JIJ had em geslotenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:08 schreef Funnie het volgende:
heyy ik had um gesloten
Maar goed ik zit goed naar topic nummer te kijken doe ik het nog fout?
Meteo Consult (RTL weerbericht) had het wat dat betreft terecht wat pessimistisch voorgesteld gisteren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:45 schreef DaMart het volgende:
Ik dacht dat we vanmiddag zon zouden krijgen... ik heb vandaag dus maar 1 miezerig zonnestraaltje door de bewolking zien komen, het waait hard en het motregende net
Hier is 't nog zelfs 20 graden, volgens Wetteronline.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:23 schreef Funnie het volgende:
yups, nog 18 graden. Erg verrassend als je naar buiten loopt.
Onweerquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:49 schreef MissHobje het volgende:
Tis nog lekker warm.. en voorruitzichten geweldig! hoop op einde van de week lekker stevig onweer snachts ofzo
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 09:02 schreef Oom_Agent het volgende:morguh
Vanuit het noordoosten klaart het nu overal snel op ! De stratusvelden zijn aan oplossing onderhevig
http://www.wetteronline.de/Niederlande/Maastricht.htmquote:
WTFquote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:06 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Maandag(gelukkig ben ik dan vroeg afgewerkt)
Er moet nog een w bij die weeronline url, want nu kom ik op de duitse sitequote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:03 schreef Againzender het volgende:
[afbeelding]
Nieuwe Banner, Made By SpeedyGJ
![]()
Handige linkjes:Weeronline Nederland [afbeelding]
aangepast! dank!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:25 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Er moet nog een w bij die weeronline url, want nu kom ik op de duitse site.
Antwoord: even na 22:00 uur, en het zeewater was koud... en mijn voeten ook wel een beetje nuquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:00 schreef DaMart het volgende:
Misschien niet helemaal on topic, maar het heeft toch wel weer met weer te maken, maar weet iemand hoe laat vandaag de zon onder gaat? Ik wil namelijk op het strand wat foto's gaan maken van de zonsondergang.
Ik dacht dat het vroeger ook op een weersite stond, maar ik kan het nu niet meer vinden...
Vely nicequote:Op zondag 19 juni 2005 01:09 schreef firecow het volgende:
Ruim 2 uur na zonsondergang genomen.
[afbeelding]
Met dat soort temperaturen is dat idd goed mogelijkquote:Op zondag 19 juni 2005 11:09 schreef drelletje het volgende:
Jazeker! En het gaat nog even door.
Volgens weeronline van zo t/m vr: 30 31 25 24 27 27
Misschien nog een hittegolfje?!
Dit is een gematigd klimaat... dus dat wil zoveel zeggen als dat wij hier helemaal niet van die extremen kennen en dat dit toch wel een van de beste klimaten voor de mens is.. nu nog 23 a 24 graden ofzo en als je dat al te heet vindt... naja dan moet je misschien verder naar het noorden.. Maar daar kan de zon ook fel schijnen.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat is er mooi aan een hel?
Leg me dat uit. Dit zijn geen temperaturen waar een mens in kan functioren op een goede manier. Kijken is zelfs minder, de zon schijnt gewoon te fel. Veels te fel.
Sun Sun mercy for 1
De zon zal gaan schijnen hoe ik dat wil.
Vergelijk dat eens met de vooruitzichten van Sittard...quote:Op zondag 19 juni 2005 11:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.de/Niederlande/Geleen.htm
35 graden voor Geleen morgen.
Yup, zie http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4107890.stm :quote:Op zondag 19 juni 2005 18:06 schreef Oom_Agent het volgende:
Noodweer in Midden Engeland op het moment. Flinke onweerscomplexen ontstaan. Genoeg CAPE ook !
[afbeelding]
quote:Forecasters are still predicting storms for northern parts of Britain and eastern Wales. Rain has already caused flooding in parts of Scotland.
Rescuers picked up eight people trapped on an island in the River Almond at Sma'glen near Crieff, Perthshire, while landslips were reported on the island on Arran and several homes have been flooded.
quote:
Severe weather is expected in the next few hours, for:
The Midlands: Heavy Rain valid from 13:57
Yorkshire And Lincolnshire: Heavy Rain valid from 13:57
North-West England: Heavy Rain valid from 13:57
Northern England: Heavy Rain valid from 13:57
Wales: Heavy Rain valid from 13:57
The Midlands: Heavy Rain valid from 17:08
Yorkshire And Lincolnshire: Heavy Rain valid from 17:08
Gaat goed daar zo te zien...quote:
Wat een zooitje daar........quote:Op zondag 19 juni 2005 21:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/4108246.stm
Weerlicht kan ook leuk zijnquote:Op zondag 19 juni 2005 21:17 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Wat een zooitje daar........
En wat een megacomplex trekt er nu de Noordzee op richting Noorwegen ( waar ze niet echt ervaring hebben met grootschalig onweer) Denk dat het wel flink afzwakt boven het water en de Noormannen misschien een enkel weerlichtje te zien krijgen vannacht.
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Het IS gewoon he-le-maal helder. 'gering bewölkt', wat een onzinquote:gering bewölkt / klar
Ik zie 't nu idd. En dat 'wolkenlos' klopt helemaalquote:Op zondag 19 juni 2005 23:33 schreef firecow het volgende:
als je kijkt dan staat er nu ook onbewolkt :/
je ziet het nu al inzakken inderdaad. maar het was een flink complex!quote:Op zondag 19 juni 2005 21:17 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Wat een zooitje daar........
En wat een megacomplex trekt er nu de Noordzee op richting Noorwegen ( waar ze niet echt ervaring hebben met grootschalig onweer) Denk dat het wel flink afzwakt boven het water en de Noormannen misschien een enkel weerlichtje te zien krijgen vannacht.
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Hier niet te zien (geen wolken hequote:
Lichtende nachtwolken zijn geen wolken...quote:Op zondag 19 juni 2005 23:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier niet te zien (geen wolken he).
Wel mooi om te zien dat 't kijkend richting het noorden, noordwesten nog steeds niet helemaal donker is.
Staat weer tegenover dat ze in de winter een tijd volledig in het donker zitten. Lijkt me ook niks...quote:Op maandag 20 juni 2005 00:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
0:44 uur in ÄKÄSLOMPOLO (Lapland)
Zie http://www.tieh.fi/alk/english/frames/kelikamerat-frame.html.
Nog een linkjequote:Op maandag 20 juni 2005 00:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Lichtende nachtwolken zijn geen wolken...
Maar zie je richting NW dat wittige, enigszins vegerige? zoiets
Ga solliciteren als badmeester!quote:Op maandag 20 juni 2005 00:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt, hier ook, mooi om te zien indd.
Moet morgen werken, echt totaal geen zin in![]()
Misschien dat ik me ziek ga melden, zie het wel even.
Temperatuur nu:quote:In mei, juni en juli kan de noordelijke hemel geruime tijd na zonsondergang of voor zonsopkomst een paar uur worden opgelicht door wolken met een zilverachtige glans. Deze wolkenslierten met een fraaie ribbel- of vezelstructuur worden lichtende nachtwolken genoemd. Ze zijn vrij zeldzaam: soms zijn ze alleen al in één maand enkele keren te zien, maar menig zomer gaat voorbij zonder deze wolken.
Lichtende nachtwolken komen voor op ongeveer 80 kilometer hoogte, veel hoger dan gewone wolken, die hooguit zo'n 20 kilometer hoogte bereiken. Na zonsondergang weerkaatsen die hoge wolken nog een tijd zonlicht. De gewone wolken, die we meestal zien, steken daar donker bij af en kleuren na zonsondergang rood en vervolgens donkergrijs. De lichtende nachtwolken blijven dan wit, geel-oranje of lichtblauw. De sterren blijven in deze dunne wolken zichtbaar.
Het ontstaan van deze prachtige nachtwolken houdt verband met talrijke uiterst kleine deeltjes in de bovenste lagen van de atmosfeer. Dat kan bijvoorbeeld stof zijn afkomstig van meteorieten. Zulke deeltjes alleen zijn echter niet voldoende: ook is waterdamp nodig en zeer lage temperaturen tussen -90 en -145 graden Celsius zijn eveneens een voorwaarde. Op de deeltjes zet zich dan een laagje ijs af, net als rijp op het aardoppervlak. Door het ijs dat de deeltjes omhult wordt zonlicht gespiegeld.
Wie de lichtende nachtwolken een tijd observeert zal zien dat de vormen relatief snel veranderen. Op de hoogte waar de wolken zich ophouden komen zeer sterke luchtstromingen voor. In horizontale richting stroomt de lucht met snelheden van gemiddeld 150 km/u en soms wel 500 tot 700 km/u. Daarmee samenhangend doen zich ook sterk dalende en stijgende luchtstromingen voor, waardoor de wolken een bijzonder turbulent aanzien krijgen. De karakteristieke golven en ribbels verdwijnen weer even snel als ze zijn gekomen.
Ook deze zomer zijn boven ons land aan de noordwestelijke hemel fraaie lichtende nachtwolken te zien geweest. Voorspelbaar zijn ze niet, maar het loont zeker op een heldere avond na zonsondergang de moeite even naar de noordwestelijke of noordelijke hemel te kijken.
Sorry, is idd een slechte gewoonte van mequote:Op maandag 20 juni 2005 00:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
@Dutch-mamma, leuke berichten, thnx voor die link maar zou je a.u.b die berichten in 1 bericht kunnen doen?
Anders raakt deze topic zo snel vol
18.1 graden momenteel.
Binnen: 27.5 graden pfffffff
Schitterende foto.quote:Op zondag 19 juni 2005 01:09 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
Oosterhout 29,6°C en het is nog niet eens 12:00 uurquote:Op maandag 20 juni 2005 11:37 schreef ondeugend het volgende:
Assen meldt 29 graden.
Hebben we vandaag niet de langste dag ?
klopt, 20 juni 2000, maximum 33,6 in De Bilt!quote:Op maandag 20 juni 2005 12:17 schreef DemonRage het volgende:
Doet me denken aan het jaar 2000 toen het dacht ik op dezelfde dag dik boven de 30°C werd.
quote:Vore boven oost Engeland passeert vanavond en
vannacht ons land. In deze vore ligt een convergentielijn die samenvalt
met de rug in het thetaw-850 hPa patroon (thetaw 850 hPa 16-18 graden),
daarachter ligt het koufront dat vannacht passeert. Blijkens alle temps
en progtemps is de lucht op de passerende convergentielijn later
vanmiddag en vanavond te droog voor convectieve neerslag. Toch geeft de
objectieve kansverwachting een ca 70% kans boven zuidwest Nederland
tussen 15 en 21 z, de voorwaardelijke kans dat daar zwaar onwee bij zit
is ruim 90 %. Geen der modellen produceert neerslag op de trog.
KNMI heeft 't ook over een (kleine) kans op neerslag http://www.knmi.nl/voorl/weer/verwachting.htmlquote:Op maandag 20 juni 2005 12:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
klopt, 20 juni 2000, maximum 33,6 in De Bilt!
Overigens, wat moet ik hier nu weer van denken:
[..]
quote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Had mn weerstation ff buiten in de zon gezet: 51.3 graden
Kan zelf niet kijken, maar ik hoor net dat hij in Zaltbommel ook te zien is.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:14 schreef drelletje het volgende:
CHA te zien nu (zie vorige bericht)
Nu is het een heerlijke 53.40 op het dakquote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Had mn weerstation ff buiten in de zon gezet: 51.3 graden
-Crash- waar woont u?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nu is het een heerlijke 53.40 op het dak
en op de slaapkamer 31.20 :R
Ik pak me fiets en ga het bos in waar het een stukje koeler is.![]()
Denk dat er teveel bewolking is...quote:Op maandag 20 juni 2005 16:12 schreef JoeKurr het volgende:
Nog een kansje op NLC's vanavond?
Dan ga ik proberen die op de foto te zetten
In Klein-Brogel, tussen Hasselt en Eindhoven in.quote:Mo, 20.06. 17:00 36°C leicht bewölkt
zo lekker dicht bij de kust wordt het morgen niet zo heet hoor, wees niet bangquote:Op maandag 20 juni 2005 18:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het was thuis een heel stuk aangenamer dan in Rotterdam zeg. Getver, zelfs de wind was loeiheet.
Nou was het in de bus zo gruwelijk heet dat het buiten koel leek, dus het kon altijd erger.
Blij weer eindelijk even te kunnen afkoelen. Wordt het weer zo heet morgen? Nee he?
quote:Op maandag 20 juni 2005 12:57 schreef drelletje het volgende:
Tijd voor circumhorizontal arc's dus allemaal af en toe kijken http://www.sundog.clara.co.uk/halo/cha.htm
Mooie Schitterende fotoquote:Op zondag 19 juni 2005 01:09 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
Net FF mail gestuurd naar Peter-Paulquote:Op maandag 20 juni 2005 20:48 schreef drelletje het volgende:
okok okokkok? Parelmoerwolken of irisatie?... Als het parelmoer wolken zijn ben ik te jaloers!
Dat is geen bijzon, dat lijkt meer op een Circumzenithal Arc.quote:Op maandag 20 juni 2005 21:55 schreef firecow het volgende:
Pff hier ook nogsteeds een graad of 23 in amsteradm :/
Mooie wolken vandaag !
[afbeelding]
En een best duidelijke Bijzon
[afbeelding]
quote:Op maandag 20 juni 2005 22:03 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat is geen bijzon, dat lijkt meer op een Circumzenithal Arc.
U !! die ken ik nietquote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef drelletje het volgende:
[..]
-Crash- waar woont u?
En heb je ook de CHA gezien!1e keer dat ik hem dus heb gezien, jij had toch nog foto's gemaakt van een eerdere keer dat ze te zien waren? Heb je die nog?
Een wat ?quote:Op maandag 20 juni 2005 22:03 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat is geen bijzon, dat lijkt meer op een Circumzenithal Arc.
Een bijzon (sundog) zit links en/of rechts van de zon.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:01 schreef firecow het volgende:
[..]
Een wat ?Weer wat geleerd dus... Dacht echt dat het een bijzon was
beetje vreemd dat het KNMI het voor woensdag een donderdag op 25-30 graden houdt.quote:
Kijk eens naar het grijze vak.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 07:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
beetje vreemd dat het KNMI het voor woensdag een donderdag op 25-30 graden houdt.
Dit is zeker het weerbericht van PP of de telegraaf
ja, sommige modellen berekenen wel erg veel neerslag op die storingquote:
ziet er ook heel mooi uit van boven:quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Eén groot feest in Duitsland.
Vooral daar in Zuid-Duitsland steekt 't mooi af tegen dat groenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
ziet er ook heel mooi uit van boven:
http://www.dfd.dlr.de/ftp(...)al_Europe/image1.jpg
Hier klaart het zelfs zo op heb ik het idee dat het nu juist weer iets lichter aan het worden isquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooi om te zien dat 't nog steeds niet helemaal donker is. Met de (lichte) bewolking zijn die zilverkleurige wolken vast weer mogelijk.
ik ben benieuwdquote:Op vrijdag trekt een thermisch laag vanuit Noord-Frankrijk over ons land
naar het noorden. Hiermee wordt de warm lucht weer verdreven uit ons
land. Dit zal gepaard gaan met de nodige regen en onweersbuien.
Is al geen regen meer gesitueerd boven nederland rond die tijd!quote:
Nu weer een maanpilaarquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:24 schreef drelletje het volgende:
later 's nachts ook een maanpilaar onder de maan. Hoe zit het met bewolking vanacht? Ik wil de maan kijken. Laagste volle maan ooit, wat zoveel betekent dat je hersenen voor de gek worden gehouden en de maan er gigantisch uit ziet. En dat wil ik wel ff gaan kijken. Gisteren was hij al gigantisch!
Een foto met alleen een vage bovenpilaar...quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:57 schreef drelletje het volgende:
dubbele maanpilaar he! onder en bovenKwam net nog wat dubbele sundog en uppertangent arc 22° halo en CZA foto's tegen
best mooi.
Trouwens het is toch onmogelijk foto's van de maan te maken zoals je hem ziet? Hij lijkt veel groter dan je hem op de foto zal zien.
Om 1:29 komende nacht zal de maan op z'n hoogstequote:Op woensdag 22 juni 2005 12:24 schreef drelletje het volgende:
later 's nachts ook een maanpilaar onder de maan. Hoe zit het met bewolking vanacht? Ik wil de maan kijken. Laagste volle maan ooit, wat zoveel betekent dat je hersenen voor de gek worden gehouden en de maan er gigantisch uit ziet. En dat wil ik wel ff gaan kijken. Gisteren was hij al gigantisch!
Mwa 40x "digitale" zoom doet ook wonderen..quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:37 schreef DemonRage het volgende:
En dan met een flinke telelens een foto schieten van de maan.
Amsterdam zit ook nog dik boven de 20 graden.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:09 schreef plankie het volgende:
het is nu al stikbenauwd hier
Leuk om te weten, ik ga zeker kijkenquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Om 1:29 komende nacht zal de maan op z'n hoogste
(eigenlijk laagste, van de afgelopen 18 jaar) punt bereiken zo'n 90 boven de horizon.
een groot aantal modellen komt inderdaad weer met warmer weer na het weekeinde, maar het is nog ver weg, dus erg onzeker natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
als ik de trend zie op http://www.wetteronline.de/Niederlande/Maastricht.htm heb ik niet 't idee dat de zomer snel weggaat.
Meer info: Vanavond 'enorme' maanquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Leuk om te weten, ik ga zeker kijken.
*pakt vast popcorn en cola*quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Meer info: Vanavond 'enorme' maan.
Ik zie de maan!!quote:
De maan is even groot als altijd....quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:06 schreef JoeKurr het volgende:
Ben net even de polder in gereden voor een paar foto's.
De grootte van de maan valt hier reuze mee, ik had hem groter verwacht.
[[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/IMG_5337.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/IMG_5342.jpg]afbeelding][/url]
Dan nog vond ik het reuze meevallen, heb hem wel eens groter gezien.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De maan is even groot als altijd....
Cameras don't see it, but our eyes do. It's a real illusion
Summer Moon Illusion
En iemand wat gemerkt van het hoog(s)tepuntquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Om 1:29 komende nacht zal de maan op z'n hoogste
(eigenlijk laagste, van de afgelopen 18 jaar) punt bereiken zo'n 90 boven de horizon.
Het was niet zo hoog als normaal, dat heb ik wel gemerkt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En iemand wat gemerkt van het hoog(s)tepunt
de laatste keer dat we een hittegolf in juni hadden was in 1976.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:09 schreef drelletje het volgende:
Jazeker! En het gaat nog even door.
Volgens weeronline van zo t/m vr: 30 31 25 24 27 27
Misschien nog een hittegolfje?!
in De Bilt dan, want zo rekent het KNMIquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:34 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
de laatste keer dat we een hittegolf in juni hadden was in 1976.
als we vandaag en morgen tropisch bereiken, hebben we een hittegolf
onweer gaat waarschijnlijk heel erg meevallen, misschien lokaal een enkele bui, maar verder ghaat het zoals het er nu uitziet niet veel voorstellen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:31 schreef Drugshond het volgende:
Met zulke overgangstemperaturen kunnen we ons gaan opmaken voor een flinke klapper....![]()
0ver die shef-clouds, vroeger kwamen die dingen niet zo vaak voor. Maar tegenwoordig is het geen zeldzaamheid meer.
[afbeelding]
Is het onweersbeeld (ontstaan, intensiteit) in Nederland over de laatste decenia aan het veranderen ?!? Ik heb een idee dat het heftiger is geworden. Kan er even goed naast zitten.
Fucking droge lucht altijd! Zo zijn we in 2003 ook heel wat misgelopen.quote:Opgesteld door het KNMI op donderdag 23 juni 2005 om 13.03 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
Modeloutput is consistent met de vorige run en in grote lijnen
vergelijkbaar met de overige modellen.
Aan het eind van de termijn lopen Hirlam en ECMWF uit de pas.
Thermische laagjes, die boven Frankrijk ontstaan, komen steeds verder
noordwaarts. Vrijdagavond ligt er volgens Hirlam ééntje boven het midden
van het land, ECMWF loopt een uur of 6 achter.
Hirlam laat morgen in de middag verspreid over het land en in de avond
op meerdere plaatsen een onweersbui vallen. Het neerslagsignaal van UKRM
(eveneens prefrontaal) lijkt op dat van Hirlam. ThetaW850 van 17 graden
lijkt, gezien de neerslag die boven Frankrijk valt, een redelijk
indicator m.b.t. de timing. De prefrontale buien in Hirlam hebben een
hoge basis (>8000 vt), de progtemps zijn onderin gortdroog. Er moet dus
nog wel wat gebeuren wil het tot neerslag komen (thermisch laag trekt
over de Noordzee naar het noorden, de wind in ons land blijft
aflandig!). Als er echter een bui valt dan is de kans op onweer groot,
Boyden-index gaat morgenmiddag boven Nederland naar 100!
ECMWF daarentegen houdt het tot middernacht droog. De neerslag in dit
model hangt duidelijk samen met het doorkomen van het polaire front (in
de nacht naar zaterdag en zaterdagochtend). Vreemd genoeg geeft hirlam
op dit front geen neerslag.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:53 schreef DemonRage het volgende:
van het KNMI:
[..]
Fucking droge lucht altijd! Zo zijn we in 2003 ook heel wat misgelopen.... maar áls het tot een bui komt, zal deze gegarandeerd met onweer zijn
(bij een boyden >95 schijnt de kans al reëel te zijn... 100 is best veel)
Hopelijk zitten ze er op een paar dingetjes na naast en pakt het heftiger uit dan verwacht.
boyden van 100 zie je niet zo vaak nee, grappigquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:53 schreef DemonRage het volgende:
van het KNMI:
[..]
Fucking droge lucht altijd! Zo zijn we in 2003 ook heel wat misgelopen.... maar áls het tot een bui komt, zal deze gegarandeerd met onweer zijn
(bij een boyden >95 schijnt de kans al reëel te zijn... 100 is best veel)
Hopelijk zitten ze er op een paar dingetjes na naast en pakt het heftiger uit dan verwacht.
Als ze komen, dan komen ze waarschijnlijk laat op de avond of 's nachts. (vrijdagavond/zaterdagnacht)quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:35 schreef Xenwolfie het volgende:
Je gaat me nou toch NIET vertellen dat we geen verkoelende buien krijgen morgen he?![]()
Dat ziet er ernstig uit als een life-size crop op 300 mmquote:
quote:bron : www.bliksemdetectie.nl - Forum
In Frankrijk is zojuist een officiele Tornado waarschuwing uitgeroepen in de regio's : Eure-Et-Loir, Loiret, Seine-Et-Marne, Esonne, yvelines, Val-D-Odise.
Het wordt vermeld onder de titel van:
Dangerous phenomena in France
Er heeft zich flink wat ontwikkelt in Frankrijk en het neemt nog steeds toe, het trekt langzaam NOwaards maar zal ons waarschijnlijk NIET berijken.
idd 1976 was echt een superzomer, vooral omdat 75 ook al zo geweldig was en al bijna niet leek te kunnen worden overtroffen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
in De Bilt dan, want zo rekent het KNMI
Maar het klopt, in deze warme periode heeft De Bilt pas één tropische dag gehad, dus hebben 'we' er nog twee nodig!
En dat zou best wel eens kunnen gaan lukken....
Trouwens, 1976, dat was nog eens een zomer
Wat is je locatie ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:00 schreef -CRASH- het volgende:
Ik zie hier wat regenslierten hangen...
maar het bereikt de grond niet.
Ofwel... hier krijgen we vanavond of vannacht niets van mee dus.quote:
KNMI Guidance korte termijn uitgegeven op Thu Jun 23 19:18:01 2005
Gebaseerd op satellietfoto van 1800 UTC
Actuele weeritems
Wind
Hirlam OK. Het model heeft in deze run ook de zeewind (qua richting
dan, de snelheid ligt 6-10 knopen lager dan de werkelijkheid).
Temperatuur
Hirlam ligt 2-4 graden hoger dan KTG met zijn minima. KTG komt beter
overeen met de dauwpunten van 16 graden die mometeel gemeten worden.
In het zuidoosten zit KTG twee graden warmer dan bij de andere
landstations. Dit in verband met de aanwezige wolkenvelden. Hirlam
laat het ook in het zuidoosten minder hard afkoelen.
Mist
Wat grondmist behoort tot de mogelijkheden: afgelopen nacht niet
gebeurd maar de dauwpunten zijn komende nacht 3 graden hoger. Er staat
te weinig wind voor diepere mist.
======================================================================
Satrep guidance:
CONV. LINE: [4903E] Komt overeen met een 500 hPa vore en een 700 hPa
thetaW rug. Vanavond en vannacht krijgt het zuidoosten, later vanavond
het zuiden van het land met de restanten van deze onweersbuien te
maken: Ci en AC met basis dalend tot rond FL100. Deze verwachting
wordt op de ECMWF 700 hPa vochtvelden gebaseerd die mometeel beter met
de werkelijkheid overeenkomen dan de Hirlam velden. De rug ligt
morgenochtend om 06 UTC dichtbij Zuid Limburg maar de vore loopt
sneller en passeert later vanavond Zuid Limburg en de buien storten
dus in elkaar voordat ze ons land kunnen bereiken.
stp
dinsdag was 27,8, verder had je het goedquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:46 schreef DemonRage het volgende:
Hittegolf is hier al een feit in Eindhoven... ik kan alleen de terugblikken niet zo goed vinden (weet iemand een site waar ze allemaal op staan?):
Zo. 31,2°C
Ma. 34,4°C
Di. ±27,9°C
Wo. ±26,9°C
Do. 32,0°C
Vrijdag gaat ook een 30+'er worden. (WeerOnline voorspelt 33°C) Dan wordt waarschijnlijk ook een officiële hittegolf uitgeroepen.
het kan best dat er regen uit valt, maar de grondlaag van de lucht is zo droog en warm dat de regen verdampt voordat het de grond haalt....quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
lijkt regen boven limburg, maar niets meer dan wat wolken te zien.
En jij zit dan nog op de 1e etage... ik woon twéé hoog, zo'n beetje om de hoekquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:00 schreef JoeKurr het volgende:
27 graden buiten, 29.9 binnen, wat zal ik vannacht weer lekker slapen![]()
Wat mij betreft blijft het onweer gewoon weg. Voorafgaand aan onweer is het altijd een paar dagen supervochtig zodat de hitte pas echt vervelend wordt. Als het 30 graden wordt bij een RV van 30 % is het prima uit te houden, maar nee men wil weer onweer.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:45 schreef Allan24 het volgende:
... maar helaas, geen verkoelende regen of onweersbui
Ik heb alle ramen opengezet, ventilator aan, maar het mag niet baten: Temperatuur is in een half uur maar liefst 0,2 graden gezakt naar 29.7quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:19 schreef Allan24 het volgende:
[..]
En jij zit dan nog op de 1e etage... ik woon twéé hoog, zo'n beetje om de hoeken onder een plat dak dus
Ik slaap vannacht helemaal niet denk ik.
Bijnaquote:
Erg mooie sfeervolle foto'squote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:10 schreef firecow het volgende:
Pics van vanavond...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het voelt al uitermate klef aan buiten. net 25 minuten gefietst, in het park gaat het nog wel, maar tussen de gebouwen is het al niet lekker meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 06:28 schreef dimage het volgende:
mooi, nog een paar uur wachten mensen en dan gaat het gebeuren.. ik denk zelf zo rond 4 uur dat de eerste echte buien boven nederland ( zuiden ) verschijnen.. Zwemze dan![]()
Die eerste zou zo in een bier reclame kunnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:10 schreef firecow het volgende:
Pics van vanavond...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
is dat naar het oosten? bgoven Duitsland ligt nog een band bewolking zie ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier beginnen de wolken al omhoog te schieten. Cumulus Congestus overal.......en dat is goed nieuws, het is dus flink onstabiel
30+ graden ? en jij was aan de beurt om ijs rond te delenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:05 schreef Againzender het volgende:
Er staat ook werkelijk helemaal geen wind hier. Om 9 uur was het al dik 26 graden, waar gaat dit eindigen?
Hier om half 9 al 29quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:05 schreef Againzender het volgende:
Er staat ook werkelijk helemaal geen wind hier. Om 9 uur was het al dik 26 graden, waar gaat dit eindigen?
temperatuur stijgt wel heel hard ja!quote:
Sterkte... Vraag direct na aankomst naar een ruimte waar je je even op mag frissen, dat maakt een goeie indruk!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:00 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb vanmiddag om 16:00 een sollicitatiegesprek. Ik moet daarvoor eerst een half uurtje in de auto zitten (zonder airco)
Ik zal wel drijfnat en stinkend naar zweet uit die auto stappen. Mijn haar alle kanten op gewaaid.
Dat wordt nog leuk![]()
Tnx, nooit aan gedachtquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:18 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Sterkte... Vraag direct na aankomst naar een ruimte waar je je even op mag frissen, dat maakt een goeie indruk!
Neem eventueel een shirt extra mee om aan te trekken (in de toiletruimte of zo).
Ik ben ooit vanwege de hitte afgewezen omdat ik "niet genoeg representatief" zou zijn (gek he) en toen kreeg ik van een kennis, die op personeelszaken van een groot bedrijf werkt(e), die tip.
Ook goed. Vannacht, morgen, het zal me aan mijn reet roesten. Als het maar een beetje afkoeltquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:23 schreef dimage het volgende:
kan je wel shaken voor vandaag. alleen het zuiden maakt vandaag kans op onweer en hevig regen. de rest vannacht/. morgen
waarom? van mij mag het best dit weer blijven tot en met eind augustus hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ook goed. Vannacht, morgen, het zal me aan mijn reet roesten. Als het maar een beetje afkoelt
nop volgende week weer gestaag richting de 30 gradenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ook goed. Vannacht, morgen, het zal me aan mijn reet roesten. Als het maar een beetje afkoelt
Als Almere genoeg heeft, zal ik 'm doorschuivenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Tnx, nooit aan gedacht![]()
Nu maar weer ontopic
Ik hoop op een flinke onweersbui boven Emmeloord
Neeeeeeequote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef dimage het volgende:
[..]
nop volgende week weer gestaag richting de 30 graden
De manier waarop ook he... hier zijn het denk ik enorme AC Castellanus wolken. Ik heb geen foto's gemaakt, maar de wolken zagen er precies zo uit als op dit plaatje:quote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier beginnen de wolken al omhoog te schieten. Cumulus Congestus overal.......en dat is goed nieuws, het is dus flink onstabiel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |