Als je een beetje nadenkt (zucht), kun je wel nagaan waar over gesproken wordt denk ik. Kom op.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe weet je dan waar over gesproken wordt?
[..]
Ik denk wle dat je hier niet uit het oog moet verliezen dat bij een samenvatting de meest aansprekende gebeurtenissen en besprekingen worden getoond..
Deels. Er kan puur over geloof gesproken worden, maar bijv. ook over geloof in het licht van ..., zoals geloof&maatschappij, geloof&wetenschap etc.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Als je een beetje nadenkt (zucht), kun je wel nagaan waar over gesproken wordt denk ik. Kom op.
Hmmm... Zegt me niet zoveel. Een bepaald genre, of van alles een beetje wat?quote:Ik ken het principe van een samenvatting, maar toch bedankt. Gewoon goede muziek was het voornamelijk. Delirous, Ralph van Manen en de Ronduit Praise Band.
idd enthousiaste sprekers, die gast van Thats the Questionquote:Op woensdag 21 december 2005 20:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Goed verhaal.. ik vermoed dat een EO Jongerendag ook leuk is als je niet gelooft. Goede muziek, enthousiaste sprekers...
Bert van Leeuwen is een presentator, niet per se een spreker.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
idd enthousiaste sprekers, die gast van Thats the Question![]()
Op zich wel, maar dat bedoel ik niet.. Ik bedoel meer iets als rock, soul, etc.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nee, dat is wel Christelijke muziek.. is dat een genre?
Okee... Msch nog wel te doen dan.quote:Het heeft rock, ska en gitaarpop in zich, veel meer smaken ken ik niet. Burlap to Cashmere heeft wel een frisse sound.
Dat laatste is in ieder geval positief, want dat is eigenlijk wat mij als "buitenstaander" echt tegen staat. Zonder bekeringsdrang zou ik het zelfs leuk kunnen vinden.quote:De Jongerendag heeft volgens mij altijd een vrij breed thema, waarbinnen de sprekers hun ei kwijt kunnen. Uiteraard gaat het dan over vraagstukken waar jongeren mee zitten in de maatschappij van tegenwoordig. Ik denk dat ze vermoeden dat bekeren op de Jongerendag niet zo nodig is.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
pmb, hoe kwam je op de Jongerendag terecht met die attitude? Je moest?
Denk je echt dat dat de heilige geest jou raad gaat geven wat je op het fokforum moet neertypen?quote:Op woensdag 21 december 2005 08:09 schreef Tiesemans het volgende:
Tjonge das toch weer de helft minder lastering richting Here God en zijner uitverkoren mensenkinderen, van 7/8 pagina's naar 4...
Eigenlijk wou ik eergister avond (al) reageren, maar het bleek dus niet te vergeefs dat er via de geest doorkwam dat het nog niet de juiste tijd was.
Het word gewoon lachwekkend, de arrogantie gewoon. het komt echt over van: nou hoor, pest me niet want dan ga je lekker naar de hel!!quote:En hoe sommige ongelovigen , laat staan sommige goddeloze het ook uitkramen van plezier en genoegen omdat zij menen niet als enige naakt te zijn in het aangezicht van rechtvaardigheid tja...
Zij, de spotters en de lasteraars zijn op zulk moment zonder aanklager in het aangezicht richting Here God.
Bij elke zin die zijn bedenken in hun geest voor/tijdens/na het typen ervan.
En zij zullen dus elke keer, dag in dag uit, bij elkander opgeteld, het mensenleven lang *sparen*, endus zo VOLLE pond dienen te betalen voor hun handelingen op de dag van hun *persoonlijk geplannede en ingeroosterde oordeel.
Er bestaat ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, alles afschuiven op je zondige menselijkheid is imho wel heel makkelijk. Ik ben 17 jaar christelijk geweest en heb de regels altijd zo goed mogelijk nageleeft, deed ik dat niet was het mijn eigen fout, simpel.quote:En wie dit bovenstaande dus leest en wat gemeld word zondermeer begrijpt, hoeft zich niet persé teneergeslagen te voelen.
En dan met name door zulks als hier in deze thread, eerst 7 toen 4 pagina's, méér dan ruimschoots word afgestoken richting gelovigen.
Alsof het een openbare en luidruchtige afkeuring betreft van "dan met name" (door zwakte van geloof onstane) 'mis'stappen van gelovige jongeren..
Gaan we weer... weer neerbuigend over ongelovigen praten, terwijl je zelf er zo mee zit dat ze zo over christenen praten.. Trouwens als God zijn plannen wat beter had gepland, was het helemaal niet nodig voor Jezus om te sterven en zaten de christenen nu niet vast aan die eeuwige verplichte dankbaarheid. Want: God kicked Satan uit de hemel, geeft hem macht over de aarde, door die knakker komt er zonde en Jezus moet daar voor sterven.. beetje dom van God he om niet voor uit te kijken. (Er van uitgaande dat er een God bestaat, als goede agnost laat ik die optie natuurlijk open)quote:Deze zelfde jongeren die echter wel met hun zelfde zondigende aangezicht voor Here God zijn zullen ondanks hun misstanden vergeving echter wel vergeving van zonden vinden door hun Raadsheer Jezus Christus, immers voor de zondes door de jeugdigen begaan, is Hij, Here Jezus Christus, mede aan het kruis genageld door eenzelfde geest(en) die onder de goddeloze(n) heers(t)en.
