abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 11:41:30 #176
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_33128795
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je weet het ej. Dan worden er ogen uitgerukt. Mocht je een vriendin hebben
Eerder iets anders uit d'r broek gerukt. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_33129033
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:40 schreef WAT het volgende:

[..]

Sterker nog, van Jezus moet je dan eigenhandig je ogen uitrukken.
I know
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 11:51:35 #178
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_33129113
quote:

[..]

Pfft, van Jezus, nooit. Jezus was chill. Hij had zelf toch ook zo'n wijf. Was laast een docu over over dicovery chanel.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_33192401
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nou ja zeg, waar slaat dat op? Je kent me toch niet.
Nee... ik ken je niet... maar jij denkt wel een hele grote groep mensen te kennen, en over 1 kam te kunnen scheren?!
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_33196424
De ene post is nog dommer dan de ander.
Mensen die nog nooit een Bijbel hebben aangeraakt weten het kennelijk allemaal beter.
Allemaal deskundigen. NOT!!!
Wat lopen er tegenwoordig een te groot aantal onbenullen rond.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_33196527
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Mensen die nog nooit een Bijbel hebben aangeraakt weten het kennelijk allemaal beter.
“Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt”
pi_33196578
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:13 schreef WAT het volgende:

[..]

“Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt”
En dat zeg jij?
  zondag 18 december 2005 @ 18:17:06 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33196618
quote:
Argumenten gebruiken en niet op de man (m/v) spelen s.v.p.
pi_33197671
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Argumenten gebruiken en niet op de man (m/v) spelen s.v.p.
Niemand gebruikt hier argumenten.
Moet je mij weer hebben Alicey?
  zondag 18 december 2005 @ 18:55:58 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33197717
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zelfs als dat het geval zou zijn is dat geen reden om op de man te gaan spelen. Heb je verdere klachten over moderatie, denk je dat ik het speciaal op jou gemunt heb, of heb je gewoon wat te zeiken ben je van harte welkom in het feedback-topic.
pi_33197855

[ Bericht 100% gewijzigd door Doffy op 18-12-2005 19:01:46 (wat begrijp je niet aan het woord 'feedback'?) ]
pi_33199150
quote:
Dat is knap van je, dat jij zomaar kan weten wie de Bijbel al heeft gelezen!
Hier een hint: sommige mensen die het beter lijken te weten dan jij, die wéten het ook soms ook beter. (en daarmee verwijs ik niet naar eender welke persoon of post)
  zondag 18 december 2005 @ 22:43:11 #188
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33204695
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:53 schreef Goipie2 het volgende:

[..]

Nee... ik ken je niet... maar jij denkt wel een hele grote groep mensen te kennen, en over 1 kam te kunnen scheren?!
Je bent nog te dom om te schijten. Je moet le-zen.
pi_33210781
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Idd... niemand gebruikt hier argumenten. En iedereen stopt iedereen in hokjes. (ik zelf ook)
En er is een twee kamp van mensen. En die zal ook niet verdwijnen...

dus succes voor de mensen die hier over door willen gaan, maar beiden kampen zullen nooit toegeven
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_33233336
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:21 schreef FuifDuif het volgende:
Wat ik nooit begrijp is het volgende. Je ziet regelmatig christelijke jongeren (op televisie, EO bijvoorbeeld) die ook helemaal overtuigd zijn, maar ze geven zich toch altijd over aan feest, drank en vaak ook seks. Ze zeggen dan dat het zo moeilijk is allemaal om er tegenin te gaan. Ik zelf vind dat bijzonder zwak. Het is net alsof ze van twee walletjes willen eten.

Laten we hier de psychologie van de christelijke jongere gaan bestuderen.
Christenen zijn ook gewoon mensen met alles wat daar bij hoort, wél kan je een Christen tenminste nog met wat Bijbelteksten trachten te corrigeren, met een atheist wil dat niet zo gemakkelijk.
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
En we trappen af met het sleutelwoord: hypocrisie. Maar dat is inherent aan alle vormen van religie.
Het is gewoon inherent aan de mens, het Christendom houdt er trouwens wel specifiek rekening mee.
pi_33233503
quote:
quote:
Mat 13,34
Al deze dingen zei Jezus in gelijkenissen tot de menigte; hij sprak uitsluitend in gelijkenissen tot hen
pi_33236074
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Christenen zijn ook gewoon mensen met alles wat daar bij hoort, wél kan je een Christen tenminste nog met wat Bijbelteksten trachten te corrigeren, met een atheist wil dat niet zo gemakkelijk.
[..]
Christenen zijn inderdaad mensen. Maar het zijn mensen die niet zien dat God niet bestaat
pi_33236598
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Dat is geen enkel argument! Lekker makkelijk hoor: "ik ben ook maar een mens." Dat is voornamelijk een kwestie van lafheid en falen. Als je daadwerkelijk achter je geloof staat moet je dergelijke onthoudingen er voor over hebben en moet je het ook kunnen realiseren. Dat is echt niet onmogelijk ofzo.

Ik word toch zooooo moe van die tendens van tegenwoordig om het primitief handelen van de mens goed te praten door te wijzen op de menselijke natuur. Een mens die zich niet kan beheersen is in mijn ogen als een dier en kan wat mij betreft ook als zodanig worden behandeld. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel respect voor een vrouw die meteen plat gaat, wanneer de lust in haar opkomt. Dat soort vrouwen zijn eigenlijk wat zielig.
pi_33237805
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 06:55 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is geen enkel argument! Lekker makkelijk hoor: "ik ben ook maar een mens." Dat is voornamelijk een kwestie van lafheid en falen. Als je daadwerkelijk achter je geloof staat moet je dergelijke onthoudingen er voor over hebben en moet je het ook kunnen realiseren. Dat is echt niet onmogelijk ofzo.
Ik praat het ook niet goed, maar het is wel een waarheid als een koe dat de mens zwak is, of hij/zij nou gelooft of niet. Ik heb er persoonlijk ook niet zo'n probleem mee om me te onthouden van het e.e.a. Ik drink bijvoorbeeld niet meer terwijl ik er nooit bewust mee gestopt ben en sexuele onthouding gaat me ook goed af. Dit soort zaken zijn overigens geen straf voor me, ik ervaar het als een bevrijding.
quote:
Ik word toch zooooo moe van die tendens van tegenwoordig om het primitief handelen van de mens goed te praten door te wijzen op de menselijke natuur. Een mens die zich niet kan beheersen is in mijn ogen als een dier en kan wat mij betreft ook als zodanig worden behandeld. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel respect voor een vrouw die meteen plat gaat, wanneer de lust in haar opkomt. Dat soort vrouwen zijn eigenlijk wat zielig.
En dit is waar ik met je verschil van mening, ik deel jouw ergernis maar bij mij uit het zich meer als bezorgdheid, een soort verdriet omdat dat soort mensen (want mannen kunnen er ook wat van)gevangenen zijn van hun eigen lusten. Haat en veroordeling zijn echter ook zonden, het is beter om mensen weer op de been te helpen als ze zijn gestruikelt.
pi_33245529
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:52 schreef nappel het volgende:
Grappig, bidden voor het eten..
..wie bidt er nog meer voor het eten?
Heel vroegah bij mijn oma.
Maar toen vond ik het al vreemd dat je god moet gaan bedanken dat je zo hard hebt mogen werken om dan van je zuurverdiende geld eten te kunnen gaan kopen.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_33263148
Om maar even terug te keren naar de topictitel, voor elke Christelijke jongere die het ervan neemt hier wat welgemeende inspiratie, de bekendste rede die Aantjes uitsprak:
quote:
Waarom zijn wij hier en waarom sta en spreek ik hier? Daar is maar één reden voor: als een getuigenis dat wij bij elkaar behoren en ook bij elkaar willen behoren.
Niet om de ogen te sluiten voor de werkelijkheid, maar om blijk te geven van onze wil om ondanks die werkelijkheid tot elkaar te komen en bij elkaar te blijven. Het CDA wil een appèl zijn op ons volk. Vandaag op onze struikelende weg van wenselijkheid naar werkelijkheid is het allereerst een appèl op elkaar en op onszelf.

