abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35308738
Wat een heerlijke wagens ziten daar toch tussen
pi_35309337
De zastava 101 (in de volksmond "stojadin" genoemd) was echt dé auto in YU toendertijd.


De zastava 850 ( bijnaam: "fico" ) was een wagentje dat vooral bij de jongeren populair was.
Klein, zuinig en een beetje pittig (35pk)
Nee.
pi_35309974
35pk en pittig
pi_35309983
Weer een paar fraaie exemplaren! Ik mag dat wel, aparte auto's die niet ieders smaak zullen zijn. De Tatra 77-A is wel een hele imposante auto, een luchtgekoelde (!)V8 achterin!

O ja, de oltcit is voor zover ik weet om naamtechnische redenen nooit in engelstalige landen verkocht.. (old shit)
pi_35310505
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef DonJames het volgende:
Weer een paar fraaie exemplaren! Ik mag dat wel, aparte auto's die niet ieders smaak zullen zijn. De Tatra 77-A is wel een hele imposante auto, een luchtgekoelde (!)V8 achterin!

Vooral die 'rugvin' is bruut. Zit tegenwoordig ook op de A1 GP wagens:
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_35318083
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef Geqxon het volgende:
35pk en pittig
Denk: "jaren 60" ofzo
Nee.
pi_35323996
35pk was in de jaren 60 even "pittig" als 60pk in het jaar 2006
pi_35324076
De PK-gewicht verhouding was voor die tijd en die regio gewoon verrekte goed.
pi_35337601
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
De PK-gewicht verhouding was voor die tijd en die regio gewoon verrekte goed.
Inderdaad.. 35 pk op 585 kilo (45:55) was toen best pittig. (is het IMHO nu nog voor een stadswagentje)

Maar back ontopic.

Vanmorgen op de parkeerplaats een trieste Seat Toledo tegen het lijf gelopen.

De eigenaar (een Indiër) heeft zelf de blauwe delen zelf blauw gespoten, god mag weten waarom
en welk idee hij voor ogen had. Schade had het vehikel toen nog niet. De voorbumper heeft hij toen
ook maar even onder handen genomen en met flinke klodders plamuur bewerkt, waarschijnlijk om
er wat 'bijzonders' van te maken. Ook zijn er afzichtelijke velgen gemonteerd alsmede een paar
stukken overtollig plastic en wat buizen die door moeten gaan voor uitlaten ofzo.

Ik weet nog dat, toen hij (anderhalf jaar geleden ofzo) de auto kocht, ik dacht van "hmm. Best nette wagen" .
De Seat zag er toen ong. zo uit, gewoon netjes (was alleen ietjes verlaagd). Geen schades of deukjes oid:



Maar toen begon het grote tuninggebeuren.. ..en inmiddels ziet deze ooit zo nette wagen er zó uit:


De uitlaatdingen, die vleugel.. omfg, het is een diesel met 81KW man


Die ene booskijker moet hij er sinds de zomer nog opzetten maar heeft er (volgens hem) geen tijd voor..


De stukken plamuur zijn inmiddels ook al van de "getunede"voorbumper gevallen


Die kleurencombinatie is (volgens hem) "wel flits"... (WTF is "flits"?)

Opa snapt zulke mensen niet, zijn ze blind ofzo? Zien ze zelf niet dat ze voor gek rijden?
Eeuwig zonde van zo'n auto, moge de eigenaar voor de rest van zijn leven van het OV afhankelijk zijn!

/edit
Ik wil een 'sjonnie gespot' topic!
Nee.
pi_35337865
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:46 schreef Opa_vertelt het volgende:


Ik wil een 'sjonnie gespot' topic!
is er al
pi_35338441
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

is er al
Wow!
Nee.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:55:06 #137
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35348122
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
Toen ik net voor Alexxxx' grote Lada fan topic wat aan het googelen was, kwam ik deze Russische site tegen, met vele te gekke Oosteuropese merken en modellen. Hier ff een paar hoogtepunten:
Leuke foto's! Even wat aanvullingen en opmerkingen:
quote:
[afbeelding]
Best wel Amerikaanse design, de Sachsenring P-240, uit Zwickau (DDR). Modeljaar 1956 schat ik.

[afbeelding]
Sachsenring P-240 cabrio uit 1969. Whoah!!!
Sachsenring is hier veel bekender vanwege 'dat andere rugzakje':
quote:
[afbeelding]
De Wartburg 311 uit 1959 was ook bepaald niet lelijk
De hier bekendere Wartburg 353 was dat duidelijk wel:

Overigens ligt in deze Wartburg ook gewoon een tweetakt motor, net als in de Trabant. Ik heb een keer onder de motorkap van een Wartburg kunnen kijken en daar is gewoon zo veel ruimte dat ze er haast nog een motor bij kunnen stoppen
quote:
[afbeelding]
Curiositeit uit Tjecho-Slowakije: de Tatra 49 uit 1929.'t Lijkt wel een trapauto

[afbeelding]
Deze Tatra 77-A uit 1936 lijkt me anders al serious shit, met een V8 onder de achterklep en een wegligging...

[afbeelding]
Tatra 603 uit 1958. Ferrari-rood
Tatra verdient eigenlijk een topic apart Misschien open ik dat binnenkort wel. Overigens hoop ik ooit ook een T603 aan te schaffen. Eigenlijk mis ik momenteel vooral een garage
quote:
[afbeelding]
Nog een keer de 603, nu als 603A uit 1964 in ambulance-trim. VW heeft volgens mij goed naar dit model gekeken toen zij de 411 (en later de 412) ontwikkelden als voorlopers van de Passat.
VW heeft wel meer van Tatra afgekeken. Waar doet de autokenner 'stroomlijn, luchtgekoelde motor achterin' en de volgende afbeelding aan denken?
quote:
[afbeelding]
De Skoda 110 R(apid) Coupé werd ook in Nederland verkocht, ook hiervoor geold: voor een goede wegligging werden er een paar stoeptegels voorin de kofferbak gelegd, ter compensatie van het motorblok achterin. Best mooi eigenlijk.

[afbeelding]
De Skoda 120 LS werd ook hier tussen '76 en '83 verkocht.
Voor ik mijn Lada kocht heb ik nog getwijfeld over de aanschaf van één van deze twee. De Rapid wilde ik eventueel uit Tsjechie halen, maar werd te duur, de 120 stond bij een garage hier maar zag er iets te slecht onderhouden uit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_35349089
hm, ik dacht dta ik ooit al een Tatra topic had geopend, maar dat was er een van een iets ander kaliber

Tatra kiepwagen als plantenbak
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:20:17 #139
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35349337
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
hm, ik dacht dta ik ooit al een Tatra topic had geopend, maar dat was er een van een iets ander kaliber

Tatra kiepwagen als plantenbak
Ook leuk, die wil ik ook Wat is er nog mee gebeurd verder?

Overigens, was jij niet degene van die Tatra cd's en zo ja, is dat kopiëren ooit nog gelukt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_35349532
hij heeft nu pompoenen in de laadbak

CD ligt voor je klaar, in envelop... alleen ben ik de envelop met CD kwijt zodra ik hem tegen kom stuur ik m op heb je adres nog
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:25:12 #141
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35357931
quote:
Op [b]dinsdag 14 juni 2005 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:[/b]
Stormlooptopic

Wel elke week posten he
pi_35361928
Joah, ik doe mn best, maar tegenwoordig post ik liever wrakken die ik zelf tegen gekomen ben En mn Lada reply was zo mooi dat ie wel een Apart topic verdiende
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:49:39 #143
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_35383986
De eerdergenoemde Visa is overigens een Axel, een volledig idiote combinatie van een 2deurs Visa met GSA-motor. Is hier ooit te koop geweest.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_35484569
Deze week: De Citroën Fukang, de Chinese ZX, vaak met kont, nog steeds gebouwd, en erg populair als taxi







Chinese Citroën site


En er is dus ook de C4 met kont nu
pi_35484819
In europa zou zoiets nooit verkocht worden

Fukang
pi_35489335
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
[afbeelding]
Ook apart, een Citroën Visa, genaamd Oltcit Club 11R
Even een kleine correctie, deze Oltcit is gelijk aan de Citroën Axel. Hij is o.a. geleverd met de luchtgekoelde 4-pitter van de Citroën GS.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 21:59:39 #147
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_35491414
Royal Ulster Constabulary 'Tangi' LandRover Defender.



en in het wat frissere huidige jasje



De 'Tangi' werd door de eigen voertuigenafdeling van de Royal Ulster Constabulary ontworpen op basis van een 110" Defender chassis. Het voertuig voorzag in een behoefte omdat het bedrijf Shorland gepantserde LandRovers maakte die niet voldoende plaats boden voor personeel; ze hadden een soort 'boattail' en waren eigenlijk eerder voor verkennings- en patrouillewerkzaamheden ontworpen dan als gepantserd personeelsvervoer.





De andere opties waren de Saracen en Humber Pig.

Allebei wel in gebruik geweest maar ietsje té voor binnen de bebouwde kom van een woonwijk.



Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:26:25 #148
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_35612741
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef RRRobert het volgende:
Die heb ik in het echt gezien en een foto van gemaakt.

Staat in het August Horch meuseum in Zwickau
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_35612773
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:26 schreef audi80 het volgende:

[..]

Die heb ik in het echt gezien en een foto van gemaakt.
[afbeelding]
Staat in het August Horch meuseum in Zwickau
Leuke nickname.

Merk en type: Audi 80
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen: Yntema
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:36:58 #150
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_35613038
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Leuke nickname.
[afbeelding]
Merk en type: Audi 80
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen: Yntema
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Da's een type82 / B1

Dit is er ook een, maar deze is omgebouwd.
Voorzien van een dikke turbomotor en quattro aandrijving



Deze heb ik op het 25-jaar quattro evenement gefotografeerd in ingolstadt. (stond op dezelfde camping)
maar deze auto wil ik geen "wrak" noemen, maar wel apart

[ Bericht 26% gewijzigd door audi80 op 01-03-2006 17:46:05 (toevoeging) ]
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')