van nature agressief.. althans deze soort. de vrouwtjes staan bekent om hun tameloze agressie. en dat maak ik elke dag meequote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:23 schreef Abigail het volgende:
Waarom is Koekie zo agressief? Is dat gewoon het soort spin?
Of is ze boos dat ze in een bak zit?![]()
nee je meet van voor tot achterpoot en dan kom je uit op 30cm in gestrekte vorm het lichaam is dan een 18 a 20cm groot wat nog steeds groot is hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:02 schreef Nonneke het volgende:
wat een monsters
![]()
Hoe meet je een spin eigenlijk ? Alleen zn lichaampje of via (gestrekte) pootjes ? Want een Spin van 30cm als je via zn pootjes meet valt opzich nog te doen, maar als alleen zn lichaam al 30 cm wordtWel stoer zeg
![]()
Dat je het durft![]()
Ja das zeker nogsteeds grootquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:25 schreef dimage het volgende:
[..]
van nature agressief.. althans deze soort. de vrouwtjes staan bekent om hun tameloze agressie. en dat maak ik elke dag meeze valt zonder enige vorm van angst mijn handschoen aan als ik in haar hok kom
[..]
nee je meet van voor tot achterpoot en dan kom je uit op 30cm in gestrekte vorm het lichaam is dan een 18 a 20cm groot wat nog steeds groot is hoor
Iieeughhhquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:25 schreef dimage het volgende:
nee je meet van voor tot achterpoot en dan kom je uit op 30cm in gestrekte vorm het lichaam is dan een 18 a 20cm groot wat nog steeds groot is hoor
want ?? ik woon in nederland en niet in een latijnsland en dit verstaat elke nederlanderquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Man, wat een prutser ben je. Je gebruikt toch geen Nederlandse benamingen voor je dieren als je professioneel er mee bezig bent.
Texaanse vogelspin, mijn reet. Zeg dan gewoon Aphonopelma Anax.
En het is verre van een betrouwbare methode om diersoorten te benoemen. Je hebt zeker geen idee waar ik het over heb als ik zeg dat ik de eerste bekende exemplaren van de Acanthoscurria Geniculata in Nederland heb gezien, en die man die ze introduceerde persoonlijk ken?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:28 schreef dimage het volgende:
[..]
want ?? ik woon in nederland en niet in een latijnsland en dit verstaat elke nederlander
dat vraag ik me nou altijd af van aquariumsquote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:28 schreef Kroekiepoes het volgende:
Misschien een stomme vraag hoormaar waarom wil je zo een spin als je er alleen naar kunt kijken?
![]()
Maar als je spinnen liever bij de latijnse naam noemt, waarom vogels dan niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:28 schreef Uhmmie het volgende:
-knipperede knip- verhaal over spinnen en noemen van latijnse naam
hehehe je hebt helemaal gelijk an sichquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:18 schreef daniman het volgende:
[..]
Maar als je spinnen liever bij de latijnse naam noemt, waarom vogels dan niet?![]()
ach.. ze zitten hier achter glasquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:19 schreef daniman het volgende:
ik hoop trouwens dat ik nooit iemand in huis zal hebben (toek. vrouw of evt. kinderen) die zo'n spin wil, ik zou echt niet meer kunnen slapen...
ow sorrie over heen gelezenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:37 schreef Uhmmie het volgende:
mja nadeel is dus dat als kees op de grond flikkert. hij meteen morsdood is
daar kunnen spinnen namelijk niet tegen
en nou kan ie zich prima vasthouden.. tot ie een keer schrikt
dus vandaar dat ik mijn spinnen niet in de hand hou
overigens kan ik mijn bak verschonen zonder de spin eruit te halen.. of uberhaupt te verstoren
dus dat is niet echte en probleem
eigenlijk hoef je alleen het afval weg te halen
wat dus practisch niets is
en de waterbak te doen
en 1x per jaar ofzo het hele terrarium uitmesten is ruim voldoende
meestal doe ik dat in 2 etappes
eerst rechts.. (waar ze niet zit)
en dan links.. dus dan moet ze even naar de andere kant moven
ze is erg lnag van slag als ik dr uit dr vertrouwde omgeving haal.. dus dat doe ik eigenlijk liefst niet
ook ietsje ander soort dan kees..
volgens mij zelfde soort als koekie maar daar geeft vriend dimage nog steeds geen antwoord op
of weet je het gewon niet?
mja maar dit is iets als een havik die vrijwillig uit je hand komt etenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:13 schreef daniman het volgende:
tja ook bij spinnen verschilt het karakter natuurlijk
Boeie.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En het is verre van een betrouwbare methode om diersoorten te benoemen. Je hebt zeker geen idee waar ik het over heb als ik zeg dat ik de eerste bekende exemplaren van de Acanthoscurria Geniculata in Nederland heb gezien, en die man die ze introduceerde persoonlijk ken?
nee ze reageren absoluut niet op je als je bedoelt je roept ze oid.. ze reageren op je omdat ze zich bedreigt voelen. .quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:18 schreef Kroekiepoes het volgende:
Reageren die beesies eigenlijk op je? Lijkt me niet dat ze luisteren als je ze roept maar ik bedoel meer van herkennen ze je? Komen ze naar je toe als ze je zien of niet? Vind het wel heel intressant, maar zou ze niet hoeven hebben. Buiten dat ik er niks vanaf weet hou ik wel van knuffelen en knuffelbeesten zijn het niet! Komt nog bij dat mannetjelief bang is voor spinnen (net als helft van de familie)
Hoe maak je dieterrariums schoon? Waar laat je die beesten dan even?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:59 schreef dimage het volgende:
spin kost tussen de 30 en zeg 100 euro en een terrarium ?? vanaf een eurootje of 50 heb je al een bak , lamp kost een 10 a 15 euro bodem bedekking een 5 euro en ik gebruik voor kees een stukje boomschors en voor koekie een stuk boomstam als woning. krekels kosten rond de 3 euro voor een bak. en daar doe ik een week of 2 mee
i know i know.. maar ooit is iemand er mee begonnenquote:Op maandag 13 juni 2005 08:33 schreef dimage het volgende:
probleem is dat je vanaf je geboorte al bang wordt gemaakt voor spinnen. door ouders die elke avond als een idioot de kleine spinnetjes van je slaapkamer halen enzo.
mwah wil ik niet gelijk beweren, ik wou mijn middelste zoontje (toen 2 en een half ofzo) eens leren dat je spinnen niet dood moet maken, er zaten er twee in de WC, dus ik zeg tegen hem" Kijk, een spin, lief is die he? Laat maar lekker daar zitten" Wat doe hij? Hij zegt een paar keer "pin...pin" SPLET!! slaat 'm zo doodquote:Op maandag 13 juni 2005 08:33 schreef dimage het volgende:
probleem is dat je vanaf je geboorte al bang wordt gemaakt voor spinnen. door ouders die elke avond als een idioot de kleine spinnetjes van je slaapkamer halen enzo.
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:41 schreef Uhmmie het volgende:
daar wil je heel niets aan doen
die vreten een paar kg insekten per jaar uit je huis op
daarbij.. zijn het er bij een gemiddeld normaal schoon huis.. toch zo'n 2000 ofzo
neuh dat is zwaar overdreven.. een beet van een (normale) spin kan je vergelijken met een muggenprik en van een tarantula met een bijensteek. maar er zijn uitzonderingen . je kan allergisch zijn bv of een bananenspin tegen het lijf lopen . maar in het algemeen zijn ze niet dodelijk voor volwassenenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:07 schreef ymme het volgende:
Als die beesten je nou bijten, dan ga je toch dood. Zijn toch giftige spinnen?
Damn.. Era is mooi.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:12 schreef Shira het volgende:
Joepie!![]()
Dit is Era
[afbeelding]
Era aan het vervellen
[afbeelding]
[afbeelding]
Era aan de wandel op mijn arm
[afbeelding]
Era is mijn 2e Brachypelma Smithy. Heb haar nu ongeveer 6 maandjes en nu al 2 keer vervelt, mijn dame wordt groot![]()
nee in de bak op zo'n 15cm afstand . volgende keer pak ik mijn kanon 300D en dan zonder flits proberenquote:Op donderdag 16 juni 2005 21:49 schreef daniman het volgende:
heb je recht voor die bak gezeten? Zo ja, probeer eens ietsjes schuin de foto te nemen zodat de reflectie de andere kant op gaat (als je begrijpt wat ik bedoel). Misschien heb je er dan minder last van.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En het is verre van een betrouwbare methode om diersoorten te benoemen. Je hebt zeker geen idee waar ik het over heb als ik zeg dat ik de eerste bekende exemplaren van de Acanthoscurria Geniculata in Nederland heb gezien, en die man die ze introduceerde persoonlijk ken?
zwarte humor, ik vind het wel leuk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 06:55 schreef Dark_Killah het volgende:
Waarom noemen jullie je spinnen naar namen die normale mensen aan hun knuffeldieren geven?
LINKY LINKY LINKY!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 07:23 schreef dimage het volgende:
had haar ook naar mijn (ex) schoonmoeder kunnen noemen maar dat doe je zelfs een tatantula niet aan
ow ja: binnenkort life beelden , er komen 2 webcams in elk hok ( 6 intotaal dus ) waaronder ir-cams voor de donkere uurtjes 's nachts
in engeland welquote:Op zondag 19 juni 2005 00:56 schreef NiteSpeed het volgende:
Een vogelspin is geen tarantula, hoe vaak moet dat nou gezegd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |