serotonine is een neurotransmitter idd, die kan je moeilijk gaan slikkenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ho! Je slikt geen serotonine!!
Je slikt een middel dat de heropname van de serotonine in je hersenen remt.
[..]
Dat lijkt me gruwelijk lastig af te meten trouwens. Ik ben toen van 30MG Remeron ==> 15 MG gegaan... en daarna helemaal geen last meer gehad.quote:Afbouwen met hele kleine stapjes minimaliseert de fysieke ontwenningsverschijnselen. Als je tabletten slikt, zou je ze kunnen vermalen. Dan kun je een oorspronkelijke dosis gemakkelijker aanpassen. Ik slik capsules met korreltjes. Nu ik aan het afbouwen ben maak zo'n capsule open en verwijder een gedeelte. Ik ben begonnen met 1/6e deel minder. Dat een aantal weken volgehouden en toen 1/5e deel minder. Inmiddels ben ik al zo'n half jaar aan het afbouwen en ik slik nu 1/3e van mijn oorspronkelijke dosis. Ik heb nauwelijks last van ontwenningsverschijnselen.
Laat je niet al te bang maken door die waslijst met eventuele bijwerkingen, anders zou niemand dat ooit in durven nemenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:52 schreef Klonk het volgende:
het is Paroxetine geworden, zoals gebruikelijk kun je half doodgaan van het spul, ben erg benieuwd of hoe en wanneer ik het ga merken.
Heel veel sterkte. Het is geen pretje maar als het niet anders kan, dan zul je wel moeten. Het kan in ieder geval helpen het leven wat draaglijker te maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:52 schreef Klonk het volgende:
het is Paroxetine geworden, zoals gebruikelijk kun je half doodgaan van het spul, ben erg benieuwd of hoe en wanneer ik het ga merken.
Gaat goedkomen hoor, maar let wel op.. Bevalt een bepaalde bijwerking niet, of blijft ie voor jou iets te lang aanwezig, en/of wordt hij niet minder, vraag het [Centraal] Medicatie bij psychische klachten daar, of beter nog aan je behandelende arts.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:59 schreef Klonk het volgende:
wel een raar gevoel, net het eerste pilletje genomen, en zit er nu minstens 8 maanden aan vast, elke dag weer.
Over een tijdje begrijp je er veel meer van hoor, nu is het nog een beetje abacadabra... zo gauw je je een beetje ingelezen hebt, wordt het al duidelijkerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:23 schreef Klonk het volgende:
goed verhaal, alleen ff een paar keer doorlezen om het helemaal te begrijpen
Maak je niet al te druk. Die bijwerkingen hoef je heus niet (allemaal) te krijgen, en het kan je misschien wel enorm helpen. Ik heb ook paroxetine gehad, en na 3 (!) dagen voelde ik me al niet meer depressief. Paroxetine werkt voor wat ik begrepen heb bij een heleboel mensen erg goed, en met de bijwerkingen valt het over het algemeen wel mee (tenzij je natuurlijk de onderzoeken gelooft waar ze het testen op gezonde mensenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:59 schreef Klonk het volgende:
wel een raar gevoel, net het eerste pilletje genomen, en zit er nu minstens 8 maanden aan vast, elke dag weer.
Ik denk dat een arts daar wel achter kan komen via bloedonderzoek. Ik weet van een cliënt van mij dat er regelmatig bloedonderzoek wordt gedaan om te kijken of de spiegel van zijn medicatie goed is en dat gaat via een bloedonderzoek. En de medicatie die hij gebruikt is een anti-depressiva (Anafrinil).quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:56 schreef yvonne het volgende:
En hoe weet een arts dat?
Door bloed te prikken?
Sorry hoor, maar ik word echt zo schijtziek van mensen die roepen dat het zo belangrijk is om te praten en dat je anders geen volledige behandeling hebt. Medicijnen kunnen ook op zich behandeling zijn, dat ligt er maar net aan hoe je depressie in elkaar steekt. Ik wil niet zeggen dat praten zinloos is, ik word er alleen niet goed van dat gedaan wordt of je niet zonder kunt.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:44 schreef zurekop het volgende:
Misschien heb ik te vluchtig gelezen, maar wat ik hier nog niet
ben tegengekomen is dat zo'n middel een ondersteuning biedt
bij een depressie (tenminste ik neem aan dat je het wegens
depressieve klachten krijgt), en dat de gehele behandeling
bestaat uit "praten en pillen"; Dus ik neem aan dat je ook nog
gesprekken met een therapeut hebt gehad / nog krijgt.
Een depressie ontstaat in veel gevallen door weggedrukte woede en/of verdriet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik word echt zo schijtziek van mensen die roepen dat het zo belangrijk is om te praten en dat je anders geen volledige behandeling hebt. Medicijnen kunnen ook op zich behandeling zijn, dat ligt er maar net aan hoe je depressie in elkaar steekt. Ik wil niet zeggen dat praten zinloos is, ik word er alleen niet goed van dat gedaan wordt of je niet zonder kunt.
Jarenlange foute "vloeistofniveaus" zorgen anders ook voor een fout ingesleten denkpatroon.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik word echt zo schijtziek van mensen die roepen dat het zo belangrijk is om te praten en dat je anders geen volledige behandeling hebt. Medicijnen kunnen ook op zich behandeling zijn, dat ligt er maar net aan hoe je depressie in elkaar steekt. Ik wil niet zeggen dat praten zinloos is, ik word er alleen niet goed van dat gedaan wordt of je niet zonder kunt.
wees maar schijtziek dan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik word echt zo schijtziek van mensen die roepen (...)
" Bij een lichte depressie kan men volstaan met begeleiding en steunende gesprekken.quote:Medicijnen kunnen ook op zich behandeling zijn, dat ligt er maar net aan hoe je depressie in elkaar steekt. Ik wil niet zeggen dat praten zinloos is, ik word er alleen niet goed van dat gedaan wordt of je niet zonder kunt.
of een vriend van een vriendin van een kennis heeft er enigzins slechte ervaring meequote:Op woensdag 15 juni 2005 15:45 schreef zurekop het volgende:
[..]
wees maar schijtziek dan.
[..]
" Bij een lichte depressie kan men volstaan met begeleiding en steunende gesprekken.
Bij zwaardere depressie wordt begeleiding, steunende gesprekken en eventuele
psychotherapie (cognitieve therapie en interpersoonlijke psychotherapie) aangevuld
met medicamenteuze therapie: 'praten en pillen'. Behandeling met antidepressiva moet
worden beschouwd als een onderdeel van de gehele behandeling, inclusief begeleiding
en psychotherapie. In sommige gevallen kan begeleiding aangevuld met interpersoolijke
psychotherapie een voldoende behandeling vormen."
Bron: Farmacotherapeutisch Kompas 2003 CVZ
verder zou het best kunnen hoor, als er geen enkele andere aanwijzing waarom
iemand depressief is, dat er alleen medicamenteus behandeld wordt. Ik denk ook
dat vele huisarts dat best zullen doen.
Ik vraag me alleen af waar jij je op baseert?
(door je heftige taalgebruik verwacht ik weinig steekhoudends, maar misschien
heb je er ervaring ermee ofzo?)
slechte ervaringen gehad?quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |