quote:Zlatan: "Mooi om op deze manier te stoppen"
Zlatan Ibrahimovic denkt steeds harder na over een vertrek bij Internazionale. De spits is klaar voor een nieuwe uitdaging, zo zegt hij zelf. Bovendien heeft hij het idee dat hij het afgelopen seizoen niet meer kan evenaren.
"Het is mooi om op deze manier te stoppen", zei de voormalig Ajacied kort na afloop van het laatste duel van dit seizoen tegenover Sky Italia. "Het zou echt niet beter kunnen. De toekomst? Ik weet het niet. We zullen het zien, maar ik weet nog van niks."
Als het aan de Zweeds international ligt, dan speelt hij volgend seizoen echter niet meer voor de Italiaanse landskampioen. "Ik heb alles gewonnen in Italië. Toen ik hier kwam was er veel kritiek. Men zei dat ik een fantastische speler was, maar dat ik niet kon scoren. Nu ben ik topscorer geworden en heb mezelf bewezen. Ik weet niet wat ik hier nog meer kan doen, behalve het uitbreiden van mijn collectie."
Ibrahimovic, die eerder in verband werd gebracht met FC Barcelona en Real Madrid, scoorde dit seizoen 25 goals in de Serie A. Hoewel de spits graag wil vertrekken, zal het er voorlopig nog niet van komen. "We zullen het zien. Eerst speel ik nog twee interlands met Zweden, daarna moeten we wachten en zien we het wel."
Dan vind ik deze z'n mooiste van het seizoen:quote:Op maandag 25 mei 2009 18:02 schreef wallofdolls het volgende:
Omdat alle youtubes in dit topic dood zijn, nog een keer die wonderschone van dit seizoen:
quote:Manager Zlatan: "Eerst moeten de clubs eruit komen"
De voetbalwereld maakt zich op voor een toptransfer. Mogelijk zal Zlatan Ibrahimovic van Internazionale naar FC Barcelona trekken. Toch tempert zijn manager de verwachtingen.
Spelersagent Mino Raiola zei tegen het Spaanse Sport: "Op dit moment weten we nog niet of Ibrahimovic voor Barcelona wil voetballen. We hebben nog niets gehoord over de sportieve en financiële plannen die deze club met hem heeft."
Het salaris van de Zweedse spits zou nog problemen kunnen geven. Hij is momenteel grootverdiener in Europa en door het salarisplafond bij Barcelona zal zijn inkomen er wellicht op achteruit gaan. Raiola: "Het is aan Barcelona om te bepalen of zij het ervoor over hebben om de salarisschaal te wijzigen voor Zlatan. Eerst moeten de clubs eruit komen. Dan zien we daarna verder."
Josep Guardiola, trainer van de Catalaanse topclub, hoopt dat de aanvaller naar Spanje trekt. "Het is een fantastische speler", oordeelt de oefenmeester. "Ik ben ervan overtuigd dat hij een betere voetballer wordt als hij zich bij ons voegt. Dat is in het verleden al bij andere goede spelers gebleken."
Ik heb die wedstrijd gister gezien, maar zlatan zelf speelde ook bijzonder matig. Veel balverlies en hij miste een paar enorme kansen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:17 schreef DIGGER het volgende:
Op het WK in 2010 zullen we Zlatan waarschijnlijk niet zien, Zweden speelt de kwalificatie tot nu toe dramatisch.
quote:Op zondag 7 juni 2009 16:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
hele goede voetballer hoor, maar ik zou niet weten waarom Barca in vredesnaam Eto'o + 20 miljoen voor hem zou geven. Eto'o speelt geweldig bij Barca. Daarbij eist hij een salaris wat een paar miljoen boven het huidige salarisplafond ligt, en met z'n grote arrogante mond kan hij alleen maar de sfeer verzieken
Hierbij nog maar eens de bevestiging, goed getimedquote:Maicon: 'Inter denkt alleen maar aan Ibrahimovic'
10/06/2009 11:42
Internazionale dreigt komende zomer Maicon kwijt te raken. De rechtsback voelt zich in Milaan ondergewaardeerd en dreigt met een vertrek. Ook de clubartsen kregen ervan langs.
'Ik ben geen fenomeen', liet de Braziliaan weten aan La Gazzetta dello Sport. 'Maar ook niet een oude speler. Drie jaar lang is Inter heel onverschillig geweest richting mij, alles draait hier om Ibrahimovic. Nieuwe contracten, speciale bonussen. Ik ben niet jaloers, hij is een fenomeen. Maar ik ben moe van de manier waarop ik behandeld word hier.'
'Toen Real Madrid zich voor mij meldde, heb ik aangegeven dat ik wilde blijven om met Inter de Champions League te winnen. Aan mij ligt het dus niet, maar ik heb daarna niets meer gehoord van de club. Ik ben die houding zat. Ik heb mijn zaakwaarnemer gevraagd naar een oplossing. Ik hoop dat hij ervoor zorgt dat ik weer gelukkig word, bij Inter of een andere club.'
Ook de medische staf van Inter deugt niet volgens Maicon. De rechtsback raakte eind maart geblesseerd tijdens interlandverplichtingen met Brazilië en maakte pas twee maanden later zijn rentree. 'De artsen in Brazilië hebben wél door waar de problemen liggen. In de zeven dagen dat ik hier behandeld ben, verbeterde mijn situatie meer dan in twee maanden bij Inter.'
Maicon speelt sinds het seizoen 2006/07 voor Inter, de Nerazzurri namen de Braziliaan voor acht miljoen euro over van AS Monaco. In drie jaar tijd speelde de rechtsback 92 competitiewedstrijden voor Inter, waarin hij zeven keer scoorde.
arrogante bokkenlulquote:Zaakwaarnemer Raiola: "Ibrahimovic net zoveel waard als Kaká en Ronaldo samen"
Inter-spits Zlatan Ibrahimovic is momenteel gewild bij de Spaanse topclubs FC Barcelona en Real Madrid. Mino Raiola, de zaakwaarnemer van de Zweed, zei op de Spaanse radiozender Onda Cero dat belangstellende clubs heel veel geld zullen moeten neertellen voor de voormalig Ajacied.
Op de vraag hoeveel Ibrahimovic waard is, gaf Raiola het volgende antwoord: "Ibrahimovic is net zoveel waard als Kaká en Cristiano Ronaldo tezamen." Een eenvoudig rekensommetje levert op dat de Zweedse aanvaller maar liefst zo'n 160 miljoen euro zou moeten kosten, daar Real Madrid onlangs 65 miljoen euro neertelde voor Kaká en een akkoord met Manchester United heeft bereikt om 94 miljoen te betalen voor Cristiano Ronaldo.
De link tussen Ibrahimovic en Spanje bestaat al even. De Zweed wil graag in de Primera Division voetballen. Barcelona en Inter zouden met elkaar in gesprek zijn over een overgang van Ibrahimovic. Volgens sommige media zou er zelfs al overeenstemming zijn tussen beide grootmachten. Inter zou Samuel Eto'o en tien miljoen euro krijgen als compensatie voor het verlies van Ibrahimovic. Het laatste bericht wordt door Raiola ontkend. "Er is geen enkel akkoord met welke club dan ook. We zijn dan ook niet vrij om met een andere club te praten."
Het gesprek tussen Inter en Barcelona zou volgens de zaakwaarnemer dan ook niet zoveel te betekenen hebben. "Het is normaal dat de voorzitters van die clubs met elkaar praten. Massimo Moratti is zeer gecharmeerd van Lionel Messi en ook daarover praten ze. Een club die hem (Ibrahimovic, red.) wil hebben, moet eerst praten met Inter en dan met een sportief en financieel voorstel komen. Die twee zaken zijn heel belangrijk."
Nee.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
Eto'o speelt geweldig bij Barca.
36 doelpunten dit seizoen niet genoeg?quote:
Zelfs Henk Vos had in dat elftal meer dan 25 goals gemaakt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:51 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
36 doelpunten dit seizoen niet genoeg?
Dat maakt niet uit. Pirelli is shirtsponsor.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:03 schreef Chewbalhaar het volgende:
dat ie maar mooi z'n banden scheurt
Jawel man..quote:
quote:Inter bevestigt onderhandelingen met FC Barcelona
Datum: 17-jul-2009 13:03
Internazionale-voorzitter Massimo Moratti bevestigt dat hij in onderhandeling is met FC Barcelona over een deal waarbij Samuel Eto’o en Zlatan Ibrahimovic (foto) betrokken zijn. Van een ruil met gesloten beurzen kan geen sprake zijn, aangezien de Kameroener al over twaalf maanden einde contract is in de Catalaanse hoofdstad en Ibrahimovic tot 2012 verbonden is aan Inter.
‘We kijken of er een mogelijkheid bestaat om tot een akkoord te komen,’ vertelt Moratti op de website van Internazionale. ‘We zullen zien of het lukt, we hebben alle tijd. Als we een regeling treffen, dan maken Zlatan en Eto’o daar onderdeel van uit.’
Inter en FC Barcelona rondden donderdag al de transfer van Maxwell af. De oud-Ajacied is de eerste zomeraankoop van de Champions League-houder. (MA)
Als je dat bericht wat iets boven je post staat had gelezen dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben benieuwd of Ego'o dan nog weg gaat. Kqan me eigenlijk niet voorstellen dat Barca met Ego'o, Zlatan en Henry het seizoen ingaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |