Tja, een super 4x4 als de Bowler Wildcat worden feitelijk ook als omgebouwde Landrovers in de markt gezet, dacht ik. Misschien valt dit wel in dezelfde categorie.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 07:20 schreef Klonk het volgende:
is wel een range rover, maar voor mijn gevoel met een ingekort chassis, zou me niets verbazen als dit een of ander projectje is want de wielen zien er nog nieuw uit.
ziet er leuk uit.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Range Rover
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Stiens: Autobedriuw Brouwer
Datum: 15-12-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: zeer sterk verbouwd; is het überhaupt wel een Range Rover ?
Zit die wagen nou net zo schots en scheef in elkaar als vaak beweerd wordt ?quote:
Dat hangt er van af. Als je bedoelt dat alles al uit elkaar rammelt als je er al naar kijkt valt dat reuze mee. Hij is solide en degelijk, in de drie jaar dat ik hem heb is het ergste probleem een defecte dynamo geweest, iets wat de garage tijdens een beurt had zien aankomen maar vergat te vermelden of repareren overigens. Nog twee kleine dingetjes, van het kaliber losgeschoten slangetje, en verder geen klachten. Hij heeft al ooit 5000 kilometer door Europa, inclusief Alpen en Tatra, afgelegd in drie weken, en zelfs 2000 kilometer in vier dagen door het zwarte woud.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zit die wagen nou net zo schots en scheef in elkaar als vaak beweerd wordt ?
gaat je snelheidswijzertje omlaag als je volgas de oprit van de snelweg (heuvelop) oprijdt?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat hangt er van af. Als je bedoelt dat alles al uit elkaar rammelt als je er al naar kijkt valt dat reuze mee. Hij is solide en degelijk, in de drie jaar dat ik hem heb is het ergste probleem een defecte dynamo geweest, iets wat de garage tijdens een beurt had zien aankomen maar vergat te vermelden of repareren overigens. Nog twee kleine dingetjes, van het kaliber losgeschoten slangetje, en verder geen klachten. Hij heeft al ooit 5000 kilometer door Europa, inclusief Alpen en Tatra, afgelegd in drie weken, en zelfs 2000 kilometer in vier dagen door het zwarte woud.
Als je bedoelt dat de afwerking niet perfect is en nogal plastic aanvoelt en uitziet heb je gelijk.
Is het overigens ooit nog gelukt met die caravan van je?
Klonk heeft m gelezen, en ik zelfs al 3 of 4 keerquote:Op zondag 19 februari 2006 00:49 schreef blup het volgende:
Niemand leest die hele kut op.
Nee, dat valt reuze mee. Zelfs de oprit bij Valkenburg had ie geen probleem mee. Echt in de bergen is een ander verhaal natuurlijk. Alhoewel hij ook gewoon de Tauernpaß en de Flüelapaß over is gekomen, alleen niet zo snel als een moderne autoquote:Op zondag 19 februari 2006 01:21 schreef lipje het volgende:
[..]
gaat je snelheidswijzertje omlaag als je volgas de oprit van de snelweg (heuvelop) oprijdt?
Daar had mijn vader last van in zijn 2105
Al post je in het chinees, geen hond die 11 schermen aan text leestquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze mogen blij zijn dat ik niet de originele Russische text heb gepost
Die Mantaquote:Op zondag 19 februari 2006 22:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Al post je in het chinees, geen hond die 11 schermen aan text leest
Heb een tijd geleden ook wat foto's gemaakt van erbarmelijke kwaliteit.
Ze zijn genomen met een brakke mobiel, én tijdens hevige lachbuien.
[afbeelding]
VW Golf 1.3
[afbeelding]
[afbeelding]
Afzichtelijk uitgebouwde Opel Manta welke ontiegelijk veel herrie maakte
Woei! Te koop voor respectievelijk ¤ 695,- en ¤ 495,-quote:Op maandag 20 februari 2006 14:14 schreef man_in_love het volgende:
Voor wie een goedkoop "wrak van de week" wil kopen: Een garage heeft nog twee USA import opel kadettjes staan, de Pontiac Le Mans... Je krijgt er een nieuw kenteken bij meen ik, en het enige echte nadeel is dat er maar een 4-bak in ligt... (handgeschakeld)...
Ik heb er zelf niets mee te maken hoor, vond die advertenties hier wel passen... da's het enige!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb twee jaar geleden eens serieus gekeken naar die auto's... Ze kostten toen ook nog 1100 en 1000 euro. Ik heb er alleen vanaf gezien, omdat de auto's maar 4 versnellingen hadden en ik een auto zocht voor lange ritten op de snelweg...quote:Op maandag 20 februari 2006 21:00 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Woei! Te koop voor respectievelijk ¤ 695,- en ¤ 495,-Dat zijn nog eens prijsjes. en volgens opgave beiden nog geen 25.000 miles (40.000 km) gelopen... Kadettillacs in de meest letterlijke zin
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef DonJames het volgende:
Weer een paar fraaie exemplaren! Ik mag dat wel, aparte auto's die niet ieders smaak zullen zijn. De Tatra 77-A is wel een hele imposante auto, een luchtgekoelde (!)V8 achterin!
Inderdaad.. 35 pk op 585 kilo (45:55) was toen best pittig. (is het IMHO nu nog voor een stadswagentje)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
De PK-gewicht verhouding was voor die tijd en die regio gewoon verrekte goed.
is er alquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik wil een 'sjonnie gespot' topic!![]()
Leuke foto's! Even wat aanvullingen en opmerkingen:quote:Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
Toen ik net voor Alexxxx' grote Lada fan topic wat aan het googelen was, kwam ik deze Russische site tegen, met vele te gekke Oosteuropese merken en modellen. Hier ff een paar hoogtepunten:
Sachsenring is hier veel bekender vanwege 'dat andere rugzakje':quote:[afbeelding]
Best wel Amerikaanse design, de Sachsenring P-240, uit Zwickau (DDR). Modeljaar 1956 schat ik.
[afbeelding]
Sachsenring P-240 cabrio uit 1969. Whoah!!!![]()
De hier bekendere Wartburg 353 was dat duidelijk wel:quote:[afbeelding]
De Wartburg 311 uit 1959 was ook bepaald niet lelijk
Tatra verdient eigenlijk een topic apartquote:[afbeelding]
Curiositeit uit Tjecho-Slowakije: de Tatra 49 uit 1929.'t Lijkt wel een trapauto![]()
[afbeelding]
Deze Tatra 77-A uit 1936 lijkt me anders al serious shit, met een V8 onder de achterklep en een wegligging...![]()
[afbeelding]
Tatra 603 uit 1958. Ferrari-rood
VW heeft wel meer van Tatra afgekeken. Waar doet de autokenner 'stroomlijn, luchtgekoelde motor achterin' en de volgende afbeelding aan denken?quote:[afbeelding]
Nog een keer de 603, nu als 603A uit 1964 in ambulance-trim. VW heeft volgens mij goed naar dit model gekeken toen zij de 411 (en later de 412) ontwikkelden als voorlopers van de Passat.
Voor ik mijn Lada kocht heb ik nog getwijfeld over de aanschaf van één van deze twee. De Rapid wilde ik eventueel uit Tsjechie halen, maar werd te duur, de 120 stond bij een garage hier maar zag er iets te slecht onderhouden uit.quote:[afbeelding]
De Skoda 110 R(apid) Coupé werd ook in Nederland verkocht, ook hiervoor geold: voor een goede wegligging werden er een paar stoeptegels voorin de kofferbak gelegd, ter compensatie van het motorblok achterin. Best mooi eigenlijk.
[afbeelding]
De Skoda 120 LS werd ook hier tussen '76 en '83 verkocht.
Ook leuk, die wil ik ookquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
hm, ik dacht dta ik ooit al een Tatra topic had geopend, maar dat was er een van een iets ander kaliber
Tatra kiepwagen als plantenbak
Stormlooptopicquote:Op [b]dinsdag 14 juni 2005 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:[/b]
Even een kleine correctie, deze Oltcit is gelijk aan de Citroën Axel. Hij is o.a. geleverd met de luchtgekoelde 4-pitter van de Citroën GS.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
[afbeelding]
Ook apart, een Citroën Visa, genaamd Oltcit Club 11R
Die heb ik in het echt gezien en een foto van gemaakt.quote:
Leuke nickname.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:26 schreef audi80 het volgende:
[..]
Die heb ik in het echt gezien en een foto van gemaakt.
[afbeelding]
Staat in het August Horch meuseum in Zwickau
Da's een type82 / B1quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Leuke nickname.
[afbeelding]
Merk en type: Audi 80
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen: Yntema
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |