quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, zeker wel.Teveel bloot vind ik zelf trouwens ook niet echt getuigen van stijl of smaak. Een beetje bloot kan echter wel mooie accenten leggen.
Stelt ze eigenlijk ook bepaalde eisen of wensen aan jouw kleding naar je weet?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mee eens, maar als je tijdens fitness kennis maakt.. Of zo gewoon gaat fitnissen/tennissen met een korte rokje of open navel ofzo heb ik daar geen moeite. Aangezien ik zo kennis met der heb gemaakt.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Stelt ze eigenlijk ook bepaalde eisen of wensen aan jouw kleding naar je weet?
Je hebt dus met een moslimaquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, en ze onderbouwt haar zelf met de Islam..![]()
Dit vind ik wel interessant.. Waarom zou je dat niet willen?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nopezz zou ik ook niet willen.. (nog niet)
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit vind ik wel interessant.. Waarom zou je dat niet willen?
Het wordt volgens mij min of meer gepromote om met iemand van je eigen geloof te trouwen, waarom gaat dat voor jou niet op?
Ik bedoel meer dat het vanuit islamitisch oogpunt wordt gewaardeerd.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat mijn huwelijk mijn toekomst is. en niemand die het promoot in mijn omgeving durft verantwoordelijkheid op te nemen wanneer mijn huwelijk stuk loopt, right?
Ah, je bedoelt het op die manier.quote:Reden waarom ik haar niet zou toestaan om moslima te worden, is omdat ze het nu hoogstwaarschijnlijk omwille van mij zou doen. Pas wanneer ze Allah (god) in haar hart heeft gevonden. Heb ik er vrede mee
Triggershot zegt wel veel correcte dingen. Maar hij gooit toch te veel zijn eigen visie/mening er door heen. En de Islam werkt met feiten (overleveringen, Koran aya's etc.)quote:
In welke gevallen gooit TriggerShot naar jouw mening teveel zijn eigen visie/mening er door heen. En hoe moet dit dan volgens jou zijn? (Waarbij ik even buiten beschouwing laat dat dan weer doorspekt is van jouw visie).quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Triggershot zegt wel veel correcte dingen. Maar hij gooit toch te veel zijn eigen visie/mening er door heen. En de Islam werkt met feiten (overleveringen, Koran aya's etc.)²
Huh ? je weet toch dat helemaal uit den boze is in de Islam ? Zie onderstaande link:quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb liever dat ik en alleen ik kan genieten van mijn vriendins schoonheid, en dat respecteert ze.
Lieve, leuke en eerlijke deal toch
Het gaat hier om de vriendin van TriggerShot zelf, en niet die van een ander.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Huh ? je weet toch dat helemaal uit den boze is in de Islam ? Zie onderstaande link:
Hier!²
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het vanuit islamitisch oogpunt wordt gewaardeerd.
[..]
Ah, je bedoelt het op die manier.Ik dacht vooral op de manier dat je in het geheel geen moslima als vriendin zou willen. In dat geval lijkt het mij inderdaad beter om het "eerlijk" te doen, in plaats van schijnheiligheid uit te lokken.
Hij, met alle respect, doet te veel dingen af als "politiek" of "cultuur" etc. De Burqa bv. heeft absoluut niets met politiek te maken. Hier zijn de Islamitische gleerden het niet helemaal over eens, ze hebben een verschil in hun visie. Sommige Islamitische geleerden zeggen dat het volstaat voor de vrouw om enkel het gezicht en de handen zichtbaar te maken, daar waar andere geleerden zeggen dat het voor de vrouw verplicht is alles te bedekken (en zelfs de stem niet te laten horen aan andere mannen). Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
In welke gevallen gooit TriggerShot naar jouw mening teveel zijn eigen visie/mening er door heen. En hoe moet dit dan volgens jou zijn? (Waarbij ik even buiten beschouwing laat dat dan weer doorspekt is van jouw visie).
Is het niet eerder aan de mannen om er mee te leren omgaan dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen²
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Triggershot zegt wel veel correcte dingen. Maar hij gooit toch te veel zijn eigen visie/mening er door heen.
LOLquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat hier om de vriendin van TriggerShot zelf, en niet die van een ander.
En mooie mannen? Je moet is weten wat het met je doet :pquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Huh ? je weet toch dat helemaal uit den boze is in de Islam ? Zie onderstaande link:
Hier!²
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
LOLSex buiten het huwelijk is verboden, of het nou je eigen vriend/vriendin is of niet. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het volgens Nederlandse begrippen niet onder de noemer "overspel" valt, in de Islam is dit echter wel zo
²
En wat denk je van mooie mannen die ook nog eens erg sterk en intelligent zijn? Die zijn pas gevaarlijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:33 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
En mooie mannen? Je moet is weten wat het met je doet :p
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij, met alle respect, doet te veel dingen af als "politiek" of "cultuur" etc. De Burqa bv. heeft absoluut niets met politiek te maken. Hier zijn de Islamitische gleerden het niet helemaal over eens, ze hebben een verschil in hun visie. Sommige Islamitische geleerden zeggen dat het volstaat voor de vrouw om enkel het gezicht en de handen zichtbaar te maken, daar waar andere geleerden zeggen dat het voor de vrouw verplicht is alles te bedekken (en zelfs de stem niet te laten horen aan andere mannen). Vergeet niet dat (mooie) vrouwen veel gevaarlijke krachten bezitten, hiervoor moeten ze zichzelf en anderen tegen beschermen²
quote:
Ik interpreteerde dit als SEX. Maar de wens is de vader van de gedachte die een kuil heeft gegraven voor een zojuist gedempte putquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nooit zal de zondige zoon van Adam de Islam vertegenwoordigen, hij die zich vasthoudt aan de Koran en Soennah hij en alleen hij vertegenwoordigt de Islam.
Over schoonheid bedekken?
Ik heb liever dat ik en alleen ik kan genieten van mijn vriendins schoonheid, en dat respecteert ze.
Lieve, leuke en eerlijke deal toch
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Ik interpreteerde dit als SEX. Maar de wens is de vader van de gedachte die een kuil heeft gegraven voor een zojuist gedempte put
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:48 schreef so_hugable het volgende:
ff offtopic
Het onderschrift van buncheeboy:
Het bewijs van de oorlog tegen de Islam is elke dag te lezen op Fok (o.a. NWS en POL), getuige de vele Rechts-Extremistische (rel)kloontjes die worden aangemaakt. ***Stop fascism, boycot Israel***
Waarom boycot Israel?
Heeft dit met de godsdienst te maken?
Wat heeft de Islam tegen andere geloven? We aanbidden toch allemaal dezelfde GOD. Alleen noemen we hem anders oa: God, Allaha, Bhuda, Jhawe, Mohamed en nog wel anders. (Sory als ik de namen verkeerd genoteerd heb)
Nu weet ik bijna 261% zeker dat je een Turk bent, die komen daar vaak mee op de proppen, maar geeft nietquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islamitische geleerden? Interessant dat je zo een term gebruikt. Weleens gehoord van Mazhab?
In Surat de Koe in de Koran staat er inderdaad dat "er geen dwang in Godsdienst is." Maar je moet de reden begrijpen van de overlevering van dit vers. Ik meen te herinneren dat het hier ging om het niet verplichten van Christenen/Joden om tot de Islam te tredenquote:In landen als Afghanistan was het verplicht voor vrouwen om een Burqa te dragen. Ik herinner me dat er in de koran staat dat er in religie geen dwang is. Een burqa bedekt zelfs het gezicht.
Je moet het natuurlijk niet overdrijven. Ik geef absoluut geen fiqh (jurisprudentie). Ik geef alleen antwoorden op de vragen, waarbij het niet eens mijn eigen antwoorden zijn maar bijna 100% afkomstig (geinspireerd door)zijn uit de Koran/Hadith/Sounna/Selef/Geleerdenquote:Jij geeft nou Islamitische fiqh? Met welke autorisatie als ik vragen mag. Uiteraard met respect![]()
Dit klinkt als een Soefi opmerkingquote:Vergeet niet waneeer je hart puur met Allah is geen enkel wezen macht over je heeft.
Doe ik maarquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in een verkeerde topic hiervoor.. Waarom maak je niet zelf een topic aan, en stel je je vragen ?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat hier om de vriendin van TriggerShot zelf, en niet die van een ander.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu weet ik bijna 261% zeker dat je een Turk bent, die komen daar vaak mee op de proppen, maar geeft nietDe Madhabs zijn de 4 Islamitische wetscholen van:
Imam Malik Imam Hanbali Imam Shafi3i Imam Hanifi
Deze wetscholen hebben maar kleine verschillen onderling....
[..]
In Surat de Koe in de Koran staat er inderdaad dat "er geen dwang in Godsdienst is." Maar je moet de reden begrijpen van de overlevering van dit vers. Ik meen te herinneren dat het hier ging om het niet verplichten van Christenen/Joden om tot de Islam te tredenZie ook sura Al-Kafiroun:"Jullie hebben jullie Godsdienst en wij hebben onze Godsdienst."
[..]
Je moet het natuurlijk niet overdrijven. Ik geef absoluut geen fiqh (jurisprudentie). Ik geef alleen antwoorden op de vragen, waarbij het niet eens mijn eigen antwoorden zijn maar bijna 100% afkomstig (geinspireerd door)zijn uit de Koran/Hadith/Sounna/Selef/Geleerden
[..]
Dit klinkt als een Soefi opmerking
Vertel!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:04 schreef Triggershot het volgende:
...... maar ik een Turk? Hell no! .......
Wat is een Joodse opmerkingquote:Al was het een Joods opmerking. Heb je moeite met betreffende argument?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Vertel!![]()
[..]
Wat is een Joodse opmerking![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:04 schreef Triggershot het volgende:
......
.........Joods opmerking...........
En verder ben ik natuurlijk gewoon nieuwsgierigquote:....Race and religion are different.......
................ Race is something people cannot choose and it defines nothing about them as people. But beliefs are what people choose to identify with: in the rough and tumble of argument to call people stupid for their beliefs is legitimate (if perhaps unwise), but to brand them stupid on account of their race is a mortal insult. The two cannot be blurred into one - which is why the word Islamophobia is a nonsense. And now the Vatican wants the UN to include Christianophobia in its monitoring of discriminations............
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
[..]
En verder ben ik natuurlijk gewoon nieuwsgierig![]()
Maar vertel, je bent niet Turks, wat dan wel? Wat is jou identiteit, waar identificeer ji je mee, hoe zie je jezelf?quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Maar vertel, je bent niet Turks, wat dan wel? Wat is jou identiteit, waar identificeer ji je mee, hoe zie je jezelf?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een mens, ik ben een moslim, een schepping van God. Zie mezelf door de spiegel.
Hoezo? relevant?
Daar werd anders wel een gevoelige snaar geraakt.quote:Triggershot: ''..... maar ik een Turk? Hell no! ..... ''
Zo mee eensquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het niet eerder aan de mannen om er mee te leren omgaan dan?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
[..]
Daar werd anders wel een gevoelige snaar geraakt.
En moslim, welk type, shietisch of een aleviet of ...
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:47 schreef -Lotte- het volgende:
Godslasteraar wil Triggershot in een hokje stoppen. Triggershot wil niet in een hokje.
Volgend onderwerp.
Nee hoor, ik heb het niet zo op de discontinuous mindquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:47 schreef -Lotte- het volgende:
Godslasteraar wil Triggershot in een hokje stoppen. Triggershot wil niet in een hokje.
Volgend onderwerp.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:26 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het niet zo op de discontinuous mind
Triggershot zet zichzelf al in een hokje door zich moslim te noemen, daarmee zondert hij zich af van 80% van de wereldbevolking. (die zich natuurlijk op hun beurt ook weer afzonderen van Triggershot)
Religie = hokjesdenken, om vervolgens krampachtig die zelf opgerichte en verzonnen grenzen proberen te overbruggen door te poneren dat er maar één God is.
En vervolgens volgen er in religies weer sub-hokjes van stromingen die elkaar dan onderling weer niet verdragen enz. enz.
Ik was gewoon nieuwsgierig, maar het wordt zo te persoonlijk, dus vergeet het maar.
On Topic: De één nog beroerder dan de ander.
vrouwen horen bij aanwezigheid van vreemde mannen (iederen behalve vader/schoonvader/man/broertje ect..) alleen hun gezicht en handen te tonen, de rest moet netjes bedekt worden...geen transparente dingen..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat laatste precies?
En wat zijn precies de kledingeisen binnen de Islam? Bijvoorbeeld een 3/4 jurk met blote armen, is zoiets toegestaan, of is dat ook al over de grenzen heen?
als alle vrouwen bedekt zijn en er is éen vrouw die bloot is, dan krijgt die vrouw meer aandacht..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, zeker wel.Teveel bloot vind ik zelf trouwens ook niet echt getuigen van stijl of smaak. Een beetje bloot kan echter wel mooie accenten leggen.
een strakke jeans kan al voor vurige jaloezie zorgen.. bij mij tenminste..:(quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mee eens, maar als je tijdens fitness kennis maakt.. Of zo gewoon gaat fitnissen/tennissen met een korte rokje of open navel ofzo heb ik daar geen moeite. Aangezien ik zo kennis met der heb gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |