Toch opzet dus.... Satan is misschien wel gewoon God. Twee voor de prijs van één. Doel? De mensen en hun geloof op de proef stellen, gelijk zoals God de botten in de mergel van Valkenburg gejast heeft.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En daarmee kom je op een ander theologisch vraagstuk. God is 'volkomen goed', en toch bouwt Hij de mogelijkheid tot 'kwaad' in in zijn schepping. Rara hoe kan dat?
Welnee, de blinde heeft nog 4 a 5 andere zintuigen over.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
De zon is objectief meetbaar voor een blinde omdat er hem formules worden uitgelegd en hij zal letterlijk blindelings en klakkeloos het gene wat hem worden verteld over moeten nemen.
Hoi Triggershotquote:
tja, op zich een leuke vraag. Ik kan als niet blinde (gelovige) de blinde (ongelovige) uitleggen waarom het overdag warmer is dan 's avonds. Dan nog is het natuurlijk een kwestie van geloof voor de blinde.quote:Bewijs maar aan een blinde dat het de zon is die hij voelt![]()
en daarvoor huldequote:Ik probeer iig nog wat te zeggen..
inderdaad !quote:Als je niet in god gelooft geloof je ook niet op de straf
dus no problem
Ach, gewoon het idee dat wij ongelovigen gestrafd zullen worden. En dus, dat gelovigen 'beter' zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uitdagende opmerking,
heb ik een hoogmoedige "iets" geuit.
Alleen beweert niemand dat geld en drugs 'volkomen goed' zijn en dat wordt van God wel beweerd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:02 schreef Triggershot het volgende:
ik ben geen geloof ambassadeur..
Ook in naam van geld en drugs wordt er veel bloed gegiet.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ons betreft is er ook geen probleem.
Dan geloof ik dat Tiesemans in een ander topic inderdaad gelijk had toen hij beweerde dat God het voor de mensen zo moeilijk mogelijk maakt om tot geloof te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:02 schreef gr8w8 het volgende:
Toch opzet dus.... Satan is misschien wel gewoon God. Twee voor de prijs van één. Doel? De mensen en hun geloof op de proef stellen, gelijk zoals God de botten in de mergel van Valkenburg gejast heeft.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ach, gewoon het idee dat wij ongelovigen gestrafd zullen worden. En dus, dat gelovigen 'beter' zijn.
Niemand heeft een leven zonder problemen. Maar geloof lost geen problemen op, integendeel, voor elk probleem dat het pretendeert op te lossen, komen er honderd nieuwe bij.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:03 schreef Triggershot het volgende:
Mooi zo, lekker leventje zonder probleem
Off topic: Mên ik moet echt weer snel die Bill Hicks gaan kijken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan geloof ik dat Tiesemans in een ander topic inderdaad gelijk had toen hij beweerde dat God het voor de mensen zo moeilijk mogelijk maakt om tot geloof te komen.Het is allemaal één grote practical joke.
Uiteraard. Het suggereert namelijk dat de gelovige toegang heeft tot bepaalde kennis waartoe de ongelovige geen toegang heeft. Een lijntje met God, zeg maar.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef gr8w8 het volgende:
Kan ook zijn dat de term blinde/niet blinde al een onderwaardering suggereert en een foute symboliek is.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen beweert niemand dat geld en drugs 'volkomen goed' zijn en dat wordt van God wel beweerd.
Ik ken anders aardig wat lui die genoeg te kankeren hebben over geld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
volkomen goed reputatie geeft God aan de mensen en mensen eren hem op die manier. Het is een van de belangrijkste punten in een religie. Ik heb nog niemand in mijn omgeving gezien die zegd geld is slecht.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Uiteraard. Het suggereert namelijk dat de gelovige toegang heeft tot bepaalde kennis waartoe de ongelovige geen toegang heeft. Een lijntje met God, zeg maar.
Ik heb geen moeite met mijn zogenaamde straf. Als ik wel geloofde, zou ik mezelf dwingen nog niet geloven, om maar niet in die hemel later te komen (het lijkt me honderd keer niks)quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb ik niet gezegd, dat haal jij er uit. Zoals ik eerder ook al zei iemand die er niet in gelooft moet er geen moeit mee hebben,
Dan ga je er al vanuit dat die er is...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
iedereen is vrij op die lijn op te zoeken toch?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niemand heeft een leven zonder problemen. Maar geloof lost geen problemen op, integendeel, voor elk probleem dat het pretendeert op te lossen, komen er honderd nieuwe bij.
Maar ook niemand die beweert dat geld altijd en eeuwig iets goeds is. Het is maar wat je ermee doet. Deze wereld is nu eenmaal relatief. Maar God wordt beschouwd als 'absoluut goed' en dus is alles wat Hij doet blijkbaar 'goed', ook als zijn daden bestaan uit het uitmoorden van volkeren.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Triggershot het volgende:
volkomen goed reputatie geeft God aan de mensen en mensen eren hem op die manier. Het is een van de belangrijkste punten in een religie. Ik heb nog niemand in mijn omgeving gezien die zegd geld is slecht.
Net als dat iedereen vrij is om in het bos op zoek te gaan naar kaboutertjes ja...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met mijn zogenaamde straf. Als ik wel geloofde, zou ik mezelf dwingen nog niet geloven, om maar niet in die hemel later te komen (het lijkt me honderd keer niks)
Wat ik bedoel is dat gelovigen een bepaald idee hebben van hun eigen 'beter'-zijn, dat kun je niet ontkennen, anders zou je niet hoeven geloven. Het is inherent aan het gelovig zijn.
Dan moet die lijn wel bestaan. Gelovigen beweren iets superieurs te hebben. Daar is echter nul komma nul bewijs voor.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:
juistquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Net als dat iedereen vrij is om in het bos op zoek te gaan naar kaboutertjes ja...
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan moet die lijn wel bestaan. Gelovigen beweren iets superieurs te hebben. Daar is echter nul komma nul bewijs voor.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ook niemand die beweert dat geld altijd en eeuwig iets goeds is. Het is maar wat je ermee doet. Deze wereld is nu eenmaal relatief. Maar God wordt beschouwd als 'absoluut goed' en dus is alles wat Hij doet blijkbaar 'goed', ook als zijn daden bestaan uit het uitmoorden van volkeren.
Het concept 'God' roept meer vragen op dan het beantwoordt. Om enkele voorbeelden te noemen:quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:08 schreef Triggershot het volgende:
In mijn ogen wel hoor. ik weet niet naar welke problemen jij refereert maar voor mij is het echt geen probleem,.
Ik denk niet dat ik ergens heen ga na mijn dood, laat staan dat ik een beter plekje ergens zal hebben dan een ander... Ik heb wel het idee (en nu ga ik inderdaad even generaliseren) dat veel atheisten een openere blik hebben, minder statisch zijn in hun denken dan veel gelovigen...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou bijna het gevoel hebben dat je generalisseert en een gevoel hebt dat jij beter dan gelovigen bent, maar goed dat zal wel door mijn arrogante houding komen
ni·veau (het ~, ~s)quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Superieur? kan je niet vergelijken.. een gelovige en ongelovig denken niet op zelfde niveau.. dus vervalt al een vergelijking.
In het Oude Testament geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvóór had 'ie al een keer de gehele mensheid (op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:12 schreef Triggershot het volgende:
uitmoorden van volkeren is in de Islam niet toegstaan.. Ik vraag me af op welke punten jij God slecht noemt ?
Dierenbeul voor de zware atheïst.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In het Oude Testament, geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvoor had 'ie al een keer de gehele mensheid (Op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het concept 'God' roept meer vragen op dan het beantwoordt. Om enkele voorbeelden te noemen:
* Als God algoed is en het beste met de mens voorheeft, hoe kon Auschwitz dan gebeuren?
* Als God van mensen houdt, waarom stuurt Hij sommigen van hen dan eeuwig naar de hel?
* Waarom houdt God van iedereen behalve van homo's?
* Als God algoed is, waarom geeft Hij zijn onderdanen dan opdracht om hele volkeren, inclusief kinderen, uit te moorden?
Etcetera, etcetera.
Ook goed.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:14 schreef gr8w8 het volgende:
Dierenbeul voor de zware atheïst.
http://www.evilbible.com/Murder.htmquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In het Oude Testament geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvóór had 'ie al een keer de gehele mensheid (op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.
Nee, want dat kun je niet. Ik ben nog geen enkele gelovige tegengekomen die dit soort vragen werkelijk kan beantwoorden.quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:12 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik ergens heen ga na mijn dood, laat staan dat ik een beter plekje ergens zal hebben dan een ander... Ik heb wel het idee (en nu ga ik inderdaad even generaliseren) dat veel atheisten een openere blik hebben, minder statisch zijn in hun denken dan veel gelovigen...
Ik ken ze allemaal.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:16 schreef djenneke het volgende:
http://www.evilbible.com/Murder.htm
hier nog een verzameling leuke acties van god in de bijbel
i am no average believerquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, want dat kun je niet. Ik ben nog geen enkele gelovige tegengekomen die dit soort vragen werkelijk kan beantwoorden.
"Gods wegen zijn ondoorgrondelijk"quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, want dat kun je niet. Ik ben nog geen enkele gelovige tegengekomen die dit soort vragen werkelijk kan beantwoorden.
Ik denk eerder dat je het ergste voor haar hoopt. Anders heb jij namelijk ongelijk. Jij hoopt op een leven na de dood en dus hoop je tegelijk op de hel voor ongelovigen. Comes in the package.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:17 schreef Triggershot het volgende:
hoop het voor je dat je vind wat je hoopt.. maar desondanks vrees ik het ergste wanneer je zou sterven,
De eerste 4 waren al raak voor me.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ken ze allemaal.En ik had al honderd keer de doodstraf moeten ondergaan.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In het Oude Testament geeft God Mozes meerdere keren de opdracht om hele volkeren uit te moorden. Daarvóór had 'ie al een keer de gehele mensheid (op Noach en familie na) uitgeroeid. Ook geeft hij toestemming voor het stenigen van mensen voor de meest onbenullige 'misdaden'. Dat kan ik geen goede God noemen, integendeel, dat is een heerszuchtige despoot en een mensenhater.
Nee, jij bent net als al die andere gelovigen waarschijnlijk die ene gelovige die God écht kent.quote:
In de bijbel gaat het ook om zogenaamde 'onrechtvaardigen'. God geeft je vrije wil. Je mag doen wat je wilt. Maar als je die vrijheid ook echt gebruikt, dan krijg je een bliksemschicht in je donder.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:19 schreef Triggershot het volgende:
In de islam niet. In de Islam worden wel volkeren bestraft. maar altijd de onrechtvaardigen, volkeren die onrecht pleegden. In de Islam stuurt god juist profeten om ze op het juiste pad te houden.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je het ergste voor haar hoopt. Anders heb jij namelijk ongelijk. Jij hoopt op een leven na de dood en dus hoop je tegelijk op de hel voor ongelovigen. Comes in the package.
Klinkt behoorlijk als een wraakzuchtige God dan. Nisk barmhartige Samaritaan, niks vergeving. Jij gelooft niet in mij, hup, de hel in. Zelfs een gelovige vol zonden mag eventueel naar het vagevuur en komt beter terecht.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je het ergste voor haar hoopt. Anders heb jij namelijk ongelijk. Jij hoopt op een leven na de dood en dus hoop je tegelijk op de hel voor ongelovigen. Comes in the package.
Ach, ik leef mijn leven anders behoorlijk 'gelovig'. Ik help anderen waar nodig en waar kan, mijn maagdelijkheid is geschonken aan mijn eerste en laatst liefde (9 jaar samen), ik eet zelfs geen varkensvlees (krijg ik ontstekingen van, ik geloof nog ook dat het onrein vlees is...quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoop het voor je dat je vind wat je hoopt.. maar desondanks vrees ik het ergste wanneer je zou sterven,
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, jij bent net als al die andere gelovigen waarschijnlijk die ene gelovige die God écht kent.
Ik zeg ook niet dat je haar haat. Ik zeg dat jij hoopt dat je gelijk hebt met je godsdienst. En als je inderdaad gelijk hebt, betekent dat waarschijnlijk dat zij als 'onrechtvaardige' naar de hel gaat, of wat het islamitische equivalent daarvan ook maar moge zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:20 schreef Triggershot het volgende:
ik hoop op het beste voor haar. een lot die ze wenst en waarmee ze tevreden is.. De islam staat open voor iedereen buiten dat hoef ik niemand te haten
quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In de bijbel gaat het ook om zogenaamde 'onrechtvaardigen'. God geeft je vrije wil. Je mag doen wat je wilt. Maar als je die vrijheid ook echt gebruikt, dan krijg je een bliksemschicht in je donder.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |