quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 02:28 schreef Kroekiepoes het volgende:Misschien een stomme vraag hoor
![]()
maar waarom wil je zo een spin als je er alleen naar kunt kijken?
dat vraag ik me nou altijd af van aquariums
daar staat heel nederland ook mee vol
dan is een spin toch net ff interessanter
al was het maar omdat er gewoon zo weinig pas bekend is over spinnen
paar jaar terug hebben ze in 1 grot nog even 800 nieuwe soorten spinnen ontdekt
het web dat ze spinnen.. word nog steeds volop onderzoek naar gedaan. niemand die weet heo het nou precies zit daarmee
dat soort dingen
en voor dimage is het kennelijk het ultieme roofdier
nahja.. ook dat is een goed "excuus"
ze zijn namelijk supereffectief
1 beweging dichtbij genoeg.. en het diertje in kwestie is gewoon dood
ze kunnen aan de hand van die ene beweging.. precies zeggen hoe groot het is, of het eetbaar is en waar het zit
dus pakweg een seconde later heeft het nietsvermoedende diertje een grote spin op zn rug
letterlijk!
daarbij hebben ze practisch geen ontlasting.. dus het overgrote deel van wat ze binnen krijgen word gewoon gebruikt
vogelspinnen zijn in feite halve dinosauriurs qua ontwikkelijk
kennelijk waren ze toen al akelig effectief
vogelspinnen zijn haast niet geevolueerd
in tegenstelling tot bijvoorbeeld onze moderne huisspin
nouja.. de verschillen lijken me duidelijk
![]()
en net als dimage.. ben ik dus jaren als de dood geweest voor spinnen
(en niet voor vissen zegmaar)
enige waar ik het ongetwijfelt met dimage niet ga kunnen vinden is dat ik absoluut een voorstander ben van latijnse namen
want die nederlandse namen zijn niet uniek
er wonen wel meer vogelspinnen in texas dan alleen die
en die kun je moeilijk allemaal "texaanse vogelspin" gaan noemen alsje het verschil nog wil weten
en alle liefhebbers weten waar je het over hebt als je de latijnse naam gebruikt
daarentegen wil ik idd tegen de leek nog weleens zeggen "het is een chileens vogelspin" of een "zalmroze vogelspin"
maar ik erger me er eigenlijk alleen aan.. als je in dierenwinkels op het kaartje ziet staan "chileense vogelspin"
ik wil niet weten aan wie ze dat dan gaan verkopen.. en hoe diegene er mee om gaat zonder latijnse naam
![]()
alle informatie die je ooit zoekt.. zit namelijk achter de latijnse naam.. niet de nederlandse
enneh nitespeed.. ik geloof niet dat ik onder de indruk ben van het feit dat jij mensen met bijzondere spinnen kent
![]()
dat is egen kunst als je je een beetje verdiept in je spin en af en toe eens een beursje afloopt
want dat hele spinnenwereldje in nl is een groot kliekje dat elkaar kent (evt. niet wil kennen ook)
jobensaskia.nlOi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!