Ik hoop dat we het vandaag niet zoeken in subtiele formuleringen en interpretaties, maar zullen discussiëren over de achterliggende zaken zelf. Het gaat er niet om dat wij weleens zullen uitmaken wie er christen is en wie niet. Dat is en blijft voor ieders eigen verantwoordelijkheid en geweten. Het zijn karikaturen die de discussie bederven. Waar het om gaat, is dat het aanvaarden van het evangelie als richtsnoer geen vrijblijvende zaak kan en mag zijn. Daar is het evangelie te kostbaar en unie voor. Zwaarder referentiekader dan het evangelie is er niet. De vraag is niet, hoe goed christen iemand is, maar hoe serieus hij het principiële uitgangspunt van de door hem vertegenwoordigde politieke richting neemt voor zijn politieke activiteiten; in hoeverre het beginsel niet alleen op papier geldt, maar ook in het praktisch beleid als maatstaf en zelfs als voornaamste en laatste maatstaf zal functioneren, en waar je in die zin ook elkaar op tot de orde mag roepen. Niet als een last, maar als een bevrijding. Niet omdat je je aan het evangelie moet houden, maar omdat je ook (en zelfs) in de politiek mag wandelen aan de hand van Gods geboden en geloften.

Het evangelie geeft geen rechtstreekse richtlijnen voor het politieke handelen, maar het geeft wel richtlijnen voor het rechtstreekse politieke handelen, en soms wel degelijk heel concreet. Leest u er Mattheüs 25 maar eens op na: hongerigen voeden, dorstigen te drinken geven, vreemdelingen huisvesten, naakten kleden, zieken en gevangenen bezoeken.
Maar dan moeten wij dan wel nú vandaag toepassen. Intussen zijn wij 2000 jaar verder, en kijk eens om u heen!

De hongerigen worden niet gevoed; zij sterven als ratten langs de wegen van hun uitgedroogde landen. En als wij 1 procent van ons nationaal inkomen voor ontwikkelingssamenwerking uitgeven, hebben wij meer zorgen over de vraag of die ene procent wel goed wordt besteed, dan over de vraag of die 99 procent die wij voor onszelf reserveren wel goed wordt besteed.
De dorstigen worden niet gelaafd. Zij worden aan hun lot overgelaten. En als wij ons aan ons televisietoestel volzuigen met het vergif van de consumptiereclame, dan zit ons de verhoging van de alcoholaccijns meer dwars dan de ellende van de dorstigen in de wereld.
En de vreemdelingen worden niet gehuisvest. Zij worden gediscrimineerd en uitgewezen. En wij laten ze uitwijzen, tenzij we ze nodig hebben om het werk te doen waaraan geen Nederlander ondanks honderdduizenden werklozen zijn handen vuil wenst te maken.
De naakten worden niet gekleed. Zij worden uitgestoten.
En de gevangenen wórden niet bezocht. Zij worden gemarteld. En wij vinden dat wij al heel wat doen - ik spreek over mezelf - als wij een kaart van Amnesty International als kerstgroet rondzenden in plaats van een zoete afbeelding van de herdertjes in Efratha's velden.

Geen plaats voor christelijke politiek?
De wereld hunkert naar christelijke politiek!

Een politiek, die spreekt voor wie geen stem hebben; die handelt voor wie geen handen hebben; die een weg baant voor wie geen voeten hebben; die helpt wie geen helper hebben.
Kunnen wij dan wel iets doen? Staan wij dan niet machteloos tegenover al deze geweldige noden? Ik weet dat het vooral in het gezelschap van vele antirevolutionairen en christelijk-historischen niet zonder risico's is de naam van Dorothee Sölle te noemen. Maar waarom zouden wij haar alleen onder het theologische ontleedmes leggen, en niet ook horen de klacht en aanklacht van een mens die niet los kan komen van Christus, maar steeds weer vastloopt op de christenen? In haar gedicht over het overwinnen van de machteloosheid springen als een bevrijding plotseling de woorden naar voren:

Bij ons heeft al eens iemand brood verdeeld
dat genoeg was
voor allen
Bij ons is al eens
iemand opgestaan
uit de doden

Zo uniek, zo exclusief is het evangelie. En zó is het een richtsnoer voor het politieke handelen. Als dat niet herkenbaar is in een christen-democratische politiek, verdient het die naam niet.
Christelijke politiek wordt gekenmerkt door verantwoordelijkheid, dat wil zeggen dat je er weet van hebt verantwoording te moeten afleggen, antwoord te moeten geven. De eerste vraag, die aan een mens gesteld werd, luidde: "Adam, waar ben je?" Dat is de vraag die ons gehele leven begeleidt, ook in de politiek, bij iedere beslissing telkens weer: mens, waar ben je? Waar sta je in de problemen van de wereld? Aan welke kant sta je?
Die eerste vraag zal ook de laatste vraag zijn die ons zal worden gesteld en hij zal niet luiden: "Hoe goed heb je verdiend?" - dat is de vraag die ons hier in de politiek te veel bezighoudt - maar: "Hoe goed heb je gediend?" Het antwoord op de vraag die dan gesteld wordt, wordt hier gegeven.
Vanuit dat besef politiek te handelen, daarin wordt christelijke politiek herkenbaar. Daarin nemen wij elkaar niet de maat. Daar lichten wij elkaar niet op door. Daar spreken wij elkaar wel op aan. Daar roepen wij elkaar wel mee tot de orde. Daar binden wij elkaar wel aan - en dat moet dan helaas wel formeel worden vastgelegd.
Dat is ons richtsnoer. En wie het voorrecht te beurt valt - want dat is het - als vertegenwoordiger van deze richting op verantwoordelijke posten tot politiek handelen te worden geroepen, wordt voor dat politieke handelen geacht daarmee in te stemmen. Het Christen-Democratisch Appèl zal zó zijn, wil het werkelijk christen-democratisch zijn.

(W. Aantjes op 23-8-1975)
pi_33263671
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:00 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Heel vroegah bij mijn oma.
Maar toen vond ik het al vreemd dat je god moet gaan bedanken dat je zo hard hebt mogen werken om dan van je zuurverdiende geld eten te kunnen gaan kopen.
Bidden voor het eten en na het eten doe ik ook nog steeds.. een rustgevende gewoonte denk ik.
  woensdag 21 december 2005 @ 08:09:59 #198
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_33266160
Tjonge das toch weer de helft minder lastering richting Here God en zijner uitverkoren mensenkinderen, van 7/8 pagina's naar 4...
Eigenlijk wou ik eergister avond (al) reageren, maar het bleek dus niet te vergeefs dat er via de geest doorkwam dat het nog niet de juiste tijd was.
Want hoe dan ook het liep (na pagina 5) al de spuitgaten uit wat betreft de lasteringen en de afgunst, hooghartigheid, en wrok, en dan met name in de richting van zondigende Christen jongeren.
En de laksheid van bepaalde blauwgeletterde individuen stelt mij ook zéér teleur immers ipv neutraal te blijven bemerkt ik vooral enig (uit vrouwelijke psyche voortkomend) vals sentiment.
En hoe sommige ongelovigen , laat staan sommige goddeloze het ook uitkramen van plezier en genoegen omdat zij menen niet als enige naakt te zijn in het aangezicht van rechtvaardigheid tja...
Zij, de spotters en de lasteraars zijn op zulk moment zonder aanklager in het aangezicht richting Here God.
Bij elke zin die zijn bedenken in hun geest voor/tijdens/na het typen ervan.
En zij zullen dus elke keer, dag in dag uit, bij elkander opgeteld, het mensenleven lang *sparen*, endus zo VOLLE pond dienen te betalen voor hun handelingen op de dag van hun *persoonlijk geplannede en ingeroosterde oordeel.
En wie dit bovenstaande dus leest en wat gemeld word zondermeer begrijpt, hoeft zich niet persé teneergeslagen te voelen.
En dan met name door zulks als hier in deze thread, eerst 7 toen 4 pagina's, méér dan ruimschoots word afgestoken richting gelovigen.
Alsof het een openbare en luidruchtige afkeuring betreft van "dan met name" (door zwakte van geloof onstane) 'mis'stappen van gelovige jongeren..
Deze zelfde jongeren die echter wel met hun zelfde zondigende aangezicht voor Here God zijn zullen ondanks hun misstanden vergeving echter wel vergeving van zonden vinden door hun Raadsheer Jezus Christus, immers voor de zondes door de jeugdigen begaan, is Hij, Here Jezus Christus, mede aan het kruis genageld door eenzelfde geest(en) die onder de goddeloze(n) heers(t)en.
En helaas voor de (toen en nu eveneens) 'armlastige' ongelovigen is Superman, de Paus, of Bea aan het kruis genageld, nimmer en nooit (goed) genoeg als zuiver offer tot genoegdoening jegens Here God.
Want wie is zondevrij mens (genoeg) en kan zo voor de zonden door (on)gelovigen, onder de mensheid begaan, goedmaken ?
Endus zal geen enkele ongelovige, laat staan moderator enig geldend excuus aan kunnen brengen wanneer zij hun doodstrijd voorbij zijn en in het gerecht gedaagd worden als geest der ziel, welk zij bezitten en behandeld hebben het naar juist enof onjuist geweten.
Immers vergeet niet... (en kijk vooral naar hen die de dood van het lichaam uitermate vrezen in de ogen wanneer zij sterven) gij zult onherroepelijk ooit te zien krijgen waarover ik spreek.
En dat angst voor het donker welk de mens (van nature) bezit, dan zondermeer niet ongegrond is en zeker wel waar mogelijk is weggelegd voor hen die zondigen zonder ooit in gewetensnood te geraken door hun gedragingen jegens 3den.
Laat staan dat er dus zijn die niet tot erkenning (wensen) te komen ongeacht hoevaak zij ook geroepen worden, en dat Hij allen oordeelt, zowel uitverkorenen als goddelozen oordeel en veroordeling verschaft.. vóór, tijdens en ná leven in het lichaam moge duidelijk (genoeg) zijn.

Wee hun die een plan diep voor de HERE verbergen,
wier werk in de duisternis geschiedt en die zeggen:
Wie ziet ons en wie kent ons?
O, deze verkeerdheid van u!
Of moet de boetseerder op één lijn gesteld worden met het leem,
zodat het maaksel van zijn maker zou kunnen zeggen:
Hij heeft mij niet gemaakt? en het boetseersel van zijn boetseerder:
Hij heeft geen verstand?

Hoort Mij zwijgend aan, gij kustlanden, en laten de natiën nieuwe kracht putten;
laten zij toetreden en dan spreken; laten wij tezamen in het gericht gaan.
Wie heeft hem uit het oosten verwekt, dien bij elke schrede de zege ontmoet?
Wie levert volken aan hem over en doet hem koningen vertreden,
wiens zwaard hen maakt tot stof, wiens boog hen maakt tot dwarrelende stoppels?
Hij vervolgt hen, hij gaat ongedeerd voort op een pad dat hij nog nooit had betreden.
Wie heeft dit bewerkt en tot stand gebracht?

Hij, die de geslachten van de aanvang af heeft geroepen; Ik, de HERE, die de eerste ben, en bij de laatsten ben Ik dezelfde.
De kustlanden zagen het en werden bevreesd; de einden der aarde sidderden, zij naderden en kwamen nabij; de een hielp de ander en zeide tot zijn makker: Houd moed!

De werkman bemoedigt de goudsmid; wie met de hamer plet, bemoedigt degene die op het aambeeld slaat, en hij zegt van het soldeersel: Het is goed.
Daarop bevestigt hij het met spijkers, opdat het niet wankele.

Zo zegt de HERE, de Koning en Verlosser van Israël, de HERE der heerscharen:
Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God.
En wie is als Ik – hij roepe het uit en verkondige het en legge het Mij voor – daar Ik toch het overoude volk in het aanzijn riep; en hetgeen er in de toekomst gebeuren zal,mogen zij verkondigen.

Weest niet verschrikt en vreest niet.
Heb Ik het u niet van oudsher doen horen en verkondigd?
Gij zijt mijn getuigen: is er een God buiten Mij?
Er is geen andere Rots, Ik ken er geen.

Zij, die beelden vormen, zijn allen ijdelheid:
hun dierbare maaksels brengen geen baat, zijzelf zijn er getuigen van,
dat zij niets zien en niets weten, zodat zij beschaamd staan.
Wie vormt een god en giet een beeld, waarvan hij geen baat heeft?
Zie, al de aanhangers daarvan zullen beschaamd staan; de werklieden zijn slechts mensen:
laten zij bijeenkomen en zich opstellen, zij zullen verschrikt worden en beschaamd staan tevens.

De smid heeft een bijl en werkt in de kolengloed en vormt het (beeld) met hamers en bewerkt het met zijn krachtige arm; zelfs duldt hij de honger, totdat hij geen kracht meer heeft;
en drinkt geen water, totdat hij amechtig wordt.

De timmerman spant het meetsnoer en tekent de omtrek af met de stift,
bewerkt het (beeld) met de schaaf,
tekent met de passer de omtrek af en maakt het naar de beeltenis van een man,
naar een pronkstuk van een mens, om in een huis te wonen.
Hij velde ceders voor zich en nam een steeneik of een eik en kweekte die voor zich op onder de bomen des wouds, plantte een pijnboom, en de regen deed die groeien.

En dat dient de mens tot brandhout; hij neemt daarvan en warmt zich,
ook steekt hij het aan en bakt brood; ook maakt hij er een god van en buigt zich neder;
hij maakt er een gesneden beeld van en knielt daarvoor neer.

De helft daarvan verbrandt hij in het vuur; bij die helft eet hij vlees,
braadt een gebraad en wordt verzadigd; ook warmt hij zich en zegt:
Ha, ik word warm, ik merk vuur.

En het overblijfsel verwerkt hij tot een god, tot zijn gesneden beeld, knielt daarvoor neer,
buigt zich, aanbidt het en zegt: Red mij, want gij zijt mijn god!

Zij hebben geen kennis en geen inzicht, want hun ogen zijn dichtgestreken, zodat zij niet zien;
hun harten, zodat zij niet begrijpen.

Niemand neemt dit ter harte, niemand heeft kennis of inzicht, zodat hij zegt:
De helft daarvan verbrandde ik in het vuur, ook bakte ik op zijn kolen brood, ik braadde vlees en ik at; zou ik dan van zijn overschot een gruwel maken, zou ik neerknielen voor een blok hout?
Wie zich met as bezighoudt, die heeft zijn bedrogen hart verleid; hij redt zijn leven niet en vraagt zich niet af: Is er geen bedrog in mijn rechterhand?
pi_33268078
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:52 schreef nappel het volgende:
Grappig, bidden voor het eten..
..wie bidt er nog meer voor het eten?
Bij mijn ouders doen we het nog wel. En ik vind dat prima, je mag er best bij stilstaan dat je elke dag weer te eten hebt. Alleen gaat dat bidden van mij niet richting God.
  woensdag 21 december 2005 @ 11:00:09 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33268377
quote:
Op woensdag 21 december 2005 08:09 schreef Tiesemans het volgende:

En de laksheid van bepaalde blauwgeletterde individuen stelt mij ook zéér teleur immers ipv neutraal te blijven bemerkt ik vooral enig (uit vrouwelijke psyche voortkomend) vals sentiment.
Wat zeg je dat weer mooi.

Maar kun je misschien concreet vertellen wat je dwars zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')