Deze video's zijn heel erg lollig, en tegelijkertijd diep triest. Ze zijn ook andere manieren verkrijgbaar dan via de genoemde website, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.quote:After years of filming, four arrests, and seven felony charges, Bumfights has well earned its reputation as the greatest ruckus video series ever produced. You'll see real bums trade blows on the streets, chick fights, bum stunts, sick pranks, crime caught on tape, crackheads, street fights, supermodel Angela Taylor, and hands down the rawest, most core ruckus ever filmed. Already illegal in some countries, this is the video series the U.S. Congress tried to ban. Worldwide, Bumfights has established itself as the hardest, rawest, most hilariously shocking video series on the planet. Love us or hate us, these images will stay with you for life!
Nou een hele tijd terug is er toch wel een topic over geweest..quote:Op zondag 12 juni 2005 21:58 schreef heiden6 het volgende:
Dat er nog geen topic is over
Geef hier je mening over deze films.
Blijkbaar werkt de search dan niet helemaal goed.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:01 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Nou een hele tijd terug is er toch wel een topic over geweest..
Dat is echt heel wat anders. Dit is veel genialer.quote:Maar vind het af en toe wel grappig, die vechtstukken ertussen slaan echt helemaal nergens op, kijk ook vele male liever Jackass of Wildboyz![]()
ja precies, dit kutgedoe moest verboden wordenquote:Op zondag 12 juni 2005 22:10 schreef Toryu het volgende:
dit is veel triester. Die gasten van jackass kiezen er zelf voor. Hier wordt er tijdens bezopen toestand geld aangeboden om achterlijke dingen te doen. Echt triest
als de mensen er zelf voor kiezen vind ik het inderdaad leuk.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:19 schreef boyv het volgende:
Leedvermaak is nou eenmaal leuk.
Ja, want je beeldbuis heeft de wijsheid in pacht, en heeft feitelijk vastgesteld dat het niet grappig is.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:24 schreef Stretto het volgende:
Trieste TS.........als je de documentaire op BNN had gezien dan wist je wel beter
Ja tuurlijk.....mensen die niks hebben en vaak drugs junkies zijn kunnen ook echt zelf beslissingen nemen. Als jij niks hebt en iemand geeft je 20 euro om iets geks te doen dan doe je dat puur vanwege het feit dat je niks hebt.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:24 schreef heiden6 het volgende:
Die zwervers kiezen ook zelf voor hun deelname, in de meeste gevallen. In sommige gevallen niet, en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Dat zijn echter geen ernstige dingen. De bumhunter doet niemand echt kwaad.
Dat is toch iets waarover ik me blijf verbazen. De situatie van die mensen is veel en veel erger dan die paar maffe dingen op zo'n videoband, en wat is hetgeen waar mensen op afgeven? Zo'n filmpje. Volgens mij is dat gewoon een kwestie van het niet willen zien. Lekker oogkleppen opdoen, en je erover opwinden wanneer iemand je met je neus op de feiten drukt.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:29 schreef Stretto het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.....mensen die niks hebben en vaak drugs junkies zijn kunnen ook echt zelf beslissingen nemen. Als jij niks hebt en iemand geeft je 20 euro om iets geks te doen dan doe je dat puur vanwege het feit dat je niks hebt.
Trieste zaak dat Bumfights![]()
weet je ook wel programma van bnn en welk jaar ? dan kan ik hem misschien nog kijken via de website.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:24 schreef Stretto het volgende:
Trieste TS.........als je de documentaire op BNN had gezien dan wist je wel beter
Was 2/3 jaar terug.....toen was het al triest.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:48 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
weet je ook wel programma van bnn en welk jaar ? dan kan ik hem misschien nog kijken via de website.
quote:Op maandag 13 juni 2005 20:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
is dit wel legaal trouwens?
Ze zijn op de vlucht geslagenquote:Op maandag 4 juli 2005 04:45 schreef StefanP het volgende:
Vorig jaar had ik deel 2 al gezien, vorige week deel 1 bekenen en gisteren de helft van deel 3. Ik blijf het hilarisch vinden. Rufus en Bling Bling roeleren de pan uit gewoon.
Ik moet trouwens eens op zoek gaan naar de rechtzaken... ik geloof dat de producers wel 10x beschuldigd werden van felonies (zware criminele feiten), maar steeds zijn vrijgesproken?
quote:In deze aflevering wordt een video besproken die het nodige stof heeft doen opwaaien. Geïnspireerd door Jackass, hebben jonge filmmakers daklozen betaald om gevaarlijke stunts uit te halen.
De filmmakers hebben ondanks de negatieve reacties de stunts uitgezonden en de videofilm verkocht.
http://www.bumfights.com/quote:“Wij geloven niet dat het grappig is of cool om daklozen belachelijk te maken. Het doel van deze video’s is om door middel van satire bewustzijn te vergroten van de als maar groeiende wereldwijde epidemie van armoede, geweld, verslaving en ongeschooldheid. Help de mensen die minder fortuinlijk zijn.” Je zou bijna denken dat de site Bumfights.com een liefdadigheidsorganisatie is. Ze doen op hun site net alsof ze dat zelf in ieder geval wel vinden. Maar zelfs de allergrootste goedgelovigerd trapt na het zien van één van hun video’s niet in de goede bedoelingen van deze organisatie. Niks medeleven met daklozen, achter bumfights zit een nietsontziende club slimmeriken die over de rug van kansarme daklozen een mooi bedrag bij elkaar heeft weten te sprokkelen.
Hoe zitten de bumfights dan in elkaar? Het idee is simpel: alcoholisten en junks doen als ze hun borrel of hun shot nodig hebben alles voor een paar grijpstuivers. Een stel slimme doch gewetenloze zakenmannen stelt de kansloze een (bescheiden) stapeltje bankbiljetten in het vooruitzicht. Daarvoor hoeven ze alleen maar een stevig partijtje te knokken of een onmogelijke Jackass-achtige stunt uit te halen. Het, gegarandeerd bijzonder bloederige, spektakel wordt vastgelegd op video en voilà: de kassa’s gaan rinkelen. Bij de exploiteurs van de video’s dan, want de junks in kwestie moeten het doen met het eerder genoemde flutbedragje, dat vaak nog niet eens genoeg is om de ziektekosten te dekken. Bewustzijn vergroten? Jaja…
je zegt "an sich" je kon hier wel eens uit de buurt komenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:40 schreef vosss het volgende:
Da's al best wel oud (en dat an sich is bestwel een understatement)
Jij weet donders goed waar ik vandaan kom, schavuitquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:41 schreef T1andonly het volgende:
[..]
je zegt "an sich" je kon hier wel eens uit de buurt komen![]()
voor geld doet men alles...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef Oksel het volgende:
Bah, mensonteerend.. laag bij de gronds.. walgelijk. En ik ben veel gewend.
Als ik terug kom uit Lloret wil ik jou auto een keer bekijkenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij weet donders goed waar ik vandaan kom, schavuit
Jaaquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef Ori het volgende:
Ik vond Bum Fights best grappig. Vooral Bum Hunter
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:47 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Als ik terug kom uit Lloret wil ik jou auto een keer bekijkenen dan neem ik wel bier mee
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef Oksel het volgende:
Bah, mensonteerend.. laag bij de gronds.. walgelijk. En ik ben veel gewend.
Jaahh die was gaaf ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef Ori het volgende:
Ja, leuk om te zien hoe nietsvermoedende slapende zwervers worden overmeesterd en gekneveld om daarna een of andere Steve Irwin wannabe een made up story te laten vertellen voor een paar zwakzinnigen met een camera.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef Ori het volgende:
soms slaan ze zomaar zwervers uit hun slaap en binden ze die vast.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:29 schreef The.PhantoM het volgende:
tering, ik snap echt niet wat iedereen hier zo leuk aan vindt. Kvind het ronduit ziek. Ik hou best van een beetje leedvermaak maar dit gaat echt te ver. Ik snap het idee ook niet echt, wordt iedereen betaald om te gaan vechten of wordt er zo maar op iemand ingeslagen zonder reden?
Diep triest, en vooral ook die mensen die dit leuk vinden. Echt narrow minded hoor![]()
Van slaan is geen sprake. Heb je de films wel gezien, of blaat je anderen na?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
soms slaan ze zomaar zwervers uit hun slaap en binden ze die vast.
en dan krijgen ze later een "vergoeding".
met eigen ogen gezien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Van slaan is geen sprake. Heb je de films wel gezien, of blaat je anderen na?
ja idd, het zijn die mensen die zich stierlijk vervelen en geen idee hebben wat er op de wereld speelt, en ze zoeken dan maar toevlucht in het genot van leedvermaak.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef Croupouque het volgende:
De makers én liefhebbers van 'Bumfights' zijn niets meer en niets minder dan personen die gevoeliger zijn voor het gevoel van macht, personen die sadistische trekjes hebben.
Zou je deze mensen bijvoorbeeld in een oorlogssituatie plaatsen, dan zou een deel van hen hulpeloze burgers vernederen en verkrachten omdat ze weten dat zij niet bij machte zijn iets terug te doen. In de Tweede Wereldoorlog werden mensen in concentratiekampen systematisch vernederd door anderen die daar genot van ervoeren.
Hetzelfde 'type' mensen geniet van Bumfights,en omdat we nu eenmaal in een vrij vredige en saaie omgeving leven zoekt men het genot van sadisme in het vernederen van een op dat moment zwakkere bevolkingsgroep, zoals bijvoorbeeld de joden in WO2 en de Afrikaanse Amerikanen tot aan de jaren '60 : de daklozen.
Maar ik denk dat het besef dat ze fout zitten ooit wel tot hen zal doordringen, ook al is het pas wanneer op latere leeftijd de lichamelijke aftakeling begint en zij ook afhankelijk worden van anderen.
Ik zou er dus niet al te trots op zijn, als je het leuk vindt om naar Bumfights te kijken.
Ik heb alledrie de films gezien en ben het niet tegengekomen. Kun je ook zeggen waar, dan zoek ik het even op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
met eigen ogen gezien.
Zou je niet eens een paar pilletjes in nemen, C.?, Mensen die een andere filmsmaak hebben vergelijken met oorlogsmisdadigers.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef Croupouque het volgende:
De makers én liefhebbers van 'Bumfights' zijn niets meer en niets minder dan personen die gevoeliger zijn voor het gevoel van macht, personen die sadistische trekjes hebben.
Zou je deze mensen bijvoorbeeld in een oorlogssituatie plaatsen, dan zou een deel van hen hulpeloze burgers vernederen en verkrachten omdat ze weten dat zij niet bij machte zijn iets terug te doen. In de Tweede Wereldoorlog werden mensen in concentratiekampen systematisch vernederd door anderen die daar genot van ervoeren.
Hetzelfde 'type' mensen geniet van Bumfights,en omdat we nu eenmaal in een vrij vredige en saaie omgeving leven zoekt men het genot van sadisme in het vernederen van een op dat moment zwakkere bevolkingsgroep, zoals bijvoorbeeld de joden in WO2 en de Afrikaanse Amerikanen tot aan de jaren '60 : de daklozen.
Maar ik denk dat het besef dat ze fout zitten ooit wel tot hen zal doordringen, ook al is het pas wanneer op latere leeftijd de lichamelijke aftakeling begint en zij ook afhankelijk worden van anderen.
Ik zou er dus niet al te trots op zijn, als je het leuk vindt om naar Bumfights te kijken.
Mensen die graag naar films kijken waarin zwakke personen op een mensonterende manier worden vernederd ter vermaak van anderen vergelijken met sadistische oorlogsmisdadigers, ik vind die vergelijking niet zo vreemd hoor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:19 schreef heiden6 het volgende:
Zou je niet eens een paar pilletjes in nemen, C.?, Mensen die een andere filmsmaak hebben vergelijken met oorlogsmisdadigers.![]()
Wat een non-argument. Het zijn mensen die zó afhankelijk zijn van alcohol, die zó ver heen zijn dat ze voor een dollar zelfs hun eigen kind nog zouden verkopen. Dat is geen vrije wil, dat zijn zielige mensen die alles doen om een verslaving te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:25 schreef Notorious het volgende:
Ze moeten niks. Ze doen het toch zelf?
En dat is natuurlijk de schuld van de maatschappij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Wat een non-argument. Het zijn mensen die zó afhankelijk zijn van alcohol, die zó ver heen zijn dat ze voor een dollar zelfs hun eigen kind nog zouden verkopen. Dat is geen vrije wil, dat zijn zielige mensen die alles doen om een verslaving te kunnen betalen.
Yeah so! Eigen schuld dan moeten ze maar niet zoveel zuipen of drugs gebruiken. Ze hebben hun eigen leven verpest en zorgen alleen maar voor overlast. Wil jij ze lekker gaan knuffelen ofzo? Op deze manier zijn ze tenminste nog ergens goed voor.quote:Wat een non-argument. Het zijn mensen die zó afhankelijk zijn van alcohol, die zó ver heen zijn dat ze voor een dollar zelfs hun eigen kind nog zouden verkopen. Dat is geen vrije wil, dat zijn zielige mensen die alles doen om een verslaving te kunnen betalen.
Als zwervers/junks mij om geld vragen laat ik ze ook altijd dansen of zingen voor ik ze centjes geef.quote:Vriend van me heeft een keer een zwerver 10 koprollen laten maken voor 5 euro op Hoog-Catherijne. Buiten dat ik me kapot heb gelachen, vond ik het nog rechtvaardig ook. Laat hem maar wat doen voor z'n geld maar dat zal hier ook wel verschrikkelijk worden gevonden.
Drama queen...quote:Mensen die graag naar films kijken waarin zwakke personen op een mensonterende manier worden vernederd ter vermaak van anderen vergelijken met sadistische oorlogsmisdadigers, ik vind die vergelijking niet zo vreemd hoor.
Nee, het kan net zo goed hun eigen schuld zijn. Geef ze dan geen geld, dat doe ik ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:35 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk de schuld van de maatschappij.![]()
Nou kroepoek, ik vind dat je het wel heel dramatisch ziet hoor!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Wat een non-argument. Het zijn mensen die zó afhankelijk zijn van alcohol, die zó ver heen zijn dat ze voor een dollar zelfs hun eigen kind nog zouden verkopen. Dat is geen vrije wil, dat zijn zielige mensen die alles doen om een verslaving te kunnen betalen.
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Maar dat betekent niet dat ik het wel vermakelijk kan vinden zonder dat ik een snorretje heb en de hele dag hitlergroeten uitdeel zoals hierboven de vergelijking werd gemaakt. Want dat is natuurlijk belachelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Maar geef ze geen geld, op voorwaarde dat over de gehele breedte van hun voorhoofd het woord "Bumfights" laten tatoeëren terwijl ze onder de invloed van alcohol zijn.
Die gozer laat dat graag doen in ruil voor een paar dollar of een krat bier, immers heeft hij anders helemaal niets. Wie ben jij om dat te beoordelen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Nee, het kan net zo goed hun eigen schuld zijn. Geef ze dan geen geld, dat doe ik ook niet.
Maar geef ze geen geld, op voorwaarde dat ze over de gehele breedte van hun voorhoofd het woord "Bumfights" laten tatoeëren terwijl ze onder de invloed van alcohol zijn.
Ik dus wel, want je overdrijft schromelijk en bovendien is er praktisch geen enkele schade voor de deelnemers, iets wat je van de verschroeide joodse karkassen niet kunt stellen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:29 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Mensen die graag naar films kijken waarin zwakke personen op een mensonterende manier worden vernederd ter vermaak van anderen vergelijken met sadistische oorlogsmisdadigers, ik vind die vergelijking niet zo vreemd hoor.
Diep triest slaat niet op de films, maar op het gedrag van de zwervers; het is diep triest om zulke dingen te doen voor een paar euro. Dat is mijn mening, maar blijkbaar niet die van henzelf.quote:Ik vind het wél vreemd dat je het in je openingspost "diep triest" noemt maar tegelijkertijd zegt dat je er graag naar kijkt.
Je begrijpt het verkeerd, ik vergelijk het niet met het gedachtengoed van Adolf Hitler. Ik vergelijk het met het misbruik dat mensen maken van anderen wanneer ze met een heel simpel middel de macht over iemand kunnen hebben. Ik noemde het verband met de Tweede Wereldoorlog slechts als voorbeeld. Ga de film "Saló, of de 120 dagen van Sodom" maar eens kijken als je wilt begrijpen wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:46 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Maar dat betekent niet dat ik het wel vermakelijk kan vinden zonder dat ik een snorretje heb en de hele dag hitlergroeten uitdeel zoals hierboven de vergelijking werd gemaakt. Want dat is natuurlijk belachelijk.
Die honderd euro is slechts een extra keuze. Als dat niet gebeurt liggen ze ook op straat, dus wat los je daarmee op?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:57 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd, ik vergelijk het niet met het gedachtengoed van Adolf Hitler. Ik vergelijk het met het misbruik dat mensen maken van anderen wanneer ze met een heel simpel middel de macht over iemand kunnen hebben. Ik noemde het verband met de Tweede Wereldoorlog slechts als voorbeeld. Ga de film "Saló, of de 120 dagen van Sodom" maar eens kijken als je wilt begrijpen wat ik bedoel.
Ik heb in mijn leven al veel extreme dingen gezien, maar Bumfights is echt één van de weinige keren dat ik echt geschokt was door iets wat ik zag.
Je kunt zeggen dat die mensen zelf beslissen over hun doen en laten; als ik een geweer op je hoofd zet en zeg dat ik je doodschiet tenzij je mijn voeten kust, dan kus je mijn voeten. Is dat dan ook een beslissing die je maakt omdat je zoveel keuzemogelijkheden hebt? Als jij iedere dag in de kou ligt te slapen en doodgaat tenzij je een paar centen krijgt waar je voedsel van kunt kopen of je verslaving kunt bekostigen dan doe je ook wat je moet doen wanneer iemand van Bumfights met honderd dollar in je gezicht staat te wapperen.
Ik vind het echt treurig om te zien dat de gruwelijkheid hiervan niet tot mensen doordringt.
Nooit gehoord van dakloze opvang?quote:Als jij iedere dag in de kou ligt te slapen en doodgaat tenzij je een paar centen krijgt waar je voedsel van kunt kopen of je verslaving kunt bekostigen dan doe je ook wat je moet doen wanneer iemand van Bumfights met honderd dollar in je gezicht staat te wapperen.
Punt 1. Ik probeerde je serieus te nemen maar dat pistool verhaal is mij echt een brug te ver.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:57 schreef Croupouque het volgende:
Je kunt zeggen dat die mensen zelf beslissen over hun doen en laten; als ik een geweer op je hoofd zet en zeg dat ik je doodschiet tenzij je mijn voeten kust, dan kus je mijn voeten. Is dat dan ook een beslissing die je maakt omdat je zoveel keuzemogelijkheden hebt? Als jij iedere dag in de kou ligt te slapen en doodgaat tenzij je een paar centen krijgt waar je voedsel van kunt kopen of je verslaving kunt bekostigen dan doe je ook wat je moet doen wanneer iemand van Bumfights met honderd dollar in je gezicht staat te wapperen.
Ik vind het jammer dat je mensen met een andere mening als treurig bestempeld. Misschien ben jij wel de machtwellusteling als je niet kunt accepteren dat mensen een andere mening hebben.quote:Ik vind het echt treurig om te zien dat de gruwelijkheid hiervan niet tot mensen doordringt.
Dus het enige argument dat je geeft is het feit dat het misbruik maken van deze afhankelijke mensen vermakelijk is voor anderen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die honderd euro is slechts een extra keuze. Als dat niet gebeurt liggen ze ook op straat, dus wat los je daarmee op?
Dan komt het niet op een film uit, en hoef jij er niet naar te kijken. Meer niet.
ooit bij een vriend gezien, geen idee welk deel maar je zag duidelijk dat een man in een soort van beige safari park slapende zwervers wakker -sloegen- en schudde om ze vervolgens de polsen vast te binden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb alledrie de films gezien en ben het niet tegengekomen. Kun je ook zeggen waar, dan zoek ik het even op.
Ken jij de zwervers in bumfight persoonlijk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:23 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Dus het enige argument dat je geeft is het feit dat het misbruik maken van deze afhankelijke mensen vermakelijk is voor anderen?
Stel, je moeder heeft heel haar leven gerookt en is ernstig ziek. Ze gaat hoe dan ook dood aan haar ziekte, maar wanneer ze iedere dag een pilletje neemt dan heeft ze een stuk minder pijn. Het pilletje is wel duur, en je moeder kan het niet betalen.
Vind je het dan goed dat ik een film maak waarin ik je moeder geld voor zo'n pil aanbied, op voorwaarde dat ze heel groot "croupouque" op haar voorhoofd laat tatoeëren en daarna die film voor veel geld via internet verkoop? Zeg je dan ook:
"Hee, dat geld is slechts een extra keuze. Als ze zo'n pil niet neemt gaat ze ook dood, dus wat los je daarmee op? "
Je moeder heeft voor die ziekte gekozen, ze had immers maar niet moeten roken. Is dat een reden om haar daarna te vernederen zodat anderen een 'leuk' filmpje kunnen bekijken?
Nee, is dat een reden om iemand geen kwaad te doen dan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:31 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ken jij de zwervers in bumfight persoonlijk?
Jochie, ga toch in de kerk staan met je verheven moraal. Je superioriteitsgevoel stinkt een uur in de wind, je bent immers zoooo veel beter dan iemand die naar deze gedegenereerde troep kijkt! Je was er zeker nog niet van op de hoogte dat smaken verschillen en dat niet iedereen geschokt is bij zelfs maar een scheet. FYI, iedereen is in staat om een ander iets aan te doen indien in de juiste rol geplaatst, zoek maar eens op de termen 'Stanford Prison experiment'. Voor iemand die pretendeert een journalist te zijn heb je bar weinig kennis. En je bevestigt meteen weer eventjes het beeld dat journalisten linkse wereldverbeteraars zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef Croupouque het volgende:
Dus jij ligt net zo wakker van een willekeurige Afrikaan die sterft aan honger, dan wanneer je eigen moeder sterft.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:34 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Nee, is dat een reden om iemand geen kwaad te doen dan?
"Hee, ik heb net zomaar iemand in zijn ballen geschopt."
-"Huh? Wie dan? Dat doe je toch niet?"
"Oh, zomaar iemand. Een onbekende."
"Oooh, dán is het goed!"
Ja natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:23 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Dus het enige argument dat je geeft is het feit dat het misbruik maken van deze afhankelijke mensen vermakelijk is voor anderen?
Stel, je moeder heeft heel haar leven gerookt en is ernstig ziek. Ze gaat hoe dan ook dood aan haar ziekte, maar wanneer ze iedere dag een pilletje neemt dan heeft ze een stuk minder pijn. Het pilletje is wel duur, en je moeder kan het niet betalen.
Vind je het dan goed dat ik een film maak waarin ik je moeder geld voor zo'n pil aanbied, op voorwaarde dat ze heel groot "croupouque" op haar voorhoofd laat tatoeëren en daarna die film voor veel geld via internet verkoop? Zeg je dan ook:
"Hee, dat geld is slechts een extra keuze. Als ze zo'n pil niet neemt gaat ze ook dood, dus wat los je daarmee op? "
Ik vind het niet zo problematisch. Je hoort mij niet zeggen dat het fantastisch is wat ze met die zwervers doen, maar dat wil nog niet het tegendeel zeggen. Het dramatische verhaal vol dood en verderf wat jij ervan maakt is volkomen onzinnig. Je moet het niet zo zwaar opvatten.quote:Je moeder heeft voor die ziekte gekozen, ze had immers maar niet moeten roken. Is dat een reden om haar daarna te vernederen zodat anderen een 'leuk' filmpje kunnen bekijken?
Daar kan ik helemaal inkomen, al kun je m.i. beter verwijzen naar de experimenten van Milgram.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jochie, ga toch in de kerk staan met je verheven moraal. Je superioriteitsgevoel stinkt een uur in de wind, je bent immers zoooo veel beter dan iemand die naar deze gedegenereerde troep kijkt! Je was er zeker nog niet van op de hoogte dat smaken verschillen en dat niet iedereen geschokt is bij zelfs maar een scheet. FYI, iedereen is in staat om een ander iets aan te doen indien in de juiste rol geplaatst, zoek maar eens op de termen 'Stanford Prison experiment'. Voor iemand die pretendeert een journalist te zijn heb je bar weinig kennis. En je bevestigt meteen weer eventjes het beeld dat journalisten linkse wereldverbeteraars zijn.
Ik kijk met plezier naar bumfights, vind leedvermaak een van de beste vormen van vermaak en kom zelfs af en toe op bv ogrish.com. En met mij vele anderen. Dus stap maar van je soapbox af en realiseer je dat je het zelf niet amusant hoeft te vinden, maar dat anderen dat wel kunnen. En dat ze daar heus niet jouw goedkeuring voor nodig hebben. Houd in godsnaam op met dat pretentieuze, moralistische gezever. De mens is een beest, klaar.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jochie, ga toch in de kerk staan met je verheven moraal. Je superioriteitsgevoel stinkt een uur in de wind, je bent immers zoooo veel beter dan iemand die naar deze gedegenereerde troep kijkt! Je was er zeker nog niet van op de hoogte dat smaken verschillen en dat niet iedereen geschokt is bij zelfs maar een scheet. FYI, iedereen is in staat om een ander iets aan te doen indien in de juiste rol geplaatst, zoek maar eens op de termen 'Stanford Prison experiment'. Voor iemand die pretendeert een journalist te zijn heb je bar weinig kennis. En je bevestigt meteen weer eventjes het beeld dat journalisten linkse wereldverbeteraars zijn.
Ik kijk met plezier naar bumfights, vind leedvermaak een van de beste vormen van vermaak en kom zelfs af en toe op bv ogrish.com. En met mij vele anderen. Dus stap maar van je soapbox af en realiseer je dat je het zelf niet amusant hoeft te vinden, maar dat anderen dat wel kunnen. En dat ze daar heus niet jouw goedkeuring voor nodig hebben. Houd in godsnaam op met dat pretentieuze, moralistische gezever. De mens is een beest, klaar.
Daar ben ik het helemaal met je over eens. Dat probeerde ik met wat je citeert ook duidelijk te maken, als de mens geen beestachtige eigenschappen zou hebben dan zouden dit soort dingen ook helemaal niet gebeuren. Vandaar ook de eerder genoemde film "salo", het Stanley Milgramexperiment en het gevangenis-experiment van de Stanford Universiteit dat je noemt passen er ook goed bij. Wat ik met mijn allereerste post probeerde duidelijk te maken is dat voor sommigen de grens om "over de schreef" te gaan ook een stuk dichterbij ligt. Die grens heeft iedereen, ik pretendeer niet dat ik die niet heb. Ik geniet namelijk ook van leedvermaak, wanneer iemand bij De leukste thuis heel hard op zijn bek valt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:35 schreef StefanP het volgende:
De mens is een beest, klaar.
Toch fijn dat jij dat voor iedereen bepaalt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:53 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal met je over eens. Dat probeerde ik met wat je citeert ook duidelijk te maken, als de mens geen beestachtige eigenschappen zou hebben dan zouden dit soort dingen ook helemaal niet gebeuren. Vandaar ook de eerder genoemde film "salo", het Stanley Milgramexperiment en het gevangenis-experiment van de Stanford Universiteit dat je noemt passen er ook goed bij. Wat ik met mijn allereerste post probeerde duidelijk te maken is dat voor sommigen de grens om "over de schreef" te gaan ook een stuk dichterbij ligt. Die grens heeft iedereen, ik pretendeer niet dat ik die niet heb. Ik geniet namelijk ook van leedvermaak, wanneer iemand bij De leukste thuis heel hard op zijn bek valt.
Waar ik op reageer is het feit dat dit (Bumfights) een niveau van amusement vertoont dat niet acceptabel is. Er moet een grens getrokken worden bij wat acceptabel is en wat niet, een grens die Bumfights volgens mij overschrijdt. Mensen vermoorden ter vermaak van anderen bestaat ook, maar dit wordt ook niet getolereerd. Kortom: Anderen pijn doen of kwetsen ter vermaak van anderen, daar ligt die grens.
-knipje-
Je begrijpt me echt helemaal verkeerd. Lees het nog een keer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:35 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dus jij ligt net zo wakker van een willekeurige Afrikaan die sterft aan honger, dan wanneer je eigen moeder sterft.![]()
Wat is er dan zo enorm ellendig aan die filmpjes, wat er niet zou zijn zonder die filmpjes?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:01 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Je begrijpt me echt helemaal verkeerd. Lees het nog een keer.
Die Afrikaan bekijk ik bijvoorbeeld ook niet op een videoband, met een bakje chips op de bank. En maar lachen.
Ik zeg ook niet dat ik een goed mens ben, ik doe geen vrijwilligerswerk en aan goede doelen geef ik ook alleen maar omdat de meisjes die je een donatie aansmeren vaak zo knap zijn of omdat de collectevrouw zo zielig kijkt. Zoals zoveel mensen. Er is alleen een verschil tussen mijn passiviteit, mijn luiheid en heel bewust ellende veroorzaken.
Arrogant vind ik het niet, wel irritant.quote:En stop alsjeblieft met dat "Daar heb je niets op in te brengen, hè"-smilietje, dat komt echt veel te arrogant over.
Laten we dat maar niet doen H6, het is immers al veel te laat. Laat ik afsluiten met de mededeling dat ik de man van staal ben, een held in crisissituaties, ik heb model gestaan voor Superman, de wereld zal mij ooit dankbaar zijn en mijn portret zal aanbeden worden door iedere vruchtbare vrouw, mits slank en niet al te dom.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:00 schreef heiden6 het volgende:
Persoonlijk denk ik dat mensen die zo panisch reageren op een filmpje, de eerste zijn die knappen in een crisissituatie. Maar goed, laten we de discussie niet nog verder off topic sturen hè C.?
Speciaal voor mij?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:06 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen H6, het is immers al veel te laat. Laat ik afsluiten met de mededeling dat ik de man van staal ben, een held in crisissituaties, ik heb model gestaan voor Superman, de wereld zal mij ooit dankbaar zijn en mijn portret zal aanbeden worden door iedere vruchtbare vrouw, mits slank en niet al te dom.
"En ik ben niet boos, ik ben alleen een beetje teleurgesteld.".
Dat was een smiley. Hoogst uitzonderlijk.
Hahaha! Geweldig! Zoiets had je eerst ook in die tekenfilmserie Nils Holgersson.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 05:32 schreef StefanP het volgende:
In deel 3 was het ook fantastisch dat ze bling-bling aan de ketting leggen aan een lantaarnpaal of zo. en dan 1cm buiten zijn berik een schoteltje op de grond met een dosis crack-cocaine en de sleutel voor zijn ketting. Kon ie net niet bij natuurlijk, BIJNA wel maar NET niet. Na een paar minuten had ie het wel gezien en zegt ie 'ok, leuk geweest, maak los die ketting'. Vervolgens laten ze hem rustig een paar uur aan die ketting liggen camera aan en neerleggen, die kerel pisnijdig, wanhopige pogingen om bij dat schoteltje te komen, en vloeken joh![]()
![]()
Nee, hij zat sowieso al aan z'n poot vastgeketendquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:05 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Hahaha! Geweldig! Zoiets had je eerst ook in die tekenfilmserie Nils Holgersson.Werd die vos vastgebonden aan een ketting en iets verderop lag ook iets wat ie moest pakken (ik weet niet meer wat), maar dat beest was - in tegenstelling tot die zwerver - vrij slim en draaide zich om om vervolgens met zijn voeten het ding te pakken. Had ie een groter bereik mee enzo.
Ik weet niet of die zwerver dat ook geprobeerd had!? Heb 't niet gezien namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |