quote:Op maandag 20 juni 2005 14:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee, het is beangstigend![]()
![]()
[[url=http://img30.echo.cx/img30/8458/veluwegroeten2zm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zet er gelijk een tbs-er bij en je kunt je moeder een leuke kaart sturen:quote:
Zijn die beelden nog ergens te bekijken? Ik ben wel nieuwsgierig!quote:Op maandag 20 juni 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:
Die Poema in Limburg is gefilmd en de beelden laten geen twijfel bestaan.
Ik ben vanmiddag wezen mtb'en en je zou verwachten dat er echt heelveel mensen op de hei lopen maar, ik heb gewoon 2 wandelaars gezienquote:Op maandag 20 juni 2005 15:09 schreef Elgigante het volgende:
En iedereen die zich nu in de buurt van het gebied begeeft zal toch wel een foto of filmcamera bij de hand hebben om het gezochte 'harde bewijs' te overhandigen?
Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:10 schreef datdanweerwelnatuurlijk1 het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag wezen mtb'en en je zou verwachten dat er echt heelveel mensen op de hei lopen maar, ik heb gewoon 2 wandelaars gezienen nog een paar andere fietsers voor de rest was er gewoon helemaal niemand
Terwijl ik toch wel 2 uur op de hei zelf was.
Ik heb overigens het beest niet gezienen ook niemand van pantera ofzo, dus ik vraag me af of ze nog wel op de ginkelse heide zitten.
Het viel me trouwens op dat heelveel bordjes en papiertjes met waarschuwingen over de poema zijn weggehaald die er de vorige keer nog wel stondenquote:Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.
Volgens Pantera, bron houdt zij/zij zich met dit weer rustig. 't Zijn tenslotte geen savannedierenquote:Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Heb ook twee uurtjes gefietst, maar weinig bijzonders gezien. Wel her en der wat fotografen.
Witte zwijntjes, die hebben geen schutkleur.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:07 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, welke dieren eten Poema? Dat laat je daar een paar van lost met een bom om hun nek.
Hij moet onder beheer van de Monumentenzorg en niet worden afgeschoten...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:34 schreef Marietje_34 het volgende:
Ze hebben 'm nog steeds niet
Wat mij betreft hoeven ze niet zo erg goed te zoeken
Daar zijn ze nog niet achter, maar aan de sporen zou je het moeten kunnen zien.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:24 schreef Vitalogy het volgende:
Ok wat voor een geslacht heeft de nu loslopende poema?
preciesquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hij moet onder beheer van de Monumentenzorg en niet worden afgeschoten...
Laat hem gewoon lopen zou ik zeggen, de kans dat je van je fiets valt en je nek breekt is een groter gevaar dan dit beestje.
Het lijkt op de angst voor het onbekende...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:10 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
preciesIk las vanmorgen in de Metro een grappig stukje van iemand die puntsgewijs de argumenten om 'm te vangen/ dood te schieten weerlegde, en noemde ook nog wat cijfers uit de US.
Ik geloof dat er in honderd jaar daar 11 mensen door een poema zijn gedood, en dat er 300 mensen per jaar worden doodgebeten door honden, ik bedoel maar.
Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:23 schreef JeroenV het volgende:
Een iets uitgebreider artikel van Planet:
Poema weer enkele malen waargenomen
Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005
EDE (ANP) - Diverse mensen hebben in het weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, dateert de laatste waarheidsgetrouwe melding van vrijdagavond.
Pantera heeft zondagavond en -nacht daadwerkelijk jacht op het dier gemaakt, maar nog zonder resultaat. De stichting mag twee dagen langer proberen de loslopende poema op de Veluwe te vangen. Dat is maandag afgesproken tussen de gemeente en de stichting, aldus burgemeester R. Robbertsen van Ede. Pantera heeft nu tot donderdagavond de tijd voor de jacht.
De belangrijkste reden voor verlenging van de jachtperiode is volgens Pantera het tropisch warme weer van de afgelopen dagen. ,,Katachtigen zijn van nature ontzettend lui en als het erg warm is, slapen ze nog meer. De poema heeft de laatste dagen lekker luierend in de schaduw doorgebracht, denken wij'', aldus Pantera-directeur Van der Valk.
Geen melding
Maandag is overdag geen enkele melding van een spoor van de poema binnengekomen. In het weekeinde is wel een aantal waarnemingen gedaan. Pantera heeft zondagavond en -nacht voor het eerst in het veld naar het roofdier gespeurd. De stichting hoopt, aldus Van der Valk, dat het beest in de schemering door honger gedreven weer actief wordt.
De Pantera-directeur is er zeker van dat de poema al jaren op de Veluwe rondzwerft. ,,Vijf jaar geleden heeft iemand het beest al in Otterlo gezien en twee jaar geleden was hij in Beekbergen. Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje.
Mogelijk heeft het ouder wordende dier ergens pijn, waardoor hij zich meer in de bewoonde wereld waagt, waar hij makkelijker een prooi kan verschalken,'' zegt Van der Valk. Er zijn overigens nog geen meldingen gedaan van aangevallen huisdieren.
Met een goed hol en een slappe winter maak ik me geen zorgen om hem eerlijk gezegd en het 'wild' wat we hier hebben lopen is zo mak als een lammetje en zeer eenvoudig te vangen lijkt me en ze zijn nog overtallig ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.
Zo'n beest komt oa. in canada voor, maar onze extreem strenge winters met -5 overleeft hij vast nietquote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Over een half jaartje is dit "probleem" dus opgelost, zo'n zwak beest overleeft de winter ws. niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |