Owh Slaapmeisje, ik heb een beetje knullig gezegd dat we in het najaar MISSCHIEN weer gaan starten; althans zo bedoelde ik het. Want we (vooral ik) zijn er nog niet helemaal uit. 1 Aug. krijgt mijn ventje nl. de uitslag van zijn zaadjes en dan weten we of er iets flink verbeterd is of niet.
Ik was gisteren weer even heel optimistisch wat betreft IVF, maar meestal is dat van korte duur... Als ik de dozen hormonen weer in de kast zie staan (ik heb ze nog niet weg kunnen gooien) vliegt de paniek me gewoon naar de keel. De weerstand tegen hormonen wordt eigenlijk alleen maar groter. Dus de moed om het nog eens te proberen...kleiner. De lange termijn effecten van des zijn niet eens bekend, van IVF ook niet. Wat is dan het risico bij des-dochter + IVF? Gegarandeerd foute boel straks in de overgang? Ik vind het op 't moment echt doodend allemaal. En twijfel dus heel erg.
Wat jouw gewicht betreft, ik denk ook dat het meestal een optelsom is. Lusteloos en weinig energie = geen calorien verbranden natuurlijk. En inderdaad dat je even pauze hebt zul je zeker merken aan je stemmingen. Ik werd er echt een labiel monster van.
Zeg, die lange procedure waar je over schrijft, is dat altijd met de pil vooraf? Of is dat in jouw geval om je cyclus weer normaal te krijgen? Bij mij was het lange traject ca. 25 dagen Lucrin (na 7 ongesteld) na 11 de Gonal F erbij (ca. 15 dagen) en dan Pregnyl. Al met al duurde het dan 41 dagen. Pfff als je cyclus dus weer 50 dagen duurt, meid geduld blijft een schone zaak...
Oh wat betreft de speciale gynes, dat zijn gynes die aangesloten zijn bij het DES-net en dus heel nauw betrokken zijn bij de des-problematiek. Speciaal getraind enzo en dat vind ik toch prettiger dan een reguliere gyn. Anyway, we blijven nog maar even rustig (alsof haasten iets uit zou maken
![]()
)
Ik hoop in iedergeval dat het allemaal eens wat vlotter wil gaan voor jou. Dat wordt onderhand es tijd. Zit je trouwens in een academisch ziekenhuis, ofniet?