De maan is even groot als altijd....quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:06 schreef JoeKurr het volgende:
Ben net even de polder in gereden voor een paar foto's.
De grootte van de maan valt hier reuze mee, ik had hem groter verwacht.
[[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/IMG_5337.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/IMG_5342.jpg]afbeelding][/url]
Dan nog vond ik het reuze meevallen, heb hem wel eens groter gezien.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De maan is even groot als altijd....
Cameras don't see it, but our eyes do. It's a real illusion
Summer Moon Illusion
En iemand wat gemerkt van het hoog(s)tepuntquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Om 1:29 komende nacht zal de maan op z'n hoogste
(eigenlijk laagste, van de afgelopen 18 jaar) punt bereiken zo'n 90 boven de horizon.
Het was niet zo hoog als normaal, dat heb ik wel gemerkt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En iemand wat gemerkt van het hoog(s)tepunt
de laatste keer dat we een hittegolf in juni hadden was in 1976.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:09 schreef drelletje het volgende:
Jazeker! En het gaat nog even door.
Volgens weeronline van zo t/m vr: 30 31 25 24 27 27
Misschien nog een hittegolfje?!
in De Bilt dan, want zo rekent het KNMIquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:34 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
de laatste keer dat we een hittegolf in juni hadden was in 1976.
als we vandaag en morgen tropisch bereiken, hebben we een hittegolf
onweer gaat waarschijnlijk heel erg meevallen, misschien lokaal een enkele bui, maar verder ghaat het zoals het er nu uitziet niet veel voorstellen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:31 schreef Drugshond het volgende:
Met zulke overgangstemperaturen kunnen we ons gaan opmaken voor een flinke klapper....![]()
0ver die shef-clouds, vroeger kwamen die dingen niet zo vaak voor. Maar tegenwoordig is het geen zeldzaamheid meer.
[afbeelding]
Is het onweersbeeld (ontstaan, intensiteit) in Nederland over de laatste decenia aan het veranderen ?!? Ik heb een idee dat het heftiger is geworden. Kan er even goed naast zitten.
Fucking droge lucht altijd! Zo zijn we in 2003 ook heel wat misgelopen.quote:Opgesteld door het KNMI op donderdag 23 juni 2005 om 13.03 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
Modeloutput is consistent met de vorige run en in grote lijnen
vergelijkbaar met de overige modellen.
Aan het eind van de termijn lopen Hirlam en ECMWF uit de pas.
Thermische laagjes, die boven Frankrijk ontstaan, komen steeds verder
noordwaarts. Vrijdagavond ligt er volgens Hirlam ééntje boven het midden
van het land, ECMWF loopt een uur of 6 achter.
Hirlam laat morgen in de middag verspreid over het land en in de avond
op meerdere plaatsen een onweersbui vallen. Het neerslagsignaal van UKRM
(eveneens prefrontaal) lijkt op dat van Hirlam. ThetaW850 van 17 graden
lijkt, gezien de neerslag die boven Frankrijk valt, een redelijk
indicator m.b.t. de timing. De prefrontale buien in Hirlam hebben een
hoge basis (>8000 vt), de progtemps zijn onderin gortdroog. Er moet dus
nog wel wat gebeuren wil het tot neerslag komen (thermisch laag trekt
over de Noordzee naar het noorden, de wind in ons land blijft
aflandig!). Als er echter een bui valt dan is de kans op onweer groot,
Boyden-index gaat morgenmiddag boven Nederland naar 100!
ECMWF daarentegen houdt het tot middernacht droog. De neerslag in dit
model hangt duidelijk samen met het doorkomen van het polaire front (in
de nacht naar zaterdag en zaterdagochtend). Vreemd genoeg geeft hirlam
op dit front geen neerslag.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:53 schreef DemonRage het volgende:
van het KNMI:
[..]
Fucking droge lucht altijd! Zo zijn we in 2003 ook heel wat misgelopen.... maar áls het tot een bui komt, zal deze gegarandeerd met onweer zijn
(bij een boyden >95 schijnt de kans al reëel te zijn... 100 is best veel)
Hopelijk zitten ze er op een paar dingetjes na naast en pakt het heftiger uit dan verwacht.
boyden van 100 zie je niet zo vaak nee, grappigquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:53 schreef DemonRage het volgende:
van het KNMI:
[..]
Fucking droge lucht altijd! Zo zijn we in 2003 ook heel wat misgelopen.... maar áls het tot een bui komt, zal deze gegarandeerd met onweer zijn
(bij een boyden >95 schijnt de kans al reëel te zijn... 100 is best veel)
Hopelijk zitten ze er op een paar dingetjes na naast en pakt het heftiger uit dan verwacht.
Als ze komen, dan komen ze waarschijnlijk laat op de avond of 's nachts. (vrijdagavond/zaterdagnacht)quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:35 schreef Xenwolfie het volgende:
Je gaat me nou toch NIET vertellen dat we geen verkoelende buien krijgen morgen he?![]()
Dat ziet er ernstig uit als een life-size crop op 300 mmquote:
quote:bron : www.bliksemdetectie.nl - Forum
In Frankrijk is zojuist een officiele Tornado waarschuwing uitgeroepen in de regio's : Eure-Et-Loir, Loiret, Seine-Et-Marne, Esonne, yvelines, Val-D-Odise.
Het wordt vermeld onder de titel van:
Dangerous phenomena in France
Er heeft zich flink wat ontwikkelt in Frankrijk en het neemt nog steeds toe, het trekt langzaam NOwaards maar zal ons waarschijnlijk NIET berijken.
idd 1976 was echt een superzomer, vooral omdat 75 ook al zo geweldig was en al bijna niet leek te kunnen worden overtroffen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
in De Bilt dan, want zo rekent het KNMI
Maar het klopt, in deze warme periode heeft De Bilt pas één tropische dag gehad, dus hebben 'we' er nog twee nodig!
En dat zou best wel eens kunnen gaan lukken....
Trouwens, 1976, dat was nog eens een zomer
Wat is je locatie ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:00 schreef -CRASH- het volgende:
Ik zie hier wat regenslierten hangen...
maar het bereikt de grond niet.
Ofwel... hier krijgen we vanavond of vannacht niets van mee dus.quote:
KNMI Guidance korte termijn uitgegeven op Thu Jun 23 19:18:01 2005
Gebaseerd op satellietfoto van 1800 UTC
Actuele weeritems
Wind
Hirlam OK. Het model heeft in deze run ook de zeewind (qua richting
dan, de snelheid ligt 6-10 knopen lager dan de werkelijkheid).
Temperatuur
Hirlam ligt 2-4 graden hoger dan KTG met zijn minima. KTG komt beter
overeen met de dauwpunten van 16 graden die mometeel gemeten worden.
In het zuidoosten zit KTG twee graden warmer dan bij de andere
landstations. Dit in verband met de aanwezige wolkenvelden. Hirlam
laat het ook in het zuidoosten minder hard afkoelen.
Mist
Wat grondmist behoort tot de mogelijkheden: afgelopen nacht niet
gebeurd maar de dauwpunten zijn komende nacht 3 graden hoger. Er staat
te weinig wind voor diepere mist.
======================================================================
Satrep guidance:
CONV. LINE: [4903E] Komt overeen met een 500 hPa vore en een 700 hPa
thetaW rug. Vanavond en vannacht krijgt het zuidoosten, later vanavond
het zuiden van het land met de restanten van deze onweersbuien te
maken: Ci en AC met basis dalend tot rond FL100. Deze verwachting
wordt op de ECMWF 700 hPa vochtvelden gebaseerd die mometeel beter met
de werkelijkheid overeenkomen dan de Hirlam velden. De rug ligt
morgenochtend om 06 UTC dichtbij Zuid Limburg maar de vore loopt
sneller en passeert later vanavond Zuid Limburg en de buien storten
dus in elkaar voordat ze ons land kunnen bereiken.
stp
dinsdag was 27,8, verder had je het goedquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:46 schreef DemonRage het volgende:
Hittegolf is hier al een feit in Eindhoven... ik kan alleen de terugblikken niet zo goed vinden (weet iemand een site waar ze allemaal op staan?):
Zo. 31,2°C
Ma. 34,4°C
Di. ±27,9°C
Wo. ±26,9°C
Do. 32,0°C
Vrijdag gaat ook een 30+'er worden. (WeerOnline voorspelt 33°C) Dan wordt waarschijnlijk ook een officiële hittegolf uitgeroepen.
het kan best dat er regen uit valt, maar de grondlaag van de lucht is zo droog en warm dat de regen verdampt voordat het de grond haalt....quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
lijkt regen boven limburg, maar niets meer dan wat wolken te zien.
En jij zit dan nog op de 1e etage... ik woon twéé hoog, zo'n beetje om de hoekquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:00 schreef JoeKurr het volgende:
27 graden buiten, 29.9 binnen, wat zal ik vannacht weer lekker slapen![]()
Wat mij betreft blijft het onweer gewoon weg. Voorafgaand aan onweer is het altijd een paar dagen supervochtig zodat de hitte pas echt vervelend wordt. Als het 30 graden wordt bij een RV van 30 % is het prima uit te houden, maar nee men wil weer onweer.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:45 schreef Allan24 het volgende:
... maar helaas, geen verkoelende regen of onweersbui
Ik heb alle ramen opengezet, ventilator aan, maar het mag niet baten: Temperatuur is in een half uur maar liefst 0,2 graden gezakt naar 29.7quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:19 schreef Allan24 het volgende:
[..]
En jij zit dan nog op de 1e etage... ik woon twéé hoog, zo'n beetje om de hoeken onder een plat dak dus
Ik slaap vannacht helemaal niet denk ik.
Bijnaquote:
Erg mooie sfeervolle foto'squote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:10 schreef firecow het volgende:
Pics van vanavond...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het voelt al uitermate klef aan buiten. net 25 minuten gefietst, in het park gaat het nog wel, maar tussen de gebouwen is het al niet lekker meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 06:28 schreef dimage het volgende:
mooi, nog een paar uur wachten mensen en dan gaat het gebeuren.. ik denk zelf zo rond 4 uur dat de eerste echte buien boven nederland ( zuiden ) verschijnen.. Zwemze dan![]()
Die eerste zou zo in een bier reclame kunnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:10 schreef firecow het volgende:
Pics van vanavond...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
is dat naar het oosten? bgoven Duitsland ligt nog een band bewolking zie ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier beginnen de wolken al omhoog te schieten. Cumulus Congestus overal.......en dat is goed nieuws, het is dus flink onstabiel
30+ graden ? en jij was aan de beurt om ijs rond te delenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:05 schreef Againzender het volgende:
Er staat ook werkelijk helemaal geen wind hier. Om 9 uur was het al dik 26 graden, waar gaat dit eindigen?
Hier om half 9 al 29quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:05 schreef Againzender het volgende:
Er staat ook werkelijk helemaal geen wind hier. Om 9 uur was het al dik 26 graden, waar gaat dit eindigen?
temperatuur stijgt wel heel hard ja!quote:
Sterkte... Vraag direct na aankomst naar een ruimte waar je je even op mag frissen, dat maakt een goeie indruk!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:00 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb vanmiddag om 16:00 een sollicitatiegesprek. Ik moet daarvoor eerst een half uurtje in de auto zitten (zonder airco)
Ik zal wel drijfnat en stinkend naar zweet uit die auto stappen. Mijn haar alle kanten op gewaaid.
Dat wordt nog leuk![]()
Tnx, nooit aan gedachtquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:18 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Sterkte... Vraag direct na aankomst naar een ruimte waar je je even op mag frissen, dat maakt een goeie indruk!
Neem eventueel een shirt extra mee om aan te trekken (in de toiletruimte of zo).
Ik ben ooit vanwege de hitte afgewezen omdat ik "niet genoeg representatief" zou zijn (gek he) en toen kreeg ik van een kennis, die op personeelszaken van een groot bedrijf werkt(e), die tip.
Ook goed. Vannacht, morgen, het zal me aan mijn reet roesten. Als het maar een beetje afkoeltquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:23 schreef dimage het volgende:
kan je wel shaken voor vandaag. alleen het zuiden maakt vandaag kans op onweer en hevig regen. de rest vannacht/. morgen
waarom? van mij mag het best dit weer blijven tot en met eind augustus hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ook goed. Vannacht, morgen, het zal me aan mijn reet roesten. Als het maar een beetje afkoelt
nop volgende week weer gestaag richting de 30 gradenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ook goed. Vannacht, morgen, het zal me aan mijn reet roesten. Als het maar een beetje afkoelt
Als Almere genoeg heeft, zal ik 'm doorschuivenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Tnx, nooit aan gedacht![]()
Nu maar weer ontopic
Ik hoop op een flinke onweersbui boven Emmeloord
Neeeeeeequote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef dimage het volgende:
[..]
nop volgende week weer gestaag richting de 30 graden
De manier waarop ook he... hier zijn het denk ik enorme AC Castellanus wolken. Ik heb geen foto's gemaakt, maar de wolken zagen er precies zo uit als op dit plaatje:quote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier beginnen de wolken al omhoog te schieten. Cumulus Congestus overal.......en dat is goed nieuws, het is dus flink onstabiel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |