abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27798072
Ik heb hier 3 draadloze netwerken hier in de buurt en geeneen is beveiligd. Nu heb ik van een alle routerinstellingen veranderd en de rouer een andere naam gegeven --> Je moet je router beveiligen!. Wat doet die gast, zijn router resetten en nog steeds niet beveiligen. Dan heb ik ook zoiets van dan ga ik lekker op jouw kosten internetten. Ik zit nog steeds in dubio of ik het nu wel of niet wil doen. Wat vinden jullie?

Poll:
[Poll: Mag je, buiten medeweten om van je buren, gebruik maken van hun niet beveiligde wireless internetverbinding?
  • Ja
  • Nee
  • Weet niet
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 23% gewijzigd door Jayhawk op 10-06-2005 12:33:15 ]
  •   vrijdag 10 juni 2005 @ 10:24:56 #2
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_27798133
    Doen. Eigen schuld dikke piemel voor hem, ik zou gewoon op je eigen verbinding lekker een beetje fokken enzo en op de zijne zo veel mogelijk rotzooi downloaden.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      vrijdag 10 juni 2005 @ 10:26:04 #3
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_27798165
    Wat Jogy zegt.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
    pi_27798221
    Hoe ik het bekijk:
    Deur van huis staat open dus je kunt gewoon naar binnen wandelen, maar omdat die deur open staat geeft jou dat dan ook het recht om meteen het hele huis leeg te halen??
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
      vrijdag 10 juni 2005 @ 10:30:32 #5
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_27798294
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:28 schreef HostiMeister het volgende:
    Hoe ik het bekijk:
    Deur van huis staat open dus je kunt gewoon naar binnen wandelen, maar omdat die deur open staat geeft jou dat dan ook het recht om meteen het hele huis leeg te halen??
    Hij haalt helemaal niks leeg, hij rent gewoon rondjes over de vloer.
    Vrijheid
      vrijdag 10 juni 2005 @ 10:31:10 #6
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_27798310
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Tenzij de bewoner een rondjesrondlooplimiet heeft .
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
    pi_27798337
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Oke, maar dan is het nog steeds niet zijn vloer om rondjes op te rennen..
      vrijdag 10 juni 2005 @ 10:32:54 #8
    118973 Whizkid_RaiLmAn
    Beschreven figuur
    pi_27798356
    Fantastisch!! Mensen die pochen: "Waah, ik heb een draadloss netwerk, super handig. Mannetje van me geinstalleerd"

Right, moet je eens voor de gein in je auto stappen, Netstumbler aanzetten en door de stad heen gaan crossen. Heb het zelf eens gedaan, ben 52 netwerken tegen gekomen waarvan er 26 open stonden. Gewoon Ip-adres verkrijgen en gaan met die banaan. Je lacht je kapot met die gasten
    When something drops I'm like:
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    pi_27798374
    Je moet niet zo moeilijk doen, op mn kamer in Amsterdam heb ik ook 3 open netwerken waarop ik kan internetten en daar ben ik heel blij om! Anders kost het me ook nog eens een duur internet abbo.

Je moet gewoon zo laten maar wel netjes blijven en geen zware shit downloaden zoals bittorent etc. Dan ka nhet best.
    pi_27798385
    Doen!
      vrijdag 10 juni 2005 @ 10:34:13 #11
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_27798389
    Hihi ik had een eggdrop geinstalleerd op zijn desktop / pc of iig iroffer ofzo. lekker files hosten vanaf zijn comp ^^
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
    pi_27798415
    Bij mij waren er ook 2 in de buurt.. tot ze merkten dat sommige mensen er misbruik van maakten
    Stoer en ruig maar net geen tuig
      vrijdag 10 juni 2005 @ 10:35:26 #13
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_27798417
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:33 schreef pindos het volgende:
    Je moet niet zo moeilijk doen, op mn kamer in Amsterdam heb ik ook 3 open netwerken waarop ik kan internetten en daar ben ik heel blij om! Anders kost het me ook nog eens een duur internet abbo.

Je moet gewoon zo laten maar wel netjes blijven en geen zware shit downloaden zoals bittorent etc. Dan ka nhet best.
    Of je stelt voor om het netwerk te beveiligen voor die persoon, in ruil voor een slotje op zijn DHCP voor je com.
    Kun je gratis internetten en heb je je buurman / vrouw ook nog eens geholpen !
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
    pi_27798430
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:34 schreef Jo0Lz het volgende:
    Hihi ik had een eggdrop geinstalleerd op zijn desktop / pc of iig iroffer ofzo. lekker files hosten vanaf zijn comp ^^
    Shit jij bent echt een 1337-H4x0r hoor, wat een ille skilzzz man...!!!1111!!!1oneone!!

Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 10:37:28 #15
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27798458
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:32 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
    Fantastisch!! Mensen die pochen: "Waah, ik heb een draadloss netwerk, super handig. Mannetje van me geinstalleerd"

Right, moet je eens voor de gein in je auto stappen, Netstumbler aanzetten en door de stad heen gaan crossen. Heb het zelf eens gedaan, ben 52 netwerken tegen gekomen waarvan er 26 open stonden. Gewoon Ip-adres verkrijgen en gaan met die banaan. Je lacht je kapot met die gasten
    Wat een lol
    pi_27798478
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:34 schreef Jo0Lz het volgende:
    hoe doe je dat?
    pi_27798564
    Mij interesseert het echt geen flikker wie er op mijn netwerk zit te internetten en ik heb het niet beveiligd.

En iedereen die daar zin in heeft mag in een autootje hier op de stoep komen internetten hoor, ben benieuwd hoe lang je het kan volhouden
    pi_27798672
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:41 schreef Conflict het volgende:
    Mij interesseert het echt geen flikker wie er op mijn netwerk zit te internetten en ik heb het niet beveiligd.

En iedereen die daar zin in heeft mag in een autootje hier op de stoep komen internetten hoor, ben benieuwd hoe lang je het kan volhouden
    ze kunnen wel je computer hacken. Beetje naief hoor..
    pi_27798688
    Je kan ook de tv-kabel opgraven bij mensen voor de deur en dan illegaal tv kijken!
    pi_27798743
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:41 schreef Conflict het volgende:

Wat Conflict zegt.
    pi_27798792
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:45 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

PC beveiligen
    pi_27798860
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:45 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

Ja, dat gajes hier in helmond gaat door mijn straat rijden met een laptop om mijn computer te hacken en dan de mailtjes van mijn moeder te lezen.

Je moet zorgen dat je pc veilig is. Het maakt dan geen zak uit of je wireless of via een draad zit te internetten. Het grootste gevaar is het internet op zich.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen plezier hebben aan gratis internetten op straat. Nemen die lui zelf thuis geen internet? Die kosten van het niet rondrijden heb je er zo uit hoor....
    pi_27798870
    Ik internet ook met het wireless netwerk van de buren

Mensen die het niet beveiligen vragen er gewoon om
    It's a growing flame, using fear as fuel.
    Website
    Flicker!
    pi_27798906
    Linux routertje neerzetten met drie netwerkkaartjes.. die drie verbindingen trunken (koppelen) en met volle snelheid heel usenet leegtrekken.
    Althans dat had ik gedaan.
    - iedereen heeft recht op mijn mening -
    pi_27798955
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:52 schreef damster het volgende:
    Linux routertje neerzetten met drie netwerkkaartjes.. die drie verbindingen trunken (koppelen) en met volle snelheid heel usenet leegtrekken.
    Althans dat had ik gedaan.
    Gelukkig bestaat niet de hele wereld uit figuren zoals jij, anders liepen we rond in The Matrix.
    pi_27798956
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef vanDekaart het volgende:
    Mensen die het niet beveiligen vragen er gewoon om
    Wat een onzin...
    pi_27799047
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:22 schreef Jayhawk het volgende:
    Ik heb hier 3 draadloze netwerken hier in de buurt en geeneen is beveiligd. Nu heb ik van een alle routerinstellingen veranderd en de rouer een andere naam gegeven --> Je moet je router beveiligen!. Wat doet die gast, zijn router resetten en nog steeds niet beveiligen. Dan heb ik ook zoiets van dan ga ik lekker op jouw kosten internetten. Ik zit nog steeds in dubio of ik het nu wel of niet wil doen. Wat vinden jullie?
    Dubio? Waarom? Ik vind het wel handig, ze doen het zichzelf aan. Sommige mensen zouden niet eens een pc mogen hebben, laat staan een draadloos netwerk...
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 10:59:48 #28
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27799091
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dubio? Waarom? Ik vind het wel handig, ze doen het zichzelf aan. Sommige mensen zouden niet eens een pc mogen hebben, laat staan een draadloos netwerk...
    waaronder jij
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:03:52 #29
    112687 Teardrop-nl
    Drink, maar geniet met je mate
    pi_27799203
    quote:

[..]

Hoezo vragen ze erom ? hebben ze je een brief gestuurd met daarin zou je alsjeblieft op mijn internet willen zitten ???

Ben je nou echt zo sloeber dat je zelf je internet niet kunt betalen ?
    Ik verveel me niet, Ik heb gewoon geen reet te doen op mijn werk :')
    pi_27799206
    quote:

[..]

Elitaire PC-kneus...
    Kunnen die mensen er wat aan doen dat ze niet genoeg computerkennis hebben zodat ze een beveiligd draadloos netwerkje kunnen opzetten...
    pi_27799656
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:03 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

Hoezo vragen ze erom ? hebben ze je een brief gestuurd met daarin zou je alsjeblieft op mijn internet willen zitten ???

Ben je nou echt zo sloeber dat je zelf je internet niet kunt betalen ?
    Als je je netwerk open zet doen je dat ja. Sommige dingen moet je gewoon beveiligen. Zo ook dus een fatsoenlijk antivirus pakket etc. Anders vraag je ook om een virus.
    Zo werkt het gewoon, heel simpel. Beveiligen is een must. Als je het zelf niet weet hoe dat moet, vraag het dan aan iemand die het wel weet. Volgens mij staat in elke handleiding van een draadloze router dat je je netwerk moet beveiligen, dus kom nu niet aan met "ze weten niet dat ze het moeten beveiligen, je moet een elite pc kneus zijn om dat te weten ".

RTFM als je niet precies weet wat je koopt. Dat soort mensen zorgt ervoor dat er constant in elke handleiding de volgende zin staat: "controleer of de stekker er in zit"
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:23:23 #32
    112687 Teardrop-nl
    pi_27799771
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je je netwerk open zet doen je dat ja. Sommige dingen moet je gewoon beveiligen. Zo ook dus een fatsoenlijk antivirus pakket etc. Anders vraag je ook om een virus.
    Zo werkt het gewoon, heel simpel. Beveiligen is een must. Als je het zelf niet weet hoe dat moet, vraag het dan aan iemand die het wel weet. Volgens mij staat in elke handleiding van een draadloze router dat je je netwerk moet beveiligen, dus kom nu niet aan met "ze weten niet dat ze het moeten beveiligen, je moet een elite pc kneus zijn om dat te weten ".

RTFM als je niet precies weet wat je koopt. Dat soort mensen zorgt ervoor dat er constant in elke handleiding de volgende zin staat: "controleer of de stekker er in zit"
    Beveiligen is een must omdat er van die tering flikkers zoals jij rond lopen die het leuk vinden om de breedbandverbinding van eigen huis en tuin pc gebruiker die niet veel van computers afweten maar geen gaten in hun huis willen hebben te jatten......
    pi_27799790
    niks mee doen, het kan wel handig zijn als jouw internetverbinding eens storing heeft , dan heb je nog een "noodverbinding"
    sorry voor al m'n typfouten
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 11:29:12 #34
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27799967
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

Beveiligen is een must omdat er van die tering flikkers zoals jij rond lopen die het leuk vinden om de breedbandverbinding van eigen huis en tuin pc gebruiker die niet veel van computers afweten maar geen gaten in hun huis willen hebben te jatten......
    En zelf geen kabels kunnen leggen
    pi_27799982
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

Je maakt een verkeerde aanname: ik heb thuis een netwerk met een braaf maandelijks te betalen lijn.
    Voor die paar dagen dat het mooi weer is om in de tuin te zitten ga ik mijn apparatuur niet vervangen. En zolang het bij browsen blijft, zorg ik er niet voor dat mensen over hun limiet raken.

Er zijn idd teringflikkers ide virussen schrijven, extreem bandbreedte jatten en willen hacken. Waarom zit er op een auto inbraakalarm, startonderbreking? Ook omdat er mensen ziijn die niet braaf hun geld willen verdienen. Tja, als iedereen braaf zou zijn dan was er ook geen politie nodig.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:31:39 #36
    112687 Teardrop-nl
    pi_27800051
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je maakt een verkeerde aanname: ik heb thuis een netwerk met een braaf maandelijks te betalen lijn.
    Voor die paar dagen dat het mooi weer is om in de tuin te zitten ga ik mijn apparatuur niet vervangen. En zolang het bij browsen blijft, zorg ik er niet voor dat mensen over hun limiet raken.

Er zijn idd teringflikkers ide virussen schrijven, extreem bandbreedte jatten en willen hacken. Waarom zit er op een auto inbraakalarm, startonderbreking? Ook omdat er mensen ziijn die niet braaf hun geld willen verdienen. Tja, als iedereen braaf zou zijn dan was er ook geen politie nodig.
    Oftewel je maakt zonder toestemming gebruik van iemand anders zijn internet, zoiets heet dus gewoon diefstal.......... als je voor die paar dagen draadloos in je tuin wilt werken, zorg je er maar lekker voor dat je draadloos op je eigen internet kunt
    pi_27800094
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:31 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

Oftewel je maakt zonder toestemming gebruik van iemand anders zijn internet, zoiets heet dus gewoon diefstal.......... als je voor die paar dagen draadloos in je tuin wilt werken, zorg je er maar lekker voor dat je draadloos op je eigen internet kunt
    Ik zal het bij mijn verhuizing in gedachte nemen, dan moet ik toch nieuwe apparatuur hebben
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:34:37 #38
    112687 Teardrop-nl
    pi_27800145
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik zal het bij mijn verhuizing in gedachte nemen, dan moet ik toch nieuwe apparatuur hebben
    Daar is maar 1 oplossing voor, KOPEN !

Jatten is not done
    pi_27800160
    mensen, geniet van alles wat gratis is.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:35:40 #40
    112687 Teardrop-nl
    pi_27800179
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:35 schreef Jayhawk het volgende:
    mensen, geniet van alles wat gratis is.
    Als je iets Jat is het ook gratis... dus jij neemt ook vanalles uit winkels mee zonder te betalen ?
    pi_27800297
    Ga naar die man toe en zeg dat je zijn netwerk beveiligd viir 25euro
    jij blij en hij blij
    vind niet dat je zomaar iemands verbinding moet gebruiken.
    zometeeen heeft hij een limiet en zit ie er dik overheen.
    dan jaag je iemand op kosten.
    beetje aso dan
    pi_27800315
    er is een verschil tussen gebruik maken en stelen
    pi_27800437
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:39 schreef DLevi het volgende:
    Ga naar die man toe en zeg dat je zijn netwerk beveiligd viir 25euro
    jij blij en hij blij
    vind niet dat je zomaar iemands verbinding moet gebruiken.
    zometeeen heeft hij een limiet en zit ie er dik overheen.
    dan jaag je iemand op kosten.
    beetje aso dan
    Ik ken de man niet, als ik erachter moet komen moet ik hacken. En daar doe ik niet aan.
    Mocht ik er toch achter komen wie het is doe ik dat met plezier voor hem.
    Met een beetje surfen raak je niet over een limiet heen hoor, ik download geen bestanden over die verbinding. Waarom zou ik, ik heb zelf een tig x snellere lijn
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:45:23 #44
    112687 Teardrop-nl
    pi_27800461
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:39 schreef Jayhawk het volgende:
    er is een verschil tussen gebruik maken zonder toestemming en stelen
    Ohja wat dan leg eens uit ?
    pi_27800531
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:45 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

Ohja wat dan leg eens uit ?
    Ik vind dat als je zoiets openzet je toestemming de gelegenheid geeft. Ik ben dan nog zo aardig om er voor te zorgen dat ik iig niet diegene ben die zorgt dat hij over een eventueel limiet komt

Ik ben fout, tuurlijk, helemaal mee eens. Maar hij geeft de middelen om iets fouts te doen. Ik zet mijn deur ook niet open om daarna te gaan klagen dat er ingebroken is. Zoiets is te verwachten.

Edit, zie streep
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:48:44 #46
    112687 Teardrop-nl
    pi_27800556
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik vind dat als je zoiets openzet je toestemming geeft. Ik ben dan nog zo aardig om er voor te zorgen dat ik iig niet diegene ben die zorgt dat hij over een eventueel limiet komt
    En wat nou als je er gewoon echt geen verstand van hebt en perongeluk iets laat open staan.... dan geef je dus toestemming volgens jou
    pi_27800640
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:48 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

En wat nou als je er gewoon echt geen verstand van hebt en perongeluk iets laat open staan.... dan geef je dus toestemming volgens jou
    Zie mijn edit
    pi_27800661
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:48 schreef Teardrop-nl het volgende:

[..]

dan moet je gewoon niet aan wireless internet beginnen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:53:22 #49
    112687 Teardrop-nl
    pi_27800699
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:52 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

Das echt zo'n gelul, zijn ook eigenhuis en keuken gebruikers die gewoon geen snoeren door muren/plafonds willen hebben
    pi_27800731
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:52 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

Nah, beetje rigoreus, dan moet je minimaal informatie aan de verkoper vragen. Die zal minimaal iets zeggen in de trend van, "vraag een mannetje in je kennissenkring die er verstand van heeft".
    pi_27800768
    mijn wireless is ook niet veilig
    pi_27800771
    als je de handleiding niet leest is het eigen schuld dikke bult, iedereen kan een WEP beveiling activeren. Is niet zo moeilijk.
    pi_27800825
    Maar van de andere kant, Als iemand radiosignalen verzend en jij kan die gewoon ontvangen is daar niks strafbaars aan.

En als jij een wireless internet verbinding ontvangt, tja..
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 11:58:16 #54
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27800843
    Wat een belachelijke reacties hier zeg.

Van andermans spullen/voorzieningen blijf je gewoon met je klauwen af! Als je zo nodig (draadloos) moet internetten, dan koop je dat maar.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:58:55 #55
    95657 Fisher
    I don't think, I drink!!
    pi_27800862
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

Van andermans spullen/voorzieningen blijf je gewoon met je klauwen af! Als je zo nodig (draadloos) moet internetten, dan koop je dat maar.
    en dat hè... vind ik nou ook
    ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
    pi_27800868
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:57 schreef surferr het volgende:
    Maar van de andere kant, Als iemand radiosignalen verzend en jij kan die gewoon ontvangen is daar niks strafbaars aan.

En als jij een wireless internet verbinding ontvangt, tja..
    precies, ik weet niet hoe ik mijn laptop die verdomde rotsignalen kan laten negeren
    pi_27800888
    quote:

de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaam
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 12:00:41 #58
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27800925
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:59 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaam
    Als jij van andersmans spullen/voorzieningen gebruik maakt, zonder dat de rechtmatige eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven -> dat is ontoelaatbaar en zelfs strafbaar
    pi_27800936
    quote:

Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:01:08 #60
    95657 Fisher
    I don't think, I drink!!
    pi_27800946
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:59 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

je bent jezelf ervan bewust waar je mee bezig bent, dus je bent niet handelingsonbekwaam... ik vind 't niet kunnen, je hebt toch zelf internet dus waarom zo doen
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 12:02:57 #61
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27800997
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...
    Pff, wees maar stil .

Nee, ik heb ook illegale software, en ja, ik fiets ook door rood.

Maar redeneren dat je van iemand internet gebruik 'mag' maken omdat hij/zij het niet beveiligd heeft (om wat voor reden dan ook), dat is pas belachelijk
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:03:41 #62
    95657 Fisher
    I don't think, I drink!!
    pi_27801019
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

nee dat heb ik ook niet.. maar door illegale software te hebben jaag ik niemand op kosten.. en dat gebeurt wel als je via z'n verbinding gaat
    pi_27801024
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 11:44 schreef Pheno het volgende:

[..]
    Waarom zou ik, ik heb zelf een tig x snellere lijn
    waarom wil je zijn verbinding gebruiken dan ?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:04:31 #64
    95657 Fisher
    I don't think, I drink!!
    pi_27801051
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef DLevi het volgende:

[..]

waarom wil je zijn verbinding gebruiken dan ? :S
    msn smilie

en daar zie ik 't nut ook niet van in
    pi_27801073
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:01 schreef Fisher het volgende:

[..]

je bent jezelf ervan bewust waar je mee bezig bent, dus je bent niet handelingsonbekwaam... ik vind 't niet kunnen, je hebt toch zelf internet dus waarom zo doen
    door een wireless router te kopen zend je je internetverbinding de lucht in, Dat is ook de bedoeling er meestal van. Dat doet iemand onder eigen verantwoordelijkheid, als je het niet kan doe het dan ook niet.

En als je jezelf zo slim vindt om een wireless router te kopen, dan weet je dat je dat signaal op je computer ontvangt, en het spreekt dan toch voorizich dat de computer van de buren dat ook kan ontvangen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:05:53 #66
    95657 Fisher
    I don't think, I drink!!
    pi_27801093
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef surferr het volgende:

[..]

door een wireless router te kopen zend je je internetverbinding de lucht in, Dat is ook de bedoeling er meestal van. Dat doet iemand onder eigen verantwoordelijkheid, als je het niet kan doe het dan ook niet.

En als je jezelf zo slim vindt om een wireless router te kopen, dan weet je dat je dat signaal op je computer ontvangt, en het spreekt dan toch voorizich dat de computer van de buren dat ook kan ontvangen.
    ja, maar moet je dan constant zo wantrouwig zijn om overal wachtwoorden op te gooien en alles te beveiligen
    pi_27801117
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef Fisher het volgende:

[..]

nee dat heb ik ook niet.. maar door illegale software te hebben jaag ik niemand op kosten.. en dat gebeurt wel als je via z'n verbinding gaat
    daar ben ik het ook weer niet mee eens
    die mensen die de software maken moeten ook hun geld verdienen.
    dus het is en blijft stelen.
    Ik doe het zelf ook hoor maar jou beredenering klopt niet
    pi_27801225
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef Fisher het volgende:

[..]

ja, maar moet je dan constant zo wantrouwig zijn om overal wachtwoorden op te gooien en alles te beveiligen
    nee hoeft niet, maar bij een wireless router lijkt me dat toch wel erg logisch, ookal weet je niks van wireless routers af maar toch zo'n ding koopt, en je wil dat de computer aan de andere kant van het huis het signaal ontvangt dan snap je toch ook dat de computer van de buren dat dan ook kan.

Dus als de buren dan op jouw kosten gaat internetten moet je gewoon niet zeuren.
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 12:10:03 #69
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_27801269
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:09 schreef surferr het volgende:

[..]

nee hoeft niet, maar bij een wireless router lijkt me dat toch wel erg logisch, ookal weet je niks van wireless routers af maar toch zo'n ding koopt, en je wil dat de computer aan de andere kant van het huis het signaal ontvangt dan snap je toch ook dat de computer van de buren dat dan ook kan.

Dus als de buren dan op jouw kosten gaat internetten moet je gewoon niet zeuren.
    Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik maken
    pi_27801370
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik maken
    tja.. die spullen zijn tastbaar , dat internet signaal niet.

(ik zou het zelf trouwens niet doen hoor, maar noem alleen de redenen waarom het wel zou mogen )
    pi_27801443
    De plantensproeier van de buren staat aan in de tuin, Het water komt uit hun waterkraan(en daar betalen ze voor..) Maar het komt ook toevallig op jouw tuin, Dan profiteer jij ook van hun water, op hun kosten..

Hun gooien het water in jouw tuin, Net als dat internet hun "gooien" dat door jouw huis heen.
    pi_27801550
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:04 schreef Fisher het volgende:

[..]

msn smilie
    Nouen, kutnewbie.
      Eindredactie Games vrijdag 10 juni 2005 @ 12:18:33 #73
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_27801560
    je kan weer goed zien we de nub szijn en wie er leet zijn
    als je zo wireles kreng koopt moet je het ook beveiligen, je hebt toch ook sloten op je deur? je koopt toch ook antivirus software een firewall dat soort dingen horen nou eenmaal bij een computer, net zoals een password bij je emailadres
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_27801564
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Pff, wees maar stil .

Nee, ik heb ook illegale software, en ja, ik fiets ook door rood.

Maar redeneren dat je van iemand internet gebruik 'mag' maken omdat hij/zij het niet beveiligd heeft (om wat voor reden dan ook), dat is pas belachelijk
    Ik zie er geen kwaad in. Daar zit ons meningsverschil in. Die 10 mb die ik aan verkeer heb genereerd in de tijd zal hem de kop niet kosten. En mij scheelt het 1x wireless router + 4 wireless pc kaartjes. Niemand de dupe in mijn geval dus.
    Voor surfen heb ik die snelheid van mijn eigen lijn toch niet nodig.

Edit: en lol, met illegale software jaag je niemand op kosten? Wow, als iets stelen is, dan is dat het wel. Programmeurs leven idd van lucht....
    pi_27801643
    heb in mijn eerste post een poll aangemaakt, kan een van de modjes hierop mijn topictitel veranderen?
      Eindredactie Games vrijdag 10 juni 2005 @ 12:21:13 #76
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_27801645
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:18 schreef juiced het volgende:

[..]

Nouen, kutnewbie.
    laat nou net jij de newbie zijn
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_27801705
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef Jayhawk het volgende:
    heb in mijn eerste post een poll aangemaakt, kan een van de modjes hierop mijn topictitel veranderen?
    Ik heb al gestemd
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:24:01 #78
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_27801733
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, maar je mag heus wel mijn televisiesignaal aftappen hoor, of als ik mijn ipod met zo'n fm transmittertje aan heb staan en je staat per ongeluk binnen 2 meter afstand van me, mag je ook best meeluisteren .

Een wireless verbinding is makkelijk te beveiligen, en wat hier als getyped is, het is best nog moeilijk om de laptop het signaal te laten negeren, dus dan zou je meer moeite moeten doen om het signaal niet te gebruiken dat dat de veroorzaker heeft gedaan om zijn eigen signaal te beveiligen, wat overigens met 2 drukken op de knop kan, dus.
    Vrijheid
    pi_27801736
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef Jayhawk het volgende:
    als het iligaal is , dan mag het natuurlijk niet he
    pi_27801753
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef donald_dick het volgende:

[..]

laat nou net jij de newbie zijn
    pi_27801850
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, maar je mag heus wel mijn televisiesignaal aftappen hoor, of als ik mijn ipod met zo'n fm transmittertje aan heb staan en je staat per ongeluk binnen 2 meter afstand van me, mag je ook best meeluisteren .

Een wireless verbinding is makkelijk te beveiligen, en wat hier als getyped is, het is best nog moeilijk om de laptop het signaal te laten negeren, dus dan zou je meer moeite moeten doen om het signaal niet te gebruiken dat dat de veroorzaker heeft gedaan om zijn eigen signaal te beveiligen, wat overigens met 2 drukken op de knop kan, dus.
    Soms is het leven zo eenvoudig
    pi_27801905
    lezen jullie mijn "water in de tuin " post wel even!, ik dacht dat ik daarmee toch wel een punt gemaakt had
    pi_27802063
    willen de mensen die gestemd hebben opnieuw stemmen, heb de titel aangepast.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:55:20 #84
    95657 Fisher
    I don't think, I drink!!
    pi_27802663
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:15 schreef surferr het volgende:
    De plantensproeier van de buren staat aan in de tuin, Het water komt uit hun waterkraan(en daar betalen ze voor..) Maar het komt ook toevallig op jouw tuin, Dan profiteer jij ook van hun water, op hun kosten..

Hun gooien het water in jouw tuin, Net als dat internet hun "gooien" dat door jouw huis heen.
    dat water kunnen ze zien, niet iedereen is zo into netwerken e.d. dat ze weten dat buurjongetje ook verbinding kan maken naar hun netwerk...
    pi_27802711
    Wie op mijn kosten wil internetten vind ik prima hoor betaal geen cent meer en als me verbinding te langzaam wordt smijt ik je van mn router af
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_27802843
    Als iemand iets dat schadelijk is voor jou je tuin inwerpt, zoals een stel stenen. dan mag je d'r toch best een rotspartij van maken, het is toch niet zo dat hij daarna ff vraagt of hij z'n stenen terugwil.

hetzelfde bij W-LAN het is schadelijk voor jou(minimaal, maar toch), waarom zou je er dan geen gebruik van maken.

sorry voor deze post, het is vroeg, ik ben hardstikke brak.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:08:40 #87
    63358 Radyhyn
    Melodramatic fool
    pi_27803084
    Wettelijk gezien mag je geloof ik gewoon gebruik maken van het wireless netwerk van je buren. Als deze niet beveiligd is dan.

Of het netjes is.. dat is een ander punt. Misschien kan je er wel gebruik van maken.. maar dan op een soort van fair user policy achtige manier

Vanaf mijn huis kan ik ook bij het netwerk van de overburen. Mijn vriend heeft het ze duidelijk proberen te maken dat het niet beveiligd is (via een mailtje vanuit hun eigen netwerk oid) maar dit negeren ze ook gewoon.
    Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
    Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
    pi_27803567
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 12:55 schreef Fisher het volgende:

[..]

dat water kunnen ze zien, niet iedereen is zo into netwerken e.d. dat ze weten dat buurjongetje ook verbinding kan maken naar hun netwerk...
    omdat hun niet zo "into netwerken " zijn dat is hun probleem en ook geen excuus,

"ik vond een pinpas met pindcode, ik dacht ik ga maar ff wat geld opnemen" tja " ik ben niet zo into criminaliteit"
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:28:26 #89
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_27803762
    Ik zou gewoon lekker van hun netwerk gebruik maken, niks hacken ofzo, maar gewoon lekker surfen en downloaden, why not?
    Ik hoop alleen voor ze dat ze geen abo met 250MB datalimiet hebben
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:33:34 #90
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_27803912
    Dit is het zelfde als joyriden, je steelt de auto niet, maar je leent hem voor oneigenlijke doeleinden. Verboden dus ! Bovendien, schopje DIG --->
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
    pi_27804101
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 13:33 schreef buzzer het volgende:
    Dit is het zelfde als joyriden, je steelt de auto niet, maar je leent hem voor oneigenlijke doeleinden. Verboden dus ! Bovendien, schopje DIG --->
    zou je dan ook de topictitel willen veranderen in titel + poll
    pi_27804131
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 13:33 schreef buzzer het volgende:
    Ja maar een auto mis je. In dit geval kunnen ze nog gewoon zelf door internetten. Als ze niet eens weten hoe ze het moeten beveiligen hoe de f#ck gaan ze dan merken dat er nog iemand zit te surfen
    It's a growing flame, using fear as fuel.
    Website
    Flicker!
    pi_27804283
    Hier ook zo'n 3 wireless netwerken in de buurt, waarvan 1 beveiligd is (maar de SSID wel gebroadcast wordt). De andere 2 waren zelfs zo slecht beveiligd; ik kon na even googlen het standaard admin wachtwoord vinden van de gebruikte router en welja, het werkte nog ook.

Ik heb maar niks aangepast . Ik heb er nog ff een uurtje mee gesurft, maar de verbinding viel regelmatig weg. .

Dit is dus zo'n half jaar geleden, en nóg is er niks beveiligd aan die kant.
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 13:46:18 #94
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_27804309
    Ach, me buuf zei laatst, ik heb ook niet beveiligd, je mag er zo gebruik van maken.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_27805018
    http://www.paulkramer.nl/index.htm

handige link voor mensen die enigzins wat bescherming willen hebben m.b.t. wireless network
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:22:11 #96
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_27805440
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 13:46 schreef Renesite het volgende:
    Ach, me buuf zei laatst, ik heb ook niet beveiligd, je mag er zo gebruik van maken.
    In dat geval heb je expliciete toestemming. Dus jij hoeft je geen zorgen te maken.

In alle andere gevallen: Als je een wireless toegang neerzet, geef dan ook dat kleine beetje extra geld en moeite uit om het fatsoenlijk te beveiligen. Het verbruik van je datalijn maakt het jou misschien niks uit, maar je wordt door je provider wel aansprakelijk gesteld voor misbruik van je IPadres. De meeste providers vinden het bijvoorbeeld niet leuk om te ontdekken dat één van hun gebruikers in een IRCbot netwerk zit, of (ongewild) meewerkt aan SPAM-runs. Beide gevallen kunnen reden zijn om je af te sluiten.

Het is gewoon een kwestie van verantwoordelijk met je verbinding omgaan. Je zou toch ook ingrijpen als je buurman gebruik maakt van je onbeveiligde draadloze telefoonverbinding?
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_27805653
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, dat gajes hier in helmond gaat door mijn straat rijden met een laptop om mijn computer te hacken en dan de mailtjes van mijn moeder te lezen.

Je moet zorgen dat je pc veilig is. Het maakt dan geen zak uit of je wireless of via een draad zit te internetten. Het grootste gevaar is het internet op zich.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen plezier hebben aan gratis internetten op straat. Nemen die lui zelf thuis geen internet? Die kosten van het niet rondrijden heb je er zo uit hoor....
    Als ik iets strafbaars zou willen doen met een internetverbinding, bv. op een server inbreken en vernielen, ga ik natuurlijk geen eigen internetverbinding gebruiken. Dan pak ik een onbeveiligd netwerk zoals die van jou en kom jij in de problemen. Dus wat RonaldV hierboven ook al zegt: jij wordt aansprakelijk gesteld voor de dingen die op jouw lijn gebeuren. Toch WPA maar even aanzetten dus?
    pi_27805807
    Zonder toestemming van de eigenaars mag je er geen gebruik van maken, spreekt voor zich.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')