abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27736510
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:48 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Niet , ik vond het wel een goed argument
Want studeren, Joey opent alleen maar topics, belandt in drama's waar the B&B niks bij is en maakt daarbij ook nog eens ex-vriendinnen zwanger die hij eerst wou bezetelen met roosjes en beertjes.
Ik was het wel met je eens, maar dat vind ik nogal eng
Het was je eerste steekhoudende post op FOK! die niet verzandde in overpeinzingen en rare zijsprongen. En wonderwel was ik het dus echt met je eens. Ik zou zeggen post vaker zo kort en bondig, daar hebben mensen meer aan.

Ach als vandaag de confrontatie is zit je ook nog heel erg met de toekomst. Voor zover ik JoeyT begreep was ie daar niet zo mee bezig voorlopig en zou hij het wel zien, zo'n zwangerschap drukt je meteen wel met je neus op alle mogelijke toekomstscenario's. Dan is het niet zo gek dat je je ook afvraagt of zo'n studie nog kan en alle dingen die je daarnaast doet.
pi_27736525
Maar gefeliciteerd Joey, je wordt pappie

Even serieus, stuur haar naar de dokter, en wacht tot de uitslag definitief is en dan mag JIJ je druk maken.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:53:40 #128
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_27736544
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En na het afdwingen van een DNA-test bij de rechter ook niet? Waaruit blijkt dat jij de pappie bent?
Nop ik erken de vrucht niet....
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_27736553
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:51 schreef miss_dynastie het volgende:

En na het afdwingen van een DNA-test bij de rechter ook niet? Waaruit blijkt dat jij de pappie bent?
een DNA-test mag nooit manu militari afgedwongen worden.

Bovendien is er in belgie dan een apart statuut. Je bent dan niet de wettelijk vader, maar de verwekker van het kind. De onderhoudslasten liggen lager.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_27736556
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:49 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Aan de andere kant: als zij loopt te klunzen met de pil, en jij gaat ervan uit dat je het veilig doet... dan wordt je dus eigenlijk gewoon een kind aangenaaid. Niks aan te doen pa, betalen.
Ik ken een vrouw die iemand zo een kind heeft aangenaaid, want hij moest inzien dat hij zoveel om haar gaf....
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 11:54:14 #131
43556 miss_dynastie
pi_27736560
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:53 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Nop ik erken de vrucht niet....
Ik had het stukje over 'kosten' bold gemaakt. Want daar draai je wel degelijk voor op.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:54:24 #132
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27736564
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:49 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ze zij gisteren dat het bij haar hoogstens 1 dag verschilt. Hoe bedoel je het loopt in de eerste weken mis... Ik vind t allemaal maar eng klinken...
Laat haar naar de huisarts gaan. Volgens mij kan er nu nog een soort morning after pil geslikt worden die een menstruatie op kan wekken. Maar dat weet ik niet zeker.
Ze moet sowieso naar de huisarts. Om het zeker te weten!!
pi_27736577
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:48 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ben het zo waar met je eens..
en voor de volle 100 %.
en mijn 100% erbij.
zo kan je dus letterlijk en figuurlijk genaaid worden door willekeurig welke griet, die je bezweert de pil te gebruiken.... en zegt een latex allergie te hebben

kom op zeg, een dame die willens en wetens onbeschermde sex heeft, neemt zelf het risico om zwanger te raken, en zelf het risico dat de andere partij daar dus geen zin an heeft en afhaakt.

ZIJ bezorgt haar kind dus een vaderloze jeugd , niet hij, hij wilde helemaal geen kind.

En ja er zijn dus dames die op de bijbel zweren anticonceptie te gebruiken, en dan achteraf komen met "ik snap er ook niets van, ik ben dan zeker die 0,01 % waarbij de pil niet werkt "

maar gelukkig is dit een lulverhaal, en zal ze (JoeyT dus eigenlijk) geheel volgens het scenario ofwel een miskraam krijgen, ofwel de test bleek achteraf toch niet betrouwbaar... welke van de 2 het wordt, ligt een beetje aan de reacties hier
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27736579
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:49 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Aan de andere kant: als zij loopt te klunzen met de pil, en jij gaat ervan uit dat je het veilig doet... dan wordt je dus eigenlijk gewoon een kind aangenaaid. Niks aan te doen pa, betalen.
Dat is inderdaad een risico... En ook één waar je wat aan kunt doen, door condooms te gebruiken. Dan heb je zélf in de hand of er anticonceptie wordt gebruikt (eigen condooms, ken ook verhalen over meisjes met spelden ) Of, als ze het niet met een vooropgezet plan heeft gedaan en er op tijd achter komt, een morning after pil fixen.

Ik ben het niet eens met vrouwen die de pil "vergeten" om een man voor het blok te zetten, hoor, vind dat echt het meest lage wat je kunt doen (naast wegrennen als je een vrouw zwanger maakt). Maar het is wel zo dat het mogelijk is dergelijke "geintjes" goeddeels te voorkomen...
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:55:01 #135
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_27736585
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:48 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Niet , ik vond het wel een goed argument
Want studeren, Joey opent alleen maar topics, belandt in drama's waar the B&B niks bij is en maakt daarbij ook nog eens ex-vriendinnen zwanger die hij eerst wou bezetelen met roosjes en beertjes.

En ik krijg het idee, zoals Milagro soortgelijk zegt, dat dit een nieuwe poging is om onder zijn daden (hehe) uit te komen. Leuk geprobeerd. Not. De arme man die nog studeert blabla en dat kan toch niet en zijn vriendinnetje heeft bl. Idd, * zakdoekje aanreikt. Take it or leave it. En zelf de consequenties aanvaarden, simpel.

Dus maw woorden, kom ik weer terug op topic 1 van de hele serie, eerst zelf in de spiegel kijken, verantwoording nemen voor jezelf en niet bij anderen je toevlucht zoeken. 'daar distancieer ik me van hoor, dit gaat tever nu, ik kan er niks aan doen'. Yeah right . Daar komen al die mooie soaps ook vandaan

Dus conclusie 2: volgens mij kijken mannen teveel soaps en/of leven ze nog in het ontlopen van hun verantwoording-tijdperk .
Ik snap je verhaal niet helemaal. Ik neem juist mn verantwoordelijkheid zeg ik toch... Ik ga haar nergens towe dwingen, maar probeer haar wel te overtuigen van het beste...
Als zij besluit om het te houden dan accepteer ik dat.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 11:55:22 #136
43556 miss_dynastie
pi_27736602
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef petitlapin het volgende:

[..]

een DNA-test mag nooit manu militari afgedwongen worden.
Nou ja, ik kan me bijv. een tijdje geleden de affaire Brandsteder herinneren, waarbij een vrouwke beweerde dat haar kind dus de zoon van Brandsteder was. Hij mocht mooi bewijzen dat hij het niet was (en hij had overigens gelijk, hoefde dus niet te dokken).
quote:
Bovendien is er in belgie dan een apart statuut. Je bent dan niet de wettelijk vader, maar de verwekker van het kind. De onderhoudslasten liggen lager.
Waardoor er wel degelijk kosten komen.
pi_27736615
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:52 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Er is zoiets als morning after, abortus etc.
Als je echt geen kind wil, dan hoeft het niet.

Ik vind dat je bewust een kind moet nemen. En je beide achter de beslissing moet staan. En dus niet je zin doordrammen als hij er niet in mee wil gaan.

In een relatie is het natuurlijk anders dan bij een one night stand.
True, maar zo gauw je zonder condoom gaat "arbeiten" dan zul je die moeglijkheden toch even afvragen, al is dat niet op het moment zelf, maar op zijn minst ervoor of de morning after
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_27736621
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:52 schreef Tranceptor het volgende:

Ik was het wel met je eens, maar dat vind ik nogal eng
Het was je eerste steekhoudende post op FOK! die niet verzandde in overpeinzingen en rare zijsprongen. En wonderwel was ik het dus echt met je eens. Ik zou zeggen post vaker zo kort en bondig, daar hebben mensen meer aan.

Ach als vandaag de confrontatie is zit je ook nog heel erg met de toekomst. Voor zover ik JoeyT begreep was ie daar niet zo mee bezig voorlopig en zou hij het wel zien, zo'n zwangerschap drukt je meteen wel met je neus op alle mogelijke toekomstscenario's. Dan is het niet zo gek dat je je ook afvraagt of zo'n studie nog kan en alle dingen die je daarnaast doet.
Zie boven , de rest van je post heb ik niet gelezen
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:56:27 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27736637
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:55 schreef Pheno het volgende:

True, maar zo gauw je zonder condoom gaat "arbeiten" dan zul je die moeglijkheden toch even afvragen, al is dat niet op het moment zelf, maar op zijn minst ervoor of de morning after
Lijkt mij ook, zeker nu de morning after pil gewoon vrij verkrijgbaar is...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27736640
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:45 schreef innovative het volgende:

[..]

Imo heb je als man al je rechten verspeeld op het moment dat je je lul in een vrouw hangt. Je wéét dat er iets fout kan gaan, dat risico neem je bewust als man en daar zul je dan maar mee moeten leven. Lekker makkelijk is dat... Een abortus is niet zomaar iets, kan zelfs dodelijk zijn, maar ja, dat moet het meisje dan maar ondergaan omdat het jou toevallig even niet uit komt. Lekkere ben jij.

Als iemand mij dat zal flikken zal ik hem echt zó hard naaien. Want je hoeft het niet te erkennen, maar via een DNA test kan er wel afgedwongen worden dat je gaat dokken als blijkt dat jij bewust het risico hebt genomen (en bewust, dat is al weten dat de pil niet 100% veilig is) Maar goed, ik ben dan ook zo verstandig mannen eerst even te polsen of ze wel ruggegraat hebben alvorens met ze het bed in te duiken... En zelfs van mijn huidige lief, hoe erg het hem ook lijkt vader te zijn, weet ik dat hij me uiteindelijk zal steunen (moet er zelf ook niet aan denken, maar je weet niet wat hormonen met je doen). En dát is nou een echte man. Eentje die verantwoordelijkheden neemt in plaats er voor weg te rennen.

Niet zeggende dat er binnen een goede relatie geen ruimte voor discussie moet zijn, want dit soort dingen bespreek je samen natuurlijk en de man heeft ook zeker een stem in een dergelijke beslissing. De uiteindelijke beslissing ligt alleen bij de vrouw, want het is háár lijf. En jíj bent degene die het in haar buik gestopt heeft. Dus wie is er nou verantwoordelijk voor?
Ja vind ik nu ook, als een vrouw zwanger raakt is het de schuld van de man alleen..
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:56:52 #141
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27736651
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef milagro het volgende:
zo kan je dus letterlijk en figuurlijk genaaid worden door willekeurig welke griet
Dat is dus mijn grootste angst geweest..
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:56:53 #142
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_27736653
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Laat haar naar de huisarts gaan. Volgens mij kan er nu nog een soort morning after pil geslikt worden die een menstruatie op kan wekken. Maar dat weet ik niet zeker.
Ze moet sowieso naar de huisarts. Om het zeker te weten!!
Ok thx hier heb ik nog nooit iets over gehoord. We zullen sowieso een afspraak maken met de huisarts.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:58:24 #143
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27736696
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef milagro het volgende:

En ja er zijn dus dames die op de bijbel zweren anticonceptie te gebruiken, en dan achteraf komen met "ik snap er ook niets van, ik ben dan zeker die 0,01 % waarbij de pil niet werkt "
Ja, ik heb laatst een luchtig artikel over een onderzoek gezien waaruit bleek dat dat percentage in de praktijk op 5% lag
Vampire Romance O+
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:58:25 #144
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27736697
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:55 schreef Pheno het volgende:
Sorry, maar ik leg de link tussen sex en kinderen nog niet.
Sex is leuk. Kinderen zijn een soort soa
En ik ga me ook niet iedere wip afvragen dat ze zwanger kan worden, want dat is niet de overweging.
pi_27736704
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:

Waardoor er wel degelijk kosten komen.
hierover twijfel ik eigenlijk, deze rechtstak is niet mijn domein.

de kosten zijn miniem, en stoppen op heel jonge leeftijd van het kind. Nogmaals, ik ben geen expert ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:58:50 #146
121202 Sheva
lulletje rosenwater
pi_27736709
you're fucked
Heb jy gezegd dat ik een lul was?
21.5.04 RIP
Fotoboekje
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:59:06 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27736717
Ik weet dat het moeilijk is, maar blijf svp on topic. Heb dus wat off topic verwijderd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27736724
Ik vond em wel goed

JoeyT, sterkte man, you are doing the right thing here!
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:59:25 #149
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_27736731
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:55 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal niet helemaal. Ik neem juist mn verantwoordelijkheid zeg ik toch... Ik ga haar nergens towe dwingen, maar probeer haar wel te overtuigen van het beste...
Als zij besluit om het te houden dan accepteer ik dat.
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren.
Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:00:19 #150
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27736762
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:56 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ok thx hier heb ik nog nooit iets over gehoord. We zullen sowieso een afspraak maken met de huisarts.
Weet je ook gelijk of ze de waarheid spreekt. En hij weet vast de mogelijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')