maar dit zegt dan wel weer voldoende:quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:26 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij probeert echt weer het sfeertje te creeeren dat hoog opgeleide slimme mensen voor Ja stemmen. Dat is nou net de arrogantie die ook over die campagne heen ging. Daarom stemmen een boel mensen nee. Genoeg scholieren die ik ken (HBO en universitair) hebben NEE gestemd.
Volgens de JA campagne zou JA stemmen dat voorkomen en alles beter maken, dus waar je het over hebt is een raadselquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:28 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Onderzoek heeft ook uitgewezen dat het referendum afhankelijk is van de economische situatie en het percentage werkloosheid. Gister of vandaag stond nog op de nieuwspagina dat de werkloosheid groeit, en dat het economisch niet geweldig gaat weten we allemaal. (bron: Intermediair)
Ik begrijp je wel, maar we geven niet 1 politicus carte blanche, er zijn veel manieren om dat tegen te gaan. Mmaar de discussie over de grondwet is terug gebracht tot Ja of Nee. Dat vond ik eigenlijk te simpel. Ik had liever willen stemmen, 'Ja, mits ...'. Dan beslis je pas echt mee eigenlijk.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:28 schreef kenz het volgende:
[..]
Helaas blijkt op een aantal belangrijke punten dat ze dat niet kunnen. Even los van de uitslag ben ik daarom best blij met zo'n referendum. NIemand kan vier jaar vooruitzien in deze tijd, dus om een politicus dan maar carte blanche te geven op alle ontwikkelingen in die vier jaar, vind ik niet meer van deze tijd. Op grote onderwerpen een referendum brengt de politiek bij de burger en dwingt de politici te luisteren. Los van de uitdlag, vind ik het ook een overwinning van de democratie. Maarja, ik was tegen, dus dat is lekker makkelijk lullen nu![]()
Ben wel eens dat de campagne door de regering bedroefend is aangepakt. Als een stel kakelende kippen riep iedereen maar wat: dreigen, intimideren, vernederen, etc.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:29 schreef nozem het volgende:
Dat referendum had eigenlijk gewoon marketingtechnisch benaderd moeten worden. Denk aan een of ander product waar aanvankelijk geen hond op zit te wachten maar dat door continu aanprijzen door slimme zakenlieden ineens iets wordt wat iedereen in huis moet hebben. Zo ook met die grondwet, er had veel meer en veel vroeger reclame voor gemaakt moeten worden. Daar hadden ze veel "wat de boer niet kent dat vreet ie niet"-stemmers mee kunnen winnen.
Ongeacht de inhoud dus. De gemiddelde Nederlander is helemaal niet kritisch als het op inhoudelijke zaken aankomt.
Komen ze verder dan jij blijkbaar, jij kijkt niet verder dan je computer aan je reacties te zienquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:31 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Bewijs het tegendeel eens dan? 95% van de bevolking van nederland komt zijn eigen dorpje niet uit, maar is dus blijkbaar wel bang om zijn 'identiteit' te verliezen![]()
wat bedoel je nou?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:34 schreef existenz het volgende:
[..]
Volgens de JA campagne zou JA stemmen dat voorkomen en alles beter maken, dus waar je het over hebt is een raadsel
Kijk anders even naar dat plaatje in de OP. An sich is dat geen drama ofzo, want ik vind het juist logisch. Hoger opgeleiden gaan eerder zelfstandig achterna wat die grondwet nou allemaal precies inhoudt en laten zich niet leiden door de Turkije-argumenten en dergelijke. Het mes snijdt wat mij betreft hier ook aan de JA-campagne, die echt bedroevend was qua communicatie.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:26 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij probeert echt weer het sfeertje te creeeren dat hoog opgeleide slimme mensen voor Ja stemmen. Dat is nou net de arrogantie die ook over die campagne heen ging. Daarom stemmen een boel mensen nee. Genoeg scholieren die ik ken (HBO en universitair) hebben NEE gestemd.
De grondwet is in principe goed als ze wat "failsafes" in bouwen, waardoor Nederland baas blijft in eigen land en over haar doen en laten. Nu is dat niet het geval en kun je simpel overruled worden. Dat steekt heel veel Nederlanders, maar volgens mij heeft Den Haag dat niet in de gaten....quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:35 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar we geven niet 1 politicus carte blanche, er zijn veel manieren om dat tegen te gaan. Mmaar de discussie over de grondwet is terug gebracht tot Ja of Nee. Dat vond ik eigenlijk te simpel. Ik had liever willen stemmen, 'Ja, mits ...'. Dan beslis je pas echt mee eigenlijk.
Ik vind het wel interessant dat je overal gesprekken hoorde over de grondwet, dat hebben we zo nog niet bereikt en de mensen hebben wel het idee gekregen dat ze serieus zijn genomen, wat jij ook bevestigt.
Toch grappig om te zien hoe makkelijk je het nee-kamp op de kast kunt krijgen. Veel plezier met jullie succes. Ik neem aan dat jullie ook bereid zijn om in te staan voor de gevolgen van deze keuze die zich binnen nu en pak 'm beet 5 jaar zullen voordoen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:26 schreef Halfgedraaide het volgende:
Nogmaals: wat bedoel je nou?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:36 schreef existenz het volgende:
[..]
Komen ze verder dan jij blijkbaar, jij kijkt niet verder dan je computer aan je reacties te zien![]()
De JA campagne heeft letterlijk gezegd: "Als je JA stemt wordt de economie beter en komen er meer banen" en dat hebben ze vaak genoeg herhaald (Ookal klopt dat argument niet). Je argument slaat dus (alweer) totaal nergens op. Maar toch is dat volgens jou de reden dat "domme" mensen tegen gestemd hebben. Dat klopt dus niet, die horen dus JA gestemd te hebben.quote:
Tja, eigenlijk was door de tijd de campagne echt veel te hectisch. Een langere aanlooptijd had denk ik een hoop nuance aan kunnen brengen in de stemmen. Wellicht was er dan een ander resultaat geweest.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:35 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar we geven niet 1 politicus carte blanche, er zijn veel manieren om dat tegen te gaan. Mmaar de discussie over de grondwet is terug gebracht tot Ja of Nee. Dat vond ik eigenlijk te simpel. Ik had liever willen stemmen, 'Ja, mits ...'. Dan beslis je pas echt mee eigenlijk.
Ik vind het wel interessant dat je overal gesprekken hoorde over de grondwet, dat hebben we zo nog niet bereikt en de mensen hebben wel het idee gekregen dat ze serieus zijn genomen, wat jij ook bevestigt.
ach gut, wel erg gemakkelijk om op het sentiment te spelen nu he ?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Toch grappig om te zien hoe makkelijk je het nee-kamp op de kast kunt krijgen. Veel plezier met jullie succes. Ik neem aan dat jullie ook bereid zijn om in te staan voor de gevolgen van deze keuze die zich binnen nu en pak 'm beet 5 jaar zullen voordoen.
Die vijf jaar zal eerder een jaar worden. Ik gok op een nieuw referendum en dan wel goede communicatie vanuit het JA-kamp. Tenminste dat zou handig zijn of anders laat je de ratificering een belangrijk speerpunt voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2007 worden, net zoals integratie dat bijvoorbeeld in 2003 was.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Toch grappig om te zien hoe makkelijk je het nee-kamp op de kast kunt krijgen. Veel plezier met jullie succes. Ik neem aan dat jullie ook bereid zijn om in te staan voor de gevolgen van deze keuze die zich binnen nu en pak 'm beet 5 jaar zullen voordoen.
oke, om het ook voor jou duidelijk te maken: de UITKOMST van het referendum vertoont veel gelijkenis met de economische situatie en de werkeloosheid:quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:39 schreef existenz het volgende:
[..]
De JA campagne heeft letterlijk gezegd: "Als je JA stemt wordt de economie beter en komen er meer banen" en dat hebben ze vaak genoeg herhaald. Je argument slaat dus (alweer) totaal nergens op.
JPB2 zullen we maar zeggen hequote:Op woensdag 1 juni 2005 23:40 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ach gut, wel erg gemakkelijk om op het sentiment te spelen nu he ?
daarnaast slaat je statement ook nergens op aangezien er nog teveel factoren zijn waar NL geen invloed op uit kan oefenen maar die alsnog er voor kunnen zorgen dat de grondwet niet doorgaat.
Het leuke is dat door het vermindere vertrouwen van het buitenland de euro daalt tov de dollar. En weet je wat het CPB nu berekent heeft? Een lagere euro is goed voor de export, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de economische groei, terwijl er slechts een lichte groei van de inflatie tegenover staat.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je partij kies je toch tijdens de 2e kamer-verkiezingen? Dan was dus dit hele referendum niet nodig geweest. Rare hersenkronkel dus...quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:39 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
een ideetje:
was het misschien niet beter geweest als we op een partij konden kiezen en niet zomaar ja of nee.
ieder partij komt met een waarom niet of waarom wel. zo heeft ieder partij een eigen identiteit. zo kan je ook zien niet waarom de meerderheid voor een nee of een ja heeft gekozen. ik neem niet aan de alle nee partij of alle ja partij het helemaal met elkaar eens zijn.
beetje ingewikkelt, maar lijkt mij wel wat
Welke gevolgen?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Duitsland en Spanje net als alle oostbloklanden horen volgens jou dus tegen te zijn: Ze stemden JAquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:41 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
oke, om het ook voor jou duidelijk te maken: de UITKOMST van het referendum vertoont veel gelijkenis met de economische situatie en de werkeloosheid:
JA, bij WEINIG werkeloosheid en (dus) een GOEDE economie
NEE, bij VEEL werkeloosheid en een SLECHTE economie
We bevinden ons in geval 2, dus een nee-stem was op zich logisch....
Je bent gewoon verbitterd. We hebben er in ieder geval voor gezorgd dat de politiek de kiezer een stuk serieuzer neemt met hun kut campagne's. Volgende keer zal men de burgers een stuk serieuzer nemen. Als het nu voor ja was gekozen dan hadden ze in den haag zoiets van ja zie je wij weten wat goed voor het volk is. Maar ook genoeg mensen hebben puur inhoudelijk gestemd hoor maar ook veel mensen geef ik toe met onderbuik gevoelens. Wij hebben onze stem laten horen. Dat speelt voor veel mensen mee hoor. Veel laag opgeleide mensen hebben nee gestemd omdat de politiek gewoon niet kan communiceren. Mensen voelen zich bedrogen en hebben geen vertrouwen in de politiek. Nou die mensen hebben net zo goed recht op stemmen we horen allemaal in NL ook laag opgeleide. Dus je moet niet zo janken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |