Nee, dat zeggen ze in zeeland ook nietquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:55 schreef Rnej het volgende:
zeelanders? .. nog nooit gehoord (ja.. ben ook een zeeuw :\)
nou noem je ook een plek vol mongolen ook hequote:Op donderdag 16 juni 2005 09:57 schreef zillah666 het volgende:
Maar in Noord-Holland zegt bijna iedereen het
ik woon mijn hele leven al in Noord Holland, en ik heb het nog nooit iemand horen zeggenquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:57 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Nee, dat zeggen ze in zeeland ook niet
Maar in Noord-Holland zegt bijna iedereen het, en het klinkt zo stom (vind ik)
Nee, ik bedoel serieus.quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:58 schreef HeatWave het volgende:
Nou ik kom uit Noord-Holland, maar ik heb het ook nog nooit gehoord, hooguit misschien eens als "grapje" maar verder?
Welja, nog een waddeneiland wat ik niet ken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:03 schreef BobRooney het volgende:
Bedoelen ze niet Nieuw- Zeelanders?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:05 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Welja, nog een waddeneiland wat ik niet ken.
We zullen deze dag nooit weer vergetenquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:01 schreef zillah666 het volgende:
[..]
En ik dacht, iedereen op Fok! let altijd zo op de spelling die anderen toepassen, dus laat ik ook eens mijn steentje bijdragen aan een beter taalgebruik van Fok!kend nederland![]()
Okquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:08 schreef Rnej het volgende:
ja ik snap dat ze het in zeeland niet zeggen... maar ik woon nu op kamers in den haag..., zou je wel verwachten dat ze t hier ook krom zeggen.. maar neehoor... :p
Dat hoop ik niet neequote:Op donderdag 16 juni 2005 10:08 schreef vdo28 het volgende:
[..]
We zullen deze dag nooit weer vergeten![]()
En waarom zijn dat geen Nieuw-Zeeuwen dan?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:03 schreef BobRooney het volgende:
Bedoelen ze niet Nieuw- Zeelanders?
Ja je weet wel, West Brabant, dat deel waar Noord Brabanders wonen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:01 schreef gr8w8 het volgende:
Zeeland, dat is toch alles ten Westen van Tilburg? Goirle enzo? Nolius weet dat wel, eens vragen.
Wát snap ik dan niet? Bek houwen, gekke Fries dat je bent!quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:09 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Ok, nou amsterdammers snappen het iig niet
quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:13 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Ja je weet wel, West Brabant, dat deel waar Noord Brabanders wonen.![]()
Dat bedoel ik; Amsterdammers snappen het nietquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:14 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Wát snap ik dan niet? Bek houwen, gekke Fries dat je bent!
nu wel, maar een jaartje of 5-6 geleden hadden sommige dorpen nog geen kabeltvquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:18 schreef Allantois het volgende:
Heb jullie daar al een riolering en kabel en electriciteitsnet en zo, in Zeelandersland?
Als je niet weet wat Zeeland is, dan is dit topic ook niet van belang voor jou.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:20 schreef The-Chosen1 het volgende:
zeeland ? wat is dat in godsnaam !
Poeh poeh, als een van de eerste!quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:24 schreef Rnej het volgende:
[..]
nu wel, maar een jaartje of 5-6 geleden hadden sommige dorpen nog geen kabeltv![]()
ik daarentegen woonde in de stad gehucht middelburg.. daar hadden we zelfs al kabelinternet, als een van de eersten van nl![]()
Zeg, in Amsterdam is dat ook pas iets van de laatste jaren, kabel TV. En sommige wijken gaanz e weer helemaal terug naar schotels trouwens....quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:24 schreef Rnej het volgende:
[..]
nu wel, maar een jaartje of 5-6 geleden hadden sommige dorpen nog geen kabeltv![]()
ik daarentegen woonde in de stad middelburg.. daar hadden we zelfs al kabelinternet, als een van de eersten van nl![]()
Waar woon je dan?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:29 schreef Eastwood het volgende:
ja...zeeuw meld zich
en iedereen die er wat tegen heeft kan maar beter een keer langs komen..de helft heeft geen flauw idee wat voor mooie provincie dit is![]()
in zeeland hadden we uberhaupt als eerste internet ... van heel nederland dus he ?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:25 schreef Allantois het volgende:
[..]
Poeh poeh, als een van de eerste!![]()
Oh, daar ben ik eens op vakantie geweest. Dat was met al dieweilanden enzoquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:31 schreef N-E-R-D het volgende:
Waar woon je dan?
Ik op schouwen duiveland
Zit dicht bij het strand dat is wel makkelijkquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik eens op vakantie geweest. Dat was met al dieweilanden enzo
quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:29 schreef Eastwood het volgende:
ja...zeeuw meld zich
en iedereen die er wat tegen heeft kan maar beter een keer langs komen..de helft heeft geen flauw idee wat voor mooie provincie dit is![]()
Eens kijken, Total, Peciney, Kerncentrale, Antwerpen, schepen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:39 schreef N-E-R-D het volgende:
Het meurt ook altijd zo verschrikkelijk als ik terugkom in zeeland van school
Heeft iemand dat jullie echt wijs gemaakt?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
in zeeland hadden we uberhaupt als eerste internet ... van heel nederland dus he ?
Nog mooiere:quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:45 schreef gr8w8 het volgende:
Het mooiste is dat ze daar ook een plaatje hebben met de voor zichzelf sprekende naam:
[afbeelding]
Kamperland
en waar komt gij vandaan?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik eens op vakantie geweest. Dat was met al dieweilanden enzo
Vlissingen..beter kan je niet zitten. GEzellige stad, middelburg naast de deur, boulevard om zomers beetje te relaxen, kilometers strand voor een lekkere wandeling of te zonnen, jachthaven met boot vlak achter de sluizen naar de westerschelde, prachtig landschap met bossen op walcheren en beveland...quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:31 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
Ik op schouwen duiveland
Iemand uit Flevoland kun je niet anders benoemen dan Nederlanders, het is niks meer dan een stukje drooggelegd Ijsselmeerquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:49 schreef Intxaurraga het volgende:
Ja, en iemand uit Flevoland is een Fleeuw.
Zeelandnet toch?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:47 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Heeft iemand dat jullie echt wijs gemaakt?![]()
Alleen altijd die #@% windquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:53 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Vlissingen..beter kan je niet zitten. GEzellige stad, middelburg naast de deur, boulevard om zomers beetje te relaxen, kilometers strand voor een lekkere wandeling of te zonnen, jachthaven met boot vlak achter de sluizen naar de westerschelde, prachtig landschap met bossen op walcheren en beveland...![]()
tja..dat is waar. maar des te beter voor de watersport. voordeel is dat als de zon schijnt, en er is geen wind, voelt het 2 x zo warm aan, dus dan waardeer je het welquote:
Inderdaad. Hele dag met blikjes bier op het strand liggen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:02 schreef Eastwood het volgende:
[..]
tja..dat is waar. maar des te beter voor de watersport. voordeel is dat als de zon schijnt, en er is geen wind, voelt het 2 x zo warm aan, dus dan waardeer je het wel![]()
Zeelandnet werd pas in 1995 opgericht. Toen bestonden clubs als XS4ALL en NL.Net al een paar jaar en kwam internet al meer dan tien jaar in Amsterdam aan (bij het Centrum voor Wiskunde en Informatica). Daarom is daar ook het grootste knooppunt van Nederland, de AMS-IX.quote:
Ik weet het ook niet meer zo precies, voor particulieren dan?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:07 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Zeelandnet werd pas in 1995 opgericht. Toen bestonden clubs als XS4ALL en NL.Net al een paar jaar en kwam internet al meer dan tien jaar in Amsterdam aan (bij het Centrum voor Wiskunde en Informatica). Daarom is daar ook het grootste knooppunt van Nederland, de AMS-IX.
Dat was het enige doel van XS4ALL, het internet voor particulieren openen. Daar begonnen ze in 1993 al mee.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:09 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet meer zo precies, voor particulieren dan?
Okee. Nouja, ze waren in elk geval vroeg toch in Zeeuwenland?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:11 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Dat was het enige doel van XS4ALL, het internet voor particulieren openen. Daar begonnen ze in 1993 al mee.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:22 schreef Sjakie01 het volgende:
Zeeland![]()
De provincie waar als enige provincie geen prof voetbalclub zit gevestigd.
Roosendaal en Almere(dacht ik) Geen Zeeland dus.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:26 schreef gr8w8 het volgende:
[..]RBC.
En Omniworld is ook pas sinds kort.
Dat voetbal voor jou als maatstaf geldt zegt wel wat....quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:22 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat jij niet van sport houdt, en een gemiddelde van 17 posts per dag hebt, zegt ook wat.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:33 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat voetbal voor jou als maatstaf geldt zegt wel wat....