En helaas voor de (toen en nu eveneens) 'armlastige' ongelovigen is Superman, de Paus, of Bea aan het kruis genageld, nimmer en nooit (goed) genoeg als zuiver offer tot genoegdoening jegens Here God.
nee top, gaan we weer ongelovigen angst in praten, snap je nou niet dat dit soort uitspraken de reden zijn dat een hoop mensen een beetje een hekel krijgen/hebben aan christenen? Ook mooi is dat je nog even uithaalt naar een moderator als "superieure" christen, want zo zie je jezelf.quote:Want wie is zondevrij mens (genoeg) en kan zo voor de zonden door (on)gelovigen, onder de mensheid begaan, goedmaken ?
Endus zal geen enkele ongelovige, laat staan moderator enig geldend excuus aan kunnen brengen wanneer zij hun doodstrijd voorbij zijn en in het gerecht gedaagd worden als geest der ziel, welk zij bezitten en behandeld hebben het naar juist enof onjuist geweten.
Immers vergeet niet... (en kijk vooral naar hen die de dood van het lichaam uitermate vrezen in de ogen wanneer zij sterven) gij zult onherroepelijk ooit te zien krijgen waarover ik spreek.
En dat angst voor het donker welk de mens (van nature) bezit, dan zondermeer niet ongegrond is en zeker wel waar mogelijk is weggelegd voor hen die zondigen zonder ooit in gewetensnood te geraken door hun gedragingen jegens 3den.
mijn moeder en tante stelde het voor. ik dacht: iets nieuws ervaren kan wel interessant zijn. plus, er komen 2 goeie bands (oa delirious). het leek me wel een goed idee. het beviel alleen niet zo.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
History Maker is gewoon een heel sterk nummer inderdaad.. wel of niet gelovig..
pmb, hoe kwam je op de Jongerendag terecht met die attitude? Je moest?
je niet zo veel geleerd in die 17 jaar zie ik wel.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:00 schreef Baleog het volgende:
Gaan we weer... weer neerbuigend over ongelovigen praten, terwijl je zelf er zo mee zit dat ze zo over christenen praten.. Trouwens als God zijn plannen wat beter had gepland, was het helemaal niet nodig voor Jezus om te sterven en zaten de christenen nu niet vast aan die eeuwige verplichte dankbaarheid. Want: God kicked Satan uit de hemel, geeft hem macht over de aarde, door die knakker komt er zonde en Jezus moet daar voor sterven.. beetje dom van God he om niet voor uit te kijken. (Er van uitgaande dat er een God bestaat, als goede agnost laat ik die optie natuurlijk open)
[..]
Zeer mooi verhaal. Mijn moeder zou zoiets nooit vragen. Op zich wel jammer.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:12 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mijn moeder en tante stelde het voor. ik dacht: iets nieuws ervaren kan wel interessant zijn. plus, er komen 2 goeie bands (oa delirious). het leek me wel een goed idee. het beviel alleen niet zo.
op het moment van de dag zelf kon ik er dus weinig mee, alleen de bands waren leuk. gelukkig waren er een hoop mensen om mij heen die er meer mee konden.
tja, ik kreeg geen bevredigende antwoorden op mijn vragen, heb er een hoop moeite voor gedaan maar uiteindelijk hield het voor mij toch op..quote:Op donderdag 29 december 2005 15:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
je niet zo veel geleerd in die 17 jaar zie ik wel.![]()
Jij stelt tenminste nog vragen... is al heel wat tegenwoordig..quote:Op donderdag 29 december 2005 16:12 schreef Baleog het volgende:
[..]
tja, ik kreeg geen bevredigende antwoorden op mijn vragen, heb er een hoop moeite voor gedaan maar uiteindelijk hield het voor mij toch op..
Uit: Uomo Ludensquote:Homo ludens
Men kan bijna al het abstracte loochenen: recht, schoonheid, waarheid, goedheid, geest, God. Men kan den ernst loochenen. Het spel niet. Maar met het spel erkent men, of men wil of niet, den geest. Want het spel is, wat ook zijn wezen zij, niet stof. Het doorbreekt, reeds in de dierenwereld, de grenzen van het physisch bestaande. Het is ten opzichte van een gedetermineerd gedachte wereld van louter krachtwerkingen in den volsten zin des woords een superabundans, een overtolligheid. Eerst door het instroomen van den geest, die de volstrekte gedetermineerdheid opheft, wordt de aanwezigheid van het spel mogelijk, denkbaar, begrijpelijk. Het bestaan van het spel bevestigt voortdurend, en in den hoogsten zin, het supralogisch karakter van onze situatie in den kosmos. De dieren kunnen spelen, dus zij zijn reeds meer dan mechanismen. Wij spelen, en weten, dat wij spelen, dus wij zijn meer dan enkel redelijke wezens, want het spel is onredelijk.
Het "iets-isme" an sich bestaat dan ook niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Voor de iets-isten
Huizinga had er een mooie overdenking over:
[..]
Uit: Uomo Ludens
http://www.fur4all.nl/download.php?id=30&sid=e094e835e89171fc0863a40854ae1198
En jij durft de Heilige geest in twijfel te trekken ?!quote:Op donderdag 29 december 2005 11:00 schreef Baleog het volgende:
[poging tot mond-dood makerij)
verders loop je maar een beetje interessant te doen door oud Nederlandse woorden te gebruiken, no-one is impressed![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |