Mee eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:35 schreef NRH het volgende:
Wombcat doet een zeer goede suggestie.
Ik zou alleen ipv 1e/2e rit de 3e/4e/6e nemen.
Om twee redenen:
1. De spreiding van de prono-etappes is beter.
2. De kans is groter dat het geen massasprint wordt of dat er al toppers door het ijs zakken, zodat mensen ook kunnen gokken op ontsnappers en sprinters van het tweede plan (wat veel variatie kan opleveren).
En moet je die voor de tour voorspellen of net voor de rit?? Voor de tour is ook nog wel aardig, heb je de extra moeilijkheid welke sprinters het einde zullen halen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:39 schreef Arcee het volgende:
En natuurlijk ook iig de (waarschijnlijke) sprint in Parijs.
En dubbele punten voor het eindklassement weer idd.
Maar met 1e, 6e rit, 1 of 2 bergetappes, slotrit, krijg je wel heel veel pronos voor één wedstrijd. Weliswaar de belangrijkste van het jaar, maar overdrijven is ook een vak.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:39 schreef Arcee het volgende:
En natuurlijk ook iig de (waarschijnlijke) sprint in Parijs.
Bij de Giro deden we voor de rit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:41 schreef BVO het volgende:
[..]
En moet je die voor de tour voorspellen of net voor de rit?? Voor de tour is ook nog wel aardig, heb je de extra moeilijkheid welke sprinters het einde zullen halen..
1e, 6e, bergetappe, slotrit, eindklassement.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:41 schreef Wombcat het volgende:
Maar met 1e, 6e rit, 1 of 2 bergetappes, slotrit, krijg je wel heel veel pronos voor één wedstrijd. Weliswaar de belangrijkste van het jaar, maar overdrijven is ook een vak.
Slotrit heeft ook vaak een verrassende winnaar.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
1e, 6e, bergetappe, slotrit, eindklassement.
Misschien moet je de slotrit niet nemen dan, want als je die de dag er voor moet voorspellen is het eigenlijk vrij makkelijk.
Maar dan de 2e ipv de 6e om wat zekerder van een sprint te zijn.
Dan heb je 3 etappes + het eindklassement. Lijkt me goed.
Maar de eerste is moeilijker te voorspellen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:57 schreef Wombcat het volgende:
Slotrit heeft ook vaak een verrassende winnaar.
Ik ben wel voor 4 etappes (bij Giro deden we 3 en tour is toch wat belangrijker, 5 lijkt me teveel). Kunt bij de genoemde 3 er een bergirt bijdoen, of de slotrit.
Bergrit lijkt me leuker.
En voorstel was juist niet de 1e of 2e, maar 4e, 5e of 6e vanwege de spreiding.
Ik vind dit een uitstekend voorstel,quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:17 schreef hetsjhokleek het volgende:
2 Sunday, July 3 181,5 km
Challans > Les Essarts
10 Tuesday, July 12 192,5 km
Grenoble > Courchevel *
20 Saturday, July 23 55 km
Saint-Etienne > Saint-Etienne (TT)
Dit is mijn voorstel goede spreiding en behalve bij de tijdrit ook de eerste echte krachtmeting.
Dat geldt ook voor de laatste tijdrit. Ik vind persoonlijk de eerste tijdrit interessanter.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:12 schreef placebeau het volgende:
Die laatste rit (champs elysées) is zou ik persoonlijk niet doen.
Ten eerste omdat de winnaar meestal al gekend is voor er vertrokken wordt
Eindstand indienen voordat de tour begint lijkt me, niet tegelijk met de eerste sprintrit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik vind dit een uitstekend voorstel,
met dan zoals AirRaid zegt nog een pyrineeënrit bij.
Eindstand logischerwijs opnieuw voor dubbele punten en samen met de eerste sprintrit voor de Tour begint binnen.
Ik zal waarschijnlijk (als alles mee zit) vanaf 11 juli tot eind juli op reis zijn, dus dan zou het leuk zijn moest iemand het van mij wil overnemen voor die periode.
Wombcat, als je nu ook al lijstjes indient voor het Nationaal kampioenschap, vergeet dan buiten een top vijf voor Nederland, ook niet voor Spanje, Italië, Frankrijk, België en Duitsland 1 naam te noemen, zoals gezegd.
Hoe de parcours zijn van de nationale kampioenschappen weet ik eigenlijk niet, alleen dat het in België een zwaar parcours is en in Nederland plat.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:48 schreef Wombcat het volgende:
Eindstand indienen voordat de tour begint lijkt me
Die etappe naar Courchevel lijkt mij juist makkelijker te voorspellen, omdat het de eerste bergrit is, met maar twee beklimmingen kirjg je een aankomst waar alles opd e laatste berg gebeurt. Voor de klassementsrenners dus.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:54 schreef AirRaid het volgende:
12.07 - stage 10 Grenoble - Courchevel 192 km
(finish Courchevel on 2004 m)
Aangezien het de eerste bergrit is weet je dus nog niet welke klassementsrenners er door de mand gaan vallen (zie een Cunego in de giro), dus is die imo lastiger te voorspellen. Zeker als er nog een "niet-favoriet" in de gele trui rijdt kan die ook nog altijd voor verwarring in de top 5 (10) brengen (zie een Voeckler)quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die etappe naar Courchevel lijkt mij juist makkelijker te voorspellen, omdat het de eerste bergrit is, met maar twee beklimmingen kirjg je een aankomst waar alles opd e laatste berg gebeurt. Voor de klassementsrenners dus.
Ja, tuurlijk, maar die eerste sprintrit dan ook voordat de tour begint. uit de openende tijdrit kun je toch niets leren voor een vlakke rit, en het is voor mij dan wel gemakkelijker dat die twee niet door elkaar raken.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eindstand indienen voordat de tour begint lijkt me, niet tegelijk met de eerste sprintrit.
ja, maar dan zijn er twee ritten vlak na elkaar in het begin, wat niet zo handig is voor het stemmen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de laatste tijdrit. Ik vind persoonlijk de eerste tijdrit interessanter.
Ik denk toch maar die eerste dan. Beter verspreid.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:33 schreef placebeau het volgende:
ja, maar dan zijn er twee ritten vlak na elkaar in het begin, wat niet zo handig is voor het stemmen.
Het is tijd om te concluderen.
ofwel:
eindstand - eerste sprintrit - alpenrit - pyrineeënrit - laatste tijdrit
ofwel:
eindstand - eerste tijdrit - alpenrit - pyrineeënrit - rit naar de champs elysées
Wat hebben we het liefst?
Nog lang niet voor alle ploegen, maar dat zal in de loop van de week wel aangevuld worden hier:quote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef zjroentje het volgende:
Zijn de startlijsten per ploeg al bekend voor de ploegentijdrit?
26 juni worden alle deelnemende NK's gereden, dus die voormiddag.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:59 schreef Arcee het volgende:
Wat is de deadline voor de NK's?
Allemaal op die zondag? Okee dan.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:08 schreef placebeau het volgende:
26 juni worden alle deelnemende NK's gereden, dus die voormiddag.
5 punten.quote:Op zondag 5 juni 2005 00:11 schreef Arcee het volgende:
1. Santiago Botero
2. Oscar Pereiro Sio
3. Alberto Contador Velasco
4. Lance Armstrong
5. Denis Menchov
Ik heb er 6quote:Op zondag 12 juni 2005 17:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
5 punten.
Hadden er 10 kunnen zijn als Botero had gewonnen en niet met 10 seconden had verloren.
Op belgische TT staat:quote:Op zondag 12 juni 2005 17:35 schreef Suijk het volgende:
Wat is de top10?
Succes!!quote:Op zondag 12 juni 2005 17:57 schreef placebeau het volgende:
De punten bereken ik pas morgen, heb morgenmiddag examen, en nog een hoop werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |