Afgezien van die gifgroene sloof zet ik vandaag de Espresso's wel klaar hoor. Ik heb nog wat taart van gister over. Puntje erbij?quote:
Wat is het voor taart?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:53 schreef Chielus het volgende:
[..]
Afgezien van die gifgroene sloof zet ik vandaag de Espresso's wel klaar hoor. Ik heb nog wat taart van gister over. Puntje erbij?
Oeh! Lekker!quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:53 schreef Chielus het volgende:
[..]
Afgezien van die gifgroene sloof zet ik vandaag de Espresso's wel klaar hoor. Ik heb nog wat taart van gister over. Puntje erbij?
Klinkt goed met slagroom graag.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:00 schreef Chielus het volgende:
Appelkruimel
quote:
Is het zo erg BBQ kip?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, na dat zeikwijf uit mijn afstudeergroepje net, kan ik wel ene bakkie gebruiken
* BBQ-kip ook even een bammetje gaat klaarmaken.
Laat ik het zo zeggen, ik hoef haar na volgende week (verdediging van onze groepsscriptie) even een paar maandjes niet te zien...quote:
mbo horeca kok, allemaal stof die ik allang ken<quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:49 schreef Chielus het volgende:
welke opleiding deed jij ook al weer precies Karper?
quote:
Hoe frituur je het beste zo'n lasagnavel dan BBQ-kip?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb net even je chocolademousse-recept in het lasagna-variatie-topic gegooid, netjes mét je naam erbij hoor
Maar dan weet je het
Ohhhhhhhhquote:
Ik had een klein koekenpannetje gepakt, laagje schone neutrale olie erin en dan op temperatuur brengen. Lasagnavel erin mikken en dan wanneer hij opzwelt (en dat doet hij al heel snel en heel goedquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe frituur je het beste zo'n lasgnaveldan BBQ-kip?
Maak meestal de salades en de taarten zelf.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoi![]()
wat doen jullie altijd op tafel gooien met een verjaardag?
Maar........?quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, daar dacht ik ook heel even aan
Oke wat lusten die wel? Dan moet je dat als basis gebruiken.quote:
Ja, dat is ook een goede oplossingquote:Op donderdag 9 juni 2005 23:10 schreef Chielus het volgende:
anders doe je toch een klein buffetje met allerlei kleine hapjes waaronder die simpele dingen, sorry hoor maar ik zou me echt niet geheel aan gaan passen aan een stel moeilijke eters.
* Chielus Klopt even af dat hij een familie met lekkerbekjes heeft
euhh..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Spekkoek of de spekcake?
Spekkoek dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
euhh..
t is in ieder geval veel werk!
nu aan laagje 3 bezig
Oh okay...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:32 schreef BBQ-kip het volgende:
En met zijn allen roepen we:
Foto, foto, foto!![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, als ik m ga aansnijden, komt er een foto
ik ga het proberen, dankjewelquote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:56 schreef BBQ-kip het volgende:
Volgens mij wordt in sommige recepten van tikka masala wel tomaat gegooid, ik ken Pataks wel en ik zelf denk dat het er lekker bij is
Beetje iets fris tussendoor, want sajoerboontjes zijn ook best "zwaar" eten
Ah, we hebben een conflict, leuk!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:55 schreef Oblivion het volgende:
Met de kant en klare potten van patak hoef je dat niet te doen.
Wat ik wel lekkerder vind is een schep basterd suiker...![]()
Maakt het net wat lekkerder...
Gewone suiker kan ookquote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:56 schreef Ladyxima het volgende:
ah, basterd suiker heb ik niet in huis.
Ik zag trouwens ook de kip tandoori pot staan... zag er ook erg lekker uit, maar dan is er helemaal niets van saus bijDus heb ik deze maar genomen
quote:
Als je geen saus hebt (wat ook lekker is) kun je er een lekkere salade bij doen van komkommer met knoflookyoghurt ofzo en gekruide rijst met veel smaak, bijvoorbeeld safraan. Dan heeft de rijst de saus niet nodig.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:56 schreef Ladyxima het volgende:
ah, basterd suiker heb ik niet in huis.
Ik zag trouwens ook de kip tandoori pot staan... zag er ook erg lekker uit, maar dan is er helemaal niets van saus bijDus heb ik deze maar genomen
Joene, zoals je al eerder te horen hebt gekregen, je hoort het zodra we het weten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:03 schreef Joene het volgende:
en de nieuwe mod is................???????? wanneer bekend????
Wow, lekker hoor! Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:02 schreef Ladyxima het volgende:
[afbeelding]
De kip tikka masala in de wok
[afbeelding]
De roodgekleurde rijst
[afbeelding]
De sajoer boontjes![]()
Wow MMM, je mag trots zijn op jezelf!quote:
had ook de tomaat op het laatst er ingegooid! Alleen tomatenpuree bij de rijst... en het restje bij de boontjes was teveel van het goedequote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:20 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wow, lekker hoor! Ziet er goed uit
Ik dacht eigenlijk dat je de tomaat er op het laatste moment door ging gooien, maar zo kan het natuurlijk ook
quote:
niets spectaculairs, maar het lukte gewoon allemaal helemaal perfectquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:11 schreef Oblivion het volgende:Harstikke mooi, eucje!!
![]()
Wat had je gekookt?![]()
Wij hebben zon mooie rvs pan met zon kraantje dus het is geen helse klus ofzo ... maar ik vind het dus zonde om even lekker een kroketje te doen en dan mn vet weg te moeten gooien want de patatjes met korrels kroket is niks enzo.. ik frituur meeste weekenden op zaterdag frietjes en bak een visje.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:50 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik frituur niet vaak, frietjes en kroketten gaan dus gewoon lekker in de frituurpan die paar keer dat ik dat wil eten
En ach, olie verversen is ook weer niet zo vreselijk (vind ik).
dat zou es moeten kunnenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:18 schreef Oblivion het volgende:
Leuk, en lekker...![]()
Mocht je ook zelf eten?![]()
Voor dit jaar nog 3, over 3 weken, financieel management 1+2, theorie keuken en bedieningquote:
aan de gasten in het restaurant verkocht.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat werd er dan gedaan met het eten Euc?
Gadverdamme...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:20 schreef Euc- het volgende:
[..]
dat zou es moeten kunnen
Alle culinaire hoogstandjes die wij maken in de keuken worden helemaal teniet gedaan door de kantine waar we moeten eten: friettent
En om zelf je rotzooi mee te gaan nemen vind ik ook weer zoiets
Ik heb eigenlijk nooit dat er korreltje van de kroketjes op de frietjes komen.....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Wij hebben zon mooie rvs pan met zon kraantje dus het is geen helse klus ofzo ... maar ik vind het dus zonde om even lekker een kroketje te doen en dan mn vet weg te moeten gooien want de patatjes met korrels kroket is niks enzo.. ik frituur meeste weekenden op zaterdag frietjes en bak een visje.
Examens, tentamens... ik snap er nooit ene ruk vanquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:21 schreef Euc- het volgende:
[..]
Voor dit jaar nog 3, over 3 weken, financieel management 1+2, theorie keuken en bediening
Enne, examens zijn het
Hmm heb ik dus wel is gehad, of ze verbranden onder in pan ondanks de koude zonequote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit dat er korreltje van de kroketjes op de frietjes komen.....
Ah, dat is dan weer handig, het wordt in ieder geval niet weggegooid ofzoquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:24 schreef Euc- het volgende:
[..]
aan de gasten in het restaurant verkocht.
Wij moesten allemaal zelf voor gasten zorgen, die voor 15 euro alles incl mochten komen eten + drinken. (drinken zat ook inbegrepen)
Ik heb ene frituurpan van 20 euro en dat gaat eigenlijk altijd primaquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Hmm heb ik dus wel is gehad, of ze verbranden onder in pan ondanks de koude zone
Onze pan weet i k niet wat die heeft gekostquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:28 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik heb ene frituurpan van 20 euro en dat gaat eigenlijk altijd prima![]()
De hele tent leegkopenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Goedenavond allemaal
Heb morgen een bezoekje aan de toko en de turkse supermarkt op de agenda staan.
Wat zijn dingen die ik zeker mee moet brengen?
Oeps en nu?quote:
Ja, hebben we hier ook zitten en op aanraden van een vriendin (ook kookgek) ga ik er eens kijkenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:22 schreef Oblivion het volgende:
OOOOOOOOOOOOOOH, turkse ook?
Even wachten, zoek ik het op...![]()
Moet idd ook nog eten voor vanavond hebben. Mijn vrouw is nu winkelen met haar moeder. Kan ik ook mooi rustig winkelen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:24 schreef Oblivion het volgende:
Turkse rijst en ankara makarnasi.
Als je dat in huis hebt, kan je het zo klaar maken: Risotto recepten met groente gezocht!
Wat zou je dan met de kokosmelk doen? Ben namelijk de enige hier in huis die kokos lust.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:24 schreef Oblivion het volgende:
Oh en bij de toko: Kokosmelk in blik.
Eagle chili sauce...![]()
Dat is mooi ben namelijk de enig die daar mee kooktquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:31 schreef Oblivion het volgende:
Zijn allemaal dingen die lang houdbaar zijn...![]()
Kijk zowiezo eens naar de patak afdeling...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is mooi ben namelijk de enig die daar mee kookt![]()
Misschien wel maar moet ook nog naar de Turkse supermarkt en daar wil ik ook lamsvlees halenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:38 schreef Oblivion het volgende:
Ik weet niet of je verse spullen wilt gaan kopen?
O, maar dat is allemaal spul wat wel goed blijft in de achterbakquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:08 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, lekker verse gember...koriander....pepers.....zoete aardappels...![]()
Hebben jullie geen koelkast...?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
O, maar dat is allemaal spul wat wel goed blijft in de achterbak
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hebben jullie geen koelkast...?
*grinnik....![]()
Gecondoleerd Euc.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:09 schreef Euc- het volgende:
[..]
![]()
Toen ik gister bezig was om mn 9 te halen is mijn oma overleden, ze wordt maandag begraven![]()
zo het dan nu met een garde doen en dan niet te wild kloppenquote:Op zondag 12 juni 2005 13:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
zie td rgoed uit!
ik heb n vraagje, hoe doen jullie eiwitten opkloppen, met de garde, of de elektrische mixer?
ik deed het met de handmixer, maar die is doorgebrand![]()
Dan zou ik het eerste klopt werk met de electrische doen en het laaste gedeelte met de gardequote:Op zondag 12 juni 2005 13:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
dus van allebei een beetje bedoel je martijn?
ik kan niet de hele tijd kloppen ivm mijn rsi
Zou ik ook doen zo duur zijn ze niet.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
maandag maar n nieuwe halen.. ik kan niet zonder hoor
Bruinkoek? Wat is dat? ken het nietquote:Op zondag 12 juni 2005 14:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, en ik bak best veel
heb nu bruinkoek in de oven staan, naar mijn wijlen lieve oma dr recept
Ikquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Wie heeft er gisteren allemaal Fokradio geluisterd?
een koek gemaakt van bakmeel, bruine suiker, karnemelk, en er zitten gemnge gehakte noten en veel rozijnen door. en aan de buitenkant allemaal sesamzaadjesquote:Op zondag 12 juni 2005 22:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bruinkoek? Wat is dat? ken het niet
quote:
Klinkt erg lekker!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
een koek gemaakt van bakmeel, bruine suiker, karnemelk, en er zitten gemnge gehakte noten en veel rozijnen door. en aan de buitenkant allemaal sesamzaadjes
lekkeren niet zo vet.
Ja, dat heb je bij sommige recepten / bepaald eten dat de herinneringen boven komen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
is hij zeker
en hij doet me altijd weer denken aan oma.
een blijvertje in de familie.
ik dacht dat je alls zelf maakte?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dat heb je bij sommige recepten / bepaald eten dat de herinneringen boven komen.
Dat heb ik altijd bij de tomaten soep en de mayo van de AH dan moet ik altijd aan mijn opa en oma denken.
Maak niet altijd alles. Blijf een Maggi Amateur he!!quote:
Ja, en ik ben geen beroeps kok dus soms is zo'n potje erg handig!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
een beetje van jezelf..
Heeee, jij óók?quote:
Sluit ik me helemaal bij aan...!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:01 schreef Chielus het volgende:
![]()
![]()
![]()
Helemaal vergeten,
MissyMirjam nog gefeliciteerd
![]()
* Shame mode
![]()
om te lezen is ie al erg moeilijkquote:Op woensdag 15 juni 2005 00:06 schreef Euc- het volgende:
Om jullie maar met een gerust hart naar bed te sturen heb ik hier een tongbreker voor je:
Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watches which Swatch watch switch?
ojaa, die kreeg ik eergisteren per email aangeleverd.quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:06 schreef Euc- het volgende:
Om jullie maar met een gerust hart naar bed te sturen heb ik hier een tongbreker voor je:
Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watches which Swatch watch switch?
Ah ik dus ook, feli nog MMM...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:15 schreef Oblivion het volgende:![]()
In de zon zitten is zolekker....
![]()
Heb ik je verjaardag gemist , MMM?![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Buiten heb ik geen pc...
En mijn vent heeft mijn labtop gejat vandaag
Dat zijn geen grappen!quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Daar hoef je dus niet echt blij mee te zijn...![]()
Dat zijn geen geintjes...![]()
![]()
Heeee, maak er wat moois van morgen! Welk onderwerp? Je hebt er i.i.g. mooi weer bij!quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:20 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ah ik dus ook, feli nog MMM...![]()
Ik heb geen zin in school vandaag... maar morgen scriptie verdedigen, dus zal wel moeten...![]()
Zieligerd die ik ben *aait zichzelf*![]()
![]()
Dan nog maar een bak cappuccino ertegenaan gooien![]()
Waar gaat je scriptie over BBQ-kip?quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb geen zin in school vandaag... maar morgen scriptie verdedigen, dus zal wel moeten...![]()
Ik heb alleen een grilpan, waar ik vaak mijn dikke stukken visfilet op bak. Krijg je een mooi ruitje (als je het goed doet) en is nog erg lekker ookquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:09 schreef Oblivion het volgende:![]()
BACK IN BLACK!!!
Zo, wij hebben lekker een grillplaat op tafel gezet vandaag en lekker vlees grillen!![]()
Doen meer mensen dat?
En wel vaak blijven komen he!!quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:09 schreef Oblivion het volgende:
BACK IN BLACK!!!
Grillen doen we meestal boven op het gourmet stel. wil nog wel eens een grillpan kopenquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:09 schreef Oblivion het volgende:
Zo, wij hebben lekker een grillplaat op tafel gezet vandaag en lekker vlees grillen!![]()
Doen meer mensen dat?
Ding wat ik heb is van Donna, maar kan er nergens een plaatje van vinden, schiet misschien zo wel even een foto.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Grillplaat? Wij hadden vroeger thuis zo'n tefalding, kweetniet of je dat bedoelt. Wij doen weleens steengrillen, das hetzelfde effect
Niet meer zo vaak, Martijn...quote:
Oke maar zo vaak mogelijk dan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Niet meer zo vaak, Martijn...
Dat is de reden dat ik niet meer blauw ben...![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:05 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Heeee, maak er wat moois van morgen! Welk onderwerp? Je hebt er i.i.g. mooi weer bij!
We doen het met een groepje van 4, ik moet hierna nog mijn individuele scriptie doen, maar groepsstuk is eindelijk af gelukkigquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar gaat je scriptie over BBQ-kip?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |