abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28412654
zeker een goed nieuws malle

slaapmeisje- ik kan me er heel wat bij voorstellen dat het ff lekker is zonder die hormonen, hormomels (zoals jij ze noemt ) nemen best veel energie.
ik las ook dat je eind augustus een gesprek had *bespreking* das best snel al.
Tegen die tijd lekker dingen doen met slaapvriendje die je leuk vind, hopelijk wordt het dan ook weer wat mooier weer. zoals het weer er nu uit ziet, wordt ik ook nie vrolijk van

minoes- hopelijk gaan snel die rotvlekjes weg...
  Jubileum moderator zondag 3 juli 2005 @ 22:19:12 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28457855
Al die prachtige wondertjes die er links en rechts in OUD gebeuren kunnen vast niet makkelijk zijn voor al diegenen die hier ook zo wanhopig naar verlangen. Daarom, voor Slaapmeisje , Merisse , Spindizzy en alle anderen die het zo verdienen een enorme, grote, stevige, welgemeende knuffel. Ik gun het jullie ook zo
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 3 juli 2005 @ 22:24:06 #103
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28458070
Wat lief van je Lois, je omschrijft idd een gevoel wat ik ook regelmatig heb en had...
Ook van mij een dikke kus naar hen die het kunnen gebruiken!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28461383
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:19 schreef Lois het volgende:
Al die prachtige wondertjes die er links en rechts in OUD gebeuren kunnen vast niet makkelijk zijn voor al diegenen die hier ook zo wanhopig naar verlangen. Daarom, voor Slaapmeisje , Merisse , Spindizzy en alle anderen die het zo verdienen een enorme, grote, stevige, welgemeende knuffel. Ik gun het jullie ook zo
[afbeelding]
sluit me hierbij volledig aan... ik voelde me heel rot om het nieuws te posten.. dus bij deze wil ik ook nog ff zeggen dat ik echt aan jullie denk
  zondag 3 juli 2005 @ 23:54:02 #105
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28461648
quote:
[afbeelding]
perfect verwoord.. ik dacht er bij het lezen van tink en havoc's goede nieuws aan en daarna van e.t. en swets.. wat zou het geweldg zijn.... mijn gedachte en veel lefs naar merisse, meisje, spindizzy en minoes
  maandag 4 juli 2005 @ 07:31:34 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28465889
En Katinka!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 4 juli 2005 @ 10:44:09 #107
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28468259
Het voelt ook wel een beetje als 'verraad' Lastig uit te leggen, maar net alsof een stukje 'onvruchtbaarheid' niet echt zou zijn geweest ofzo.

Ik vond het van Tink heel bijzonder dat ik nu eens "zo'n verhaal" uit de eerste hand hoorde. En nu kennen jullie dus twee van zulke verhalen.
Toen ik vanmorgen het ziekenhuis belde (want daar sta ik onder behandeling tenslotte) om het te vertellen en te zeggen dat er voorlopig geen icsi-poging inzit hier viel het meisje dat ik aan de telefoon had ook bijna van d'r stoel toen ze het dossier had gepakt.
Ik zal volgende week aan hun vragen of zij nog ideeen hebben voor een goede bestemming voor de hormonen die hier in de koelkast liggen.

Meiden, ik denk aan jullie! En ik kan me heel goed voorstellen als er nu wraakgevoelens zijn of woede. (waarom zij wel en ik niet ) En dat is jullie goed recht!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:51:33 #108
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28468453
quote:
[afbeelding]
He ja, wrijf het even in...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 4 juli 2005 @ 11:01:56 #109
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28468755
Ik sluit me hierbij aan. Dikke kus voor iedereen hier!
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 11:19:04 #110
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28469161
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:51 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik zie dat toch anders Spindizzy en ben juist blij dat er wordt meegeleefd met diegenen die niet op dit wonder hebben kunnen meeliften. Het geeft mij juist weer een beetje hoop dat het ondanks alles toch nog een keer zal lukken om zwanger te raken (met of zonder de MMM).
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 11:20:07 #111
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28469196
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:45 schreef Girly het volgende:

[..]

sluit me hierbij volledig aan... ik voelde me heel rot om het nieuws te posten.. dus bij deze wil ik ook nog ff zeggen dat ik echt aan jullie denk
GirlyShir jij hoeft je echt niet rot te voelen hoor. Na alles wat jij hebt meegemaakt met je mola is het je zo van harte gegund
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 11:21:24 #112
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28469228
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:44 schreef E.T. het volgende:
Meiden, ik denk aan jullie! En ik kan me heel goed voorstellen als er nu wraakgevoelens zijn of woede. (waarom zij wel en ik niet ) En dat is jullie goed recht!
Woede wel, maar meer tegen het lot gericht dan tegen een individu. Wraakgevoelens? Neuh niet echt
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 11:25:57 #113
5428 crew  miss_sly
pi_28469355
ET en Girly, gefeliciteerd

Ik kom nooit in Z&G dus ik las het hier pas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 juli 2005 @ 11:42:39 #114
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28469847
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:19 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ik zie dat toch anders Spindizzy en ben juist blij dat er wordt meegeleefd met diegenen die niet op dit wonder hebben kunnen meeliften.
Tja, en ik vind het een walgelijke betutteling. Toen mijn schoonzus bekend maakte weer zwanger te zijn verzoop ik op MSN zowat in de "Gaat het " en "Moet wel heel erg moeilijk voor je zijn, he " berichtjes. Brrr, dat ge-aasgier. Ik was allang aan het idee gewend en was helemaal niet bezig met haar situatie op mezelf betrekken dus doe dat dan ook niet in mijn plaats voor me.

Maar goed, het is niet voor het eerst dat ik anders over dit soort dingen denk.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:54:17 #115
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28472555
Het is wel heel moeilijk om het "goed" te doen, denk ik. Sommige mensen waarderen het als je daar iets over zegt, jou stoort het blijkbaar.
Wat blijft is dat het vanuit Lois (die ik een beetje ken) ,alleen maar heel lief en meelevend bedoeld is.
Als je de opmerking niet waardeert, waardeer dan in ieder geval het gevoel dat erachter zit.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:07:46 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28475639
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:54 schreef Leah het volgende:
Als je de opmerking niet waardeert, waardeer dan in ieder geval het gevoel dat erachter zit.
Idd.
Het gevoel dat iemand zich kan voorstellen dat het mogelijk bij de andere mensen met dit probleem wel eens heel erg slikken kan zijn om het te horen...
Niet iedereen is hetzelfde, sabel dan ook niet elke goedbedoelde opmerking neer...
  maandag 4 juli 2005 @ 14:38:12 #117
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_28476712
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:42 schreef Spindizzy het volgende:
Brrr, dat ge-aasgier.
Oprechte warme belangstelling/medeleven zó afkatten. Wat ben jij onaardig. Ach, je bent er vast nog trots op ook, op die niemand-maakt-me-wat houding...
pi_28477279
Hmm.. kan het niet zijn dat Spindizzy alleen een stapje mist: de vraag hoe zij er eigenlijk zelf onder is?
En het 'aasgieren' sloeg niet terug op Lois' opmerking, zoals ik dit lees, maar op vriendinnen/familie die haar willen bedelven onder 'meeleven' wat eigenlijk geen meeleven is maar een projecteren van eigen ver/vooronderstellingen van hoe iemand zich dan moet voelen. Ik had het idee dat Spindizzy vooral daar haar bekomst van heeft, en dat hier even afreageerde. Al lijkt me dat in een berichtje waarin Lois een groep aanspreekt waarvan een aantal mensen hier al meerdere malen heeft aangegeven dat zij wel moeite hebben met aankondigingen van bekenden die zwanger zijn moeilijker om rekening te houden met ieders gevoelens daarbij (en misschien dat Spin daarin afwijkt van de anderen hier, dat weet ik niet).
  maandag 4 juli 2005 @ 14:56:57 #119
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28477484
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:38 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Oprechte warme belangstelling/medeleven zó afkatten.
Ach, ik ga het niet eens uitleggen. Dan ben ik maar onaardig.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 15:03:51 #120
5428 crew  miss_sly
pi_28477751
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:38 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Oprechte warme belangstelling/medeleven zó afkatten. Wat ben jij onaardig. Ach, je bent er vast nog trots op ook, op die niemand-maakt-me-wat houding...
Beetje onnodig om dan zo 'onaardig' hier terug te reageren, vind ik.

Ik kan me Spins reactie best voorstellen, eigenlijk. En daarbij, ze mag dat toch zo ervaren, of is het verplicht je te wentelen in de knuffels die worden uitgedeeld, ook al heb je daar geen behoefte aan?
pi_28477889
Ik snap Spin wel, het is de veronderstelling dat iedereen hier het er heel moeilijk mee zou hebben. En wordt niet gevraagd of dat zo is, nee, het wordt al veronderstelt.

Ik snap dat wel, want die veronderstelling is de reden dat ik het niet durfde te vertellen hier op Fok.

Deze zwangerschap kan morgen weer over zijn, dus weiger ik me aan de ene kant te verontschuldigen voor het feit dat ik na 7 jaar (!) voor 1 keer spontaan zwanger wordt. Aan de andere kant voel ik me megaschuldig ten opzichte van de meiden hier.

Maar er zomaar vanuit te gaan dat men uiteraard wel heel boos en verdrietig zal zijn is natuurlijk te gek voor woorden. Zoiets vraag je. Vandaar de beslissing om het te posten in Z&G en mijn schuldgevoel wel aan te kaarten. Maar toen heb ik van een aantal meiden hier (waaronder Spin dus) niks dan lieve reacties gehad waar men zelfs hamerde op het feit dat men zo blij was en dat ik geen schuldgevoelens moest hebben.

Laat dit topic alsteblieft weer een veilige haven worden zoals het was,niet lopen doorzeiken. 't Was goed bedoeld van Lois, uiteraard, en wie er wat uit wil peuren doet dat en wie niet, die niet.
pi_28487250
Er zijn altijd mensen waarbij men nooit goed kan doen he ......... zoooooooo gemakkelijk om overal tegenaan te schoppen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 4 juli 2005 @ 20:08:35 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28487766
Ik wil hier toch nog wat over zeggen, maar ook dit topic niet vervuilen, dus ik zet mijn reactie even in het moderatie topic.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 20:12:05 #124
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28487901
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beetje onnodig om dan zo 'onaardig' hier terug te reageren, vind ik.

Ik kan me Spins reactie best voorstellen, eigenlijk. En daarbij, ze mag dat toch zo ervaren, of is het verplicht je te wentelen in de knuffels die worden uitgedeeld, ook al heb je daar geen behoefte aan?
En dan maar een topic binnenkomen, even om je heen trappen met een enkele zin en weer wegwezen? Dan mag ze het dan wel zo ervaren, maar het kan ook op een andere manier gezegd worden zonder onaardig te zijn. Zeker als je het zoals Tinkerbel ziet als een veilige haven lijkt me dat respect voor elkaar toch wel het minste is. Iedereen is vrij zijn mening te geven en dat hoeft echt niet allemaal dezelfde knuffel-kus-kroel mening te zijn. De manier waarop je die mening uit is wat mij betreft cruciaal en zegt meer over die persoon zelf dan over de persoon waarop gereageerd wordt.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:01:14 #125
102760 Igraine
Headache
pi_28494663
quote:

[..]

Jeez, wat ben jij bitter altijd zeg...
Alsof zoiets niet anders dan betuttelend bedoelt kan zijn...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28503567
Gezellie hier En verder heb ik er ff geen zin in...........

Groetjes,Minoes
pi_28512154
quote:

[..]

pfff wat een zeikwijverige opmerking weer zeg!
Vraag me af of Spin wel normaal kan reageren... vraag me ook gelijk af wat eigenlijk haar toevoegende waarde is op dit forum. Altijd dat gekat! Gezellig zeg
Ik ga er zelf nooit (meer) op in maar ik vind dit wel lullig tov Lois hoor! Doe je ook eens aardig
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_28512306
Kijk eens in het modtopic Spekkiemonster.
Daar is de discussie verder gegaan
BlaBlaBla
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:48:21 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28512314
Eh... we hebben eerder niks gezegd omdat gisterenavond iedereen mee ging naar het Mod topic voor het vervolg van deze discussie. Na de eerdere 2 opmerking heb ik er ook niks van gezegd in de hoop dat het nu wel klaar zou zijn.

Bij deze dus. De opmerking is gemaakt, de meningen zijn gegeven, hier en in het mod topic. We vinden dat het nu wel klaar is hierover...

Als men verder nog iets hierover kwijt wil aan wie van de betrokkenen is hij/zij van harte welkom mail, msn, icq, telefoon of wat dan ook te gebruiken maar niet meer hier (op het forum) graag.
pi_28512774
edit : ach laat ook maar

[ Bericht 43% gewijzigd door Spekkiemonster op 05-07-2005 15:02:51 (geen commentaar) ]
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_28533414
quote:
Op maandag 4 juli 2005 07:31 schreef Sugar het volgende:
En Katinka!
Thanks
pi_28533595
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
ET en Girly, gefeliciteerd

Ik kom nooit in Z&G dus ik las het hier pas.
Ik ook niet, maar ben voor het eerst even gaan spieken! Wauw ET! Dit is echt geweldig, ik kreeg een brok in mijn keel toen ik 't las. Dat is me toch eens nieuws. Hoe is het mogelijk! En een koellkast vol hormonen, zaalig dat je die niet nodig hebt nu

En, wat schreef je ook al weer, iets over wraakgeveoels ofzo Die ken ik niet. Kan gelukkig nog wel blij worden van deze berichten

En Girly ook voor jou
pi_28534180
Oei, wat is hier aan de hand?

Tinkerbell, ik vind het ontzettend lief van je dat je schuldig voelt, maar kom op zeg, absoluut onnodig! Als je nou liep de blaten dat je net een maand gestopt was met de pil en vervolgens direct zwanger werd en dan iedereen hier zou gaan vertellen wat we verkeerd doen...
Super dat je zwanger bent meid, tis je van harte gegund.
pi_28585702
Hi,
ff een ander vraagje;
als jullie voor controle komen krijgen jullie dan ook een inwendige echo? ik heb het nu al 2x gehad om te kijken hoe mijn eisprong er voor staat. Dan word ook mijn eitje gemeten. Hoe groot zijn jullie eitjes ongeveer als het word op gemeten? en wat is normaal?

Groetjes.
pi_28585731
Ik moet trouwens een controle hebben omdat ik Clomid gebruik....
pi_28597988
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef mouschy het volgende:
Hi,
ff een ander vraagje;
als jullie voor controle komen krijgen jullie dan ook een inwendige echo? ik heb het nu al 2x gehad om te kijken hoe mijn eisprong er voor staat. Dan word ook mijn eitje gemeten. Hoe groot zijn jullie eitjes ongeveer als het word op gemeten? en wat is normaal?

Groetjes.
Ik heb bij elke controle die ik heb gehad een inwendige echo gekregen. Anders kunnen ze ook niet zien hoe het met je follikel staat.

Ik weet niet meer hoe groot 'normaal' is, het ligt natuurlijk aan de tijd t.o.v. de verwachte eisprong. Maar zegt jouw gyn dat dan niet tegen je?
pi_28603125
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef mouschy het volgende:
Hi,
ff een ander vraagje;

Groetjes.
Mouschy, je follikels groeien ongeveer 2 mm per dag en worden altijd gemeten, om te kunnen bepalen wanneer je eisprong ongeveer zal zijn. Op het moment dat ze 20 mm in doorsnee zijn, wordt het moment van inseminatie/eisprong bepaald. Het kan wel zijn dat ze doorgroeien tot 25-30 mm voordat ze springen. Maar 20 mm was bij mij altijd het sein voor Pregnyl, om de eisprong op te wekken (tijdens IUI/IVF behandelingen. Maar inderdaad, je gyne zou je dit allemaal moeten vertellen! En doet ie dat niet; vragen hoor!
Maak anders een lijstje, zodat je niks kan vergeten; dat doe ik tenminste altijd.
pi_28616462
Mouschy.....idd,met clomid krijg je altijd een inwendige echo,om de eitjes te meten.
Bij mij de eerste 2 cycli 2x,daarna wisten we het wel en toen de 3ex maar 1x gemeten.Ze waren bij de 2e meting altijd 1,9 of 2,0,dus dan kon meteen die avond de pregnyl erin en dan 1,5 dag later de inseminatie(binnen 36-44 uur)
Ik vraag altijd hoe groot ze zijn en hoe dik het bmslijmvlies en ik kijk ook mee op de monitor.Gewoon vragen hoor,t is jouw lijf.

Groetjes,Minoes
pi_28685658
Hi,

bedankt voor jullie reacties. Ja het is nu al 2x gemeten en ze vertelde me dat het normaal tussen de anderhalf en tweeenhalve cm. groot is. Bij mij was het vorige keer 2 cm en nu de laatste keer 3 cm. Dus die clomid werkt wel. Maar ik vroeg me gewoon af hoe het verder bij jullie zat. Nu moet ik volgende week weer een echo krijgen als ik ongi ben. Om te kijken of alles weg is en of er dus niets is achter gebleven.
Groetjes.
pi_28869265
Mouschy,was je al geweest voor die echo of moet je nog?En doen ze dat tijdens je ongi dan

Groetjes,Minoes
pi_28880727
Ik weet eigenlijk niet of ik deze vraag in het goeie topic vraag maar anders moeten jullie maar even een gil geven!!

bij ons is met de echo van 12 weken (dat was 22 juni) gebleken dat het niet goed was. Zaterdag 25 juni ben ik inderdaad beognnen met bloeden. En nu heb ik daar nog steeds last van. Niet zo heel erg meer maar toch. Ik heb wel alles al verloren dus dan zou dat bloeden toch moeten stoppen?
Hoelang is het normaal dat je bloed na een miskraam?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2005 @ 15:20:31 #142
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28883081
MeNicole, ik zou als ik jou was toch direct morgenochtend bellen hoor. Dan kunnen ze even een echo doen om te kijken of de boel "schoon" is. Het kan best zo zijn dat er nog wat achter is gebleven. Het lijkt mij dat je nu al weer bloedvrij zou moeten zijn. Gelukkig heb ik zelf nog nooit een miskraam gehad, maar het lijkt mij niet normaal om zo lang na te bloeden.
  zondag 17 juli 2005 @ 15:24:37 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28883188
MeNicole, wat Slaapmeisje zegt. Bel maandag even met de vk en leg het haar voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 17 juli 2005 @ 16:17:01 #144
3011 E.T.
pi_28884445
MeNicole, alles wat ik tegenkom nu op internet zegt ook dat 't ca. een week duurt nadat je het vruchtje verloren bent.
Lijkt me dus dat het bij jou nu al heel lang duurt en er op lijkt dat er wat is achtergebleven. Even bellen morgen dus!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:25:55 #145
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28891781
Mij is toendertijd verteld dat als je het vruchtje eenmaal verloren bent, het bloeden vrij snel stopt, en dat klopte in mijn geval ook. Als er zelfs maar een heeel klein beetje achter blijft zal je lijf doorgaan met dat af te stoten, dmv bloedingen. Echt even bellen dus Nicole!

Niet om je bang te maken, maar als een "restje" te lang blijft zitten kan dat ontstekingen veroorzaken, met mogelijke gevolgen voor je vruchtbaarheid. Het is dus best belangrijk om dat even goed in de gaten te houden.
pi_28904405
Ok heb de vlos ff gebeld en die zegt dat ik gewoon nog 2 weken moet wachten en als het dan nog aan houd moet ik even weer bellen.
Ze zei dat het wel vaker vorkwam dat je lang nabloed. Gewoon weer wachten dus!!
Liefde
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 11:15:25 #147
43556 miss_dynastie
pi_28904543
Fijn dat je in elk geval gebeld hebt, dan weet je in elk geval meer. Sterkte
  maandag 18 juli 2005 @ 11:20:06 #148
3011 E.T.
pi_28904668
pfff, wat houden ze een lange termijn aan MeNicole..

Ik hoop voor je dat 't sneller over is! (en voor mezelf hoop ik ook dat t geen vijf weken duurt )
pi_28937623
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:20 schreef E.T. het volgende:
pfff, wat houden ze een lange termijn aan MeNicole..

Ik hoop voor je dat 't sneller over is! (en voor mezelf hoop ik ook dat t geen vijf weken duurt )
Ja dat vind ik ook!! Eerst dacht ik ook dat het gewoon een ongesteldheid was. Want ik had gelezen dat je ongeveer 6 weken na een miskraam weer ongi kunt worden. De vlos gaat ervanuit dat het met 8 weken mis is gegaan dus het zou kunnen. Maar het is te raar voor ongi. Maar wacht gewoon WEER 2 weken en zie wel!!
Liefde
pi_28940336
Jeetje nicole, zeker een lang termijn :s waarom zo lang eigenlijk?

ET en nicole, dikke kus voor jullie
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:55:41 #151
3011 E.T.
pi_28955733
MeNicole, ik was vandaag in 't ziekenhuis en daar kreeg ik te horen dat volgende week mijn bloeding wel over moet zijn. Als dat niet zo is moet ik bellen.
Bij mij zijn afgelopen donderdag de krampen begonnen en vrijdag/zaterdag heftige bloedingen. En gisteravond het vruchtje verloren.

Maar ik kom ook weer in dit topic 'wonen'

We wachten nu 1 hele cyclus af en dan beginnen we met een ICSI-poging. (dus 1 menstruatie overslaan). We doen dan wel eerst een uitgangsecho om te kijken of alles van binnen goed is teruggeplooid enzo voordat ik ga spuiten. Maar dat duurt dus nog wel dik 2,5 maand
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:29:51 #152
1087 Merisse
broddeltante
pi_28961251
ET, je sig *snik* Hoe is het emotioneel met je? Trek je het een beetje?

Een collega van mij is afgelopen weekend voor de tweede keer vader geworden van een prachtige dochter, beide keren via IVF (eerste zwangerschap was het bij de 2e IVF raak, 2e zwangerschap al de eerste keer). Geeft de burger in dit topic toch weer wat moed! Bij hen was het overigens onverklaarbare onvruchtbaarheid.
Voor mij is het best dubbel. Ik heb erg meegeleefd tijdens spuiten, punctie, terugplaatsing, en ik vind het geweldig voor ze maar voelde toch wel eens een steek van afgunst naarmate de zwangerschap vorderde.

Hij probeert mij steeds over te halen ook de MMM in te gaan maar daar voel ik nog steeds niks voor
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_28961571
Wat te doen als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat/ volledig onmogelijk is?? Nou; keep trying! Ik ben het levende bewijs dervan. Na jaren onderzoek was de conclusie duidelijk; Mn vader kon AB-SO-LUUT geen kids krijgen, volledig uitgesloten.. En tadaa, mn moeder werd tóch zwanger. (ja, wel écht van mn vader hoor ). Maar goed; dat was dan een toevalstreffer (volgens de heren dokter).. Maar 5 jaar later was mn moeder wéér zwanger en sindsdien heb ik er dus een broertje bij. Oja.. alles zit trouwens keurig op zn plaats bij ons, geen rare afwijkingen/ziekten of zo. Als dát de burger geen moed geeft
pi_28967192
Even een vraagje:zijn er ook verhalen/ervaringen bekend van mensen die van medicijnen met IUI of IVF in gewicht zijn aangekomen en zo ja,hoeveel?.En gaat dit er ook weer af?
Graag positieve en negatieve verhalen.
Deze vraag stel ik,omdat ik zwaarder blijf worden,niet schrikbarend,maar dit getal zie ik liever niet op mijn weegschaal.En ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen,die nu met deze verhalen aankomen dragen en daar heb ik toch wel een beetje schrik van(en mijn man helemaal )
Groetjes,Minoes

[ Bericht 36% gewijzigd door minoes_ op 20-07-2005 09:35:07 (ff uitleggen) ]
pi_28967561
E.T,wat naar,dat je hier weer terug moet komen.Wel fijn voor je,dat je het hebt gezien en dat je het zo een plekje kunt geven.Veel sterkte.

Groetjes,Minoes
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:29:55 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_28968244
minoes_ ligt dat niet aan hoe jou lichaam reageert op hormonen? de een komt er snel van aan de ander valt er juist van af denk ik.. zelfde als dat de een last krijgt van acne en de ander niet...

voor alle dappere dames hier
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 10:42:44 #157
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28968528
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:31 schreef minoes_ het volgende:
Even een vraagje:zijn er ook verhalen/ervaringen bekend van mensen die van medicijnen met IUI of IVF in gewicht zijn aangekomen en zo ja,hoeveel?.En gaat dit er ook weer af?
Graag positieve en negatieve verhalen.
Deze vraag stel ik,omdat ik zwaarder blijf worden,niet schrikbarend,maar dit getal zie ik liever niet op mijn weegschaal.En ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen,die nu met deze verhalen aankomen dragen en daar heb ik toch wel een beetje schrik van(en mijn man helemaal )
Groetjes,Minoes
minoes, mijn gewicht schommelt enorm op dit moment en kan per week met een paar kilo verschillen. Over het algemeen kun je zeggen dat ik 7-8 kg ben aangekomen met de hormonen en nu ik weer even hormonenpauze heb, is daar ongeveer 3 kg vanaf. Helaas is er weinig aan te doen en zal je man (en jijzelf) het er op de koop toe moeten nemen.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 11:29:03 #158
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28969552
E.T. wel fijn dat de arts en jullie zelf op 1 lijn zitten wat de wachttijd betreft. Natuurlijk ben je erg welkom in dit topic al had ik je liever niet gezien hier
pi_28970345
Inderdaad ET, ik zie je ook liever niet hier. Bahbah meid!

pi_28971820
quote:
Je weet wel wat er gebeurd als je zwanger word he met je gewicht
  Moderator woensdag 20 juli 2005 @ 12:59:07 #161
5428 crew  miss_sly
pi_28972579
minoes_, ik ben ook ontzettend veel aangekomen door de hormonen; het scheelde bij mij echt enkele kledingmaten (van 38-40 naar 44-46). Het is niet prettig, maar ik had het er wel voor over. Ik vond het ook wel erg moeilijk om het er weer af te krijgen, trouwens.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 13:17:17 #162
43556 miss_dynastie
pi_28973164
quote:
(en mijn man helemaal )
Waarom? Hij wordt er toch niet dik van?

[ Bericht 11% gewijzigd door miss_dynastie op 20-07-2005 13:24:50 ]
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 13:47:52 #163
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28974251
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waarom? Hij wordt er toch niet dik van?

Mijn man heeft trouwens meer moeite met mijn ontiegelijke hormonale buien en wisselvallige stemmingen en vind me nu veel liever sinds ik even hormonenpauze heb
pi_28974908
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:36 schreef easy-going het volgende:

[..]

Dat was het eerste wat mij ook te binnenschoot...
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:50:35 #165
1087 Merisse
broddeltante
pi_28978453
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:36 schreef easy-going het volgende:

[..]

En ik vind het een klotenopmerking
pi_28978598
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:50 schreef Merisse het volgende:

[..]

En ik vind het een klotenopmerking
Dat mag, ik denk alleen niet dat Easy-Going het zo bedoelt, zoals ik zei het was ook het eerste wat mij te binnen schoot toen ik het las.

Waarom zie jij het zo?
pi_28987186
Nee,hij heeft er geen last van ,maar hij moet er wel naar kijken en hij is trots op mijn middeltje van nu
En ik weet inderdaad wat er met mijn gewicht gebeurt,als ik zwanger word,maar dat gaat er weer af,weet ik uit ervaring.
En volgens mij blijft het hangen met die hormonentroep.En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
En dat gedoe ,dat je alles er maar voor over moet hebben,als je zwanger wilt worden,daar ben ik onderhand ook een beetje zat van.Maar die discussie is hier al uit en ten treuren geweest en daar ga ik niet weer aan beginnen of op reageren.
Merisse,meid,hou t luchtig en laat waaien die opmerking,doe ik deze keer ook maar(als ik vreselijk emo zou zijn,zou ik er van gaan janken,maar misschien is er ff niet bij nagedacht,door degene die het zei)

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 20:56:21 #168
43556 miss_dynastie
pi_28987389
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:50 schreef minoes_ het volgende:
En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
En dat gedoe ,dat je alles er maar voor over moet hebben,als je zwanger wilt worden,daar ben ik onderhand ook een beetje zat van.
Maar het feit is natuurlijk wel dat als je zwanger wil worden én hormonen moet spuiten, aankomen mogelijk/ waarschijnlijk een gevolg is. Wil je dat écht niet, dan zul je er wel over na moeten denken hoe of wat. Zeker omdat je zegt dat je er niet aan moet denken, maar het waarschijnlijk (zie ervaringen hier) wel zal gebeuren overigens zie ik niemand zeggen dat je het er maar voor over moet hebben, miss_sly zegt alleen dat zijhet er zelf wel voor over had.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 21:34:45 #169
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28988707
Ik zei inderdaad wel dat je het op de koop toe moet nemen dat je zwaarder kan worden. Natuurlijk zit ik er ook niet op te wachten om 8 kilo zwaarder te zijn, al 3 jaar onder de acné te zitten en een emotionele achtbaan te zijn, maar ik heb het er inderdaad voor over. Zelfs als uiteindelijk blijkt dat ik helemaal nooit zwanger zal worden weet ik voor mezelf tenminste dat ik er alles aan gedaan heb. Een ander kan daar heel anders over denken en heeft andere grenzen. Zolang je daar voor jezelf vrede mee hebt prima toch.
pi_28988923
Minoes, kilo's ben ik aangekomen met het spuiten. Ik ging van maatje 36 naar maat 40. Maar de last die ik er van had qua hoofdpijn en buien vond ik erger uiteindelijk toch.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 21:49:12 #171
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_28989363
Ja, de hoofdpijn, zweetaanvallen, jankbuien, humeurigheid, onhandigheid in je sociale leven (er toch rekening mee houden dat de spuit in een koelkast moet liggen, een half uur vantevoren eruit halen en je elke avond rond dezelfde tijd moet spuiten) was ik nog vergeten. Als ik in september begin zal ik vast nog wel het lijstje kunnen aanvullen
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:15:17 #172
1087 Merisse
broddeltante
pi_28990370
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:55 schreef Igraine het volgende:
Waarom zie jij het zo?
De opmerking van Easy Going kwam op mij over als "zit niet zo te klagen over zoiets onbelangrijks". Mocht ik het verkeerd interpreteren, sorry.

Ik heb me nooit gerealiseerd dat je van hormonen spuiten zo aankwam. Behalve het prikken in jezelf, de spanning en de hormonale buien, hoofpijn ook nog eens extra kilo's Het is allemaal nogal wat Ook al heb je het er voor over lijkt me af en toe klagen niet meer dan normaal.
pi_28990380
quote:
Nee,hij heeft er geen last van ,maar hij moet er wel naar kijken en hij is trots op mijn middeltje van nu
quote:
En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
weet je het wel zeker dat je zwanger wilt worden dan?
quote:
(maar misschien is er ff niet bij nagedacht,door degene die het zei)
ik denk altijd na voor ik iets post!
pi_28990635
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:15 schreef Merisse het volgende:

[..]

De opmerking van Easy Going kwam op mij over als "zit niet zo te klagen over zoiets onbelangrijks". Mocht ik het verkeerd interpreteren, sorry.
die opmerking was bedoelt als in: als je nu al schrikt van het gewicht op de weegschaal, wat moet het dan wel niet worden als je zwanger word! En ik hoop maar dat haar man er tegen kan dan

Je hebt gelijk, het is een klotenopmerking!
edit: en als ik jou hier mee kwets ... sorry, dat is geenszins mijn bedoeling, ik leef altijd zeer met jouw posts mee, en ik hoop zo dat jij naar een ander topic van oud kan verhuizen
  Moderator woensdag 20 juli 2005 @ 23:23:34 #175
5428 crew  miss_sly
pi_28993628
quote:

En volgens mij blijft het hangen met die hormonentroep.En eerlijk gezegd,moet ik er niet aan denken,dat ik 8 kilo zwaarder zou worden,zou ik ook niet kunnen voor mijn rug,heb nl.een hernia.
En dat gedoe ,dat je alles er maar voor over moet hebben,als je zwanger wilt worden,daar ben ik onderhand ook een beetje zat van.Maar die discussie is hier al uit en ten treuren geweest en daar ga ik niet weer aan beginnen of op reageren.
Volgens mij is daar nooit een discussie over geweest, hoor. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je er maar alles voor over moet hebben; ik ben zelf notabene gestopt terwijl er nog meer mogelijkheden waren.
Op het moment dat ik er mee bezig was, had ik ook die gewichtstoename er voor over, en het is wel iets wat je mee moet nemen in je overweging hoever je wilt gaan. Dat is alles.
pi_29002584
Die discussie is hier dus wel geweest,dat je "er alles maar voor over moet hebben en dus niet mag zeuren".
Wat mij dus echter nooit verteld is,is dat ik van die hormonen zo kon aankomen en daar baal ik van,vooral omdat jullie dat wel weten.En dan gebruikte ik alleen nog maar 5 dagen clomid.Dus kan je nagaan hoe dat gaat,als ik straks 10 dagen(minimaal) moet spuiten.
En dat ik zwaarder word weet ik wel en voor de duur van een zwangerschap is dat te overzien.Zij het met wat aanpassingen en ongemakken,maar dat heb ik daar dus wel voor over.Maar ik bedoel,dat ik het niet zou kunnen hebben,qua rug,om voor altijd die extra 8 kilo of meer mee te moeten dragen,snappie?.
Hoofdpijn en opvliegers heb ik wel van de clomid gehad,verder geen lastige buien,dus dat viel weer mee,daar mag ik dan niet over mopperen

Groetjes,Minoes
pi_29002888
Ik heb een tijdje orgametril geslikt na een kijkoperatie. Daar kwam ik ook gigantisch van aan. Hadden ze ook van te voren niet verteld. Maar toen ik dat moest gebruiken (moest eigenlijk lycrin, maar dat wilde ik niet toen ik de bijwerkngen gelezen had) heb ik voor mezelf wel eerst alles nageplozen voordat ik het ging gebruiken, zodat ik wist wat ik sliktte. Stond er bij jou niks in de bijwerkingen of op internet daarover dan? Verder werd mijn humeur er vreselijk van, ik ben al heel snel van slag als bv ongesteld moet worden, maar nu werd ik soms bijna agressief Wat was ik blij toen ik er na een paar maanden mee kon stoppen. Meiden ik vind het dan ook superknap hoe jullie dit toch steeds allemaal weer doorstaan. En klagen mopperen of wat dan ook. Heel normaal hoor!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Moderator donderdag 21 juli 2005 @ 10:41:38 #178
5428 crew  miss_sly
pi_29002964
Toch heb je dan niet zo goed opgelet, minoes_, want het aankomen-door-hormoongebruik is hier echt wel een paar keer aan bod geweest.
En de aangekomen kilo's kunnen er natuurlijk altijd weer af, alleen moet je daar wel even je best voor doen, dat gaat misschien wat lastiger dan na een zwangerschap, maar het kan wel.
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 11:24:44 #179
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29004073
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Wat mij dus echter nooit verteld is,is dat ik van die hormonen zo kon aankomen en daar baal ik van,vooral omdat jullie dat wel weten.
Wat is dat nou een rare opmerking? Alsof je denkt dat die info expres voor jou verborgen is gehouden ofzo Waar slaat dit op minoes? En volgens mij is het aankomen door hormoongebruik hier ook wel eens aan de orde geweest hoor. Verder wat miss_sly zegt, het is niet dat die extra kilo's levenslang blijven zitten. Daar heb je zelf natuurlijk ook invloed op.

@jessie, lucrin is inderdaad enorm rotspul. Ik heb het van januari tot juni gespoten en werd er behoorlijk gestoord van.

In september zal ik wel helemaal een hormonencocktail worden:
Eerst een maand aan de pil
Halverwege die maand lucrin erbij
Ongesteld
verder met lucrin en Gonal-F erbij
Voor de eisprong Pregnyl
3 x onderhoudsdosis Pregnyl

Hoppaaaaa! En dan te bedenken dat mijn lichaam erg langzaam op FSH reageert
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:28:42 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29004168
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:24 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Wat is dat nou een rare opmerking? Alsof je denkt dat die info expres voor jou verborgen is gehouden ofzo Waar slaat dit op minoes? En volgens mij is het aankomen door hormoongebruik hier ook wel eens aan de orde geweest hoor.
Ze bedoelt volgens mij toch gewoon dat de "artsen" het haar blijkbaar niet expliciet hebben verteld?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 11:31:25 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29004240
Ooooooh dat bedoelt ze. De artsen hebben het mij ook niet specifiek gemeld hoor, ik heb het zelf aan den lijve ondervonden
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 11:42:13 #182
43556 miss_dynastie
pi_29004498
Staat het niet als bijwerking in de bijsluiter?
Overigens kan ik me ook voorstellen dat artsen deze bijwerking niet expliciet noemen omdat ze hem bekend veronderstellen.
  Moderator donderdag 21 juli 2005 @ 11:48:03 #183
5428 crew  miss_sly
pi_29004669
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:28 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ze bedoelt volgens mij toch gewoon dat de "artsen" het haar blijkbaar niet expliciet hebben verteld?
De artsen wellichtn iet, maar het is hier zeker al eens verteld, dus ze had het ook gewoon kunnen vragen aan de arts
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:51:38 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29004794
Ja, eensch. Maar denk alleen dat ze het zo bedoelde met haar verontwaardiging (dus niet t.o.v. "jullie die het wel weten", maar t.o.v. van artsen).
pi_29019000
Klopt Sugar,zo bedoelde ik het ook.Dus niet boos worden hoor,slaapmeisje
Ik had zoiets van:verdikkeme,die meiden weten het wel,waarom ik dan niet?En in de bijsluiter heb ik het dus niet gelezen,wel al die andere dingen.
En over het er wel of niet afgaan van dat gewicht,als ik nu 2 of 3 kilo te zwaar ben,dan is t met 4 dagen weer weg,of na een paar nachtdiensten.Maar omdat ik nu zo aankom,in mijn ogen,ben ik gewoon bang,dat het er straks(als het ooit mocht lukken)nooit meer afgaat.

Zo en nu maar weer es ff andere verhalen hoor

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 20:30:56 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29019674
Is goed Minoes
pi_29025085
Overgewicht (al dan niet door hormonen)....kan ik ook over meepraten.
Ik denk alleen dat het wel eens te maken kan hebben met de invloed die hormonen op je stemmingen hebben en dat je door die extreme buien ook extremer gaat snoepen/eten.
Als vrouwen zwanger zijn gaan ze toch meestal extremer eten? En wij spuiten onszelf vol met vergelijkbare hormonen. Discipline is ver te zoeken onder invloed van en daar zou 't (bij mij althans) wel eens aan kunnen liggen. Ik ben nu al weer maanden 'clean' en sport me suf en let heel erg goed op mijn eten en nu gaan de kilo's er eindelijk weer af.
Jaja over een maandje moet ik weer in bikini kunnen. En ik heb me voorgenomen dat als ik geen kinderen mag krijgen, ik er alles aan ga doen om te zorgen dat ik strak in mijn vel kom.
(...dream on Katinka... )

Dus als we in het najaar weer gaan starten met IVF...

Volgende week ga ik met m'n zusje naar een speciale gyne, vanwege haar net ontdekte DES-dochterschap. Zo sneu, ze heeft net het bewijs uit het dossier van mam gekregen. Nu is het eigenlijk pas echt waar.
pi_29032389
Katinka........succes met sporten en kwijtraken van de kilo's
Voor jou/jullie dus ook weer spannende tijden in het najaar,of is het nog niet zeker?.
Veel sterkte met je zus,wat een domper om dat te horen.

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 11:10:10 #189
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29034094
Katinka, het is in mijn geval waarschijnlijk een combinatie geweest van het aankomen door de hormonen en verminderde energie waardoor ik geen puf had om dingen te ondernemen. Mijn eetpatroon was niet veranderd. Nu ik even hormonenpauze heb, merk ik dat ik veel meer energie heb en ook veel vrolijker ben. Wat dat betreft zie ik er wel weer tegenop om in september te beginnen. Ik zat me gisteravond af te vragen over de procedure die we moeten starten. Omdat het de lange procedure is waarbij ik eerst een maand aan de pil moet.... over twee weken hebben we het planningsgesprek. Misschien kan ik tijdens de vakantie alvast aan de pil beginnen zodat we direct met prikken kunnen beginnen als ik weer terug ben. Tegen de tijd dat ik dan weer een echo heb dan is de poli ook weer open en kunnen we direct van start. Tja, in een ideale wereld zal dat mogelijk zijn, maar ik weet nog helemaal niet of deze cyclus weer normaal is. Voor hetzelfde geld duurt die weer 50 dagen. Hmz, laat ik maar niet teveel op de zaken vooruit lopen en gewoon afwachten

Jullie gaan het dus toch nog een keer proberen in het najaar? Wat ontiegelijk spannend zeg! Het verhaal van je zusje is echt sneu, maar ze heeft nu in ieder geval zekerheid dat ze toch een DES dochter is. Pfff, wat een ellende zeg. Ik wist helemaal niet dat er speciale gynaecologen zijn voor dat soort zaken.
pi_29050361
Owh Slaapmeisje, ik heb een beetje knullig gezegd dat we in het najaar MISSCHIEN weer gaan starten; althans zo bedoelde ik het. Want we (vooral ik) zijn er nog niet helemaal uit. 1 Aug. krijgt mijn ventje nl. de uitslag van zijn zaadjes en dan weten we of er iets flink verbeterd is of niet.
Ik was gisteren weer even heel optimistisch wat betreft IVF, maar meestal is dat van korte duur... Als ik de dozen hormonen weer in de kast zie staan (ik heb ze nog niet weg kunnen gooien) vliegt de paniek me gewoon naar de keel. De weerstand tegen hormonen wordt eigenlijk alleen maar groter. Dus de moed om het nog eens te proberen...kleiner. De lange termijn effecten van des zijn niet eens bekend, van IVF ook niet. Wat is dan het risico bij des-dochter + IVF? Gegarandeerd foute boel straks in de overgang? Ik vind het op 't moment echt doodend allemaal. En twijfel dus heel erg.

Wat jouw gewicht betreft, ik denk ook dat het meestal een optelsom is. Lusteloos en weinig energie = geen calorien verbranden natuurlijk. En inderdaad dat je even pauze hebt zul je zeker merken aan je stemmingen. Ik werd er echt een labiel monster van.
Zeg, die lange procedure waar je over schrijft, is dat altijd met de pil vooraf? Of is dat in jouw geval om je cyclus weer normaal te krijgen? Bij mij was het lange traject ca. 25 dagen Lucrin (na 7 ongesteld) na 11 de Gonal F erbij (ca. 15 dagen) en dan Pregnyl. Al met al duurde het dan 41 dagen. Pfff als je cyclus dus weer 50 dagen duurt, meid geduld blijft een schone zaak...

Oh wat betreft de speciale gynes, dat zijn gynes die aangesloten zijn bij het DES-net en dus heel nauw betrokken zijn bij de des-problematiek. Speciaal getraind enzo en dat vind ik toch prettiger dan een reguliere gyn. Anyway, we blijven nog maar even rustig (alsof haasten iets uit zou maken )

Ik hoop in iedergeval dat het allemaal eens wat vlotter wil gaan voor jou. Dat wordt onderhand es tijd. Zit je trouwens in een academisch ziekenhuis, ofniet?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:25:27 #191
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29050536
Katinka, wat bedoel je met de lange termijn effecten bij Des-dochters? De "eerste lichting" Des dochters zijn inmiddels ruimschoots in de overgang, heb ik begrepen, maar ik heb geen idee wat daarover aan het licht is gekomen.

Overigens ben ik zelf ook een des dochter, voor het geval je je afvraagt waarom ik dat vraag .
pi_29050973
Leah, ik heb een brochure van het descentrum voor mijn neus liggen, het gaat me om dit stukje tekst:

Sinds de ontdekking in 1971 dat prenatale-expositie kan leiden tot clear cell kanker van vagina en baarmoedermond bij des-dochters, hebben onderzoeken veel meer schadelijke bijwerkingen van het deshormoon aangetoond. Er vind nog steeds onderzoek plaats en het is dus niet uitgesloten dat er meer schadelijke effecten worden gevonden. Vraag blijft bijvoorbeeld of DES-dochters extra risico's lopen in de overgang. Momenteel loopt een onderzoek in de VS bij 5 centra, verspreid over de VS [....] De meeste onderzoeken hebben hier plaatsgevonden, maar de laatste jaren vindt ook een aantal studies in Nederland plaats.

en een tweede stukje;
vruchtbaarheidsbehandelingen
Er worden steeds meer behandelingen ontwikkeld. Enerzijds een grote stap voorwaarts, anderzijds stelt dat mensen ook weer voor nieuwe problemen. [...]Bovendien zijn de nieuwste generatie vruchtbaarheidsbehandelingen niet bewezen veilig. IVF en ICSI beh. gaan gepaard met vrij grote hoeveelheden hormonen voor ovulatie inductie. De eventuele gevolgen van hormoongebruik zijn nog onderwerp van wetenschappelijk onderzoek.

Ik wil je hiermee niet ongerust maken Leah, maar ik maak me gewoon zorgen omdat ik ook nog eens des-dochter ben. En we hebben gewoon kans (meer dan niet des-dochters) op enge dingen aan onze geslachtsorganen.
Eerlijk gezegd heb ik 18 jaar mijn kop in het zand gehad voor dit gedoe, maar na alles dat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt moet ik er toch even beter over nadenken om voormezelf de beslissing te kunnen maken of we doorgaan of niet.

En je mag me alles vragen hoor!

Mag ik dan aan jou vragen welke problemen jij hebt door des?

[ Bericht 42% gewijzigd door katinka op 22-07-2005 22:02:26 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:27:50 #193
3011 E.T.
pi_29051664
Klinkt idd als iets om over na te denken Katinka
pi_29052225
Ik zag net een vooraankondiging van een nieuwe serie bij de avro 'De biologische klok' (volgende week donderdag, 22.30 uur op Ned 1). Misschien is het interessant... en misschien is het tenenkrommend vreselijk maar ik wilde jullie er toch even van op de hoogte brengen voor het geval jullie dat nog niet waren
Meer informatie is hier te vinden.

Merisse en Slaapmeisje, ik leef nog steeds enorm met jullie mee En met de anderen ook natuurlijk
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:15:58 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29052871
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:49 schreef katinka het volgende:

Mag ik dan aan jou vragen welke problemen jij hebt door des?
Ik heb een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad (CIN III), en ben daaraan geopereerd, verder heb ik twee miskramen gehad, maar ik weet niet of dat domme pech geweest is, of dat het iets met DES te maken had.
Ik heb gelukkig wel twee gezonde kinderen gekregen, beiden weliswaar te vroeg (komt veel voor bij des-dochters) en met moeizame zwangerschappen, maar ik heb wat dat betreft enorm veel mazzel gehad.
Uiteraard ieder jaar op controle, al vanaf mijn elfde, mijn moeder heeft meteen aktie ondernomen, toen het eenmaal aan het licht kwam hoe schadelijk het was.
Heb jij je ook aangesloten bij het schadefonds?
pi_29053514
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:15 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik heb een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad (CIN III), en ben daaraan geopereerd, verder heb ik twee miskramen gehad, maar ik weet niet of dat domme pech geweest is, of dat het iets met DES te maken had.
Ik heb gelukkig wel twee gezonde kinderen gekregen, beiden weliswaar te vroeg (komt veel voor bij des-dochters) en met moeizame zwangerschappen, maar ik heb wat dat betreft enorm veel mazzel gehad.
Uiteraard ieder jaar op controle, al vanaf mijn elfde, mijn moeder heeft meteen aktie ondernomen, toen het eenmaal aan het licht kwam hoe schadelijk het was.
Heb jij je ook aangesloten bij het schadefonds?
Jeetje Leah, dat moet schrikken zijn geweest! Ben heel blij voor je dat je (ondanks de problemen) toch mooi 2 gezonde kindjes hebt gekregen. Dat is bij mij dus (nog) niet gelukt. Wordt gewoon niet zwanger, nog nooit geweest.
Ik ben ook al heel lang onder controle, vanaf mijn 12e. Net als jij een aktieve moeder toendertijd.
En ja, ik heb me ook direct aangesloten bij het schadefonds, toen dat kon. Voor wat het waard is.
Maar alles wat ik er door heb meegemaakt mag wel een beetje gecompenseerd worden. Al is het maar voor het idee. Rijk zullen we er niet van worden denk ik.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:46:10 #197
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29053663
Ik hoef dat geld niet eens, maar het gaat me meer om het op de lijst staan. Laat ze maar weten hoeveel mensen hier schade van hebben ondervonden...
DES moeders lopen ook risico's hè, dat weet je?
pi_29057548
Wat een troep is dat DES toch geweest vroeger en wat ongeloofelijk stom,dat ze er zo weinig onderzoek naar hebben gedaan.De moeders namen die medicijnen met de beste bedoelingen en waren niet op de hoogte,tjee..........wat ongeloofelijk rot zullen zij zich voelen
Katinka en Leah,petje af hoor,dat jullie hier zo mee omgaan,lijkt me dubbel zo moeilijk,wb.je keuze's.

Piglet,thanks voor de tip,die serie ga ik zeker volgen.Jammer dat er nooit een oproep is geweest(of die heb ik gemist)dan had ik misschien wel meegedaan.Maar het lijkt me een mooie serie,dat je mag meekijken in/bij de problemen van die stellen.

Groetjes,Minoes
pi_29058140
Het gaat mij ook niet om het geld, maar om het principe. Zoiets mag gewoon nooit meer gebeuren, er moet gewoon goed onderzoek van te voren gedaan worden en dat was bij Smith en Smith absoluut niet het geval. Schandalig gewoon.

En ja ik weet dat mijn moeder ook risico's loopt. Ze is al geopereerd aan vleesbomen in haar baarmoeder en alles is toen eruit gehaald. Kwam direct in de overgang enzo, zeker erg zwaar voor haar geweest. Laten we hopen dat het hierbij blijft, voor ons allemaal.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 20:36:26 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29070053
Ik hoop ook dat het hierbij blijft voor jullie, sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')