Wat een onzin...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef vanDekaart het volgende:
Mensen die het niet beveiligen vragen er gewoon om
Dubio? Waarom? Ik vind het wel handig, ze doen het zichzelf aan. Sommige mensen zouden niet eens een pc mogen hebben, laat staan een draadloos netwerk...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:22 schreef Jayhawk het volgende:
Ik heb hier 3 draadloze netwerken hier in de buurt en geeneen is beveiligd. Nu heb ik van een alle routerinstellingen veranderd en de rouer een andere naam gegeven --> Je moet je router beveiligen!. Wat doet die gast, zijn router resetten en nog steeds niet beveiligen. Dan heb ik ook zoiets van dan ga ik lekker op jouw kosten internetten. Ik zit nog steeds in dubio of ik het nu wel of niet wil doen. Wat vinden jullie?
waaronder jijquote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dubio? Waarom? Ik vind het wel handig, ze doen het zichzelf aan. Sommige mensen zouden niet eens een pc mogen hebben, laat staan een draadloos netwerk...
Hoezo vragen ze erom ? hebben ze je een brief gestuurd met daarin zou je alsjeblieft op mijn internet willen zitten ???quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dubio? Waarom? Ik vind het wel handig, ze doen het zichzelf aan. Sommige mensen zouden niet eens een pc mogen hebben, laat staan een draadloos netwerk...
Elitaire PC-kneus...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je je netwerk open zet doen je dat ja. Sommige dingen moet je gewoon beveiligen. Zo ook dus een fatsoenlijk antivirus pakket etc. Anders vraag je ook om een virus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:03 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Hoezo vragen ze erom ? hebben ze je een brief gestuurd met daarin zou je alsjeblieft op mijn internet willen zitten ???
Ben je nou echt zo sloeber dat je zelf je internet niet kunt betalen ?
Beveiligen is een must omdat er van die tering flikkers zoals jij rond lopen die het leuk vinden om de breedbandverbinding van eigen huis en tuin pc gebruiker die niet veel van computers afweten maar geen gaten in hun huis willen hebben te jatten......quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je je netwerk open zet doen je dat ja. Sommige dingen moet je gewoon beveiligen. Zo ook dus een fatsoenlijk antivirus pakket etc. Anders vraag je ook om een virus.
Zo werkt het gewoon, heel simpel. Beveiligen is een must. Als je het zelf niet weet hoe dat moet, vraag het dan aan iemand die het wel weet. Volgens mij staat in elke handleiding van een draadloze router dat je je netwerk moet beveiligen, dus kom nu niet aan met "ze weten niet dat ze het moeten beveiligen, je moet een elite pc kneus zijn om dat te weten".
RTFM als je niet precies weet wat je koopt. Dat soort mensen zorgt ervoor dat er constant in elke handleiding de volgende zin staat: "controleer of de stekker er in zit"![]()
En zelf geen kabels kunnen leggenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Beveiligen is een must omdat er van die tering flikkers zoals jij rond lopen die het leuk vinden om de breedbandverbinding van eigen huis en tuin pc gebruiker die niet veel van computers afweten maar geen gaten in hun huis willen hebben te jatten......
Je maakt een verkeerde aanname: ik heb thuis een netwerk met een braaf maandelijks te betalen lijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Beveiligen is een must omdat er van die tering flikkers zoals jij rond lopen die het leuk vinden om de breedbandverbinding van eigen huis en tuin pc gebruiker die niet veel van computers afweten maar geen gaten in hun huis willen hebben te jatten......
Oftewel je maakt zonder toestemming gebruik van iemand anders zijn internet, zoiets heet dus gewoon diefstal.......... als je voor die paar dagen draadloos in je tuin wilt werken, zorg je er maar lekker voor dat je draadloos op je eigen internet kuntquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je maakt een verkeerde aanname: ik heb thuis een netwerk met een braaf maandelijks te betalen lijn.
Voor die paar dagen dat het mooi weer is om in de tuin te zitten ga ik mijn apparatuur niet vervangen. En zolang het bij browsen blijft, zorg ik er niet voor dat mensen over hun limiet raken.
Er zijn idd teringflikkers ide virussen schrijven, extreem bandbreedte jatten en willen hacken. Waarom zit er op een auto inbraakalarm, startonderbreking? Ook omdat er mensen ziijn die niet braaf hun geld willen verdienen. Tja, als iedereen braaf zou zijn dan was er ook geen politie nodig.
Ik zal het bij mijn verhuizing in gedachte nemen, dan moet ik toch nieuwe apparatuur hebbenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:31 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Oftewel je maakt zonder toestemming gebruik van iemand anders zijn internet, zoiets heet dus gewoon diefstal.......... als je voor die paar dagen draadloos in je tuin wilt werken, zorg je er maar lekker voor dat je draadloos op je eigen internet kunt
Daar is maar 1 oplossing voor, KOPEN !quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zal het bij mijn verhuizing in gedachte nemen, dan moet ik toch nieuwe apparatuur hebben
Als je iets Jat is het ook gratis... dus jij neemt ook vanalles uit winkels mee zonder te betalen ?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:35 schreef Jayhawk het volgende:
mensen, geniet van alles wat gratis is.
Ik ken de man niet, als ik erachter moet komen moet ik hacken. En daar doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:39 schreef DLevi het volgende:
Ga naar die man toe en zeg dat je zijn netwerk beveiligd viir 25euro
jij blij en hij blij
vind niet dat je zomaar iemands verbinding moet gebruiken.
zometeeen heeft hij een limiet en zit ie er dik overheen.
dan jaag je iemand op kosten.
beetje aso dan
Ohja wat dan leg eens uit ?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:39 schreef Jayhawk het volgende:
er is een verschil tussen gebruik maken zonder toestemming en stelen
Ik vind dat als je zoiets openzet je toestemming de gelegenheid geeft. Ik ben dan nog zo aardig om er voor te zorgen dat ik iig niet diegene ben die zorgt dat hij over een eventueel limiet komtquote:
En wat nou als je er gewoon echt geen verstand van hebt en perongeluk iets laat open staan.... dan geef je dus toestemming volgens jouquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vind dat als je zoiets openzet je toestemming geeft. Ik ben dan nog zo aardig om er voor te zorgen dat ik iig niet diegene ben die zorgt dat hij over een eventueel limiet komt
Zie mijn editquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:48 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
En wat nou als je er gewoon echt geen verstand van hebt en perongeluk iets laat open staan.... dan geef je dus toestemming volgens jou
dan moet je gewoon niet aan wireless internet beginnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:48 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
En wat nou als je er gewoon echt geen verstand van hebt en perongeluk iets laat open staan.... dan geef je dus toestemming volgens jou
Das echt zo'n gelul, zijn ook eigenhuis en keuken gebruikers die gewoon geen snoeren door muren/plafonds willen hebbenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:52 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dan moet je gewoon niet aan wireless internet beginnen.
Nah, beetje rigoreus, dan moet je minimaal informatie aan de verkoper vragen. Die zal minimaal iets zeggen in de trend van, "vraag een mannetje in je kennissenkring die er verstand van heeft".quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:52 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dan moet je gewoon niet aan wireless internet beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |