abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27802228
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En het antwoord is?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_27802293
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:40 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

En het antwoord is?

Wat zie je er toch leuk uit vandaag
pi_27802329
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat Lotte het dan maar niet lezen, jij hebt een liever dominanter partner?
Ik zou geen watje willen... dus liever een sterke man met een goed gevormd karakter en een duidelijk eigen mening. Dat is iemand van wie je wat kan leren.

Maar dan moet die man ook eerlijk kunnen zijn als hij punten ziet waar hij van kan leren. Sommige mannen hebben dan zo'n man-gevoel... dat ze graag willen overheersen, beter 'moeten' zijn..
Een vrouw mag ze dan niet verbeteren of tegen zijn mening ingaan.. en dat wordt dan afgedaan met het ontbreken van respect. Een echte man zou dat niet doen

Dus wees niet bang.. ik hoef niet de sterkste te zijn, de belangrijkste en de slimste. Ik wil alleen erkend worden in een gelijke rol, gewoon, omdat ik het kan
Mijn fotoboek
pi_27802350
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zie je er toch leuk uit vandaag
En dat zonder een tipje van de sluier op te lichten
Pas maar op :p
Mijn fotoboek
pi_27802390
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:44 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

En dat zonder een tipje van de sluier op te lichten
Pas maar op :p

haha

Welke man het nou is atheist/boedha/christen/jood of moslim elke man heeft zwak voor meisjes.. of het nu op sexueel of sociaal gebied is. Je ontkomt er niet aan.

(gay people uitgesloten

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 12:47:18 ]
pi_27802486
quote:
Ja, ik moet absoluut een dominante partner hebben.
[/quote

[quote]
Dus wees niet bang.. ik hoef niet de sterkste te zijn, de belangrijkste en de slimste. Ik wil alleen erkend worden in een gelijke rol, gewoon, omdat ik het kan

*notitie maakt
pi_27802678
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:46 schreef Triggershot het volgende:
haha

Welke man het nou is atheist/boedha/christen/jood of moslim elke man heeft zwak voor meisjes.. of het nu op sexueel of sociaal gebied is. Je ontkomt er niet aan.
Het ging erom waarom die zich wel bloot mogen stellen aan de verleiding van andere vrouwen en moslima's niet aan de verleiding van andere mannen. Ben er erg nieuwsgierig naar.
Mijn fotoboek
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:01:07 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27802852
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:44 schreef -Lotte- het volgende:

Maar dan moet die man ook eerlijk kunnen zijn als hij punten ziet waar hij van kan leren. Sommige mannen hebben dan zo'n man-gevoel... dat ze graag willen overheersen, beter 'moeten' zijn..
Ik vind dat juist leuk bij mannen.
quote:
Een vrouw mag ze dan niet verbeteren of tegen zijn mening ingaan.. en dat wordt dan afgedaan met het ontbreken van respect. Een echte man zou dat niet doen
Het ligt er aan. Een man die het echt beter weet is natuurlijk nog het best.
quote:
Het verschilt sowieso erg tussen verschillende mensen. De rolverdeling zoals deze in de Koran voorkomt is wellicht de meest voorkomende en meest gewenste, maar er zijn zoveel alternatieven. Ik denk dat in elke religie eigenlijk wel een vorm van uitoefening te vinden is waarin dat gerespecteerd kan worden.
pi_27803070
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:55 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Het ging erom waarom die zich wel bloot mogen stellen aan de verleiding van andere vrouwen en moslima's niet aan de verleiding van andere mannen. Ben er erg nieuwsgierig naar.

Moslima's niet? Weleens onder de Alawietische gemeenschap geweest. Allemaal moslimas die zich laten verleiden. Dat mannen niet meer gestraft wordt en vrouwen wel is omdat ze recht in eigen hand nemen en niet een erkende rechtbank laten oordelen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:16:11 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27803344
Nog even een vraagje dan maar.

Waarom mag een man wel vier vrouwen trouwen, maar mag een vrouw niet vier mannen trouwen?
pi_27803374
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:16 schreef Alicey het volgende:
Nog even een vraagje dan maar.

Waarom mag een man wel vier vrouwen trouwen, maar mag een vrouw niet vier mannen trouwen?

Waar staat het dat het dan mag?
pi_27803463
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Het voorbeeld dat jij hierboven geeft is vanuit Islamitisch oogpunt niet geoorloofd omdat ze teveel in contact zou komen met mannen. Islamitisch gezien is het zelfs verboden voor een man ( en ook voor een vrouw ) om alleen in kamer te zijn met een vrouw ( in het geval van de vrouw gaat het dan om een man uiteraard ) die je kan huwen.
[..]
Wel vreemd dat er cultureel dan iets gegroeid is dat vrouwen zich hier wel aan zouden moeten houden en mannen niet. Best krom.
Mijn fotoboek
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:21:15 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27803511
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar staat het dat het dan mag?
In de Koran 4:3. Er worden overigens wel restricties aan gegeven. In sommige islamitische stromingen wordt het onmogelijk geacht om volgens die restricties meerdere vrouwen te huwen en is polygamie verboden.

Wat is echter de reden dat een soortgelijk recht voor vrouwen niet bestaat?
pi_27803512
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:08 schreef Triggershot het volgende:
en niet een erkende rechtbank laten oordelen.
Ik zou niet mijn handen ervoor in het vuur willen steken dat een rechtbank in een moslimstaat de vrouw met gelijkheid zou behandelen aan de man, wat betreft dan deze wet.
Mijn fotoboek
pi_27803606
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:21 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Ik zou niet mijn handen ervoor in het vuur willen steken dat een rechtbank in een moslimstaat de vrouw met gelijkheid zou behandelen aan de man, wat betreft dan deze wet.

Er is geen moslimstaat op dit moment.
pi_27803737
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik weet niet of er hier iemand bekend is met Saoedie-Arabie? Het ligt me wel bij dat er in Saoedie-Arabie aardig wat hoogopgeleide vrouwen topfuncties bekleden, maar is er iemand die dit kan bevestigen?
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een prima en duidelijk topic is. Ook lekker open.

Wat ik niet begrijp is dat er, ondanks wat ik allemaal hier heb gelezen, er toch zoveel onrecht is tussen mannen en vrouwen. Moslim vrouwen worden binen gehouden en alleen voor de boodschappen mogen ze naar buiten. je ziet dan ook vaak de mannen op een bank zitten en de vrouwen zijn thuis.
Wat ik om mij heen zie is dat heel veel moslim mannen "iets" hebben met niet moslim vrouwen. Hoe zit at dan?

Tevens was het niet zo dat de vrouw alleen geheel bedekt overstraat mocht omdat de schoonheid alleen voor haar man was bestemd.
en in veel moslim landen was het toch ook dat de vrouw geen voertuig mocht besturen. (maar dat is wat ik gehoord heb, niet zelf ondervonden)
There is nothing here that
anybody would read
pi_27803740
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de Koran 4:3. Er worden overigens wel restricties aan gegeven. In sommige islamitische stromingen wordt het onmogelijk geacht om volgens die restricties meerdere vrouwen te huwen en is polygamie verboden.

Wat is echter de reden dat een soortgelijk recht voor vrouwen niet bestaat?

Uitleg voor de door jou gehaalde vers.

Deze passage staat polygamie onder zekere omstandigheden toe; ze schrijft die niet voor en staat die zelfs ook niet onvoorwaardelijk toe. De omstandigheden waaronder dit hoofdstuk geopenbaard werd, leveren een verklaring van deze woorden. De oorlog hield vreselijk huis onder de mannelijke bevolking. Vele wezen werden zo aan de zorgen der weduwen overgelaten, die het moeilijk vonden om zich van de nodige levensmiddelen te voorzien. Daarom werd de Moeslims gezegd, dat zij, indien zij niet rechtvaardig konden zijn jegens de wezen, de weduwen konden trouwen, wier kinderen zodoende hun eigen kinderen werden; en daar het aantal vrouwen nu veel groter was dan dat der mannen, mochten zij zelfs twee, drie of vier vrouwen huwen. Het is dus duidelijk, dat de vergunning om meer dan één vrouw te hebben onder bijzondere omstandigheden gegeven werd. Zowel het huwelijk van de Profeet (s.a.w.) met weduwen, als het voorbeeld van vele zijner vrienden, bevestigt deze verklaring. Vers 127 maakt deze betekenis nog duidelijker.

Bij de Arabieren hadden de vrouwen en kinderen geen aandeel in een erfenis; zij plachten ook te zeggen: "Niemand zal erven, behalve hij die de speer gebruikt." Het in dit vers vastgestelde beginsel is de grondslag van de Islamitische wet der erfenis. Kinderen en naverwanten, of indien zij er niet zijn, verre bloedverwanten, hetzij mannelijke als vrouwelijke, zijn de wettige erfgenamen. Welke tegenwerping er op dit beginsel op grond van de verdeling van het eigendom in delen ook gemaakt moge worden, toch is er niet de minste twijfel aan, dat deze regel overeenkomt met het ruime democratische beginsel, dat de Islam tracht te bevestigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 13:30:43 ]
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:30:04 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27803802
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Ok, duidelijk.

Je zou dus kunnen zeggen dat in een westerse maatschappij het verlof niet meer aan de orde kan zijn?
pi_27803878
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.

Je zou dus kunnen zeggen dat in een westerse maatschappij het verlof niet meer aan de orde kan zijn?

Ongetwijfeld, het zou kunnen uitlopen op overspel. en zo een straf wil je niet hebben( moslim zijnde)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:33:50 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27803922
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef so_hugable het volgende:

[..]

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een prima en duidelijk topic is. Ook lekker open.
Het loopt inderdaad best goed deze topic.
quote:
Wat ik niet begrijp is dat er, ondanks wat ik allemaal hier heb gelezen, er toch zoveel onrecht is tussen mannen en vrouwen. Moslim vrouwen worden binen gehouden en alleen voor de boodschappen mogen ze naar buiten. je ziet dan ook vaak de mannen op een bank zitten en de vrouwen zijn thuis.
Ik denk dat het vooral draait om kwesties als macht hier. Mannen vallen hier door biologische eigenschappen eerder aan ten prooi, en gezien mannen ook doorgaans fysiek krachtiger zijn (Eveneens door biologische oorzaak) is het voor hen makkelijk om de vrouw "kort te houden", en sommige mannen hebben dat ook nodig om zich man te voelen..
quote:
Wat ik om mij heen zie is dat heel veel moslim mannen "iets" hebben met niet moslim vrouwen. Hoe zit at dan?
Ik zou het niet weten. Ik speculeer dat het iets te maken heeft met Wat je van ver haalt is lekker.
quote:
Tevens was het niet zo dat de vrouw alleen geheel bedekt overstraat mocht omdat de schoonheid alleen voor haar man was bestemd.
en in veel moslim landen was het toch ook dat de vrouw geen voertuig mocht besturen. (maar dat is wat ik gehoord heb, niet zelf ondervonden)
Ik zou op zich ook wel willen weten waar dat op gebaseerd is.
pi_27803980
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef so_hugable het volgende:

[..]

Nooit zal de zondige zoon van Adam de Islam vertegenwoordigen, hij die zich vasthoudt aan de Koran en Soennah hij en alleen hij vertegenwoordigt de Islam.

Over schoonheid bedekken?

Ik heb liever dat ik en alleen ik kan genieten van mijn vriendins schoonheid, en dat respecteert ze.
Lieve, leuke en eerlijke deal toch
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:36:45 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804016
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Triggershot het volgende:

Ik heb liever dat ik en alleen ik kan genieten van mijn vriendins schoonheid, en dat respecteert ze.
Je vind het niet leuk om juist te laten zien dat het "jouw" vriendin is, en hoe mooi ze wel niet is?
pi_27804058
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je vind het niet leuk om juist te laten zien dat het "jouw" vriendin is, en hoe mooi ze wel niet is?

Er zijn grenzen, ze kleed zich gewoon gepast. Ik zet haar niet onderdruk heb het met haar over gehad, en ze begreep waarom ik er moeite mee had.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:39:30 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804109
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn grenzen, ze kleed zich gewoon gepast. Ik zet haar niet onderdruk heb het met haar over gehad, en ze begreep waarom ik er moeite mee had.
Ik bedoel meer of je het juist niet stiekem leuk vindt om aan anderen te laten zien dat het jouw vriendin is. Ik heb dat zelf ergens wel, maar misschien zijn vrouwen wel gewoon krengen die elkaar de ogen uitsteken.
pi_27804154
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik bedoel meer of je het juist niet stiekem leuk vindt om aan anderen te laten zien dat het jouw vriendin is. Ik heb dat zelf ergens wel, maar misschien zijn vrouwen wel gewoon krengen die elkaar de ogen uitsteken.

Natuurlijk vind ik het wel leuk, als mensen mijn vriendin complimenteren met hoe mooi ze wel niet is enzo, maar wanneer ze het over haar lichaamsdelen gaan hebben en er bij ongepaste grappen maken dan weetje dat het slecht afloopt.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:42:06 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804184
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik het wel leuk, als mensen mijn vriendin complimenteren met hoe mooi ze wel niet is enzo, maar wanneer ze het over haar lichaamsdelen gaan hebben en er bij ongepaste grappen maken dan weetje dat het slecht afloopt.
Over het algemeen is het wel een oppervlakkig soort mens wat daar over praat.
pi_27804185
.
pi_27804231
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Over het algemeen is het wel een oppervlakkig soort mens wat daar over praat.

Mee eens, maar het gebeurt al te vaak. Zolang zij geen problemen heeft met wat ik van haar verzoek gaat het goed. En voor de rest hoeft zij niemand op te geilen vind ik dan.
pi_27804247
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:38 schreef Triggershot het volgende:
En haar begrip resulteerde in?
En zou jij hetzelfde doen als zij dezelfde moeite zou hebben met jouw manier van kleden?
Mijn fotoboek
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:45:28 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804288
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mee eens, maar het gebeurt al te vaak. Zolang zij geen problemen heeft met wat ik van haar verzoek gaat het goed. En voor de rest hoeft zij niemand op te geilen vind ik dan.
Ikzelf ben over het algemeen ook (In tegenstelling tot wat je wellicht verwacht als je mijn reacties op fok leest) "net" gekleed, en houd zelf ook niet van "te" bloot. Aan de andere kant lijkt me wel dat het een keuze moet zijn van de vrouw in kwestie zelf.

Wanneer ze zich naar jouw mening te bloot zou kleden en niet zou willen veranderen, hoe zou je daar dan zelf mee omgaan, en hoe zou je daar vanuit de Islam gezien mee omgaan?
pi_27804295
quote:

[..]

Waar is dan al die heisa over met die burka?
Als ik dit zo lees is het niet verplicht om een burka te dragen volgens de koran.
anybody would read
pi_27804306
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:44 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

En haar begrip resulteerde in?
En zou jij hetzelfde doen als zij dezelfde moeite zou hebben met jouw manier van kleden?

Een eerste instantie in gemopper, en dat ik een "eerste klasse moslim" was ( in negatieve zin)
Uitgelegd en uitgebreid over gepraat en ze "begreep" me.

Als ze moeite heeft met een bepaalde houding (gedrag), wat dan ook heeft van mij. Dan doe ik daar wel alles aan om het aan te passen natuurlijk.
pi_27804327
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:45 schreef so_hugable het volgende:

[..]

Waar is dan al die heisa over met die burka?
Als ik dit zo lees is het niet verplicht om een burka te dragen volgens de koran.

Koran, bedekken of burqa? moet je wel eerst weten he
pi_27804370
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ikzelf ben over het algemeen ook (In tegenstelling tot wat je wellicht verwacht als je mijn reacties op fok leest) "net" gekleed, en houd zelf ook niet van "te" bloot. Aan de andere kant lijkt me wel dat het een keuze moet zijn van de vrouw in kwestie zelf.

Wanneer ze zich naar jouw mening te bloot zou kleden en niet zou willen veranderen, hoe zou je daar dan zelf mee omgaan, en hoe zou je daar vanuit de Islam gezien mee omgaan?

Aangezien ze geen moslim is, gaat het toch wel een beetje moeilijk om alles vanaf een Islamitische manier te behandelen. maar was ze wel een moslim geweest, had ik haar gedrukt op de feiten. accepteert ze het niet? Prima dan reageer ik op een frequentie waar ze wel van begrijpt
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:49:54 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804408
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aangezien ze geen moslim is, gaat het toch wel een beetje moeilijk om alles vanaf een Islamitische manier te behandelen. maar was ze wel een moslim geweest, had ik haar gedrukt op de feiten. accepteert ze het niet? Prima dan reageer ik op een frequentie waar ze wel van begrijpt
Hoe bedoel je dat laatste precies?

En wat zijn precies de kledingeisen binnen de Islam? Bijvoorbeeld een 3/4 jurk met blote armen, is zoiets toegestaan, of is dat ook al over de grenzen heen?
pi_27804411
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:46 schreef Triggershot het volgende:
Een eerste instantie in gemopper, en dat ik een "eerste klasse moslim" was ( in negatieve zin)
Uitgelegd en uitgebreid over gepraat en ze "begreep" me.

Als ze moeite heeft met een bepaalde houding (gedrag), wat dan ook heeft van mij. Dan doe ik daar wel alles aan om het aan te passen natuurlijk.
Maar vroeg jij aan haar om een burka te dragen?
Of wat anders?

En zou jij hetzelfde dragen voor haar... zodat jij net zoveel 'bloot' richting de buitenwereld laat zien als zij?

Ik als westerse vrouw kan namelijk ook behoorlijk gretig reageren op bloot hoor
Een ontblood mannenlichaam op het strand, lekker gespierde benen onder een korte broek uit..

Denk dat zoiets richting vrouwen vrijwel hetzelfde is als een vrouw in bikini op het strand voor een man, of een mooi kort rokje met mooie vrouwen benen eronder uit.
Mijn fotoboek
pi_27804447
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Koran, bedekken of burqa? moet je wel eerst weten he
Vergeef mij, ik ben geen moslim maar ik probeer wel wat te begrijpen.

Staat de burqa dan los van de islam? Ik dacht van niet. Misschien is de koran dan niet de juiste benaming.
anybody would read
pi_27804524
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:50 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Maar vroeg jij aan haar om een burka te dragen?
Of wat anders?

En zou jij hetzelfde dragen voor haar... zodat jij net zoveel 'bloot' richting de buitenwereld laat zien als zij?

Ik als westerse vrouw kan namelijk ook behoorlijk gretig reageren op bloot hoor
Een ontblood mannenlichaam op het strand, lekker gespierde benen onder een korte broek uit..

Denk dat zoiets richting vrouwen vrijwel hetzelfde is als een vrouw in bikini op het strand voor een man, of een mooi kort rokje met mooie vrouwen benen eronder uit.

Ik ga hier niet volledig op in. Wel wil ik reageren op een aantal punten

Een westerse vrouw?
Zal heus niet aan "westen" liggen hoor. alle vrouwen zullen wel zulke gedachten hebben..

Ik zou niet precies hetzelfde voor haar doen, als ik voor haar vraag. Wel zou ik alles voor haar doen wanneer ze echt kan aantonen dat ze er moeite mee heeft en het liever anders ziet.

Bad muslim mode:

Elke moslim man/vrouw heeft wel fantasieën, maar God vraagt dus om er mee te strijden niet je te laten verleiden etc, You know the story
pi_27804530
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:51 schreef so_hugable het volgende:
... ik probeer wel wat te begrijpen.
Wij allemaal hier, welkom
Mijn fotoboek
pi_27804569
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:51 schreef so_hugable het volgende:

[..]

Vergeef mij, ik ben geen moslim maar ik probeer wel wat te begrijpen.

Staat de burqa dan los van de islam? Ik dacht van niet. Misschien is de koran dan niet de juiste benaming.

Het is niet mijn ding om te vergeven.

De Burqa is politiek. de Islam leert vrouwen om te bedekken.. niet om je te verstoppen..
pi_27804660
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

En wat zijn precies de kledingeisen binnen de Islam? Bijvoorbeeld een 3/4 jurk met blote armen, is zoiets toegestaan, of is dat ook al over de grenzen heen?

Ik heb geen kledingsvoorschriften voor haar, nee wat zij lekker vindt om te dragen.. Rok/broek/jurk enzo allemaal prima.. Zolang het maar niet te is...

Wat TE is?" Look at me" kleding met enorme inkijk etc.

Met frequentie die ze wel verstaat?

Kan verschillen toch? Als ze het doet om mij een hak te zetten, genoeg manieren om haar terug aan te pakken. Als ze het doet om aandacht van andere jongens te krijgen. hoeft ze niet meer bij mij terug te komen. Actie zorgt voor reactie.. Maar geheel geweldloos, heeft de profeet ook nooit gedaan
pi_27804674
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:53 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou niet precies hetzelfde voor haar doen, als ik voor haar vraag. Wel zou ik alles voor haar doen wanneer ze echt kan aantonen dat ze er moeite mee heeft en het liever anders ziet.
Als ze het zou vragen vanuit het perspectief dat ze gelijke rechten eerlijk zou vinden, dan zou het in mijn mening heel rechtvaardig zijn.

Uiteraard snap ik dat je niet dezelde kleding kan dragen, sommige dingen zijn mannelijk of vrouwelijk. Maar het zou wel kunnen resulteren in een:

*we spreken af dat we beide dezelfde 'hoeveelheid' bloot willen laten zien richting de buitenwereld omdat we respect hebben voor het intieme binnen onze relatie.... en dat niet willen 'bloot'-stellen aan gevaar.

Een ongelijke verdeling zou imho neerkomen op een oneerlijk verzoek richting 1 van beide. Hoe kan je immers iets vragen van iemand wat jezelf niet wil doen? Daar zal je zeker geen respect voor krijgen.
Mijn fotoboek
pi_27804712
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:58 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Als ze het zou vragen vanuit het perspectief dat ze gelijke rechten eerlijk zou vinden, dan zou het in mijn mening heel rechtvaardig zijn.

Uiteraard snap ik dat je niet dezelde kleding kan dragen, sommige dingen zijn mannelijk of vrouwelijk. Maar het zou wel kunnen resulteren in een:

*we spreken af dat we beide dezelfde 'hoeveelheid' bloot willen laten zien richting de buitenwereld omdat we respect hebben voor het intieme binnen onze relatie.... en dat niet willen 'bloot'-stellen aan gevaar.

Een ongelijke verdeling zou imho neerkomen op een oneerlijk verzoek richting 1 van beide. Hoe kan je immers iets vragen van iemand wat jezelf niet wil doen? Daar zal je zeker geen respect voor krijgen.

Zoals ik hier boven ook beschreef, haar intentie is voor mij belangrijker dan haar daden.

Bedoel onze afspraken zullen gebasseerd zijn op intenties, en niet op (voormalige) daden. Kom je imo niet ver mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 14:01:14 ]
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:00:24 #144
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804737
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen kledingsvoorschriften voor haar, nee wat zij lekker vindt om te dragen.. Rok/broek/jurk enzo allemaal prima.. Zolang het maar niet te is...

Wat TE is?" Look at me" kleding met enorme inkijk etc.
Ok. Ik denk dat ik ongeveer een idee heb..
quote:
Met frequentie die ze wel verstaat?

Kan verschillen toch? Als ze het doet om mij een hak te zetten, genoeg manieren om haar terug aan te pakken. Als ze het doet om aandacht van andere jongens te krijgen. hoeft ze niet meer bij mij terug te komen. Actie zorgt voor reactie.. Maar geheel geweldloos, heeft de profeet ook nooit gedaan
Ah, ok. Frequentie is dan denk ik nie thelemaal het juiste woord.
pi_27804742
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is niet mijn ding om te vergeven.
Snap ik, dit is alleen aan de alerhoogste om te doen.
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]
De Burqa is politiek. de Islam leert vrouwen om te bedekken.. niet om je te verstoppen..
Maar als het dan om politiek draait, waarom wordt dan de islam er steeds bij gehaald? Wat ik hoor is dat het moet. Kijk naar de rellen die op sommige scholen zijn geweest

In belgië wordt er geoppert om de burqa af te verbieden. De reden is dat je anoniem dingen kan gaan doen. Extreem gezegd, een overval plegen als man met burqa, zodat je niet herkend wordt. De islam zal hier dan de schuld van krijgen. Ook al hebben ze er niks mee te maken.
anybody would read
pi_27804829
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ok. Ik denk dat ik ongeveer een idee heb..
[..]

Ah, ok. Frequentie is dan denk ik nie thelemaal het juiste woord.

Ja, kleding kan zonder teveel bloot ook mooi en stijlvol zijn,

Was toen enige woord in me woordenschat dat me te boven schoot
pi_27804888
ff tussendoor... Triggershot, ik heb respect voor de manier hoe jij hiermee omgaat.
Mijn fotoboek
pi_27804896
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:00 schreef so_hugable het volgende:

[..]

Snap ik, dit is alleen aan de alerhoogste om te doen.
[..]

Maar als het dan om politiek draait, waarom wordt dan de islam er steeds bij gehaald? Wat ik hoor is dat het moet. Kijk naar de rellen die op sommige scholen zijn geweest

In belgië wordt er geoppert om de burqa af te verbieden. De reden is dat je anoniem dingen kan gaan doen. Extreem gezegd, een overval plegen als man met burqa, zodat je niet herkend wordt. De islam zal hier dan de schuld van krijgen. Ook al hebben ze er niks mee te maken.

Met religie kan je mensen onderdrukken, fout interpreteren enzo mensen wijs maken dat ze uit geloof stappen. Ik snap waarom ze eventueel de burqa zouden willen verbieden. Ook in voordeel van de Islam,
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:05:33 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27804898
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, kleding kan zonder teveel bloot ook mooi en stijlvol zijn,

Was toen enige woord in me woordenschat dat me te boven schoot
Oh, zeker wel. Teveel bloot vind ik zelf trouwens ook niet echt getuigen van stijl of smaak. Een beetje bloot kan echter wel mooie accenten leggen.
pi_27804934
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef -Lotte- het volgende:
ff tussendoor... Triggershot, ik heb respect voor de manier hoe jij hiermee omgaat.

*Je comment wordt op prijs gesteld
pi_27804999
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oh, zeker wel. Teveel bloot vind ik zelf trouwens ook niet echt getuigen van stijl of smaak. Een beetje bloot kan echter wel mooie accenten leggen.

Mee eens, maar als je tijdens fitness kennis maakt.. Of zo gewoon gaat fitnissen/tennissen met een korte rokje of open navel ofzo heb ik daar geen moeite. Aangezien ik zo kennis met der heb gemaakt.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:09:58 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805029
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mee eens, maar als je tijdens fitness kennis maakt.. Of zo gewoon gaat fitnissen/tennissen met een korte rokje of open navel ofzo heb ik daar geen moeite. Aangezien ik zo kennis met der heb gemaakt.
Stelt ze eigenlijk ook bepaalde eisen of wensen aan jouw kleding naar je weet?
pi_27805049
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Stelt ze eigenlijk ook bepaalde eisen of wensen aan jouw kleding naar je weet?

Ja, en ze onderbouwt haar zelf met de Islam..
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:11:30 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805075
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, en ze onderbouwt haar zelf met de Islam..
Je hebt dus met een moslima
pi_27805125
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt dus met een moslima

Nopezz zou ik ook niet willen.. (nog niet)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:13:42 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805160
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nopezz zou ik ook niet willen.. (nog niet)
Dit vind ik wel interessant.. Waarom zou je dat niet willen?

Het wordt volgens mij min of meer gepromote om met iemand van je eigen geloof te trouwen, waarom gaat dat voor jou niet op?
pi_27805237
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit vind ik wel interessant.. Waarom zou je dat niet willen?

Het wordt volgens mij min of meer gepromote om met iemand van je eigen geloof te trouwen, waarom gaat dat voor jou niet op?

Omdat mijn huwelijk mijn toekomst is. en niemand die het promoot in mijn omgeving durft verantwoordelijkheid op te nemen wanneer mijn huwelijk stuk loopt, right?

Reden waarom ik haar niet zou toestaan om moslima te worden, is omdat ze het nu hoogstwaarschijnlijk omwille van mij zou doen. Pas wanneer ze Allah (god) in haar hart heeft gevonden. Heb ik er vrede mee
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:21:01 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805400
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat mijn huwelijk mijn toekomst is. en niemand die het promoot in mijn omgeving durft verantwoordelijkheid op te nemen wanneer mijn huwelijk stuk loopt, right?
Ik bedoel meer dat het vanuit islamitisch oogpunt wordt gewaardeerd.
quote:
Reden waarom ik haar niet zou toestaan om moslima te worden, is omdat ze het nu hoogstwaarschijnlijk omwille van mij zou doen. Pas wanneer ze Allah (god) in haar hart heeft gevonden. Heb ik er vrede mee
Ah, je bedoelt het op die manier. Ik dacht vooral op de manier dat je in het geheel geen moslima als vriendin zou willen. In dat geval lijkt het mij inderdaad beter om het "eerlijk" te doen, in plaats van schijnheiligheid uit te lokken.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:23:03 #159
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27805464
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:42 schreef Youssef het volgende:
.
Triggershot zegt wel veel correcte dingen. Maar hij gooit toch te veel zijn eigen visie/mening er door heen. En de Islam werkt met feiten (overleveringen, Koran aya's etc.)

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:24:38 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805527
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Triggershot zegt wel veel correcte dingen. Maar hij gooit toch te veel zijn eigen visie/mening er door heen. En de Islam werkt met feiten (overleveringen, Koran aya's etc.)

²
In welke gevallen gooit TriggerShot naar jouw mening teveel zijn eigen visie/mening er door heen. En hoe moet dit dan volgens jou zijn? (Waarbij ik even buiten beschouwing laat dat dan weer doorspekt is van jouw visie).
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:26:12 #161
13462 BansheeBoy
pi_27805570
quote:

Huh ? je weet toch dat helemaal uit den boze is in de Islam ? Zie onderstaande link:

Hier!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:28:29 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805637
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Huh ? je weet toch dat helemaal uit den boze is in de Islam ? Zie onderstaande link:

Hier!

²
Het gaat hier om de vriendin van TriggerShot zelf, en niet die van een ander.
pi_27805714
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het vanuit islamitisch oogpunt wordt gewaardeerd.
[..]

Ah, je bedoelt het op die manier. Ik dacht vooral op de manier dat je in het geheel geen moslima als vriendin zou willen. In dat geval lijkt het mij inderdaad beter om het "eerlijk" te doen, in plaats van schijnheiligheid uit te lokken.

Juist. Zeker zijn van je zaak!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:31:19 #164
13462 BansheeBoy
pi_27805722
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

In welke gevallen gooit TriggerShot naar jouw mening teveel zijn eigen visie/mening er door heen. En hoe moet dit dan volgens jou zijn? (Waarbij ik even buiten beschouwing laat dat dan weer doorspekt is van jouw visie).
Hij, met alle respect, doet te veel dingen af als "politiek" of "cultuur" etc. De Burqa bv. heeft absoluut niets met politiek te maken. Hier zijn de Islamitische gleerden het niet helemaal over eens, ze hebben een verschil in hun visie. Sommige Islamitische geleerden zeggen dat het volstaat voor de vrouw om enkel het gezicht en de handen zichtbaar te maken, daar waar andere geleerden zeggen dat het voor de vrouw verplicht is alles te bedekken (en zelfs de stem niet te laten horen aan andere mannen). Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen

²
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:32:22 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805759
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:

Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen

²
Is het niet eerder aan de mannen om er mee te leren omgaan dan?
pi_27805768
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Triggershot zegt wel veel correcte dingen. Maar hij gooit toch te veel zijn eigen visie/mening er door heen.

Bijvoorbeeld?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:33:01 #167
13462 BansheeBoy
pi_27805780
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

LOL Sex buiten het huwelijk is verboden, of het nou je eigen vriend/vriendin is of niet. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het volgens Nederlandse begrippen niet onder de noemer "overspel" valt, in de Islam is dit echter wel zo

²
pi_27805795
quote:
Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen
En mooie mannen? Je moet is weten wat het met je doet :p
Mijn fotoboek
pi_27805819
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hier!

²

Met aangegeven link wil je aantonen dat?
pi_27805834
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

LOL Sex buiten het huwelijk is verboden, of het nou je eigen vriend/vriendin is of niet. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het volgens Nederlandse begrippen niet onder de noemer "overspel" valt, in de Islam is dit echter wel zo

²

Wie had het hier over sex?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:35:53 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27805887
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:33 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

En mooie mannen? Je moet is weten wat het met je doet :p
En wat denk je van mooie mannen die ook nog eens erg sterk en intelligent zijn? Die zijn pas gevaarlijk.
pi_27805957
quote:

[..]

Hij, met alle respect, doet te veel dingen af als "politiek" of "cultuur" etc. De Burqa bv. heeft absoluut niets met politiek te maken. Hier zijn de Islamitische gleerden het niet helemaal over eens, ze hebben een verschil in hun visie. Sommige Islamitische geleerden zeggen dat het volstaat voor de vrouw om enkel het gezicht en de handen zichtbaar te maken, daar waar andere geleerden zeggen dat het voor de vrouw verplicht is alles te bedekken (en zelfs de stem niet te laten horen aan andere mannen). Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen

²

De Islamitische geleerden? Interessant dat je zo een term gebruikt. Weleens gehoord van Mazhab? In landen als Afghanistan was het verplicht voor vrouwen om een Burqa te dragen. Ik herinner me dat er in de koran staat dat er in religie geen dwang is. Een burqa bedekt zelfs het gezicht.

Jij geeft nou Islamitische fiqh? Met welke autorisatie als ik vragen mag. Uiteraard met respect

Vergeet niet waneeer je hart puur met Allah is geen enkel wezen macht over je heeft.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:43:07 #173
13462 BansheeBoy
pi_27806131
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie had het hier over sex?
quote:

[..]

Nooit zal de zondige zoon van Adam de Islam vertegenwoordigen, hij die zich vasthoudt aan de Koran en Soennah hij en alleen hij vertegenwoordigt de Islam.

Ik interpreteerde dit als SEX. Maar de wens is de vader van de gedachte die een kuil heeft gegraven voor een zojuist gedempte put

pi_27806240
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Ik interpreteerde dit als SEX. Maar de wens is de vader van de gedachte die een kuil heeft gegraven voor een zojuist gedempte put

Door te zeggen dat ik een vriendin heb, en ik bemoei me over haar kleding/schoonheid interpreteer jij als sex? Vaag!

Het gaat niet om de wens, beste broeder. Het gaat om de intentie/doel en dat is wanneer ik al voor haar opkom als mensen haar met een verkeerde oog bekijken dat mijn plannen serieus zijn met haar.
Niet dat ik je dit hoef te verklaren maar om het ff duidelijk te maken.
pi_27806337
ff offtopic

Het onderschrift van buncheeboy:
Het bewijs van de oorlog tegen de Islam is elke dag te lezen op Fok (o.a. NWS en POL), getuige de vele Rechts-Extremistische (rel)kloontjes die worden aangemaakt. ***Stop fascism, boycot Israel***

Waarom boycot Israel?
Heeft dit met de godsdienst te maken?

Wat heeft de Islam tegen andere geloven? We aanbidden toch allemaal dezelfde GOD. Alleen noemen we hem anders oa: God, Allaha, Bhuda, Jhawe, Mohamed en nog wel anders. (Sory als ik de namen verkeerd genoteerd heb)
anybody would read
pi_27806395
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:48 schreef so_hugable het volgende:
ff offtopic

Het onderschrift van buncheeboy:
Het bewijs van de oorlog tegen de Islam is elke dag te lezen op Fok (o.a. NWS en POL), getuige de vele Rechts-Extremistische (rel)kloontjes die worden aangemaakt. ***Stop fascism, boycot Israel***

Waarom boycot Israel?
Heeft dit met de godsdienst te maken?

Wat heeft de Islam tegen andere geloven? We aanbidden toch allemaal dezelfde GOD. Alleen noemen we hem anders oa: God, Allaha, Bhuda, Jhawe, Mohamed en nog wel anders. (Sory als ik de namen verkeerd genoteerd heb)

Volgens mij ben je in een verkeerde topic hiervoor.. Waarom maak je niet zelf een topic aan, en stel je je vragen ?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:51:28 #177
13462 BansheeBoy
pi_27806442
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islamitische geleerden? Interessant dat je zo een term gebruikt. Weleens gehoord van Mazhab?
Nu weet ik bijna 261% zeker dat je een Turk bent, die komen daar vaak mee op de proppen, maar geeft niet De Madhabs zijn de 4 Islamitische wetscholen van:

• Imam Malik
  • Imam Hanbali
  • Imam Shafi3i
  • Imam Hanifi

Deze wetscholen hebben maar kleine verschillen onderling....
    quote:
    In landen als Afghanistan was het verplicht voor vrouwen om een Burqa te dragen. Ik herinner me dat er in de koran staat dat er in religie geen dwang is. Een burqa bedekt zelfs het gezicht.
    In Surat de Koe in de Koran staat er inderdaad dat "er geen dwang in Godsdienst is." Maar je moet de reden begrijpen van de overlevering van dit vers. Ik meen te herinneren dat het hier ging om het niet verplichten van Christenen/Joden om tot de Islam te treden Zie ook sura Al-Kafiroun:"Jullie hebben jullie Godsdienst en wij hebben onze Godsdienst."
    quote:
    Jij geeft nou Islamitische fiqh? Met welke autorisatie als ik vragen mag. Uiteraard met respect
    Je moet het natuurlijk niet overdrijven. Ik geef absoluut geen fiqh (jurisprudentie). Ik geef alleen antwoorden op de vragen, waarbij het niet eens mijn eigen antwoorden zijn maar bijna 100% afkomstig (geinspireerd door)zijn uit de Koran/Hadith/Sounna/Selef/Geleerden
    quote:
    Vergeet niet waneeer je hart puur met Allah is geen enkel wezen macht over je heeft.
    Dit klinkt als een Soefi opmerking

²

[ Bericht 1% gewijzigd door BansheeBoy op 10-06-2005 14:58:36 ]
  • Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_27806446
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in een verkeerde topic hiervoor.. Waarom maak je niet zelf een topic aan, en stel je je vragen ?
    Doe ik maar
    anybody would read
    pi_27806458
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was een verkeerde interpretatie volgens BSB
    pi_27806474
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:51 schreef so_hugable het volgende:

[..]

Doe ik maar

succes
    pi_27806897
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nu weet ik bijna 261% zeker dat je een Turk bent, die komen daar vaak mee op de proppen, maar geeft niet De Madhabs zijn de 4 Islamitische wetscholen van:

• Imam Malik
  • Imam Hanbali
  • Imam Shafi3i
  • Imam Hanifi

Deze wetscholen hebben maar kleine verschillen onderling....
    [..]

In Surat de Koe in de Koran staat er inderdaad dat "er geen dwang in Godsdienst is." Maar je moet de reden begrijpen van de overlevering van dit vers. Ik meen te herinneren dat het hier ging om het niet verplichten van Christenen/Joden om tot de Islam te treden Zie ook sura Al-Kafiroun:"Jullie hebben jullie Godsdienst en wij hebben onze Godsdienst."
    [..]

Je moet het natuurlijk niet overdrijven. Ik geef absoluut geen fiqh (jurisprudentie). Ik geef alleen antwoorden op de vragen, waarbij het niet eens mijn eigen antwoorden zijn maar bijna 100% afkomstig (geinspireerd door)zijn uit de Koran/Hadith/Sounna/Selef/Geleerden
    [..]

Dit klinkt als een Soefi opmerking

• Wat wordt dit interessant

Niet dat het enigzins relevant is, maar ik een Turk? Hell no! Kennis van Turks gemeenschap, dat wel.

Ik vroeg niet of je de Madhabz wou opsommen, maar zoals jij eerder ook benoemde namens een paar geleerden hoeft een vrouw haar gezicht niet te bedekken. en raad eens wat een Burqa doet?

Aangezien het door sommige geleerden niet hoeft en Allah zegt letterlijk :
    Er is geen dwang in de godsdienst (2:256). (IN de Godsdienst). Dus ook zaken in de Islam dat je mensen niet kunt dwingen. Of beweer jij dat je niet mensen mag dwingen om in de Islam te treden, maar wel moslims kunt dwingen over andere religieuze zaken?

Ik vraag juist uit welke verzen/geleerden jou inspiratie komt, aangezien jij zelf geen figh geeft.

" Dit klinkt als een Soefi opmerking "

Al was het een Joods opmerking. Heb je moeite met betreffende argument?
    pi_27807114
    Mischien is in dit verband deze aflevering van ''God Bestaat Niet'' interessant
    pi_27807295
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:04 schreef Triggershot het volgende:
    ...... maar ik een Turk? Hell no! .......
    Vertel!
    quote:
    Al was het een Joods opmerking. Heb je moeite met betreffende argument?
    Wat is een Joodse opmerking
    pi_27807318
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Vertel!
    [..]

Wat is een Joodse opmerking

Je volgt het niet helemaal he?
    pi_27807535
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:04 schreef Triggershot het volgende:
    ......
    .........Joods opmerking...........
    quote:
    ....Race and religion are different.......
    ................ Race is something people cannot choose and it defines nothing about them as people. But beliefs are what people choose to identify with: in the rough and tumble of argument to call people stupid for their beliefs is legitimate (if perhaps unwise), but to brand them stupid on account of their race is a mortal insult. The two cannot be blurred into one - which is why the word Islamophobia is a nonsense. And now the Vatican wants the UN to include Christianophobia in its monitoring of discriminations............
    En verder ben ik natuurlijk gewoon nieuwsgierig
    pi_27807594
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[..]

En verder ben ik natuurlijk gewoon nieuwsgierig

Ik volg jou niet helemaal..
    pi_27807790
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik volg jou niet helemaal..
    Wel blijven lachen hé en ik ben inderdaad onnavolgbaar
    pi_27807860
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je volgt het niet helemaal he?
    Maar vertel, je bent niet Turks, wat dan wel? Wat is jou identiteit, waar identificeer ji je mee, hoe zie je jezelf?
    pi_27808133
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Maar vertel, je bent niet Turks, wat dan wel? Wat is jou identiteit, waar identificeer ji je mee, hoe zie je jezelf?

Ik ben een mens, ik ben een moslim, een schepping van God. Zie mezelf door de spiegel.

Hoezo? relevant?
    pi_27808288
    Godslasteraar wil Triggershot in een hokje stoppen. Triggershot wil niet in een hokje.
    Volgend onderwerp.
    Mijn fotoboek
    pi_27808503
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben een mens, ik ben een moslim, een schepping van God. Zie mezelf door de spiegel.

Hoezo? relevant?
    quote:
    Triggershot: ''..... maar ik een Turk? Hell no! ..... ''
    Daar werd anders wel een gevoelige snaar geraakt.

En moslim, welk type, shietisch of een aleviet of ...
    pi_27808563
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is het niet eerder aan de mannen om er mee te leren omgaan dan?
    Zo mee eens
    pi_27808571
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:55 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[..]

Daar werd anders wel een gevoelige snaar geraakt.

En moslim, welk type, shietisch of een aleviet of ...

Ik ben een volgeling van de Sahaba en selef Salih voldoende voor je? Het is geen gevoelige snaar hij meende mijn ras te weten door een argument van mij, daarom "hell no"

En anders open je toch een topic: "Wie is Triggershot" ofzo?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 15:59:52 ]
    pi_27808609
    dubbel post

@ Alicey/Haushofer.

dees kan verwijderd worden

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 16:00:30 ]
    pi_27808702
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:47 schreef -Lotte- het volgende:
    Godslasteraar wil Triggershot in een hokje stoppen. Triggershot wil niet in een hokje.
    Volgend onderwerp.

Youre sweet
    pi_27809487
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 15:47 schreef -Lotte- het volgende:
    Volgend onderwerp.
    Nee hoor, ik heb het niet zo op de discontinuous mind

Triggershot zet zichzelf al in een hokje door zich moslim te noemen, daarmee zondert hij zich af van 80% van de wereldbevolking. (die zich natuurlijk op hun beurt ook weer afzonderen van Triggershot)
    Religie = hokjesdenken, om vervolgens krampachtig die zelf opgerichte en verzonnen grenzen proberen te overbruggen door te poneren dat er maar één God is.
    En vervolgens volgen er in religies weer sub-hokjes van stromingen die elkaar dan onderling weer niet verdragen enz. enz.

Ik was gewoon nieuwsgierig, maar het wordt zo te persoonlijk, dus vergeet het maar.

On Topic: De één nog beroerder dan de ander.
    pi_27812825
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 16:26 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het niet zo op de discontinuous mind

Triggershot zet zichzelf al in een hokje door zich moslim te noemen, daarmee zondert hij zich af van 80% van de wereldbevolking. (die zich natuurlijk op hun beurt ook weer afzonderen van Triggershot)
    Religie = hokjesdenken, om vervolgens krampachtig die zelf opgerichte en verzonnen grenzen proberen te overbruggen door te poneren dat er maar één God is.
    En vervolgens volgen er in religies weer sub-hokjes van stromingen die elkaar dan onderling weer niet verdragen enz. enz.

Ik was gewoon nieuwsgierig, maar het wordt zo te persoonlijk, dus vergeet het maar.

On Topic: De één nog beroerder dan de ander.

Niemand verzoekt noch vraagt jou mijn situatie te beschrijven. En is geheel offtopic! Meerderheid van de wereld is nog steeds meer gelovig dan ongelovig. Dus ik weet niet wat jou bezielt om zelfs maar ook te bedenken dat ik "mezelf in een hokje" zou stoppen.

Het enige wat ik niet kan verdragen is oordelen over mensen die je niet kent.. Of een bepaalde beschrijving schetsen. Als je over religie wilt discussieren prima, over God prima, maar wat heeft het met mij te maken dat jij religies als "sub-hokjes" ziet.[
      vrijdag 10 juni 2005 @ 21:32:20 #198
    111206 achtbaan
    There ain't no mountain h
    pi_27818587
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 13:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

vrouwen horen bij aanwezigheid van vreemde mannen (iederen behalve vader/schoonvader/man/broertje ect..) alleen hun gezicht en handen te tonen, de rest moet netjes bedekt worden...geen transparente dingen..
    bij vrouwen onderling, gelden ook regels..als k me niet hd vergist...moeten DIE plekjes in het midden bedekt worden..maar ik spreek uit onzekerheid..
    There ain't no mountain high enough
    Ain't no valley low enough
    Ain't no river wide enough
    To keep me from getting to you
      vrijdag 10 juni 2005 @ 21:35:50 #199
    111206 achtbaan
    pi_27818653
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

als alle vrouwen bedekt zijn en er is éen vrouw die bloot is, dan krijgt die vrouw meer aandacht..
    en andersom..
    het is hoe je het bekijkt, er zijn hier genoeg verschillende meningen over...:)
      vrijdag 10 juni 2005 @ 21:37:00 #200
    111206 achtbaan
    pi_27818687
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een strakke jeans kan al voor vurige jaloezie zorgen.. bij mij tenminste..:(
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')