Het is allemaal erg verwarrend voor je he?quote:
Ik heb overigens liever dat mods hun kaarten op tafel gooien dan dat ze neutraliteit veinzen...quote:Op woensdag 21 december 2005 08:09 schreef Tiesemans het volgende:
En de laksheid van bepaalde blauwgeletterde individuen stelt mij ook zéér teleur immers ipv neutraal te blijven bemerkt ik vooral enig (uit vrouwelijke psyche voortkomend) vals sentiment.
Mee eens.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb overigens liever dat mods hun kaarten op tafel gooien dan dat ze neutraliteit veinzen...
Van wat voor soort zaken ontbreekt het "ons" (Doffyquote:Op woensdag 21 december 2005 12:26 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Mee eens.
Je zou wensen dat er mods zijn met meer verstand van zaken.
Glashelder en sterk verhaal, of je het er inhoudelijk mee eens wilt zijn of niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat zeg je dat weer mooi.
Maar kun je misschien concreet vertellen wat je dwars zit?
Verlicht ons eens.. Wat bedoelt Tiesemans precies met zijn post?quote:Op woensdag 21 december 2005 12:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Als je kennis draagt van de inhoud van de Bijbel dan is de boodschap van Tieseman helder.
Iemand die de Bijbel niet kent zou in dit soort topics geen MOD moeten wezen.
Laat ik nou gereformeerd zijn en Tiesemans meestal totaaaal niet kunnen volgenquote:Op woensdag 21 december 2005 12:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Als je kennis draagt van de inhoud van de Bijbel dan is de boodschap van Tieseman helder.
Iemand die de Bijbel niet kent zou in dit soort topics geen MOD moeten wezen.
Kun jij mij misschien uitleggen wat Tiesemans en lionsguy bedoelen?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:08 schreef STORMSEEKER het volgende:
Mag ik de heren Christenen eraan herinneren dat het onze plicht is anderen uit te leggen wat de bijbel zegt?
Ik hoor het wel.. Ik heb nl. geen idee hoe ik het moet plaatsen. lionsguy is niet bereid tot nadere uitleg, en Tiesemans is zo te zien afwezig, en er zijn geen anderen die het lijken te begrijpen.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:35 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik zal het eerst moeten lezen, want het was mij teveel tekst (zoals zo vaak) Ook heb ik niet enorm veel tijd nu, maar ik kom er op terug, ok?
Het is het 3e gedeelte van Jesaja, waarin de Babylonische gevangenschap wordt voorspeld.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:36 schreef Alicey het volgende:
Ik hoor het wel.. Ik heb nl. geen idee hoe ik het moet plaatsen. lionsguy is niet bereid tot nadere uitleg, en Tiesemans is zo te zien afwezig, en er zijn geen anderen die het lijken te begrijpen.
Dat is de bijbeltekst, maar wat Tiesemans er zelf voor schrijft, en op welke feiten hij daarmee doelt is mij volstrekt onduidelijk..quote:Op woensdag 21 december 2005 16:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het is het 3e gedeelte van Jesaja, waarin de Babylonische gevangenschap wordt voorspeld.
Ik weet het niet, wellicht doelt hij op de regelmatige Christen-bash partijen hier, waar door mods vaak ook aan mee gedaan wordt, vaak subtiel dat wel.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:44 schreef Alicey het volgende:
Dat is de bijbeltekst, maar wat Tiesemans er zelf voor schrijft, en op welke feiten hij daarmee doelt is mij volstrekt onduidelijk..
Zou je in feedback hier wat voorbeelden van kunnen linken?quote:Op woensdag 21 december 2005 17:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mods schromen niet om iemand stevig in een hokje te duwen is mijn ervaring.
Voor mezelf sprekend kan ik me niet herinneren hier ergens christenen gebashed te hebben. Maar als ik iets over het hoofd zie, zou ik ook dat graag in FB zien.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik weet het niet, wellicht doelt hij op de regelmatige Christen-bash partijen hier, waar door mods vaak ook aan mee gedaan wordt, vaak subtiel dat wel.
Ik zou niet willen stellen dat het 'christen-bashen' betreft; wellicht drukken de moderators zich wat kritisch en expliciet uit betreffende hun mening over christendom. Of dat verstandig is lijkt me aan hen zelfquote:Op woensdag 21 december 2005 17:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik weet het niet, wellicht doelt hij op de regelmatige Christen-bash partijen hier, waar door mods vaak ook aan mee gedaan wordt, vaak subtiel dat wel.
Daar heb ik helemaal geen zin in, maar mijn gevoel spreekt boekdelen. Over andere mensen ga ik niets zeggen, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou je in feedback hier wat voorbeelden van kunnen linken?
Ik heb ze er nu neergezet.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:08 schreef Alicey het volgende:
Voor mezelf sprekend kan ik me niet herinneren hier ergens christenen gebashed te hebben. Maar als ik iets over het hoofd zie, zou ik ook dat graag in FB zien.
alsjeblieft, en tekst van 30 jaar geledenquote:Op woensdag 21 december 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Om maar even terug te keren naar de topictitel, voor elke Christelijke jongere die het ervan neemt hier wat welgemeende inspiratie, de bekendste rede die Aantjes uitsprak:
[..]
Geef eens wat argumenten waarom het niet meer actueel is?quote:Op woensdag 21 december 2005 17:56 schreef donald_dick het volgende:
alsjeblieft, en tekst van 30 jaar geleden![]()
het CDA is geen appel meer voor het volk, anders zouden ze niet bezuinigen op minima. al sje meer wil horen, dan ben je morgen de eerstequote:Op woensdag 21 december 2005 18:14 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Geef eens wat argumenten waarom het niet meer actueel is?
nieuwe spellingquote:Op woensdag 21 december 2005 18:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
appèl.. voor de dorst en zo..
nee, jij wel ? je kan behoorlijk high worden van evangelie, kijk maar eens op zo;n EO jongerendagquote:Op woensdag 21 december 2005 18:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waar slaat dat op? Ben je dronken of zo?
EO jongerendagquote:Op woensdag 21 december 2005 18:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee, jij wel ? je kan behoorlijk high worden van evangelie, kijk maar eens op zo;n EO jongerendag
Hoezo? Die mensen genieten daar met volle teugen. Ga jij eens ergens anders op zeiken. Als ik mijn afkeuring uit over de vrije normen op het gebied van seks tegenwoordig, word ik ook aangevallen.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:01 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
EO jongerendag![]()
Inspelen op gevoelens van de massa![]()
Relaaax. Ik ben het gewoon niet eens met de opzet van die dag. Ik val niemand aan, geloof ik.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo? Die mensen genieten daar met volle teugen. Ga jij eens ergens anders op zeiken.
Wat dat betreft kunnen we handen schudden.quote:Als ik mijn afkeuring uit over de vrije normen op het gebied van seks tegenwoordig, word ik ook aangevallen.
Daar kiezen de bezoekers toch zelf voor? En niets mis met dat soort ervaringen.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:01 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
EO jongerendag![]()
Inspelen op gevoelens van de massa![]()
(Off-topic) We hebben een tijdje terug een WFL-meet gehad die op dezelfde dag viel als EO jongerendag. In het restaurant waar we toen hebben gegeten werd ons zelfs nog gevraagd of we van de EO jongerendag af kwamen. Op zich was dat wel opmerkelijk, want de gesprekken die op dat moment werden gevoerd hadden ongeveer hetzelfde onderwerp en niveau als in de LFC gebruikelijk is.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
We kunnen wel een meet organiseren op z'n Jongerendag. Bere-gezellig!
Ik ben er zelf nooit geweest, maar ken wel het gevoel van met meerdere gelovigen/eensgezinden in goede sferen samen zijn.. Dat was echter wel toen ik zelf ook geloofde, ik denk niet dat ik datzelfde gevoel in dezelfde situatie nu weer zou krijgen...quote:Op woensdag 21 december 2005 20:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Goed verhaal.. ik vermoed dat een EO Jongerendag ook leuk is als je niet gelooft. Goede muziek, enthousiaste sprekers...
Ik heb liever dat iemand, in dit geval Doffy, dan openlijk zegt wat hij ervan vindt. Hij voelt zich nu misschien beklemd in zijn mod-zijn en dan uit zijn mening zich in het marchanderen wat betreft editten en verwijderen van posts en 'beschermen' van gelijkgezinden.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:09 schreef STORMSEEKER het volgende:
Mmja, wat Tiesemans precies bedoelt kun je het best aan hemzelf vragen natuurlijk, maar zoals nu ook al duidelijk wordt lijkt het erop dat een aantal christelijke mensen zich benadeeld voelen door bepaalde mensen op dit forum, waaronder moderators.
En inderdaad vind ik ook dat moderatoren een voorbeeldfunctie hebben, maar aan de andere kant zijn het ook gewoon users en mogen dus hun mening geven. Nou vind ik bijvoorbeeld ook dat onder andere Doffy zich nogal hard, ja zelfs gemeen, kan uitlaten over christenen, danwel het christelijke geloof en moet hij ook zichzelf modereren eigenlijk, maar aan de andere kant zal het mij ook gewoon worst wezen. Ik kan er niet meer wakker van liggen.
Gelovigen van alle religies moeten niet steeds alles willen verbieden. Hoewel het dikwijls beter zou zijn, schiet je er niets mee op. Je wordt alleen maar gezien als zeurkous. Gelovigen moeten gewoon de wereld lekker laten voor wat het is en zich richten op de belangrijkere zaken, namelijk hun persoonlijke band met hun God.
Anderen geven hun mening, prima, ik geef de mijne.
Ik zou het niet weten, ik ben er nooit geweest. Ik weet wel dat ik, toen ik 15 was, per ongeluk een drie kwartier durende samenvatting van de Jongerendag had opgenomen en dat ik daar best wel van onder de indruk was.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben er zelf nooit geweest, maar ken wel het gevoel van met meerdere gelovigen/eensgezinden in goede sferen samen zijn.. Dat was echter wel toen ik zelf ook geloofde, ik denk niet dat ik datzelfde gevoel in dezelfde situatie nu weer zou krijgen...
Maar over EO jongerendag, waar wordt er zoal door sprekers over gesproken?
Die indruk heb ik ook. Maar een deel van die klachten bereikt echter feedback.. Dat vind ik dan wel were jammer.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:09 schreef STORMSEEKER het volgende:
Mmja, wat Tiesemans precies bedoelt kun je het best aan hemzelf vragen natuurlijk, maar zoals nu ook al duidelijk wordt lijkt het erop dat een aantal christelijke mensen zich benadeeld voelen door bepaalde mensen op dit forum, waaronder moderators.
Doffy heeft een erg uitgesproken mening waar het op het christendom aankomt. Ik heb hem echter zelden kunnen betrappen op op de persoon spelen, en ik heb niet de indruk dat zijn persoonlijke mening zijn moderatie beinvloedt.quote:En inderdaad vind ik ook dat moderatoren een voorbeeldfunctie hebben, maar aan de andere kant zijn het ook gewoon users en mogen dus hun mening geven. Nou vind ik bijvoorbeeld ook dat onder andere Doffy zich nogal hard, ja zelfs gemeen, kan uitlaten over christenen, danwel het christelijke geloof en moet hij ook zichzelf modereren eigenlijk, maar aan de andere kant zal het mij ook gewoon worst wezen. Ik kan er niet meer wakker van liggen.
Ik kan me aardig vinden in die gedachte. Een beetje leven en laten leven, en je vooral richten op je eigen leven en wat je zelf met religie wil, en minder richten op wat anderen er mee willen (of juist niet).quote:Gelovigen van alle religies moeten niet steeds alles willen verbieden. Hoewel het dikwijls beter zou zijn, schiet je er niets mee op. Je wordt alleen maar gezien als zeurkous. Gelovigen moeten gewoon de wereld lekker laten voor wat het is en zich richten op de belangrijkere zaken, namelijk hun persoonlijke band met hun God.
Anderen geven hun mening, prima, ik geef de mijne.
WFL Feedback 13quote:Op woensdag 21 december 2005 20:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik heb liever dat iemand, in dit geval Doffy, dan openlijk zegt wat hij ervan vindt. Hij voelt zich nu misschien beklemd in zijn mod-zijn en dan uit zijn mening zich in het marchanderen wat betreft editten en verwijderen van posts en 'beschermen' van gelijkgezinden.
Hoe weet je dan waar over gesproken wordt?quote:Op woensdag 21 december 2005 20:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik ben er nooit geweest.
Ik denk wle dat je hier niet uit het oog moet verliezen dat bij een samenvatting de meest aansprekende gebeurtenissen en besprekingen worden getoond..quote:Ik weet wel dat ik, toen ik 15 was, per ongeluk een drie kwartier durende samenvatting van de Jongerendag had opgenomen en dat ik daar best wel van onder de indruk was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |