Nee dat was de Europese Defensie Gemeenschap, niet de NAVO. Het strandde ook omdat Italie en Frankrijk niet wilden ondertekenen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:03 schreef Drugshond het volgende:
Dat was nog de Navo, een samenwerkingsverband maakt nog geen uniform Europees leger (met een budget door de EEG vastgesteld).
Daarover kun je twisten, omdat de salarissen en BNPpc ook veel lager is in Spanje. Ben het er wel mee eens dat subsidies niet zomaar naar fietspaden hoeven te gaan.quote:Maar "duur" EU geld in Spanje investeren in bouwprojecten, terwijl in Spanje de benzine prijzen de laagste van Europa zijn. Bij een kleine verhoging van de benzineprijzen hadden ze zelf de bouwprojecten kunnen bekostigen. En wat zijn dan die bouwprojecten.... een aantal fietspaden in NL of Spanje (is dit nu nuttig besteed geld ?!?) Dacht het niet.
Van mij mogen die landbouwsubsidies eerder vandaag dan morgen afgeschaft worden (idem voor de Nederlandse melkindustrie trouwens). Het probleem is dat die zuidelijke landen veto-recht hierover hebben. Ik had gehoopt dat zodra de grondwet doorgevoerd werd ze gelijk aangepakt konden worden.quote:En dan zal ik het nog maar niet hebben over de landbouwsubsidies. Wat the meuk hebben die te maken met een gedreven innovatieve marktwerking/productontwikkeling te maken. Het geld wordt eigenlijk ingezet als een markt protectionistisch middel.
Uiteraard spelen dat soort dingen ook een rol. Er is een correlatief verband tussen inkomen en opleiding en het zou me weinig verbazen als je ziet dat de beter gesitueerden (mooie woordkeuze) ook meer voor hadden gestemd. Niet dat ze dat overigens doen om zelf nog beter ervan te worden, want de grondwet gaat niet over hoe je je eigen rijkdom kan vergroten. Die argumenten zijn niet naar voren gekomen, behalve dat men zegt dat de EU goed voor de economie is.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:43 schreef Lamon het volgende:
[..]
Die wil ik wel even nemen.
Omdat opleiding niet altijd garant staat voor gespecificeerde kennis van zaken. Als je namelijk hoog opgeleid bent, en ook nog eens gedreven genoeg bent geweest om die opleiding in een goede persoonlijke welvaart om te zetten, kun je je ook makkelijker permitteren om veranderingen, die grote onzekerheden met zich meebrengen, zonder al te veel persoonlijke zorgen een kans te geven.
Wat niet wil zeggen dat beter gesitueerden per definitie maar wat stemmen, meer dat ze het onbekende pad makkelijker durven te betreden.
Misschien zijn rijke mensen over het algemeen slimmer?quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:17 schreef Hooghoudt het volgende:
In de uitslagen per gemeente is toch ook wel een beetje te zien dat dit een rijkeluisgrondwet is... Wassenaar, Bloemendaal, Haren (gn), allemaal voor...
Of ze slimmer zijn weet ik niet, maar ze zijn in elk geval wel vaker hoog opgeleid.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:18 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Misschien zijn rijke mensen over het algemeen slimmer?
Is geld zaligmakend voor een betere maatschappij ?quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:18 schreef WeirdMicky het volgende:
Misschien zijn rijke mensen over het algemeen slimmer?
Volgens de schrijvers van de grondwet wel.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is geld zaligmakend voor een betere maatschappij ?
Al hoewel dat niks te maken heeft met mijn vraag, wil ik die best beantwoorden.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is geld zaligmakend voor een betere maatschappij ?
Ik denk het laatste...quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Huilt hij daar nu echt, of is het toevallig een shot die het suggereert?
Maar daar ging het juist wel over, en dat is de reden waarom de voor campagne zo dramatisch verliep. En waarom de tegen campagne zo effectief liep. In de verschillende debatten kon de VVD aangepakt worden op het sociale karakter van de grondwet en de PvdA op het liberale karakter. In plaats dat ze zeiden ja hoor eens, we staan hier niet voor een partij, er staan sociale en liberale punten in de grondwet en dat vinden we okay, dan had het al heel wat beter gegaan.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:22 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom wordt politiek Den Haag er toch steeds bij betrokken (ook door Wilders met zijn "poepje laten ruiken")? Daar gaat het toch niet over?
Ja als, als, als. Beste stuurlui staan aan wal enzoquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:37 schreef speknek het volgende:
Maar daar ging het juist wel over, en dat is de reden waarom de voor campagne zo dramatisch verliep. En waarom de tegen campagne zo effectief liep. In de verschillende debatten kon de VVD aangepakt worden op het sociale karakter van de grondwet en de PvdA op het liberale karakter. In plaats dat ze zeiden ja hoor eens, we staan hier niet voor een partij, er staan sociale en liberale punten in de grondwet en dat vinden we okay, dan had het al heel wat beter gegaan.
Conservatieve mensen zijn over het algemeen gezagsgetrouwer. Ze hebben naar de politiek leiders geluisterd.-quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:17 schreef Hooghoudt het volgende:
In de uitslagen per gemeente is toch ook wel een beetje te zien dat dit een rijkeluisgrondwet is... Wassenaar, Bloemendaal, Haren (gn), allemaal voor. Dat zou ook goed de correlatie tussen opleiding en stemgedrag verklaren, er is immers ook een correlatie tussen opleiding en inkomen. Ik zou het stemgedrag afgezet tegen het inkomen wel eens willen zien.
Mjah, als iedereen rijk zou zijn (heb je zonder meer gelijk)... ik was niet specifiek genoeg (foutje).quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Al hoewel dat niks te maken heeft met mijn vraag, wil ik die best beantwoorden.
Ja.
Dan gaan werknemers niet staken en is er meer geld voor zorg/onderwijs en dergelijke.
En ze zijn ook rijker. Oorzaak - gevolg is niet te bepalen met correlaties, natuurlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:42 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Conservatieve mensen zijn over het algemeen gezagsgetrouwer. Ze hebben naar de politiek leiders geluisterd.-
Zoals Urk bedoel je?quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:42 schreef LibertarianX het volgende:
Conservatieve mensen zijn over het algemeen gezagsgetrouwer. Ze hebben naar de politiek leiders geluisterd.-
Kijk dan eens naar de uitslag van Staphorst !!quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:42 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Mispoesquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:33 schreef speknek het volgende:
Zat ik inderdaad ook aan te denken toen ik dat postte. Maar ik denk nog steeds dat de correlatie niet opgaat. Temeer omdat conservatieve mensen in de regel minder met Europa hebben. Ik denk (maar kan dat dus niet staven) dat je onder d66 en groenlinks stemmers toch de meeste voorstemmers zult zien.
Ik zei conservatief, niet christenfundamentalisten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:41 schreef Kokomo het volgende:
[..]
Kijk dan eens naar de uitslag van Staphorst !!
Kun je die link ook posten in De euro spat uit elkaar.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:35 schreef pberends het volgende:
[[url=http://img63.echo.cx/img63/3089/euro19qx.th.jpg]afbeelding][/URL]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |