van nature agressief.. althans deze soort. de vrouwtjes staan bekent om hun tameloze agressie. en dat maak ik elke dag meequote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:23 schreef Abigail het volgende:
Waarom is Koekie zo agressief? Is dat gewoon het soort spin?
Of is ze boos dat ze in een bak zit?![]()
nee je meet van voor tot achterpoot en dan kom je uit op 30cm in gestrekte vorm het lichaam is dan een 18 a 20cm groot wat nog steeds groot is hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:02 schreef Nonneke het volgende:
wat een monsters
![]()
Hoe meet je een spin eigenlijk ? Alleen zn lichaampje of via (gestrekte) pootjes ? Want een Spin van 30cm als je via zn pootjes meet valt opzich nog te doen, maar als alleen zn lichaam al 30 cm wordtWel stoer zeg
![]()
Dat je het durft![]()
Ja das zeker nogsteeds grootquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:25 schreef dimage het volgende:
[..]
van nature agressief.. althans deze soort. de vrouwtjes staan bekent om hun tameloze agressie. en dat maak ik elke dag meeze valt zonder enige vorm van angst mijn handschoen aan als ik in haar hok kom
[..]
nee je meet van voor tot achterpoot en dan kom je uit op 30cm in gestrekte vorm het lichaam is dan een 18 a 20cm groot wat nog steeds groot is hoor
Iieeughhhquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:25 schreef dimage het volgende:
nee je meet van voor tot achterpoot en dan kom je uit op 30cm in gestrekte vorm het lichaam is dan een 18 a 20cm groot wat nog steeds groot is hoor
want ?? ik woon in nederland en niet in een latijnsland en dit verstaat elke nederlanderquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Man, wat een prutser ben je. Je gebruikt toch geen Nederlandse benamingen voor je dieren als je professioneel er mee bezig bent.
Texaanse vogelspin, mijn reet. Zeg dan gewoon Aphonopelma Anax.
En het is verre van een betrouwbare methode om diersoorten te benoemen. Je hebt zeker geen idee waar ik het over heb als ik zeg dat ik de eerste bekende exemplaren van de Acanthoscurria Geniculata in Nederland heb gezien, en die man die ze introduceerde persoonlijk ken?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:28 schreef dimage het volgende:
[..]
want ?? ik woon in nederland en niet in een latijnsland en dit verstaat elke nederlander
dat vraag ik me nou altijd af van aquariumsquote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:28 schreef Kroekiepoes het volgende:
Misschien een stomme vraag hoormaar waarom wil je zo een spin als je er alleen naar kunt kijken?
![]()
Maar als je spinnen liever bij de latijnse naam noemt, waarom vogels dan niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:28 schreef Uhmmie het volgende:
-knipperede knip- verhaal over spinnen en noemen van latijnse naam
hehehe je hebt helemaal gelijk an sichquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:18 schreef daniman het volgende:
[..]
Maar als je spinnen liever bij de latijnse naam noemt, waarom vogels dan niet?![]()
ach.. ze zitten hier achter glasquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:19 schreef daniman het volgende:
ik hoop trouwens dat ik nooit iemand in huis zal hebben (toek. vrouw of evt. kinderen) die zo'n spin wil, ik zou echt niet meer kunnen slapen...
ow sorrie over heen gelezenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:37 schreef Uhmmie het volgende:
mja nadeel is dus dat als kees op de grond flikkert. hij meteen morsdood is
daar kunnen spinnen namelijk niet tegen
en nou kan ie zich prima vasthouden.. tot ie een keer schrikt
dus vandaar dat ik mijn spinnen niet in de hand hou
overigens kan ik mijn bak verschonen zonder de spin eruit te halen.. of uberhaupt te verstoren
dus dat is niet echte en probleem
eigenlijk hoef je alleen het afval weg te halen
wat dus practisch niets is
en de waterbak te doen
en 1x per jaar ofzo het hele terrarium uitmesten is ruim voldoende
meestal doe ik dat in 2 etappes
eerst rechts.. (waar ze niet zit)
en dan links.. dus dan moet ze even naar de andere kant moven
ze is erg lnag van slag als ik dr uit dr vertrouwde omgeving haal.. dus dat doe ik eigenlijk liefst niet
ook ietsje ander soort dan kees..
volgens mij zelfde soort als koekie maar daar geeft vriend dimage nog steeds geen antwoord op
of weet je het gewon niet?
mja maar dit is iets als een havik die vrijwillig uit je hand komt etenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:13 schreef daniman het volgende:
tja ook bij spinnen verschilt het karakter natuurlijk
Boeie.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En het is verre van een betrouwbare methode om diersoorten te benoemen. Je hebt zeker geen idee waar ik het over heb als ik zeg dat ik de eerste bekende exemplaren van de Acanthoscurria Geniculata in Nederland heb gezien, en die man die ze introduceerde persoonlijk ken?
nee ze reageren absoluut niet op je als je bedoelt je roept ze oid.. ze reageren op je omdat ze zich bedreigt voelen. .quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:18 schreef Kroekiepoes het volgende:
Reageren die beesies eigenlijk op je? Lijkt me niet dat ze luisteren als je ze roept maar ik bedoel meer van herkennen ze je? Komen ze naar je toe als ze je zien of niet? Vind het wel heel intressant, maar zou ze niet hoeven hebben. Buiten dat ik er niks vanaf weet hou ik wel van knuffelen en knuffelbeesten zijn het niet! Komt nog bij dat mannetjelief bang is voor spinnen (net als helft van de familie)
Hoe maak je dieterrariums schoon? Waar laat je die beesten dan even?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:59 schreef dimage het volgende:
spin kost tussen de 30 en zeg 100 euro en een terrarium ?? vanaf een eurootje of 50 heb je al een bak , lamp kost een 10 a 15 euro bodem bedekking een 5 euro en ik gebruik voor kees een stukje boomschors en voor koekie een stuk boomstam als woning. krekels kosten rond de 3 euro voor een bak. en daar doe ik een week of 2 mee
i know i know.. maar ooit is iemand er mee begonnenquote:Op maandag 13 juni 2005 08:33 schreef dimage het volgende:
probleem is dat je vanaf je geboorte al bang wordt gemaakt voor spinnen. door ouders die elke avond als een idioot de kleine spinnetjes van je slaapkamer halen enzo.
mwah wil ik niet gelijk beweren, ik wou mijn middelste zoontje (toen 2 en een half ofzo) eens leren dat je spinnen niet dood moet maken, er zaten er twee in de WC, dus ik zeg tegen hem" Kijk, een spin, lief is die he? Laat maar lekker daar zitten" Wat doe hij? Hij zegt een paar keer "pin...pin" SPLET!! slaat 'm zo doodquote:Op maandag 13 juni 2005 08:33 schreef dimage het volgende:
probleem is dat je vanaf je geboorte al bang wordt gemaakt voor spinnen. door ouders die elke avond als een idioot de kleine spinnetjes van je slaapkamer halen enzo.
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:41 schreef Uhmmie het volgende:
daar wil je heel niets aan doen
die vreten een paar kg insekten per jaar uit je huis op
daarbij.. zijn het er bij een gemiddeld normaal schoon huis.. toch zo'n 2000 ofzo
neuh dat is zwaar overdreven.. een beet van een (normale) spin kan je vergelijken met een muggenprik en van een tarantula met een bijensteek. maar er zijn uitzonderingen . je kan allergisch zijn bv of een bananenspin tegen het lijf lopen . maar in het algemeen zijn ze niet dodelijk voor volwassenenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:07 schreef ymme het volgende:
Als die beesten je nou bijten, dan ga je toch dood. Zijn toch giftige spinnen?
Damn.. Era is mooi.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:12 schreef Shira het volgende:
Joepie!![]()
Dit is Era
[afbeelding]
Era aan het vervellen
[afbeelding]
[afbeelding]
Era aan de wandel op mijn arm
[afbeelding]
Era is mijn 2e Brachypelma Smithy. Heb haar nu ongeveer 6 maandjes en nu al 2 keer vervelt, mijn dame wordt groot![]()
nee in de bak op zo'n 15cm afstand . volgende keer pak ik mijn kanon 300D en dan zonder flits proberenquote:Op donderdag 16 juni 2005 21:49 schreef daniman het volgende:
heb je recht voor die bak gezeten? Zo ja, probeer eens ietsjes schuin de foto te nemen zodat de reflectie de andere kant op gaat (als je begrijpt wat ik bedoel). Misschien heb je er dan minder last van.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En het is verre van een betrouwbare methode om diersoorten te benoemen. Je hebt zeker geen idee waar ik het over heb als ik zeg dat ik de eerste bekende exemplaren van de Acanthoscurria Geniculata in Nederland heb gezien, en die man die ze introduceerde persoonlijk ken?
zwarte humor, ik vind het wel leuk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 06:55 schreef Dark_Killah het volgende:
Waarom noemen jullie je spinnen naar namen die normale mensen aan hun knuffeldieren geven?
LINKY LINKY LINKY!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 07:23 schreef dimage het volgende:
had haar ook naar mijn (ex) schoonmoeder kunnen noemen maar dat doe je zelfs een tatantula niet aan
ow ja: binnenkort life beelden , er komen 2 webcams in elk hok ( 6 intotaal dus ) waaronder ir-cams voor de donkere uurtjes 's nachts
in engeland welquote:Op zondag 19 juni 2005 00:56 schreef NiteSpeed het volgende:
Een vogelspin is geen tarantula, hoe vaak moet dat nou gezegd worden.
En ? Zit het mee ?quote:Op maandag 20 juni 2005 07:43 schreef dimage het volgende:
nou ga vandaag de server samenstellen dus als het meezit eind deze week de cams online
yep, hij is op de hd's na klaarquote:
Cool!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:07 schreef dimage het volgende:
[..]
yep, hij is op de hd's na klaardie zijn besteld dus hoop volgende week te kunnen gaan streamen
dat hoor ik vakerquote:Op maandag 4 juli 2005 15:50 schreef Kaap het volgende:
Wat een gaaf topic zeg. Ik vindt de grote spinsoorten machtig mooi om te zien en reuze interessant. Ik zou er zelf echt nooit 1 hebben maar als iemand er thuis 1 heeft kan ik er rustig een uur voor gaan zitten.
Vooral die grote blauwe uit venazuela vind ik erug mooi.
Schitterend! Paars/groen wauw!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:33 schreef Uhmmie het volgende:
kaap: http://www.petbugs.com/caresheets/A-versicolor.html
denk dat je deze ook wel stoer vind dan trouwens:
[afbeelding]
Muisje had geen kans, heeft natuurlijk nog nooit een ander dier gezien.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 08:24 schreef Shira het volgende:
filmpje voor degenen die willen weten hoe een terrarium spin nou een volwassen muis aankan...
http://www.ebaumsworld.com/videos/spider_vs_mouse.html
waarschuwing: irritante crazyfrog/jamba banners aanwezig![]()
oh enne Dimage, ik neem aan dat je (als alles klaar is) linky hier gaat posten, ik hou het in de gaten.![]()
mja klopt.. muizen kunnen bijtenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mooi om te zien, dat filmpje. Maar is het niet gevaarlijk om een volwassen, levende muis aan zo'n spin te geven? Geen risico op ernstige beschadiging van de spin? Muizen kunnen flink bijten...
Maar wel stukken minder hard lijkt me...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef Uhmmie het volgende:
krekels en sprinkhanen en diverse soorten wormen bijten namelijk ook
Russische dwerghamsters ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar wel stukken minder hard lijkt me...
* Lupa eens een muis in haar duim gehad heeft
Arachidicus Heaumeauquote:Op maandag 4 juli 2005 20:42 schreef Kaap het volgende:
Deze is trouwens ook schitterend, alleen weet ik zijn naam niet: [afbeelding]
nou er liepen wel krekels door het hok maar eten wou madam niet. tot gisteravond er een jonge rat in werd gezet.. denk dat het beest nooit heeft geweten dat ze is gebeten door een vogelspinquote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:55 schreef Uhmmie het volgende:
heeft ze al gegeten sinds de vervelling?
ze komt stiekum een beetje hongerig over
overigens.. ik had vandaag bezoek
als de dood voor spinnen
en na 10 minuten aan de linkerkant van de kamer te hebben gestaan.. ging ze toch maar even kijken
hoor ik ineens "hey je had toch maar 1 zo'n grote?"
is bitchy eindelijk verveld![]()
![]()
![]()
bijna half jaar achter op schema... maar ze is weer helemaal vers en nieuw en mooi
en bijna zwart![]()
eens kijken of ik morgen even fotootje kan maken
Dat vinden de oma's helemaal fijn.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:32 schreef dimage het volgende:
elke alleen sommige mogen niet in nederland worden ingevoerd wegens hun beschermde status. en ik zal ook geen spinnen gaan houden die je met een paar 100 bij elkaar moet houden
klopt het is een vrouwtjequote:Op maandag 18 juli 2005 16:48 schreef Nano het volgende:
Kutbeesten.
nou ik kreeg deze naam toch echt van die gene die hem heeft gekweekt . dus wie nu goed zit shoot me..quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:59 schreef Uhmmie het volgende:
ik zou die laatste toch eens vergelijken met het plaatje dat ik hier net neerzette
ik weet namelijk toch wel uit zeer betrouwbare bron
van mensen die ook ECHT veel van spinnen weten dat dat het zou moeten zijn
iets met dat ze die beesten kweken qua beroep of gewoon daadwerkelijk bestuderen
Denk dat het scheelt als je de betekenis kent. Het zijn allemaal best heel mooie namen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:14 schreef Uhmmie het volgende:
het went
ik ken er verrassend veel uit mn hoofd inmiddels
inclusief welk beestje erbij hoort
maar ik had het aanvankelijk ook maar opgeschreven ja.. want no way dat ik dat kon onthouden
Wat doe je nou met ,t lijkje??quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:21 schreef Uhmmie het volgende:
nahja.. ik overleef het wel
maar was zo blij dat ie het TOCH ging halne
dan is het dubbelzuur
Ik dacht dat ik er met mijn kennis van het Latijn en Grieks wel uit zou komen, maar veel van de woorden staan niet in mijn woordenboeken. Kan je alleen het volgende vertellen:quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:43 schreef Uhmmie het volgende:
lupasoit: soms is dat makkelijker dan andere keren
lasiodora parahybana weet ik namelijk serieus de betekenis niet van
grammostola rosea is nummer 2 die ik heb.. en daar kan ik alleen van zeggen dat het een roze grammostola is
ik zal eens vragen. hij had vanmiddag weer nieuwe binnen gekregen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:43 schreef Uhmmie het volgende:
lupasoit: soms is dat makkelijker dan andere keren
lasiodora parahybana weet ik namelijk serieus de betekenis niet van
grammostola rosea is nummer 2 die ik heb.. en daar kan ik alleen van zeggen dat het een roze grammostola is
dimage: dan zal hij het vast weten ja
heeft ie nog een babyvagansje over teovallig?
hmm, volgens mij mag je het gewoon begraven..quote:en dat lijkje tja
volgens de officiele regels is het een huisdier en moet je het dan inleverne bij de dierenarts
al hoorde ik laatst dat je tegenwoordig wel weer je eigen huisdier mag begraven
maareh.. ik weet nog niet wat het word
tuin of vuilnisbak.. 1 van die zal het worden
Een spin met de biologische naam, metallica??quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:45 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ik had zelf aviculia avicularia in gedachten
maar ze zijn stiekum eignelijk allemaal wel geowon erg stoer
metalica is ook onwijs mooi
wat een liefje.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:21 schreef Uhmmie het volgende:
oh dat was niet al te moeilijk..
[afbeelding]
dat is bij mij thuis inderdaad ook meestal de reactiequote:Op maandag 26 september 2005 22:33 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik moet heel eerlijk bekennen... ik ben normaal als de dood voor spinnen, maar deze pluizige beessies vind ik zo eng nog niet!
Ik vind eerder de kleine krioelspinnen er enger uitzien dan Koekie!!!
hij staat op motion detect. en volgens mij is dat beest camera schuwquote:Op maandag 26 september 2005 22:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zie weinig op je spidercam
Thanksquote:Op dinsdag 27 december 2005 07:42 schreef Uhmmie het volgende:
-knip-
nahja.. als je nog meer wil weten.. roep maar
Als hij volwassen is kan je kijken naar zijn voorpoten. Als er een verdikking op zit is het een mannetje.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef GrupoBalanca het volgende:
NiteSpeed
Weet jij hoe je kan zien wat voor geslacht een spin is?,Ik weet eerlijk gezegt niet wat voor geslacht die van mij is...
Inderdaad, maar deze zitten dan ook stilquote:Op maandag 26 september 2005 22:33 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik moet heel eerlijk bekennen... ik ben normaal als de dood voor spinnen, maar deze pluizige beessies vind ik zo eng nog niet!
Ik vind eerder de kleine krioelspinnen er enger uitzien dan Koekie!!!
ik welquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:36 schreef Faithy het volgende:
waarom heb ik ooit dit topic aangeklikt
*ril*
bah!
maar ieder z'n hobby
ben niet bang voor huisspinnen hoordie pak ik ook nog wel op
Kruisspinnenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:24 schreef Mr-Coffee het volgende:
Welke spinnen zijn er behalve vogelspinnen en Tarantula,s nog meer in gevangenschap te houden??
Niet gevaarlijker dan een gewone nederlandse bij.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:19 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Kun je die vogelspinnen die je zelf houd nu gewoon zonder al te veel risico vasthouden? Mij lijkt het nogal risicovol om zo'n beest over je lijf te laten lopen.
Idd!quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:30 schreef ondeugend het volgende:
Ze lijken inderdaad best aaibaar....
dan neem je er toch ook 1 ? meld je eens aan op www.reptielen-forum.nl en ga je eens verdiepen in hoe en wat je een vogelspin moet huisvesten en verzorgen. Angsten overboord gooien. Een spin zal niet zomaar bijten en stel dat het gebeurd, dan kan je het vergelijken met een bijensteek. Alleen moet ik er wel bij vermelden dat bij een bijensteek je op het laatst immuun wordt voor het gif maar bij een spin je er steeds allergischer voor gaat worden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:20 schreef senesta het volgende:
Ik vind ze eigenlijk mooier dan ik gedacht had, meestal heb ik al snel een ril idee maar er zijn op het forum toch echt spinnen langs gekomen die ik echt bijzonder vind, vooral de kleuren van sommige.
Ik zal eens kijken of ik een topic van een tijdje terug weer kan vinden, daar stonden echt hele kleurrijke spinnensoorten in.
Klaasquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
Heb gister weer een grote mugje in het web gegooid van Klaas
Ik kan nu geen foto van hem maken want hij zit verstopt
quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:22 schreef dimage het volgende:
[..]
dan neem je er toch ook 1 ? meld je eens aan op www.reptielen-forum.nl en ga je eens verdiepen in hoe en wat je een vogelspin moet huisvesten en verzorgen. Angsten overboord gooien. Een spin zal niet zomaar bijten en stel dat het gebeurd, dan kan je het vergelijken met een bijensteek. Alleen moet ik er wel bij vermelden dat bij een bijensteek je op het laatst immuun wordt voor het gif maar bij een spin je er steeds allergischer voor gaat worden.
Ik zelf pak mijn spinnen niet op, zie het nut daar dus niet van in . Ze hebben het wel erg goed door de grote huisvesting. Elke terrarium is minimaal 60 x 60 x 40 cm en voor elke spin ingericht op hun eigen biotoop .
dat is ook niet leukquote:Op zaterdag 28 juli 2007 07:54 schreef dimage het volgende:
tja de meeste mensen zijn bang van spinnen omdat dit is aangepraat door hun ouders tijdens hun jeugd. voor je gaat slapen eerst die enge spinnen even van je kamer halen hoor. Oke vogelspinnen zijn dan echte rovers maar bijten zullen ze nooit zomaar doen. Die rennen liever weg of sproeien wat brandhaartjes. Of je moet ze zo in de stress helpen.
Mij ook niet, volgens mij is dat nml een zwarte weduwequote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:54 schreef senesta het volgende:
Je zou mij dus never meer in die garage zien.
Volgens mij woont meneer in Amerika, en zeker weten dat ze die daar wel hebbenquote:Op zondag 29 juli 2007 01:31 schreef Isegrim het volgende:
Lijkt er wel op ja.
[afbeelding]
Gelukkig hebben we die niet hier.
Duh.quote:Op zondag 29 juli 2007 01:32 schreef Wynter het volgende:
[..]
Volgens mij woont meneer in Amerika, en zeker weten dat ze die daar wel hebben![]()
In nederland heb je ze geloof ik ook wel hier en daar, perongeluk, en ze kunnen hier nog overleven ook....... maar niet veel..!quote:Op zondag 29 juli 2007 01:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Duh.Daarom zeg ik ook 'hier'. Ik woon namelijk in Nederland.
Ik vind het wel een mooie speling van de natuurquote:Op zondag 29 juli 2007 01:36 schreef Isegrim het volgende:
Wel vaag dat dat patroon op hun achterlijf zo geometrisch is.
Mwah, ze blijven hun hele leven in dat web hangen. Ik heb er geen last van. Ze vangen andere insecten en zijn dus nuttig. Laat maar lekker zitten. Zojuist heb ik er nog eentje gevoerd.quote:Op zondag 29 juli 2007 01:26 schreef Wynter het volgende:
[..]
Mij ook niet, volgens mij is dat nml een zwarte weduwe
Edit:
Yup zeker weten
[afbeelding]
Dude ik zou de ontruimings dienst eens bellen. Dat ding wil je niet in je garage.
Edit2:
En kijk es naar die nesten die ze gemaakt heeft, als jij nog veilig wil wonen, moet je toch echt een verdelger hebben![]()
Hij moet t zelf maar weten hoor...quote:Op zondag 29 juli 2007 12:48 schreef Isegrim het volgende:
@Stegan:
Eentje is nog te doen, maar wat als als haar kindertjes (allemaal halfweesjes) straks ook bij jou komen wonen?
Als je per ongeluk tegen zo'n web aanloopt ofzo... Brr!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |