quote:Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef DonJames het volgende:
Weer een paar fraaie exemplaren! Ik mag dat wel, aparte auto's die niet ieders smaak zullen zijn. De Tatra 77-A is wel een hele imposante auto, een luchtgekoelde (!)V8 achterin!
Inderdaad.. 35 pk op 585 kilo (45:55) was toen best pittig. (is het IMHO nu nog voor een stadswagentje)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
De PK-gewicht verhouding was voor die tijd en die regio gewoon verrekte goed.
is er alquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik wil een 'sjonnie gespot' topic!![]()
Leuke foto's! Even wat aanvullingen en opmerkingen:quote:Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
Toen ik net voor Alexxxx' grote Lada fan topic wat aan het googelen was, kwam ik deze Russische site tegen, met vele te gekke Oosteuropese merken en modellen. Hier ff een paar hoogtepunten:
Sachsenring is hier veel bekender vanwege 'dat andere rugzakje':quote:[afbeelding]
Best wel Amerikaanse design, de Sachsenring P-240, uit Zwickau (DDR). Modeljaar 1956 schat ik.
[afbeelding]
Sachsenring P-240 cabrio uit 1969. Whoah!!!![]()
De hier bekendere Wartburg 353 was dat duidelijk wel:quote:[afbeelding]
De Wartburg 311 uit 1959 was ook bepaald niet lelijk
Tatra verdient eigenlijk een topic apartquote:[afbeelding]
Curiositeit uit Tjecho-Slowakije: de Tatra 49 uit 1929.'t Lijkt wel een trapauto![]()
[afbeelding]
Deze Tatra 77-A uit 1936 lijkt me anders al serious shit, met een V8 onder de achterklep en een wegligging...![]()
[afbeelding]
Tatra 603 uit 1958. Ferrari-rood
VW heeft wel meer van Tatra afgekeken. Waar doet de autokenner 'stroomlijn, luchtgekoelde motor achterin' en de volgende afbeelding aan denken?quote:[afbeelding]
Nog een keer de 603, nu als 603A uit 1964 in ambulance-trim. VW heeft volgens mij goed naar dit model gekeken toen zij de 411 (en later de 412) ontwikkelden als voorlopers van de Passat.
Voor ik mijn Lada kocht heb ik nog getwijfeld over de aanschaf van één van deze twee. De Rapid wilde ik eventueel uit Tsjechie halen, maar werd te duur, de 120 stond bij een garage hier maar zag er iets te slecht onderhouden uit.quote:[afbeelding]
De Skoda 110 R(apid) Coupé werd ook in Nederland verkocht, ook hiervoor geold: voor een goede wegligging werden er een paar stoeptegels voorin de kofferbak gelegd, ter compensatie van het motorblok achterin. Best mooi eigenlijk.
[afbeelding]
De Skoda 120 LS werd ook hier tussen '76 en '83 verkocht.
Ook leuk, die wil ik ookquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
hm, ik dacht dta ik ooit al een Tatra topic had geopend, maar dat was er een van een iets ander kaliber
Tatra kiepwagen als plantenbak
Stormlooptopicquote:Op [b]dinsdag 14 juni 2005 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:[/b]
Even een kleine correctie, deze Oltcit is gelijk aan de Citroën Axel. Hij is o.a. geleverd met de luchtgekoelde 4-pitter van de Citroën GS.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
[afbeelding]
Ook apart, een Citroën Visa, genaamd Oltcit Club 11R
Die heb ik in het echt gezien en een foto van gemaakt.quote:
Leuke nickname.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:26 schreef audi80 het volgende:
[..]
Die heb ik in het echt gezien en een foto van gemaakt.
[afbeelding]
Staat in het August Horch meuseum in Zwickau
Da's een type82 / B1quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Leuke nickname.
[afbeelding]
Merk en type: Audi 80
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen: Yntema
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |