abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28023495
quote:
Ontsnapte Poema krijgt nog een kans

Uitgegeven: 16 juni 2005 15:32
Laatst gewijzigd: 16 juni 2005 21:04
EDE - Burgemeester R. Robbertsen van Ede heeft donderdag besloten de stichting Pantera uit Nijeberkoop in te huren om de loslopende poema op de Veluwe te vangen. Het is de bedoeling dat medewerkers van Pantera het dier levend te pakken krijgen, zoals de stichting de afgelopen dagen heeft gezegd te kunnen doen.

Pantera heeft voorlopig van vrijdag tot en met dinsdag de tijd om het roofdier te vangen. Volgens een woordvoerster van de gemeente is voor Pantera gekozen omdat deze stichting specifieke kennis heeft op het gebied van de omgang met katachtigen.

Het besluit van de gemeente is in overleg met onder meer de Dierenbescherming en de stichting AAP genomen. Een team politiemensen en marechaussee blijft surveilleren op en rond de Ginkelse Hei, waar het dier donderdagmorgen nog een keer is gezien door een voorbijganger.

Pantera is volgens een verklaring blij dat de poema nog een kans krijgt. In de afgelopen dagen was het beleid het beest dood te schieten, aangezien deskundigen de politie hadden verzekerd dat verdoven geen optie was. Daarvoor zou een jager te dicht bij de poema moeten komen met alle risico's van dien.

Een team politiemensen en marechaussee blijft surveilleren
op en rond de Ginkelse Hei.

Huisvesten

Volgens directeur A. van de Valk van Pantera is verdoven echter wel degelijk mogelijk op een grotere afstand. Ouwehands Dierenpark in Rhenen heeft woensdag al aangeboden de poema te huisvesten, als jagers het dier levend kunnen vangen.

Pootafdrukken

Medewerkers van Pantera zijn van plan op pad te gaan zodra er een melding binnen komt dat iemand de poema heeft gezien. De stichting gebruikt honden die sporen kunnen volgen en is daarom afhankelijk van een "verse" passage van de katachtige. Pantera en de politie roepen iedereen die denkt de poema te zien op, om onmiddellijk te politie te bellen en eventuele pootafdrukken omgemoeid te laten.

Goed opletten

De gemeente adviseert wandelaars en fietsers in de Veluwse bossen niet van de paden en wegen te gaan. De politie drong er eerder op aan dat iedereen voorlopig uit het natuurgebied weg zou blijven omdat de poema levensgevaarlijk kan zijn. Maar volgens de gemeente is de situatie overdag niet gevaarlijk, zolang natuurliefhebbers goed opletten en niet dwars door de bossen gaan trekken. In de schemering en 's nachts wordt betreden van het mogelijke leefgebied van de poema dringend afgeraden.
Filmpje: Pantera mag poema vangen

Vorige topic: Poema ontsnapt op de Veluwe

[ Bericht 1% gewijzigd door Barcelona op 17-06-2005 21:32:46 ]
pi_28023512
*tvp, wel benieuwd of mijn opa en oma het daar wel een beetje veilig houden.
pi_28024234
Hmz, welke dieren eten Poema? Dat laat je daar een paar van lost met een bom om hun nek.
pi_28030747
herten, zwijnen....en daar zit de hele veluwe vol mee. Jammer joh.
Ik geloof niet dat er echt een poema rond loopt.
Ze hebben met 60 man gezocht, tenminste...ze hebben met 60 man een beetje rondgecrossed en gekeken of ze iets zagen, zelfs met helicopters. Waarom hebben ze geen:
Track traps (het zand van strategisch gelegen stukjes pad overdwars gladstrijken) gebruikt. Dan zie je precies wat er langs is geweest en in welke richting, ook de tijd van passage valt redelijk te bepalen. Het betreffende gebied was grotendeels voor publiek afgesloten, had dus makkelijk gekund.
Waarom zijn ze niet gelijk met speurhonden achter het beest aangegaan op het moment dat er weer een melding binnenkwam?
Waarom hebben ze in de helicopters geen gebruik gemaakt van infraroodcamera's? Mensen zijn dan snel te herkennen, herten, ree-en, zwijnen ook want groepsdieren, verder lopen er nauwelijks (misschien een enkel hert) solitaire dieren rond, dus moet de locatie van zo'n beest redelijk snel te vinden zijn.

Ik zeg: Dit is een campagne om de Veluwe spannender te maken! Gewoon een promo dus.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:23:22 #5
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_28040152
Bioloog Joep Wensing van 'Burgers Zoo' betwijfelt of de aangevreten ree ,die op onderstaande foto is te zien, wel gedood is door de poema die op de veluwe rondloopt. De foto is vrijgegeven door de politie.
Op de foto is een ree te zien zonder hoofd. Volgens Wensing kan het ook het werk van een stroper zijn. Een poema zou, net als elk ander roofdier, bij de buik van een ree beginnen.

Bron: tv gelderland

[ Bericht 3% gewijzigd door MOVO op 18-06-2005 11:37:02 ]
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:36:07 #6
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_28040423
dubbel
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_28040658
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 21:58 schreef egilio het volgende:
herten, zwijnen....en daar zit de hele veluwe vol mee. Jammer joh.
Ik geloof niet dat er echt een poema rond loopt.
Ze hebben met 60 man gezocht, tenminste...ze hebben met 60 man een beetje rondgecrossed en gekeken of ze iets zagen, zelfs met helicopters. Waarom hebben ze geen:
Track traps (het zand van strategisch gelegen stukjes pad overdwars gladstrijken) gebruikt. Dan zie je precies wat er langs is geweest en in welke richting, ook de tijd van passage valt redelijk te bepalen. Het betreffende gebied was grotendeels voor publiek afgesloten, had dus makkelijk gekund.
Waarom zijn ze niet gelijk met speurhonden achter het beest aangegaan op het moment dat er weer een melding binnenkwam?
Waarom hebben ze in de helicopters geen gebruik gemaakt van infraroodcamera's? Mensen zijn dan snel te herkennen, herten, ree-en, zwijnen ook want groepsdieren, verder lopen er nauwelijks (misschien een enkel hert) solitaire dieren rond, dus moet de locatie van zo'n beest redelijk snel te vinden zijn.

Ik zeg: Dit is een campagne om de Veluwe spannender te maken! Gewoon een promo dus.
Volgens mij werden er wel infraroodcamera's gebruikt.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:36:24 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28043419
Als hij zich maar niet tegoed gaat doen aan Marokkanen in het Allochtonensmulbos!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:54:29 #9
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_28043776
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:23 schreef MOVO het volgende:
Bioloog Joep Wensing van 'Burgers Zoo' betwijfelt of de aangevreten ree ,die op onderstaande foto is te zien, wel gedood is door de poema die op de veluwe rondloopt. De foto is vrijgegeven door de politie.
Op de foto is een ree te zien zonder hoofd. Volgens Wensing kan het ook het werk van een stroper zijn. Een poema zou, net als elk ander roofdier, bij de buik van een ree beginnen.

[afbeelding]

Bron: tv gelderland
Kun je als stroper mooi een reëenhoofd aan de muur hangen!!

Het gaat er steeds meer op lijken dat er geen poema is!!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_28045138
Weten ze wel heel zeker dat ze naar een poema op zoek zijn? Lijkt me eerder een gevalletje lanspuntslang of zo
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:05:24 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28052232
hebben ze hem al?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 19 juni 2005 @ 03:02:06 #12
46960 StefanP
polemicist
pi_28057070
Een storm in een glas water, typisch Nederland weer.

Een moordende verkrachter die op TBS verlof mag, kan dagenlang ongehinderd rondlopen.

Een fantast met waanbeelden 'denkt' een poema te zien, waarna het leger, de marechaussee, politie en jachtopzieners een niets onziende klopjacht openen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 19 juni 2005 @ 11:43:59 #13
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_28059893
zal wel 1 of andere loze studentengrap zijn
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_28083952
quote:
Op zondag 19 juni 2005 03:02 schreef StefanP het volgende:
Een storm in een glas water, typisch Nederland weer.

Een moordende verkrachter die op TBS verlof mag, kan dagenlang ongehinderd rondlopen.

Een fantast met waanbeelden 'denkt' een poema te zien, waarna het leger, de marechaussee, politie en jachtopzieners een niets onziende klopjacht openen.
Toch wel raar dat er verschillende meldingen zijn van dat beest dan, nietwaar?

Iedereen heeft tegenwoordig NG of Discovery op de kabel, dus mensen weten wel hoe zo'n beest eruitziet, zou iedereen een labrador met een Poema verwisselen dan?
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 11:37:10 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_28084056
Ze hadden toch sporen gevonden van een poema? Zoiets dacht ik althans in het begin gehoord te hebben. En het lijkt me ook stug dat dat reeënlijk door die poema komt. Het lijkt wel alsof z'n hoofd afgezaagd is, zo'n keurige snee is het.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28084104
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:37 schreef speknek het volgende:
Ze hadden toch sporen gevonden van een poema? Zoiets dacht ik althans in het begin gehoord te hebben. En het lijkt me ook stug dat dat reeënlijk door die poema komt. Het lijkt wel alsof z'n hoofd afgezaagd is, zo'n keurige snee is het.
Die ree overtuigt mij ook niet nee, want een beest eet niet alleen het hoofd, maar gaat voor de zachte delen.
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 12:22:39 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28085355
het is inmiddels wel heel erg stil op het poemafront...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_28085410
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:22 schreef buzzer het volgende:
het is inmiddels wel heel erg stil op het poemafront...
Voor die Poema was het ook rustdag> zondag.

Vandaag gat het weer verder, maar misscien zit ie met dit weer wel een biertje te doen op het terras...
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 12:45:35 #19
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_28086041
die poema vangen ze niet meer
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_28086537
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:45 schreef Houniet het volgende:
ls ie er al is zou ie nu ook gewoon ergens anders rond kunnen lopen in Nederland of Duitsland natuurlijk..
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 13:01:32 #21
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28086569
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:45 schreef Houniet het volgende:
Ik denk -en hoop- het ook niet. Ik denk dat ie daar al heel wat langer rond loopt, gezien de eerdere meldingen. Ik denk dat ie zich prima kan redden en dat het een beetje naief is van die overijverige boswachters op de Veluwe dat ze 'm wel even kunnen vangen en doodschieten. Maar goed, laat de mennekes maar...zonde van het geld en de tijd, dat wel

Maar ik zie het helemaal voor me, zo'n sukkelige boswachter die daar 'verstopt' in de bosjes ligt te wachten met z'n geweer en dan die poema, die hem al van een kilometer afstand heeft geroken en gehoord en er keurig omheen sluipt

Wat een toestanden en een paniek om niks zeg.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28086621
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:01 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wat een toestanden en een paniek om niks zeg.
Nou ja, je kunt je de commotie vast wel voorstellen als een kind niet terugkomt van buiten spelen (en in werkelijkheid bij een vriendje blijft eten) en in de buurt van de Veluwe woont.
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 13:20:59 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28087093
Als hij onlangs goed heeft gegeten kan hij zich best een paar dagen gedeisd houden.
pi_28087128
Door hoeveel personen is dat beest nou eigenlijk gezien?
pi_28087129
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:20 schreef HarigeKerel het volgende:
Als hij onlangs goed heeft gegeten kan hij zich best een paar dagen gedeisd houden.
Zijn het ook niet 'nocturnal creatures'?

Het zou een boel verklaren waar om hij zich nu (de hitte, de drukte) niet laat zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elgigante op 20-06-2005 13:28:01 ]
Yeah baby Yeah!
pi_28087192
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

'noctorial creatures'?
nocturnal
pi_28087314
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:24 schreef Murray het volgende:

[..]

nocturnal
dank je!
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 13:28:24 #28
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28087315
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt je de commotie vast wel voorstellen als een kind niet terugkomt van buiten spelen (en in werkelijkheid bij een vriendje blijft eten) en in de buurt van de Veluwe woont.
jawel, maar ik zou me dan persoonlijk eerder zorgen maken over eventuele ontsnapte tbs'ers of andere enge lieden, desnoods wilde zwijnen, dan over een mensenschuwe poema..

Ik las overigens net op dat weblog dat er geruchten gaan dat er 2 poema's op de Veluwe rondlopen en al jongen hebben
pi_28087361
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:28 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

jawel, maar ik zou me dan persoonlijk eerder zorgen maken over eventuele ontsnapte tbs'ers of andere enge lieden, desnoods wilde zwijnen, dan over een mensenschuwe poema..

Ik las overigens net op dat weblog dat er geruchten gaan dat er 2 poema's op de Veluwe rondlopen en al jongen hebben
Idd, ik zou me er ook niet zo druk om maken, maar je weet hoe dat gaat icm de media...

Jonge poema's zijn wel leuk uiteraard (net zoals grote natuurlijk), zou wel typisch zijn dat niemand dat ding ooit eerder gezien heeft of er opnames van heeft.
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 13:37:12 #30
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28087623
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:29 schreef Elgigante het volgende:

[..]
Jonge poema's zijn wel leuk uiteraard (net zoals grote natuurlijk), zou wel typisch zijn dat niemand dat ding ooit eerder gezien heeft of er opnames van heeft.
Volgens stichting Pantera zou dat wel eens het geval kunnen zijn:

POEMA IS EEN OUDE BEKENDE
De poema die ook gisteren weer een aantal malen is gesignaleerd op d eVeluwe in de buurt van Ede, is mogeijk hetzelfde roofdier dat al in 1997 door het Limburgse 'poemateam' werd gezocht.
Volgens Arno van der Valk van de Stichting Pantera in het Friese Nijeberkoop heeft de poema daarna ook rondgezworven in bosrijke gebieden rond Helmond, Ommen en Staphorst. Het dier leeft volgens hem mogelijk al een paar jaar op de Veluwe.
(bron: Telegraaf)
pi_28087732
Als die poema er al jaren rondloopt laat dat beest dan lekker lopen. Hij is banger voor mensen dan omgekeerd denk ik, en met zo'n enorme bron van voedsel tot z'n beschikking zal 'ie echt geen wandelaars gaan aanvallen.
pi_28087856
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:37 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Volgens stichting Pantera zou dat wel eens het geval kunnen zijn:

POEMA IS EEN OUDE BEKENDE
De poema die ook gisteren weer een aantal malen is gesignaleerd op d eVeluwe in de buurt van Ede, is mogeijk hetzelfde roofdier dat al in 1997 door het Limburgse 'poemateam' werd gezocht.
Volgens Arno van der Valk van de Stichting Pantera in het Friese Nijeberkoop heeft de poema daarna ook rondgezworven in bosrijke gebieden rond Helmond, Ommen en Staphorst. Het dier leeft volgens hem mogelijk al een paar jaar op de Veluwe.
(bron: Telegraaf)
Ik zou dat zeer opmerkelijk vinden, aangezien sommige hondenliefhebbers, joggers en vogelaars nogal eens de neiging hebben om voor dag en dauw uit hun nest te kruipen en het bos, de weide op te gaan, sporen van die Poema zou je ongetwijfeld een keer moeten vinden, zo onherbergzaam is Nederland nu ook niet.
Toch heeft een Poema (met het wildoverschot zeker in Nederland) volgens mij behoorlijke kansen om hier te overleven.
Die Poema in Limburg is gefilmd en de beelden laten geen twijfel bestaan.
Yeah baby Yeah!
pi_28087921
In Ommen!?
Ik woonde daar aan de rand van het bos
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28088044
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:40 schreef Roellio het volgende:
Als die poema er al jaren rondloopt laat dat beest dan lekker lopen. Hij is banger voor mensen dan omgekeerd denk ik, en met zo'n enorme bron van voedsel tot z'n beschikking zal 'ie echt geen wandelaars gaan aanvallen.
Die valt echt geen mensen aan nee, of er moeten mensen in de buurt van zijn hol lopen, of als hij in gevaar is of als ie kleintjes zou hebben (wat weer zou impliceren dat er nog een rondloopt), maar doorgaans is het geen bedreiging vooor de mens.
Bijkomd voordeel is dat de zwijntjes en de herten weer een natuurlijke vijand hebben en ze niet zo mak zullen zijn als diegene op de kinderboerderij.
Yeah baby Yeah!
pi_28088067
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:46 schreef Mwanatabu het volgende:
In Ommen!?
Ik woonde daar aan de rand van het bos
En ik liet in Helmond altijd de hond uit!
Yeah baby Yeah!
pi_28088215
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En ik liet in Helmond altijd de hond uit!
Je zult het maar tegekomen als je je protestantse zondagsmiddagswandelingetje maakt met kind, gezin en hond.
MAar dat is dus mijn punt: zon poema kom je nooit tegen want die heeft helemaal geen zin in jou of je hond/kind.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 20 juni 2005 @ 14:00:36 #37
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28088304
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef Mwanatabu het volgende:

Je zult het maar tegekomen als je je protestantse zondagsmiddagswandelingetje maakt met kind, gezin en hond.
MAar dat is dus mijn punt: zon poema kom je nooit tegen want die heeft helemaal geen zin in jou of je hond/kind.
Dat riep men ook over de eerste Marokkaanse gastarbeiders 50 jaar geleden, en moet je nu zien...
Neen wij moeten deze immigrant vangen voordat hij hier zijn familie begint en subsidie gaat eisen etc
pi_28088504
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hij/zij zal je bewust vermijden inderdaad, maar als je scherpe ogen hebt en je heel rustig houdt zal iemand hem ooit eens opmerken uiteraard, misschien wel bij de jacht.

Hij kan ook totaal uit het niets ineens je pad kruisen natuurlijk, Nederland is redelijk dicht bevolkt en de Veluwe is een populair wandel/fietsgebied.
Yeah baby Yeah!
pi_28088524
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:00 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dat riep men ook over de eerste Marokkaanse gastarbeiders 50 jaar geleden, en moet je nu zien...
Neen wij moeten deze immigrant vangen voordat hij hier zijn familie begint en subsidie gaat eisen etc

Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 14:07:51 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28088529
Hij zou eigenlijk gewoon naar het Zwarte Woud ofzo moeten gaan, daar is het veel beter wonen voor een poema denk ik zo.
pi_28088558
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij zou eigenlijk gewoon naar het Zwarte Woud ofzo moeten gaan, daar is het veel beter wonen voor een poema denk ik zo.
Hij heeft sowieso eigenlijk reliëf nodig, dat heeft het Zwarte Woud iets meer dan de Veluwe met als hoogtepunt de Utrechtse heuvelrug.

Als we hem vangen, gaat Verdonk hem dan uitzetten?
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 14:12:29 #42
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28088675
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik zou dat zeer opmerkelijk vinden, aangezien sommige hondenliefhebbers, joggers en vogelaars nogal eens de neiging hebben om voor dag en dauw uit hun nest te kruipen en het bos, de weide op te gaan, sporen van die Poema zou je ongetwijfeld een keer moeten vinden, zo onherbergzaam is Nederland nu ook niet.
Toch heeft een Poema (met het wildoverschot zeker in Nederland) volgens mij behoorlijke kansen om hier te overleven.
Ik ook, zeker gezien het aantal jaren dat deze poema dan al vrij zou rondlopen. Wat betreft al die vogelaars en joggers: volgens dat zelfde weblog waar ik het over had zouden er de afgelopen jaren regelmatig meldingen zijn gedaan van een poema, dus wie weet is het beest idd al veel vaker gespot! Misschien zijn die meldingen eerder niet serieus genomen?

En wat voor sporen laat een poema precies achter, vraag ik me af, behalve misschien aangevreten wild? Misschien zijn die sporen dan wel niet eerder herkend?

Hoe dan ook: ik vind het een mooi verhaal en mooie gedachte dat dit dier al jaren weet te overleven op onze Nederlands Veluwe
pi_28088790
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij/zij zal je bewust vermijden inderdaad, maar als je scherpe ogen hebt en je heel rustig houdt zal iemand hem ooit eens opmerken uiteraard, misschien wel bij de jacht.

Hij kan ook totaal uit het niets ineens je pad kruisen natuurlijk, Nederland is redelijk dicht bevolkt en de Veluwe is een populair wandel/fietsgebied.
Zelfs dan zet-ie het liever op een lopen dan dat hij de confrontatie aangaat met een hysterische moeder die met haar stoere driewielige kinderwagen in het rond mept.
pi_28088867
quote:

[..]

Een eigen familie beginnen in zn eentje? Een eigen kwakje hooguit...
pi_28088892
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zelfs dan zet-ie het liever op een lopen dan dat hij de confrontatie aangaat met een hysterische moeder die met haar stoere driewielige kinderwagen in het rond mept.
Dat zeker!
Maar je kunt hem dus spotten en als kinderen alleen in het bos zijn kúnnen ze wel gevaar lopen, al denk ik dat Sneeuwvlokje meer te vrezen heeft als natuurlijk aas.
Yeah baby Yeah!
pi_28089002
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:12 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik ook, zeker gezien het aantal jaren dat deze poema dan al vrij zou rondlopen. Wat betreft al die vogelaars en joggers: volgens dat zelfde weblog waar ik het over had zouden er de afgelopen jaren regelmatig meldingen zijn gedaan van een poema, dus wie weet is het beest idd al veel vaker gespot! Misschien zijn die meldingen eerder niet serieus genomen?

En wat voor sporen laat een poema precies achter, vraag ik me af, behalve misschien aangevreten wild? Misschien zijn die sporen dan wel niet eerder herkend?

Hoe dan ook: ik vind het een mooi verhaal en mooie gedachte dat dit dier al jaren weet te overleven op onze Nederlands Veluwe
Een Poema laat sowieso krabsporen achter op bomen en geursporen (voor ons onherkenbaar, wie gaat er aan grasspreietn ruiken?), maar ook voetsporen...
Ik en jij zouden die voetsporen niet merkwaardig vinden denk ik, je denkt gewoon dat het om een forse hond gaat of zo, maar een kenner (die zijn er niet zoveel in NL) ziet het meteen..

Ik hoop ook echt dat ie hier zit!
Yeah baby Yeah!
pi_28089008
quote:

[..]

.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:24:24 #48
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28089106
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:17 schreef Mwanatabu het volgende:

Een eigen familie beginnen in zn eentje? Een eigen kwakje hooguit...
Dat dacht men ook met den Moren in die tijd
voor je het weet zit er een minderjarig poema nichtje op de boot uit de achterlijke Franstalige achterlanden van Canada op de boot richting de Veluwe...
pi_28089136
Dat is dan weer niet grappig...

.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:28:34 #50
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28089246
Nee, het is beangstigend

pi_28089632
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee, het is beangstigend

[[url=http://img30.echo.cx/img30/8458/veluwegroeten2zm.th.jpg]afbeelding][/URL]
pi_28089877
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zet er gelijk een tbs-er bij en je kunt je moeder een leuke kaart sturen:

Mam/pap, het bevalt prima op mijn eerste vakantie zonder ouders!
Yeah baby Yeah!
pi_28090269
EDE - Diverse mensen hebben in het afgelopen weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, gaat het om waarheidsgetrouwe sporen. Pantera wil niet zeggen of er ook al daadwerkelijk jacht op het dier is gemaakt.
De gemeente Ede heeft het roofdierenopvang Pantera donderdag ingehuurd, nadat een intensieve speurtocht op de Ginkelse Heide door politie, marechaussee en jachtopzieners in de dagen daarvoor geen resultaat had gehad. Medewerkers van Pantera komen pas in de actie als er een actuele melding van het dier wordt gedaan.
Hoe zij dan precies te werk gaan blijft vooralsnog geheim, maar directeur A. van der Valk van Pantera garandeerde vorige week dat hij kans zou zien het beest te verdoven. Als de poema levend wordt gevangen, wil Ouwehands Dierenpark in Rhenen zich over het roofdier ontfermen.
Yeah baby Yeah!
pi_28090555
En iedereen die zich nu in de buurt van het gebied begeeft zal toch wel een foto of filmcamera bij de hand hebben om het gezochte 'harde bewijs' te overhandigen?
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 18:10:55 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28095944
Misschien wist de poema wel heel netjes zijn sporen weg !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28096160
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:
Zijn die beelden nog ergens te bekijken? Ik ben wel nieuwsgierig!
  maandag 20 juni 2005 @ 18:25:53 #57
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28096284
Kunnen we niet een stuk of 20 poema's importeren? Dan omheinen we de veluwe en krijgen we een echt wildparkie in Nederland
pi_28102698
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:09 schreef Elgigante het volgende:
En iedereen die zich nu in de buurt van het gebied begeeft zal toch wel een foto of filmcamera bij de hand hebben om het gezochte 'harde bewijs' te overhandigen?
Ik ben vanmiddag wezen mtb'en en je zou verwachten dat er echt heelveel mensen op de hei lopen maar, ik heb gewoon 2 wandelaars gezien en nog een paar andere fietsers voor de rest was er gewoon helemaal niemand Terwijl ik toch wel 2 uur op de hei zelf was.
Ik heb overigens het beest niet gezien en ook niemand van pantera ofzo, dus ik vraag me af of ze nog wel op de ginkelse heide zitten.
pi_28102773
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:10 schreef datdanweerwelnatuurlijk1 het volgende:

[..]

Ik ben vanmiddag wezen mtb'en en je zou verwachten dat er echt heelveel mensen op de hei lopen maar, ik heb gewoon 2 wandelaars gezien en nog een paar andere fietsers voor de rest was er gewoon helemaal niemand Terwijl ik toch wel 2 uur op de hei zelf was.
Ik heb overigens het beest niet gezien en ook niemand van pantera ofzo, dus ik vraag me af of ze nog wel op de ginkelse heide zitten.
Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28103047
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.
Het viel me trouwens op dat heelveel bordjes en papiertjes met waarschuwingen over de poema zijn weggehaald die er de vorige keer nog wel stonden
Maar dat kunnen natuurlijk ook kinderen gedaan hebben of de poema zelf ofzo
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2005 @ 23:32:38 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_28105275
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Volgens Pantera, bron houdt zij/zij zich met dit weer rustig. 't Zijn tenslotte geen savannedieren

Poema's in Nederland? Zou kunnen, eten in overvloed en zolang ze leren uit de buurt van mensen te blijven (als je een paar keer je snuit laat zien komt meteen het halve land kijken, dat leren ze wel) lijken ze me nauwelijks gevaarlijker dan de aanwezigheid van wilde zwijnen. Wel de schaapherdershonden op bijscholing sturen!

Ok, ze horen hier niet (Faunavervalsing! ) maar wie hier wel horen, wolven en lynxen, zijn hier allang uitgestorven/afgeschoten. En met een beetje mazzel kunnen ze de oprukkende vos wat terugdringen, poema's zie ik niet zo snel de achtertuinen afschuimen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_28106345
Een iets uitgebreider artikel van Planet:

Poema weer enkele malen waargenomen
Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

EDE (ANP) - Diverse mensen hebben in het weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, dateert de laatste waarheidsgetrouwe melding van vrijdagavond.

Pantera heeft zondagavond en -nacht daadwerkelijk jacht op het dier gemaakt, maar nog zonder resultaat. De stichting mag twee dagen langer proberen de loslopende poema op de Veluwe te vangen. Dat is maandag afgesproken tussen de gemeente en de stichting, aldus burgemeester R. Robbertsen van Ede. Pantera heeft nu tot donderdagavond de tijd voor de jacht.

De belangrijkste reden voor verlenging van de jachtperiode is volgens Pantera het tropisch warme weer van de afgelopen dagen. ,,Katachtigen zijn van nature ontzettend lui en als het erg warm is, slapen ze nog meer. De poema heeft de laatste dagen lekker luierend in de schaduw doorgebracht, denken wij'', aldus Pantera-directeur Van der Valk.

Geen melding

Maandag is overdag geen enkele melding van een spoor van de poema binnengekomen. In het weekeinde is wel een aantal waarnemingen gedaan. Pantera heeft zondagavond en -nacht voor het eerst in het veld naar het roofdier gespeurd. De stichting hoopt, aldus Van der Valk, dat het beest in de schemering door honger gedreven weer actief wordt.

De Pantera-directeur is er zeker van dat de poema al jaren op de Veluwe rondzwerft. ,,Vijf jaar geleden heeft iemand het beest al in Otterlo gezien en twee jaar geleden was hij in Beekbergen. Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje.

Mogelijk heeft het ouder wordende dier ergens pijn, waardoor hij zich meer in de bewoonde wereld waagt, waar hij makkelijker een prooi kan verschalken,'' zegt Van der Valk. Er zijn overigens nog geen meldingen gedaan van aangevallen huisdieren.
pi_28106391
hoop dat óf pantera de poema vindt, of dattie nooit gevonden wordt en dat herten lijk ziet er wel heel "fake" uit..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_28106406
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 18:07 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, welke dieren eten Poema? Dat laat je daar een paar van lost met een bom om hun nek.
Witte zwijntjes, die hebben geen schutkleur.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:34:41 #65
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28112475
Ze hebben 'm nog steeds niet
Wat mij betreft hoeven ze niet zo erg goed te zoeken
pi_28113761
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:34 schreef Marietje_34 het volgende:
Ze hebben 'm nog steeds niet
Wat mij betreft hoeven ze niet zo erg goed te zoeken
Hij moet onder beheer van de Monumentenzorg en niet worden afgeschoten...

Laat hem gewoon lopen zou ik zeggen, de kans dat je van je fiets valt en je nek breekt is een groter gevaar dan dit beestje.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 12:22:38 #67
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_28114019
Ik ben ervoor om een poema uit te zetten van het andere geslacht, om zo een nieuwe populatie poema's op te zetten in Nederland. Kan best, deze poema leeft ook al jaren in Nederland, doet geen vlieg kwaad, en een hoop mensen vinden een wandelingetje op de Ginkelse hei opeens spannend!
Tranendal
pi_28114089
Ok wat voor een geslacht heeft de nu loslopende poema?
pi_28114123
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:24 schreef Vitalogy het volgende:
Ok wat voor een geslacht heeft de nu loslopende poema?
Daar zijn ze nog niet achter, maar aan de sporen zou je het moeten kunnen zien.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 13:10:20 #70
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28115395
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij moet onder beheer van de Monumentenzorg en niet worden afgeschoten...

Laat hem gewoon lopen zou ik zeggen, de kans dat je van je fiets valt en je nek breekt is een groter gevaar dan dit beestje.
precies Ik las vanmorgen in de Metro een grappig stukje van iemand die puntsgewijs de argumenten om 'm te vangen/ dood te schieten weerlegde, en noemde ook nog wat cijfers uit de US.

Ik geloof dat er in honderd jaar daar 11 mensen door een poema zijn gedood, en dat er 300 mensen per jaar worden doodgebeten door honden, ik bedoel maar.
pi_28115499
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:10 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

precies Ik las vanmorgen in de Metro een grappig stukje van iemand die puntsgewijs de argumenten om 'm te vangen/ dood te schieten weerlegde, en noemde ook nog wat cijfers uit de US.

Ik geloof dat er in honderd jaar daar 11 mensen door een poema zijn gedood, en dat er 300 mensen per jaar worden doodgebeten door honden, ik bedoel maar.
Het lijkt op de angst voor het onbekende...

Iedereen die naar Afrika gaat is als de dood voor Leeuwen, Krokodillen etc, terwijl veruit de meeste doden vallen door Nijlpaarden en insecten.

Die Poema doet waarschijnlijk geen vlieg kwaad en vind hertenbiefstukjes beter smaken dan een kinderbeentje.
Yeah baby Yeah!
pi_28115648
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:23 schreef JeroenV het volgende:
Een iets uitgebreider artikel van Planet:

Poema weer enkele malen waargenomen
Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

EDE (ANP) - Diverse mensen hebben in het weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, dateert de laatste waarheidsgetrouwe melding van vrijdagavond.

Pantera heeft zondagavond en -nacht daadwerkelijk jacht op het dier gemaakt, maar nog zonder resultaat. De stichting mag twee dagen langer proberen de loslopende poema op de Veluwe te vangen. Dat is maandag afgesproken tussen de gemeente en de stichting, aldus burgemeester R. Robbertsen van Ede. Pantera heeft nu tot donderdagavond de tijd voor de jacht.

De belangrijkste reden voor verlenging van de jachtperiode is volgens Pantera het tropisch warme weer van de afgelopen dagen. ,,Katachtigen zijn van nature ontzettend lui en als het erg warm is, slapen ze nog meer. De poema heeft de laatste dagen lekker luierend in de schaduw doorgebracht, denken wij'', aldus Pantera-directeur Van der Valk.

Geen melding

Maandag is overdag geen enkele melding van een spoor van de poema binnengekomen. In het weekeinde is wel een aantal waarnemingen gedaan. Pantera heeft zondagavond en -nacht voor het eerst in het veld naar het roofdier gespeurd. De stichting hoopt, aldus Van der Valk, dat het beest in de schemering door honger gedreven weer actief wordt.

De Pantera-directeur is er zeker van dat de poema al jaren op de Veluwe rondzwerft. ,,Vijf jaar geleden heeft iemand het beest al in Otterlo gezien en twee jaar geleden was hij in Beekbergen. Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje.

Mogelijk heeft het ouder wordende dier ergens pijn, waardoor hij zich meer in de bewoonde wereld waagt, waar hij makkelijker een prooi kan verschalken,'' zegt Van der Valk. Er zijn overigens nog geen meldingen gedaan van aangevallen huisdieren.
Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.
pi_28115766
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.
Met een goed hol en een slappe winter maak ik me geen zorgen om hem eerlijk gezegd en het 'wild' wat we hier hebben lopen is zo mak als een lammetje en zeer eenvoudig te vangen lijkt me en ze zijn nog overtallig ook.
Yeah baby Yeah!
pi_28117465
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zo'n beest komt oa. in canada voor, maar onze extreem strenge winters met -5 overleeft hij vast niet
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:02:30 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28118139
Voorlopig heb ik nog geen spatje bewijs gezien voor het bestaan van deze poema, geen geslagen wild, geen sporen, geen excrementen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28121011
Ik zag het nog niet genoemd worden, maar T for Telecom heeft al een spelletje klaar:
Catch the puma

Komt wel erg goed uit, nu ze net die Croc-ADHD-Aussie ingehuurd hebben he?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 22 juni 2005 @ 00:41:21 #77
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28121198
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Voorlopig heb ik nog geen spatje bewijs gezien voor het bestaan van deze poema, geen geslagen wild, geen sporen, geen excrementen.
Jawel, op het journaal hoorde ik dat ze een aangevreten ree hebben gevonden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_28121540
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik zag het nog niet genoemd worden, maar T for Telecom heeft al een spelletje klaar:
Catch the puma

Komt wel erg goed uit, nu ze net die Croc-ADHD-Aussie ingehuurd hebben he?
Puma is toch een merknaam? het engelse woord voor poema is toch cougar?
pi_28122088
LATIN NAME: Puma concolor

COMMON NAMES: Puma is a Quechua name originated in Peru

North America: catamount, cougar, mountain lion, panther, puma

DISTRIBUTION: Americas, from southern Chile to northern Canada
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:44:00 #80
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28122247
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Puma is toch een merknaam? het engelse woord voor poema is toch cougar?
Of mountain lion
  woensdag 22 juni 2005 @ 03:30:30 #81
45281 Priapus
Enorme Lul
pi_28123030
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Of mountain lion
Het is een soort Das. Een Adidas, geloof ik.
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
pi_28123037
*Update: Ze laten de poema verder met rust omdat ie op zondag iedereen heel gelaten heeft.
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:50:47 #83
45206 Pietverdriet
pi_28125119
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:41 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jawel, op het journaal hoorde ik dat ze een aangevreten ree hebben gevonden.
Heb je foto´s daarvan gezien? Dat beest was onthoofd, maar niet aan de buik opengereten. Lijkt mij op zijn zachts gezegt, een beetje onwaarschijnlijk als Poemaprooi...

Overginds heb ik vaker onhoofde reeen gezien, of met afgesneden poten. Die tref je nog wel eens aan in de buurt van het spoor, als ze door een trein gegrepen zijn en onder de wielen kwamen.
Geen prettig gezicht by the way.
pi_28126236
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je foto´s daarvan gezien? Dat beest was onthoofd, maar niet aan de buik opengereten. Lijkt mij op zijn zachts gezegt, een beetje onwaarschijnlijk als Poemaprooi...

Overginds heb ik vaker onhoofde reeen gezien, of met afgesneden poten. Die tref je nog wel eens aan in de buurt van het spoor, als ze door een trein gegrepen zijn en onder de wielen kwamen.
Geen prettig gezicht by the way.
Die ree lijkt me niet het werk van een Poema eerlijk gezegd, maar ik meen dat ze ook pootafdrukken gevonden hebben en mij lijkt het sterk dat er zoveel meldingen van gemaakt zijn en iedereen zich blijkbaar vergist zou hebben.
De Poema die een aantal jaar geleden in Limburg en Brabant rondlipe is gefilmd, daar is geen twijfel over mogelijk.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:39:30 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28126380
Hebben ze die poema nu nòg niet te pakken? Wat hebben ze daar voor lui opgezet, zeg?
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:42:04 #86
45206 Pietverdriet
pi_28126450
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die ree lijkt me niet het werk van een Poema eerlijk gezegd, maar ik meen dat ze ook pootafdrukken gevonden hebben en mij lijkt het sterk dat er zoveel meldingen van gemaakt zijn en iedereen zich blijkbaar vergist zou hebben.
De Poema die een aantal jaar geleden in Limburg en Brabant rondlipe is gefilmd, daar is geen twijfel over mogelijk.
Heb er nog niets van gezien.
Betwijfel of een doorsnee agent of jager wel het verschil kan zien (of zelfs maar wil ) tussen een pootafdruk van een hond of een puma.
En veel meldingen? Dat zegt niets, mensen zijn geneigt massaal hysteries te worden, kan je je de hele Cola flauwval hype nog herinneren?
pi_28126682
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Betwijfel of een doorsnee agent of jager wel het verschil kan zien (of zelfs maar wil ) tussen een pootafdruk van een hond of een puma.
En veel meldingen? Dat zegt niets, mensen zijn geneigt massaal hysteries te worden, kan je je de hele Cola flauwval hype nog herinneren?
De doorsnee jager niet nee, die kent alleen de pootafdrukken van inheemse diersoorten, medewerkers van bij Pantera kunnen dat wel zien, andere experts ook.
Agenten weten er al helemaal niets van en dienen zich ook niet met de opsporing of de jacht op de Poema bezig te houden, een slager laat je ook niet je auto repareren.

Maar het verbaast me zelf ook dat er geen enkel hard bewijs voor handen is.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:07:06 #88
45206 Pietverdriet
pi_28127234
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:50 schreef Elgigante het volgende:

Maar het verbaast me zelf ook dat er geen enkel hard bewijs voor handen is.
Mij niet
Ik zet er een krat bier op dat er heel geen poema rondloopt.
"mensen die wat zien" is notoire onbetrouwbaar. Gewoon onzin met een verlengsnoer en komkommertijd.
pi_28127268
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij niet
Ik zet er een krat bier op dat er heel geen poema rondloopt.
"mensen die wat zien" is notoire onbetrouwbaar. Gewoon onzin met een verlengsnoer en komkommertijd.
Zet de politie voor elke hallucinatie de Veluwe af dan?
Yeah baby Yeah!
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:10:54 #90
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28127318
Hoeveel poema's zullen er inmiddels rondlopen op de veluwe?
pi_28127797
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Cola flauwval hype? Daar heb ik nooit iets van gehoord. Misschien een beetje offtopic, maar ik ben wel errug benieuwd.. Wat voor hype was dat?
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:34:29 #92
45206 Pietverdriet
pi_28127957
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zet de politie voor elke hallucinatie de Veluwe af dan?
Nee, niet voor iedere, maar zal niet de eerste keer zijn dat de Politie meedoet aan massahysterie.
Zoals gezegt, ik heb geen enkel overtuigend bewijs gezien dat er een poema is. Geen poemapoep, geen geslagen wild, geen krabsporen aan bomen, geen pootafdrukken, geen foto´s, geen video´s
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:28 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Cola flauwval hype? Daar heb ik nooit iets van gehoord. Misschien een beetje offtopic, maar ik ben wel errug benieuwd.. Wat voor hype was dat?
Was een paar jaar terug, begon in belgie, mensen vielen flauw na het drinken van Cola. Was helemaal niets mis met de Cola, maar gewoon massahysterie.
pi_28128207
Is gewoon een loslopende hond geweest wat al die mensen gezien hebben. Blijkt in Engeland ook zo te zijn.
Mensen zien dingen die ze willen zien.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_28128246
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:43 schreef Dutch_Courage het volgende:
Is gewoon een loslopende hond geweest wat al die mensen gezien hebben. Blijkt in Engeland ook zo te zijn.
Mensen zien dingen die ze willen zien.
Hij heeft de kleur van een blonde labrador, maar die mensen moeten toch echt een bril aanschaffen, een hond loopt totaal anders dan een katachtige, dat zie je ook op 1000m afstand.
Yeah baby Yeah!
pi_28128561
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:43 schreef Dutch_Courage het volgende:
Is gewoon een loslopende hond geweest wat al die mensen gezien hebben.
Met Poema pantoffels aan zeker....
pi_28129424
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:53 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

van de zeeman

Nee hij zal daar wel zitten maar dat beest zit er waarschijnlijk al langer en is een stuk slimmer dan de lui die hem proberen te vangen.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_28129476
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:22 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

van de zeeman

Nee hij zal daar wel zitten maar dat beest zit er waarschijnlijk al langer en is een stuk slimmer dan de lui die hem proberen te vangen.
Aangezien we in Nederland weinig Poema experts hebben en die al helemaal niet op de hoogte zijn van de gehele Veluwe blijft het lastig om hem te vinden.

Bovendien kan zo'n beest zich razendsnel verplaatsen en hoeft ie al niet eens meer op de Veluwe te zijn, maar kan al goed in het buitenland rondlopen

[ Bericht 11% gewijzigd door Elgigante op 22-06-2005 13:47:22 ]
Yeah baby Yeah!
pi_28131823
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee, het is beangstigend

[[url=http://img30.echo.cx/img30/8458/veluwegroeten2zm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik vond er nog een in dezelfde serie:

[img]www.wauwel.nl/images/veluwegroeten.jpg[/img]
pi_28133161
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:53 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die pootafdruk die ze gevonden hebben kan van alles zijn volgens de experts.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_28133306
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:30 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Die pootafdruk die ze gevonden hebben kan van alles zijn volgens de experts.
Als het nu gewoon eens regent, dan zijn de afdrukken ook wat minder interpretabel en worden ze eerder waargenomen.

Maar je kunt met een poema-voet natuurlijk wel de hele gemeenschap bang maken door zo'n afruk neer te zetten in een zandbak bij een speeltuin.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')