abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:48:34 #151
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56694749
Ik doe ze alleen tijdens het landen en opstijgen in. Ik wil natuurlijk wel muziek luisteren onderweg
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_60782803
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:10 schreef Apache4U het volgende:

[..]

ik quote m'n eigen post nog maar eens. Dit omdat het vakantieseizoen er weer aan komt en ik echt denk dat dit voor de meesten gaat werken. Ik heb een nieuwe baan en moet nu iedere week vliegen. Nooit meer last van m'n oren gehad. 1 keer vergeten zyrtec te nemen en 8 uur na landing zaten m'n oren nog dicht na veel pijn tijdens het landen.
Wat ik begrepen heb is dat zyrtec de buis van eustachius verwijdert. Volgens mij is dit de koppeling tussen je neus en je oor. Hierdoor kan het drukverschil wegvloeien. Hetzelfde effect zou bereikt kunnen worden door buisjes te nemen. Dan vloeit het drukverschil de andere kant op (trommelvliezen open) weg. Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over
Iemand die dit kan beamen? Ik ga het in ieder geval proberen, 24 augustus 10 maandjes naar Aruba. .
pi_60786108
Ik ga volgende week ook een stuk vliegen. Vorig jaar de earplanes geprobeerd, maar die werkte dus helemaal niet. Dit jaar maar de gewone huis tuin en keuken tips gebruiken: neusspray, druk op oren zetten, etc.

Ik kan nog wel ff kijken wat zyrtec is!
Dit keer zonder signature
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:51:59 #154
146900 Siaor
Dump die junk
pi_60789381
Ik vlieg vrijdag naar NewYork, en ben nu echt super verkouden.
Wat mij dus waarschijnlijk nog meer pijn gaat doen, dan dat ik normaal al heb.
Heb inderdaad van die speciale oordopjes gekocht, dus hopelijk gaat dat helpen.
Mag je neusdruppels gewoon meenemen in je rugzak?
And then?
pi_60863692
Gewoon klaren. Niet zo moeilijk over doen
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:54:45 #156
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60863758
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:22 schreef julekes het volgende:
maar neus dichtknijpen en hard blazen doet wonderen. Blijf ik wel een onprettig gevoel vinden trouwens...
oftewel het zogenaamde klaren wat duikers ook doen als ze naar beneden of boven gaan. beste oplossing. gratis en voor niks.
Neerkomen wel!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:14:25 #157
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_60865643
omg ik heb echt een keer bloed uit mijn oren gehad van een vlucht uit Tunesie (heeft er niks mee te maken haha ok).. maar dat was NIET relaxt. Had die vond van tevoren al wat last van oren..en dan is vliegen volgende dag geen aanrader dus...
pi_60875865
Dat kan fysiek gezien volgens mij niet eens Travelmonkey. Tenzij je een gat in je trommelvlies hebt. Correct me if I'm wrong, maar er is toch geen doorgang van buiten je oor, naar binnen? Dan kom je toch gewoon je trommelvlies tegen waar je niet door kunt?
pi_60879434
Maar een gat in je trommelvlies door de drukverschillen kan wel
pi_60880137
Ja dan ben je de sjaak. Maarruh, in een verkeersvliegtuig is dat amper mogelijk denk ik. Zo laag wordt de druk niet en zo snel zakt die kist niet.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:20:31 #161
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61135301
Dat klaren helpt bij mij dus niet, meestal klaar ik een oor en die andere blijft dicht zitten.
Erg leuk, ik vlieg nu iedere week op en neer naar Rome en iedere keer ben ik of een halve dag doof aan een oor of een paar dagen lang een zeer oor.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61136654
Wat helpt hier:

tegen?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_61144014
Heel snel klaren Of gewend zijn aan grote drukverschillen.
pi_65697449
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:10 schreef Apache4U het volgende:

Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over
Ben verkouden, ga donderdag vliegen. Dus als je dit nog leest - wanneer neem je die Zyrtec? Gewoon een pilletje, uurtje voor take-off?

Dank alvast! (ik rapporteer terug of ik ergens last van had :-))
pi_65697586
Gewoon scheten laten, zo hard mogelijk persen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:14:04 #166
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65698119
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:56 schreef Matherion het volgende:

[..]

Ben verkouden, ga donderdag vliegen. Dus als je dit nog leest - wanneer neem je die Zyrtec? Gewoon een pilletje, uurtje voor take-off?

Dank alvast! (ik rapporteer terug of ik ergens last van had :-))
Een tip: Vaker vliegen Ik had eerst superveel last van mijn oren maar nu helemaal niet meer. En gapen doet ook wonderen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_85425501
Topic kick

Ik ga over 5 weken naar italie en ben constant half verkouden omdat ik een te nauwe neus heb. Nu wordt ik hier in november aan geopereerd maar daar heb ik in september natuurlijk niets aan.
Zijn er intussen in die 560 dagen dat er niet gepost is in dit topic al andere middeltjes uitgevonden om oorpijn tegen te gaan ? (ik heb nog nooit met een vliegtuig gevlogen wel in een helicopter maar dat kan je hoogstwaarschijnlijk niet vergelijken.)
Neusdruppels werken bij mij dus niet i.v.m. de neus vernauwing
En die zyrtex ? hoelang van te voren moet je dat innemen ? misschien is dit dan wat in combinaite met die earplugs ?
pi_85425538
Ik had laatst op de heenreis (eerste vliegreis!) ook een beetje last van m'n oren. Had wel kauwgum.

Maar de terugreis was echt KILLING. Als elke reis zo gaat zijn wil ik nooit meer vliegen. Het voelde alsof mijn trommelvlies elk moment kon knappen. Niets hielp, slikken, kauwen, oren dicht, gapen, weet ik het. :r Ik werd echt gek. Ook zaten m'n oren na 6 uur nog potdicht.

Kan het komen doordat ik vroeger buisjes heb gehad?
pi_85425575
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

t schijnt dat bv bij mij, ik vroeger buisjes heb gehad en er daardoor kleine litekens op je trommelvliezen zitten.. daardoor kan ik niet "klaren" en is druk verschil heel erg gevoelig..
dus de lucht kan er niet goed uit/in..
Ah, kan bij mij ook wel eens de oorzaak zijn.

KUT. :(
pi_85425624
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:15 schreef rakotto het volgende:
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer. Wat ik deed is kauwgom kauwen, het hielp niet echt. Wat mij wel hielp is slapen :)
Bij mij niet...ik heb juist geslapen op de terugweg, en toen werd het dus enorm erg. Misschien omdat je dan minder slikt/kauwt en zo.
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik kan t wel... maar t doet FUCKING VEEL PIJN!!!
echt dat is zo'n klote gevoel...
best wel jammer want ik zou graag es duiken.. maarja dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
( althans, nu mischien wel sinds ik gisteren die zwembril zag met oordoppen ;) )
Ik kan het ook, ik hoor en voel dat er iets gebeurd, en het is heel naar en ook beetje pijnlijk, maar achteraf zitten mijn oren alsnog dicht. :(
pi_85446772
Ik dacht altijd dat mensen die daarover klaagde zich aanstelde totdat ik eens vloog toen ik snipverkouden was. Manman wat kan dat veel pijn doen aan de oren idd. Je staat bijna op 't punt maar het vliegtuig uit te springen om maar van de pijn af te zijn :D
pi_85452557
Aankomende maandag ga ik vliegen. Ga dit jaar maar een proberen mijn oren uit te spuiten + neusdruppels.
Dit keer zonder signature
pi_85463014
Zou dat ook helpen oren uitspuiten ? Laat je het mij/ons weten als je terug bent aub :)
pi_85463425
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Gewoon klaren. Niet zo moeilijk over doen :)
Niet zo simpel doen, niet iedereen kan klaren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_85464794
Grappig dat dit topic ineens gekickt is... Ik heb normaal gesproken echt nooit last van m'n oren, aangezien ik ze gewoon altijd wel kan klaren. Nu heb ik een verkoudheid te pakken en ben ik gisteren op het vliegtuig gestapt, man man man....

Toen mijn rechter oor tijdens het stijgen 'dicht' ging hoorde ik het enorm hard kraken (wat ik nooit heb gehad) en sindsdien is hij ook niet meer 'open' gegaan. Ondertussen is het al een dag later en ik voel het in m'n rechter oor nog steeds, links is inmiddels al weer goed maar zat in de eerste twee uur na de vlucht ook nog dicht.

Ik heb nu echt medelijden met mensen die dit altijd hebben. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')