moet je doen!quote:Op zondag 18 december 2005 21:16 schreef Nembrionic het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar eens spullen ga kopen voor die Ti!
Ja, prima idee voor een champigonsoep bvquote:Op maandag 19 december 2005 19:44 schreef Barb het volgende:
Piet, kan ik door een zelfgemaakte groentebouillon gewoon een scheut sherry mikken?
Je wil vis boulionfondu maken?quote:[edit] ik wil gaan fonduen met Kerst en wil een ietwat spicy-ere smaak aan de groentebouillon meegeven. Of toch maar gaan voor kippenbouillon? Wordt dat wel lekker met diverse vissoorten erin?
Nee, ik wil zowel vis als vlees gebruiken om mee te fonduen. Om me er een beetje makkelijk vanaf te maken, haal ik gewoon bij de visboer kan en klaar in blokjes gesneden stukjes vis. De scheut sherry zou dus voor in de bouillon zijn om het net wat meer smaak te geven. Mij lijkt dat bij kippenbouillon wel kunnen, maar de vraag is meer of dat ook een succes kan zijn wanneer ik groentenbouillon maak.quote:Op maandag 19 december 2005 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, prima idee voor een champigonsoep bv
Je wil vis boulionfondu maken?
Je kan dan prima kip of groenteboulion gebruiken, maar als je de vis schoonmaakt, maak dan van de koppen en de graten een visboulion.
Zou het vlees niet in de fondu stoppen waar vis in heeft gezeten.quote:Op maandag 19 december 2005 20:19 schreef Barb het volgende:
[..]
Nee, ik wil zowel vis als vlees gebruiken om mee te fonduen. Om me er een beetje makkelijk vanaf te maken, haal ik gewoon bij de visboer kan en klaar in blokjes gesneden stukjes vis. De scheut sherry zou dus voor in de bouillon zijn om het net wat meer smaak te geven. Mij lijkt dat bij kippenbouillon wel kunnen, maar de vraag is meer of dat ook een succes kan zijn wanneer ik groentenbouillon maak.
Van de poten peper makenquote:Op zondag 25 december 2005 00:03 schreef Euc- het volgende:
Mijn opa heeft een haas meegenomen van het jagen. Alleen de kop is eraf, en is hij van binnen schoongemaakt. Verder zit alles er nog op aan aan.
De hazerug moet je als biefstuk bereiden, das verrukkelijk.quote:Van de hazenrug wou ik eigenlijk hazenpeper maken, maar heb je verder nog suggesties?
Ook ja, smaakt er alleen maar beter door.quote:Op zondag 25 december 2005 14:10 schreef Gimmick het volgende:
Niet echt een 'hoe maak ik het klaar'-vraag. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Rundvlees moet een tijd hangen. Ik geloof minimaal 2 weken, maar hoe langer hoe beter. Hoe zit dat met rundvlees dat je rauw eet?
Ja, uiteraard voor het snijden, na het snijden zo snel mogelijk opeten.quote:Zoals carpaccio? Bij het recept staat vaak 'zo vers mogelijk', maar heeft dat vlees dan wel evengoed een tijd gerijpt?
Niet wokken, maar gewoon sudderen, anders wordt je Poulet niet mals, Poulet mag wel 2-3 uur hebbenquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:37 schreef Atnuk het volgende:
nou,
had een vraagje wat voor gerecht ik kan maken met de wok met de ingredienten: kokosmelk, runderpoulet, djeroek peeroet en sambal
heb zin om te wokken maar weet niet precies hoe te bereiden met deze ingredienten.
:![]()
In het meer met een gewicht aan zijn voeten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef Bluezz het volgende:
Wij hadden gister kaasfondue waar teveel wijn inzat, wel met maizena proberen te binden, niet echt gelukt, de smaak holde ook achteruit
Wat hadden we beter kunnen doen?
Kilo bloemige aardappels, dag van te voren koken en af laten koelen, wat melk en eventueel wat aardappelmeel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:52 schreef Klonk het volgende:
een Duits (?) gerecht, namelijk Knodel, 1 keer gehad in een restaurant en vond ze erg lekker, nu is mijn vraag, hoe maak ik het zelf, ik zie wel eens van die kant en klaar dingen bij de ReWe ofzo, maar zelf maken lijkt me leuker
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
In het meer met een gewicht aan zijn voeten?
![]()
ah, dankquote:Als je een bindmiddel wilt wat weinig smaak wegneemt, gebruik aardappelpureepoeder. Het bindt snel en geeft een redelijk korte binding (als in, wordt niet snel slijmerig)
Nadeel is wel dat het wat korrelig kan zijn.
Denk dat je een oud mijnpaard gekregen hebtquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef Thorical het volgende:
Ik dacht een keer alternatief vlees te gebruiken, paardenvlees en dan in dit geval lappen.
Maar toen ze na 8 uur sudderen nog schoenzolen bleken maar een roti gekocht.
De volgende dag heeft het nog zo'n 4 uur opgestaan en dus helemaal niets, alleen een jusje dat me deed kwijlen. Na nog een half uur in de magnetron hebben we het toch maar opgegeten maar echt blij zijn we er niet van geworden alleen die jus die was goddelijk.
Met mijn gewone runderlappen gaat nooit iets mis en echt ik heb ze op de zelfde manier behandeld.
Beste Piet, wat kan ik fout gedaan hebben en is er een speciale manier om paardenvlees mals te krijgen?
Ik denk meteen aan limburgs zuurvlees dat toch ook van paardenvlees gemaakt wordt.
je kan ook papaya gebruiken, of gewoon het active enzym dat daarin zit kopen, potjes vleesmalser worden bij de supermarkt verkocht, is een zout/papaiine mengsel (het enzym dat vlees afbreekt)quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:42 schreef Thorical het volgende:
Dat van dat mijnpaard dachten we thuis ook al en ananassap toevoegen. Of een halve kiwi.
Als je zuurvlees maakt, zeker.quote:Maar jou manier van paardenlappen zou dus zijn om ze eerst inteleggen?
A: smut is in the mind of the readerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:29 schreef i-spy24 het volgende:
ff een hele andere vraag:
A:
Waarom staat er niet in de Topic-Header " Hoe BEREIDT ik ...." ipv klaarmaken.
Met "Klaarmaken" denk ik altijd aan iets anders![]()
B:
Is 'Piet' Kok ofzo of gerenomeerd recensent ergens ofzo ( nee 'k heb niet al zijn post nagetrokken
heb wel wat beters te doen) dat iedereen aan hem maar alles moet vragen t.a.v.de bereidingswijze
van bepaalde gerechten? Of is het gewoon vraag maar voor de vuist weg want 'Piet' heeft toch
niks anders te doen en vindt het leuk om ff te helpen..
Denk dat dit vooral jouw probleem is, I-Spyquote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:29 schreef i-spy24 het volgende:
A:
Heb deel 1 van dit topic geopend omdat mensen mij een aantal keer vragen hebben gesteld (wat sommige nog steeds doen) via mail of off topic in ander topic.quote:B:
Is 'Piet' Kok ofzo of gerenomeerd recensent ergens ofzo ( nee 'k heb niet al zijn post nagetrokken
heb wel wat beters te doen) dat iedereen aan hem maar alles moet vragen t.a.v.de bereidingswijze
van bepaalde gerechten? Of is het gewoon vraag maar voor de vuist weg want 'Piet' heeft toch niks anders te doen en vindt het leuk om ff te helpen..
A. Omdat het 'Hoe bereid ik...' is. En verder who cares?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:29 schreef i-spy24 het volgende:
A:
B:
van bepaalde gerechten? Of is het gewoon vraag maar voor de vuist weg want 'Piet' heeft toch
niks anders te doen en vindt het leuk om ff te helpen..
En Piet houdt van knuffelen...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
En, wie ik ben? Ik ben Piet Verdriet een gerenomeerd culinair forumposter, bestrijder van onrecht en voorvechter van vrijheid en tegenstander van grote overheid.
Ik wordt oud...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En Piet houdt van knuffelen...
Nog een leuke verjaardag gehad, Piet?
En steeds wijzer....quote:
Trouwens, why the long face?quote:
Boterdoop? Google levert 0,0quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb vandaag pelaardappels met boterdoop gegeten,
Heerlijk
![]()
Gesmolten boter om in te dopen, met een beetje zout en knofquote:
Poeh, eu, ja, maak de pasta vellen zelfquote:Op zondag 8 januari 2006 01:21 schreef Chielus het volgende:
Piet heb je nog wat speciale tips, ingredienten of smaakmakers voor een lekkere lasagna?
Tja daar heb ik de spullen niet voor in huis, zat meer te denkena aan een bepaald soort kruiden ofzo, maar ik ga denk ik gewoon lekker een soort klassieke versie maken. maar dan met gorgonzola.quote:Op zondag 8 januari 2006 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Poeh, eu, ja, maak de pasta vellen zelf
bloem, ei, deegroller?quote:Op zondag 8 januari 2006 10:48 schreef Chielus het volgende:
[..]
Tja daar heb ik de spullen niet voor in huis,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |