ah, welkom bij de club van de ene dag fantastisch en de andere dag janken....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:01 schreef Biancavia het volgende:
Ik weet alleen dat ik met een tekort kamp.
Jup, xtc werkt bijv op het serotonine systeem. Door xtc komt er in een keer een bult van dat spul vrij wat zorgt voor het euforische gevoel. Maar als het uitgewerkt is dan voel je je weer kut. Daar komt de disnadgdip vandaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:03 schreef Klonk het volgende:
als die serotonine niet voldoende aanwezig is, kan dat dus een oorzaak zijn voor psyschische problemen (depressie enzo), doordat die signalen niet goed worden doorgegeven ?
Yep:quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:03 schreef Klonk het volgende:
als die serotonine niet voldoende aanwezig is, kan dat dus een oorzaak zijn voor psyschische problemen (depressie enzo), doordat die signalen niet goed worden doorgegeven ?
quote:Selectieve serotonine-heropname-remmers (SSRI's) zijn een populaire groep antidepressiva omdat een der meest succesrijke geneesmiddelen van de afgelopen tien jaar, fluoxetine (Prozac) tot deze groep behoort. Met de introductie van deze groep is er een nieuwe impuls gekomen om meer mensen met een depressie te gaan behandelen en om met name die nieuwe middelen daarvoor te gebruiken, hoewel de deskundigen benadrukken dat de oudere middelen nog steeds de voorkeur genieten. Met name huisartsen zijn veel meer antidepressiva voor gaan schrijven (Ned Tijdschr Geneeskd 1996; 140:2135) en het is de vraag of men daar nu zo gelukkig mee moet zijn.
Dat is voor iedereen anders. Ook de medicatie en de hoeveelheid is voor iedereen anders. De kwaal is anders etc etc etc.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit ook al jaren aan de serotonine. Het nadeel is alleen dat langdurig gebruik van die medicatie (maar dat geldt voor alle medicatie) resulteert in gewenning, waardoor je verslaafd raakt. En dan kun je niet meer zonder.
Ik heb drie keer geprobeerd af te bouwen. Ik werd eerst een week of twee doodziek, misselijk, overgeven, geen poot kunnen verzetten en daarna werd ik ineens weer verschrikkelijk depressief.
Ik neem overigens 10 mg per dag in (dus 1 pil). Zelfs afbouwen naar een halve lijkt al niet te doen. Dus ik ben bang dat ik er voor de rest van m'n leven aan vast zitik begon ermee toen ik 17 was, maar nu zou ik het toch graag weer op eigen houtje willen proberen, aangezien ik principiele bezwaren heb tegen medicijnen, onder meer vanwege de kans op verslaafd raken en het gemak waarmee ze toegepast worden... ze lossen uiteindelijk niets ECHT op, maar onderdrukken de kwaal slechts...
dat zegt mijn psych ook altijd, maar ik heb nooit geweten dat dat in verband stond met m'n medicatie.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:19 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders. Ook de medicatie en de hoeveelheid is voor iedereen anders. De kwaal is anders etc etc etc.
Dat wil niet zeggen dat Klonk bijvoorbeeld zijn leven lang vast zit aan een pilletje. Het kan de eerste paar maanden als ondersteuning bieden en daarna zal de psychiater waarschijnlijk ook adviseren om toch te sporten, veel in de buitenlucht te zijn en zoveel mogelijk verschillende prikkels op te nemen door in een andere omgeving te zijn of eens keer gek te doen door een andere hobby te zoeken.
naam weet ik nog niet, ik woon in een heerlijk klein dorpje, waar er alleen uitdeelpost van de apotheek uit een ander dorpje is, vanmiddag tussen 4 en 6 kan ik het spul halen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:32 schreef knokkels het volgende:
@Klonk: welke medicatie heb je?
* knokkels realiseert zich ineens dat hij waaaaay back al een keer aan DarkElf een stukje over serotonine en de werking had beloofd
Nee, volgens mij is dat niet met een test te bewijzen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:56 schreef yvonne het volgende:
En hoe weet een arts dat?
Door bloed te prikken?
Komt op mij op natte vingerwerk overquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat niet met een test te bewijzen.
Puur alleen met psychische onderzoeken dacht ik.
Hersenscan lijkt me.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:56 schreef yvonne het volgende:
Door bloed te prikken?
Gesprekken, psychologische testsquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:56 schreef yvonne het volgende:
Door bloed te prikken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |