abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37599132
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:08 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

dan ben je gewoon stom... ik stop van te voren zelf 2 bekertjes met natte watjes of nat keukenpapier in me handbagage in een zakje en dan heb ik ze altijd op tijd...
Het gaat er óók om dat ze warm zijn, slimerik. Pas toen ik de vorige keer ging vliegen vertelde iemand me in het vliegtuig dat het zou helpen, dus toen had ik eventjes géén tijd meer om bekertjes te kopen in hartje Turkije.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37599148
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:20 schreef David Letterman het volgende:
begint het bij bovenstaande "probleemvliegers" (met excuses, kon ff geen andere term verzinnen) gelijk bij de eerste aanzet van het dalen of is het maar een deel van de daling die problemen geeft?
mijn moeder heeft er ook flink last van, maar die heeft het pas bij het laatste kwartier, net of het wordt opgebouwd en daarna opeens flinke pijn geeft...
Zodra hij ook maar een beetje gaat dalen, voel ik mijn trommelvliezen inklappen.
pi_37599149
Gewoon kaugom kauwen, als dat niet helpt, dan helpt niks, ik heb er zelf ook last van. Ik vlieg volgende week naar Ierland, krijgen we het ook weer.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37599184
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:06 schreef laforest het volgende:
Gewoon kaugom kauwen, als dat niet helpt, dan helpt niks, ik heb er zelf ook last van. Ik vlieg volgende week naar Ierland, krijgen we het ook weer.
Dan heb je duidelijk nog nooit bekertjes geprobeerd.
pi_37600992
Mja, om nog even terug te komen op de drukverschillen, mijn dokter legde het als volgt uit.

Je start op de grond en de druk in en buiten je oren is gelijk. Je stijgt op en de druk aan de buitenkant wordt lager en de druk aan de binnenkant van je trommelvlies (in de buis van e-hulpeldepup) is nog hoog. Dit doet geen pijn, omdat de lage druk laag is en dus geen druk zet op je trommelvlies. Door te klaren, gapen, kauwen slikken etc word de druk aan beide kanten gelijk.
Dan ga je landen en wordt de druk aan de buitenkant van je trommelvlies hoger, terwijl hij binnenin nog lager is. Gevolg, hoge druk zet zich op je trommelvlies en auwwww. Waarom andere mensen hier geen last van hebben, is omdat ze makkelijk hun oren klaren. Ik heb dat geluk helaas niet, de buisjes in mijn oor (de buis van e-huppeldepup dus) zijn bij mij heel nauw. Met het medicijn wat ik al eerder noemde zouden de buisjes zich moeten ontspannen..

Ik ga iig niet alles laten afhangen van een medicijn. Dus ik probeer de earplanes icm het medicijn. Als dat niet werkt, dan gebruik ik op de terug weg warme bekertjes oid? Kan iemand mij even precies uitleggen hoe dat werkt met die bekertjes? Thnx.
pi_37601071
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:06 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Zodra hij ook maar een beetje gaat dalen, voel ik mijn trommelvliezen inklappen.
jeetje, dat is dus een paar kwartier hel...
ben blij dat ik er zelf geen last van heb, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen die er zoveel last van hebben en geen goed werkend middel er tegen hebben gevonden, gewoon niet meer gaan reizen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_37601078
buis van eustachius is dat
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:36:41 #58
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37603647
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:05 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Het gaat er óók om dat ze warm zijn, slimmerik. Pas toen ik de vorige keer ging vliegen vertelde iemand me in het vliegtuig dat het zou helpen, dus toen had ik eventjes géén tijd meer om bekertjes te kopen in hartje Turkije.
Onzin Wijsneus!

Ik vlieg best regelmatig en gebruik gewoon koude natte.... warm maakt dus geen KUT uit....
want koud werkt gewoon dus waarom zou je warme gebruiken... Onzin dus...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37604252
Ik heb er ook heel erg last van ik dacht ook altijd dat ik niet kon klaren, maar uiteindelijk lukte dat toch.
helemaal uitademen, neus dichtknijpen, druk op je neus en voila.
Life sucks
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:24:10 #60
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37604607
ik kan t wel... maar t doet FUCKING VEEL PIJN!!!
echt dat is zo'n klote gevoel...
best wel jammer want ik zou graag es duiken.. maarja dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
( althans, nu mischien wel sinds ik gisteren die zwembril zag met oordoppen )
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:59:21 #61
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_37605591
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:55 schreef Suuz_ het volgende:
bleek echt door die oorontsteking te komen had ik eigenlijk vantevoren moeten melden, wist ik veel...
Wat zou je er dan voor gekregen hebben ?
It's okay to be white
pi_37608610
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:29 schreef David Letterman het volgende:

[..]

jeetje, dat is dus een paar kwartier hel...
ben blij dat ik er zelf geen last van heb, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen die er zoveel last van hebben en geen goed werkend middel er tegen hebben gevonden, gewoon niet meer gaan reizen...
Ja, ruim drie kwartier de laatste keer.
pi_37608636
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:36 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Onzin Wijsneus!

Ik vlieg best regelmatig en gebruik gewoon koude natte.... warm maakt dus geen KUT uit....
want koud werkt gewoon dus waarom zou je warme gebruiken... Onzin dus...
Good for you.

Alleen is er soms een verschil tussen wat bij de één wel werkt en bij de ander niet.

En verder mag je wat mij betreft je eigen geslachtsdeel als scheldwoord gebruiken.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:06:50 #64
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37609078
Ik zie kut niet als scheldwoord hoor! Kut is iets fijns...
Jammer genoeg zijn er te veel vaginisten op deze wereld die daar heel anders overdenken....

Maar goed... Heb je t wel eens koud geprobeerd dan? Wel lastig als warm alleen bij je werkt,
koud is veel makkelijker zelf mee te nemen...
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:08:30 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37609124
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:43 schreef esnaider het volgende:
zorgen dat je de hele tijd slikt en je oren klaart wil wel helpen ja
verder kun je van die speciale oordopjes kopen, maar ik heb geen idee of dat echt werkt
Kost 1 euro bij de apotheek, van die blauwe air nogiets, en het werkt wel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37611019
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik zie kut niet als scheldwoord hoor! Kut is iets fijns...
Jammer genoeg zijn er te veel vaginisten op deze wereld die daar heel anders overdenken....

Maar goed... Heb je t wel eens koud geprobeerd dan? Wel lastig als warm alleen bij je werkt,
koud is veel makkelijker zelf mee te nemen...
Jep, en ook zonder, en earplanes, en kauwgum, en klaren. En alleen nat, warm en stevig aandrukken helpt.

Volgens de arts is er niets mis met mijn oren, dus ik ken de verklaring verder ook niet. En ach, als bekertjes maar helpen... Dan kan ik best alle vliegreizen aan.
(Je krijg wel behoorlijke spierpijn van drie kwartier die dingen tegen je hoofd aanduwen, maar-ja.)
pi_37615861
Ik heb hier ook ontzettend last van.
Zeker bij lange vluchten als je moet gaan dalen dan heb ik echt pijn aan mijn oren.
Om de pijn en dr uk te verzachten stop ik gewoon mijn vingers in mijn oor zodat het een soort luchtdicht is en dan verzacht de pijn weer.
Maar, als ik mijn vinger d'r weer uit haal dan heb ik weer pijn en moet ik steeds slikken en geeuwen om die druk uit mijn oren te krijgen.
Amstelveen de beste
  zondag 7 mei 2006 @ 19:15:44 #68
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_37635831
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer. Wat ik deed is kauwgom kauwen, het hielp niet echt. Wat mij wel hielp is slapen
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_37647043
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:15 schreef rakotto het volgende:
Ik had dat vroeger ook, nu niet meer.
Grappig dat je dat zegt, mijn huisarts zei namelijk dat het probleem over de jaren heen weg zou kunnen gaan, maar zo niet, dan heb ik pech want er is niet veel tegen te doen.
  maandag 8 mei 2006 @ 06:43:36 #70
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_37648414
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:04 schreef Liejannuh het volgende:
Earplanes
Schijnt echt te werken, stond een artikel over in de intermediair.
Heb ze diverse keren gebruikt op charter vluchten. Met lijnvluchten heb ik weinig last van mijn oren, maar een charter kan voor mij vrij pijnlijk zijn. Het verschil tussen charter en lijndienst is dat een lijndienst langzamer daalt, een charter die wil nog wel is ff 10 KM dalen in 20 minuten en daar worden mijn oren niet vrolijk van.

Kortom met charters gebruik ik ze altijd en ze werken prima, heb een stuk minder last en loop na een landing niet 2 dagen met dichte oren.

Gelukkige laatste vakanties alleen lijndiensten gehad en dus ook geen problemen gehad!
pi_37648863
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:08 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk nog nooit bekertjes geprobeerd.
Of gewoon EarPlanes
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_37648917
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:19 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Of gewoon EarPlanes
Zoals ik al aangaf: dat werkt bij mij niet.
pi_37651557
Ik had keer in buitenland een ongeluk gehad, oa hersenkneuzing, had veel hoofdpijn en achteraf oorletsel. Maar toen kreeg ik neusdruppels zodat ik minder/geen last van me oren zou krijgen in het vliegtuig. Dit werkte wel goed.

Paar maanden erna ging ik met vrienden op vakantie, op de terugweg erg veel last van me oren. Nog wel paar maandjes last van gehad (had niks met dat andere ongeluk te maken, want ging toen weer goed), gewoon zelfde wat andere mensen ook wellis hebben denk ik. Dat dichtknijpen en dan blazen schijnt trouwens niet zo goed te zijn.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:50:54 #74
16743 hp22
Bagger.
pi_37651609
Heb hier niet zo'n last van, het zit vaak even dicht tijdens het opstijgen en landen maar goed slikken helpt prima (slikken met of zonder snoepje maakt niet echt veel verschil)
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  maandag 8 mei 2006 @ 14:12:45 #75
24606 edsuit
kind of blue
pi_37656534
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:20 schreef David Letterman het volgende:
begint het bij bovenstaande "probleemvliegers" (met excuses, kon ff geen andere term verzinnen) gelijk bij de eerste aanzet van het dalen of is het maar een deel van de daling die problemen geeft?
Bij mij begint het zo'n beetje bij de eerste aanzet tot het dalen.
  maandag 8 mei 2006 @ 19:13:30 #76
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_37665970
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:50 schreef CySt het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, mijn huisarts zei namelijk dat het probleem over de jaren heen weg zou kunnen gaan, maar zo niet, dan heb ik pech want er is niet veel tegen te doen.
Ik heb geluk zo te zien.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:40:12 #77
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_37697673
Vorige week ook weer last gehad van hoofdpijn (in het voorhoofd) en de oren. Op de terugweg maar eens Earplanes geprobeerd (8euro @ Transavia). Ze werkten redelijk goed en verminderden de hoofdpijn. Van mn oren heb ik helemaal geen last gehad
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_37744506
Zelf gebruik ik altijd earplanes en ze werken wel degelijk. Je moet ze wel goed aandrukken!
Ik doe ze in bij het stijgen en het dalen, en bij het dalen een (1) uur voor het dalen al in doen. Dan werken ze het beste.

Bij het stijgen neemt de luchtdruk af en ontstaat er een overdruk in het oor, waardoor het trommelvlies naar buiten wordt gedrukt. Slikken of gapen wil dan helpen. Bij het dalen neemt de luchtdruk toe en ontstaat er een onderdruk in het oor (de luchtdruk buiten wordt groter dan binnen in het oor). Het trommelvlies wordt hierdoor naar binnen gedrukt.

Earplanes zorgen ervoor dat op een geleidelijke manier de druk in de gehoorgang verandert, waardoor de buis van Eustachius beter in staat is de drukveranderingen op te vangen.

Ear-Planes bestaan uit twee elementen, namelijk een oorplug gemaakt van siliconen en een keramisch dat de druk regelt. Het zeer zachte siliconen deel heeft een aantal lamellen die ervoor zorgen dat er een luchtdichte afsluiting in het oorkanaal ontstaat (vandaar dus het aandrukken/draaien en nee niet tot je trommelvlies). Het keramische element op zijn beurt zorgt ervoor dat de luchtdrukverschillen geleidelijk aan doorgegeven worden.

Verder gebruik ik ook neusspray, dit houd de buis de Neusholte open (als deze verstopt zit wat vaak de oorzaak is van de aanhoudende pijn). Vaak merk je het niet dat deze verstopt zit, dus dat kan ook als je niet verkouden bent.

Jeroen
de ene die rent voor zijn leven, de andere wandelt heel rustig voorbij
pi_37757318
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef Vince22 het volgende:
Heb ook gehoord van EarPlanes.... iemand hier ervaring mee?
M'n ma heeft die dingen ook
Zien er echt niet uit, maar ze schijnen te werken bij haar...
Ik houd het bij kauwgom/ zuurtjes en dan regelmatig slikken... Dat werkt prima voor mij
pi_37757736
veel proberen te gapen, en bij het landen neus dichtknijpen, een beetje druk erop zetten en slikken. bij het stijgen juist "zuigen" met je longen en slikken.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 04:14:58 #81
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780413
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:32 schreef Byte_Me het volgende:
veel proberen te gapen, en bij het landen neus dichtknijpen, een beetje druk erop zetten en slikken. bij het stijgen juist "zuigen" met je longen en slikken.
En dat allemaal op het juiste moment anders zit je straks nog met een dicht oor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37784914
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:36 schreef gewissies het volgende:
-lang verhaal-
Bedankt voor je uitgebreide post! Is het slim om die Earplanes bij opstijgen al in te doen, als je bij het opstijgen geen last hebt van pijn? En ik ga naar Turkije, dat is hooguit 3,5 uur vliegen, dan kan ik die eaplanes in princiepe gewoon de hele vlucht inhouden toch?
pi_37839840
Goh, ben blij dat ik dit topic heb gevonden want misschien kan ik wat mensen helpen met mijn verhaal.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 4 , 5 was veel last gehad van oorontstekingen. Ik heb daarom ook buisjes gehad. Hierdoor kan ik nu mijn oren niet klaren. Tenminste dat is wat de dokter tegen me zei toen ik het verhaal van pijn bij het vliegen en duiken vertelde.

Ik kwam erachter toen ik voor de eerste keer transatlantisch ging vliegen. Ik had een tussenstop in Frankfurt en dacht tijdens de landing echt dat ik flauw ging vallen van de pijn. Dit viel gelukkig wel mee maar de pijn was echt niet normaal. Mijn kaken voelden ook verdoofd, kortom, het was geen kwestie van even op een zuurtje zuigen, een keer slikken en het was over.

Toen ik de dokter dit verhaal vertelde, zei hij me dat ik veel neusspray moest gebruiken en dat dat wel zou helpen.
Niet dus, de volgende keer vliegen had ik toch weer enorme pijn in mijn oren en dacht dat dat dan maar iets zou zijn waarmee ik moest leren leven, dat ik mijn oren niet kan klaren.

Ik heb dit verhaal tegen een toenmalige collega verteld. Zei vertelde me dat ze hier ook zo'n last van had , vooral bij het duiken. Ze had hier iets op gevonden. Ze nam het anti-allergie medicijn Zyrtec en wat neusspray voor het duiken en had nergens meer last van. Ik nam me voor dit de volgende keer als ik moest vliegen ook eens te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik was helemaal verbaasd. Ik had echt nergens last van. Kortom, voor mij was dit een wondermiddel, Zyrtec. Misschien dat het dit voor andere mensen ook kan zijn? Het is tegenwoordig gewoon vrij verkrijgbaar, zonder recept, bij drogist of apotheek.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:45:06 #84
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37839893
Wat een flikkers weer van die earplanes:
quote:
EarPlanes Volwassenen ( vanaf 11 jaar) 1 x ¤ 8,95 ¤ 8,95
Orderkosten ¤ 2,50
Totaal ¤ 11,45
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37840136
Ik heb het ook. Na de eerste keer ben ik naar de dokter moeten gaan om m'n trommelvliezen te laten "uitdeuken". Heel bizar, je moet een slok water nemen, dokter gaat met zo'n ballon-ding aan je neus, als hij JA zegt moet je het water doorslikken en spuit hij lucht in je neus. Zelfde principe als neus klaren, alleen heb je wat meer kracht, ik kreeg het zelf nl. niet meer voor elkaar.

Daarna idd allergietabletten.

Laatste keer earplanes gekocht, op de heenvlucht de hele vlucht ingelaten. Resultaat: PIJN PIJN PIJN. Terugvlucht de bijsluiter gelezen en ze na opstijgen uitgedaan en toen half uurtje voor de landing weer in. Het hielp echt wel!! Wel blijven kauwen en rare bekken trekken, maar het was te doen.

Heb nu Flixonase en Aerius, maar vanwege ontsteking van mijn holtes (huisstofmijtallergie).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 15 mei 2006 @ 11:56:54 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37840239
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:43 schreef Apache4U het volgende:
Goh, ben blij dat ik dit topic heb gevonden want misschien kan ik wat mensen helpen met mijn verhaal.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 4 , 5 was veel last gehad van oorontstekingen. Ik heb daarom ook buisjes gehad. Hierdoor kan ik nu mijn oren niet klaren. Tenminste dat is wat de dokter tegen me zei toen ik het verhaal van pijn bij het vliegen en duiken vertelde.

Ik kwam erachter toen ik voor de eerste keer transatlantisch ging vliegen. Ik had een tussenstop in Frankfurt en dacht tijdens de landing echt dat ik flauw ging vallen van de pijn. Dit viel gelukkig wel mee maar de pijn was echt niet normaal. Mijn kaken voelden ook verdoofd, kortom, het was geen kwestie van even op een zuurtje zuigen, een keer slikken en het was over.

Toen ik de dokter dit verhaal vertelde, zei hij me dat ik veel neusspray moest gebruiken en dat dat wel zou helpen.
Niet dus, de volgende keer vliegen had ik toch weer enorme pijn in mijn oren en dacht dat dat dan maar iets zou zijn waarmee ik moest leren leven, dat ik mijn oren niet kan klaren.

Ik heb dit verhaal tegen een toenmalige collega verteld. Zei vertelde me dat ze hier ook zo'n last van had , vooral bij het duiken. Ze had hier iets op gevonden. Ze nam het anti-allergie medicijn Zyrtec en wat neusspray voor het duiken en had nergens meer last van. Ik nam me voor dit de volgende keer als ik moest vliegen ook eens te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik was helemaal verbaasd. Ik had echt nergens last van. Kortom, voor mij was dit een wondermiddel, Zyrtec. Misschien dat het dit voor andere mensen ook kan zijn? Het is tegenwoordig gewoon vrij verkrijgbaar, zonder recept, bij drogist of apotheek.
Hm staat genoteerd. Ik heb niet altijd pijn bij het landen, maar als het weer eens zover is is het ook heel vervelend. Niet zozeer de pijn zelf als de naweeen. Ik ben weleens drie weken nagenoeg doof geweest. Mijn huisarts heeft wel naar mijn trommelvliezen gekeken maar zei dat er niets aan te doen was behalve afwachten. Ik ben heel bang dat zoiets in de toekomst weer gebeurt. Gelukkig viel het de laatste 2 vluchten erg mee, toen was ik alleen tijdens het landen volledig doof
pi_37840259
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:47 schreef CySt het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide post! Is het slim om die Earplanes bij opstijgen al in te doen, als je bij het opstijgen geen last hebt van pijn? En ik ga naar Turkije, dat is hooguit 3,5 uur vliegen, dan kan ik die eaplanes in princiepe gewoon de hele vlucht inhouden toch?
Nee doe maar niet de hele vlucht inhouden! Heb ik op de heenvlucht naar Barcelona gedaan en dan helpen die dingen helemaal niks Echt gruwelijk zeer doet het.

Terugvlucht precies de bijsluiter gevolgd en dat ging stukken beter. Nog wel een beetje pijn, maar niet die gruwelijk waarbij het lijkt alsof je oren uit je hoofd gaan spatten... *ril*
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_37840335
Oja, bij anti-allergiemiddelen wel even opletten. Zoiets als Flixinase bijvoorbeeld, heeft 14 dagen nodig om tot een goeie werking te komen. Prevalin ook. Dus je kunt beter vantevoren al wat beginnen met het gebruik ervan.

Aventura> Ik was ook keidoof toen. Ontzettend irritant.
Ik heb als kind zijnde trouwens ook vaak oorontstekingen enzo gehad.
pi_37840670
Ben ik even blij dat ik dit topic ben tegengekomen!
Vorig jaar verging ik van de pijn bij de landing en had ik na anderhalve dag nog last van me oren.
Ik ga maar eens even kijken welke van de tips ik ga opvolgen.
pi_37841617
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:00 schreef Syrena het volgende:
Oja, bij anti-allergiemiddelen wel even opletten. Zoiets als Flixinase bijvoorbeeld, heeft 14 dagen nodig om tot een goeie werking te komen. Prevalin ook. Dus je kunt beter vantevoren al wat beginnen met het gebruik ervan.
Zyrtec werkt ongeveer anderhalf uur na inname meen ik me te herinneren maar lees voor de zekerheid de bijsluiter even. Ik neem in iedergeval altijd een pilletje anderhalf uur voor vertrek en anderhalf uur voor de landing.
De generieke naam is trouwen cetirizinedihydrochloride.
pi_37847703
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:00 schreef Syrena het volgende:

Aventura> Ik was ook keidoof toen. Ontzettend irritant.
Ik heb als kind zijnde trouwens ook vaak oorontstekingen enzo gehad.
Klopt, ik moet een week van te voren ermee beginnen (met Fixonase dus).
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:45 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een flikkers weer van die earplanes:
[..]

quote:
AquaEars Volwassenen ( vanaf 11 jaar) 1 x ¤ 8,95 ¤ 8,95
EarPlanes Volwassenen ( vanaf 11 jaar) 1 x ¤ 8,95 ¤ 8,95

Orderkosten ¤ 2,50
Totaal ¤ 20,40
Ik vind het best meevallen hoor..
pi_37847769
Bij elke apotheek en drogist kun je zo earplanes halen, a 8,95
  maandag 12 juni 2006 @ 00:30:06 #93
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_38767442
Transavia had ze in mn vlucht gister ook aanboord voor 8,- per paar.
pi_38773479
Nou, hier komt mijn ervaring ermee. Op de heenweg had ik ze in gedaan, rechteroor nergens last van, linkeroor op een gegeven moment bij het landen stekende pijn als naalden, het duurde een minuut een toen siste mijn oren leeg, zo klonk het althans.

Op vakantie oorontsteking opgelopen alleen maar door een beetje op de bodem van het zwembad te gaan zitten om onder water foto's te maken. Dokter zei dat ik gewoon alles kon doen, en gaf me dus geen negatief vliegadvies. Ik heb sinds woensdag aan de anti-biotica gezeten en dat werkte prima, geen pijn meer enzo, dus ben ik gaan vliegen.

In het vliegtuig (in de lucht) vroeg ik aan de stewardess of ze nog iets wist om last van oorontsteking te verminderen. Toen zei ze tegen me dat ik helemaal niet had mogen vliegen. Ze vertelde dat een collega van haar 40% minder hoort omdat ze toch met oorontsteking was gaan vliegen. Dus had ze nog van die bekertjes gemaakt, maar hielp geen fuck, oren zaten nog steeds dicht.

Uiteindelijk maar gewoon de earplanes in gedaan, strak ingedraaid en tijdens het landen beide kanten gewoon aangeduwd, zodat ze zo strak mogelijk zaten, ze zo vast gehouden de gehele landing en veel kauwgum gekauwd. Geen pijn gehad, what so ever.

Conclusie, als ik ze vergelijk met wat ik normaal gesproken ervaar qua pijn, werken ze bij mij extreem goed. Dat ik zelfs met een (helende) oorontsteking geen pijn heb gehad is toch wel erg knap. Ik kan ze aan iedereen aanraden, gewoon proberen, en diep in je oor doen, zodat er geen lucht langs kan, alleen door het buisje..
  maandag 12 juni 2006 @ 22:43:30 #95
83046 Nino
carpe diem!
pi_38795526
Neusdruppels of een spraytje geven mij wel wat verlichting. Geruime tijd van te voren al gebruiken. Flesje spa blauw leegdrinken tijdens het landen helpt ook.
pi_39015617
Er zijn ook van die speciale snoepjes/kawgom voor in 't vliegtuig.
Amstelveen de beste
pi_39026390
M'n oren dat gaat wel tijdens het vliegen, zeker met die oordopjes.
Maar wat doen jullie tegen droge ogen? Ik draag geen lenzen, maar heb zo'n vreselijke last van droge ogen....is hier iets tegen te doen? Speciale druppels?
(heb in het najaar een 24-uurs vliegreis in het vooruitzicht....)
pi_39028434
Ik heb er ook altijd last van. Vorige maand op de heenreis naar Canada had ik er echter geen last van, maar vorige week op de terugweg weer wel.

Zondag ben ik gaan parachutespringen, tijdens die vrije val daal je nog veel sneller dan in een vliegtuig, toen ging ik wel even halfdood van de pijn... Maar goed, dat moet je er voor over hebben....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_39047676
Ik had er als klein kind veel last van zere oortjes, eigenlijk meer dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan.

Nu ik de laatste jaren intensief rondvlieg merk ik het niet eens meer. Af en toe klaren en verder niet meer aan denken, dat werkt denk ik het beste. Als je je er constant mee bezig houdt, wordt het er niet fijner op.

Kiwigirl, wat je tegen droge ogen kan doen weet ik niet, het is nou eenmaal een droge omgeving Een tip die ik je wel kan meegeven is om op te passen met vingers in je mond/ogen wrijven. Je kan je voorstellen dat een vliegtuig intensief wordt gebruikt---->veel mensen---> veel bacillen. Je zal niet de eerste zijn die 1 of andere vervelende (oog) infectie oploopt zo aan het begin van de vakantie.

pi_39054013
Ik heb zo mijn eigen manieren van de pijn verzachten tijdens het dalen van eeen vliegtuig.
Ongeveer 2 jaar geleden ging ik naar Bangkok met het vliegtuig en éénmaal bij de nadering van Bangkok int. Airport ging het vliegtuig snel dalen.
Ik kreeg veel pijn in mijn horen en ik koorde toen minderen ik voelde echt de druk.
Toen ik dit voelde ging ik een aantal keren proberen te gapen om te zorgen dat de druk verdween.
Ik deed dit en toen had ik mijn duim tegen mijn ooringang gezet, en dit helpte.
De druk werd niet erger.

A.s donderdag ga ik weer naar Thailand en dan ga ik kijken hoe het deze keer zal aflopen.
Amstelveen de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')