Toch opzet dus.... Satan is misschien wel gewoon God. Twee voor de prijs van één. Doel? De mensen en hun geloof op de proef stellen, gelijk zoals God de botten in de mergel van Valkenburg gejast heeft.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En daarmee kom je op een ander theologisch vraagstuk. God is 'volkomen goed', en toch bouwt Hij de mogelijkheid tot 'kwaad' in in zijn schepping. Rara hoe kan dat?
Welnee, de blinde heeft nog 4 a 5 andere zintuigen over.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
De zon is objectief meetbaar voor een blinde omdat er hem formules worden uitgelegd en hij zal letterlijk blindelings en klakkeloos het gene wat hem worden verteld over moeten nemen.
Hoi Triggershotquote:
tja, op zich een leuke vraag. Ik kan als niet blinde (gelovige) de blinde (ongelovige) uitleggen waarom het overdag warmer is dan 's avonds. Dan nog is het natuurlijk een kwestie van geloof voor de blinde.quote:Bewijs maar aan een blinde dat het de zon is die hij voelt![]()
en daarvoor huldequote:Ik probeer iig nog wat te zeggen..
inderdaad !quote:Als je niet in god gelooft geloof je ook niet op de straf
dus no problem
Ach, gewoon het idee dat wij ongelovigen gestrafd zullen worden. En dus, dat gelovigen 'beter' zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uitdagende opmerking,
heb ik een hoogmoedige "iets" geuit.
Alleen beweert niemand dat geld en drugs 'volkomen goed' zijn en dat wordt van God wel beweerd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:02 schreef Triggershot het volgende:
ik ben geen geloof ambassadeur..
Ook in naam van geld en drugs wordt er veel bloed gegiet.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ons betreft is er ook geen probleem.
Dan geloof ik dat Tiesemans in een ander topic inderdaad gelijk had toen hij beweerde dat God het voor de mensen zo moeilijk mogelijk maakt om tot geloof te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:02 schreef gr8w8 het volgende:
Toch opzet dus.... Satan is misschien wel gewoon God. Twee voor de prijs van één. Doel? De mensen en hun geloof op de proef stellen, gelijk zoals God de botten in de mergel van Valkenburg gejast heeft.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ach, gewoon het idee dat wij ongelovigen gestrafd zullen worden. En dus, dat gelovigen 'beter' zijn.
Niemand heeft een leven zonder problemen. Maar geloof lost geen problemen op, integendeel, voor elk probleem dat het pretendeert op te lossen, komen er honderd nieuwe bij.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:03 schreef Triggershot het volgende:
Mooi zo, lekker leventje zonder probleem
Off topic: Mên ik moet echt weer snel die Bill Hicks gaan kijken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan geloof ik dat Tiesemans in een ander topic inderdaad gelijk had toen hij beweerde dat God het voor de mensen zo moeilijk mogelijk maakt om tot geloof te komen.Het is allemaal één grote practical joke.
Uiteraard. Het suggereert namelijk dat de gelovige toegang heeft tot bepaalde kennis waartoe de ongelovige geen toegang heeft. Een lijntje met God, zeg maar.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef gr8w8 het volgende:
Kan ook zijn dat de term blinde/niet blinde al een onderwaardering suggereert en een foute symboliek is.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen beweert niemand dat geld en drugs 'volkomen goed' zijn en dat wordt van God wel beweerd.
Ik ken anders aardig wat lui die genoeg te kankeren hebben over geld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
volkomen goed reputatie geeft God aan de mensen en mensen eren hem op die manier. Het is een van de belangrijkste punten in een religie. Ik heb nog niemand in mijn omgeving gezien die zegd geld is slecht.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Uiteraard. Het suggereert namelijk dat de gelovige toegang heeft tot bepaalde kennis waartoe de ongelovige geen toegang heeft. Een lijntje met God, zeg maar.
Ik heb geen moeite met mijn zogenaamde straf. Als ik wel geloofde, zou ik mezelf dwingen nog niet geloven, om maar niet in die hemel later te komen (het lijkt me honderd keer niks)quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb ik niet gezegd, dat haal jij er uit. Zoals ik eerder ook al zei iemand die er niet in gelooft moet er geen moeit mee hebben,
Dan ga je er al vanuit dat die er is...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
iedereen is vrij op die lijn op te zoeken toch?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niemand heeft een leven zonder problemen. Maar geloof lost geen problemen op, integendeel, voor elk probleem dat het pretendeert op te lossen, komen er honderd nieuwe bij.
Maar ook niemand die beweert dat geld altijd en eeuwig iets goeds is. Het is maar wat je ermee doet. Deze wereld is nu eenmaal relatief. Maar God wordt beschouwd als 'absoluut goed' en dus is alles wat Hij doet blijkbaar 'goed', ook als zijn daden bestaan uit het uitmoorden van volkeren.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Triggershot het volgende:
volkomen goed reputatie geeft God aan de mensen en mensen eren hem op die manier. Het is een van de belangrijkste punten in een religie. Ik heb nog niemand in mijn omgeving gezien die zegd geld is slecht.
Net als dat iedereen vrij is om in het bos op zoek te gaan naar kaboutertjes ja...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met mijn zogenaamde straf. Als ik wel geloofde, zou ik mezelf dwingen nog niet geloven, om maar niet in die hemel later te komen (het lijkt me honderd keer niks)
Wat ik bedoel is dat gelovigen een bepaald idee hebben van hun eigen 'beter'-zijn, dat kun je niet ontkennen, anders zou je niet hoeven geloven. Het is inherent aan het gelovig zijn.
Dan moet die lijn wel bestaan. Gelovigen beweren iets superieurs te hebben. Daar is echter nul komma nul bewijs voor.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:
juistquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Net als dat iedereen vrij is om in het bos op zoek te gaan naar kaboutertjes ja...
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan moet die lijn wel bestaan. Gelovigen beweren iets superieurs te hebben. Daar is echter nul komma nul bewijs voor.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ook niemand die beweert dat geld altijd en eeuwig iets goeds is. Het is maar wat je ermee doet. Deze wereld is nu eenmaal relatief. Maar God wordt beschouwd als 'absoluut goed' en dus is alles wat Hij doet blijkbaar 'goed', ook als zijn daden bestaan uit het uitmoorden van volkeren.
Het concept 'God' roept meer vragen op dan het beantwoordt. Om enkele voorbeelden te noemen:quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:08 schreef Triggershot het volgende:
In mijn ogen wel hoor. ik weet niet naar welke problemen jij refereert maar voor mij is het echt geen probleem,.
Ik denk niet dat ik ergens heen ga na mijn dood, laat staan dat ik een beter plekje ergens zal hebben dan een ander... Ik heb wel het idee (en nu ga ik inderdaad even generaliseren) dat veel atheisten een openere blik hebben, minder statisch zijn in hun denken dan veel gelovigen...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou bijna het gevoel hebben dat je generalisseert en een gevoel hebt dat jij beter dan gelovigen bent, maar goed dat zal wel door mijn arrogante houding komen
ni·veau (het ~, ~s)quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Superieur? kan je niet vergelijken.. een gelovige en ongelovig denken niet op zelfde niveau.. dus vervalt al een vergelijking.
In het Oude Testament geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvóór had 'ie al een keer de gehele mensheid (op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:12 schreef Triggershot het volgende:
uitmoorden van volkeren is in de Islam niet toegstaan.. Ik vraag me af op welke punten jij God slecht noemt ?
Dierenbeul voor de zware atheïst.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In het Oude Testament, geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvoor had 'ie al een keer de gehele mensheid (Op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het concept 'God' roept meer vragen op dan het beantwoordt. Om enkele voorbeelden te noemen:
* Als God algoed is en het beste met de mens voorheeft, hoe kon Auschwitz dan gebeuren?
* Als God van mensen houdt, waarom stuurt Hij sommigen van hen dan eeuwig naar de hel?
* Waarom houdt God van iedereen behalve van homo's?
* Als God algoed is, waarom geeft Hij zijn onderdanen dan opdracht om hele volkeren, inclusief kinderen, uit te moorden?
Etcetera, etcetera.
Ook goed.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:14 schreef gr8w8 het volgende:
Dierenbeul voor de zware atheïst.
http://www.evilbible.com/Murder.htmquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In het Oude Testament geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvóór had 'ie al een keer de gehele mensheid (op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.
Nee, want dat kun je niet. Ik ben nog geen enkele gelovige tegengekomen die dit soort vragen werkelijk kan beantwoorden.quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:12 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik ergens heen ga na mijn dood, laat staan dat ik een beter plekje ergens zal hebben dan een ander... Ik heb wel het idee (en nu ga ik inderdaad even generaliseren) dat veel atheisten een openere blik hebben, minder statisch zijn in hun denken dan veel gelovigen...
Ik ken ze allemaal.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:16 schreef djenneke het volgende:
http://www.evilbible.com/Murder.htm
hier nog een verzameling leuke acties van god in de bijbel
i am no average believerquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, want dat kun je niet. Ik ben nog geen enkele gelovige tegengekomen die dit soort vragen werkelijk kan beantwoorden.
"Gods wegen zijn ondoorgrondelijk"quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, want dat kun je niet. Ik ben nog geen enkele gelovige tegengekomen die dit soort vragen werkelijk kan beantwoorden.
Ik denk eerder dat je het ergste voor haar hoopt. Anders heb jij namelijk ongelijk. Jij hoopt op een leven na de dood en dus hoop je tegelijk op de hel voor ongelovigen. Comes in the package.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:17 schreef Triggershot het volgende:
hoop het voor je dat je vind wat je hoopt.. maar desondanks vrees ik het ergste wanneer je zou sterven,
De eerste 4 waren al raak voor me.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ken ze allemaal.En ik had al honderd keer de doodstraf moeten ondergaan.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In het Oude Testament geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvóór had 'ie al een keer de gehele mensheid (op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.
Nee, jij bent net als al die andere gelovigen waarschijnlijk die ene gelovige die God écht kent.quote:
In de bijbel gaat het ook om zogenaamde 'onrechtvaardigen'. God geeft je vrije wil. Je mag doen wat je wilt. Maar als je die vrijheid ook echt gebruikt, dan krijg je een bliksemschicht in je donder.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:19 schreef Triggershot het volgende:
In de islam niet. In de Islam worden wel volkeren bestraft. maar altijd de onrechtvaardigen, volkeren die onrecht pleegden. In de Islam stuurt god juist profeten om ze op het juiste pad te houden.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je het ergste voor haar hoopt. Anders heb jij namelijk ongelijk. Jij hoopt op een leven na de dood en dus hoop je tegelijk op de hel voor ongelovigen. Comes in the package.
Klinkt behoorlijk als een wraakzuchtige God dan. Nisk barmhartige Samaritaan, niks vergeving. Jij gelooft niet in mij, hup, de hel in. Zelfs een gelovige vol zonden mag eventueel naar het vagevuur en komt beter terecht.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je het ergste voor haar hoopt. Anders heb jij namelijk ongelijk. Jij hoopt op een leven na de dood en dus hoop je tegelijk op de hel voor ongelovigen. Comes in the package.
Ach, ik leef mijn leven anders behoorlijk 'gelovig'. Ik help anderen waar nodig en waar kan, mijn maagdelijkheid is geschonken aan mijn eerste en laatst liefde (9 jaar samen), ik eet zelfs geen varkensvlees (krijg ik ontstekingen van, ik geloof nog ook dat het onrein vlees is...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoop het voor je dat je vind wat je hoopt.. maar desondanks vrees ik het ergste wanneer je zou sterven,
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, jij bent net als al die andere gelovigen waarschijnlijk die ene gelovige die God écht kent.
Ik zeg ook niet dat je haar haat. Ik zeg dat jij hoopt dat je gelijk hebt met je godsdienst. En als je inderdaad gelijk hebt, betekent dat waarschijnlijk dat zij als 'onrechtvaardige' naar de hel gaat, of wat het islamitische equivalent daarvan ook maar moge zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:20 schreef Triggershot het volgende:
ik hoop op het beste voor haar. een lot die ze wenst en waarmee ze tevreden is.. De islam staat open voor iedereen buiten dat hoef ik niemand te haten
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In de bijbel gaat het ook om zogenaamde 'onrechtvaardigen'. God geeft je vrije wil. Je mag doen wat je wilt. Maar als je die vrijheid ook echt gebruikt, dan krijg je een bliksemschicht in je donder.![]()
Je wordt alleen niet geexecuteerd wanneer je niet gelooft in Balkenende.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
houden aan de regels, misdaad cel/executie komt beetje bekend voor?
ik hoef niet gelijk te hebben met mijn religie want als er geen bestraffing na je dood is heb ik niets te vrezen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je haar haat. Ik zeg dat jij hoopt dat je gelijk hebt met je godsdienst. En als je inderdaad gelijk hebt, betekent dat waarschijnlijk dat zij als 'onrechtvaardige' naar de hel gaat, of wat het islamitische equivalent daarvan ook maar moge zijn.
hahahquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je wordt alleen niet geexecuteerd wanneer je niet gelooft in Balkenende.
Djenneke, wat je doet brengt je er niet. Als je maar gelóóft. Da's althans de algemene christelijke visie.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:21 schreef djenneke het volgende:
Ach, ik leef mijn leven anders behoorlijk 'gelovig'. Ik help anderen waar nodig en waar kan, mijn maagdelijkheid is geschonken aan mijn eerste en laatst liefde (9 jaar samen), ik eet zelfs geen varkensvlees (krijg ik ontstekingen van, ik geloof nog ook dat het onrein vlees is...), ik steel niet, gebruik geen drugs, gedraag me niet onzedelijk, vertel geen leugens. En mocht ik het dan toch mis hebben, en het mocht niet genoeg zijn, dan is God ook wel een lul ook. Misschien dat ik nog moet gaan praten als Brugman, om alsjeblieft gewoon dood te mogen gaan....
Maar God heeft je vrije wil gegeven? En hoe kun je leren van je fouten als je dood en in de hel bent? Daarnaast ben ik een fel tegenstander van de doodstraf, wie hem ook uitvoert.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:22 schreef Triggershot het volgende:
houden aan de regels, misdaad cel/executie komt beetje bekend voor?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ach, ik leef mijn leven anders behoorlijk 'gelovig'. Ik help anderen waar nodig en waar kan, mijn maagdelijkheid is geschonken aan mijn eerste en laatst liefde (9 jaar samen), ik eet zelfs geen varkensvlees (krijg ik ontstekingen van, ik geloof nog ook dat het onrein vlees is...), ik steel niet, gebruik geen drugs, gedraag me niet onzedelijk, vertel geen leugens. En mocht ik het dan toch mis hebben, en het mocht niet genoeg zijn, dan is God ook wel een lul ook. Misschien dat ik nog moet gaan praten als Brugman, om alsjeblieft gewoon dood te mogen gaan....
Het was dan ook enigszins satirisch bedoeldquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Djenneke, wat je doet brengt je er niet. Als je maar gelóóft. Da's althans de algemene christelijke visie.
god heeft profeten gezonden en boeken..quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar God heeft je vrije wil gegeven? En hoe kun je leren van je fouten als je dood en in de hel bent? Daarnaast ben ik een fel tegenstander van de doodstraf, wie hem ook uitvoert.
Ik ben al bij de zeeman geweest voor een mooie hoofddoek, maar ik kon geen mooie vindenquote:
Dat van mij ook. Maar hey, het wordt gezellig in de hel.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:25 schreef djenneke het volgende:
Het was dan ook enigszins satirisch bedoeld![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben al bij de zeeman geweest voor een mooie hoofddoek, maar ik kon geen mooie vinden![]()
![]()
Dat weet ik wel zeker!quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat van mij ook. Maar hey, het wordt gezellig in de hel.
Het is alleen onmogelijk om erachter te komen welke profeten en welke boeken je moet hebben. Er zijn er duizenden en ze spreken elkaar allemaal tegen. Dus eender welke religie ik kies, objectief gezien heb ik -als er één waar is- bijna net zoveel kans om in de hel te komen als nu. Laat dan maar, want de meeste religies stellen nogal wat rare en levensvreugdebedervende eisen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:25 schreef Triggershot het volgende:
god heeft profeten gezonden en boeken..
volgens de islam leerden alle profeten de Islam.. overgave aan de wil van God is letterlijke betekenis van Islam. daarnaast zal de Islam geen profeet afgekeurd hebben die voor Mohammed is gekomen en accepteerd ook de bijbel als een heilig boek en worden de christenen op vele fronten geprezen in de koran. Maar god verwacht van je dat je met een oprecht hart gelooft.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is alleen onmogelijk om erachter te komen welke profeten en welke boeken je moet hebben. Er zijn er duizenden en ze spreken elkaar allemaal tegen. Dus eender welke religie ik kies, objectief gezien heb ik -als er één waar is- bijna net zoveel kans om in de hel te komen als nu. Laat dan maar, want de meeste religies stellen nogal wat rare en levensvreugdebedervende eisen.
Het wordt nog akelig stil daar in de hemel...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
volgens de islam leerden alle profeten de Islam.. overgave aan de wil van God is letterlijke betekenis van Islam. daarnaast zal de Islam geen profeet afgekeurd hebben die voor Mohammed is gekomen en accepteerd ook de bijbel als een heilig boek en worden de christenen op vele fronten geprezen in de koran. Maar god verwacht van je dat je met een oprecht hart gelooft.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het wordt nog akelig stil daar in de hemel...
Ik verdwaal toch, dus ik kom vast wel per ongeluk in de hemel terecht, en dan kom ik wel even langs.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet van plan om ff langs te komen?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik verdwaal toch, dus ik kom vast wel per ongeluk in de hemel terecht, en dan kom ik wel even langs.
Maar er zijn honderden religies en profeten die zaken prediken die in tegenspraak zijn met wat Mo predikte... Maar dat zijn dan natuurlijk valse profeten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:30 schreef Triggershot het volgende:
volgens de islam leerden alle profeten de Islam.. overgave aan de wil van God is letterlijke betekenis van Islam. daarnaast zal de Islam geen profeet afgekeurd hebben die voor Mohammed is gekomen en accepteerd ook de bijbel als een heilig boek en worden de christenen op vele fronten geprezen in de koran. Maar god verwacht van je dat je met een oprecht hart gelooft.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar er zijn honderden religies en profeten die zaken prediken die in tegenspraak zijn met wat Mo predikte... Maar dat zijn dan natuurlijk valse profeten.
Aha! Dus mensen die jong of op gruwelijke wijze sterven hebben ongelijk! Da's nog eens een goeie maatstaf! Dat betekent in elk geval dat Sai Baba het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben, evenals honderden andere gezonde, langlevende profeten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:35 schreef Triggershot het volgende:
zeg ik niet.. Een valse profeet moet volgens de bijbel een goddelijke straf ontvangen.. Mohammed stierf op de hoogtepunt van zijn boodschap vrede van ouderdom. Met inname van heel mekka
you do the math..
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aha! Dus mensen die jong of op gruwelijke wijze sterven hebben ongelijk! Da's nog eens een goeie maatstaf! Dat betekent in elk geval dat Sai Baba het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben, evenals honderden andere gezonde, langlevende profeten.![]()
Jezus heeft anders ook verrekte weinig bereikt. Geen steden ingenomen, geen volkeren bekeerd (niet op de manier van Mo althans), geen lekker ding van 9 geschaakt...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:39 schreef Triggershot het volgende:
geen eenkel heeft een resultaat als Mohammed geboekt.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jezus heeft anders ook verrekte weinig bereikt. Geen steden ingenomen, geen volkeren bekeerd (niet op de manier van Mo althans), geen lekker ding van 9 geschaakt...
Maar hij heeft niks bereikt, en je zei dat het daaraan af te meten was. Jezus heeft niks veroverd, sterker nog, hij is erg sneu geëindigd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:41 schreef Triggershot het volgende:
voor geloving van Christendom heeft jezus de ultieme offering gedaan.. zelf opoffering voor welzijn en vergeving vand e mens..
Het zou wel typisch zijn dat God daarmee erkent dat ik een erg goede kant en een erg slechte kant heb.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn in jouw visie rijke en gezonde mensen soms geliefder door God? Geeft hij ze die rijkdom en gezondheid omdat ze goede mensen zijn?
Ik denk dat dat genuanceerder ligt. De bijbel spreekt iig uitgebreid over 'vrucht dragen' als symbool voor groei en volwassenheid. Een goed leven en groei zijn erg belangrijke thema's in de bijbel. Wat God niet wil, is dat mensen Hem naar de kroon gaan steken. Zo ver gaat de bijbelse volwassenheid dus niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
TS denkt dat God de mens niet wil toestaan om werkelijk volwassen te worden. TS denkt ook dat God mensen helemaal niet toestaat om te leren van zijn fouten. De straf op zonde is immers de dood. En je leert niet van je fouten door een of andere verlosser te aanvaarden die vervolgens de straf voor jouw fouten van je overneemt. Integendeel zou ik zeggen.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar hij heeft niks bereikt, en je zei dat het daaraan af te meten was. Jezus heeft niks veroverd, sterker nog, hij is erg sneu geëindigd.
Zijn in jouw visie rijke en gezonde mensen soms geliefder door God? Geeft hij ze die rijkdom en gezondheid omdat ze goede mensen zijn?
Dan ben je écht vrij. Dan leer je, groei je, word je sterk. Dat gaat niet als iemand eeuwig de hand boven je hoofd houdt. Het lijkt mij dan ook erg saai om 'gered en verlicht' te zijn. Ik modder liever verder, da's veel inspirerender en het gaat nooit vervelen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:44 schreef klaarover het volgende:
En over vrijheid gesproken: hoe vrij ben je als je altijd maar jezelf uit de sjit moet ploeteren? Ik bewonder alle survivor mentaliteit, maar in dat soort vrijheid geloof ik gewoon niet zo. Ik denk dat een mens pas echt vrij kan zijn wanneer hij door God gered en verlicht is.
Vrijheid is inderdaad kunnen vallen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan ben je écht vrij. Dan leer je, groei je, word je sterk. Dat gaat niet als iemand eeuwig de hand boven je hoofd houdt. Het lijkt mij dan ook erg saai om 'gered en verlicht' te zijn. Ik modder liever verder, da's veel inspirerender en het gaat nooit vervelen.
Dus God geeft de mensen rijkdom om hun geloof te testen? Alles in deze wereld is bedoeld om geloof te testen? Auschwitz was bedoeld om geloof te testen?quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:45 schreef Triggershot het volgende:
In de koran is er een vers die luidt "denken jullie dat alles over is, nu jullie zeggen wij geloven"
God test de mensen, met armoede en rijkdom de een is verantwoordelijk voor de ander en de rijke is verplicht de armen te voede entc.
Ik wel in ieder geval. Het loskomen van het juk des geloofs was een enorme bevrijding. Ik ben nu vele malen gelukkige toen ik nog pogingen deed om 'Gods wil' te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:47 schreef djenneke het volgende:
Ik denk dat mensen die zich bevrijd weten van religieuze dogmatiek een stuk vrijer zijn...
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dus God geeft de mensen rijkdom om hun geloof te testen? Alles in deze wereld is bedoeld om geloof te testen? Auschwitz was bedoeld om geloof te testen?
Zorgt God dat dingen op deze aarde plaatsvinden, heeft hij daar een actieve rol in? Of zorgen mensen daarvoor?
Wijken die dan erg af?quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vraag je naar mijn mening of islamitische visie?
Oh, je hebt een geloofsmening en een privémening?quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:48 schreef Triggershot het volgende:
vraag je naar mijn mening of islamitische visie?
Bijkomend feit is ook dat veel van je daden "puurder" zijn zonder dogmatiek.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Het loskomen van het juk des geloofs was een enorme bevrijding. Ik ben nu vele malen gelukkige toen ik nog pogingen deed om 'Gods wil' te doen.
quote:
Inderdaad, je helpt iemand omdat je het zélf wilt, niet omdat er een soort goddelijke plicht achter zit.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:51 schreef Alicey het volgende:
Bijkomend feit is ook dat veel van je daden "puurder" zijn zonder dogmatiek.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh, je hebt een geloofsmening en een privémening?
Ik zou graag beide willen weten. Dat lijkt me wel interessant voor de discussie.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:52 schreef Triggershot het volgende:
Tsjaaah multicultureel opvoeding.. heb een NLse stiefmoeder gehad.. een Islamitische vader.
heb in NL en buitenland gestudeert.. In ben verdwaald tussen Sharia en democratie welke versie van me wil je horen?
Waarom sta je niet volledig achter de islamitische visie?quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tsjaaah multicultureel opvoeding.. heb een NLse stiefmoeder gehad.. een Islamitische vader.
heb in NL en buitenland gestudeert.. In ben verdwaald tussen Sharia en democratie welke versie van me wil je horen?
Neuh, het verbaast me alleen dat je dat openlijk toegeeft. Ik zie het bij veel gelovigen (vanuit hun geloof vinden ze bijvoorbeeld homoseksualiteit verkeerd terwijl ze er persoonlijke eigenlijk geen problemen mee hebben), maar ze zullen dat niet gauw zo zeggen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:53 schreef Triggershot het volgende:
is dat een probleem voor je?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Neuh, het verbaast me alleen dat je dat openlijk toegeeft. Ik zie het bij veel gelovigen (vanuit hun geloof vinden ze bijvoorbeeld homoseksualiteit verkeerd terwijl ze er persoonlijke eigenlijk geen problemen mee hebben), maar ze zullen dat niet gauw zo zeggen.
Gelukkig kun jij ze niet verbieden om in het openbaar hun liefde voor elkaar te uiten. En ik zie dat graag.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:58 schreef Triggershot het volgende:
zolang homos mij nie lastig vallen doen ze maar wat ze willen heb er geen probleem mee.. ik wil het alleen niet zien
Stel je voor: het zien van twee mensen die van elkaar houden... het moet niet gekker worden...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zolang homos mij nie lastig vallen doen ze maar wat ze willen heb er geen probleem mee.. ik wil het alleen niet zien
quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij ze niet verbieden om in het openbaar hun liefde voor elkaar te uiten. En ik zie dat graag.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Stel je voor: het zien van twee mensen die van elkaar houden... het moet niet gekker worden...![]()
Ik heb hier zoooo veel moeite mee
Onzedelijk gedrag in het openbaar is sowieso verboden, so what is your problem?quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mensen die elkaar liefhebben geen moeite mee, 2 mannen die elkaar verwennen dat vind ik ranzig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |