Overal? Volgens mij blijven er altijd dingen die wij niet kunnen verklaren. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Nu lijk ik wel een Jehova, maar ik geloof ook niet in religie, dat is iets wat door mensen is verzonnen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:28 schreef partyyboyy het volgende:
Ik denk dat er een nuchtere verklaring overal voor is.
Waar is het bewijs dat dit daadwerkelijk gebeurd is en hoe nauwkeurig heeft ze de persoon omschreven?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:47 schreef Mirage het volgende:
Verklaar jij maar hoe het volgende een waanvoorstelling geweest kan zijn
Een kind verteld over een man. Ze beschrijft de man én vertelt dat hij bepaalde snoepjes bij zich heeft ( van die vieze gelly plak dingen die mannen soms dagenlang in hun broekzak bij zich dragen)
Het aparte is dat deze man al overleden is voordat het meisje geboren werd.
Haar (inmiddels ook overleden ) zus heeft wél bij betreffende man op schoot gezeten en deze vieze snoepjes aangeboden gekregen.
kom nou niet aan met "er is vast over gepraat" want dat is in dit geval absoluut niet zo.. de man was niet interressant genoeg om over te praten.. en het overleden meisje werd letterlijk doodverzwegen
Waar komt de waanvoorstelling vandaan in deze ?
Ik heb anders nog nooit een verschijning op tv gezien.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:53 schreef Mirel het volgende:
Er bestaan wel duizenden items over in tv-programma's, en ga dan niet zeggen dat alles nep is. Waarom zouden die mensen moeite doen?
Het bewijs ???quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:50 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat dit daadwerkelijk gebeurd is en hoe nauwkeurig heeft ze de persoon omschreven?
Nee ik bedoel, waar is dit gebeurd?? En hoe weet je dat dit gebeurd is?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het bewijs ???
Je beweerd dus dat het kleine meisje liegt ?
Hoe kan ze het detail van de snoepjes weten dan ?
Ik denk dat dat nauwkeurig genoeg is.
Ze wees de persoon overigens ook aan toen ze een foto te zien kreeg.
Dit vind ik erg jammer... je roept wel dat zaken per definite een waanvoorstelling zijn, maar is het niet mogelijk om het hier op te gooien zijn het opeens leugens ?
Ik begrijp niet waarom dit relevant is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:57 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Nee ik bedoel, waar is dit gebeurd?? En hoe weet je dat dit gebeurd is?
hierover zijn meerdere stukken geschreven ( o.a. mijn visie verdeeld over meerdere posts) in het topicquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:01 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het vaak zo lastig, zoals ik eerder al aangaf....
Ook het feit dat je in een wildvreemde stad de weg weet te vinden is zo'n raar iets. Je bent er nooit geweest, hebt er niets over gezien/gehoord/gelezen en toch vinden je voeten als vanzelfsprekend de weg naar een winkel/plekje waar je jezelf thuis/prettig voelt.
Dit is iets waar ik nog nooit een nuchtere verklaring voor heb kunnen vinden. Misschien dat PartyyBoyy dit wél lukt?
Ik wil gewoon weten of je het hebt gehoord of er zelf bij was?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:00 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom dit relevant is.
Ik heb het vermoeden dat je dit wil weten om te kunnen bepalen of het waarheid/ leugen is, maar is het waarschijnlijker dat het een leugen is als het over het nichtje van mijn overbuurmeisje gaat dan als het over mijzelf gaat ?
Wat maakt dat jij denkt te kunnen bepalen vanaf die zijde of het nichtje van mijn overbuurmeisje wel/ geen leugenaar is in tegenstelling tot ik ?![]()
Is dit niet logisch dat je vanzelf de kant op loopt waar je het prettiger vind lijken dan de kan waar het minder prettig lijkt voor je gevoel?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:01 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het vaak zo lastig, zoals ik eerder al aangaf....
Ook het feit dat je in een wildvreemde stad de weg weet te vinden is zo'n raar iets. Je bent er nooit geweest, hebt er niets over gezien/gehoord/gelezen en toch vinden je voeten als vanzelfsprekend de weg naar een winkel/plekje waar je jezelf thuis/prettig voelt.
Dit is iets waar ik nog nooit een nuchtere verklaring voor heb kunnen vinden. Misschien dat PartyyBoyy dit wél lukt?
en waar wordt dit gevoel door veroorzaakt ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:05 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Is dit niet logisch dat je vanzelf de kant op loopt waar je het prettiger vind lijken dan de kan waar het minder prettig lijkt voor je gevoel?
Reïncarnatie.... Ook al zoiets waar ik een dubbel gevoel bij heb.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
hierover zijn meerdere stukken geschreven ( o.a. mijn visie verdeeld over meerdere posts) in het topic
GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht')
(of valt dit onder crossposten en mag dit niet ? )
Door ervaringen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:06 schreef Mirage het volgende:
[..]
en waar wordt dit gevoel door veroorzaakt ?
Precies mijn gedachte toen ik zijn reactie las...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:06 schreef Mirage het volgende:
[..]
en waar wordt dit gevoel door veroorzaakt ?
vermoeiend.. misschien.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zeer vermoeiend hoor, altijd alles maar willen verklaren
Dat is wel interessant.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:06 schreef Mirage het volgende:
ik ben dat meisje.
* Mirage is nog steeds erg benieuwd naar de verklaring die jij hebt. Ik hou graag alle mogeljikheden open en tot nu toe zijn dat er bar weinig gebleken.
je beantwoord geen van de vragen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:08 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Door ervaringen.
Bijvoorbeeld je vind het ergens donkerder uit zien en ergens iets lichter en omdat je donker maar minder prettig vind loop je het lichtere deel naar toe.
hoe verklaar je dit ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:10 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Dat is wel interessant.
Maar heb je die man dan gezien in het echt of hoe heb je hem waargenomen?
Je moet trouwens niet denken dat ik je maar een halve zool vind ofzo die denkt dat je alles maar verzint ofzo. Niet dat je dat iets uit zou maken maar ik wil het gewoon even zeggen.
Ik wil gewoon een goede verklaring of ervaring horen die mij aan het denken zet en op andere gedachten kan zetten over dit onderwerp
Het is niet vermoeiend het zet je aan het denken en komt zo misschien dichter bij de waarheid. Waar je waarschijnlijk toch nooit achter zal komen, maar ik vind het leuk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
vermoeiend.. misschien.
Ik zie het meer als uitdagend en het zetten van vraagtekens maakt dat ik het gevoel heb dat ik leef !
Tot nu toe nog niet.quote:
Dit gaat toch ook weer niet op....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:08 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Door ervaringen.
Bijvoorbeeld je vind het ergens donkerder uit zien en ergens iets lichter en omdat je donker maar minder prettig vind loop je het lichtere deel naar toe.
Het zusje heeft dat aan haar verteld voor ze overleed.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:47 schreef Mirage het volgende:
Verklaar jij maar hoe het volgende een waanvoorstelling geweest kan zijn
Een kind verteld over een man. Ze beschrijft de man én vertelt dat hij bepaalde snoepjes bij zich heeft ( van die vieze gelly plak dingen die mannen soms dagenlang in hun broekzak bij zich dragen)
Het aparte is dat deze man al overleden is voordat het meisje geboren werd.
Haar (inmiddels ook overleden ) zus heeft wél bij betreffende man op schoot gezeten en deze vieze snoepjes aangeboden gekregen.
kom nou niet aan met "er is vast over gepraat" want dat is in dit geval absoluut niet zo.. de man was niet interressant genoeg om over te praten.. en het overleden meisje werd letterlijk doodverzwegen
Waar komt de waanvoorstelling vandaan in deze ?
Ik snap niet echt wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte toen ik zijn reactie las...
Waarom loop je dan júist die ene kant uit terwijl je nog tig straten doormoet voor je op het plekje eindigd? Het is niet iets wat je direct zíet zeg maar....
Je vraagt nu wel naar iets van heel lang geledenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:12 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Tot nu toe nog niet.
Maar hoe heb je hem waargenomen?
Zou het 'm dat écht zijn denk je? Ik dacht eerder aan toeval, maar twijfel wel...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:16 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ik snap niet echt wat je bedoeld.
Je bent in een wildvreemde stad. En je loopt naar een plek toe die je prettig vind?
Mijn verklaring was: je loopt door je gevoel (die gebasseerd is op je emoties en andere ervaringen in je leven) naar de richting die je het fijnste vind. Bijvoorbeeld zoals ik al eerder aangaf je loopt in een straat die lichter is inplaats van een straat die donkerder is, omdat je gevoel zegt dat je donkere straten niet fijn vind. Als je dit telkens doet kom je toch op een fijne plaats uit? Omdat je telkens de richting kiest die je gevoel prettig vind.
Als je ergens komt dat je niet prettig vind loop je door net zolang totdat je bij een plek komt die je wel weer prettig vind.
Het is dan toch gegaan zoals ik zojuist heb gezegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dit gaat toch ook weer niet op....
Voorbeeld: (waargebeurd)
Ik liep in Parijs en dwaalde wat af van het centrum. Op de een of andere manier had ik wel een doel, maar niet echt bewust. Ik voelde mezelf niet echt prettig omdat ik in een buurt belande met smalle straatjes, hoge woningen en niet echt tof publiek. Uiteindelijk liep ik onder een soort van poortje door tussen twee van die hoge (en zeer vieze) huizen. Het was er vrij donker. Aan de andere kant van het poortje bleek een soort van binnentuin te zitten waar oude mannetjes jeu de boules aan het spelen waren. Ik heb echt uren naar die kerels zitten kijken. Een enorme rust daalde over me heen.
Ik heb er verder nooit meer echt bij stilgestaan, dacht dat het toeval was... Maar toch.
Die hebben elkaar nooit ontmoet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:15 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het zusje heeft dat aan haar verteld voor ze overleed.
Hij bedoelt iets anders.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:16 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ik snap niet echt wat je bedoeld.
Je bent in een wildvreemde stad. En je loopt naar een plek toe die je prettig vind?
Mijn verklaring was: je loopt door je gevoel (die gebasseerd is op je emoties en andere ervaringen in je leven) naar de richting die je het fijnste vind. Bijvoorbeeld zoals ik al eerder aangaf je loopt in een straat die lichter is inplaats van een straat die donkerder is, omdat je gevoel zegt dat je donkere straten niet fijn vind. Als je dit telkens doet kom je toch op een fijne plaats uit? Omdat je telkens de richting kiest die je gevoel prettig vind.
Als je ergens komt dat je niet prettig vind loop je door net zolang totdat je bij een plek komt die je wel weer prettig vind.
Onzin.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hij bedoelt iets anders.
Je moet naar een feestje in een stad die je niet kent.
Je stapt uit de bus en loopt promt in de juiste richting.
Dit komt bij sommige mensen zo vaak voor dat het een vreemd "random" gebeuren zou zijn.
Flugeltje vraagt zich af hoe het kan dat je gevoel zegt dat je een bepaalde richting op moet en je eindbestemming daar ook nog blijkt te zitten
Hmm maar als je ergens niet prettige voelt, draai je meestal om...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:18 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Het is dan toch gegaan zoals ik zojuist heb gezegd.
Je kan wel op een voor jou minder prettig plek belanden, maar dan loop je door.
Net zolang totdat je op een voor jou gevoel prettige plek beland.
Dat dit op een plek is waar oude mannen bezig waren met jeu de boules is toeval.
Dit had net zogoed op een voetbalveld kunnen zijn als je dit teminste prettig vind.
Keuzes. Er zijn mensen die zich om zouden draaien maar jij liep door om te kijken of het weer prettiger werd. Als het niet meer prettig werd was je misschien ook wel omgedraaid.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Hmm maar als je ergens niet prettige voelt, draai je meestal om...
Naar de plek waar het prettiger was... Waarom zou je het minder prettige doorkruisen als je iets verder terug wel prettige beeld hebt?
hé, ik herformuleer alleen waarvan ik denk dat flugeltje zegt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Onzin.
Als jij in Antwerpen wordt gedumpt en er is ergens een feest.
Zeker weten dat jij er niet recht naar toe loopt als je van tevoren nog geen ervaring met de stad hebt gehad, van tevoren hebt gekeken waar het ergens was, of gevraagd hebt aan iemand waar het is.
Over jou ervaring met die man ben ik trouwens nog niet uit. Ik moet er nog over denken omdat deze ervaring wel iets ingewikkelder ligt.
Het zijn allemaal mogelijkheden, maar geen verklaringen... waarom liep hij nou juist door?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:26 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Keuzes. Er zijn mensen die zich om zouden draaien maar jij liep door om te kijken of het weer prettiger werd. Als het niet meer prettig werd was je misschien ook wel omgedraaid.
Hij is trouwens een zij..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mogelijkheden, maar geen verklaringen... waarom liep hij nou juist door?
Het is gewoon niet te bewijzen...
Bewijzen... waarvoor zijn ze nodig? Geen idee...
Tuurlijk is het niet te bewijzen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mogelijkheden, maar geen verklaringen... waarom liep hij nou juist door?
Het is gewoon niet te bewijzen...
Bewijzen... waarvoor zijn ze nodig? Geen idee...
Keuzes en toeval inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij is trouwens een zij..
En zij loopt niet zo graag door buurten met een niet zo'n tof publiek... Ik heb diverse malen op het punt gestaan om te draaien en terug te lopen naar het 'veilige' centrum van de stad. Toch liep ik door en kwam ik op die prachtige plek. Heel erg vaag, en zoals ik al aangaf schaarde ik het zelf altijd onder toeval.
Het spijt me, ik heb je profiel niet bekeken... sorry...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij is trouwens een zij..
En zij loopt niet zo graag door buurten met een niet zo'n tof publiek... Ik heb diverse malen op het punt gestaan om te draaien en terug te lopen naar het 'veilige' centrum van de stad. Toch liep ik door en kwam ik op die prachtige plek. Heel erg vaag, en zoals ik al aangaf schaarde ik het zelf altijd onder toeval.
Dat had gekunt idd... het vervelende is alles kan... maar hiervoor is dus niet echt een nuchtere verklaring...?!?!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:34 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Keuzes en toeval inderdaad.
Ze heeft toen de keuze gemaakt om toch door te lopen, omdat ze misschien wel nieuwsgierig was wat er verderop zou zijn.
En dan is het inderdaad toeval dat ze op zo'n plaats uitkwam, want voor hetzelfde geld kwam ze op een nog mindere plek uit.
Maar vooraf staat het allemaal als vast.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:35 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het spijt me, ik heb je profiel niet bekeken... sorry...
Toeval... Ja het hele leven valt onder toeval... klinkt stom... maar het is toch weer toevallig dat als je naar je werk rijd dat er niks gebeurd met je...
Maar het is maar net hoe je het toeval defineerd...
Ja jij komt gelijk wel met de moeilijkste dingen hequote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:31 schreef Mirage het volgende:
Nog iets wat ik graag "nuchter" verklaard wil zien.
Mijn vader heeft ruim een jaar geleden een hersenbloeding gehad.
Hij is van de fiets gevallen en heeft een tijdje in het bos op de grond gelegen.
Ik woon aan de andere kant van het land.
Toch wist ik dat er iets heftigs met mijn vader was.
ik droomde 's ochtends al over mijn vader en werd huilend wakker.
's middags kreeg ik opeens weet een bui...
een paar uur later kreeg ik telefoon.
Het tijdstip van mij bui kwam overeen met het tijdstip adt hij zijn "ongeluk" gehad heeft,
én ik had er die ochtend al over gedroomd..
Gaarne een nuchtere verklaring.
Haha, dat is ook zo...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:35 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het spijt me, ik heb je profiel niet bekeken... sorry...
Toeval... Ja het hele leven valt onder toeval... klinkt stom... maar het is toch weer toevallig dat als je naar je werk rijd dat er niks gebeurd met je...
Maar het is maar net hoe je het toeval defineerd...
met snoepjes op een foto zien ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja jij komt gelijk wel met de moeilijkste dingen he![]()
Over dat van die man.
Je moet hem al een keer eerder op een foto hebben gezien anders kan het niet nuchter verklaard worden.
Daar geloof je dan wel in?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:36 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Maar vooraf staat het allemaal als vast.
Als alles weer opnieuw zou beginnen zou het allemaal weer precies hetzelfde gaan.
Juist toeval.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Haha, dat is ook zo...
Maar ik gebruik het woord toeval vaak als ik iets niet kan verklaren. Toeval is acceptabel, onverklaarbaar natuurlijk niet
Net zoals mijn Parijs-verhaal. Of wat dacht je van de telefoon oppakken en meteen degene aan de lijn krijgen die je nét wilde gaan bellen? Die had dus precies op dat moment ook gebeld en nog vóór de telefoon overging nam je al op... Ook toeval?
Overigens geloof ik wel heel erg sterk in intuïtie. Maar ik ben nog niet zover dat ik het onverklaarbare al in de armen kan sluiten. Al zou ik dat, zoals al eerder gezegd, wel heel graag willen.
Dit is inderdaad een erg grappig spelletje van je hersens.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:41 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Juist toeval.
Er gebeuren zoveel dingen. Moet je eens kijken bij hoeveel dingen er dagelijks geen toeval bij komt kijken. Dat zijn er heel veel. Maar je onthoud alleen die dingen waar wel toeval bij komt kijken en zo lijken het veel dingen te zijn die met toeval te maken hebben.
Hierdoor denken sommige mensen dat dit weer geen toeval meer kan zijn omdat het 'volgens hun' zo vaak gebeurd.
En een ongeveer dezelfde man met die snoepjes?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
met snoepjes op een foto zien ?![]()
Dat zou idd een hele goede verklaring kunnen zijn ware het niet dat het écht niet zo is.
Het grappige is dat mijn ouders heel fel tegen dit soort zaken zijn en mijn uitspraken heel erg hebben proberen te onderdrukken. Nú pas beamen ze dat er inderdaad zaken zijn die niet iedereen als normaal ziet.
ik begrijp je vraag niet ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:43 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
En een ongeveer dezelfde man met die snoepjes?
Tjah dat met de telefoon hmm heb ik ook wel eens met smsen ofzo... pak je telefoon en boem smsje binnen... wel erg makkelijkquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Haha, dat is ook zo...
Maar ik gebruik het woord toeval vaak als ik iets niet kan verklaren. Toeval is acceptabel, onverklaarbaar natuurlijk niet
Net zoals mijn Parijs-verhaal. Of wat dacht je van de telefoon oppakken en meteen degene aan de lijn krijgen die je nét wilde gaan bellen? Die had dus precies op dat moment ook gebeld en nog vóór de telefoon overging nam je al op... Ook toeval?
Overigens geloof ik wel heel erg sterk in intuïtie. Maar ik ben nog niet zover dat ik het onverklaarbare al in de armen kan sluiten. Al zou ik dat, zoals al eerder gezegd, wel heel graag willen.
dat noemen ze buitenzintuigelijke waarneming, je ziel ( zgn. onderbewustzijn ) weet wat er gebeurd of staat te gebeuren, lichaam reageert daarop , je rekenkamer/vertaalcentrum ( zgn. bewustzijn) weet alleen nog geen raad met de signalen. je voelt je dus rot maar weet niet precies waarom.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:31 schreef Mirage het volgende:
Nog iets wat ik graag "nuchter" verklaard wil zien.
Mijn vader heeft ruim een jaar geleden een hersenbloeding gehad.
Hij is van de fiets gevallen en heeft een tijdje in het bos op de grond gelegen.
Ik woon aan de andere kant van het land.
Toch wist ik dat er iets heftigs met mijn vader was.
ik droomde 's ochtends al over mijn vader en werd huilend wakker.
's middags kreeg ik opeens weet een bui...
een paar uur later kreeg ik telefoon.
Het tijdstip van mij bui kwam overeen met het tijdstip adt hij zijn "ongeluk" gehad heeft,
én ik had er die ochtend al over gedroomd..
Gaarne een nuchtere verklaring.
Wat dacht je van luduvudu... Dan draaien ze echt alleen maar liedjes op de radio waarin iemand verdrietig is. Als je flieft bent hoor je alleen de vrolijke nummers...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg grappig spelletje van je hersens.
net zoiets als dat je een nieuwe auto hebt en je opeens overal diezelfde auto ziet.
Juist, omdat je er dan pas op gaat letten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg grappig spelletje van je hersens.
net zoiets als dat je een nieuwe auto hebt en je opeens overal diezelfde auto ziet.
Misschien dat je zo een man gezien hebt en die koppeld aan hem.quote:
de enige mogelijke verklaring is dat mijn man na het aanhoren van mijn droom 's ochtends in bliksemvaart naar mijn ouders gegaan is om daar iets in scene te zetten wat op een hersenbloeding lijkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:46 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Juist, omdat je er dan pas op gaat letten.
Maar dit is niet echt iets paranormaals vindt ik.
Ik vind die ervaringen die jij hebt gehad echt iets waar toch moeilijk een wetenschappelijke verklaring voor te vinden is, maar waarvan ik denk dat die er wel is alleen ik heb hem nog niet bedacht.![]()
dat kan toch niet als ik die hele man niet ken ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:46 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Misschien dat je zo een man gezien hebt en die koppeld aan hem.
niet geloven is je goed recht, maar dan ben ik wel nieuwsgierig naar je verklaring van de door mij beschreven voorvallen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:46 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik geloof ook niet in al die onzin.
Als je er wel voor open staat voor van die paranormale dingen, geloof je er ook eerder in. Dan ga je bij elk geluidje dat je hoort als je 's nachts in bed ligt, hey een geest. En je slaapt nog half je kijkt wat om je heen, hey verdomd een waas. Het zal men oma wel zijn.
Allemaal bullshit.
Vorig jaar zomer was ik er niet voor en niet tegen. op het gegeven moment hoorde ik steeds getik onder mijn dak vandaan komen. Ik dacht eerst ratten/muizen ofzo schijt op die beesten. Maar he geluid en gebonk werd steeds harder. Op een ochtend zie ik heel lief 2 duiven elkaar afwisselen. Ze hadden dus een nestje onder mijn dak gebouwd
. Wat ik hiermee probeer te zeggen dat alles logisch valt te verklaren. Maar als je er echt in geloofd en interesse in hebt, zie je die realiteit helemaal niet meer, en wil je graag geesten zien.
Klinkt wel apart, maar zoveel mensen maken dit niet mee. Dus dat jou dit nou toevallig is overkomen, zeg ik dat het puur toeval was.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
niet geloven is je goed recht, maar dan ben ik wel nieuwsgierig naar je verklaring van de door mij beschreven voorvallen.
niet interessant als over praten tegen je kinderen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:54 schreef partyyboyy het volgende:
Ik snap ook eigelijk niet goed waarom je ouders wel nog wisten van de snoepjes en die man als die man niet interessant genoeg was. Deze gebeurtenis was dan toch ook niet interessant en zouden je ouders toch ook niet onthouden hebben?
Maar het is toch raar dat je ouders hebben onthouden dat de zus bij hem op schoot heeft gezeten en dat hij aan haar heeft gevraagd of ze een snoepje luste.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
niet interessant als over praten tegen je kinderen.
Vertellen jouw ouders je over iedereen die bij je opa en oma over de vloer kwam toen jij jong was of voordat jij geboren was ?
Die van mij echt niet !![]()
NOG niet !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef Mirage het volgende:
Ik heb nog geen zinnig antwoord van je gehad partyyboyy![]()
excuus als ik ene beetje gemeen over kom, maar ik heb meerdere posts van je gezien, ook in andere topics en je was zó overtuigt en stellig.. je doet alsof je het allemaal zo goed weet en de zogenaamde "gelovige" geen enkele onderbouwing heeft in tegenstelling tot jij..... het valt me érg tegen![]()
voorval ? Het was gewoon een kennis.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:58 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Maar het is toch raar dat je ouders hebben onthouden dat de zus bij hem op schoot heeft gezeten en dat hij aan haar heeft gevraagd of ze een snoepje luste.
Dit is toch niet indrukwekkend en er gebeuren zoveel meer dingen die onhouden worden dat het gek is dat beide ouders dit voorval onthouden hebben.
Wat zijn 3 voorvallen op een mensenleven.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:59 schreef Mirage het volgende:
[..]
voorval ? Het was gewoon een kennis.
Je geeft nog steeds geen verklaringen. ( voor geen van de drie voorvallen )
Wat is toeval....? Zie 1 van me vorige posts in dit topic...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wat zijn 3 voorvallen op een mensenleven.
Toeval.
Raar.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef iteejer het volgende:
In een gecontroleerde omgeving (ziekenhuis), met getuigen (niveau artsen en specialisten) verklaarde een vrouw dat ze droomde snachts aangevallen te worden, en daarbij vermoord te worden. Dat was een ervaring waar ze dagen lang helemaal kapot van was: niet meer aanspreekbaar, huilbuien, trillend en doodsbang. Ze kwam op een bewaakte kamer terecht, infrarood-camera bewaking, afgesloten, éénpersoons, bewaking voor de deur. Na een nacht dat ze gedroomd had, bleek ze ineens een wond in haar rug te hebben. Die enorm snel genas. En die ze er, gezien de positie, nooit zelf in gezet kan hebben. Die er ook nooit met een mes ingezet kan zijn omdat diverse harde delen (onderste ribben) onbeschadigd waren. Het betrof alleen het 'zachte' vlees. Er kwam een embargo op, en justitieel onderzoek - verplicht in Nederland; steekwonden en schotwonden moeten gemeld worden. Altijd. Iedereen stond voor een raadsel. Vrij snel daarna pleegde ze zelfmoord: ze kon er niet mee leven. Ik was één van die getuigen. Ik heb haar gezien, ik heb haar gesproken, ik heb de verlammende en schreeuwende angst uit haar ogen gezien.
ze wist overigens ook te zeggen als je bv de lampen van je auto aan had laten staan. Al stond die een aantal blokken verder op. 'Wat voor auto heb ik dan?' En ik kreeg het goede antwoord. Nee, dat kon ze niet weten, want net die ochtend had ik een vervangende auto mee van de garage, omdat mijn eigen daar voor onderhoud stond.
Ja. Alles wat je niet kan verklaren met natuurwetenschap is dus 'toeval'.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat zijn 3 voorvallen op een mensenleven.
Toeval.
Het lijkt mij dwars door je ziel heen gaan om haar zo intens mee te maken en er niets aan te kunnen veranderen of haar te kunnen troosten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef iteejer het volgende:
In een gecontroleerde omgeving (ziekenhuis), met getuigen (niveau artsen en specialisten) verklaarde een vrouw dat ze droomde snachts aangevallen te worden, en daarbij vermoord te worden. Dat was een ervaring waar ze dagen lang helemaal kapot van was: niet meer aanspreekbaar, huilbuien, trillend en doodsbang. Ze kwam op een bewaakte kamer terecht, infrarood-camera bewaking, afgesloten, éénpersoons, bewaking voor de deur. Na een nacht dat ze gedroomd had, bleek ze ineens een wond in haar rug te hebben. Die enorm snel genas. En die ze er, gezien de positie, nooit zelf in gezet kan hebben. Die er ook nooit met een mes ingezet kan zijn omdat diverse harde delen (onderste ribben) onbeschadigd waren. Het betrof alleen het 'zachte' vlees. Er kwam een embargo op, en justitieel onderzoek - verplicht in Nederland; steekwonden en schotwonden moeten gemeld worden. Altijd. Iedereen stond voor een raadsel. Vrij snel daarna pleegde ze zelfmoord: ze kon er niet mee leven. Ik was één van die getuigen. Ik heb haar gezien, ik heb haar gesproken, ik heb de verlammende en schreeuwende angst uit haar ogen gezien.
ze wist overigens ook te zeggen als je bv de lampen van je auto aan had laten staan. Al stond die een aantal blokken verder op. 'Wat voor auto heb ik dan?' En ik kreeg het goede antwoord. Nee, dat kon ze niet weten, want net die ochtend had ik een vervangende auto mee van de garage, omdat mijn eigen daar voor onderhoud stond.
Te lang op 1 plek liggen en een snijwond overhouden?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:04 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Raar.
Van die auto vooral.
Ja dit vind ik nog een van de meest onverklaarbare dat waarschijnlijk ook niet verklaard kan worden.
Dat van die plek op haar rug kan dat niet zijn van het te lang op dezelfde manier op 1 plek liggen?
Lijkt me eerder mooi om zoiets meegemaakt te kunnen hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:06 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Te lang op 1 plek liggen en een snijwond overhouden?
Nee lijkt me niet...
Maar idd een appart verhaal.. erg eng lijkt mij dan...
Jij denkt dat een team van psychiaters, psychologen, neurologen en verpleegkundigen, daarna de rijkspathologische dienst, een steekwond niet van een doorligplek kan onderscheiden..?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:04 schreef partyyboyy het volgende:
Raar.
Van die auto vooral.
Ja dit vind ik nog een van de meest onverklaarbare dat waarschijnlijk ook niet verklaard kan worden.
Dat van die plek op haar rug kan dat niet zijn van het te lang op dezelfde manier op 1 plek liggen?
interessant lijkt mij in dit geval passender.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Lijkt me eerder mooi om zoiets meegemaakt te kunnen hebben.
Natuurlijk heel erg, maar ook 'mooi'.
Je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:09 schreef Mirage het volgende:
[..]
interessant lijkt mij in dit geval passender.
Daar twijfel ik niet aan, maar die wond kan misschien wel komen door een onbekende ziekte.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
Jij denkt dat een team van psychiaters, psychologen, neurologen en verpleegkundigen, daarna de rijkspathologische dienst, een steekwond niet van een doorligplek kan onderscheiden..?
In wezen vraag jij je dus af, of je de ander wel serieus kan nemen.
Dat bedoel ik nou: het krampachtige zoeken naar niet-para-verklaringen levert constructies op die minstens zo onlogisch en onwaarschijnlijk zijn als het hele para-gebeuren zelf
Zoiets, jah brr... daar moet ik niet aan denken ooit mee te maken...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef djenneke het volgende:
Goed dan, een poging mijnerzijds:
<verhaal>
Mooi??quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef partyyboyy het volgende:
Lijkt me eerder mooi om zoiets meegemaakt te kunnen hebben.
Natuurlijk heel erg, maar ook 'mooi'.
Zeg dat wel... kijk bij mij is het niets meer als een iets wat ik zie, voor de rest kan ik vrij weinig mee...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dit is geen vermaak, dit is geen aanstellerij of interessant doen.
Dit zijn mensen, die écht iets meegemaakt hebben, iets wat ze geraakt heeft.
Al zijn de meeste gevallen niet zo sensationeel als wat ik hier zeg, voor de poster die zijn/haar verhaal hier neerzet is dat zelfs nog sensantioneer dan mijn woorden: want voor diegene is dat echt, een eigen ervaring.
djenneke, ik krijg de bibbers van jouw verhaal. Hoe is het verder afgelopen? Zijn ze verhuisd en hoe is het met die neus van de hond? Is die nog weer zwart geworden of zo lichtgrijs gebleven?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef djenneke het volgende:
Goed dan, een poging mijnerzijds:
Mijn neef kocht een oud huis in Amsterdam. Toen hij en zijn vriendin daar introkken, en ze de hond meenamen, bleek dat de hond weigerde het huis te betreden. Na veel gedoe, eindelijk toch die hond binnen. Toen bleek dat de hond echt niet in de buurt van de kelder wilde komen. Hij was er als de dood voor. Tot zo ver nog allemaal redelijk verklaarbaar, misschien een geur, of zoiets, die mensen niet kunnen ruiken en een hond wel. Maar er was meer. Na de eerste nacht in het huis te hebben geslapen, bleek dat de hond zijn neus overnacht in een klap helemaal grijs was geworden... van zwart naar licht grijs... hmmm, dat is toch wel vreemd. En dat was nog niet alles. Een voor een gingen alle electrische apparaten kapot. *pats*. Lampen die aan en uit gingen. Met sleutel gesloten deuren die opeens wagenwijd openstonden, ook als de sleutel meegenomen was... Het meest bizarre was wel een kannetje van metaal. Een geschenk van een familielid dat netjes op de vensterbank stond. Het was geen buigzaam materiaal, nee je kon het onmogelijk kapot maken of indeuken. Op een dag komt mijn neef thuis, en vindt het kannetje nog steeds netjes op de vensterbank. Alleen nu zag het eruit alsof iemand met zijn hand het kannetje had vastgegrepen en vervolgens totaal inelkaar had geknepen. Iets dat absoluut niet mogelijk was. In iedergeval niet door mensen handen. Na onderzoek bleek het huis een raar verleden te hebben gehad. De duitsers hadden erin gezeten in de oorlog, en blijkbaar hadden er in die tijd geen gezellige dingen plaatsgevonden in de kelder. Daarnaast waren er mensen in de portiek vermoord geweest.... Voor die tijd hadden er illegale prostituees ingezeten (toen was prostitutie nog niet legaal trouwens). Toeval? Logische verklaring? Ik zou het niet weten....
hahahahahaha dat is dan toch wat nu als paranormaal/bovennatuurlijk oid bestempeld wordt ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:13 schreef partyyboyy het volgende:
Het is allemaal alleen nuchter te verklaren als er nog een zintuig bijkomt die kan voelen dat er ergens anders iets aan de hand is.
Ze hebben er eerst een paragnost bij gehaald. En die voelde natuurlijk van alles en nog wat en heeft het toen uitgedreven. Maar mijn neef en zijn vriendin hadden er niet veel vertrouwen in (en er zijn ook veel oplichters onder paragnosten), en de dreigende sfeer in huis bleef naar hun idee. Dus toen zijn ze zo snel mogelijk verhuisd. De hond heeft altijd zijn grijze neus behouden helaas. Maar knapte in een andere omgeving wel weer op verder (hij was van een heel leuk speels beest een heel angstig bang dier geworden).quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
djenneke, ik krijg de bibbers van jouw verhaal. Hoe is het verder afgelopen? Zijn ze verhuisd en hoe is het met die neus van de hond? Is die nog weer zwart geworden of zo lichtgrijs gebleven?
Snap ik helemaal.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Mooi??
Die schreeuwende eenzame doodsangst? Die me nu nog kippenvel geeft als ik er aan denk..? Dát is wat me vaak irriteert: ervaringen die serieus zijn, heel serieus, met een enorme impact, een mens heeft zich er voor van een flat gestort tenslotte, worden als filmpjes gezien, vermaak, een paar woorden - acht, tis maar verbeelding.
Dit is geen vermaak, dit is geen aanstellerij of interessant doen.
Dit zijn mensen, die écht iets meegemaakt hebben, iets wat ze geraakt heeft.
Al zijn de meeste gevallen niet zo sensationeel als wat ik hier zeg, voor de poster die zijn/haar verhaal hier neerzet is dat zelfs nog sensantioneer dan mijn woorden: want voor diegene is dat echt, een eigen ervaring.
En daarom wensen wij hier respect voor de verhalen die men hier neer zet. Al is het maar een droom, al is het maar een kind dat dacht iets te zien.
Ja maar dit zintuig dat ik bedoel is dan een zintuig dat voelt dat er ergens anders iets aan het gebeuren is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:17 schreef Mirage het volgende:
[..]
hahahahahaha dat is dan toch wat nu als paranormaal/bovennatuurlijk oid bestempeld wordt ?
het krijgt dan alleen een ander naampje.
Iets bestaat dus niet zo lang je het niet binnen de nú bekende kaders geplaatst kan worden, maar zodra er ontdekt wordt dat er nog ene kadertje extra is is de ervaring van eerder opeens wel echt ??
Is het dan gewoon niet zo dat iedereen met dit soort ervaringen per definitie al nuchter is en dat de wetenschap gewoon nog ene klein stukje achter loopt ?
Jeetje zeg... dat is minder... Maar idd ik geef ze geen ongelijk...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ze hebben er eerst een paragnost bij gehaald. En die voelde natuurlijk van alles en nog wat en heeft het toen uitgedreven. Maar mijn neef en zijn vriendin hadden er niet veel vertrouwen in (en er zijn ook veel oplichters onder paragnosten), en de dreigende sfeer in huis bleef naar hun idee. Dus toen zijn ze zo snel mogelijk verhuisd. De hond heeft altijd zijn grijze neus behouden helaas. Maar knapte in een andere omgeving wel weer op verder (hij was van een heel leuk speels beest een heel angstig bang dier geworden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |