abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 14:10:18 #101
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_27674554
Slappelingen kunnen we sowieso niet gebruiken bij de KC..

(let je ff op forrester, zo schrijf je sowieso )
Overal verstand van.
pi_27675174
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Een dag lang bewusteloos is "pech hebben" ...
Ja, vind ik wel. Maar goed, hoe zouden jullie dit willen voorkomen in de toekomst dan?
pi_27675239
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:01 schreef TheMassive het volgende:
Iemand overlijdt bijna aan de hand van een wat jij noemt "grap", en jij vindt dat "wij" "ons" daar niet druk over moeten maken?
Ik zie daar niks typisch nederlands in hoor, denk dat in het californische geval (nieuwsbericht een paar posts naar boven) men niet heel anders dan nederlanders hebben gereageerd hoor.
Dat vind ik ja. Er gaan zo vaak grappen mis, in vriendenclubs, voetbalclubs, tijdens het stappen etc. etc. Ga je je daar ook zo druk over maken? Of is het puur omdat je een hekel hebt aan zogenaamd "ballerige" studentenverenigingen?
  maandag 6 juni 2005 @ 14:30:31 #104
57047 macondo
pi_27675290
En laat het duidelijk zijn, het gaat hier niet om eerstejaars... Dus die traditionele ontgroeningsdiscussie mag achterwege blijven.
Overal verstand van.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:31:34 #105
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_27675320
Bovendien, die kerel ís dus al lid van een studentenvereniging aangezien hij ontgroend word voor de Kroegcommissie. 21 jaar, dus niet een 'echte' feut die totaal niet weet hoe hij op een ontgroening moet reageren. Hij heeft het toch allemaal al meegemaakt? Lijkt me dat hij dan toch wel een grens moet kunnen stellen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_27675351
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:28 schreef Dr_Morreau het volgende:
Dat vind ik ja. Er gaan zo vaak grappen mis, in vriendenclubs, voetbalclubs, tijdens het stappen etc. etc. Ga je je daar ook zo druk over maken? Of is het puur omdat je een hekel hebt aan zogenaamd "ballerige" studentenverenigingen?
Dus jij vindt het een acceptabel gegeven dat de keuze van een vereniging automatisch inhoudt dat er de kans groot is dat je komt te overlijden?
  maandag 6 juni 2005 @ 14:33:04 #107
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27675373
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:58 schreef milagro het volgende:

[..]

je kan sort of letterlijk verdrinken , als je in 1 keer zoveel water naar binnen krijgt.

er is een meisje in het ziekenhuis overleden ooit hier in NL, door teveel vocht toegediend te krijgen (de behandelend arts wilde niet komen, en gaf telefonisch advies aan de verpleging dat ze maar meer vocht moesten toedienen )
verdrinken doe je als je vocht in je longen krijgt en zo stikt, dat is dus iets anders dan een teveel aan water in je maag.
pi_27675414
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:30 schreef macondo het volgende:
En laat het duidelijk zijn, het gaat hier niet om eerstejaars... Dus die traditionele ontgroeningsdiscussie mag achterwege blijven.
Juist. Ik heb zelf heel toevallig ook in een dergelijke commissie gezeten (niet in Groningen overigens) en ik kan wel zeggen dat in die clubs met luid hoongelach wordt gereageerd op dit bericht... Beetje water, pffff
pi_27675523
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:34 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Juist. Ik heb zelf heel toevallig ook in een dergelijke commissie gezeten (niet in Groningen overigens) en ik kan wel zeggen dat in die clubs met luid hoongelach wordt gereageerd op dit bericht... Beetje water, pffff
Beetje water? De jongen heeft 1.5 dag buiten bewustzijn op de intensive care gelegen. Doktoren kunnen nog niet zeggen of er blijvend hersenletsel opgelopen is, en jij doet het af als "beetje water, pffff"???

Juist leiden zoals jij met zulke instellingen brengen studenten als de jongen in leiderschap in gevaar, door naief en dom optreden en het niet nemen van verantwoordelijkheden.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:37:49 #110
57047 macondo
pi_27675532
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:32 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Dus jij vindt het een acceptabel gegeven dat de keuze van een vereniging automatisch inhoudt dat er de kans groot is dat je komt te overlijden?
Kerel, lees even terug. Zo veel onzin in een paar woorden, een hele prestatie. Je presenteert een mening van jou alsof het een feit is.
Overal verstand van.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:38:43 #111
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27675559
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:34 schreef Dr_Morreau het volgende:
Beetje water, pffff
Precies, nog 2 litertjes erbij en hij was dood geweest.
Verder niks aan de hand hoor, beetje water maar.

Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27675663
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:37 schreef macondo het volgende:
Kerel, lees even terug. Zo veel onzin in een paar woorden, een hele prestatie. Je presenteert een mening van jou alsof het een feit is.
Er werd op pagina 1 gesteld dat de student ook een andere vereniging had kunnen kiezen, daarmee implicerend dat het de "schuld" van de jongen zelf was.
Dus daarmee zeg je dat de keuze van een studentenvereniging automatisch een bepaald risico met zich mee brengt.
pi_27675779
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:32 schreef TheMassive het volgende:

[..]

A. Er ís helemaal niemand overleden...
B. Hoezo grote kans? Hoeveel mensen worden er ontgroend per jaar en hoeveel zijn er in de geschiedenis van de Nederlandsche Verenigingen tot nu toe overleden? Groot risico my ass dus.
C. Dan nog, als een volwassen persoon met deze algemene kennis in zijn achterhoofd die beslissing maakt om toch mee te doen vind ik dat acceptabel ja. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
pi_27675903
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:37 schreef TheMassive het volgende:

[..]Juist leiden zoals jij met zulke instellingen brengen studenten als de jongen in leiderschap in gevaar, door naief en dom optreden en het niet nemen van verantwoordelijkheden.
Ik wil niet moeilijk doen over een spelfoutje hier of daar, of een beetje krom zinnetje nu en dan, maar deze snap ik gewoon niet meer, sorry...
  maandag 6 juni 2005 @ 14:46:17 #115
57047 macondo
pi_27675919
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:40 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Er werd op pagina 1 gesteld dat de student ook een andere vereniging had kunnen kiezen, daarmee implicerend dat het de "schuld" van de jongen zelf was.
Dus daarmee zeg je dat de keuze van een studentenvereniging automatisch een bepaald risico met zich mee brengt.
Als je een hekel hebt aan ontgroeningen kan je inderdaad een andere vereniging kiezen. Dat heeft niets met het risico op dood gaan te maken door ontgroeningen. Dat maak jij er zelf van.
Overal verstand van.
pi_27675934
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:37 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Beetje water? De jongen heeft 1.5 dag buiten bewustzijn op de intensive care gelegen. Doktoren kunnen nog niet zeggen of er blijvend hersenletsel opgelopen is, en jij doet het af als "beetje water, pffff"???
Ik weet niet in hoeveel tijd hij het heeft moeten drinken maar heel heel veel is het niet...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:48:33 #117
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27676008
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:43 schreef Dr_Morreau het volgende:
Dan nog, als een volwassen persoon met deze algemene kennis in zijn achterhoofd die beslissing maakt om toch mee te doen vind ik dat acceptabel ja. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
Groepsdruk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 6 juni 2005 @ 14:48:57 #118
57047 macondo
pi_27676026
Sterker nog, je kan het ook als bier drinken lijkt me. Dat zijn 12 halve liter pullen. Niet in een uurtje doen, en niet vergeten te pissen maar heeeel extreem zou het niet zijn.
Overal verstand van.
pi_27676083
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:43 schreef Dr_Morreau het volgende:
A. Er ís helemaal niemand overleden...
Het niet overlijden en "slechts" 1.5 dag buiten bewustzijn op de IC was een gecalculeerd gevolg?
Het is een geluk dat hij niet is overleden. Doet niks af aan de verantwoordelijkheden van de vereniging.
quote:
B. Hoezo grote kans? Hoeveel mensen worden er ontgroend per jaar en hoeveel zijn er in de geschiedenis van de Nederlandsche Verenigingen tot nu toe overleden? Groot risico my ass dus.
Wanneer mensen het voorval afdoen als "een grap" en "pffff beetje water" en ontgroeningen bolstaan van grappen, dan kun je concluderen dat het risico groot is.
quote:
C. Dan nog, als een volwassen persoon met deze algemene kennis in zijn achterhoofd die beslissing maakt om toch mee te doen vind ik dat acceptabel ja. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
Dus ok, ik stel me het volgende voor. Je zegt dat iemand met algemene kennis op de hoogte kan zijn van de risico's van het veel water drinken. In dat opzicht kan een studentenvereniging dus ook op de hoogte zijn van die risico's. Met dat gegeven kan ik vind ik het belachelijk dat een studentenvereniging met die kennis in achterhoofd toch het spel doorzette. De studentenvereniging met algemene kennis in zijn achterhoofd wist dus van de risico's af, en heeft het spel ondanks dat toch doorgezet.
pi_27676121
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:46 schreef vdo28 het volgende:
Ik weet niet in hoeveel tijd hij het heeft moeten drinken maar heel heel veel is het niet...
Hoe bedoel je? Jij weet hoeveel liter water de student heeft moeten drinken?
pi_27676157
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:45 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Ik wil niet moeilijk doen over een spelfoutje hier of daar, of een beetje krom zinnetje nu en dan, maar deze snap ik gewoon niet meer, sorry...
sorry, het moet zijn: juist lieden.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:54:08 #122
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27676220
beetje dom ja
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 6 juni 2005 @ 14:58:45 #123
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_27676377
Het zijn net allochtonen he, die kutstudenten daar? Steeds als je roept dat het elke keer zo gaat en dat er wel vaker slachtoffers vallen dan 'is het een incident' en 'weet je niet waar je over praat'.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_27676410
quote:
Waterintoxicatie kan aanleiding geven tot een organocerebraal syndroom, dat secundair optreedt bij hyponatremie, en op zijn beurt kan leiden tot intracellulaire hyperhydratie en hersenoedeem. De hoeveelheid vloeistof die wordt opgenomen is soms zo groot dat ze de afscheidingscapaciteit van de nieren overtreft. Het klinische beeld kan evolueren naar uitgesproken neurologische verschijnselen, met stuipen en bewustzijnsstoornissen die kunnen uitmonden in een coma en de dood.
http://www.roulartamedica.be/article.asp?media=agdpsy&NewsID=1129&LG=NL
  maandag 6 juni 2005 @ 15:00:12 #125
57047 macondo
pi_27676424
Het inschatten van risico's is aan jou blijkbaar niet besteed Massief.. Je trekt conclusies uit je eigen veronderstellingen, en doet het af als bewijs. Zo lust ik er ook wel een paar:

Per jaar zijn er 100 keer meer leden op een traditionele studentenvereniging, dan er wielrenners meedoen aan de tour de france.
Er gaan veel meer wielrenners dood bij de tour de france, dan studenten op een studentenvereniging.
Als jij studentenverenigingen riskant vind, moeten we eerst maar eens de tour de france afschaffen... Minder mensen, kortere periode, meer doden...

Ja het slaat nergens op, maar dit zijn de redeneringen die jij ook maakt.
Overal verstand van.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:02:34 #126
57047 macondo
pi_27676518
Ik denk dat verenigingen zonder ontgroening veel gevaarlijker zijn met veel meer meer sterfgevallen. Als ik die suicidale types daar zie rondlopen....
Overal verstand van.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:04:00 #127
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27676578
Ja maar die Tour de France mensen worden wel voorgelicht dat ze niet te veel water moeten drinken.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:05:33 #128
57047 macondo
pi_27676634
Nee, niet te weinig water was het toch daar... Volgens mij is Simpson niet aan water overschot overleden...
Overal verstand van.
pi_27676674
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:00 schreef macondo het volgende:
Het inschatten van risico's is aan jou blijkbaar niet besteed Massief.. Je trekt conclusies uit je eigen veronderstellingen, en doet het af als bewijs. Zo lust ik er ook wel een paar:

Per jaar zijn er 100 keer meer leden op een traditionele studentenvereniging, dan er wielrenners meedoen aan de tour de france.
Er gaan veel meer wielrenners dood bij de tour de france, dan studenten op een studentenvereniging.
Als jij studentenverenigingen riskant vind, moeten we eerst maar eens de tour de france afschaffen... Minder mensen, kortere periode, meer doden...

Ja het slaat nergens op, maar dit zijn de redeneringen die jij ook maakt.
Ik vind simpelweg dat bij een geval van 1.5 dag buiten bewust zijn / bijna dood / wellicht blijvend hersenletsel niet zomaar kan worden gesteld dat de verantwoording puur en alleen bij de student ligt.

Ik vind niet dat je in zo'n geval kan roepen dat de student met algemene kennis in z'n achterhoofd van de risico's op de hoogte kon zijn en dus zo wist waar hij voor koos.

Ik vind niet dat je kan roepen dat de student ook een andere vereniging had kunnen kiezen; in dit laatste geval vind ik dat je dan meteen beweerd dat wanneer je toch voor die vereniging kiest, je automatisch kiest voor een groter risico van overlijden/letsel dan bij een andere vereniging.

Ik vind dat een mogelijk risico op overlijden/blijvend letsel helemaal geen sprake mag zijn bij de keuze van een vereniging.

Ik vind dat de studentenvereniging verantwoordelijk is voor haar acties, en je dit niet zomaar in de schoenen kan schuiven van de student. Daarmee denk je te naief over de invloed van een studentenvereniging en onderschat je een groepsdruk.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMassive op 06-06-2005 15:12:01 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 15:08:26 #130
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27676724
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:58 schreef TrenTs het volgende:
Het zijn net allochtonen he, die kutstudenten daar? Steeds als je roept dat het elke keer zo gaat en dat er wel vaker slachtoffers vallen dan 'is het een incident' en 'weet je niet waar je over praat'.
Wow! Het blijft me echt verbazen dat er werkelijk geen onderwerp te verzinnen is of er loopt hier wel een een of andere flapdrol rond die een verband weet te leggen met allochtonen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27676728
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:05 schreef macondo het volgende:
Nee, niet te weinig water was het toch daar... Volgens mij is Simpson niet aan water overschot overleden...
Nee, teveel water is een bekend risico bij sporters. bv heir te lezen:
http://www.e-gezondheid.be/magazine/article_12801_898.htm
pi_27676900
"In 1997 overleed in een Gronings corpshuis de 18-jarige eerstejaarsstudent Reinout Pfeiffer tijdens een ontgroening. Hij was gedwongen een liter jenever te drinken"

KORTOM EEN KUTVERENIGING
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 6 juni 2005 @ 15:16:05 #133
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27676992
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:06 schreef TheMassive het volgende:
Ik vind .....

Ik vind....
Ik denk dat jij dat niet alleen vindt, maar dat dat juridisch ook hout snijdt. Het is niet voor niets dat de politie een onderzoek instelt. Ook zij weten wel dat die jongen niet onder schot is gehouden terwijl hij dat water dronk en dat hij wellicht zelf een onbenul is dat hij niet aangeeft dat het genoeg is geweest. Maar het blijft overeind dat zo'n vereniging een verantwoordelijkheid heeft voor het welzijn van de mensen die deelnemen aan dit soort vreemdsoortige rituelen. Hoe vér die verantwoordelijkheid gaat is de vraag, maar dat ze 'm hebben, staat buiten kijf (zie ook mijn eerdere voorbeeld van de discotheek).

Naast een juridische verantwwordelijkheid heb je mijns inziens als vereniging ook een morele verantwoordelijkheid naar je leden. Maar aangezien veel mensen in dit topic reageren vanuit nogal Darwinistische standpunten....
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:10 schreef macondo het volgende:
Slappelingen kunnen we sowieso niet gebruiken bij de KC..
.... zal ik daar maar helemaal niet over beginnen
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:19:18 #134
57047 macondo
pi_27677116
Tja, iemand begint over allochtonen en kebabkever is er als de kippen bij. Was een andere vereniging, maar dat kan jou vast niets schelen.
Overal verstand van.
pi_27677121
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:16 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dat niet alleen vindt, maar dat dat juridisch ook hout snijdt. Het is niet voor niets dat de politie een onderzoek instelt. Ook zij weten wel dat die jongen niet onder schot is gehouden terwijl hij dat water dronk en dat hij wellicht zelf een onbenul is dat hij niet aangeeft dat het genoeg is geweest. Maar het blijft overeind dat zo'n vereniging een verantwoordelijkheid heeft voor het welzijn van de mensen die deelnemen aan dit soort vreemdsoortige rituelen. Hoe vér die verantwoordelijkheid gaat is de vraag, maar dat ze 'm hebben, staat buiten kijf (zie ook mijn eerdere voorbeeld van de discotheek).

Naast een juridische verantwwordelijkheid heb je mijns inziens als vereniging ook een morele verantwoordelijkheid naar je leden. Maar aangezien veel mensen in dit topic reageren vanuit nogal Darwinistische standpunten....
[..]

.... zal ik daar maar helemaal niet over beginnen
Inderdaad, als je een studentenvereniging als zuiveringsmechanisme met als doel sterke studenten ziet en daarmee alle middelen als geoorloofd beschouwd denk ik niet dat je helemaal fris in je hoofd bent, om het maar zacht uit te drukken.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:22:16 #136
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27677223
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:19 schreef macondo het volgende:
Tja, iemand begint over allochtonen en kebabkever is er als de kippen bij.
quote:
Was een andere vereniging, maar dat kan jou vast niets schelen.
Het ging mij om de uitspraak an sich. Als jij niet vindt dat "de zwakkeren" (op jouw vereniging of enig andere) erbij horen heeft het weinig zin jou mijn standpunt over "morele verantwoordlijkheid" uit te leggen...
  maandag 6 juni 2005 @ 15:24:15 #137
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27677297
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:19 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Inderdaad, als je een studentenvereniging als zuiveringsmechanisme met als doel sterke studenten ziet en daarmee alle middelen als geoorloofd beschouwd denk ik niet dat je helemaal fris in je hoofd bent, om het maar zacht uit te drukken.
Nou nou, dat gaat wel érg ver. Ik denk niet dat iémand dat zal beweren (dat hoop ik niet in elk geval). Maar mijn punt is dat je óók rekening moet houden met de mensen die géén grenzen aangeven, hoe belachelijk jij dat zelf ook vindt!
  maandag 6 juni 2005 @ 15:24:18 #138
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27677301
Pffff, dacht dat het algemeen bekend was dat het drinken van zo ontzettend veel water/vocht gevaarllijk kan zijn.
Kennelijk was dat bij die studenten nog niet helemaal doorgedrongen. Blij dat ze nog op school zitten dan
(Un)masking for the greater good.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:27:42 #139
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_27677434
Tsja, ik wist voor dit incident echt niet dat teveel water drinken zo gevaarlijk kan zijn. En ik heb ook gestudeerd, en ook bij zo'n vereniging gezeten. Die jongen wist het ook niet, zijn ontgroeners wisten het duidelijk ook niet. Ik denk daarom dat die vereniging niet verweten kan worden onverantwoord met dit soort dingen om te gaan: ze hebben n.a.v. andere incidenten en ongelukken de alcohol van het ritueel al vervangen door water.

Dit is gewoon domme onwetendheid, misschien strafrechtelijk verwijtbaar, maar imho niet moreel.

Die jongens die in Amerika overigens iemand dood-ontgroenden met water werden wel aangeklaagd voor dood door schuld; zie hier: http://www.orion-online.n(...)/02/02/4201613c17985
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_27677576
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:24 schreef Natalie het volgende:
Pffff, dacht dat het algemeen bekend was dat het drinken van zo ontzettend veel water/vocht gevaarllijk kan zijn.
Kennelijk was dat bij die studenten nog niet helemaal doorgedrongen. Blij dat ze nog op school zitten dan
Welke studenten bedoel je dan? Ik hoop toch dat je de studentenvereniging bedoelt? Als die algemeen gezien op de hoogte zijn van de risico's bij het nuttigen van ontzettend veel water/vocht, dan vind ik het heel vreemd dat ze studenten zo'n "grap" laten spelen.
pi_27677660
Studenten schijnen nogsteeds niet door te hebben dat overal waar te- voor staat mogelijke problemen met zich meebrengen.

Behalve tequila natuurlijk.
pi_27677743
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:33 schreef Marczilla het volgende:
Studenten schijnen nogsteeds niet door te hebben dat overal waar te- voor staat mogelijke problemen met zich meebrengen.

Behalve tequila natuurlijk.
Is het dan wel ok dat een studentenvereniging ondanks dat gegeven gewoon zulke grappen/spelen organiseert? Mag een studentenvereniging studenten zomaar (te)veel water laten drinken terwijl het weet dat daar risico's aan verbonden zijn en ligt automatisch ALTIJD de verantwoordelijkheid bij de keuze van de student om ondanks dat gegeven toch het spel te spelen?
Die gedachte vind ik heel erg vreemd.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:39:58 #143
95998 -DailaLama-
pi_27677901
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:35 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Is het dan wel ok dat een studentenvereniging ondanks dat gegeven gewoon zulke grappen/spelen organiseert? Mag een studentenvereniging studenten zomaar (te)veel water laten drinken terwijl het weet dat daar risico's aan verbonden zijn en ligt automatisch ALTIJD de verantwoordelijkheid bij de keuze van de student om ondanks dat gegeven toch het spel te spelen?
Inderdaad. Ik ga Russische roulette organiseren. Voor veel geld mag je bij mij zelf een revolver tegen je hoofd zetten, met 1 kogel. Is toch de verantwoordelijkheid van diegene die zichzelf per ongeluk dood schiet.
pi_27677916
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:35 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.

Ik keur helemaal niets goed, en vid het treurig dat dit is gebeurt. Het gaat mij ermeer om dat je je eerst als een mongool moet gedragen om vervolgens bij een grotere groep mongolen te mogen horen. Is het geen water dan is het wel bier, is het geen bier dan is het wel cola, is het geen cola dan is het wel je ballen laten insmeren met ontharings crème.

Alles moet altijd overdreven, met te- bedoelde ik dus dingen doen waarbij je eigenlijk al zou kunnen weten dat het niet goed kon zijn.

en betreft dat tequila......das een jiskefet grap uit de serie Multilul.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:41:14 #145
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_27677946
Jezus wat een drukte om niets.

Als het gewoon een stelletje vrienden was die vanwege een weddenschap hetzelfde had meegemaakt, dan zou je hier niemand over horen.
Nu is het in het kader van een 'ontgroening' bij een studentenvereniging en iedereen spreekt er schande van.

Tuurlijk is het een vervelend incident, maar niet meer dan dat: een incident. Mensen doen nu eenmaal wel eens dingen die, geheel onbedoeld, verkeerd aflopen. Zeur daar niet zo over.

PS: ja, ik ben lid (inmiddels senior) van Albertus Magnus en dus wellicht bevooroordeeld.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_27678013
En ik vind dat er schuld van twee kanten is, diegene die het idee opperden om dit kunstje te doen. En natuurlijk uiteindelijk diegene de het heeft gedaan. Je kan mij niet wijs maken dat hij met een pistool tegen zijn hoofd is gedwongen een x aantal liters water te drinken. Je lichaam geeft echt wel voortijdig aan dat het dreigt fout te gaan.
pi_27678020
Ach het drinken van zoveel moet je toch aan het denken zetten of het goed is. Tijdens de 2e wereldoorlog is het ook getest door de nazi's in verschillende kampen, dus genoeg reden om daar niet aan te beginnen.
Dit is trouwens ook gewoon het puntje van de ijsberg, er word genoeg ontgroend, maar bij dit ene bericht springen er hier een hoop op de kast, want "dat kan echt niet".

Nee het kan ook niet, maar wie wil er nu bij een vereniging waar je zogenaamd "respect" afdwingt door dingen te doen die je helemaal niet wilt.
Durf voor jezelf op te komen...
pi_27678021
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:40 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.

Ik keur helemaal niets goed, en vid het treurig dat dit is gebeurt. Het gaat mij ermeer om dat je je eerst als een mongool moet gedragen om vervolgens bij een grotere groep mongolen te mogen horen. Is het geen water dan is het wel bier, is het geen bier dan is het wel cola, is het geen cola dan is het wel je ballen laten insmeren met ontharings crème.

Alles moet altijd overdreven, met te- bedoelde ik dus dingen doen waarbij je eigenlijk al zou kunnen weten dat het niet goed kon zijn.

en betreft dat tequila......das een jiskefet grap uit de serie Multilul.
Dat een student graag bij een vereniging wil horen en het daarvoor "alles" wil doen vind ik niet de discussie. Je zet daarmee vraagtekens bij de motivatie van studenten die bij een studentenvereniging willen horen, en daar gaat het hier niet om. Je kan bij dit voorval niet de motiven van de jongen ter discussie stellen. De mate van motivatie zou de keuze van de studentenvereniging om het spel te spelen ondanks dat het op de hoogte zou kunnen zijn van de mogelijke risico's niet goed kunnen praten.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:44:31 #149
95998 -DailaLama-
pi_27678074
quote:
nogal Darwinistische standpunten....
offtopic: Geen oog hebben voor de zwakkeren is niet per se Darwinisme hoor ... De evolutie heeft gelukkig nog zoiets als "mededogen" bij ons ingebouwd ....
pi_27678162
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:51 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Jij weet hoeveel liter water de student heeft moeten drinken?
6 liter ongeveer toch
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')