En iemand uit Drenthe is Dreeuw. Uit Groningen een greeuw, Uit Overijssel een Overeeuw en iemand uit Brabant een Breeuw. En iemand uit Limburg een ....quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:18 schreef Pasl2001 het volgende:
gelderlanders: geeuwen?
flevolanders: fleeuwen
frieslanders: freeuwen?
hollanders: heeuwen?
Dat ik een brede interesse heb inderdaad.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:37 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Dat jij niet van sport houdt, en een gemiddelde van 17 posts per dag hebt, zegt ook wat.
Wow. Scherp!quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:28 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Roosendaal en Almere(dacht ik) Geen Zeeland dus.
En iemand uit Noord of Zuid Holland een kaaskop.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En iemand uit Drenthe is Dreeuw. Uit Groningen een greeuw, Uit Overijssel een Overeeuw en iemand uit Brabant een Breeuw. En iemand uit Limburg een ....
halfe Belg.
Kamperland!quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:45 schreef gr8w8 het volgende:
Het mooiste is dat ze daar ook een plaatje hebben met de voor zichzelf sprekende naam:
[afbeelding]
Kamperland
Zou me doodschamenquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:03 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Kamperland!![]()
![]()
![]()
Gewoond! Rechtsboven...
Ik zou me doodongelukkig voelen in dat bedompte binnenland waar jij in woont! Als het hier 30 graden is, kan ik lekker naar het strand. Bij jou is het dan op z'n minst 40 graden en de enige verkoeling die je in de buurt kan vinden is de stortbak van je wc!quote:
Ach, het was best gezellig. Op bezoek bij Mayke, avondje naar de Hooizolder.quote:
Dan zou het Meerländer worden toch? Maar als dat zo zou zijn, zouden ze allemaal Brabants praten daar. Duitsers zitten ook met name in Scheveningen, Noordwijk etc.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:56 schreef RM-rf het volgende:
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat de 'eeuw'-klank voor duitsers erg moeilijk is uit te spreken, die klank is volledig onbekend in het duits ...
de keus voor de 'mensen' uit Zeeland zou dus zijn om ofwel 'Seeländer' genoemd te worden, of anders wordt het 'Zöw' ..
Ik bedoel, meer dan de helft van de huiseigenaren daar spreekt meer en beter Duits dan het zöwse accent dus is het zaak om je aan te passen aan diegenen die je land beziten ... gewoon leren te integreren in de meerderheid ...
Ik leg het altijd zo uit dat voor Hollanders 'Meer' eigenlijk een 'See' is, welke nog niet door de Hollanders ingedamd en tot zoetwater-See gemaakt is ... momenteel staat de Nordsee voor de hollanders op het programma, daarna de Atlantische oceaan (alhoewel dat een mega-project is, dat vast niet voor de Betuwe-spoorlijn af zal zijn) ...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:00 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dan zou het Meerländer worden toch? Maar als dat zo zou zijn, zouden ze allemaal Brabants praten daar.
klopt maar daar kopen ze geen huizen en grond ...quote:Duitsers zitten ook met name in Scheveningen, Noordwijk etc.
Hebben ze ook een echte Trappistenbrouwerij?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:34 schreef Eastwood het volgende:
nou...en om nu van het zeeuwse weer af te zijn zal ik maar ff iedereen overtreffen met het feit DAT ZEELAND AL EEN AANTAL JAAR DE MEESTE ZONUREN HEEFT, EN BOVEN ALLE ANDERE PROVINCIES UIT STEEKT
zo..anders nog iets![]()
was da?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Hebben ze ook een echte Trappistenbrouwerij?
en dus hebben de zeelanders ook de meeste kans op huidkanker.....quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:34 schreef Eastwood het volgende:
nou...en om nu van het zeeuwse weer af te zijn zal ik maar ff iedereen overtreffen met het feit DAT ZEELAND AL EEN AANTAL JAAR DE MEESTE ZONUREN HEEFT, EN BOVEN ALLE ANDERE PROVINCIES UIT STEEKT
zo..anders nog iets![]()
maak ff alle woorden "zeelanders" zeeuwenquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:49 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Er zijn ook rasechte Zeeuwse moderators op Fok!
Euh nee zoveel vrije tijd heb ik ook niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:51 schreef Eastwood het volgende:
[..]
maak ff alle woorden "zeelanders" zeeuwen![]()
Ja, maar jij bent wel mooi de provincie uit gevluchtquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:54 schreef SKa_BoSS het volgende:
* SKa_BoSS meldt zich al ZEEUW zijnde!
Mensen die Zeeuwen Zeelanders noemen zijn domme koeien!
* Lllaura checkt fotoboek...quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:49 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Er zijn ook rasechte Zeeuwse moderators op Fok!
quote:
's-Heer Hendrinkskinderenquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:57 schreef Lllaura het volgende:
[..]
* Lllaura checkt fotoboek...
Je komt uit Goes!
Ik ook!![]()
Hoeiendag!quote:
Ik zit in Vlissingen op school, is dat een geruststelling?quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:58 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ik ben nog nooit mensen uit vlissingen tegen gekomen
![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:00 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ik zit in Vlissingen op school, is dat een geruststelling?
Jij komt uit Hulst dus jij bent meer Belg.quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zeeuwen zijn kut, tis jammer dat ik er woonBen zelf Tukker
misschien moet je 's de deur uitkomenquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:58 schreef Eastwood het volgende:
[..]
![]()
2-koppig, ooit woonde ik daar ook!quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:03 schreef ParanoidEv het volgende:
De 1-koppige Kapelle Terror Gang meldt zich
Ja hoeiendagquote:
Open een Frieslanders topicquote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:56 schreef Topmaat het volgende:
Zitten er hier ook Frieslanders?
Hoiquote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:10 schreef Topmaat het volgende:
Nee doe ik niet, ik ben "Zeelander"![]()
Hulst
heujquote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja hoeiendagik kom wel uit Goes
maarreh..... ik woon hier al 22 jaar en ben nog nooit Zeelander genoemd![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:01 schreef zillah666 het volgende:
[..]
heuj
Ma die zeeuw'n die behriepen 't ok we, 't bin die ollanders die ant fout zenne
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:10 schreef Topmaat het volgende:
Nee doe ik niet, ik ben "Zeelander"![]()
Hulst
tnxquote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:20 schreef Vava het volgende:
[..]
geen idee of je uit Zeeland komt maar zo te zien wel aan je tekstje kan beter Zeeuws dan ik
Zeeuw zijn is ook iets om trots op te zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:37 schreef zillah666 het volgende:
[..]
tnx![]()
En ja, ik ben er trots op. Sinds ik niet meer in Zeeland woon ben ik nogal chauvinistisch (ok ok, ik kan het niet spellen) geworden.
Het mooie landschap, de bijzondere natuur en natuurlijk het mooie zeeuwsche dialect
![]()
beter nog: hij komt uit oost-souburg... daar kom ik ook vandaan (heb er maar tot mijn 6e gewoond, maar achquote:
Hoe heet ie ook alweer?quote:
lol, ik heb vorige week aan wat klasgenoten hier in Den Haag uit moeten leggen wat zeeuwse bolussen zijn.... t leek ze niet zo lekker .. maar wilden t wel proberenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:11 schreef ParanoidEv het volgende:
Neee, nog niet.
Nu is het een zeeuws topic
Inderdaad, geen profvoetbal, echt vervelend is dat, geen supportersrellen, plunderingen, ME-pelotons, vernielingen, overlast, verkrachtende profvoetballers. Echt heel rot. Je snapt niet hoe wij zeeuwen dat kunnen missenquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:22 schreef Sjakie01 het volgende:
Zeeland![]()
Ik ga al...quote:
Dat is ronduit vreemd. Iedereen weet dat zaterdag DE bolusdag bij uitstek isquote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
hmm het is vrijdag en dan is het bij ons altijd bolusdag
Zo maar eens even naar de lokale bakker hier
Wij werken hier niet op zaterdag hèquote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:48 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Dat is ronduit vreemd. Iedereen weet dat zaterdag DE bolusdag bij uitstek is
Oh, op je werk! Nee, dan wordt het lastig. Wij hebben thuis al zo´n 30 jaar iedere zaterdag bolusdagquote:
Tja, ik heb zelf zo´n tien jaar in het buitenland (lees: buiten zeeland) gewoond, maar ben uiteindelijk toch terug gegaan, puur voor de bolussen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:14 schreef zillah666 het volgende:
Gemeen, zo'n plaatje van een bolus als je niet meer in Zeeland woont(ja, sorry, school)
Echt te lekker![]()
Precies, fuck blof, Surrender, dat is pas een zeeuwse bandquote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:24 schreef Jim.Beam het volgende:
[afbeelding]
Oh Meriete, oh Meriete, lekkere boeremeid
Jeat, Aje der flink inzitquote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:27 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Precies, fuck blof, Surrender, dat is pas een zeeuwse band![]()
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:35 schreef Lllaura het volgende:
Jeroen, je hebt een Duitse Staande draadhaar!![]()
![]()
![]()
![]()
Meetquote:
Heb jij ook zo´n monster of wil je er een nemen? En je mag altijd langskomen hoor, ik ben er retetrots op, dus een kleine demonstratie geef ik altijd graagquote:
Voorlopig neem ik er geen, heb er geen tijd voor.... Maar ooit, later als ik groot ben, komt er een Duitse Staande!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:50 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Heb jij ook zo´n monster of wil je er een nemen? En je mag altijd langskomen hoor, ik ben er retetrots op, dus een kleine demonstratie geef ik altijd graag
Wij hebben ook altijd draadharen gehad, voor de jacht. Mijn jongste, Dobber, is 3,5 maand, en volgens mij is die nu al dement of anderszins gestoordquote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:52 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Voorlopig neem ik er geen, heb er geen tijd voor.... Maar ooit, later als ik groot ben, komt er een Duitse Staande!
Ik ben met een Draadhaar opgegroeid, Balder.Ze is inmiddels 15 en zo dement als een deur!
In Zeeland voornamelijk, Tholen & St Philipsland. En "een keer mee laten gaan met jagers" was waarschijnlijk niet verstandig geweest ook hoor, als zo een beest daar niet aan gewend is gaan zijn instincten met hem aan de haal en ben je hem waarschijnlijk een paar uur kwijt (+ dat die jagers waarschijnlijk ook lopen te balen als een stekker omdat ie alles wegjaagt voor zequote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:06 schreef Lllaura het volgende:
Waar jaagde je? Jaag je met deze twee ook? Balder is gewoon 'huishond'.Is wel druk hoor, zo'n monster in huis! M'n moeder gaat nog elke dag met 'r naar 't strand, 't gaat intussen allemaal wat stroever, maar ze rent toch nog z'n anderhalf uur als een malloot achter een deksel aan
. We hebben er ook wel eens aan gedacht om Balder een paar keer met jagers mee te laten gaan, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen.
FriesLANDER!... leer 't nou toch eens...quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:14 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Wát snap ik dan niet? Bek houwen, gekke Fries dat je bent!
Hoeiendag, 't is zeker werm, 'k geh zoh meh 's ff bute kieke want tis bekant derthig ghreden iero op m'n kìhmer.. Dah bin je ghoed mee, daje moe lehre.. hosternokke!quote:Op zondag 19 juni 2005 13:56 schreef Lllaura het volgende:
Hoeiendag dearom, 't is wè 's wèrm! En ik moh leren... 'k He tentamens...![]()
Tuinslang + plastic opblaasbad jaquote:
Bespeur ik daar enige jaloezie..?quote:Op zondag 19 juni 2005 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Zeeland... is dat niet die provincie waar, als het 's zomers warm wordt, al die mosselen zo ontzettend beginnen te meuren dat het Duitse aaseters aantrekt die bij hun invasie een sleurhuttenplaag op de Nederlandse snelwegen veroorzaken?
Beter een paar weken per jaar duitsers dan het hele jaar allochtonen uit vieze verre stinklanden.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Zeeland... is dat niet die provincie waar, als het 's zomers warm wordt, al die mosselen zo ontzettend beginnen te meuren dat het Duitse aaseters aantrekt die bij hun invasie een sleurhuttenplaag op de Nederlandse snelwegen veroorzaken?
quote:Op zondag 19 juni 2005 20:10 schreef Kogando het volgende:
[..]
Beter een paar weken per jaar duitsers dan het hele jaar allochtonen uit vieze verre stinklanden.
want jullie land heet tenslotte limlandquote:Op zondag 19 juni 2005 20:33 schreef g1id het volgende:
Ik ben van Limburg, ik ben een Leeuw
quote:Op zondag 19 juni 2005 20:10 schreef Kogando het volgende:
[..]
Beter een paar weken per jaar duitsers dan het hele jaar allochtonen uit vieze verre stinklanden.
eej!quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:45 schreef gr8w8 het volgende:
[afbeelding]
Kamperland
idem! kennen wij elkaar?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:03 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Kamperland!![]()
![]()
![]()
Gewoond! Rechtsboven...
O, o! Daar heb je 't al..!quote:
Jullie komen beide uit Kamperland?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:23 schreef Lllaura het volgende:
[..]
O, o! Daar heb je 't al..!![]()
Geen idee! Roep maar wat!
Jawel mensen, die vent vin' z'n eigen nog ah leutig geloôf ik.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:48 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Jullie komen beide uit Kamperland?
Nou roep is even in welke trailer jullie verblijven.
ziet 'm noe, ziet 'm noe pòpulair doe..quote:Op maandag 20 juni 2005 15:48 schreef Sjakie01 het volgende:
Jullie komen beide uit Kamperland?
Nou roep is even in welke trailer jullie verblijven.
't is goed om te zien hoe alle zeeuwen het met elkaar eens zijnquote:Op maandag 20 juni 2005 16:52 schreef Kogando het volgende:
[..]
ziet 'm noe, ziet 'm noe pòpulair doe..
Mèh, ik dienk dah at de meehste weh beghriepe wè't over giht ohr.. we gebruke nie echt andere weurden ehj..quote:Op maandag 20 juni 2005 22:08 schreef zillah666 het volgende:
t liek mien we leuk.
Me t is dienk ik ok we een bitje lastig tiep'n. Ik weet niet zo hoed wi an al die streepjes en dakjes zitt'n en dat soort rotzoo. Me hoed, an julder t leuk vin' dan doek we mee![]()
A heen dr vast wee lui zitt'n ouwoer'n over dan ze t nie kunn'n versteen en zo, da't een nederlands forum is en dat soort hezeik.![]()
Kiek, dit is òk weh interessant voe àje precies wil weten oe of je bepealde dinge moe schrieve..quote:Op maandag 20 juni 2005 22:21 schreef Wokkel1982 het volgende:
Dan reaheert tur vast weej ene die a zeit da' d'n voerteal Hollands is.
Meh der bin ok henoeg topics voe Breabanders en achterhokers enz.dus dat mo voe oans dan ok weh meugen.
Je ei weh gelieke dat moeilijk om te typn is. Ik kan die dekjes ok nie vinde.
of alt-147= ôquote:Op maandag 20 juni 2005 22:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Die zi onder d'n zesse en die eel je ne vor'n toe dôh middel van de sjift.
Dat zegge der eel vee, meh gelukkig bin ik we twitealig opevoedquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:04 schreef Eastwood het volgende:
hmm lezen is niet zo moeilijk, maar ik vind ut toch jammer dat ik geen zeeuws spreek. te netjes opgevoed denk ik![]()
volgens mij is heel nederland met dit weer zeeland fanquote:Op woensdag 22 juni 2005 06:44 schreef StefanP het volgende:
Zeeland
*uit zeeland komt en zierikzee fan is
wauw, je kant dus echt oorn/lez'n!quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:30 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik eh dat idee ok, da'k kan oorn wi ah je vandin komt.
Jie kom zeker uut yese en omgeving![]()
A'je in m'n profiel ekeken oh, dan ah je gezien dak uut Wolfersdiek kommequote:Op woensdag 22 juni 2005 18:35 schreef zillah666 het volgende:
[..]
wauw, je kant dus echt oorn/lez'n!![]()
a komk helukkeg nie uut yese, aloewel heluklkeg, kom uut krammediekes nie echt beter of zo, me we in de buurte dus
k e bie joe meer t idee daj uut de buurte van biezelienge kom of zo, ma misschien verhis ik me we
Most aan je dienken toen of ik een mailtje kreeg. 'kHeh 'm nèr je Hotmail hestuurd!quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:35 schreef zillah666 het volgende:
[..]
wauw, je kant dus echt oorn/lez'n!![]()
a komk helukkeg nie uut yese, aloewel heluklkeg, kom uut krammediekes nie echt beter of zo, me we in de buurte dus
k e bie joe meer t idee daj uut de buurte van biezelienge kom of zo, ma misschien verhis ik me we
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:49 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Die Vennis rekleame der gik van over m'n nek. Over ene Jolanda die dan weer mot aanhaelen da we zuunig bin.
Den enigste die van mien Zeeuwsch mag preaten das 't Zeeuws misje uit de beuter rekleame.
Vuule spemmert!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:28 schreef metalbazzz het volgende:
dehene die a nog een introductie nôdeh è over de zuud bevelanse hosternokkerock motte ier mè even kieke: http://www.kindamuzik.net/article.shtml?id=9628
vind dat da het zeeuwse volkslied moet worden. Heel zeeland kent het nr. en kan ut mee zingen. en de tekst ius nog us zeeuws ook. wie kent er nou het echte zeeuwse volksliedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:56 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik zat laatst lekker naar "Hier aan de kust, de Zeeuwse kust" te luisteren en wat mee aan het lallen, toen een van mijn Amerikaanse collega's wel eens wilde weten wat voor lied dat was. Ik had 'm het een en ander uitgelegd en hij wilde ook wel lallen, maar ze kunnen zo slecht "u" (korte u) dus dat werdt de koest, de ziewse koest...
Jullie mogen van mij net als Frielsland, een eigen staatje oprichten met dat achterlijke taaltje van julliequote:Op woensdag 29 juni 2005 17:24 schreef Rnej het volgende:
k heej op school hezete met da nieuwe zeeuwse meisje....
niet ag een agt zeeuws meisje...
mwoh, zeeuws is nog enigzins verstaanbaar... bovendien praat ik in t dagelijks leven gewoon ABN hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:26 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Jullie mogen van mij net als Frielsland, een eigen staatje oprichten met dat achterlijke taaltje van jullie![]()
Ik zongt op schole.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:07 schreef Zeeuwtje het volgende:
Mijn moeder heeft mij toen ik 12 of zo was het Zeeuwe volkslied geleerd.... ik ken alleen het eerste couplet.... dat van "geen dierder plek voor ons op aart" en zo meer.....
Ik kent nog zo meeziengen. Ist er geen riengtoon van?quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:09 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik zongt op schole.
Geen dierder plek voor ons op aard,
Geen oord ter wereld meer ons waard,
Dan, waar beschermd door dijk en duin,
Ons toelacht veld en bosch en tuin;
Waar steeds d'aloude Eendracht woont,
En welvaart 's landsmans werk bekroont,
waar klinkt des Leeuwen forsche stem;
'Ik worstel moedig en ontzwem!'
Het land, dat fier zijn zonen prijst,
En ons met trots de namen wijst,
Van Bestevaer en Joost de Moor,
Die blinken zullen d'eeuwen door;
Waarvan in de historieblaên,
De Evertsen en Bankert staan,
Dat immerhoog in eere houdt,
den onverschrokken Naerebout.
Gij, Zeeland, zijt ons eigen land,
Wij dulden hier geen vreemde hand,
Die over ons regeeren zou,
Aan onze vrijheid zijn wij trouw.
Wij hebben slechts één enk'le keus:
'Oranje en Zeeland!' da's de leus!
Zoo blijven wij met hart en mond,
Met lijf en ziel: goed Zeeuwsch goed rond.
Ik most ok t Schouwse volkslied meezienge.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:58 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik blèr dat aoltiet mè mee op keuniginnedag me voe de rest ken ik het nie.
Ja, da's nogal logisch, Die N in ABN betekent namelijk Nederlands, en Fries is geen Nederlands maar een andere taal. (ligt dichter bij het Engels) Een echte taal dus, waar het Zeeuws een dialect van het Nederlands is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:30 schreef Rnej het volgende:
fries ligt trouwens nog veel verder van ABN vandaan...
ehhh voor zover ik t begrepen heb willen friezen dat het een eigen taal is en geen dialect...quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:18 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ja, da's nogal logisch, Die N in ABN betekent namelijk Nederlands, en Fries is geen Nederlands maar een andere taal. (ligt dichter bij het Engels) Een echte taal dus, waar het Zeeuws een dialect van het Nederlands is.
Hosternokke! Àje'n échte zeeuw bin mo'j dat toch wè kenn'n ô! 'ket ooit 's 'n keere op schole motte leren en ziengen as strafwerk... Mooiste straffe die à'je kan kriegen volgens mien...quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:58 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik blèr dat aoltiet mè mee op keuniginnedag me voe de rest ken ik het nie.
Nee, het is niet omdat de Friezen dat zouden willen, maar omdat het zo is.. Ik studeer Engels, daar krijg je ook Oud-Engels (voor 1200) en in die tijd had je ook al Oud-Fries wat daar erg op leek.. En OudNederFrankisch, wat later het Nederlands geworden is. Dus nee, je hebt het niet goed begrepen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Oudsaksischquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
ehhh voor zover ik t begrepen heb willen friezen dat het een eigen taal is en geen dialect...
ik kan nog best redelijk fries verstaan.. goed is anders, maar t is wel merkbaar dat het uit t nederlands komt....
Vlissingse meldt zichquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:58 schreef Eastwood het volgende:
[..]
![]()
Geboren in Vlissingen, 19 jaar er gewoond. Woon nu vier jaar tot nog grotere tevredenheid in het pittoreske Middelburg. Maar ja, het is (met Souburg en Koudekerke erbij) praktisch één stad.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:58 schreef Eastwood het volgende:
![]()
volgens www.vandale.nl is "zeeuw" ook geen woord...quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:50 schreef zillah666 het volgende:
Aaaaaaaahhhhhhhhhhhh,
Ik haat mensen die het over zeelanders hebben. Godver, ZEEUWEN zo heten wij. Is dat nou zo moeilijk??? Zeelander is niet eens een woord!
Maar wel een mooi usericonquote:Op woensdag 13 juli 2005 11:32 schreef B_BOY het volgende:
hier een niet zeeuw.
Die goeie ouwe tijdquote:Op woensdag 13 juli 2005 11:12 schreef Da_Sandman het volgende:
In het vroegere SC hadden we eenreeks
, weet Vava ook nog wel
Toen is er zelfs een meet geweest
M'n moeder werkt di op het schooltje..quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:34 schreef Megter het volgende:
Kloetinge meldt!
Ik woon in het Oostmolenpark, andere kant van de weg dusquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:34 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
M'n moeder werkt di op het schooltje..
Zullen we er een reeks van makenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:29 schreef Sc0rPi0n het volgende:
dit is toch al een beetje een verkapte SC
Daar wonen mijn ouders nog steeds. Zelf geboren in Goes(ziekenhuis), 13 jaar lang opgegroeid in Lewedorp om vervolgens een jaar of 12 in Kloetinge te wonen en dan sinds drie jaar in Capelle aan den IJssel woonachtig, vooral voor het werk.quote:Ik woon in het Oostmolenpark, andere kant van de weg dus
Zuid toch? Daar wonen alle gangers!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:57 schreef Mr-Coffee het volgende:
Alleen m,n zus woont er nog, ze woont in de buurt van de Erasmus flat.
Noord is dat geloof ik, toch?
quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:Zeeuwen
Vlissinger meldt...
En Lllaura, doe jij communicatie hier?
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:38 schreef Lllaura het volgende:
[..]
![]()
Als je bent wie ik denk dat je bent, heb je vorig jaar bij me in de klas gezeten...![]()
Ons kent ons...quote:
Als je ,t water niet meerekent wel ja.quote:
Jep.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:14 schreef Vava het volgende:
Erasmusflat is toch Noord? Vlakbij de Spinne toch?
Ik woon trouwens in het centrumaan het haventje
![]()
En ja... goed idee om er weer een reeks van te maken en dan weer eens te meeten ergens
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:38 schreef Lllaura het volgende:
[..]
![]()
Als je bent wie ik denk dat je bent, heb je vorig jaar bij me in de klas gezeten...![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:14 schreef Vava het volgende:
Erasmusflat is toch Noord? Vlakbij de Spinne toch?
Ik woon trouwens in het centrumaan het haventje
![]()
En ja... goed idee om er weer een reeks van te maken en dan weer eens te meeten ergens
Wat voor werk doe je??quote:
Vava woont in het centrum aan het haventje en daar werk ik ook in de buurt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je??
Misschien hebben we elkaar wel een keer gezien daaro.![]()
2 weken geleden was ik daar, bril, halflang haar, standaard zwart gekleed, soms metalshirt aan.
Nou ben ik wel heel benieuwd naar waar jij werktquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:13 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Vava woont in het centrum aan het haventje en daar werk ik ook in de buurt.
Niet bij de Spinne hoor.
Waarom zou ik vertellen waar ik werk? Dan kom je me daar lastigvallenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:23 schreef Vava het volgende:
[..]
Nou ben ik wel heel benieuwd naar waar jij werktik woon hier namelijk al bijna mijn hele leven (woonde eerst in een straatje vlakbij de haven en de laatste 3 jaar aan de haven zelf) dus ik ken wel heel wat bedrijven enzo hier in de buurt
![]()
Heb ook in een discotheek gewerkt in die buurt.quote:Ik heb trouwens ook even in je fotoboek gekeken maar ik ken je geloof ik niet.
Ik val niemand lastig waarom zou ikquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:29 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Waarom zou ik vertellen waar ik werk? Dan kom je me daar lastigvallen
[..]
Heb ook in een discotheek gewerkt in die buurt.
La Pillaquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik val niemand lastig waarom zou ik
Die hier achter in de straat? Of die aan de haven zelf die nu geen discotheek meer is?
Oja, die dusquote:
Ik kwam wel eens in die ene die in het straatje hier achter is, niet die aan het haventjes zelf dusquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:46 schreef Sc0rPi0n het volgende:
kwam je daar wel eens ?
Sorry, my badquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:13 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Vava woont in het centrum aan het haventje en daar werk ik ook in de buurt.
Niet bij de Spinne hoor.
Ok, wie ben jequote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:07 schreef vencodark het volgende:
Voel me ook erg thuis hier![]()
Woon dan al mn hele leven (20 jaar) in Kapelle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |