sluit me hierbij volledig aan... ik voelde me heel rot om het nieuws te posten.. dus bij deze wil ik ook nog ff zeggen dat ik echt aan jullie denkquote:Op zondag 3 juli 2005 22:19 schreef Lois het volgende:
Al die prachtige wondertjes die er links en rechts in OUD gebeuren kunnen vast niet makkelijk zijn voor al diegenen die hier ook zo wanhopig naar verlangen. Daarom, voor Slaapmeisje, Merisse
![]()
, Spindizzy en alle anderen die het zo verdienen een enorme, grote, stevige, welgemeende knuffel. Ik gun het jullie ook zo
![]()
[afbeelding]
perfect verwoord.. ik dacht er bij het lezen van tink en havoc's goede nieuws aan en daarna van e.t. en swets.. wat zou het geweldg zijn.... mijn gedachte en veel lefs naar merisse,quote:Op zondag 3 juli 2005 22:19 schreef Lois het volgende:
Al die prachtige wondertjes die er links en rechts in OUD gebeuren kunnen vast niet makkelijk zijn voor al diegenen die hier ook zo wanhopig naar verlangen. Daarom, voor Slaapmeisje, Merisse
![]()
, Spindizzy en alle anderen die het zo verdienen een enorme, grote, stevige, welgemeende knuffel. Ik gun het jullie ook zo
![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 3 juli 2005 22:19 schreef Lois het volgende:
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik zie dat toch anders Spindizzy en ben juist blij dat er wordt meegeleefd met diegenen die niet op dit wonder hebben kunnen meeliften. Het geeft mij juist weer een beetje hoop dat het ondanks alles toch nog een keer zal lukken om zwanger te raken (met of zonder de MMM).quote:
GirlyShir jij hoeft je echt niet rot te voelen hoor. Na alles wat jij hebt meegemaakt met je mola is het je zo van harte gegundquote:Op zondag 3 juli 2005 23:45 schreef Girly het volgende:
[..]
sluit me hierbij volledig aan... ik voelde me heel rot om het nieuws te posten.. dus bij deze wil ik ook nog ff zeggen dat ik echt aan jullie denk![]()
Woede wel, maar meer tegen het lot gericht dan tegen een individu. Wraakgevoelens?quote:Op maandag 4 juli 2005 10:44 schreef E.T. het volgende:
Meiden, ik denk aan jullie! En ik kan me heel goed voorstellen als er nu wraakgevoelens zijn of woede. (waarom zij wel en ik niet) En dat is jullie goed recht!
Tja, en ik vind het een walgelijke betutteling. Toen mijn schoonzus bekend maakte weer zwanger te zijn verzoop ik op MSN zowat in de "Gaat hetquote:Op maandag 4 juli 2005 11:19 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders Spindizzy en ben juist blij dat er wordt meegeleefd met diegenen die niet op dit wonder hebben kunnen meeliften.
Idd.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:54 schreef Leah het volgende:
Als je de opmerking niet waardeert, waardeer dan in ieder geval het gevoel dat erachter zit.
quote:Op maandag 4 juli 2005 11:42 schreef Spindizzy het volgende:
Brrr, dat ge-aasgier.
Ach, ik ga het niet eens uitleggen. Dan ben ik maar onaardig.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:38 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Oprechte warme belangstelling/medeleven zó afkatten.
Beetje onnodig om dan zo 'onaardig' hier terug te reageren, vind ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:38 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Oprechte warme belangstelling/medeleven zó afkatten. Wat ben jij onaardig. Ach, je bent er vast nog trots op ook, op die niemand-maakt-me-wat houding...
![]()
En dan maar een topic binnenkomen, even om je heen trappen met een enkele zin en weer wegwezen? Dan mag ze het dan wel zo ervaren, maar het kan ook op een andere manier gezegd worden zonder onaardig te zijn. Zeker als je het zoals Tinkerbel ziet als een veilige haven lijkt me dat respect voor elkaar toch wel het minste is. Iedereen is vrij zijn mening te geven en dat hoeft echt niet allemaal dezelfde knuffel-kus-kroel mening te zijn. De manier waarop je die mening uit is wat mij betreft cruciaal en zegt meer over die persoon zelf dan over de persoon waarop gereageerd wordt.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beetje onnodig om dan zo 'onaardig' hier terug te reageren, vind ik.
Ik kan me Spins reactie best voorstellen, eigenlijk. En daarbij, ze mag dat toch zo ervaren, of is het verplicht je te wentelen in de knuffels die worden uitgedeeld, ook al heb je daar geen behoefte aan?
Jeez, wat ben jij bitter altijd zeg...quote:
pfff wat een zeikwijverige opmerking weer zeg!quote:
Ik ook niet, maar ben voor het eerst even gaan spieken! Wauw ET! Dit is echt geweldig, ik kreeg een brok in mijn keel toen ik 't las. Dat is me toch eens nieuws. Hoe is het mogelijk! En een koellkast vol hormonen, zaalig dat je die niet nodig hebt nuquote:Op maandag 4 juli 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
ET en Girly, gefeliciteerd
Ik kom nooit in Z&G dus ik las het hier pas.
Ik heb bij elke controle die ik heb gehad een inwendige echo gekregen. Anders kunnen ze ook niet zien hoe het met je follikel staat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef mouschy het volgende:
Hi,
ff een ander vraagje;
als jullie voor controle komen krijgen jullie dan ook een inwendige echo? ik heb het nu al 2x gehad om te kijken hoe mijn eisprong er voor staat. Dan word ook mijn eitje gemeten. Hoe groot zijn jullie eitjes ongeveer als het word op gemeten? en wat is normaal?
Groetjes.![]()
Mouschy, je follikels groeien ongeveer 2 mm per dag en worden altijd gemeten, om te kunnen bepalen wanneer je eisprong ongeveer zal zijn. Op het moment dat ze 20 mm in doorsnee zijn, wordt het moment van inseminatie/eisprong bepaald. Het kan wel zijn dat ze doorgroeien tot 25-30 mm voordat ze springen. Maar 20 mm was bij mij altijd het sein voor Pregnyl, om de eisprong op te wekken (tijdens IUI/IVF behandelingen. Maar inderdaad, je gyne zou je dit allemaal moeten vertellen! En doet ie dat niet; vragen hoor!quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef mouschy het volgende:
Hi,
ff een ander vraagje;
als jullie voor controle komen krijgen jullie dan ook een inwendige echo? ik heb het nu al 2x gehad om te kijken hoe mijn eisprong er voor staat. Dan word ook mijn eitje gemeten. Hoe groot zijn jullie eitjes ongeveer als het word op gemeten? en wat is normaal?
Groetjes.![]()
Ja dat vind ik ook!! Eerst dacht ik ook dat het gewoon een ongesteldheid was. Want ik had gelezen dat je ongeveer 6 weken na een miskraam weer ongi kunt worden. De vlos gaat ervanuit dat het met 8 weken mis is gegaan dus het zou kunnen. Maar het is te raar voor ongi. Maar wacht gewoon WEER 2 weken en zie wel!!quote:Op maandag 18 juli 2005 11:20 schreef E.T. het volgende:
pfff, wat houden ze een lange termijn aan MeNicole..
Ik hoop voor je dat 't sneller over is! (en voor mezelf hoop ik ook dat t geen vijf weken duurt)
minoes, mijn gewicht schommelt enorm op dit moment en kan per week met een paar kilo verschillen. Over het algemeen kun je zeggen dat ik 7-8 kg ben aangekomen met de hormonen en nu ik weer even hormonenpauze heb, is daar ongeveer 3 kg vanaf. Helaas is er weinig aan te doen en zal je man (en jijzelf) het er op de koop toe moeten nemen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:31 schreef minoes_ het volgende:
Even een vraagje:zijn er ook verhalen/ervaringen bekend van mensen die van medicijnen met IUI of IVF in gewicht zijn aangekomen en zo ja,hoeveel?.En gaat dit er ook weer af?
Graag positieve en negatieve verhalen.
Deze vraag stel ik,omdat ik zwaarder blijf worden,niet schrikbarend,maar dit getal zie ik liever niet op mijn weegschaal.En ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen,die nu met deze verhalen aankomen dragen en daar heb ik toch wel een beetje schrik van(en mijn man helemaal)
Groetjes,Minoes![]()
Je weet wel wat er gebeurd als je zwanger word hequote:Op woensdag 20 juli 2005 09:31 schreef minoes_ het volgende:
Deze vraag stel ik,omdat ik zwaarder blijf worden,niet schrikbarend,maar dit getal zie ik liever niet op mijn weegschaal.En ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen,die nu met deze verhalen aankomen dragen en daar heb ik toch wel een beetje schrik van(en mijn man helemaal)
Waarom? Hij wordt er toch niet dik van?quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom? Hij wordt er toch niet dik van?
Dat was het eerste wat mij ook te binnenschoot...quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:36 schreef easy-going het volgende:
[..]
Je weet wel wat er gebeurd als je zwanger word hemet je gewicht
En ik vind het een klotenopmerkingquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:36 schreef easy-going het volgende:
[..]
Je weet wel wat er gebeurd als je zwanger word hemet je gewicht
Dat mag, ik denk alleen niet dat Easy-Going het zo bedoelt, zoals ik zei het was ook het eerste wat mij te binnen schoot toen ik het las.quote:
Maar het feit is natuurlijk wel dat als je zwanger wil worden én hormonen moet spuiten, aankomen mogelijk/ waarschijnlijk een gevolg is. Wil je dat écht niet, dan zul je er wel over na moeten denken hoe of wat. Zeker omdat je zegt dat je er niet aan moet denken, maar het waarschijnlijk (zie ervaringen hier) wel zal gebeuren overigens zie ik niemand zeggen dat je het er maar voor over moet hebben, miss_sly zegt alleen dat zijhet er zelf wel voor over had.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:50 schreef minoes_ het volgende:
En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
En dat gedoe ,dat je alles er maar voor over moet hebben,als je zwanger wilt worden,daar ben ik onderhand ook een beetje zat van.
De opmerking van Easy Going kwam op mij over als "zit niet zo te klagen over zoiets onbelangrijks". Mocht ik het verkeerd interpreteren, sorry.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:55 schreef Igraine het volgende:
Waarom zie jij het zo?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:50 schreef minoes_ het volgende:
Nee,hij heeft er geen last van ,maar hij moet er wel naar kijken en hij is trots op mijn middeltje van nu![]()
weet je het wel zeker dat je zwanger wilt worden dan?quote:En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
quote:(maar misschien is er ff niet bij nagedacht,door degene die het zei)
die opmerking was bedoelt als in: als je nu al schrikt van het gewicht op de weegschaal, wat moet het dan wel niet worden als je zwanger word! En ik hoop maar dat haar man er tegen kan danquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:15 schreef Merisse het volgende:
[..]
De opmerking van Easy Going kwam op mij over als "zit niet zo te klagen over zoiets onbelangrijks". Mocht ik het verkeerd interpreteren, sorry.
Volgens mij is daar nooit een discussie over geweest, hoor. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je er maar alles voor over moet hebben; ik ben zelf notabene gestopt terwijl er nog meer mogelijkheden waren.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:50 schreef minoes_ het volgende:
En volgens mij blijft het hangen met die hormonentroep.En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
En dat gedoe ,dat je alles er maar voor over moet hebben,als je zwanger wilt worden,daar ben ik onderhand ook een beetje zat van.Maar die discussie is hier al uit en ten treuren geweest en daar ga ik niet weer aan beginnen of op reageren.
Wat is dat nou een rare opmerking? Alsof je denkt dat die info expres voor jou verborgen is gehouden ofzoquote:Op donderdag 21 juli 2005 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Wat mij dus echter nooit verteld is,is dat ik van die hormonen zo kon aankomen en daar baal ik van,vooral omdat jullie dat wel weten.
Ze bedoelt volgens mij toch gewoon dat de "artsen" het haar blijkbaar niet expliciet hebben verteld?quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Wat is dat nou een rare opmerking? Alsof je denkt dat die info expres voor jou verborgen is gehouden ofzoWaar slaat dit op minoes? En volgens mij is het aankomen door hormoongebruik hier ook wel eens aan de orde geweest hoor.
De artsen wellichtn iet, maar het is hier zeker al eens verteld, dus ze had het ook gewoon kunnen vragen aan de artsquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:28 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ze bedoelt volgens mij toch gewoon dat de "artsen" het haar blijkbaar niet expliciet hebben verteld?
Ik heb een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad (CIN III), en ben daaraan geopereerd, verder heb ik twee miskramen gehad, maar ik weet niet of dat domme pech geweest is, of dat het iets met DES te maken had.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:49 schreef katinka het volgende:
Mag ik dan aan jou vragen welke problemen jij hebt door des?
Jeetje Leah, dat moet schrikken zijn geweest! Ben heel blij voor je dat je (ondanks de problemen) toch mooi 2 gezonde kindjes hebt gekregen. Dat is bij mij dus (nog) niet gelukt. Wordt gewoon niet zwanger, nog nooit geweest.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:15 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik heb een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad (CIN III), en ben daaraan geopereerd, verder heb ik twee miskramen gehad, maar ik weet niet of dat domme pech geweest is, of dat het iets met DES te maken had.
Ik heb gelukkig wel twee gezonde kinderen gekregen, beiden weliswaar te vroeg (komt veel voor bij des-dochters) en met moeizame zwangerschappen, maar ik heb wat dat betreft enorm veel mazzel gehad.
Uiteraard ieder jaar op controle, al vanaf mijn elfde, mijn moeder heeft meteen aktie ondernomen, toen het eenmaal aan het licht kwam hoe schadelijk het was.
Heb jij je ook aangesloten bij het schadefonds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |