Belachelijke aanpassing.
Mensen gaan niet naar tennis kijken als het minder lang duurt maar als het aantrekkelijker wordt.
Eigenlijk is dat gewoon voor een groot deel de schuld van de televisie.
Wat op televisie getoond wordt, is interresant. De singles zijn altijd op tv en dat is dus interresant. Als er meer dubbels op tv zouden zijn, zouden er meer mensen geintresseerd voor zijn.
Dubbelspel kan juist veel aantrekkelijker zijn dan singles. Het gaat snel, er zijn meer mooie rally's en het spel heeft meer in zich. Ga maar eens naar een goeie dubbel kijken bij een open toernooi. Kan Heel aantrekkelijk tennis zijn.
Ik wil niet zeggen dat de single niet interresant is, in tegendeel. Maar de dubbel wordt wel onderschat. en dat maak je niet beter door het spel te veranderen, maar door de aandacht te verleggen. De single is altijd het hoofdonderdeel van een toernooi. De dubbel hangt er eigenlijk altijd maar een beetje bij. Dat zou veranderd moeten worden. Misschien speciale dubbeltoernooien maken of meer prijzengeld voor de dubbel dan bij de single op bepaalde toernooien????
Ik doe maar een voorstel, ben geen expert hierin.
Ik snap uberhaupt niet waarom zo weinig mensen de dubbel interresant vinden.
Toen ik bij de finale was van Rosmalen was het ook al zo. De single werd eerst gespeeld en daar zat het stadion zo goed als vol. Daarna kwam de dubbel en toen was het half leeg. Terwijl er bij de dubbel eigenlijk veel meer spel in zat en de wedstrijd veel interresanter was om naar te kijken.
Misschien is dat ook wel een probleem. Zou je de aandacht ook niet kunnen verleggen door de dubbel voor de single te spelen? Veel mensen komen blijkbaar voor de single dus als je de dubbel aandacht wil geven, moet je die eerst spelen. Mensen kunnen namelijk niet veel later komen omdat ze bang zijn om een gedeelte van de single te missen. Dus zo heb je toch een hoop mensen die naar die dubbel kijken. Hetzelfde met de tv. Als je de dubbel ervoor speelt, moeten ze het wel uitzenden, want ze kunnen niet zomaar de uitzending beginnen als de single begint omdat ze aan bepaalde begin tijden gebonden zijn.
Misschien is dat een oplossing
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"