turbo
er waren wel meer productieauto's voor die tijd maar die waren of instabiel of er zijn er te weinig van gemaakt om het een mass-productie te mogen noemen.
precies.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nee..
eerste mass-productie auto met turbo
er waren wel meer productieauto's voor die tijd maar die waren of instabiel of er zijn er te weinig van gemaakt om het een mass-productie te mogen noemen.
netjes.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:15 schreef elcastel het volgende:
Maar goed wat ik zeggen wou, ik heb bijna alles zelf gedaan, blok verwisselen, remmen rondom, restaureren .....
iig was Saab de eerste mass-hufter met een Turboquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
precies.
Ik dacht dat de Saab 99 Turbo een van de allereerste gewone massa productieauto's was.
Maar een maat van mij weet dat wel precies, en het boeit ook niet.
En als ik nu toch op de praatstoel zit; die Saab 99 turbo was de eerste auto waar ik in reed. Best gaaf die turbo, toen die erin kwam schrok ik me kapot en reed de bosjes in (geen schade).quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
Ik dacht dat de Saab 99 Turbo een van de allereerste gewone massa productieauto's was.
Maar een maat van mij weet dat wel precies, en het boeit ook niet.
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
. Best gaaf die turbo, toen die erin kwam schrok ik me kapot en reed de bosjes in (geen schade)..
Ik probeer net te stoppen, twee jaar terug een XM gekocht (gewone 2 liter) en ik hou me tot nu toe rustig. Ik heb nog vaak jeuk hoor, ik vind sleutelen echt superleuk om te doen, daarom kwam die garage ook met deze XM naar mij toe. Ik heb er heel wat jaren lol aan gehad. Maar volgens mij heb jij een handigere auto uitgekozen dan ik had. Die montuer die steeds over die HKS spullen praat, die doet veel Jappenbakken, vooral CRX geloof ik.quote:
ja die heb ik voor je.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
En als ik nu toch op de praatstoel zit; die Saab 99 turbo was de eerste auto waar ik in reed. Best gaaf die turbo, toen die erin kwam schrok ik me kapot en reed de bosjes in (geen schade)..
Maar ik moet dus gaan kijken voor een bov uit een Saab begrijp ik ? Nieuw, sloop ? Heb je toevallig een typenummer of serienummer en het was een Bosch begreep ik ?
Ik heb in een EMS TURBO II gereden.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
En als ik nu toch op de praatstoel zit; die Saab 99 turbo was de eerste auto waar ik in reed. Best gaaf die turbo, toen die erin kwam schrok ik me kapot en reed de bosjes in (geen schade)..
Maar ik moet dus gaan kijken voor een bov uit een Saab begrijp ik ? Nieuw, sloop ? Heb je toevallig een typenummer of serienummer en het was een Bosch begreep ik ?
crx is ook ongeblazen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik probeer net te stoppen, twee jaar terug een XM gekocht (gewone 2 liter) en ik hou me tot nu toe rustig. Ik heb nog vaak jeuk hoor, ik vind sleutelen echt superleuk om te doen, daarom kwam die garage ook met deze XM naar mij toe. Ik heb er heel wat jaren lol aan gehad. Maar volgens mij heb jij een handigere auto uitgekozen dan ik had. Die montuer die steeds over die HKS spullen praat, die doet veel Jappenbakken, vooral CRX geloof ik.
Helemaal fantastisch dit. Geen idee waar ie erop moet, maar hier kan ik mee langskomen, kijken of ze er heil in zien (ik wel).quote:
dat had je op die 2002 turbo moeten hebbenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb in een EMS TURBO II gereden.
Die heeft zo'n extra druktankje zodat je bij de stoplichten met behoorlijke boost kunt wegrijden.
(verkleint het turbo gat)
pfft hard man in een auto van '78
Waar hij op moet?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:23 schreef elcastel het volgende:
[..]
Helemaal fantastisch dit. Geen idee waar ie erop moet, maar hier kan ik mee langskomen, kijken of ze er heil in zien (ik wel).
Ja turbo's schijnen zich er leuk voor te lenen, voor die golf was het geen doen. Ik heb me nog heel even in een kompressor verdiept (G60 wil ik het NIET over hebben), maar het werd me echt te duur en het liep al goed genoeg. Ik heb tot nu toe gewoon angst voor turbo's (nee niet door die eerste rij ervaringquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:23 schreef Tjabbo het volgende:
crx is ook ongeblazen.
Als je echt wat wilt moet je een auto met turbo kopen (zoals jij gedaan hebt)
De mijne is een 3.0i 6-in-lijn turbo met stock al 235 pk en genoeg potentie. (er zijn blokken bekend met 600 rwhp)
En idd, jappenbakken zijn eenvoudiger te tunen. Mijn jappenbak is er nog een van de oude stempel. gewoon veel dingen vervangen ipv een stomme chip erin. Dat laatste kan elke suflul met te veel geld.
Daar kan je toch wel bolt-on kits voor krijgen oid?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:25 schreef Het_Biertje het volgende:
ik wil nog steeds een turbo voor m;n volvo![]()
link url ?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:27 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Daar kan je toch wel bolt-on kits voor krijgen oid?
ik zal zo ff een foto posten van mijn engine bay zoals hij er nu bij staat.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja turbo's schijnen zich er leuk voor te lenen, voor die golf was het geen doen. Ik heb me nog heel even in een kompressor verdiept (G60 wil ik het NIET over hebben), maar het werd me echt te duur en het liep al goed genoeg. Ik heb tot nu toe gewoon angst voor turbo's (nee niet door die eerste rij ervaring.), bang dat ze stuk gaan enzo.
Ik vond het sleutelen minstens zo leuk als het rijden erin hoor. Als ik de motorkap opendeed, was ik apetrots, allemaal zelf ingebouwd en het zag er keurig uit (nee, ik hou niet van chroom en poetskapjes), gewoon een mooi blok ijzer met vermogen en netjes.
kga geen nieuw blok kopenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:27 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Daar kan je toch wel bolt-on kits voor krijgen oid?
Die van jou, daar zijn toch trouwens ook gewoon turbomotoren van geleverd?
gewoon een blok bestellen en swappen
ja klopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:38 schreef elcastel het volgende:
Zie ik het goed op die tweede foto, dat er gewoon een slang loopt tussen je inlaat en de turbo (??) waar je die bov gewoon tussenplaatst ? En dan die vacuümleiding nog enzo ...
Binnen heb ik niets te zoeken, ik ga ff m'n nieuwe Auping in elkaar zetten en dat naar de bootquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:03 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
emmer water bij je stoel zetten.
kan je aan het water zitten![]()
ik heb de laatste tijd bijna nooit tijdquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
he piemol.
Wanneer kom je eens langs.
heb je geen vrij ergens deze week?
Hoe strakquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:33 schreef elcastel het volgende:
Krijgen jullie ook even plaatjes :
Zo was hij, gewoon makkelijk, simpel en netjes:
[afbeelding]
En dit was het blok voor hij erin ging, nou ja het is gewoon een blok dus .... maar ik vond de Kronenburg gravure wel mooi :
[afbeelding]
Thanks het was ook mijn trots, ik zal even kijken wat ik hier nog meer heb.quote:
same herequote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:09 schreef hermandeperman het volgende:
EEN PTA MEET![]()
alleen een goed uur rijden omdat de heren Moderators denken dat Apeldoorn in het Midden Des Landsch ligt
IN DE BUURT VANquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:09 schreef hermandeperman het volgende:
EEN PTA MEET![]()
alleen een goed uur rijden omdat de heren Moderators denken dat Apeldoorn in het Midden Des Landsch ligt
Waarom niet gewoon eens een keer in het CENTRUM van Nederlandquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:17 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
IN DE BUURT VAN
kan best amersvoort worden oid hoor.....
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:17 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
IN DE BUURT VAN
kan best amersvfoort worden oid hoor.....
wat vind jij in het centrum dan???quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:19 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon eens een keer in het CENTRUM van Nederland
En AmersFoort komt idd een beetje in de richting ja
Ja en dan de benzine koste delen. Komen we per man uit op 145 euroquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:22 schreef hermandeperman het volgende:
Allemaal meerijden in Bojo's draaikolk
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:23 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja en dan de benzine koste delen. Komen we per man uit op 145 euro![]()
Anders stel jij een domme vraagquote:
ja en jij bent gekquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:23 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Omgeving Utrecht staat bekend als Midden-Nederland
Utrecht word gezien als centraal nederland. Het is niet voor niks dat veel transport bedijven daar hun magazijn hebben. Dit is omdat ze dan snel door heel nederland kunnen rijden.quote:
Hier dan maar een reeksje, foto 3 is de pijp die ik eronder had, een prachtstaaltje laswerk.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:13 schreef elcastel het volgende:
Thanks het was ook mijn trots, ik zal even kijken wat ik hier nog meer heb.
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Utrecht word gezien als centraal nederland. Het is niet voor niks dat veel transport bedijven daar hun magazijn hebben. Dit is omdat ze dan snel door heel nederland kunnen rijden.
Of ze hebben een magazijn bij schiphol maar dat komt door de lucht post die dan belangrijk is.
Dacht dat jij wel een beetje in de logestiek zat. Had je kunnen weten![]()
utrecht gaat toch meer richting zuiden, maar op die paar kilometers zal het vast wel niet aankomen.....quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Utrecht word gezien als centraal nederland. Het is niet voor niks dat veel transport bedijven daar hun magazijn hebben. Dit is omdat ze dan snel door heel nederland kunnen rijden.
Of ze hebben een magazijn bij schiphol maar dat komt door de lucht post die dan belangrijk is.
Dacht dat jij wel een beetje in de logestiek zat. Had je kunnen weten![]()
heb zo mijn heldere momentenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:28 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
EEN VERSTANDIGE POST VAN MARK![]()
![]()
Utrecht Centraal is ook het drukste station van Nederland
Dit was het dan weer vor de komende 5 jaar?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
heb zo mijn heldere momenten![]()
Zijn wel van korte duur hoor![]()
wat heeft kronenburg ermee uitgespooktquote:
Andere nokkenassen, krukaslagers, dat logo erin graveren, nieuwe distributie/spanrol, de boel op tijd gezet en nieuwe bougies geloof ik.quote:
Ja op z'n minst. Blijft geen feestquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:31 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dit was het dan weer vor de komende 5 jaar?
Daar ben ik blij om, kan ik in het vervolg je posts weer lezen met m'n hersencapaciteit op 1%quote:
mensen met erg veel verstand van vw motoren zijn datquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:34 schreef elcastel het volgende:
[..]
Andere nokkenassen, krukaslagers, dat logo erin graveren, nieuwe distributie/spanrol, de boel op tijd gezet en nieuwe bougies geloof ik.
Hun naam er op gezet zie je toch DUHquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:32 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wat heeft kronenburg ermee uitgespookt![]()
Je intiligentie reikt even ver als je lengte. Bijn niet dusquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:32 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wat heeft kronenburg ermee uitgespookt![]()
Beter he om te weten!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:36 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Daar ben ik blij om, kan ik in het vervolg je posts weer lezen met m'n hersencapaciteit op 1%
Echt een hele leuke tent om te zien en verschrikkelijk netjes allemaal. Mooie werktafels, gewoon een puike zaak. Wel ogen en oren dicht als je moet afrekenen en snel vergeten, maar ze doen het prima.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:36 schreef ThaFreak het volgende:
mensen met erg veel verstand van vw motoren zijn dat![]()
maar ziet er erg goed uit hoor![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je intiligentie reikt even ver als je lengte. Bijn niet dus![]()
gaat erg veel tijd/geld in het afstellen in zitten, maar is wel een van de mooiste manieren om je motor aan te pakkenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Echt een hele leuke tent om te zien en verschrikkelijk netjes allemaal. Mooie werktafels, gewoon een puike zaak. Wel ogen en oren dicht als je moet afrekenen en snel vergeten, maar ze doen het prima.
Zeker. Toen ik dat blok had, reed ik nog 8 klepper en kon alles prima regelen en doen. Ik woon vlakbij Alkmaar, dus dat hele van Kronenburg verhaal was al wat. En opeens viel mijn 8 klepper uit elkaar en wou ik een andere 8 klepper inbouwen, op dat moment kreeg ik op mijn flikker van vrienden van me en zijn we gaan bouwen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:41 schreef ThaFreak het volgende:
gaat erg veel tijd/geld in het afstellen in zitten, maar is wel een van de mooiste manieren om je motor aan te pakken
hehe zijn wel even mindere momenten, maar gelukkig dat je aan de golf 1 nog gerust het meeste alles zelf kunt doen anders was het wel wat minder geweest....quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zeker. Toen ik dat blok had, reed ik nog 8 klepper en kon alles prima regelen en doen. Ik woon vlakbij Alkmaar, dus dat hele van Kronenburg verhaal was al wat. En opeens viel mijn 8 klepper uit elkaar en wou ik een andere 8 klepper inbouwen, op dat moment kreeg ik op mijn flikker van vrienden van me en zijn we gaan bouwen.
Drie dagen in de brandende zon op een oprit, met de witte wijn voorraad van zijn vriendin. Alles rustig aan en daarna genieten .... niet dus. De bougiekabels zaten verkeerd aangesloten en de versnellingsbak had een andere prime-as. Bougiekabels verkeerd hadden we totaal niet op gelet en de versnellingsbak was door slecht advies (en slecht opletten van ons). Dus daarna nog een weekendje eronder hangen en toen wel genieten.
Is zo, al ben ik voor de bougie's naar een bevriende garage gegaan, die me overigens gelijk enorm uitlachtte ...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:51 schreef ThaFreak het volgende:
hehe zijn wel even mindere momenten, maar gelukkig dat je aan de golf 1 nog gerust het meeste alles zelf kunt doen anders was het wel wat minder geweest....
van vwquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is zo, al ben ik voor de bougie's naar een bevriende garage gegaan, die me overigens gelijk enorm uitlachtte .... Dat bak-probleem kwam achteraf niet slecht uit, bij de bak die er daarna onder moest zat een (twijfelachtige) Sachs koppeling die het prima bleek te doen.
Ach het was een mooi ding en het reed prima. Ik rij nu in een XM en daar ga ik in ieder geval niets meer aan doen, da's geen kart, da's geen auto om aan te tunen of doen. Besides, daar sleutel je al genoeg aan om alleen maar te rijden..
Je had me tijdens mijn VW-tijd over Franse auto's moeten horen,quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:03 schreef ThaFreak het volgende:
van vwnaar xm
![]()
![]()
zou er idd ook geen extra geld inpompen dat noodzakelijk, tis wel een erg comfortabele auto.....
had je beter bij vw kunnen blijven hoor![]()
ach bojo eve vragen als die er overheen wil crossenquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:04 schreef hermandeperman het volgende:
Er komen ook brommerrijders naar de meet
quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Je had me tijdens mijn VW-tijd over Franse auto's moeten horen,. En nu andersom uiteraard.
.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:06 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
ach bojo eve vragen als die er overheen wil crossen![]()
Slecht spreken over VW is niet meer dan logischquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:07 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
![]()
slecht spreken over vw is een ban in PTA he![]()
ssssssssssssssssssssssssh jijquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:09 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Slecht spreken over VW is niet meer dan logisch
Oké. Maar de huidige VW reeks is toch compleet ruk ? De Passat is niet meer wat het was, de Golf is een imagoloze auto (toch mooi soms), de Pheaton is bruut, maar toch mislukt en de van de rest kan ikj ook alleen maar janken. Audi daarentegen is goed bezig, al vind de vorige reeks hier en daar nog iets mooier, maar die hebben tenminste een S en RS reeks. Mercedes heeft alleen maar een mooie CLS (zoiets) en BMW heeft een paar hele mooie bakken (al heb ik altijd iets tegen BMW gehad).quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:07 schreef ThaFreak het volgende:
![]()
slecht spreken over vw is een ban in PTA he![]()
nieuwe modellen van vw zijn toch echt weer goed hoor, verkopen ook weer als een trein en er komen weinig klachten over terug, behalve de touareg dan maar dat is een apart gevalquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Oké. Maar de huidige VW reeks is toch compleet ruk ? De Passat is niet meer wat het was, de Golf is een imagoloze auto (toch mooi soms), de Pheaton is bruut, maar toch mislukt en de van de rest kan ikj ook alleen maar janken. Audi daarentegen is goed bezig, al vind de vorige reeks hier en daar nog iets mooier, maar die hebben tenminste een S en RS reeks. Mercedes heeft alleen maar een mooie CLS (zoiets) en BMW heeft een paar hele mooie bakken (al heb ik altijd iets tegen BMW gehad).
Citroën heeft geinige auto's op dit moment, maar motorisch praten we volgens mij nogsteeds over natte kranten. Renault heeft .... ach weet je, die Frnase auto's maken de lelijkste auto's en dan stiekum toch een paar mooie. Ik vind de C4 mooi, de 409 is heel mooi en ik was gek op de Velsatis en de Avantime. Dat zie ik die Duitsers nooit doen.
mag wel maar dat doe je nietquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:12 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Oja ik mocht de waarheid niet spreken eh?
merk en model van de auto??quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:18 schreef Het_Biertje het volgende:
ThaFreak help me ff.
ik kan geen turbo kitjes vinden http://www.foreigncarpartsonline.com/
Ik denk dat VW vooral teert op hun verleden, ik denk dat elke eigenaar die nu een VW koopt denkt : verdomd wat zijn ze lelijk geworden .... Bij Citroën heb je al gelijk het idee dat .... eeehhhh .... nou ja met een C4, C5 of C6 zou ik blijer zijn dan met welke VW dan ook denk ik. Kleine auto's even daar gelaten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:17 schreef ThaFreak het volgende:
nieuwe modellen van vw zijn toch echt weer goed hoor, verkopen ook weer als een trein en er komen weinig klachten over terug, behalve de touareg dan maar dat is een apart geval![]()
Pheatom kon zich niet onderscheiden van de passat maar loopt vrij redelijk kwa verkopen hoor....
kortom vw is![]()
![]()
is uitgevoerd met B21 ET motor....met als turbo de GAR TB0313quote:
deze heeft een B230F...quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:29 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
is uitgevoerd met B21 ET motor....met als turbo de GAR TB0313
turbo kits worden iig geleverd door http://www.gikturbo.se maja is zweeds![]()
in nl is er idd weinig over te vinden
ik vind franse auto's altijd zo onlogisch in elkaar zitten, kwa bediening.....quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat VW vooral teert op hun verleden, ik denk dat elke eigenaar die nu een VW koopt denkt : verdomd wat zijn ze lelijk geworden .... Bij Citroën heb je al gelijk het idee dat .... eeehhhh .... nou ja met een C4, C5 of C6 zou ik blijer zijn dan met welke VW dan ook denk ik. Kleine auto's even daar gelaten.
wordt zelf bouwen, of je moet een complete B21 motor op de kop tikken wat me stukken goedkoper lijktquote:
Het is ook heel persoonlijk, maar doe mij dan maar een oude VW of een Audi. En ik ben er gelijk weg van, mazzel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef ThaFreak het volgende:
ik vind franse auto's altijd zo onlogisch in elkaar zitten, kwa bediening.....
tja design is natuurlijk persoonlijk maar dan zou ik eerder voor de vw gaan....
behalve de C5 want die ziet er dan wel weer redelijk uit
hmz.... eerst maar eens een nieuwe uitlaat..quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:38 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wordt zelf bouwen, of je moet een complete B21 motor op de kop tikken wat me stukken goedkoper lijkt
quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:25 schreef Tjabbo het volgende:
godgloeiende is m'n supra kapot gelopen![]()
![]()
waarschijnlijk de hoofdlagers kapot. er zit een nare tik in het blok
Hij heeft hem toch gekochtquote:
tering serieus?quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:25 schreef Tjabbo het volgende:
godgloeiende is m'n supra kapot gelopen![]()
![]()
waarschijnlijk de hoofdlagers kapot. er zit een nare tik in het blok
quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:25 schreef Tjabbo het volgende:
godgloeiende is m'n supra kapot gelopen![]()
![]()
waarschijnlijk de hoofdlagers kapot. er zit een nare tik in het blok
eh. welke?quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:37 schreef Youp het volgende:
[..]
tering serieus?
welke hoofdlagers bedoel je eigenlijk?
je krukaslagers dusquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:43 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
eh. welke?
er is maar 1 soort lager dat hoofdlager heet toch?
de lagers van de krukas.
Maakt niet uit welke. als er 1 kapot is ga ik ze allemaal vervangen.
Ja ik weet het. Ik heb het gisterenavond nagekeken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:48 schreef Youp het volgende:
[..]
je krukaslagers dus>> hoofdlagerschalen... doe het dan meteen goed, nieuwe drijfstangen (zit er dan toch aan te komen, zijn meestal mede boosdoener) nieuwe (andere) zuigers, cilinders honen, nieuwe nokkenas lagers... dan is je blok weer als nieuw
quote:Kleine update:
Net de supra opgekrikt, en met een moer en ratel geprobeert de krukaspulley 'aan te draaien'.
Nu loopt uiteraard het hele spulletje mee, dus dat schoot niet erg op.
Maar ik dacht, kom, laten we hem eens starten. En weg was het geluid. ???
ik hoor het nog heeeel zacht misschien.
Komt dat nou doordat ik toch iets heb aangedraaid? lijkt me stug.
of moet dat ding eerst op bedrijfstemp. zijn voordat hij zo tikt?
Ik heb die tool niet helaas.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:01 schreef Youp het volgende:
om de krukaspulley aan te draaien heb je normaal een speciaal stuk ijzer nodig met een stuk V-snaar er aan... daarmee kan je de pulley vastzetten wanneer je hem aandraait...en zoiets moet echt wel GOED vast zitten
Nee niet zeker. Het gebeurde net gistermiddag.quote:weet je trouwens zeker dat je blok gaar is? of rammelde er gewoon wat anders...
Even mezelf quoten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:03 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb die tool niet helaas.
[..]
Nee niet zeker. Het gebeurde net gistermiddag.
Ik heb een filmpje gemaakt en gepost op het supraforum en daar kreeg ik te horen dat dat meestal de hoofdlagers zijn die kapot gaan/zijn.
Maar het zou nog iets anders kunnen zijn ja.
nou idd.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hij heeft hem toch gekocht.
Mooi Klote Tjab.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nou idd.
revisie gaat net zoveel kosten als de aanschaf van de supra
post dat filmpje hier ook eens ofzoquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:03 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb die tool niet helaas.
[..]
Nee niet zeker. Het gebeurde net gistermiddag.
Ik heb een filmpje gemaakt en gepost op het supraforum en daar kreeg ik te horen dat dat meestal de hoofdlagers zijn die kapot gaan/zijn.
Maar het zou nog iets anders kunnen zijn ja.
ach dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nou idd.
revisie gaat net zoveel kosten als de aanschaf van de supra
Hey Tjab, xerxes kopen???quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:25 schreef Tjabbo het volgende:
godgloeiende is m'n supra kapot gelopen![]()
![]()
waarschijnlijk de hoofdlagers kapot. er zit een nare tik in het blok
Ja daar ben ik ook bang voor.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:56 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Wat ontiegelijk kut zeg!!!
Met een beetje pech word dat een hele dure reparatie![]()
![]()
ik help tjab ffquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:41 schreef Youp het volgende:
[..]
post dat filmpje hier ook eens ofzo
en die tools kosten maar een paar euro...
[..]
ach dat zal wel meevallengewoon lekker zelf doen het meeste...
Boerenmuziekquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:04 schreef Fugie het volgende:
ik ga naar mysterylandDat is tenminste een echt feest, niet van die achtelijke boerenmuziek
Q-Base is 10 septemberquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:06 schreef PeuRac het volgende:
wanneer is dat allemaal? Zal wel als ik op vakantie ben
thuis ff kijken straks, gaat nu niet...quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ik help tjab ff
filmpje
http://130.89.33.251/karboforum/uploads/tikinblok1.avi
tot nu toe wat het zou kunnen zijn:
hoofdlagers of hoofdpullybout
27 augustusquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:13 schreef Fugie het volgende:
geen idee wanneer mysteryland isergens in de zomer
![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
helaasch realiseren sommige mensen dat te laat.OPEL
quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
helaasch realiseren sommige mensen dat te laat.OPEL
ook niet vreemd... 2 ton is netjes voor een prestatie (turbo) motor... een M3 (CSL) blok houdt het ook niet veel langer uitquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De motor in mijn suup heeft al 2 ton gedraaid.
hij was met die leeftijd niet meer bestand tegen zijn extra pk's
wat een geouwerhoer, mijn opel heeft al 221k gedraait met zijn verbluffende vermogenquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De motor in mijn suup heeft al 2 ton gedraaid.
hij was met die leeftijd niet meer bestand tegen zijn extra pk's
Mijn mama's auto (quote:
Al vroor het buiten, in een scheepswerf wordt jij sowieso wel warmquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:52 schreef hermandeperman het volgende:
De VO+LVO+ staat op 120k na 4 jaar ofzo
Wat een weer vandaagExcursie gehad naar een scheepswerf, was gaaf
Maar heet
quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:55 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Al vroor het buiten, in een scheepswerf wordt jij sowieso wel warm
Eitje.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:55 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ze waren een tank in de dubbele bodem aan het aflassen
quote:en die gast schatte het zo'n 50 graden binnen![]()
Zegt iemand die niet eens een radio kan aansluitenquote:
Nee dat vond hij ook nietquote:[..]dat is niet leuk meer.
Ik heb bewezen dat ik het kan.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:59 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Zegt iemand die niet eens een radio kan aansluiten
quote:[..]
Nee dat vond hij ook niet
Maja, had hij maar een vak moeten leren![]()
't duurde alleen iets langer dan gemiddeldquote:
Helegaar niet, gewoon een garpje.quote:[..]
Arrogante zak!
Nee, jij kon spontaan een bootje tekenenquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:04 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
't duurde alleen iets langer dan gemiddeld
kut excuus.quote:[..]
Helegaar niet, gewoon een garpje.
Dat zal. Ik heb er niet echt ervaring meequote:Goed lassen is serieus moeilijk![]()
Nee, maar een radio "monteren" ging zonder enig probleemquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, jij kon spontaan een bootje tekenen![]()
Niet iedereen is zo arrogant als jij bent.quote:[..]
kut excuus.
Jij hebt dan ook nog nooit iets gedaan waarvan je handen vies werdenquote:[..]
Dat zal. Ik heb er niet echt ervaring mee
Bij mij uiteindelijk ookquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:10 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Nee, maar een radio "monteren" ging zonder enig probleem
[..]
Niet iedereen is dan ook zo goed als ik ben.quote:Niet iedereen is zo arrogant als jij bent.
[..]
Ik heb een zomer bij een autoschade herstel bedrijf gewerkt. Ik heb daar aan een OSCA gewerktquote:Jij hebt dan ook nog nooit iets gedaan waarvan je handen vies werden![]()
stfu, spellingscontrole is niet meer wat het wasquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:55 schreef hermandeperman het volgende:
TF mooie site heb je gemaakt voor de meet!
Maar wat een spel- en taalfouten in die 4 regels tekst![]()
aangemeldtquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:27 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
stfu, spellingscontrole is niet meer wat het was![]()
DAN ikquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:15 schreef Xtreem het volgende:
Niet iedereen is dan ook zo goed als ik ben.
[..]
quote:Ik heb een zomer bij een autoschade herstel bedrijf gewerkt. Ik heb daar aan een OSCA gewerkt![]()
Waar gaat het heen met deze wereld?quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:27 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
stfu, spellingscontrole is niet meer wat het was![]()
checkedquote:
naar benedenquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:30 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Waar gaat het heen met deze wereld?
haantje enzoquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
checked, de eerste
![]()
[..]
naar beneden
verboden terrein voor jouquote:
quote:Met klinkende namen als Jamie Cullum, Keane, Nine Inch Nails, INTERPOL, Ozark Henry, Lenny Kravitz, Queens Of The Stone Age en R.E.M
Qotsa speelr erquote:
quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:50 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Aankomend weekend kan ik niet...
Ik ook niet. Ik moet roadieën. Ach gratis bier, wat euro's verdienen en hangen met Jaya the Cat en Face Tomorrow is ook niet weg natuurlijkquote:
Raap je de zeep even voor me op?quote:
zal ik met je mee gaanquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:55 schreef ijsmeis het volgende:
Misschien dat ik morgen toch een rolstoel voor die gast ga regelen![]()
!
tjabbo... ff dat filmpje van je gekeken... maar dat klinkt helaas niet echt dat je zegt super... check eens goed na (als je dat nog niet gedaan hebt) of echt alle pulleys enzo nog vast zitten...quote:
jij van de organisatie telt niet, die moeten aanwezig zijnquote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:37 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
jij van de organisatie telt niet, die moeten aanwezig zijn![]()
en dat is dan ook nog eens de schoonste diesel die verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:35 schreef ThaFreak het volgende:
morguh....
de nieuwe avensis 2.2d rijd toch behoorlijk lekker zeg.....
en die power is helemaaldirect aanwezig, net een aan en uit knop
![]()
lijkt kwa rijden vrijveel op de 2.5 v6 tdi van VW/Audi en dat is een groot compliment....(hoewel de v6 een stukje fijner is)quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
en dat is dan ook nog eens de schoonste diesel die verkrijgbaar is.
Ik vond die motor ook behoorlijk indrukwekkend in de Corolla Verso.
ja, als ze ergens "voor gaan" is het meestal erg goed.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:06 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
lijkt kwa rijden vrijveel op de 2.5 v6 tdi van VW/Audi en dat is een groot compliment....(hoewel de v6 een stukje fijner is)
hebben ze netjes gedaan bij toyota![]()
vooral kwa soeplesse is hetquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ja, als ze ergens "voor gaan" is het meestal erg goed.
Maar ik blijf het leuk vinden, die prestatie's uit een diesel en dan zoooo schoon
er komt nog een brutere ook trouwens. Voor in de T-sport diesel..quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:11 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
vooral kwa soeplesse is hetuit een 2.2 4 cilinder.....
en hij is idd vrij schoon, zat een of ander promoblaadje in, stond het ook met grote lekker in![]()
Zeg die gasten van FT maar dat hun eerste CD een stuk beter was dan deze en dat ze op Lowlands eerder hadden moeten beginnenquote:Op woensdag 22 juni 2005 16:54 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik moet roadieën. Ach gratis bier, wat euro's verdienen en hangen met Jaya the Cat en Face Tomorrow is ook niet weg natuurlijk![]()
Maandag zien we je in Opsporing Verzocht?quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:51 schreef PeuRac het volgende:
* PeuRac is terug en heeft een collega minder
Ik moest met een of andere jostie samen werken, die deed z'n werk maar half, ik de planning bellen, wordt hij op staande voet ontslagen, hij mocht meteen vertrekkenquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:53 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Maandag zien we je in Opsporing Verzocht?
Je opa zat bij de NSB?quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik moest met een of andere jostie samen werken, die deed z'n werk maar half, ik de planning bellen, wordt hij op staande voet ontslagen, hij mocht meteen vertrekkeniemand anders kwam een uur later zijn werk afmaken
![]()
Hermquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:53 schreef hermandeperman het volgende:
Sjoewe
Peu
Iemand de tyfus in gereden?
Pleasequote:Op woensdag 22 juni 2005 22:55 schreef hermandeperman het volgende:En we hebben een reltopic holladiejeeeeeee
[FB] Misbruik van mijn foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |