Je hoeft echt psycholoog te zijn om een post van jou te interpreteren of vind je ons een pauperclub omdat we niet zo'n geweldige jeugdopleiding hebben en dat moeten compenseren door een uitstekend aankoop en scoutingsbeleid?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:28 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Je moet psycholoog worden, jij kan kennelijk in mijn hoofd kijken?
Elke club doet aankopen die achteraf niet gelukkig uitpakken, dat kun je dus van al die miskopen van ajax ook zeggenquote:Het gaat om de instelling: vul ik de jeugd aan met een aankoop of vang ik mislukte aankopen op met jeugd. De John de Jongs en de Hoogstrates zou je gewoon uit eigen jeugd moeten kunnen halen. Exceptionele talenten kan je eventueel kopen. Dat had je best begrepen.
Duurt aardig lang dan die dramaperiodequote:Yep, de mislukte aankopen hangen precies samen met de drama periode. Paniek doet rare dingen met beleidsmakers. En als jij dat tabelletje van de aankopen maakt, zet je er dan ook even een tabelletje met doorgebroken jeugdspelers naast
Afellay is een aanvallende middenvelder en zou inderdaad ook op 10 kunnen spelen jaquote:Ps. speelt Affelay op 10?

Normaal disussieren is voor vele van jullie niet weggelegt dat weet ikquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:34 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
En donder jij aub ff op hier, met die gemaakte k*tclub van je.,

Juist Zjeroentje, jij begrijpt het.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:47 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het allemaal treurig. P$V, Ajaks, Ajakkus, Feyenooit, 020, 010. Of het zelfs te moeilijk vinden een andere club met een hoofdletter te schrijven. Treurig ...

Eens. ok, die hoofdletter vergeet ik ook wel eens, en feijenoord schrijf ik nog wel eens als f'noord, maar das gewoon sneller.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:47 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het allemaal treurig. P$V, Ajaks, Ajakkus, Feyenooit, 020, 010. Of het zelfs te moeilijk vinden een andere club met een hoofdletter te schrijven. Treurig ...

Je bent niet de enigequote:Op donderdag 16 juni 2005 11:28 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jou heb ik nog nooit serieus genomen BrEeZaHbOy

Waarom zou ik er respect voor MOETEN hebben?quote:

Exactemundo. Je mag het een kwaliteit noemen van mij, maar wel een die voortkomt uit armoede...quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:46 schreef PyTh het volgende:
[..]
of vind je ons een pauperclub omdat we niet zo'n geweldige jeugdopleiding hebben en dat moeten compenseren door een uitstekend aankoop en scoutingsbeleid?
Dat is namelijk ook een kwaliteit
[..]
Valt wel mee, vorig jaar nog de dubbel als ik het mij goed herinnerquote:Duurt aardig lang dan die dramaperiode
Waar het om gaat is de verhouding jeugdspeler/aankoop. Ik heb meer waardering voor een een club die jeugdspelers voorrang geeft alvorens zich te richten op aankopen. PSV doet het exact omgekeerd heb ik het idee. Vind ik een zwaktebod (maar daar was je denk ik al achterquote:Het ging puur en alleen over de aankopen van ajax en PSV, ik weet ook wel dat er bij jullie meer jeugdspelers zijn doorgebroken dan bij ons.
Maar waar het mij om ging is dat ajax waarschijnlijk net zoveel heeft aangekocht dan PSV alleen had ajax dan ook nog een aantal jeugdspelers die zijn doorgebroken
[..]
Waarom in godsnaam Pienaar dan willen kopen? Dit illustreert perfect wat ik bedoel.quote:Afellay is een aanvallende middenvelder en zou inderdaad ook op 10 kunnen spelen ja

De historische waardering hangt ook samen met het feit dat het meestal veel spelers uit de eigen kweek waren die successen haalden.quote:

Ik mag toch hopen dat jullie door hebben dat ik hier mijn eigen mening verkondig?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:36 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Gelukkig verschillen smaken dan ook, ik ben bijv geen PSV-er omdat PSV veel scout en inkoopt, maar om andere redenen.
Spreken in ultieme waarheden als het gaat om waardebepalingen heeft geen zin aldo.
Maar ik moet wel zeggen dat ik ook bij PSV graag een jeugdopleiding zie waar er regelmatige enkele van in het eerste te bewonderen zijn en misschien hoop jij dat Ajax, als ze spelers kopen, wat minder vaak de plank misslaan.

Een mindere jeugdopleiding is dus in jou opinie armoedig?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:20 schreef aldostuta het volgende:
[..]
[quote]
Exactemundo. Je mag het een kwaliteit noemen van mij, maar wel een die voortkomt uit armoede...
Dat lijkt me heel sterk aangezien het al ruim 3 jaar geleden is dat ajax de Amstelcup in de schoot geworpen kreeg door de grensrechterquote:Valt wel mee, vorig jaar nog de dubbel als ik het mij goed herinner
Dat is jou meningquote:Waar het om gaat is de verhouding jeugdspeler/aankoop. Ik heb meer waardering voor een een club die jeugdspelers voorrang geeft alvorens zich te richten op aankopen. PSV doet het exact omgekeerd heb ik het idee. Vind ik een zwaktebod (maar daar was je denk ik al achter).
Nooit concreet geweest dus waarom haal je dit aan?quote:Waarom in godsnaam Pienaar dan willen kopen? Dit illustreert perfect wat ik bedoel.

Je begint het te begrijpenquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:28 schreef PyTh het volgende:
[..]
Een mindere jeugdopleiding is dus in jou opinie armoedig?![]()
Haha, laten we er ook nog maar eens verschillende definities van armoede ingooien....quote:Ik denk dat je eerder op armoede afstevent als je zoveel miskopen doet en zelf opgeleide jeugdspelers transfervrij laat vertrekken
[..]
Daar was ik iets te voortvarendquote:Dat lijkt me heel sterk aangezien het al ruim 3 jaar geleden is dat ajax de Amstelcup in de schoot geworpen kreeg door de grensrechter
[..]
Volgens jullie is niets concreet, maar er blijven constant roddels bovendrijven. En gezien jullie beleid acht ik jullie er heel wel toe in staat om zoiets doms te doen.quote:Nooit concreet geweest dus waarom haal je dit aan?![]()

quote:
Of vind je dat ik ongelijk heb dan?quote:Haha, laten we er ook nog maar eens verschillende definities van armoede ingooien....
Zoals wel vaker maar het is je vergeven Aldosquote:Daar was ik iets te voortvarend.
Het is vooral de media die deze geruchten watertandend de wereld in helpt, het blijft pure speculatie.quote:Volgens jullie is niets concreet, maar er blijven constant roddels bovendrijven. En gezien jullie beleid acht ik jullie er heel wel toe in staat om zoiets doms te doen.

Niks met de kwaliteiten ofzoquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:39 schreef PyTh het volgende:
[..]
![]()
[..]
Of vind je dat ik ongelijk heb dan?
[..]
Zoals wel vaker maar het is je vergeven Aldos
[..]
Het is vooral de media die deze geruchten watertandend de wereld in helpt, het blijft pure speculatie.

Kun jij niet beter stoppen met posten?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:06 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Niks met de kwaliteiten ofzomaar PSV heeft verder nog de lelijkste selectie
![]()

Je hebt gelijk, echter wou ik het ff kwijtquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kun jij niet beter stoppen met posten?
Je maakt jezelf met de post belachelijker![]()

Ik denk dat iedere supporter van iedere club graag de CL wint met 100% eigen spelers die van kleins af aan de jeugdopleidingen hebben doorlopen, ik denk alleen niet dat Nederland daar groot genoeg voor is.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:24 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat jullie door hebben dat ik hier mijn eigen mening verkondig?
Ik hoop dat Ajax uit elf jeugdspelers zal bestaan en daarmee de CL wint. Dat zou het ultieme succes zijn
Als ajax de plank minder vaak wil gaan misslaan, zou een waarschijnlijk een systeemverandering vereist zijn; het is nou eenmaal zeer moeilijk in te schatten of een talent in het ajax systeem zal kunnen wennen.

*Eensquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:33 schreef Againzender het volgende:
Kunnen we hiervoor niet een apart 'Ik vind PSV/Ajax (doorhalen wat niet van toepassing is) beter dan die andere club' topic doen ofzo?
Het lijkt af en toe wel een echoput hier....

Er lopen geen Dani's, Kluiverts, van Persies of Beckhams rond in Eindhoven nee, maar daar kan ik best mee leven, scheelt een hoop sexzaken op de commercieel directeur na uiteraardquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:06 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Niks met de kwaliteiten ofzomaar PSV heeft verder nog de lelijkste selectie
![]()

Mensen met zo;n redenatie neem ik al niet serieus, die komen op bepaalde fronten wat tekort...quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:45 schreef aldostuta het volgende:
[..]
die laatste zin is juist volledig terecht. Een belangrijke reden waarom PSV altijd als een pauperclub gezien zal worden door veel mensen.

Ben blij dat ze destijds Laudrup ipv Bommel haalde. Ook al was het uiteindelijk maar voor 1 jaar.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jaja ajax wordt door de rest van Europa gezien als echte club en PSV inderdaad niet puur omdat jullie een goede jeugdopleiding hebben, je hebt helemaal gelijk![]()
![]()
[..]
Bla bla bla
ajax wilde ook van bommel, maar deze koos voor PSV
ajax wilde ook Robben maar deze koos voor PSV
je maakt je af en toe best belachelijk Aldos

Kun je me ook uitleggen waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:34 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ben blij dat ze destijds Laudrup ipv Bommel haalde. Ook al was het uiteindelijk maar voor 1 jaar.

Heb je gelijk in, maar dat betekent nog wel dat je de nadruk op de eigen jeugd zou moeten leggen wmb.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere supporter van iedere club graag de CL wint met 100% eigen spelers die van kleins af aan de jeugdopleidingen hebben doorlopen, ik denk alleen niet dat Nederland daar groot genoeg voor is.

Ik had het niet over financiele armoede.....quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/714942/2/50#27980066]donderdag 16 juni 2005 12:39
Of vind je dat ik ongelijk heb dan?
[..
quote:Zoals wel vaker maar het is je vergeven Aldos
[..]
Zal best, maar als PSV daarop reageert met "wij hebben al een 10 uit onze jeugdopleiding, dus wij hebben Pienaar niet nodig", dan zou het niet zon eigen leven gaan leiden. Hun reactie geeft dus aan dat ze hem stiekem best wel zouden willen hebbenquote:Het is vooral de media die deze geruchten watertandend de wereld in helpt, het blijft pure speculatie.

Omdat PSV niet reageert op geruchten in de media wil jij zeggen dat ze hem stiekem best wel willen hebben?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:47 schreef aldostuta het volgende:
Zal best, maar als PSV daarop reageert met "wij hebben al een 10 uit onze jeugdopleiding, dus wij hebben Pienaar niet nodig", dan zou het niet zon eigen leven gaan leiden. Hun reactie geeft dus aan dat ze hem stiekem best wel zouden willen hebben

Zal moeilijk worden het middenveld is toch cruciaal. En spelers als Timmy Simons lijken me nu echt niet zo goed als van Bommel of Cocu! die Vayrinen is een goeie, maar die staat er niet 1.2.3 denk ikquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:31 schreef Elgigante het volgende:
Ik ben alleen benieuwd of de komende selectie nog wel van het niveau van het verleden jaar is, Ajax zal redelijk in tact blijven denk ik.

Dat vind ik bij een amateurclub zeker het geval, maar het professionele voetbal is een bedrijfstak als ieder ander. De directie van een gemiddeld bedrijf bestaat meestal niet uit mensen van de eigen gelederen die uit andere functies kwamen. Men kijkt welke richting men op wil en welke mensen daar geschikt voor zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:44 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar dat betekent nog wel dat je de nadruk op de eigen jeugd zou moeten leggen wmb.

Het middenveld was de angel en de redder en dat is op Cocu na weggevaagd, je kunt wel dezelfde soort spelers binnenhalen, maar ze elkaar zo aanvoelen/aanvullen als verleden jaar blijft altijd een hoop/gok.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:53 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Zal moeilijk worden het middenveld is toch cruciaal. En spelers als Timmy Simons lijken me nu echt niet zo goed als van Bommel of Cocu! die Vayrinen is een goeie, maar die staat er niet 1.2.3 denk ikik zou Feher/De Jong eens een kans geven

Als Simons komt wordt hij de opvolger van Vogel (en hoe kun jij nou de kwaliteiten in schatten van iemand die je nog heb zien spelen?), Cocu voetbalt bij mijn medeweten nog steeds bij PSV volgend seizoen. Vayrinen is inderdaad afwachten maar daar heb ik alle vertrouwen in en dan heb je nog Afellay die aan het einde van afgelopen seizoen heeft laten zien wat hij kan.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:53 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Zal moeilijk worden het middenveld is toch cruciaal. En spelers als Timmy Simons lijken me nu echt niet zo goed als van Bommel of Cocu! die Vayrinen is een goeie, maar die staat er niet 1.2.3 denk ikik zou Feher/De Jong eens een kans geven

Psv heeft echter wel een rare constructie aangegaan met Chelsea: Farfan, Alex zouden van Chelsea zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vind ik bij een amateurclub zeker het geval, maar het professionele voetbal is een bedrijfstak als ieder ander. De directie van een gemiddeld bedrijf bestaat meestal niet uit mensen van de eigen gelederen die uit andere functies kwamen. Men kijkt welke richting men op wil en welke mensen daar geschikt voor zijn.
Een jeugdopleiding is alleen leuk als deze rendabel is, vooralsnog is dat bij PSV niet het geval. Men is twee jaar geleden een andere weg ingeslagen en deit beleid werpt pas over een paar jaar zijn eerste vruchten af.
Maar ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom een eerste elftal uit eigen jeugd zou MOETEN bestaan.
Het gaat erom dat je een representatief eerste elftal hebt, dáár win je de prijzen mee, als dat opgebouwd is uit eigen jeugd is het alleen mooi meegenomen.
Je beredeneert vanuit je eigen positie dat vind ik behoorlijk subjectief....
Net als Chelsea-supporters zouden vinden dat een een club per se een vermogende voorzitter zou moeten hebben.

Ik woon in Limburg naast belgie gok eens, het waren wel uitwedstrijden van Bruggequote:Op donderdag 16 juni 2005 14:01 schreef PyTh het volgende:
[..]
Als Simons komt wordt hij de opvolger van Vogel (en hoe kun jij nou de kwaliteiten in schatten van iemand die je nog heb zien spelen?), Cocu voetbalt bij mijn medeweten nog steeds bij PSV volgend seizoen. Vayrinen is inderdaad afwachten maar daar heb ik alle vertrouwen in en dan heb je nog Afellay die aan het einde van afgelopen seizoen heeft laten zien wat hij kan.
Ik vind 9 van de 10 posts van jou ietwat dommig trouwens.
Hoe oud ben je eigenlijk?

Niet helemaal maar het moet niet te lang gaan durenquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef popolon het volgende:
Hey, nog een PSV topic.

Zo doen we dat niet hier in dit forumquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef DaYwALKuR het volgende:
Beetje gefrustreerd ben je he, jij kneusbtw ik ben 22

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |