Keuzes. Er zijn mensen die zich om zouden draaien maar jij liep door om te kijken of het weer prettiger werd. Als het niet meer prettig werd was je misschien ook wel omgedraaid.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Hmm maar als je ergens niet prettige voelt, draai je meestal om...
Naar de plek waar het prettiger was... Waarom zou je het minder prettige doorkruisen als je iets verder terug wel prettige beeld hebt?
hé, ik herformuleer alleen waarvan ik denk dat flugeltje zegt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Onzin.
Als jij in Antwerpen wordt gedumpt en er is ergens een feest.
Zeker weten dat jij er niet recht naar toe loopt als je van tevoren nog geen ervaring met de stad hebt gehad, van tevoren hebt gekeken waar het ergens was, of gevraagd hebt aan iemand waar het is.
Over jou ervaring met die man ben ik trouwens nog niet uit. Ik moet er nog over denken omdat deze ervaring wel iets ingewikkelder ligt.
Het zijn allemaal mogelijkheden, maar geen verklaringen... waarom liep hij nou juist door?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:26 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Keuzes. Er zijn mensen die zich om zouden draaien maar jij liep door om te kijken of het weer prettiger werd. Als het niet meer prettig werd was je misschien ook wel omgedraaid.
Hij is trouwens een zij..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mogelijkheden, maar geen verklaringen... waarom liep hij nou juist door?
Het is gewoon niet te bewijzen...
Bewijzen... waarvoor zijn ze nodig? Geen idee...
Tuurlijk is het niet te bewijzen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mogelijkheden, maar geen verklaringen... waarom liep hij nou juist door?
Het is gewoon niet te bewijzen...
Bewijzen... waarvoor zijn ze nodig? Geen idee...
Keuzes en toeval inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij is trouwens een zij..
En zij loopt niet zo graag door buurten met een niet zo'n tof publiek... Ik heb diverse malen op het punt gestaan om te draaien en terug te lopen naar het 'veilige' centrum van de stad. Toch liep ik door en kwam ik op die prachtige plek. Heel erg vaag, en zoals ik al aangaf schaarde ik het zelf altijd onder toeval.
Het spijt me, ik heb je profiel niet bekeken... sorry...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij is trouwens een zij..
En zij loopt niet zo graag door buurten met een niet zo'n tof publiek... Ik heb diverse malen op het punt gestaan om te draaien en terug te lopen naar het 'veilige' centrum van de stad. Toch liep ik door en kwam ik op die prachtige plek. Heel erg vaag, en zoals ik al aangaf schaarde ik het zelf altijd onder toeval.
Dat had gekunt idd... het vervelende is alles kan... maar hiervoor is dus niet echt een nuchtere verklaring...?!?!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:34 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Keuzes en toeval inderdaad.
Ze heeft toen de keuze gemaakt om toch door te lopen, omdat ze misschien wel nieuwsgierig was wat er verderop zou zijn.
En dan is het inderdaad toeval dat ze op zo'n plaats uitkwam, want voor hetzelfde geld kwam ze op een nog mindere plek uit.
Maar vooraf staat het allemaal als vast.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:35 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het spijt me, ik heb je profiel niet bekeken... sorry...
Toeval... Ja het hele leven valt onder toeval... klinkt stom... maar het is toch weer toevallig dat als je naar je werk rijd dat er niks gebeurd met je...
Maar het is maar net hoe je het toeval defineerd...
Ja jij komt gelijk wel met de moeilijkste dingen hequote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:31 schreef Mirage het volgende:
Nog iets wat ik graag "nuchter" verklaard wil zien.
Mijn vader heeft ruim een jaar geleden een hersenbloeding gehad.
Hij is van de fiets gevallen en heeft een tijdje in het bos op de grond gelegen.
Ik woon aan de andere kant van het land.
Toch wist ik dat er iets heftigs met mijn vader was.
ik droomde 's ochtends al over mijn vader en werd huilend wakker.
's middags kreeg ik opeens weet een bui...
een paar uur later kreeg ik telefoon.
Het tijdstip van mij bui kwam overeen met het tijdstip adt hij zijn "ongeluk" gehad heeft,
én ik had er die ochtend al over gedroomd..
Gaarne een nuchtere verklaring.
Haha, dat is ook zo...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:35 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Het spijt me, ik heb je profiel niet bekeken... sorry...
Toeval... Ja het hele leven valt onder toeval... klinkt stom... maar het is toch weer toevallig dat als je naar je werk rijd dat er niks gebeurd met je...
Maar het is maar net hoe je het toeval defineerd...
met snoepjes op een foto zien ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja jij komt gelijk wel met de moeilijkste dingen he![]()
Over dat van die man.
Je moet hem al een keer eerder op een foto hebben gezien anders kan het niet nuchter verklaard worden.
Daar geloof je dan wel in?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:36 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Maar vooraf staat het allemaal als vast.
Als alles weer opnieuw zou beginnen zou het allemaal weer precies hetzelfde gaan.
Juist toeval.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Haha, dat is ook zo...
Maar ik gebruik het woord toeval vaak als ik iets niet kan verklaren. Toeval is acceptabel, onverklaarbaar natuurlijk niet
Net zoals mijn Parijs-verhaal. Of wat dacht je van de telefoon oppakken en meteen degene aan de lijn krijgen die je nét wilde gaan bellen? Die had dus precies op dat moment ook gebeld en nog vóór de telefoon overging nam je al op... Ook toeval?
Overigens geloof ik wel heel erg sterk in intuïtie. Maar ik ben nog niet zover dat ik het onverklaarbare al in de armen kan sluiten. Al zou ik dat, zoals al eerder gezegd, wel heel graag willen.
Dit is inderdaad een erg grappig spelletje van je hersens.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:41 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Juist toeval.
Er gebeuren zoveel dingen. Moet je eens kijken bij hoeveel dingen er dagelijks geen toeval bij komt kijken. Dat zijn er heel veel. Maar je onthoud alleen die dingen waar wel toeval bij komt kijken en zo lijken het veel dingen te zijn die met toeval te maken hebben.
Hierdoor denken sommige mensen dat dit weer geen toeval meer kan zijn omdat het 'volgens hun' zo vaak gebeurd.
En een ongeveer dezelfde man met die snoepjes?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
met snoepjes op een foto zien ?![]()
Dat zou idd een hele goede verklaring kunnen zijn ware het niet dat het écht niet zo is.
Het grappige is dat mijn ouders heel fel tegen dit soort zaken zijn en mijn uitspraken heel erg hebben proberen te onderdrukken. Nú pas beamen ze dat er inderdaad zaken zijn die niet iedereen als normaal ziet.
ik begrijp je vraag niet ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:43 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
En een ongeveer dezelfde man met die snoepjes?
Tjah dat met de telefoon hmm heb ik ook wel eens met smsen ofzo... pak je telefoon en boem smsje binnen... wel erg makkelijkquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Haha, dat is ook zo...
Maar ik gebruik het woord toeval vaak als ik iets niet kan verklaren. Toeval is acceptabel, onverklaarbaar natuurlijk niet
Net zoals mijn Parijs-verhaal. Of wat dacht je van de telefoon oppakken en meteen degene aan de lijn krijgen die je nét wilde gaan bellen? Die had dus precies op dat moment ook gebeld en nog vóór de telefoon overging nam je al op... Ook toeval?
Overigens geloof ik wel heel erg sterk in intuïtie. Maar ik ben nog niet zover dat ik het onverklaarbare al in de armen kan sluiten. Al zou ik dat, zoals al eerder gezegd, wel heel graag willen.
dat noemen ze buitenzintuigelijke waarneming, je ziel ( zgn. onderbewustzijn ) weet wat er gebeurd of staat te gebeuren, lichaam reageert daarop , je rekenkamer/vertaalcentrum ( zgn. bewustzijn) weet alleen nog geen raad met de signalen. je voelt je dus rot maar weet niet precies waarom.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:31 schreef Mirage het volgende:
Nog iets wat ik graag "nuchter" verklaard wil zien.
Mijn vader heeft ruim een jaar geleden een hersenbloeding gehad.
Hij is van de fiets gevallen en heeft een tijdje in het bos op de grond gelegen.
Ik woon aan de andere kant van het land.
Toch wist ik dat er iets heftigs met mijn vader was.
ik droomde 's ochtends al over mijn vader en werd huilend wakker.
's middags kreeg ik opeens weet een bui...
een paar uur later kreeg ik telefoon.
Het tijdstip van mij bui kwam overeen met het tijdstip adt hij zijn "ongeluk" gehad heeft,
én ik had er die ochtend al over gedroomd..
Gaarne een nuchtere verklaring.
Wat dacht je van luduvudu... Dan draaien ze echt alleen maar liedjes op de radio waarin iemand verdrietig is. Als je flieft bent hoor je alleen de vrolijke nummers...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg grappig spelletje van je hersens.
net zoiets als dat je een nieuwe auto hebt en je opeens overal diezelfde auto ziet.
Juist, omdat je er dan pas op gaat letten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg grappig spelletje van je hersens.
net zoiets als dat je een nieuwe auto hebt en je opeens overal diezelfde auto ziet.
Misschien dat je zo een man gezien hebt en die koppeld aan hem.quote:
de enige mogelijke verklaring is dat mijn man na het aanhoren van mijn droom 's ochtends in bliksemvaart naar mijn ouders gegaan is om daar iets in scene te zetten wat op een hersenbloeding lijkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:46 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Juist, omdat je er dan pas op gaat letten.
Maar dit is niet echt iets paranormaals vindt ik.
Ik vind die ervaringen die jij hebt gehad echt iets waar toch moeilijk een wetenschappelijke verklaring voor te vinden is, maar waarvan ik denk dat die er wel is alleen ik heb hem nog niet bedacht.![]()
dat kan toch niet als ik die hele man niet ken ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:46 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Misschien dat je zo een man gezien hebt en die koppeld aan hem.
niet geloven is je goed recht, maar dan ben ik wel nieuwsgierig naar je verklaring van de door mij beschreven voorvallen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:46 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik geloof ook niet in al die onzin.
Als je er wel voor open staat voor van die paranormale dingen, geloof je er ook eerder in. Dan ga je bij elk geluidje dat je hoort als je 's nachts in bed ligt, hey een geest. En je slaapt nog half je kijkt wat om je heen, hey verdomd een waas. Het zal men oma wel zijn.
Allemaal bullshit.
Vorig jaar zomer was ik er niet voor en niet tegen. op het gegeven moment hoorde ik steeds getik onder mijn dak vandaan komen. Ik dacht eerst ratten/muizen ofzo schijt op die beesten. Maar he geluid en gebonk werd steeds harder. Op een ochtend zie ik heel lief 2 duiven elkaar afwisselen. Ze hadden dus een nestje onder mijn dak gebouwd
. Wat ik hiermee probeer te zeggen dat alles logisch valt te verklaren. Maar als je er echt in geloofd en interesse in hebt, zie je die realiteit helemaal niet meer, en wil je graag geesten zien.
Klinkt wel apart, maar zoveel mensen maken dit niet mee. Dus dat jou dit nou toevallig is overkomen, zeg ik dat het puur toeval was.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
niet geloven is je goed recht, maar dan ben ik wel nieuwsgierig naar je verklaring van de door mij beschreven voorvallen.
niet interessant als over praten tegen je kinderen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:54 schreef partyyboyy het volgende:
Ik snap ook eigelijk niet goed waarom je ouders wel nog wisten van de snoepjes en die man als die man niet interessant genoeg was. Deze gebeurtenis was dan toch ook niet interessant en zouden je ouders toch ook niet onthouden hebben?
Maar het is toch raar dat je ouders hebben onthouden dat de zus bij hem op schoot heeft gezeten en dat hij aan haar heeft gevraagd of ze een snoepje luste.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
niet interessant als over praten tegen je kinderen.
Vertellen jouw ouders je over iedereen die bij je opa en oma over de vloer kwam toen jij jong was of voordat jij geboren was ?
Die van mij echt niet !![]()
NOG niet !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef Mirage het volgende:
Ik heb nog geen zinnig antwoord van je gehad partyyboyy![]()
excuus als ik ene beetje gemeen over kom, maar ik heb meerdere posts van je gezien, ook in andere topics en je was zó overtuigt en stellig.. je doet alsof je het allemaal zo goed weet en de zogenaamde "gelovige" geen enkele onderbouwing heeft in tegenstelling tot jij..... het valt me érg tegen![]()
voorval ? Het was gewoon een kennis.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:58 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Maar het is toch raar dat je ouders hebben onthouden dat de zus bij hem op schoot heeft gezeten en dat hij aan haar heeft gevraagd of ze een snoepje luste.
Dit is toch niet indrukwekkend en er gebeuren zoveel meer dingen die onhouden worden dat het gek is dat beide ouders dit voorval onthouden hebben.
Wat zijn 3 voorvallen op een mensenleven.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:59 schreef Mirage het volgende:
[..]
voorval ? Het was gewoon een kennis.
Je geeft nog steeds geen verklaringen. ( voor geen van de drie voorvallen )
Wat is toeval....? Zie 1 van me vorige posts in dit topic...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wat zijn 3 voorvallen op een mensenleven.
Toeval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |