abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28089632
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee, het is beangstigend

[[url=http://img30.echo.cx/img30/8458/veluwegroeten2zm.th.jpg]afbeelding][/URL]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28089877
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zet er gelijk een tbs-er bij en je kunt je moeder een leuke kaart sturen:

Mam/pap, het bevalt prima op mijn eerste vakantie zonder ouders!
Yeah baby Yeah!
pi_28090269
EDE - Diverse mensen hebben in het afgelopen weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, gaat het om waarheidsgetrouwe sporen. Pantera wil niet zeggen of er ook al daadwerkelijk jacht op het dier is gemaakt.
De gemeente Ede heeft het roofdierenopvang Pantera donderdag ingehuurd, nadat een intensieve speurtocht op de Ginkelse Heide door politie, marechaussee en jachtopzieners in de dagen daarvoor geen resultaat had gehad. Medewerkers van Pantera komen pas in de actie als er een actuele melding van het dier wordt gedaan.
Hoe zij dan precies te werk gaan blijft vooralsnog geheim, maar directeur A. van der Valk van Pantera garandeerde vorige week dat hij kans zou zien het beest te verdoven. Als de poema levend wordt gevangen, wil Ouwehands Dierenpark in Rhenen zich over het roofdier ontfermen.
Yeah baby Yeah!
pi_28090555
En iedereen die zich nu in de buurt van het gebied begeeft zal toch wel een foto of filmcamera bij de hand hebben om het gezochte 'harde bewijs' te overhandigen?
Yeah baby Yeah!
  maandag 20 juni 2005 @ 18:10:55 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28095944
Misschien wist de poema wel heel netjes zijn sporen weg !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28096160
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:
Die Poema in Limburg is gefilmd en de beelden laten geen twijfel bestaan.
Zijn die beelden nog ergens te bekijken? Ik ben wel nieuwsgierig!
  maandag 20 juni 2005 @ 18:25:53 #57
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28096284
Kunnen we niet een stuk of 20 poema's importeren? Dan omheinen we de veluwe en krijgen we een echt wildparkie in Nederland
pi_28102698
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:09 schreef Elgigante het volgende:
En iedereen die zich nu in de buurt van het gebied begeeft zal toch wel een foto of filmcamera bij de hand hebben om het gezochte 'harde bewijs' te overhandigen?
Ik ben vanmiddag wezen mtb'en en je zou verwachten dat er echt heelveel mensen op de hei lopen maar, ik heb gewoon 2 wandelaars gezien en nog een paar andere fietsers voor de rest was er gewoon helemaal niemand Terwijl ik toch wel 2 uur op de hei zelf was.
Ik heb overigens het beest niet gezien en ook niemand van pantera ofzo, dus ik vraag me af of ze nog wel op de ginkelse heide zitten.
pi_28102773
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:10 schreef datdanweerwelnatuurlijk1 het volgende:

[..]

Ik ben vanmiddag wezen mtb'en en je zou verwachten dat er echt heelveel mensen op de hei lopen maar, ik heb gewoon 2 wandelaars gezien en nog een paar andere fietsers voor de rest was er gewoon helemaal niemand Terwijl ik toch wel 2 uur op de hei zelf was.
Ik heb overigens het beest niet gezien en ook niemand van pantera ofzo, dus ik vraag me af of ze nog wel op de ginkelse heide zitten.
Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28103047
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.
Het viel me trouwens op dat heelveel bordjes en papiertjes met waarschuwingen over de poema zijn weggehaald die er de vorige keer nog wel stonden
Maar dat kunnen natuurlijk ook kinderen gedaan hebben of de poema zelf ofzo
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2005 @ 23:32:38 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_28105275
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Volgens Pantera, bron houdt zij/zij zich met dit weer rustig. 't Zijn tenslotte geen savannedieren

Poema's in Nederland? Zou kunnen, eten in overvloed en zolang ze leren uit de buurt van mensen te blijven (als je een paar keer je snuit laat zien komt meteen het halve land kijken, dat leren ze wel) lijken ze me nauwelijks gevaarlijker dan de aanwezigheid van wilde zwijnen. Wel de schaapherdershonden op bijscholing sturen!

Ok, ze horen hier niet (Faunavervalsing! ) maar wie hier wel horen, wolven en lynxen, zijn hier allang uitgestorven/afgeschoten. En met een beetje mazzel kunnen ze de oprukkende vos wat terugdringen, poema's zie ik niet zo snel de achtertuinen afschuimen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_28106345
Een iets uitgebreider artikel van Planet:

Poema weer enkele malen waargenomen
Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

EDE (ANP) - Diverse mensen hebben in het weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, dateert de laatste waarheidsgetrouwe melding van vrijdagavond.

Pantera heeft zondagavond en -nacht daadwerkelijk jacht op het dier gemaakt, maar nog zonder resultaat. De stichting mag twee dagen langer proberen de loslopende poema op de Veluwe te vangen. Dat is maandag afgesproken tussen de gemeente en de stichting, aldus burgemeester R. Robbertsen van Ede. Pantera heeft nu tot donderdagavond de tijd voor de jacht.

De belangrijkste reden voor verlenging van de jachtperiode is volgens Pantera het tropisch warme weer van de afgelopen dagen. ,,Katachtigen zijn van nature ontzettend lui en als het erg warm is, slapen ze nog meer. De poema heeft de laatste dagen lekker luierend in de schaduw doorgebracht, denken wij'', aldus Pantera-directeur Van der Valk.

Geen melding

Maandag is overdag geen enkele melding van een spoor van de poema binnengekomen. In het weekeinde is wel een aantal waarnemingen gedaan. Pantera heeft zondagavond en -nacht voor het eerst in het veld naar het roofdier gespeurd. De stichting hoopt, aldus Van der Valk, dat het beest in de schemering door honger gedreven weer actief wordt.

De Pantera-directeur is er zeker van dat de poema al jaren op de Veluwe rondzwerft. ,,Vijf jaar geleden heeft iemand het beest al in Otterlo gezien en twee jaar geleden was hij in Beekbergen. Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje.

Mogelijk heeft het ouder wordende dier ergens pijn, waardoor hij zich meer in de bewoonde wereld waagt, waar hij makkelijker een prooi kan verschalken,'' zegt Van der Valk. Er zijn overigens nog geen meldingen gedaan van aangevallen huisdieren.
pi_28106391
hoop dat óf pantera de poema vindt, of dattie nooit gevonden wordt en dat herten lijk ziet er wel heel "fake" uit..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_28106406
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 18:07 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, welke dieren eten Poema? Dat laat je daar een paar van lost met een bom om hun nek.
Witte zwijntjes, die hebben geen schutkleur.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:34:41 #65
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28112475
Ze hebben 'm nog steeds niet
Wat mij betreft hoeven ze niet zo erg goed te zoeken
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28113761
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:34 schreef Marietje_34 het volgende:
Ze hebben 'm nog steeds niet
Wat mij betreft hoeven ze niet zo erg goed te zoeken
Hij moet onder beheer van de Monumentenzorg en niet worden afgeschoten...

Laat hem gewoon lopen zou ik zeggen, de kans dat je van je fiets valt en je nek breekt is een groter gevaar dan dit beestje.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 12:22:38 #67
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_28114019
Ik ben ervoor om een poema uit te zetten van het andere geslacht, om zo een nieuwe populatie poema's op te zetten in Nederland. Kan best, deze poema leeft ook al jaren in Nederland, doet geen vlieg kwaad, en een hoop mensen vinden een wandelingetje op de Ginkelse hei opeens spannend!
Tranendal
pi_28114089
Ok wat voor een geslacht heeft de nu loslopende poema?
pi_28114123
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:24 schreef Vitalogy het volgende:
Ok wat voor een geslacht heeft de nu loslopende poema?
Daar zijn ze nog niet achter, maar aan de sporen zou je het moeten kunnen zien.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 13:10:20 #70
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28115395
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij moet onder beheer van de Monumentenzorg en niet worden afgeschoten...

Laat hem gewoon lopen zou ik zeggen, de kans dat je van je fiets valt en je nek breekt is een groter gevaar dan dit beestje.
precies Ik las vanmorgen in de Metro een grappig stukje van iemand die puntsgewijs de argumenten om 'm te vangen/ dood te schieten weerlegde, en noemde ook nog wat cijfers uit de US.

Ik geloof dat er in honderd jaar daar 11 mensen door een poema zijn gedood, en dat er 300 mensen per jaar worden doodgebeten door honden, ik bedoel maar.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28115499
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:10 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

precies Ik las vanmorgen in de Metro een grappig stukje van iemand die puntsgewijs de argumenten om 'm te vangen/ dood te schieten weerlegde, en noemde ook nog wat cijfers uit de US.

Ik geloof dat er in honderd jaar daar 11 mensen door een poema zijn gedood, en dat er 300 mensen per jaar worden doodgebeten door honden, ik bedoel maar.
Het lijkt op de angst voor het onbekende...

Iedereen die naar Afrika gaat is als de dood voor Leeuwen, Krokodillen etc, terwijl veruit de meeste doden vallen door Nijlpaarden en insecten.

Die Poema doet waarschijnlijk geen vlieg kwaad en vind hertenbiefstukjes beter smaken dan een kinderbeentje.
Yeah baby Yeah!
pi_28115648
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:23 schreef JeroenV het volgende:
Een iets uitgebreider artikel van Planet:

Poema weer enkele malen waargenomen
Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

EDE (ANP) - Diverse mensen hebben in het weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, dateert de laatste waarheidsgetrouwe melding van vrijdagavond.

Pantera heeft zondagavond en -nacht daadwerkelijk jacht op het dier gemaakt, maar nog zonder resultaat. De stichting mag twee dagen langer proberen de loslopende poema op de Veluwe te vangen. Dat is maandag afgesproken tussen de gemeente en de stichting, aldus burgemeester R. Robbertsen van Ede. Pantera heeft nu tot donderdagavond de tijd voor de jacht.

De belangrijkste reden voor verlenging van de jachtperiode is volgens Pantera het tropisch warme weer van de afgelopen dagen. ,,Katachtigen zijn van nature ontzettend lui en als het erg warm is, slapen ze nog meer. De poema heeft de laatste dagen lekker luierend in de schaduw doorgebracht, denken wij'', aldus Pantera-directeur Van der Valk.

Geen melding

Maandag is overdag geen enkele melding van een spoor van de poema binnengekomen. In het weekeinde is wel een aantal waarnemingen gedaan. Pantera heeft zondagavond en -nacht voor het eerst in het veld naar het roofdier gespeurd. De stichting hoopt, aldus Van der Valk, dat het beest in de schemering door honger gedreven weer actief wordt.

De Pantera-directeur is er zeker van dat de poema al jaren op de Veluwe rondzwerft. ,,Vijf jaar geleden heeft iemand het beest al in Otterlo gezien en twee jaar geleden was hij in Beekbergen. Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje.

Mogelijk heeft het ouder wordende dier ergens pijn, waardoor hij zich meer in de bewoonde wereld waagt, waar hij makkelijker een prooi kan verschalken,'' zegt Van der Valk. Er zijn overigens nog geen meldingen gedaan van aangevallen huisdieren.
Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28115766
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.
Met een goed hol en een slappe winter maak ik me geen zorgen om hem eerlijk gezegd en het 'wild' wat we hier hebben lopen is zo mak als een lammetje en zeer eenvoudig te vangen lijkt me en ze zijn nog overtallig ook.
Yeah baby Yeah!
pi_28117465
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zo'n beest komt oa. in canada voor, maar onze extreem strenge winters met -5 overleeft hij vast niet
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:02:30 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28118139
Voorlopig heb ik nog geen spatje bewijs gezien voor het bestaan van deze poema, geen geslagen wild, geen sporen, geen excrementen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')