quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:09 schreef SCH het volgende:Raar argument van je moeder DIGGER. Ze zou dus vooral naar de verjaardag van haar kleinkind gaan voor later, niet voor nu? Glenn zou het nu toch gewoon fijn vinden als zijn oma er is. Verder vind ik het nogal normaal dat opa en oma juist heel graag bij de eerste verjaardagen van hun kleinkinderen willen zijn.
Vreemde in het perspectief is dat m’n ma destijds wel gewoon op m’n bruiloft was.
OK, daar waren veel meer mensen dan er op Glenn z’n 1e feestje zullen komen, maar op m’n bruiloft, toen de situatie tussen m’n ouders onderling veel slechter was, heeft ze 45 minuten netjes naast hem gezeten tijdens de ceremonie etc.
Alleen omdat ik een maand of 8 geleden geweigerd heb me in de laatste zaken van het conflict te mengen, wat mijns inziens de enige goede keuze is die ik had kunnen maken - ik ben nl. nog partij, nog bemiddelaar in deze, vindt m’n ma me ineens egoistisch. Ze probeerde destijds me gewoon emotioneel te chanteren, riep al kreten alsof ik haar, door m’n egoisitsche houding, zou onthouden van het zien van Glenn en meer van die nonsens.
Maar, zo zei ze toen, als het laatste probleem met m’n pa de wereld uit was (het door blijven betalen van die alimentatie tot haar 65e, ook al zou ie stoppen met werken/met pensioen gaan), dan was het geen probleem om hem te zien op verjaardagen, bruiloften, etc.
Nou, we merken het dus…..
Dat iemand zich door een scheiding van zulke zaken gaat bedienen vind ik onbegrijpelijk en triest, ze heeft gerust 1.5 miljoen gulden over al die jaren van m’n pa geplukt, en nog kan ze het niet opbrengen om naar haar 1e en tot nu toe enige kleinzoon zijn 1e verjaardag gaan, omdat DE KANS bestaat dat m’n pa er ook is (wat dus niet eens zo is, maar dat ga ik haar dus ook niet vertellen want ik vind dat een totaal irrelevant gegeven).
Ik zou iig de 1e verjaardag, bruiloft, geboorte etc. van m’n kind, kleinkind etc. nooit willen missen tenzij dat echt niet anders kan.
Maar goed, ik was het vroeger nooit zo, maar sinds m’n vrouw ben ik echt een familie mens
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away