abonnement Unibet Coolblue
pi_27967678
Hey mensen.... Aanstaande vrijdag gaan mn vriendin en ik op vakantie naar Kreta... Op zich heerlijk, maar mn vriendin ziet echt op tegen de vliegreis, aangezien ze altijd zere oren heeft tijdens het vliegen. Bestaat hier een middeltje voor? Druppels of zo?
Iemand?
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_27967746
Je moet veel slikken.. dus bijvoorbeeld kauwgom kauwen!
pi_27967775
Kauwgom is het enige wat ik zo kan bedenken, misschien ff bij de apotheek vragen?
pi_27967793
Of je geeft 'r iets anders om te slikken
pi_27967800
oordopjes
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27967808
zorgen dat je de hele tijd slikt en je oren klaart wil wel helpen ja
verder kun je van die speciale oordopjes kopen, maar ik heb geen idee of dat echt werkt
pi_27967877
Oh ja, neus dichtknijpen met je vingers en door je neus proberen uit te blazen.

*PLOP*
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27967886
Heb ook gehoord van EarPlanes.... iemand hier ervaring mee?
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:47:44 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27967949
Geen ervaring mee, ben er wel nieuwsgierig naar.
Bij mij is het overigens zo dat de landing altijd het zeerst doet.

Oh, en op de een of andere rare manier heb ik er bij grotere vliegtuigen minder last van.

Als je vriendin echt heel erg veel last heeft kan ze evt vragen aan de steward(ess) of ze een heet vochtig doekje in een plastic bekertje heeft, dat dan tegen je oor zetten schijnt te helpen...
***
pi_27970292
Earplanes
Schijnt echt te werken, stond een artikel over in de intermediair.
pi_27970579
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:04 schreef Liejannuh het volgende:
Earplanes
Schijnt echt te werken, stond een artikel over in de intermediair.
Je staat wel voor lul natuurlijk.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_27970628
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:14 schreef julekes het volgende:

[..]

Je staat wel voor lul natuurlijk.
Als jji je met zo'n dingetje in je oor al voor lul vindt staan heb je een lastig leven lijkt me.
pi_27970651
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:14 schreef julekes het volgende:

[..]

Je staat wel voor lul natuurlijk.
Het is een keuze die je maakt!
pi_27970658
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:16 schreef Thieske het volgende:

[..]

Als jji je met zo'n dingetje in je oor al voor lul vindt staan heb je een lastig leven lijkt me.
Ik ben een complex mens.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_27970711
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:17 schreef julekes het volgende:

[..]

Ik ben een complex mens.
Aha, ok. Succes in het leven.

Ik heb zelf ook last van m'n oren tijdens het landen, maar na een keer of 10 slikken en proberen te gapen gaat het meestal snel over.
pi_27970756
Ik heb er zelf trouwens nauwelijk last van. M'n oren zitten wel altijd dicht bij opstijgen en landen, en vaak nog een tijdje erna, maar neus dichtknijpen en hard blazen doet wonderen. Blijf ik wel een onprettig gevoel vinden trouwens...
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_27970807
Bij mij helpt kauwgom altijd erg goed.
Maar echt erge last heb ik nooit gehad.
Die earplanes lijken een goede oplossing.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_27979032
Ik heb er ook verschrikkelijke last van, zelfs tot de tweede dag na de landing!!
erg vervelend, heb nu eens aan de dokter gevraagd en die heeft me een neusspray voorgeschreven en oordruppels.
Die spray moet ik een week voor vertrek beginnen gebruiken om mn neus vrij te maken want het kan daardoor komen zei ze, die druppels een uur voor vertrek, dat is pijnstillend. Ik hoop dat t helpt! Slikken of kauwen helpt in geen geval bij mij.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:16:54 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27990116
Ik ben wel eens drie weken na een landing naenoeg doof geweest. Iets wat ik nooit meer wil meemaken. Mijn trommelvliezen waren keihard naar binnengezogen en waren als het ware ingeklapt. Daar doe je niks aan, behalve wachten tot deboel zich weer ontspant. Vreselijk, ik ben nu al bang voor mijn vakantie. Bij langere vluchten schijnt het mee te vallen, hoe langer een vliegtuig van te voren de daling inzet, hoe beter, dan kunnen je oren langzaam wennen aan de druk.
pi_27990286
Landing doet aardig wat pijn. Stijgen veel minder.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:59:21 #21
123069 PowerPoes
LangePoodle
pi_28018446
Zo'n heetdoekje, wat je na het eten krijgt om je handen mee te boenen, op je oor leggen. Ideaal. En die Earplanes schijnen ook te werken.
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
pi_28030408
Earplanes zijn erg goed.
Heb op een aflevering van 'Schiphol Airport' een ander middeltje gezien:
De stewardess gaf een passagier die ook vaak last had van haar oren tijdens opstijgen/landen 2 wegwerpbekertjes met erin servetjes. Stewardess schonk er kokend water in en de servetten zogen het water op. De bekertjes moet je dan tegen je oren aan houden en door de stoom blijven je oren open. Moet je natuurlijk wel uitkijken, maar het werkt wel.
(Ik zou toch voor de Earplanes gaan )
  vrijdag 17 juni 2005 @ 22:42:44 #23
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_28032224
Veel tijdens de landingsprocedure werkt bij mij redelijk goed.

Wat je dus niet moet doen en wat ik de laatste keer dus wel deed is in slaap vallen en wakker worden als je bijna aan de grond staat. Heb een ZEER onprettige tussenlanding gehad kan ik je vertellen b . Ik was blij dat ik nog even weer een 3 kwartier de lucht in mocht en dus een herkansing kreeg. Toen met veel gapen en slikken de handel weer redelijk los gekregen . Ik had tijdens de periode van de tussenlanding gewoon krakende trommelvliezen .
Life is too short don't stress every day
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:10:13 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28033112
Mijn god als ik dit lees krijg ik spontaan pijn, tis altijd een drama met mij
pi_28033123
Heb zelf ook altijd heel erge pijn in mijn oren vooraal bij het landen... Bij opstijgen heb ik bijna nergens last van, maar op het moment dat het vliegtuig gaat dalen is het loos en wordt ik bijna verscheurd door de pijn in mijn oren...

Slikken, kauwen en andere trucjes helpen niets, klaren lukt niet... tijdens de daling wil er in van mijn oren nog wel even een grote klik plaatsvinden, maar da's heel effe...

Als ik niets doe loop ik vervolgens een halve tot hele dag rond met het gevoel dat ik doof ben; ik hoor alles eigenlijk wel goed, maar ik praat erg zacht om dat het anders net is of ik schreeuw...

De earplanes zijn toppie en een echte aanrader; ze helpen het beste, maar voor mij nooit helemaal... zeg maar 80% minder last...

Zit ik voor lul met die dingen in het vliegtuig... wat kan mij dat nou schelen... altijd beter dan die pijn in je oren...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:14:58 #26
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_28033254
dat van die bekertjes werkt echt, heb zelf ook hele erge last altijd en die bekertjes zijn top!
alleen dat van dat stoom en warme doeken hoeft niet hoor... alleen bij t opstijgen en lande ff die bekertjes tegen je oren met watjes en/of servetjes erin en dat werkt prima!
mischien werkt t wel met natmaken, maar met droge dingetjes werkt t net zo makkelijk en dat kan je gewoon zelf meenemen...
maar volgende x ga ik wel de earplanes gebruiken/ uitproberen...

maar tis echt kut pijn in je oren... ik heb t ook nog 2/3 dagen na de landing...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_28033588
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Oh ja, neus dichtknijpen met je vingers en door je neus proberen uit te blazen.

*PLOP*
Daar zou ik toch wel heel erg mee uitkijken! Als je niet oppast en je kent je eigen krachten niet kun je op zo'n manier serieus je trommelvliezen wel laten knappen!

Ik heb er trouwens zo goed als geen last van gehad de laatste (en 2e keer ooit) dat ik gevlogen heb, een heel klein beetje van de landing. Maar toen we vervolgens een keertje in een bus van een berg af kronkelend naar beneden gingen, tsjonge, dat was vervelender!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_37549450
Allereerst sorry voor de schop.

Zoals mensen hierboven al melden is pijn bij het vliegen ontzettend kut. Had als kind al oorontsteking e.d. en bij het landen met het vliegtuig enorme pijn, de volgende paar dagen nog steeds. Opstijgen heb ik geen last. Tijd geleden bij mijn huisarts geweest, had hij mij Aerius voorgeschreven, een medicijn tegen allergie. Dat zou moeten helpen, maar het hielp voor geen meter.

Nu ga ik over 4 weken weer op vakantie en heb ik weer wat anders voorgeschreven gekregen, Flixonase neusspray. Er zou een hormoon in zitten dat de oorbuis zou moeten ontspannen, maar als ik de bijsluiter lees, blijkt het weer een anti-allergie middel te zijn.

Zijn er nog mensen die een positief effect hebben ervaren van de Earplanes pluggen? En zijn ze ook te gebruiken bij duiken? Ze verkopen namelijk ook Aquaplugs, maar ze melden daarbij niets over drukbestrijding, maar alleen dingen over het voorkomen van water in de oren..

Thnx.
pi_37551123
die flixonase moet ik ook gebruiken van de dokter, ze heeft het me de eerste keer voorgeschreven voor het vliegtuig en dat hielp eigenlijk niks maar ik moet het ook gewoon altijd nemen voor m'n allergie. Ik zou zeggen proberen, kan nooit kwaad.

Die earplanes heb ik ook maar ze hielpen ook niet bij mij, maar dat zal wel bij iedereen anders zijn hé! proberen is de enige mogelijkheid...
pi_37551454
Ik heb er eigenlijk nooit zo'n last van. Ik voel het wel, maar pijn doet het zeker niet. Beetje slikken en gapen en het plopt weer open.
Ik heb 2x wat meer last gehad, toen gingen we in een storm als een idioot naar beneden om zo snel mogelijk erdoorheen te zijn. Toen zaten me oren een dag later nog dicht . Wederom geen pijn overigens.
.
pi_37553568
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:58 schreef CySt het volgende:
Allereerst sorry voor de schop.

Zoals mensen hierboven al melden is pijn bij het vliegen ontzettend kut. Had als kind al oorontsteking e.d. en bij het landen met het vliegtuig enorme pijn, de volgende paar dagen nog steeds. Opstijgen heb ik geen last. Tijd geleden bij mijn huisarts geweest, had hij mij Aerius voorgeschreven, een medicijn tegen allergie. Dat zou moeten helpen, maar het hielp voor geen meter.

Nu ga ik over 4 weken weer op vakantie en heb ik weer wat anders voorgeschreven gekregen, Flixonase neusspray. Er zou een hormoon in zitten dat de oorbuis zou moeten ontspannen, maar als ik de bijsluiter lees, blijkt het weer een anti-allergie middel te zijn.

Zijn er nog mensen die een positief effect hebben ervaren van de Earplanes pluggen? En zijn ze ook te gebruiken bij duiken? Ze verkopen namelijk ook Aquaplugs, maar ze melden daarbij niets over drukbestrijding, maar alleen dingen over het voorkomen van water in de oren..

Thnx.
De aquaplugs zijn voor bij het zwemmen maar niet voor het duiken, als je dat wilt doen en je hebt snel last van je oren dan zijn er aangepast brillen (die de oren bedekken) of je moet gaan helmduiken (is niet sarcastisch bedoeld, zijn zelfs speciale brevetten voor).
pi_37557633
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:42 schreef Snok het volgende:
Je moet veel slikken.. dus bijvoorbeeld kauwgom kauwen!
Dan kom je uit het vliegtuig en dan heb je geen oorpijn, maar kaakpijn...
Je kan beter iets van fruitella nemen, daar kauw je niet zo lang op.
pi_37559105
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Dan kom je uit het vliegtuig en dan heb je geen oorpijn, maar kaakpijn...
Je kan beter iets van fruitella nemen, daar kauw je niet zo lang op.
Zijn leuke suggesties, maar die werken alleen voor "normale" mensen. Dit topic gaat over mensen die extreme pijn hebben bij vliegen en waarbij gapen, slikken en kauwen niet helpt.
pi_37560332
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:58 schreef CySt het volgende:
Allereerst sorry voor de schop.

Zoals mensen hierboven al melden is pijn bij het vliegen ontzettend kut. Had als kind al oorontsteking e.d. en bij het landen met het vliegtuig enorme pijn, de volgende paar dagen nog steeds. Opstijgen heb ik geen last. Tijd geleden bij mijn huisarts geweest, had hij mij Aerius voorgeschreven, een medicijn tegen allergie. Dat zou moeten helpen, maar het hielp voor geen meter.

Nu ga ik over 4 weken weer op vakantie en heb ik weer wat anders voorgeschreven gekregen, Flixonase neusspray. Er zou een hormoon in zitten dat de oorbuis zou moeten ontspannen, maar als ik de bijsluiter lees, blijkt het weer een anti-allergie middel te zijn.

Zijn er nog mensen die een positief effect hebben ervaren van de Earplanes pluggen? En zijn ze ook te gebruiken bij duiken? Ze verkopen namelijk ook Aquaplugs, maar ze melden daarbij niets over drukbestrijding, maar alleen dingen over het voorkomen van water in de oren..

Thnx.
Als TS van vorig jaar kan ik zeggen uit ervaring (nou m'n vriendin dan ) dat die Earplanes echt een groot verschil maken! Ze zijn naar mijn weten alleen te gebruiken met vliegen
Succes!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_37561026
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:53 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Als TS van vorig jaar kan ik zeggen uit ervaring (nou m'n vriendin dan ) dat die Earplanes echt een groot verschil maken! Ze zijn naar mijn weten alleen te gebruiken met vliegen
Succes!
Ok, thnx a lot voor je reactie. Voor de 8,95 per paar is het ook zeker de moeite waard om te proberen..
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:16:53 #36
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37561251
Hmm die eraplanes lijken me wel wat. Die hoef je dan alleen maar met de landing indoen neem ik aan?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:22:29 #37
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_37563542
Aii dat wordt nog wat voor mij, ik heb al een jaartje of 5 min of meer altijd oorontsteking (zelfs nu in de zomer) en volgend jaar staat een vakantie naar de states in de planning. Ik kan niet eens 2 meter onder water, zullen die earplanes voldoende helpen of is er een andere optie ?
It's okay to be white
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:07:54 #38
24606 edsuit
kind of blue
pi_37570236
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 23:27 schreef Vloris het volgende:

[neus dichtknijpen met je vingers en door je neus proberen uit te blazen.]

Daar zou ik toch wel heel erg mee uitkijken! Als je niet oppast en je kent je eigen krachten niet kun je op zo'n manier serieus je trommelvliezen wel laten knappen!
Is dat echt zo gevaarlijk? Ik had altijd superveel last van m'n oren bij het landen, en daarna zaten m'n oren soms de hele dag dicht. Kauwen, slikken, hielp allemaal niets. Maar dit truukje werkt geweldig goed, zodra je druk voelt opkomen even blazen en nergens meer last van.
pi_37571858
Ik heb earplanes nog even gemaild, en ze hebben geantwoord:
quote:
Geachte mevrouw Stouten,

Bedankt voor uw interesse in de EarPlanes en AquaEars. Helaas helpen deze inderdaad niet voldoende bij het duiken. Voor dat probleem is tot op heden nog niets uitgevonden....( Overigens kunt u de AquaEars tot ongeveer 3 meter diep gebruiken tegen water in de oren)

Hopend uw vraag voldoende te hebben beantwoord,
met vriendelijke groet,

Medzorg
En natuurlijk is het weer mevrouw stouten, want Cyril dat kan natuurlijk geen jongensnaam zijn .
pi_37573431
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:16 schreef -skippybal- het volgende:
Hmm die eraplanes lijken me wel wat. Die hoef je dan alleen maar met de landing indoen neem ik aan?
Mijn vriendin heeft toentertijd zowel bij het landen als opstijgen de earplanes gebruikt omdat ze bij allebei last had.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:10:34 #41
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37573872
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:01 schreef CySt het volgende:
...
En natuurlijk is het weer mevrouw stouten, want Cyril dat kan natuurlijk geen jongensnaam zijn .
!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:36:15 #42
146972 Msx-Hinter
into retro
pi_37582789
Ik heb het even nagezocht de oplossing voor het duiken heet Pro Ear en is een duikbril met oordoppen (het ziet echt niet uit) zijn wel behoorlijk aan de prijs ca. 100 euro. De meeste duikshops kunnen hiermee verder helpen. Ik weet niet of de reguliere sportwinkel ze verkoopt. Maar een beetje googlen zal het antwoord wel geven.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:01:40 #43
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37583368
vind ze eik wel gaaf!



IST Pro Ear

Het Pro Ear masker zorgt ervoor dat er geen water in uw oren komt. Veel oorklachten kunnen door te duiken met het Pro Ear masker opgelost worden. Het klaren gaat ook gemakkelijker dan met een conventioneel masker.

74¤ mwa is nog wel te doen volgens mij

bron duikwereld
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37597156
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:16 schreef Aventura het volgende:
Ik ben wel eens drie weken na een landing naenoeg doof geweest. Iets wat ik nooit meer wil meemaken. Mijn trommelvliezen waren keihard naar binnengezogen en waren als het ware ingeklapt. Daar doe je niks aan, behalve wachten tot deboel zich weer ontspant. Vreselijk, ik ben nu al bang voor mijn vakantie. Bij langere vluchten schijnt het mee te vallen, hoe langer een vliegtuig van te voren de daling inzet, hoe beter, dan kunnen je oren langzaam wennen aan de druk.
Ja, heb ik ook, maar bekertjes helpen echt hoor. Zit je drie kwartier met die dingen en heel het vliegtuig zit naar je te kijken, maar je hebt 95% minder last.

Slikken en kauwen helpt echt niets bij mij, en earplanes ook niet, maar dat kan ook komen omdat ik niks in mijn oren durf te stoppen en ze er dus niet diep genoeg indraaide, of zo.

Heb het trouwens grotendeels bij het dalen, bij het stijgen voel ik denk ik wat iedereen voelt en dan helpt slikken wel een beetje. Het dalen is echt een drama zonder bekertjes. (En die ***stewardessen hebben het altijd te druk met hun karretjes, voordat ze die dingen komen brengen ben je al bijna geland. )
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37597246
ik heb ook regelmatig mensen met bekertjes tegen hun oren aan zien zitten.

ikzelf heb er ook last van maar paar jaar geleden had ik oorontsteking gehad op vakantie door het duiken, toen gingen we naar huis en ik dacht dat ik dood ging toen we gingen landen! jezus mijn hoofd klapte zowat uit elkaar dat gevoel had ik, en echt helemaal opeens hoor toen we gingen dalen.

bleek echt door die oorontsteking te komen had ik eigenlijk vantevoren moeten melden, wist ik veel...
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:08:39 #46
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37597560
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:51 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook, maar bekertjes helpen echt hoor. Zit je drie kwartier met die dingen en heel het vliegtuig zit naar je te kijken, maar je hebt 95% minder last.

Slikken en kauwen helpt echt niets bij mij, en earplanes ook niet, maar dat kan ook komen omdat ik niks in mijn oren durf te stoppen en ze er dus niet diep genoeg indraaide, of zo.

Heb het trouwens grotendeels bij het dalen, bij het stijgen voel ik denk ik wat iedereen voelt en dan helpt slikken wel een beetje. Het dalen is echt een drama zonder bekertjes. (En die ***stewardessen hebben het altijd te druk met hun karretjes, voordat ze die dingen komen brengen ben je al bijna geland. )
dan ben je gewoon stom... ik stop van te voren zelf 2 bekertjes met natte watjes of nat keukenpapier in me handbagage in een zakje en dan heb ik ze altijd op tijd...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37597590
Hoe kan het nou dat slikken niet helpt...?
pi_37597845
begint het bij bovenstaande "probleemvliegers" (met excuses, kon ff geen andere term verzinnen) gelijk bij de eerste aanzet van het dalen of is het maar een deel van de daling die problemen geeft?
mijn moeder heeft er ook flink last van, maar die heeft het pas bij het laatste kwartier, net of het wordt opgebouwd en daarna opeens flinke pijn geeft...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:24:04 #49
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37597968
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:09 schreef 14.gif het volgende:
Hoe kan het nou dat slikken niet helpt...?
t schijnt dat bv bij mij, ik vroeger buisjes heb gehad en er daardoor kleine litekens op je trommelvliezen zitten.. daardoor kan ik niet "klaren" en is druk verschil heel erg gevoelig..
dus de lucht kan er niet goed uit/in..
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37598013
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

t schijnt dat bv bij mij, ik vroeger buisjes heb gehad en er daardoor kleine litekens op je trommelvliezen zitten.. daardoor kan ik niet "klaren" en is druk verschil heel erg gevoelig..
dus de lucht kan er niet goed uit/in..
Maar.. heb je ook last als er een lage druk gebied langskomt, dan?
pi_37599132
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:08 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

dan ben je gewoon stom... ik stop van te voren zelf 2 bekertjes met natte watjes of nat keukenpapier in me handbagage in een zakje en dan heb ik ze altijd op tijd...
Het gaat er óók om dat ze warm zijn, slimerik. Pas toen ik de vorige keer ging vliegen vertelde iemand me in het vliegtuig dat het zou helpen, dus toen had ik eventjes géén tijd meer om bekertjes te kopen in hartje Turkije.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37599148
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:20 schreef David Letterman het volgende:
begint het bij bovenstaande "probleemvliegers" (met excuses, kon ff geen andere term verzinnen) gelijk bij de eerste aanzet van het dalen of is het maar een deel van de daling die problemen geeft?
mijn moeder heeft er ook flink last van, maar die heeft het pas bij het laatste kwartier, net of het wordt opgebouwd en daarna opeens flinke pijn geeft...
Zodra hij ook maar een beetje gaat dalen, voel ik mijn trommelvliezen inklappen.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37599149
Gewoon kaugom kauwen, als dat niet helpt, dan helpt niks, ik heb er zelf ook last van. Ik vlieg volgende week naar Ierland, krijgen we het ook weer.
pi_37599184
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:06 schreef laforest het volgende:
Gewoon kaugom kauwen, als dat niet helpt, dan helpt niks, ik heb er zelf ook last van. Ik vlieg volgende week naar Ierland, krijgen we het ook weer.
Dan heb je duidelijk nog nooit bekertjes geprobeerd.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37600992
Mja, om nog even terug te komen op de drukverschillen, mijn dokter legde het als volgt uit.

Je start op de grond en de druk in en buiten je oren is gelijk. Je stijgt op en de druk aan de buitenkant wordt lager en de druk aan de binnenkant van je trommelvlies (in de buis van e-hulpeldepup) is nog hoog. Dit doet geen pijn, omdat de lage druk laag is en dus geen druk zet op je trommelvlies. Door te klaren, gapen, kauwen slikken etc word de druk aan beide kanten gelijk.
Dan ga je landen en wordt de druk aan de buitenkant van je trommelvlies hoger, terwijl hij binnenin nog lager is. Gevolg, hoge druk zet zich op je trommelvlies en auwwww. Waarom andere mensen hier geen last van hebben, is omdat ze makkelijk hun oren klaren. Ik heb dat geluk helaas niet, de buisjes in mijn oor (de buis van e-huppeldepup dus) zijn bij mij heel nauw. Met het medicijn wat ik al eerder noemde zouden de buisjes zich moeten ontspannen..

Ik ga iig niet alles laten afhangen van een medicijn. Dus ik probeer de earplanes icm het medicijn. Als dat niet werkt, dan gebruik ik op de terug weg warme bekertjes oid? Kan iemand mij even precies uitleggen hoe dat werkt met die bekertjes? Thnx.
pi_37601071
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:06 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Zodra hij ook maar een beetje gaat dalen, voel ik mijn trommelvliezen inklappen.
jeetje, dat is dus een paar kwartier hel...
ben blij dat ik er zelf geen last van heb, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen die er zoveel last van hebben en geen goed werkend middel er tegen hebben gevonden, gewoon niet meer gaan reizen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_37601078
buis van eustachius is dat
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:36:41 #58
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37603647
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:05 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Het gaat er óók om dat ze warm zijn, slimmerik. Pas toen ik de vorige keer ging vliegen vertelde iemand me in het vliegtuig dat het zou helpen, dus toen had ik eventjes géén tijd meer om bekertjes te kopen in hartje Turkije.
Onzin Wijsneus!

Ik vlieg best regelmatig en gebruik gewoon koude natte.... warm maakt dus geen KUT uit....
want koud werkt gewoon dus waarom zou je warme gebruiken... Onzin dus...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37604252
Ik heb er ook heel erg last van ik dacht ook altijd dat ik niet kon klaren, maar uiteindelijk lukte dat toch.
helemaal uitademen, neus dichtknijpen, druk op je neus en voila.
Life sucks
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:24:10 #60
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37604607
ik kan t wel... maar t doet FUCKING VEEL PIJN!!!
echt dat is zo'n klote gevoel...
best wel jammer want ik zou graag es duiken.. maarja dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
( althans, nu mischien wel sinds ik gisteren die zwembril zag met oordoppen )
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:59:21 #61
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_37605591
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:55 schreef Suuz_ het volgende:
bleek echt door die oorontsteking te komen had ik eigenlijk vantevoren moeten melden, wist ik veel...
Wat zou je er dan voor gekregen hebben ?
It's okay to be white
pi_37608610
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:29 schreef David Letterman het volgende:

[..]

jeetje, dat is dus een paar kwartier hel...
ben blij dat ik er zelf geen last van heb, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen die er zoveel last van hebben en geen goed werkend middel er tegen hebben gevonden, gewoon niet meer gaan reizen...
Ja, ruim drie kwartier de laatste keer.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37608636
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:36 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Onzin Wijsneus!

Ik vlieg best regelmatig en gebruik gewoon koude natte.... warm maakt dus geen KUT uit....
want koud werkt gewoon dus waarom zou je warme gebruiken... Onzin dus...
Good for you.

Alleen is er soms een verschil tussen wat bij de één wel werkt en bij de ander niet.

En verder mag je wat mij betreft je eigen geslachtsdeel als scheldwoord gebruiken.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:06:50 #64
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37609078
Ik zie kut niet als scheldwoord hoor! Kut is iets fijns...
Jammer genoeg zijn er te veel vaginisten op deze wereld die daar heel anders overdenken....

Maar goed... Heb je t wel eens koud geprobeerd dan? Wel lastig als warm alleen bij je werkt,
koud is veel makkelijker zelf mee te nemen...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:08:30 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37609124
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:43 schreef esnaider het volgende:
zorgen dat je de hele tijd slikt en je oren klaart wil wel helpen ja
verder kun je van die speciale oordopjes kopen, maar ik heb geen idee of dat echt werkt
Kost 1 euro bij de apotheek, van die blauwe air nogiets, en het werkt wel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37611019
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik zie kut niet als scheldwoord hoor! Kut is iets fijns...
Jammer genoeg zijn er te veel vaginisten op deze wereld die daar heel anders overdenken....

Maar goed... Heb je t wel eens koud geprobeerd dan? Wel lastig als warm alleen bij je werkt,
koud is veel makkelijker zelf mee te nemen...
Jep, en ook zonder, en earplanes, en kauwgum, en klaren. En alleen nat, warm en stevig aandrukken helpt.

Volgens de arts is er niets mis met mijn oren, dus ik ken de verklaring verder ook niet. En ach, als bekertjes maar helpen... Dan kan ik best alle vliegreizen aan.
(Je krijg wel behoorlijke spierpijn van drie kwartier die dingen tegen je hoofd aanduwen, maar-ja.)
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37615861
Ik heb hier ook ontzettend last van.
Zeker bij lange vluchten als je moet gaan dalen dan heb ik echt pijn aan mijn oren.
Om de pijn en dr uk te verzachten stop ik gewoon mijn vingers in mijn oor zodat het een soort luchtdicht is en dan verzacht de pijn weer.
Maar, als ik mijn vinger d'r weer uit haal dan heb ik weer pijn en moet ik steeds slikken en geeuwen om die druk uit mijn oren te krijgen.
Amstelveen de beste
  zondag 7 mei 2006 @ 19:15:44 #68
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_37635831
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer. Wat ik deed is kauwgom kauwen, het hielp niet echt. Wat mij wel hielp is slapen
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_37647043
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:15 schreef rakotto het volgende:
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer.
Grappig dat je dat zegt, mijn huisarts zei namelijk dat het probleem over de jaren heen weg zou kunnen gaan, maar zo niet, dan heb ik pech want er is niet veel tegen te doen.
  maandag 8 mei 2006 @ 06:43:36 #70
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_37648414
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:04 schreef Liejannuh het volgende:
Earplanes
Schijnt echt te werken, stond een artikel over in de intermediair.
Heb ze diverse keren gebruikt op charter vluchten. Met lijnvluchten heb ik weinig last van mijn oren, maar een charter kan voor mij vrij pijnlijk zijn. Het verschil tussen charter en lijndienst is dat een lijndienst langzamer daalt, een charter die wil nog wel is ff 10 KM dalen in 20 minuten en daar worden mijn oren niet vrolijk van.

Kortom met charters gebruik ik ze altijd en ze werken prima, heb een stuk minder last en loop na een landing niet 2 dagen met dichte oren.

Gelukkige laatste vakanties alleen lijndiensten gehad en dus ook geen problemen gehad!
pi_37648863
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:08 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk nog nooit bekertjes geprobeerd.
Of gewoon EarPlanes
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_37648917
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:19 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Of gewoon EarPlanes
Zoals ik al aangaf: dat werkt bij mij niet.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37651557
Ik had keer in buitenland een ongeluk gehad, oa hersenkneuzing, had veel hoofdpijn en achteraf oorletsel. Maar toen kreeg ik neusdruppels zodat ik minder/geen last van me oren zou krijgen in het vliegtuig. Dit werkte wel goed.

Paar maanden erna ging ik met vrienden op vakantie, op de terugweg erg veel last van me oren. Nog wel paar maandjes last van gehad (had niks met dat andere ongeluk te maken, want ging toen weer goed), gewoon zelfde wat andere mensen ook wellis hebben denk ik. Dat dichtknijpen en dan blazen schijnt trouwens niet zo goed te zijn.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:50:54 #74
16743 hp22
Bagger.
pi_37651609
Heb hier niet zo'n last van, het zit vaak even dicht tijdens het opstijgen en landen maar goed slikken helpt prima (slikken met of zonder snoepje maakt niet echt veel verschil)
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  maandag 8 mei 2006 @ 14:12:45 #75
24606 edsuit
kind of blue
pi_37656534
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:20 schreef David Letterman het volgende:
begint het bij bovenstaande "probleemvliegers" (met excuses, kon ff geen andere term verzinnen) gelijk bij de eerste aanzet van het dalen of is het maar een deel van de daling die problemen geeft?
Bij mij begint het zo'n beetje bij de eerste aanzet tot het dalen.
  maandag 8 mei 2006 @ 19:13:30 #76
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_37665970
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:50 schreef CySt het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, mijn huisarts zei namelijk dat het probleem over de jaren heen weg zou kunnen gaan, maar zo niet, dan heb ik pech want er is niet veel tegen te doen.
Ik heb geluk zo te zien.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:40:12 #77
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_37697673
Vorige week ook weer last gehad van hoofdpijn (in het voorhoofd) en de oren. Op de terugweg maar eens Earplanes geprobeerd (8euro @ Transavia). Ze werkten redelijk goed en verminderden de hoofdpijn. Van mn oren heb ik helemaal geen last gehad
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_37744506
Zelf gebruik ik altijd earplanes en ze werken wel degelijk. Je moet ze wel goed aandrukken!
Ik doe ze in bij het stijgen en het dalen, en bij het dalen een (1) uur voor het dalen al in doen. Dan werken ze het beste.

Bij het stijgen neemt de luchtdruk af en ontstaat er een overdruk in het oor, waardoor het trommelvlies naar buiten wordt gedrukt. Slikken of gapen wil dan helpen. Bij het dalen neemt de luchtdruk toe en ontstaat er een onderdruk in het oor (de luchtdruk buiten wordt groter dan binnen in het oor). Het trommelvlies wordt hierdoor naar binnen gedrukt.

Earplanes zorgen ervoor dat op een geleidelijke manier de druk in de gehoorgang verandert, waardoor de buis van Eustachius beter in staat is de drukveranderingen op te vangen.

Ear-Planes bestaan uit twee elementen, namelijk een oorplug gemaakt van siliconen en een keramisch dat de druk regelt. Het zeer zachte siliconen deel heeft een aantal lamellen die ervoor zorgen dat er een luchtdichte afsluiting in het oorkanaal ontstaat (vandaar dus het aandrukken/draaien en nee niet tot je trommelvlies). Het keramische element op zijn beurt zorgt ervoor dat de luchtdrukverschillen geleidelijk aan doorgegeven worden.

Verder gebruik ik ook neusspray, dit houd de buis de Neusholte open (als deze verstopt zit wat vaak de oorzaak is van de aanhoudende pijn). Vaak merk je het niet dat deze verstopt zit, dus dat kan ook als je niet verkouden bent.

Jeroen
de ene die rent voor zijn leven, de andere wandelt heel rustig voorbij
pi_37757318
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef Vince22 het volgende:
Heb ook gehoord van EarPlanes.... iemand hier ervaring mee?
M'n ma heeft die dingen ook
Zien er echt niet uit, maar ze schijnen te werken bij haar...
Ik houd het bij kauwgom/ zuurtjes en dan regelmatig slikken... Dat werkt prima voor mij
pi_37757736
veel proberen te gapen, en bij het landen neus dichtknijpen, een beetje druk erop zetten en slikken. bij het stijgen juist "zuigen" met je longen en slikken.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 04:14:58 #81
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780413
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:32 schreef Byte_Me het volgende:
veel proberen te gapen, en bij het landen neus dichtknijpen, een beetje druk erop zetten en slikken. bij het stijgen juist "zuigen" met je longen en slikken.
En dat allemaal op het juiste moment anders zit je straks nog met een dicht oor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37784914
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:36 schreef gewissies het volgende:
-lang verhaal-
Bedankt voor je uitgebreide post! Is het slim om die Earplanes bij opstijgen al in te doen, als je bij het opstijgen geen last hebt van pijn? En ik ga naar Turkije, dat is hooguit 3,5 uur vliegen, dan kan ik die eaplanes in princiepe gewoon de hele vlucht inhouden toch?
pi_37839840
Goh, ben blij dat ik dit topic heb gevonden want misschien kan ik wat mensen helpen met mijn verhaal.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 4 , 5 was veel last gehad van oorontstekingen. Ik heb daarom ook buisjes gehad. Hierdoor kan ik nu mijn oren niet klaren. Tenminste dat is wat de dokter tegen me zei toen ik het verhaal van pijn bij het vliegen en duiken vertelde.

Ik kwam erachter toen ik voor de eerste keer transatlantisch ging vliegen. Ik had een tussenstop in Frankfurt en dacht tijdens de landing echt dat ik flauw ging vallen van de pijn. Dit viel gelukkig wel mee maar de pijn was echt niet normaal. Mijn kaken voelden ook verdoofd, kortom, het was geen kwestie van even op een zuurtje zuigen, een keer slikken en het was over.

Toen ik de dokter dit verhaal vertelde, zei hij me dat ik veel neusspray moest gebruiken en dat dat wel zou helpen.
Niet dus, de volgende keer vliegen had ik toch weer enorme pijn in mijn oren en dacht dat dat dan maar iets zou zijn waarmee ik moest leren leven, dat ik mijn oren niet kan klaren.

Ik heb dit verhaal tegen een toenmalige collega verteld. Zei vertelde me dat ze hier ook zo'n last van had , vooral bij het duiken. Ze had hier iets op gevonden. Ze nam het anti-allergie medicijn Zyrtec en wat neusspray voor het duiken en had nergens meer last van. Ik nam me voor dit de volgende keer als ik moest vliegen ook eens te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik was helemaal verbaasd. Ik had echt nergens last van. Kortom, voor mij was dit een wondermiddel, Zyrtec. Misschien dat het dit voor andere mensen ook kan zijn? Het is tegenwoordig gewoon vrij verkrijgbaar, zonder recept, bij drogist of apotheek.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:45:06 #84
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37839893
Wat een flikkers weer van die earplanes:
quote:
EarPlanes Volwassenen ( vanaf 11 jaar) 1 x ¤ 8,95 ¤ 8,95
Orderkosten ¤ 2,50
Totaal ¤ 11,45
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37840136
Ik heb het ook. Na de eerste keer ben ik naar de dokter moeten gaan om m'n trommelvliezen te laten "uitdeuken". Heel bizar, je moet een slok water nemen, dokter gaat met zo'n ballon-ding aan je neus, als hij JA zegt moet je het water doorslikken en spuit hij lucht in je neus. Zelfde principe als neus klaren, alleen heb je wat meer kracht, ik kreeg het zelf nl. niet meer voor elkaar.

Daarna idd allergietabletten.

Laatste keer earplanes gekocht, op de heenvlucht de hele vlucht ingelaten. Resultaat: PIJN PIJN PIJN. Terugvlucht de bijsluiter gelezen en ze na opstijgen uitgedaan en toen half uurtje voor de landing weer in. Het hielp echt wel!! Wel blijven kauwen en rare bekken trekken, maar het was te doen.

Heb nu Flixonase en Aerius, maar vanwege ontsteking van mijn holtes (huisstofmijtallergie).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 15 mei 2006 @ 11:56:54 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37840239
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:43 schreef Apache4U het volgende:
Goh, ben blij dat ik dit topic heb gevonden want misschien kan ik wat mensen helpen met mijn verhaal.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 4 , 5 was veel last gehad van oorontstekingen. Ik heb daarom ook buisjes gehad. Hierdoor kan ik nu mijn oren niet klaren. Tenminste dat is wat de dokter tegen me zei toen ik het verhaal van pijn bij het vliegen en duiken vertelde.

Ik kwam erachter toen ik voor de eerste keer transatlantisch ging vliegen. Ik had een tussenstop in Frankfurt en dacht tijdens de landing echt dat ik flauw ging vallen van de pijn. Dit viel gelukkig wel mee maar de pijn was echt niet normaal. Mijn kaken voelden ook verdoofd, kortom, het was geen kwestie van even op een zuurtje zuigen, een keer slikken en het was over.

Toen ik de dokter dit verhaal vertelde, zei hij me dat ik veel neusspray moest gebruiken en dat dat wel zou helpen.
Niet dus, de volgende keer vliegen had ik toch weer enorme pijn in mijn oren en dacht dat dat dan maar iets zou zijn waarmee ik moest leren leven, dat ik mijn oren niet kan klaren.

Ik heb dit verhaal tegen een toenmalige collega verteld. Zei vertelde me dat ze hier ook zo'n last van had , vooral bij het duiken. Ze had hier iets op gevonden. Ze nam het anti-allergie medicijn Zyrtec en wat neusspray voor het duiken en had nergens meer last van. Ik nam me voor dit de volgende keer als ik moest vliegen ook eens te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik was helemaal verbaasd. Ik had echt nergens last van. Kortom, voor mij was dit een wondermiddel, Zyrtec. Misschien dat het dit voor andere mensen ook kan zijn? Het is tegenwoordig gewoon vrij verkrijgbaar, zonder recept, bij drogist of apotheek.
Hm staat genoteerd. Ik heb niet altijd pijn bij het landen, maar als het weer eens zover is is het ook heel vervelend. Niet zozeer de pijn zelf als de naweeen. Ik ben weleens drie weken nagenoeg doof geweest. Mijn huisarts heeft wel naar mijn trommelvliezen gekeken maar zei dat er niets aan te doen was behalve afwachten. Ik ben heel bang dat zoiets in de toekomst weer gebeurt. Gelukkig viel het de laatste 2 vluchten erg mee, toen was ik alleen tijdens het landen volledig doof
pi_37840259
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:47 schreef CySt het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide post! Is het slim om die Earplanes bij opstijgen al in te doen, als je bij het opstijgen geen last hebt van pijn? En ik ga naar Turkije, dat is hooguit 3,5 uur vliegen, dan kan ik die eaplanes in princiepe gewoon de hele vlucht inhouden toch?
Nee doe maar niet de hele vlucht inhouden! Heb ik op de heenvlucht naar Barcelona gedaan en dan helpen die dingen helemaal niks Echt gruwelijk zeer doet het.

Terugvlucht precies de bijsluiter gevolgd en dat ging stukken beter. Nog wel een beetje pijn, maar niet die gruwelijk waarbij het lijkt alsof je oren uit je hoofd gaan spatten... *ril*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_37840335
Oja, bij anti-allergiemiddelen wel even opletten. Zoiets als Flixinase bijvoorbeeld, heeft 14 dagen nodig om tot een goeie werking te komen. Prevalin ook. Dus je kunt beter vantevoren al wat beginnen met het gebruik ervan.

Aventura> Ik was ook keidoof toen. Ontzettend irritant.
Ik heb als kind zijnde trouwens ook vaak oorontstekingen enzo gehad.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_37840670
Ben ik even blij dat ik dit topic ben tegengekomen!
Vorig jaar verging ik van de pijn bij de landing en had ik na anderhalve dag nog last van me oren.
Ik ga maar eens even kijken welke van de tips ik ga opvolgen.
pi_37841617
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:00 schreef Syrena het volgende:
Oja, bij anti-allergiemiddelen wel even opletten. Zoiets als Flixinase bijvoorbeeld, heeft 14 dagen nodig om tot een goeie werking te komen. Prevalin ook. Dus je kunt beter vantevoren al wat beginnen met het gebruik ervan.
Zyrtec werkt ongeveer anderhalf uur na inname meen ik me te herinneren maar lees voor de zekerheid de bijsluiter even. Ik neem in iedergeval altijd een pilletje anderhalf uur voor vertrek en anderhalf uur voor de landing.
De generieke naam is trouwen cetirizinedihydrochloride.
pi_37847703
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:00 schreef Syrena het volgende:
Oja, bij anti-allergiemiddelen wel even opletten. Zoiets als Flixinase bijvoorbeeld, heeft 14 dagen nodig om tot een goeie werking te komen. Prevalin ook. Dus je kunt beter vantevoren al wat beginnen met het gebruik ervan.

Aventura> Ik was ook keidoof toen. Ontzettend irritant.
Ik heb als kind zijnde trouwens ook vaak oorontstekingen enzo gehad.
Klopt, ik moet een week van te voren ermee beginnen (met Fixonase dus).
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:45 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een flikkers weer van die earplanes:
[..]

quote:
AquaEars Volwassenen ( vanaf 11 jaar) 1 x ¤ 8,95 ¤ 8,95
EarPlanes Volwassenen ( vanaf 11 jaar) 1 x ¤ 8,95 ¤ 8,95

Orderkosten ¤ 2,50
Totaal ¤ 20,40
Ik vind het best meevallen hoor..
pi_37847769
Bij elke apotheek en drogist kun je zo earplanes halen, a 8,95
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 12 juni 2006 @ 00:30:06 #93
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_38767442
Transavia had ze in mn vlucht gister ook aanboord voor 8,- per paar.
pi_38773479
Nou, hier komt mijn ervaring ermee. Op de heenweg had ik ze in gedaan, rechteroor nergens last van, linkeroor op een gegeven moment bij het landen stekende pijn als naalden, het duurde een minuut een toen siste mijn oren leeg, zo klonk het althans.

Op vakantie oorontsteking opgelopen alleen maar door een beetje op de bodem van het zwembad te gaan zitten om onder water foto's te maken. Dokter zei dat ik gewoon alles kon doen, en gaf me dus geen negatief vliegadvies. Ik heb sinds woensdag aan de anti-biotica gezeten en dat werkte prima, geen pijn meer enzo, dus ben ik gaan vliegen.

In het vliegtuig (in de lucht) vroeg ik aan de stewardess of ze nog iets wist om last van oorontsteking te verminderen. Toen zei ze tegen me dat ik helemaal niet had mogen vliegen. Ze vertelde dat een collega van haar 40% minder hoort omdat ze toch met oorontsteking was gaan vliegen. Dus had ze nog van die bekertjes gemaakt, maar hielp geen fuck, oren zaten nog steeds dicht.

Uiteindelijk maar gewoon de earplanes in gedaan, strak ingedraaid en tijdens het landen beide kanten gewoon aangeduwd, zodat ze zo strak mogelijk zaten, ze zo vast gehouden de gehele landing en veel kauwgum gekauwd. Geen pijn gehad, what so ever.

Conclusie, als ik ze vergelijk met wat ik normaal gesproken ervaar qua pijn, werken ze bij mij extreem goed. Dat ik zelfs met een (helende) oorontsteking geen pijn heb gehad is toch wel erg knap. Ik kan ze aan iedereen aanraden, gewoon proberen, en diep in je oor doen, zodat er geen lucht langs kan, alleen door het buisje..
  maandag 12 juni 2006 @ 22:43:30 #95
83046 Nino
carpe diem!
pi_38795526
Neusdruppels of een spraytje geven mij wel wat verlichting. Geruime tijd van te voren al gebruiken. Flesje spa blauw leegdrinken tijdens het landen helpt ook.
pi_39015617
Er zijn ook van die speciale snoepjes/kawgom voor in 't vliegtuig.
Amstelveen de beste
pi_39026390
M'n oren dat gaat wel tijdens het vliegen, zeker met die oordopjes.
Maar wat doen jullie tegen droge ogen? Ik draag geen lenzen, maar heb zo'n vreselijke last van droge ogen....is hier iets tegen te doen? Speciale druppels?
(heb in het najaar een 24-uurs vliegreis in het vooruitzicht....)
pi_39028434
Ik heb er ook altijd last van. Vorige maand op de heenreis naar Canada had ik er echter geen last van, maar vorige week op de terugweg weer wel.

Zondag ben ik gaan parachutespringen, tijdens die vrije val daal je nog veel sneller dan in een vliegtuig, toen ging ik wel even halfdood van de pijn... Maar goed, dat moet je er voor over hebben....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_39047676
Ik had er als klein kind veel last van zere oortjes, eigenlijk meer dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan.

Nu ik de laatste jaren intensief rondvlieg merk ik het niet eens meer. Af en toe klaren en verder niet meer aan denken, dat werkt denk ik het beste. Als je je er constant mee bezig houdt, wordt het er niet fijner op.

Kiwigirl, wat je tegen droge ogen kan doen weet ik niet, het is nou eenmaal een droge omgeving Een tip die ik je wel kan meegeven is om op te passen met vingers in je mond/ogen wrijven. Je kan je voorstellen dat een vliegtuig intensief wordt gebruikt---->veel mensen---> veel bacillen. Je zal niet de eerste zijn die 1 of andere vervelende (oog) infectie oploopt zo aan het begin van de vakantie.

pi_39054013
Ik heb zo mijn eigen manieren van de pijn verzachten tijdens het dalen van eeen vliegtuig.
Ongeveer 2 jaar geleden ging ik naar Bangkok met het vliegtuig en éénmaal bij de nadering van Bangkok int. Airport ging het vliegtuig snel dalen.
Ik kreeg veel pijn in mijn horen en ik koorde toen minderen ik voelde echt de druk.
Toen ik dit voelde ging ik een aantal keren proberen te gapen om te zorgen dat de druk verdween.
Ik deed dit en toen had ik mijn duim tegen mijn ooringang gezet, en dit helpte.
De druk werd niet erger.

A.s donderdag ga ik weer naar Thailand en dan ga ik kijken hoe het deze keer zal aflopen.
Amstelveen de beste
pi_39065526
Thanks Bowny
Het is inderdaad een droge omgeving, daar is niets aan te doen. Zal eens kijken of er eenvoudige oogdruppels te verkrijgen zijn, gewone zoutoplossing ofzo.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:47:02 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_39073543
ik heb ook altijd last van mijn oren tijdens het stijgen en dalen, duurt 30 minuten en dan is het over
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:40:58 #103
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_39104206


Earplanes zijn TOP!
Ze werken prima. Sinds ik die dingen heb, nooit meer last gehad van mijn oren bij het vliegen. Als je zo een half uurtje voor je gaat vliegen indoet, is stijgen geen probleem meer...

Een verademing, want voordat ik die dingen ontdekte had ik soms de hele vakantie last van "dichte" oren. Waren ze net weer open, ging ik weer naar huis

Voor ¤ 7,50 niet gaan kloten met bekertjes en servetjes... Maar comfortabel die oorplugjes gebruiken..!
pi_39110064
Ik vlieg zaterdag naar Mexico en ben ook al weer bang voor de oorpijn ... Vooral bij het dalen heb ik verschrikkelijke last van. Vorig jaar heb ik earplanes gekocht maar die hielpen niet zo goed bij mij...
Ik zit nu nog met een bijkomend probleem, heb al de hele week last van m'n oren, net alsof ik al van het vliegtuig kom terwijl ik nog moet vertrekken. Dus het wordt ofwel nog erger door te vliegen ofwel schiet het er plots uit. Laat ons hopen op het laatste .
pi_39111862
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:40 schreef Sammy3000 het volgende:
[afbeelding]

Earplanes zijn TOP!
Ze werken prima. Sinds ik die dingen heb, nooit meer last gehad van mijn oren bij het vliegen. Als je zo een half uurtje voor je gaat vliegen indoet, is stijgen geen probleem meer...

Een verademing, want voordat ik die dingen ontdekte had ik soms de hele vakantie last van "dichte" oren. Waren ze net weer open, ging ik weer naar huis

Voor ¤ 7,50 niet gaan kloten met bekertjes en servetjes... Maar comfortabel die oorplugjes gebruiken..!
Ja, maar het is bij iedereen anders he. (zie dit topic) Ik denk dat je eerst maar moet proberen wat bij je werkt.
pi_40679960
tvptje

[edit]
ik haal ze vanmiddag ff bij apotheek!
Dit keer zonder signature
pi_40680385
maar als je ze indoet als je in het vliegtuig zit (voor het opsteigen) en je doet ze in als ze zeggen dat ze gaan dalen.. dan is het toch goed?
Dit keer zonder signature
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:37:59 #108
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_40680961
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:11 schreef Ericjuh het volgende:
maar als je ze indoet als je in het vliegtuig zit (voor het opsteigen) en je doet ze in als ze zeggen dat ze gaan dalen.. dan is het toch goed?
Ik doe ze altijd in ongeveer een uur/1,5 uur voor geplande landingstijd. De druk is dan hetzelfde als wanneer ze het landen aangeven, maar ik neem altijd het zekere voor het onzekere. Ze werken bij mij in elk geval prima! Oja, wattenstaafje om je oor een beetje schoon te maken is handig! Anders worden die dingen zo gauw vies
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_40713960
je kan oordopjes kopen bij apotheek zoals etos, kruidvat.
WOOK
pi_40724087
keb 8 euro betaald voor de dopjes.. gewoon bij apotheek!!
Dit keer zonder signature
pi_40734208
Voor de eerste keer geen last gehad bij het dalen toen we terugkwamen (heenweg wel wat).

Was de tweede vakantie dat ik Earplanes gebruikte
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_40736225
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:00:36 #113
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40778192
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:41 schreef Harmen1984 het volgende:
Zondag ben ik gaan parachutespringen, tijdens die vrije val daal je nog veel sneller dan in een vliegtuig, toen ging ik wel even halfdood van de pijn... Maar goed, dat moet je er voor over hebben....
Zodra je de parachute opengetrokken hebt en alle procedures uitgevoerd hebt moet je gaan klaren.
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Oh ja, neus dichtknijpen met je vingers en door je neus proberen uit te blazen.

*PLOP*
PLOP is misschien een beetje overdreven maar zo hef je het drukverschil wel op. Naarmate je vaker springt heb je minder last van je oren. Zelfde geldt dus ook voor vliegen.

Owh en iedereen die bang is dat zijn of haar trommelvlies scheurt... dat valt in de praktijk wel wat mee. Ik ken geen enkele parachutist die daar ooit last van gehad heeft en vanaf 4 a 5 km tot 1 km kost in tijd ongeveer 1 minuut...

Iedereen die er veel last van heeft heeft -volgens mijn keuringsarts- een vernauwde buis van eustachius. oplossing is veel hoogteverschil zodat je buis van eustachius went aan de hoogte (druk) verschillen.
Neerkomen wel!
pi_43338794
Mijn broer en ik willen deze zomer onze familie bezoeken in Griekenland. Maar sinds de laatste vakantie van mijn broer durft hij niet meer in het vliegtuig. We zouden dus in eerste instantie met de trein gaan, maar hij heeft zich toch over laten halen om iig te kijken naar een oplossing voor zijn probleem.

Het is dus zo dat hij vooral met stijgen en landen ontzettende druk op zijn oren krijgt dat zo erg doordringt naar zijn slapen en het gedeelte achter z'n ogen dat hij er letterlijk helemaal gek van wordt. Hij heeft dan het gevoel dat zijn ogen uit zn kassen gaan springen. Beeld je de meest doordringende koppijn in die je hebt gehad, verviervoudig het, en je hebt een beetje het idee wat hij dan voelt. Het is dus geen 'normale' oorpijn bij het landen en opstijgen van een vliegtuig. Hij wordt gewoon compleet gestoord door de pijn. Nietecht veilig om mee in een vliegtuig te gaan zitten dus.
Maar het schijnt dat hier medicijnen voor zijn. Heeft iemand hier die weleens gebruikt, en hielp het? Misschien zijn het dezelfde medicijnen die je gebruikt als je gaat duiken en niet tegen de druk kan.

Als iemand er meer vanaf weet, laat het dan ajb weten!!!
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:21:49 #115
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43338870
Is al een topic over geweest, zoek even. Ging over earplanes. Probeer die dingen eens. Ik heb er zelf ook veel last van gehad, maar sinds die earplanes niet meer.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_43338956
Iemand die ik ken heeft buisjes laten zetten voor dit probleem en daarna ging het vliegen zonder problemen.
pi_43338991
Ik heb gezocht, maar kon niks vinden.
Bovendien helpen oordoppen niet. Hij heeft echt alles al geprobeerd. Behalve dus echt medicijnen.
Zoals ik al zei, het is geen reguliere oorpijn die hij heeft. Het gaat wel een paar stappen verder.
pi_43339474
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Ska-te het volgende:
Ik heb gezocht, maar kon niks vinden.
Bovendien helpen oordoppen niet. Hij heeft echt alles al geprobeerd. Behalve dus echt medicijnen.
Zoals ik al zei, het is geen reguliere oorpijn die hij heeft. Het gaat wel een paar stappen verder.
Medicijnen gaat niet helpen, ja of je moet iets nemen waarvan hij compleet van de wereld is. Die buisjes zorgen er voor dat de druk in de oren en de omgeving (cabine) gelijk is.
pi_43340027
bij mij werkte gewoon flink kauwgom kauwen! geen idee of dit een wetenschappelijk verantwoorde oplossing is
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:50:00 #120
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43340096
Kauwgom werkt met deze klachten niet meer Robin. Ik dacht aan earplanes, dat zijn drukregulerende doppen, dus geen gewone oordoppen.
Als dat ook niet werkt wordt het toch een stel zware medicijnen ofzo.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_43343722
Wat ook heel goed helpt is je neus dichtknijpen en dan door je neus ademen. Dit gebruiken duikers ook altijd als middel tegen de veranderende druk op je oren. Het gaat alleen wat minder goed als je ook verkouden bent, omdat alles dan een beetje verstopt zit. Daarom heb je vaak ook meer last van je oren en sinussen als je verkouden bent

Misschien is het nog wel handig om even te vermelden waarom je bij veranderende druk last krijgt van je oren. Zoals je op de middelbare school geleerd hebt geldt de ideale gaswet pV = constant, waarbij p de druk is en V het volume van het gas. Dit betekent dat als bijvoorbeeld de omgevingsdruk hoger word, het volume van de lucht in je binnenste oorholte kleiner word, waardoor o.a. het trommelvlies deels naar binnen gedrukt wordt. Om dit te voorkomen moet je dus extra lucht naar je holtes aanvoeren zodat het volume weer normaal wordt. Dit doe je bijvoorbeeld dus door je neus te ademen terwijl je hem dichtknijpt.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_43382831
Kan zijn dat de buis van eustagius (of hoe je dat ook spelt, zit tussen oor en en neus) te smal is, heb er ook last van allleen bij zwemmen. Rare is bij vliegen geen probleem heb, alleen als ik verkouden ben (dan een paar dagen van te voren je neus druppelen). De een reageert gevoeliger dan bij de ander (mijn moeder heeft er wel erg last van).

Ooit meegemaakt in vliegtuig dat iemand ook last had dit soort ellende, maar gelukkig kwam een stewardess met twee bekertjes met vochtige watten erin die je op je oorschelp moet doen tijdens het opstijgen. Schijnt te helpen, weet niet of dit de oplossing is, maar voor zekerheid zou je langs een KNO arts moeten gaan voor advies.
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_43394955
Thanks Hij is sowieso altijd verkouden omdat zijn tussenschot in z'n neus scheefstaat (net als ik, maar ik heb er geen last van). Het schijnt dus zo te zijn dat mensen die dat hebben al meer last kunnen krijgen.
Ik zal eens tegen hem zeggen dat hij naar de KNO arts moet gaan. Die kan inderdaad meer vertellen. Had alleen gehoopt dat iemand er hier ervaring mee zou hebben.
pi_43398151
Veel andere tips ook in: Last van de oren met vliegen?

Deze worden binnenkort gemerged
pi_49784694
Ik ben gisteravond geland, maar m'n rechteroog zit nog steeds dicht! De "druk" lijkt er ook af? Als je normaal gesproken op je oor duwt heb je een soort druk, ,maar die heeft m'n rechteroor niet. Het voelt echt "verstopt". Ik heb altijd een verschrikkelijke last in een vliegtuig. Kan er schade zijn? Of komt het wel weer goed?
pi_49784721
Gek dat mensen in een gewoon passagiersvliegtuig hier zoveel last van hebben. Je moet gewoon klaren als je de druk op voelt bouwen. Gewoon neus dichtknijpen en uitblazen tot je plop hoort/voelt. Simple as that.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:06:52 #127
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49803214
ok volgende keer doe ik

Zyrtec nemen
neusspray...
kaugom kauwen
zuurtjes zuigen..
slikken
gapen
earplugs nemen..
2 bekertjes met natte watten
en een Pro Ear duikbril op!!

Thailand here i come!!!!!!!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:07:44 #128
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49803231
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Gek dat mensen in een gewoon passagiersvliegtuig hier zoveel last van hebben. Je moet gewoon klaren als je de druk op voelt bouwen. Gewoon neus dichtknijpen en uitblazen tot je plop hoort/voelt. Simple as that.
ja sommige hebben last van hun oren...
andere kunnen niet lezen... iedereen heeft iets he...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_49804035
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:50 schreef moz het volgende:
Ik ben gisteravond geland, maar m'n rechteroog zit nog steeds dicht! De "druk" lijkt er ook af? Als je normaal gesproken op je oor duwt heb je een soort druk, ,maar die heeft m'n rechteroor niet. Het voelt echt "verstopt". Ik heb altijd een verschrikkelijke last in een vliegtuig. Kan er schade zijn? Of komt het wel weer goed?
Hoe jij het beschrijft heb ik ook een keer gehad, bij mij heeft het een week geduurd en tijdens die week leek mijn oor het ene moment dichter te zitten dan het andere moment. Maar na die week is hij open gebleven
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49826996
Ik had er eerder ook veel last van maar ik heb een truukje gevonden. Bij de voorvorige vakantie heb ik veel in bussen gezeten in het andes gebergte waar je ook vaak stijgt en daalt. En vaak gingen dan ook mijn oren dicht zitten... Door te experimenteren tijdens die lange ritten (Had toch niks anders te doen) lukt het mij om de spieren in mijn kaak te bewegen die je als je gaapt ook gebruikt om de buis van eustatius te openen. Oftewel "plop" te doen zonder neus dicht te knijpen enzo. Ideaal! Ben nu bezig met een duik cursus en daar komt het ook verrekte goed van pas.. Het is moeilijk uit te leggen maar als je een tijdje experimenteerd moet het wel lukken gok ik.. Binnen de duikwereld heet het in engels "Voluntary Tubal Opening" Volgens even google'en:

V O L U N TA R Y
T U B A L O P E N I N G
HOW TO DO I T: Contract the muscles
in your soft palate (the back of the roof
of your mouth) and throat while pushing
your jaw forward and down. It should feel
like yawning with your mouth closed, like
you might do when trying to be polite
during a boring conversation.

Als ik 't maar regelmatig doe tijdens het dalen heb ik nergens last van.
Dit is een Signature....
  zondag 27 mei 2007 @ 21:41:22 #131
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_49833062
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Gek dat mensen in een gewoon passagiersvliegtuig hier zoveel last van hebben. Je moet gewoon klaren als je de druk op voelt bouwen. Gewoon neus dichtknijpen en uitblazen tot je plop hoort/voelt. Simple as that.
Zelfs dat hoefde ik niet eens, ik ben 3 weken geleden voor het eerst met een vliegtuig geweest maar ik hoefde alleen maar even met het opstijgen en landen één of twee keer te slikken en dat was het..
pi_49833884
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:38 schreef virl3 het volgende:


V O L U N TA R Y
T U B A L O P E N I N G

Als ik 't maar regelmatig doe tijdens het dalen heb ik nergens last van.
Ja, dat doe ik ook, maar ik heb het altijd al gekund. Als je 'gevonden' hebt welke spieren het zijn is er niets aan.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 27 mei 2007 @ 22:33:39 #133
21503 Vava
Zoix!!
pi_49834866
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:04 schreef charon het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik ook, maar ik heb het altijd al gekund. Als je 'gevonden' hebt welke spieren het zijn is er niets aan.
Dat kan ik ook wel maar dat werkte niet toen ik na het vliegen een week lang een dicht oor had Maar normaal helpt dat inderdaad wel goed!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49835440
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:38 schreef virl3 het volgende:
Ik had er eerder ook veel last van maar ik heb een truukje gevonden. Bij de voorvorige vakantie heb ik veel in bussen gezeten in het andes gebergte waar je ook vaak stijgt en daalt. En vaak gingen dan ook mijn oren dicht zitten... Door te experimenteren tijdens die lange ritten (Had toch niks anders te doen) lukt het mij om de spieren in mijn kaak te bewegen die je als je gaapt ook gebruikt om de buis van eustatius te openen. Oftewel "plop" te doen zonder neus dicht te knijpen enzo. Ideaal! Ben nu bezig met een duik cursus en daar komt het ook verrekte goed van pas.. Het is moeilijk uit te leggen maar als je een tijdje experimenteerd moet het wel lukken gok ik.. Binnen de duikwereld heet het in engels "Voluntary Tubal Opening" Volgens even google'en:

V O L U N TA R Y
T U B A L O P E N I N G
HOW TO DO I T: Contract the muscles
in your soft palate (the back of the roof
of your mouth) and throat while pushing
your jaw forward and down. It should feel
like yawning with your mouth closed, like
you might do when trying to be polite
during a boring conversation.

Als ik 't maar regelmatig doe tijdens het dalen heb ik nergens last van.
Dat kan ik ook, maar het helpt niet in het vliegtuig. Ik heb altijd gigantisch veel pijn bij het landen, maar ik kan er ook niet echt iets tegen doen op zo'n moment. Vorig jaar zat ik huilend, ineengekrompen van de pijn op mn stoeltje tijdens de landing. Ik ga dit jaar maar eens van die oordoppen kopen, en heel hard hopen dat het helpt
  maandag 28 mei 2007 @ 19:46:32 #135
147737 GGras
Ik chock niet!!
pi_49862088
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ok volgende keer doe ik

Zyrtec nemen
neusspray...
kaugom kauwen
zuurtjes zuigen..
slikken
gapen
earplugs nemen..
2 bekertjes met natte watten
en een Pro Ear duikbril op!!

Thailand here i come!!!!!!!
haha tja

Heb zelf bijna nooit last gehad van mijn oren, de vorige keer voor het eerst en die pijn wil ik niet nog een keer meemaken. Pas na twee weken deed mijn rechteroor het weer :S Misschien ga ik voor deze zomer die 'EarPlanes' aanschaffen..
14 07 07
  maandag 28 mei 2007 @ 19:47:15 #136
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49862113
Veel geeuwen.
pi_49879613
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:33 schreef Vava het volgende:

[..]

Dat kan ik ook wel maar dat werkte niet toen ik na het vliegen een week lang een dicht oor had Maar normaal helpt dat inderdaad wel goed!
M'n oren zitten nog steeds potdicht Het begint nu toe wel te irriteren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:44:31 #138
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_49879899
Earplanes
Echt, verlicht een hele bult van de pijn.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:41:27 #139
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_49891068
Heb er alleen last van als ik verkouden ben, anders niet. Voor een vlucht van Rome naar Milaan was ik verkouden en de volgende dag was er een trouwerij die ik wilde 'horen', dus hebben we een auto gehuurd en zijn maar gaan rijden. Vanaf Milaan hebben we wel gevlogen 2 dagen later en dat was niet fijn omdat we nog steeds verkouden waren. De vlucht een week later was weer beter omdat ik weer door m'n neus kon ademen.

Verkoudheid en vliegen..
reset
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:57:19 #140
21503 Vava
Zoix!!
pi_49898584
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:41 schreef Individual het volgende:
Verkoudheid en vliegen..
Idd dat maakt het nog erger.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_50270060
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:43 schreef Apache4U het volgende:
Goh, ben blij dat ik dit topic heb gevonden want misschien kan ik wat mensen helpen met mijn verhaal.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 4 , 5 was veel last gehad van oorontstekingen. Ik heb daarom ook buisjes gehad. Hierdoor kan ik nu mijn oren niet klaren. Tenminste dat is wat de dokter tegen me zei toen ik het verhaal van pijn bij het vliegen en duiken vertelde.

Ik kwam erachter toen ik voor de eerste keer transatlantisch ging vliegen. Ik had een tussenstop in Frankfurt en dacht tijdens de landing echt dat ik flauw ging vallen van de pijn. Dit viel gelukkig wel mee maar de pijn was echt niet normaal. Mijn kaken voelden ook verdoofd, kortom, het was geen kwestie van even op een zuurtje zuigen, een keer slikken en het was over.

Toen ik de dokter dit verhaal vertelde, zei hij me dat ik veel neusspray moest gebruiken en dat dat wel zou helpen.
Niet dus, de volgende keer vliegen had ik toch weer enorme pijn in mijn oren en dacht dat dat dan maar iets zou zijn waarmee ik moest leren leven, dat ik mijn oren niet kan klaren.

Ik heb dit verhaal tegen een toenmalige collega verteld. Zei vertelde me dat ze hier ook zo'n last van had , vooral bij het duiken. Ze had hier iets op gevonden. Ze nam het anti-allergie medicijn Zyrtec en wat neusspray voor het duiken en had nergens meer last van. Ik nam me voor dit de volgende keer als ik moest vliegen ook eens te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik was helemaal verbaasd. Ik had echt nergens last van. Kortom, voor mij was dit een wondermiddel, Zyrtec. Misschien dat het dit voor andere mensen ook kan zijn? Het is tegenwoordig gewoon vrij verkrijgbaar, zonder recept, bij drogist of apotheek.
ik quote m'n eigen post nog maar eens. Dit omdat het vakantieseizoen er weer aan komt en ik echt denk dat dit voor de meesten gaat werken. Ik heb een nieuwe baan en moet nu iedere week vliegen. Nooit meer last van m'n oren gehad. 1 keer vergeten zyrtec te nemen en 8 uur na landing zaten m'n oren nog dicht na veel pijn tijdens het landen.
Wat ik begrepen heb is dat zyrtec de buis van eustachius verwijdert. Volgens mij is dit de koppeling tussen je neus en je oor. Hierdoor kan het drukverschil wegvloeien. Hetzelfde effect zou bereikt kunnen worden door buisjes te nemen. Dan vloeit het drukverschil de andere kant op (trommelvliezen open) weg. Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over
pi_52113308
Ik ga het proberen, maar wel in combinatie met earplugs. Trouwens, ik hoop wel dat het de buis van Eustachius verwijdt ipv verwijdert, je hebt dat ding wel nodig namelijk
Het probleem dat 'wij' hebben is dat die buis niet goed werkt, niet elastisch genoeg is. Slikken, gapen, klaren e.d. kan dus niet. Oh ja, heb nu alvast Flixonase en ga ook nog aan de Otrivin. Als ik dán nog last heb dan verzoek ik een grote kerel offie mij alstublieft even knock-out wil slaan want zulke pijn is echt onvoorstelbaar ..
Draai het om.
pi_55273703
Weet iemand hier of dit dingetje een beetje goed werkt? Het heet N300 volgens google.




Schijnt volgens een vriend van me prima te werken Kan het enkel niet uittesten omdat hij nu een half jaar in Canada vertoeft. Maar wellicht heeft iemand van julie er ervaring mee?
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_55339348
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef Vince22 het volgende:
Heb ook gehoord van EarPlanes.... iemand hier ervaring mee?
Ja ik heb ze gekocht. Het werkt inderdaad. Helemaal pijnvrij is het niet.
pi_55340113
Ja de pijn. Dat is echt een pijn die ideaal is om mee te martelen ofzo.

Ik gebruik inmiddels dagelijks Flixonase en Mizollen (anti-allergie, net zoals Zyrtec) maar bij de laatste keer vliegen was het toch weer een martelgang. Earplanes had ik in.

In januari naar Cuba. Auw.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_55340151
Ik heb een medicijn van de dokter toegeschreven gekregen, weet niet meer wat het was, maar het werkte fantastisch vorig jaar .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 17 december 2007 @ 17:21:13 #147
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55340385
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:41 schreef Individual het volgende:
Heb er alleen last van als ik verkouden ben, anders niet. Voor een vlucht van Rome naar Milaan was ik verkouden en de volgende dag was er een trouwerij die ik wilde 'horen', dus hebben we een auto gehuurd en zijn maar gaan rijden. Vanaf Milaan hebben we wel gevlogen 2 dagen later en dat was niet fijn omdat we nog steeds verkouden waren. De vlucht een week later was weer beter omdat ik weer door m'n neus kon ademen.

Verkoudheid en vliegen..
Zo is het idd. September naar Madrid geweest, ongelooflijk veel last was idd verkouden. 2 weken later naar Australië alles bij elkaar 36x opstijgen en landen geen enkele keer last.

Verkouden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_55341837
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:36 schreef Goldfish80 het volgende:

[..]

Ja ik heb ze gekocht. Het werkt inderdaad. Helemaal pijnvrij is het niet.
ik heb ze ook gekocht.. ze werken bij mij helemaal niet. Als ik de oordopjes nog harder in mijn oren druk, dan druk ik ze er aan de andere kant weer uit.

Zelfs nog geen seconden plezier van gehad

volgens mij is de beste middel nog steeds neusdruppels. Ik las zelfs ergens dat je neusdruppels voor allergie moest gebruiken, maar volgens mij werd otrivin ook goed.
Dit keer zonder signature
pi_56693254
Vandaag stonden bij mij de tranen in mn ogen... Tijdens het landen kreeg ik verschrikkelijk veel last van mijn oren, ongelofelijk alsof ze met messen in je oren zitten te steken zo kun je de pijn het beste beschrijven. Ga onmiddelijk die earplanes kopen want dit wil ik niet meer meemaken
pi_56694641
Vliegen doe ik ook altijd met earplanes in. Nu heb ik alleen maar binnen Europa gevlogen, maar ik ga volgende maand tig uur in een vliegtuig naar Canada. Houden jullie ze dan de hele tijd in of alleen uur na opstijgen/uur voor landen?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:48:34 #151
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56694749
Ik doe ze alleen tijdens het landen en opstijgen in. Ik wil natuurlijk wel muziek luisteren onderweg
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_60782803
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:10 schreef Apache4U het volgende:

[..]

ik quote m'n eigen post nog maar eens. Dit omdat het vakantieseizoen er weer aan komt en ik echt denk dat dit voor de meesten gaat werken. Ik heb een nieuwe baan en moet nu iedere week vliegen. Nooit meer last van m'n oren gehad. 1 keer vergeten zyrtec te nemen en 8 uur na landing zaten m'n oren nog dicht na veel pijn tijdens het landen.
Wat ik begrepen heb is dat zyrtec de buis van eustachius verwijdert. Volgens mij is dit de koppeling tussen je neus en je oor. Hierdoor kan het drukverschil wegvloeien. Hetzelfde effect zou bereikt kunnen worden door buisjes te nemen. Dan vloeit het drukverschil de andere kant op (trommelvliezen open) weg. Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over
Iemand die dit kan beamen? Ik ga het in ieder geval proberen, 24 augustus 10 maandjes naar Aruba. .
pi_60786108
Ik ga volgende week ook een stuk vliegen. Vorig jaar de earplanes geprobeerd, maar die werkte dus helemaal niet. Dit jaar maar de gewone huis tuin en keuken tips gebruiken: neusspray, druk op oren zetten, etc.

Ik kan nog wel ff kijken wat zyrtec is!
Dit keer zonder signature
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:51:59 #154
146900 Siaor
Dump die junk
pi_60789381
Ik vlieg vrijdag naar NewYork, en ben nu echt super verkouden.
Wat mij dus waarschijnlijk nog meer pijn gaat doen, dan dat ik normaal al heb.
Heb inderdaad van die speciale oordopjes gekocht, dus hopelijk gaat dat helpen.
Mag je neusdruppels gewoon meenemen in je rugzak?
And then?
pi_60863692
Gewoon klaren. Niet zo moeilijk over doen
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:54:45 #156
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60863758
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:22 schreef julekes het volgende:
maar neus dichtknijpen en hard blazen doet wonderen. Blijf ik wel een onprettig gevoel vinden trouwens...
oftewel het zogenaamde klaren wat duikers ook doen als ze naar beneden of boven gaan. beste oplossing. gratis en voor niks.
Neerkomen wel!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:14:25 #157
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_60865643
omg ik heb echt een keer bloed uit mijn oren gehad van een vlucht uit Tunesie (heeft er niks mee te maken haha ok).. maar dat was NIET relaxt. Had die vond van tevoren al wat last van oren..en dan is vliegen volgende dag geen aanrader dus...
pi_60875865
Dat kan fysiek gezien volgens mij niet eens Travelmonkey. Tenzij je een gat in je trommelvlies hebt. Correct me if I'm wrong, maar er is toch geen doorgang van buiten je oor, naar binnen? Dan kom je toch gewoon je trommelvlies tegen waar je niet door kunt?
pi_60879434
Maar een gat in je trommelvlies door de drukverschillen kan wel
pi_60880137
Ja dan ben je de sjaak. Maarruh, in een verkeersvliegtuig is dat amper mogelijk denk ik. Zo laag wordt de druk niet en zo snel zakt die kist niet.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:20:31 #161
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61135301
Dat klaren helpt bij mij dus niet, meestal klaar ik een oor en die andere blijft dicht zitten.
Erg leuk, ik vlieg nu iedere week op en neer naar Rome en iedere keer ben ik of een halve dag doof aan een oor of een paar dagen lang een zeer oor.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61136654
Wat helpt hier:



tegen?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_61144014
Heel snel klaren Of gewend zijn aan grote drukverschillen.
pi_65697449
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:10 schreef Apache4U het volgende:

Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over
Ben verkouden, ga donderdag vliegen. Dus als je dit nog leest - wanneer neem je die Zyrtec? Gewoon een pilletje, uurtje voor take-off?

Dank alvast! (ik rapporteer terug of ik ergens last van had :-))
pi_65697586
Gewoon scheten laten, zo hard mogelijk persen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:14:04 #166
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65698119
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:56 schreef Matherion het volgende:

[..]

Ben verkouden, ga donderdag vliegen. Dus als je dit nog leest - wanneer neem je die Zyrtec? Gewoon een pilletje, uurtje voor take-off?

Dank alvast! (ik rapporteer terug of ik ergens last van had :-))
Een tip: Vaker vliegen Ik had eerst superveel last van mijn oren maar nu helemaal niet meer. En gapen doet ook wonderen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_85425501
Topic kick

Ik ga over 5 weken naar italie en ben constant half verkouden omdat ik een te nauwe neus heb. Nu wordt ik hier in november aan geopereerd maar daar heb ik in september natuurlijk niets aan.
Zijn er intussen in die 560 dagen dat er niet gepost is in dit topic al andere middeltjes uitgevonden om oorpijn tegen te gaan ? (ik heb nog nooit met een vliegtuig gevlogen wel in een helicopter maar dat kan je hoogstwaarschijnlijk niet vergelijken.)
Neusdruppels werken bij mij dus niet i.v.m. de neus vernauwing
En die zyrtex ? hoelang van te voren moet je dat innemen ? misschien is dit dan wat in combinaite met die earplugs ?
pi_85425538
Ik had laatst op de heenreis (eerste vliegreis!) ook een beetje last van m'n oren. Had wel kauwgum.

Maar de terugreis was echt KILLING. Als elke reis zo gaat zijn wil ik nooit meer vliegen. Het voelde alsof mijn trommelvlies elk moment kon knappen. Niets hielp, slikken, kauwen, oren dicht, gapen, weet ik het. :r Ik werd echt gek. Ook zaten m'n oren na 6 uur nog potdicht.

Kan het komen doordat ik vroeger buisjes heb gehad?
pi_85425575
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

t schijnt dat bv bij mij, ik vroeger buisjes heb gehad en er daardoor kleine litekens op je trommelvliezen zitten.. daardoor kan ik niet "klaren" en is druk verschil heel erg gevoelig..
dus de lucht kan er niet goed uit/in..
Ah, kan bij mij ook wel eens de oorzaak zijn.


KUT. :(
pi_85425624
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:15 schreef rakotto het volgende:
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer. Wat ik deed is kauwgom kauwen, het hielp niet echt. Wat mij wel hielp is slapen :)
Bij mij niet...ik heb juist geslapen op de terugweg, en toen werd het dus enorm erg. Misschien omdat je dan minder slikt/kauwt en zo.
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik kan t wel... maar t doet FUCKING VEEL PIJN!!!
echt dat is zo'n klote gevoel...
best wel jammer want ik zou graag es duiken.. maarja dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
( althans, nu mischien wel sinds ik gisteren die zwembril zag met oordoppen ;) )
Ik kan het ook, ik hoor en voel dat er iets gebeurd, en het is heel naar en ook beetje pijnlijk, maar achteraf zitten mijn oren alsnog dicht. :(
pi_85446772
Ik dacht altijd dat mensen die daarover klaagde zich aanstelde totdat ik eens vloog toen ik snipverkouden was. Manman wat kan dat veel pijn doen aan de oren idd. Je staat bijna op 't punt maar het vliegtuig uit te springen om maar van de pijn af te zijn :D
pi_85452557
Aankomende maandag ga ik vliegen. Ga dit jaar maar een proberen mijn oren uit te spuiten + neusdruppels.
Dit keer zonder signature
pi_85463014
Zou dat ook helpen oren uitspuiten ? Laat je het mij/ons weten als je terug bent aub :)
pi_85463425
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Gewoon klaren. Niet zo moeilijk over doen :)
Niet zo simpel doen, niet iedereen kan klaren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_85464794
Grappig dat dit topic ineens gekickt is... Ik heb normaal gesproken echt nooit last van m'n oren, aangezien ik ze gewoon altijd wel kan klaren. Nu heb ik een verkoudheid te pakken en ben ik gisteren op het vliegtuig gestapt, man man man....

Toen mijn rechter oor tijdens het stijgen 'dicht' ging hoorde ik het enorm hard kraken (wat ik nooit heb gehad) en sindsdien is hij ook niet meer 'open' gegaan. Ondertussen is het al een dag later en ik voel het in m'n rechter oor nog steeds, links is inmiddels al weer goed maar zat in de eerste twee uur na de vlucht ook nog dicht.

Ik heb nu echt medelijden met mensen die dit altijd hebben. :')
pi_85494387
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:26 schreef Omniej het volgende:
Grappig dat dit topic ineens gekickt is... Ik heb normaal gesproken echt nooit last van m'n oren, aangezien ik ze gewoon altijd wel kan klaren. Nu heb ik een verkoudheid te pakken en ben ik gisteren op het vliegtuig gestapt, man man man....

Toen mijn rechter oor tijdens het stijgen 'dicht' ging hoorde ik het enorm hard kraken (wat ik nooit heb gehad) en sindsdien is hij ook niet meer 'open' gegaan. Ondertussen is het al een dag later en ik voel het in m'n rechter oor nog steeds, links is inmiddels al weer goed maar zat in de eerste twee uur na de vlucht ook nog dicht.

Ik heb nu echt medelijden met mensen die dit altijd hebben. :')
Daarom kan het ook gevaarlijk/niet verstandig zijn om te gaan vliegen wanneer je ziek/verkouden bent.
pi_85500819
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:24 schreef Drassss het volgende:

[..]

Daarom kan het ook gevaarlijk/niet verstandig zijn om te gaan vliegen wanneer je ziek/verkouden bent.
Tsja, dan moet je die keuze wel hebben natuurlijk. ;)
pi_85500837
pi_85502595
ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit aan zere oren ged8 heb tot mijn schoonzusje er over begon en toen ben ik eens gaan zoeken en kwam op dit topic uit.
Ik begin eigenlijk tegen de vliegreis op te zien nu ik dit allemaal gelezen heb.
Ik heb altijd een half verstopte neus vanwege de vernauwing en ook heb ik gauw last van oorpijn door de wind (of staat dat er helemaal buiten ?)
Die earplugs zijn die voor eenmalig gebruik ? anders moet ik 3 stel kopen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:51:05 #180
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_85522791
kan je vaker gebruiken hoor, maar maak je niet druk, heb je al (behoorlijk) last in een tunnel?
Zoniet, in een vliegtuig is een treedje hoger en erg gelijkelijk.

Ik heb pas na een tijdje door dat ik geen ene kloot meer hoor, opzich gunstig want dat slaap prettig.. Als ik dan klaar hoor ik die motoren weer luid brommen.
pi_85524539
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:26 schreef Omniej het volgende:
Ik heb nu echt medelijden met mensen die dit altijd hebben. :')
Dankje. ;(
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:57:01 #182
342719 Boghi
Back to basics
pi_95732869
Hm, sorry voor de kick. Maar het onderwerp is natuurlijk tijdloos..
En ben toch een beetje blij dat ik niet de enige ben die zo'n beetje sterft van de pijn bij het landen in een vliegtuig..

Ben net 2 weken terug uit Kenia, 10 en half uur vliegen met tussenlanding in Egypte.. Vliegen, en stijgen geen probleem, maar het landen.. weer k*t, als altijd.. Hoewel, de eerste tussenlanding in Egypte was vreemd genoeg vrij probleemloos.

Wat heb ik gedaan ter voorkoming van het (bekende) probleem? Dagen van tevoren, en 2 uur van tevoren intentsief Otrivin gebruikt, week van te voren mijn oren laten uitspuiten bij de huisarts.. en gapen, slikken en dergelijke.. Goed, het helpt gewoon niet.. Pijn tot achter m'n neus en ogen..
Nu, 2 weken later nog pijn in m'n oren als ik bv. mijn neus snuit..

Vraagje, weet iemand of het te maken kan hebben met de aanwezigheid van poliepen in de neusgang?

En volgende keer ga ik ook maar es die Zyrtec proberen..
pi_95751234
Ik kom ook maar even kijken hier..
Ik heb altijd ook al vreselijk last van mijn oren gehad tijdens het vliegen, met als toppunt vorig jaar na een vlucht uit Wenen nog 5 weken oorklachten. Otrivin hielp niet, toen heb ik een anders neusspray gekregen van de huisarts die de problemen toen wel opgelost heeft. Alleen mag ik over 2 weken weer het vliegtuig in, en eigenlijk zie ik er nu al tegenop. Heb weer neusspray gekregen (die is niet bij de drogist te krijgen) die ik nu al moet gaan gebruiken, en vlak voor de vlucht mag ik daar nog Otrivin (of iets soortgelijks) bijdoen. Hopelijk is dat de oplossing, want ik ga elke keer meer opzien tegen (vooral) de landing.
(o ja... en klaren kan ik dus inderdaad ook niet)
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
pi_95756080
Ik heb mijn laatste vlucht ook met een flinke verkoudheid gevlogen, waarop mijn rechteroor een paar weken dicht zat. Klaren hielp soms even, maar vaak ook niet. Ik heb toen ook het volgende ontdekt. Als je onderste boven gaat hangen dan voel je het dichte oor ontspannen en werkt het oor ongeveer 15 minuten als vanouds.

Even vooroverbuigen richting je tenen en je kaken wat bewegen, was al genoeg. Dit deed ik dan als ik een telefoontje moest plegen. Ook is het wel prettig als je een beetje paranoia begint te worden en gaat denken dat je oor voorgoed beschadigd is. Dan merk je even dat alles nog gewoon werkt.
  woensdag 20 april 2011 @ 19:14:14 #185
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_95772200
4 weken geleden rechter middenooronsteking gehad, nu een weekje af van linker middenoorontsteking. Zaterdag zit ik in het vliegtuig naar Athene. Kleine oh-jee lijkt me hier op zijn plaats?
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_95772525
Ik had/heb ook altijd erg veel pijn in mijn oren bij het dalen. Gebruikte altijd van die earplugs die je in je oren moet doen voordat de daling ingezet wordt, regelen iets met de druk maar de laatste keer heb ik ze niet meer gebruikt want het deed ondanks de plugs erg veel pijn. Gelukkig stopt de pijn bij mij meestal vrij snel na de landing en ook dichtzittende oren zijn na een paar keer mijn neus snuiten weer open. Ik gebruik wel kauwgom en klaar mijn oren een paar keer tijdens het dalen tot dat niet meer werkt. Het is zo'n ongemak waarvan ik zoiets heb van: "je wilt zelf ver weg dus heb je het voor over of niet"
pi_95781450
Geen last meer van om de een of andere reden. Im zorg dat ik twee dagen voordat ik vlieg niet meer met mn hoofd onder water zit tijdens zwemmen.
Heb het ook een keer gehad dacht dat mn hoofd uit elkaar ging knallen scherpe snerpende pijn.
  donderdag 21 april 2011 @ 16:26:08 #188
342719 Boghi
Back to basics
pi_95810542
Niemand wat info over een verband met poliepen in de neusgang? Die heb ik namelijk verwijderd gehad enkele jaren terug, en de arts zei dat ze terug zouden kunnen komen..

En wat mee ook altijd opvalt is dat de (langdurende) landingen op Schiphol het ergst zijn.. Op één of andere manier is er ook een verband met hoe er geland wordt, waar of door wie (of wordt alles automatisch geregeld qua drukcabine in zo'n [charter]vliegtuig?)
pi_95815371
Volgens mij hoe langer de landing duurt hoe beter. Je daalt dan niet zo snel waardoor je oren meer kunnen wennen aan de druk verandering.
pi_95990973
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2005 22:39 schreef Vince22 het volgende:
Hey mensen.... Aanstaande vrijdag gaan mn vriendin en ik op vakantie naar Kreta... Op zich heerlijk, maar mn vriendin ziet echt op tegen de vliegreis, aangezien ze altijd zere oren heeft tijdens het vliegen. Bestaat hier een middeltje voor? Druppels of zo?
Iemand?
Het beste middeltje is je niet aanstellen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:14:47 #191
342719 Boghi
Back to basics
pi_95993974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Volgens mij hoe langer de landing duurt hoe beter. Je daalt dan niet zo snel waardoor je oren meer kunnen wennen aan de druk verandering.
Klinkt logisch, maar bij mij is dat niet zo. Juist andersom lijkt het. Of die Schiphol-landingen hebben iets bijzonders. In elk geval zijn die het ergst, misschien juist omdat ze zo lang duren..

@Halcon: je hebt duidelijk zelf geen last
pi_96201748
Voor de mensen die hier last van hebben is dit misschien ook wel een oplossing?

quote:
Alpine FlyFit™
Dempt storende omgevingsgeluiden
Voorkomt zware vermoeidheid tijdens het reizen
Geen last meer van hinderlijke drukverschillen
Perfecte pasvorm, geen druk in en op het oor
Geen afgesloten gevoel
Steekt niet uit het oor
Veelvuldig te gebruiken
En toevallig hebben we daar een prijsvraag van ;).

[WIN] Alpine FlyFit (oordopjes)
  zondag 1 mei 2011 @ 15:35:21 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96208627
Slikken of gapen, dan gaat de Buis van Eustachius open en dan wordt het drukverschil opgeheven wat verantwoordelijk is voor de pijn. Kost niets en werkt prima.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96209641
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Slikken of gapen, dan gaat de Buis van Eustachius open en dan wordt het drukverschil opgeheven wat verantwoordelijk is voor de pijn. Kost niets en werkt prima.
Behalve bij verkoudheid, oorontsteking of anatomische misvormingen waardoor je dat niet kunt, zoals bij de meeste mensen in dit topic.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:09:46 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96210402
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:55 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Behalve bij verkoudheid, oorontsteking of anatomische misvormingen waardoor je dat niet kunt, zoals bij de meeste mensen in dit topic.
Zoals de meeste mensen die te dik zijn een schildklier afwijking hebben zeker...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96210610
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Volgens mij hoe langer de landing duurt hoe beter. Je daalt dan niet zo snel waardoor je oren meer kunnen wennen aan de druk verandering.
De cabine druk wordt altijd langzamer veranderd dan de buitendruk om het comfort van de passagiers zo groot mogelijk te houden.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:17:37 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96210743
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:14 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

De cabine druk wordt altijd langzamer veranderd dan de buitendruk om het comfort van de passagiers zo groot mogelijk te houden.
En nooit zo laag als de buitendruk.

Het drukverschil achter het trommelvlies opheffen is trouwens de enige manier om het op te lossen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:18:33 #198
306225 Miendientje
Volgende..
pi_96210793
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals de meeste mensen die te dik zijn een schildklier afwijking hebben zeker...
Schildklierafwijking komt denk ik een stuk minder voor dan beschadigde trommelvliezen door buisjes/oorontstekingen bijvoorbeeld (of in mijn geval, buisjes + meerdere operaties)
pi_96210914
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En nooit zo laag als de buitendruk.

Het drukverschil achter het trommelvlies opheffen is trouwens de enige manier om het op te lossen.
Dat klopt, afhankelijk van het type wordt een cabinedruk aangehouden die vergelijkbaar is met die op 6000 tot 9000 voet hoogte.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:58:00 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96212390
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:18 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Schildklierafwijking komt denk ik een stuk minder voor dan beschadigde trommelvliezen door buisjes/oorontstekingen bijvoorbeeld (of in mijn geval, buisjes + meerdere operaties)
Als je buisjes hebt, heb je helemaal geen last van drukverschillen, daar zijn ze namelijk voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:08:37 #201
306225 Miendientje
Volgende..
pi_96212737
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je buisjes hebt, heb je helemaal geen last van drukverschillen, daar zijn ze namelijk voor.
Nee, ik bedoel als je ze vroeger had, dan kan er best wat beschadigd zijn in je oor.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:15:37 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96212991
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:08 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel als je ze vroeger had, dan kan er best wat beschadigd zijn in je oor.
Dan zou je dat niet alleen bij het vliegen merken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:30:42 #203
306225 Miendientje
Volgende..
pi_96213548
Ik hoor inderdaad niet zo veel met een van mijn oren
  zondag 1 mei 2011 @ 17:35:09 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96213718
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:30 schreef Miendientje het volgende:
Ik hoor inderdaad niet zo veel met een van mijn oren
Dan moet je naar je KNO arts
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:40:11 #205
306225 Miendientje
Volgende..
pi_96213906
Dat zou een ander topic zijn, we dwalen wat af

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:08:32 #206
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96296577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2005 00:24 schreef PrintScreen het volgende:
Bij mij helpt kauwgom altijd erg goed.
Maar echt erge last heb ik nooit gehad.
Die earplanes lijken een goede oplossing.
Lijkt mij ook

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2005 23:10 schreef LennyKravitz het volgende:
Heb zelf ook altijd heel erge pijn in mijn oren vooraal bij het landen... Bij opstijgen heb ik bijna nergens last van, maar op het moment dat het vliegtuig gaat dalen is het loos en wordt ik bijna verscheurd door de pijn in mijn oren...

Slikken, kauwen en andere trucjes helpen niets, klaren lukt niet... tijdens de daling wil er in van mijn oren nog wel even een grote klik plaatsvinden, maar da's heel effe... ;(

Als ik niets doe loop ik vervolgens een halve tot hele dag rond met het gevoel dat ik doof ben; ik hoor alles eigenlijk wel goed, maar ik praat erg zacht om dat het anders net is of ik schreeuw... :@

De earplanes zijn toppie en een echte aanrader; ze helpen het beste, maar voor mij nooit helemaal... zeg maar 80% minder last... :)

Zit ik voor lul met die dingen in het vliegtuig... wat kan mij dat nou schelen... altijd beter dan die pijn in je oren... :W
Tevens dit, je ziet die mensen in het vliegtuig toch nooit meer :')
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:09:24 #207
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96296618
Maar voor de rest heb ik er maar 1x last van gehad, voor de rest nooit meer.
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_102753230
-edit- Deze post lijkt me spam, ik zal het bij de mods hier neerleggen, als zij anders oordelen zetten ze je post wel weer terug. Als je reclame wil maken op Fok, kan je pr@fok.nl aanschrijven. :)

[ Bericht 83% gewijzigd door liesje1979 op 06-10-2011 00:52:50 ]
  One tough cookie donderdag 6 oktober 2011 @ 00:56:01 #209
169210 liesje1979
pi_102759251
Wat heerlijk dat er mensen zijn zoals ik, en wat kut voor jullie! Ik dacht altijd dat ik de enige was die er zo'n last van had. Ik ben ook altijd een dag na landing nog half doof en in dag 2 voel ik dan mijn oren eindelijk ploppen. Een volgende keer neem ik neusspray, een antialergiemiddel, doe ik die oorpluggs in en zet ik bekertjes met vochtige warme watten aan mijn oren. Dan kan het bijna niet meer mis gaan. *O*
pi_102759501
Lekker oud topic, maar toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met oorproblemen tijdens het vliegen. ^O^
Ik kan gapen, kauwgom eten wat ik wil, druk zetten of slikken. Werkt allemaal voor geen meter ;(
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')