Iemand die dit kan beamen? Ik ga het in ieder geval proberen, 24 augustus 10 maandjes naar Aruba.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:10 schreef Apache4U het volgende:
[..]
ik quote m'n eigen post nog maar eens. Dit omdat het vakantieseizoen er weer aan komt en ik echt denk dat dit voor de meesten gaat werken. Ik heb een nieuwe baan en moet nu iedere week vliegen. Nooit meer last van m'n oren gehad. 1 keer vergeten zyrtec te nemen en 8 uur na landing zaten m'n oren nog dicht na veel pijn tijdens het landen.
Wat ik begrepen heb is dat zyrtec de buis van eustachius verwijdert. Volgens mij is dit de koppeling tussen je neus en je oor. Hierdoor kan het drukverschil wegvloeien. Hetzelfde effect zou bereikt kunnen worden door buisjes te nemen. Dan vloeit het drukverschil de andere kant op (trommelvliezen open) weg. Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over![]()
oftewel het zogenaamde klaren wat duikers ook doen als ze naar beneden of boven gaan. beste oplossing. gratis en voor niks.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:22 schreef julekes het volgende:
maar neus dichtknijpen en hard blazen doet wonderen. Blijf ik wel een onprettig gevoel vinden trouwens...
Ben verkouden, ga donderdag vliegen. Dus als je dit nog leest - wanneer neem je die Zyrtec? Gewoon een pilletje, uurtje voor take-off?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:10 schreef Apache4U het volgende:
Als iemand baat heeft gehad bij deze tip, post het even want ik wil niet de enige zijn die zo enthousiast is over dit middel, dat komt zo "amazing discoveries"-mike-achtig over![]()
Een tip: Vaker vliegenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:56 schreef Matherion het volgende:
[..]
Ben verkouden, ga donderdag vliegen. Dus als je dit nog leest - wanneer neem je die Zyrtec? Gewoon een pilletje, uurtje voor take-off?
Dank alvast! (ik rapporteer terug of ik ergens last van had :-))
Ah, kan bij mij ook wel eens de oorzaak zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
t schijnt dat bv bij mij, ik vroeger buisjes heb gehad en er daardoor kleine litekens op je trommelvliezen zitten.. daardoor kan ik niet "klaren" en is druk verschil heel erg gevoelig..
dus de lucht kan er niet goed uit/in..
Bij mij niet...ik heb juist geslapen op de terugweg, en toen werd het dus enorm erg. Misschien omdat je dan minder slikt/kauwt en zo.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:15 schreef rakotto het volgende:
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer. Wat ik deed is kauwgom kauwen, het hielp niet echt. Wat mij wel hielp is slapen
Ik kan het ook, ik hoor en voel dat er iets gebeurd, en het is heel naar en ook beetje pijnlijk, maar achteraf zitten mijn oren alsnog dicht.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:24 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik kan t wel... maar t doet FUCKING VEEL PIJN!!!
echt dat is zo'n klote gevoel...
best wel jammer want ik zou graag es duiken.. maarja dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
( althans, nu mischien wel sinds ik gisteren die zwembril zag met oordoppen)
Niet zo simpel doen, niet iedereen kan klaren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Gewoon klaren. Niet zo moeilijk over doen
Daarom kan het ook gevaarlijk/niet verstandig zijn om te gaan vliegen wanneer je ziek/verkouden bent.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:26 schreef Omniej het volgende:
Grappig dat dit topic ineens gekickt is... Ik heb normaal gesproken echt nooit last van m'n oren, aangezien ik ze gewoon altijd wel kan klaren. Nu heb ik een verkoudheid te pakken en ben ik gisteren op het vliegtuig gestapt, man man man....
Toen mijn rechter oor tijdens het stijgen 'dicht' ging hoorde ik het enorm hard kraken (wat ik nooit heb gehad) en sindsdien is hij ook niet meer 'open' gegaan. Ondertussen is het al een dag later en ik voel het in m'n rechter oor nog steeds, links is inmiddels al weer goed maar zat in de eerste twee uur na de vlucht ook nog dicht.
Ik heb nu echt medelijden met mensen die dit altijd hebben.
Tsja, dan moet je die keuze wel hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Daarom kan het ook gevaarlijk/niet verstandig zijn om te gaan vliegen wanneer je ziek/verkouden bent.
Dankje.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:26 schreef Omniej het volgende:
Ik heb nu echt medelijden met mensen die dit altijd hebben.
Het beste middeltje is je niet aanstellen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:39 schreef Vince22 het volgende:
Hey mensen.... Aanstaande vrijdag gaan mn vriendin en ik op vakantie naar Kreta... Op zich heerlijk, maar mn vriendin ziet echt op tegen de vliegreis, aangezien ze altijd zere oren heeft tijdens het vliegen. Bestaat hier een middeltje voor? Druppels of zo?
Iemand?
Klinkt logisch, maar bij mij is dat niet zo. Juist andersom lijkt het. Of die Schiphol-landingen hebben iets bijzonders. In elk geval zijn die het ergst, misschien juist omdat ze zo lang duren..quote:Op donderdag 21 april 2011 18:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Volgens mij hoe langer de landing duurt hoe beter. Je daalt dan niet zo snel waardoor je oren meer kunnen wennen aan de druk verandering.
En toevallig hebben we daar een prijsvraag vanquote:Alpine FlyFit™
Dempt storende omgevingsgeluiden
Voorkomt zware vermoeidheid tijdens het reizen
Geen last meer van hinderlijke drukverschillen
Perfecte pasvorm, geen druk in en op het oor
Geen afgesloten gevoel
Steekt niet uit het oor
Veelvuldig te gebruiken
Behalve bij verkoudheid, oorontsteking of anatomische misvormingen waardoor je dat niet kunt, zoals bij de meeste mensen in dit topic.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Slikken of gapen, dan gaat de Buis van Eustachius open en dan wordt het drukverschil opgeheven wat verantwoordelijk is voor de pijn. Kost niets en werkt prima.
Zoals de meeste mensen die te dik zijn een schildklier afwijking hebben zeker...quote:Op zondag 1 mei 2011 15:55 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Behalve bij verkoudheid, oorontsteking of anatomische misvormingen waardoor je dat niet kunt, zoals bij de meeste mensen in dit topic.
De cabine druk wordt altijd langzamer veranderd dan de buitendruk om het comfort van de passagiers zo groot mogelijk te houden.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Volgens mij hoe langer de landing duurt hoe beter. Je daalt dan niet zo snel waardoor je oren meer kunnen wennen aan de druk verandering.
En nooit zo laag als de buitendruk.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:14 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
De cabine druk wordt altijd langzamer veranderd dan de buitendruk om het comfort van de passagiers zo groot mogelijk te houden.
Schildklierafwijking komt denk ik een stuk minder voor dan beschadigde trommelvliezen door buisjes/oorontstekingen bijvoorbeeld (of in mijn geval, buisjes + meerdere operaties)quote:Op zondag 1 mei 2011 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals de meeste mensen die te dik zijn een schildklier afwijking hebben zeker...
Dat klopt, afhankelijk van het type wordt een cabinedruk aangehouden die vergelijkbaar is met die op 6000 tot 9000 voet hoogte.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En nooit zo laag als de buitendruk.
Het drukverschil achter het trommelvlies opheffen is trouwens de enige manier om het op te lossen.
Als je buisjes hebt, heb je helemaal geen last van drukverschillen, daar zijn ze namelijk voor.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:18 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Schildklierafwijking komt denk ik een stuk minder voor dan beschadigde trommelvliezen door buisjes/oorontstekingen bijvoorbeeld (of in mijn geval, buisjes + meerdere operaties)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |