Ja vandaar dat ik het warm hou met een 2e deelquote:Op maandag 13 juni 2005 18:14 schreef DarkElf het volgende:
hoop dat als er een baasje is die gevonden wordt, iig moet daar vind ik wel veel voor gedaan worden.
voor hetzelfde geldt is iemand op vakantie en heeft de oppas hem laten ontsnappen?quote:Op maandag 13 juni 2005 18:24 schreef deedeetee het volgende:
Vind 't wel vreemd dat het baasje zélf niet veel moeite doet ... advertenties enzo plaatsen.....
Perzen zijn van huisuit beslist GEEN zwerf katten.
Dat is anders niks voor een pers, maaja 't is nooit uit te sluiten. Natuurlijk is het sneu als de eigenaar hem graag terug wil, maar in dat geval zou ik toch wel verwachten dat die er meer moeite voordeed en overal advertenties zou plaatsen. Dierenartsen bellen en asiels enzo. Dan zou er toch wel iets bekend zijn inmiddels ?quote:Op maandag 13 juni 2005 18:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
voor hetzelfde geldt is iemand op vakantie en heeft de oppas hem laten ontsnappen?
* inkie1010 ook!!!!quote:Op maandag 13 juni 2005 19:39 schreef innepin het volgende:
Deel 2Juich!
* innepin wacht geduldig op updates.
kan natuurlijk, zoiets gebeurt helaasquote:Op maandag 13 juni 2005 19:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ik dacht eerlijk gezegd heel achterdochtig dat 't arme beest gedumpt is vanwege de kale plek of omdat ie opeen andere manier tegen gevallen is, of gewoon vanwege de vakantie![]()
tuurlijk maar ik las in 't vorige topic meen ik al dat de TS daar de nodige moeite voor had gedaanquote:Op maandag 13 juni 2005 20:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kan natuurlijk, zoiets gebeurt helaasmaar goed, voor je eigen gevoel moet je er niet álles aan gedaan hebben voor je besluit het beestje te houden? dat bedoelde ik
Dus helaas vervalt de Roermond melding voor Poes.quote:Hoi Belacheloos,
Nee, het is helaas niet moeshni, daar heb ik namelijk ook een foto van. Ik zou willen dat zij het was geweest, die mensen zijn ziek van ellende. Wat fijn dat je zo goed oplet, en wat jammer dat ze niet gechipt is.
Groetjes Francien
Nopequote:Op maandag 13 juni 2005 21:57 schreef Nijntjuh het volgende:
ohja, Poes vindt het misschien wel heel leuk om te spelen met een propje papier.
of dr zit Heilige Birmaan in: mijn ouders hebben zo'n poezewoez. Volgens mij vader is ie Gereformeerd. Sobertjes en houdt niet van flauwekul zoals knuffelen en spelen.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:01 schreef Belacheloos het volgende:
[..]
Nope![]()
Ik denk dat ik een kruising tussen een kat en een luiaard heb aangetroffen ofzo, hele tijd maar lekker![]()
Totdat ik naar de ijskast loop, dan komt ze wel in beweging![]()
Géén bicolour, colourpoint pers. Kop van een pers, lijf van een pers en lange vacht van een pers, gekleurde point dus clourpoint pers ook wel Himalayan genoemd.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:57 schreef Nijntjuh het volgende:
Ik denk dat ze een kruising pers/ragdoll is, het kleurpatroon is in iedergeval ragdoll achtig (de bicolor variant).
geen druppel ragdoll bloed dusquote:Op maandag 13 juni 2005 22:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Géén bicolour, colourpoint pers. Kop van een pers, lijf van een pers en lange vacht van een pers, gekleurde point dus clourpoint pers ook wel Himalayan genoemd.![]()
't is wél * familie * hoor de ragdoll heeft ook perzenbloed en zijn gekleurde points van de siamees.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:06 schreef Nijntjuh het volgende:
[..]
geen druppel ragdoll bloed dus![]()
desondanks ben ik helemaal verliefd op dr![]()
![]()
of Poes moet eerst eens flink bijkomen van dr avonturen.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:01 schreef Belacheloos het volgende:
[..]
Nope![]()
Ik denk dat ik een kruising tussen een kat en een luiaard heb aangetroffen ofzo, hele tijd maar lekker![]()
Totdat ik naar de ijskast loop, dan komt ze wel in beweging![]()
Ik heb het even nagevraagd bij een Perzenfokster, omdat voor zover ik weet bij Colourpoints er geen wit in de points hoort te zitten. Poes heeft een heel wit snoetje. Ik heb zelf een vage kruising Sealpoint met wit vlekje op haar lipquote:Op maandag 13 juni 2005 22:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Géén bicolour, colourpoint pers. Kop van een pers, lijf van een pers en lange vacht van een pers, gekleurde point dus clourpoint pers ook wel Himalayan genoemd.![]()
Wat kan je daaraan dan zien ? Voor zover ik weet horen Colourpoint katten, of het nu Perzen, Birmanen, Siamezen, Ragdolls (Machoquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:29 schreef deedeetee het volgende:
Vraagje aan Belacheloos :
Wat voor kleur hebben de ogen van de poes ?![]()
Afgaande op de kleur van de laatste * flits* foto zou ik neigen naar lilac coulorpoint, maar als ik de oogkleur weet kan ik 't met met meer zekerheid zeggen ( of uitsluiten )![]()
Ja..kom op ..vertel !!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:05 schreef inkie1010 het volgende:
Hoe is het met Poes?
quote:2 jun - Kat, PERZISCHE, GRIJS / WIT, Grijs, beige beetje lichtbruin wit, donkerbruine staart, 1 jr, Elsloo nr: 275661
Zal een krabpaal de poes nog meer doen oplevenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:39 schreef Belacheloos het volgende:
Het gaat goed met Poes! De melding op Amivedi is inmiddels ietsje aangepast, zodat-ie meer van toepassing is op Poes:
[..]
![]()
Op de foto lijkt het net of poes met allebei de oogjes naar opzij ( rechter naar rechts en linker naar links) kijkt. Miss. zie ik 't verkeerd ?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:44 schreef Belacheloos het volgende:
Thanx! Nog eentje: Is dit soort katten altijd zo scheel, of is Poes uniek?
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:24 schreef Belacheloos het volgende:
Check this out:
[[url=http://img195.echo.cx/img195/5499/poeshuis9pq.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ziet ernaar uit dat ik binnenkort eens die Poezen-APK bij de dierenarts moet gaan laten uitvoeren, omdat Poes misschien wel bij Belacheloos zal blijven...![]()
Dus wij kunnen in Limburg een "poes-meeting" verwachtenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:04 schreef Belacheloos het volgende:
Poes is OK!
En 't ziet er naar uit dat ik eraan vastzit, niet dat ik het erg vind
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:04 schreef Belacheloos het volgende:
Poes is OK!
En 't ziet er naar uit dat ik eraan vastzit, niet dat ik het erg vind
quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:21 schreef broer het volgende:
Ik blijf erbij dat je voor gevonden katten stad en land moet afreizen om ze bij de 'rechtmatige' eigenaar terug te krijgen. (Die moet trouwens zelf ook stad en land afreizen op zoek naar de kat!) Als ik me het verdriet herinner dat ik heb gehad om mijn eigen weggelopen kat... (Die gelukkig na acht maanden terug kwam dankzij zijn chip.)
Maar je hebt er alles aan gedaan wat je kon. Dus ik hoop dat Poes een gelukkige kat wordt in jouw huis.
Laat je haar wel chippen voor het geval ze per ongeluk bij jou wegloopt?
Als Poes de keus heeft tussen het asiel en blijven bij Belacheloos denk ik dat Poes veel beter bij Belacheloos af is. Daarom is denk ik ook iedereen zo enthousiast.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:40 schreef Abigail het volgende:
[..]
![]()
Helemaal mee eens, zoals ik al gezegd heb. Ik blijf het wel raar vinden dat mensen hier meteen zo enthousiast gingen reageren dat Belacheloos Poes zelf moest houden. Maar die zijn waarschijnlijk nog nooit een huisdier kwijtgeraakt.
? Natuurlijk. Maar iedereen vergeet hierbij dat Poes nog beter af zou zijn bij zijn eventuele eigen baasje. Maar goed, ik hou mijn mond, heb me al vaak genoeg verdedigt hier.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:47 schreef Woepsie het volgende:
[..]
Als Poes de keus heeft tussen het asiel en blijven bij Belacheloos denk ik dat Poes veel beter bij Belacheloos af is. Daarom is denk ik ook iedereen zo enthousiast.
Dat weet je helemaal niet, want je kent het baasje niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:50 schreef Abigail het volgende:
Maar iedereen vergeet hierbij dat Poes nog beter af zou zijn bij zijn eventuele eigen baasje.
Misschien heeft Poes' eigen baasje Poes wel naar buiten geschopt. Weet jij veel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:50 schreef Abigail het volgende:
[..]
? Natuurlijk. Maar iedereen vergeet hierbij dat Poes nog beter af zou zijn bij zijn eventuele eigen baasje. Maar goed, ik hou mijn mond, heb me al vaak genoeg verdedigt hier.
Moge Poes nog maar lang en gelukkig bij Belacheloos blijven!
Ook weer waar. Maar, en dan ga ik er verder ECHT niet meer op in, dan nog dachten weinig mensen hier aan een eventueel baasje. Zonder alle ins en outs te weten jubelde iedereen hier meteen: 'houden, die Poes!'. Nu weten we inmiddels dat er waarschijnlijk echt geen verdrietig baasje ergens is, maar eerst was ik daar niet zo zeker van. Het kan echt lang duren voordat je je kat terug vindt en dan ook nog op plekken waar je het niet verwacht. Katten kunnen in auto's springen etc.. Dus dat Poes ergens alleen en verwaarloosd rondliep, betekende niet meteen dat ze ook verwaarloosd was en/of gedumpt was.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet, want je kent het baasje niet.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je je beestje écht wilt vinden, het niet lukt... zeker als je amivedi belt, zijn ze direct behulpzaam. Dat is in elk geval mijn ervaring toen ik mn pers kwijt was......
Dan begin je dat maar eens voor te stellen. Er raken een heleboel katten kwijt die nooit meer terugkeren, hoe goed hun baasje het ook probeert. Mijn kat was gechipt en ik heb alle mogelijkheden destijds benut: briefjes, 's nachts rondlopen en roepen, dierenartsen, dierenambulance, Amivedi.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je je beestje écht wilt vinden, het niet lukt...
Geen kwaad woord over de inzet van Amivedi. Absoluut niet. Ondanks dat het concept samenwerking hen vreemd lijkt te zijn.quote:zeker als je amivedi belt, zijn ze direct behulpzaam. Dat is in elk geval mijn ervaring toen ik mn pers kwijt was......
Thanks man. You've said it all.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:34 schreef broer het volgende:
[..]
Dan begin je dat maar eens voor te stellen. Er raken een heleboel katten kwijt die nooit meer terugkeren, hoe goed hun baasje het ook probeert. Mijn kat was gechipt en ik heb alle mogelijkheden destijds benut: briefjes, 's nachts rondlopen en roepen, dierenartsen, dierenambulance, Amivedi.
Dat hij uiteindelijk terugkwam, was puur omdat de wond die hij had opgelopen ontstoken was en degene die hem voerde (!) uiteindelijk maar eens besloot "dat het zo niet langer kon" en de Dierenambulance belde. Toen waren we wel acht maanden verder.
Als je kat bij zo'n 'opvanghuis' terechtkomt, kun je nog zo graag willen als baasje, maar dan houdt het gewoon op...
[..]
Geen kwaad woord over de inzet van Amivedi. Absoluut niet. Ondanks dat het concept samenwerking hen vreemd lijkt te zijn.
Overigens, nogmaals: ik heb het nu niet over Belacheloos, want die heeft zijn taak gedaan. Het gaat me over het principe dat je een kat niet 'zomaar' moet houden. En ook: dat je een kat niet 'zomaar' terugvindt.
Moet nog gebeuren. Het gaat heel goed met Poes, dus het heeft niet zo'n vreselijke haast, denk ikquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:04 schreef buitenbeentje het volgende:
Is Poes ondertussen al APK gekeurd of moet dat nog.
Vind ik óók. Als je nog nooit van Amivedi gehoord hebt krijg je toch van het asiiell e.d. wel te horen om het daar eens te proberen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef Arinna het volgende:
Veel plezier samen! Ik zou er idd ook van uitgaan dat het 'ex-baasje' Poes als hij het echt wou, allang gevonden had gezien je inspanningen....
grijze perzen bestaan niet, ze zijn blauw of lilacquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:06 schreef Kimmster het volgende:
Las gisteren trouwens in het plaatselijk huis-aan-huis blad via een advertentie van Amivedi dat er in de omgeving Heerlen ook een grijze langharige pers vermist wordt.........
Not to burst your bubble, maar er kan weer een verband zijn.
Oh dan zullen ze wel blauw bedoelen, er staat in ieder geval grijsquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
grijze perzen bestaan niet, ze zijn blauw of lilac![]()
Nu pas opgeven ? Lijkt me sterk da's wel érg aan de late kant.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Oh dan zullen ze wel blauw bedoelen, er staat in ieder geval grijs![]()
edit : Dit staat op de site > 280076 6/22/2005 Kat poes PERZISCHE GRIJS chipnr.: ja langharig. krols. 6416 TE Maastricht e.o.
KAN dus zijn dat ze de poes nu pas officieel als vermist opgeven maar dat krolse gedeelte klopt dus niet denk ik.
Misschien hebben ze gewacht totdat de poes vanzelf terug zou komen, je weet het nooit.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nu pas opgeven ? Lijkt me sterk da's wel érg aan de late kant.![]()
Jij wil gewoon dat Poes bij Belacheloos blijft. Kom er maar rustig voor uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:51 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Misschien hebben ze gewacht totdat de poes vanzelf terug zou komen, je weet het nooit.
Maar goed, ik las al inderdaad dat Poes geen chip had en de vermiste poes in kwestie wel.
Geen match dus !
Mocht de rechtmatige eigenaar niet gevonden worden denk ik, of weet ik eigenlijk wel zeker, dat Poes bij Belacheloos prima op haar plaats is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:45 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Jij wil gewoon dat Poes bij Belacheloos blijft. Kom er maar rustig voor uit.
lijkt mij wel (ok wie ben ik maar tochquote:
quote:
Misschen heeft die jongen wel een leven en is hij een paar dagen weg of zo?quote:Op maandag 11 juli 2005 16:51 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben bang dat Belacheloos dit topic vergeten is
Wat?! En poes alleen achterlaten?!quote:Op maandag 11 juli 2005 16:56 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Misschen heeft die jongen wel een leven en is hij een paar dagen weg of zo?
Pure speculatie, afgezien van het laatste bezoek van Belacheloos aan Fok!.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Zondag nacht was hij nog op FOK, dus zo lang heeft Poes echt niet alleen gezeten. En verder geloof ik niet dat Belacheloos Poes iets aan zou doen, dan krijgt hij gelijk heel F&F over zich heen.
Denk dat ze dat ook wel isquote:Op maandag 11 juli 2005 22:45 schreef Nilasha het volgende:
Wat is Poes toch een geweldig lieffie! Ze ziet er heel gelukkig uit Belacheloos!!
Ofcourse! Maar Poes lijkt me nu zo happy en gezond genoeg dat het geen dringende zaak is, maar ik zal wel binnenkort eens gaan.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:51 schreef DarkElf het volgende:
ga je nog naar de dierenarts voor een checkup?
Nope! Maar ik ben blij dat dit is gebeurd!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:08 schreef Bluezz het volgende:Had jij ooit gedacht nog eens een blauw perspoesje op te voeden?
Hij is nog in het land hoorquote:Laatste bezoek: 5 dagen, 5 uur, 43 minuten geleden
Zijn laatste bezoek :quote:Op maandag 26 september 2005 17:57 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat Belacheloos FOK! verlaten heeft, zijn laatste post is van 12 juli.
quote:Laatste bezoek: 3 dagen, 22 uur, 17 minuten geleden
Dit wordt dus mysterie om van te smullenquote:Op maandag 26 september 2005 18:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zijn laatste bezoek :
[..]
Dus hij komt nog wel eens op Fok! kijken
Dé mod.quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:03 schreef Crashcat het volgende:
Ja, maar wie doet er gezellig mee?!![]()
![]()
Ban hem!! Dat zal hem leren om ons in de kou te laten staanquote:Op dinsdag 27 september 2005 01:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dé mod.
Maar alleen om dit topic onder de aandacht te houden van Poes' baas.
Belacheloos dat ie niet reageert zeg![]()
Kijk, dat is nou een goed plan!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 01:25 schreef Crashcat het volgende:
Laten we een petitie opstellen en naar het mail-adres van Belacheloos sturen. xDDD
Toen was hij dus voor de laatste keer actief op Fokquote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:24 schreef Belacheloos...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |