quote:1. The Big Picture 3:25
2. Cool On Your Island 4:06
3. Fayth 4:10
4. Fire On the Side 4:26
5. Pirates 5:40
6. Floating City 3:12
7. Heart Attack at 23 4:58
8. On the Boundary 3:12
9. You Go to My Head 6:59
10. Etienne Trilogy 4:38
* The Highlands
* Etienne
* Skyeboat Song (Traditional)
quote:1. Crucify 4:58
2. Girl 4:06
3. Silent All These Years 4:10
4. Precious Things 4:26
5. Winter 5:40
6. Happy Phantom 3:12
7. China 4:58
8. Leather 3:12
9. Mother 6:59
10. Tear In Your Hand 4:38
11. Me and a Gun 3:44
12. Little Earthquakes 6:51
quote:1. Pretty Good Year 3:25
2. God 4:06
3. Bells for Her 4:10
4. Past the Mission 4:26
5. Baker Baker 5:40
6. The Wrong Band 3:12
7. The Waitress 4:58
8. Cornflake Girl 3:12
9. Icicle 6:59
10. Cloud On My Tongue 4:38
11. Space Dog 3:44
12. Yes, Anastasia 6:51
quote:1. Beauty Queen / Horses 6:07
2. Blood Roses 3:56
3. Father Lucifer 3:43
4. Professional Widow 4:31
5. Professional Widow (Armand's Star Trunk Funkin' Mix) 8:08
6. Mr Zebra 1:07
7. Marianne 4:07
8. Caught a Lite Sneeze 4:24
9. Muhammad My Friend 3:48
10. Hey Jupiter 5:10
11. Way Down 1:13
12. Little Amsterdam 4:29
13. Talula (The Tornado Mix) 3:43
14. Not the Red Baron 3:49
15. Agent Orange 1:26
16. Doughnut Song 4:19
17. Putting the Damage On 5:08
18. Twinkle 3:15
quote:1. Spark 4:13
2. Cruel 4:07
3. Black-Dove (January) 4:38
4. Raspberry Swirl 3:58
5. iieee 4:26
6. Jackie's Strength 4:07
7. Liquid Diamonds 6:21
8. She's Your Cocaine 3:42
9. Northern Lad 4:19
10. Hotel 5:19
11. Playboy Mommy 4:08
12. Pandora's Aquarium 4:45
quote:venus. orbiting.
1. Bliss 3:42
2. Juarez 3:48
3. concertina 3:56
4. glory of the 80's 4:03
5. Lust 3:53
6. suede 4:58
7. Josephine 2:29
8. riot poof 3:28
9. Datura 8:25
10. spring haze 4:44
11. 1000 oceans 4:19
venus. live. still orbiting.
1. precious things 7:37
2. cruel 6:47
3. Cornflake Girl 6:31
4. bells for her 5:42
5. Girl 4:15
6. cooling 5:09
7. mr. zebra 1:17
8. cloud on my tongue 4:58
9. sugar 5:10
10. little earthquakes 7:37
11. space dog 5:46
12. Waitress 10:24
13. Purple People 4:11
quote:1. New Age 4:36
2. '97 Bonnie & Clyde 5:46
3. Strange Little Girl 3:50
4. Enjoy the Silence 4:09
5. I'm Not In Love 5:39
6. Rattlesnakes 3:59
7. Time 5:22
8. Heart of Gold 3:59
9. I Don't Like Mondays 4:20
10. Happiness Is A Warm Gun 9:55
11. Raining Blood 6:22
12. Real Men 4:06
quote:1. Amber Waves 3:38
2. a sorta fairytale 5:30
3. Wednesday 2:29
4. strange 3:05
5. Carbon 4:33
6. Crazy 4:23
7. wampum prayer 0:44
8. don't make me come to Vegas 4:51
9. Sweet Sangria 4:01
10. your cloud 4:30
11. pancake 3:54
12. I can't see New York 7:14
13. mrs. jesus 3:05
14. Taxi Ride 4:00
15. another girl's paradise 3:34
16. Scarlet's Walk 4:16
17. Virginia 3:55
18. gold dust 5:54
quote:1. Precious Things 4:29
2. Angels 4:27
3. Silent All These Years 4:10
4. Cornflake Girl 5:05
5. Mary 4:42
6. God 3:54
7. Winter 5:43
8. Spark 4:13
9. Way Down 1:50
10. Professional Widow (remix) 3:48
11. Mr. Zebra 1:05
12. Crucify 5:00
13. Me and a Gun 3:43
14. Bliss 3:35
15. Playboy Mommy 4:06
16. Baker Baker 3:12
17. Tear In Your Hand 4:38
18. Sweet Dreams 3:39
19. Jackie's Strength 4:25
20. Snow Cherries From France 2:56
DVD
Live video from September 4, 2003,
soundcheck in West Palm Beach, Florida
1. Pretty Good Year
2. Northern Lad
3. Honey
Remastered 5:1 Audio Tracks
1. Putting the Damage On (instrumental)
2. Mr. Zebra (instrumental)
quote:welcome
A Sorta Fairytale
Sugar
Crucify
Interlude #1
Cornflake Girl
Bells for Her
Concera
Interlude #2
Take To The Sky
Leather
Cloud On My Tongue
Cooling
Interlude #3
Your Cloud
Father Lucifer
Professional Widow
I Can't See New York
Precious Things
Encore:
Tombigbee
Amber Waves
Hey Jupiter
Credits & Vignettes
Scarlet's Hidden Treasures (CD)
Ruby through the Looking-Glass
Seaside
Bug a Martini
Apollo's Frock
Tombigbee
Indian Summer
Dat is Tori. Wij houden van Tori.quote:1. Parasol
2. Sweet the Sting
3. The Power of Orange Knickers (featuring Damien Rice)
4. Jamaica Inn
5. Barons of Suburbia
6. Sleeps with Butterflies
7. General Joy
8. Mother Revolution
9. Ribbons Undone
10. Cars and Guitars
11. Witness
12. Original Sinsuality
13. Ireland
14. The Beekeeper
15. Martha's Foolish Ginger
16. Hoochie Woman
17. Goodbye Pisces
18. Marys of the Sea
19. Toast
DVD
1. Garlands
Doet 'ie het niet? Hmm, even kijken of ik het kan fixen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:28 schreef Massive het volgende:
Te cool!
Alleen je SW plaatje doet het niet. Maar hele mooie OP!
Inderdaad, wat een wildgroei aan Toritopics!quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:06 schreef nipeng het volgende:
Tori Amos - deel 2
Deze kwam ik ook nog tegen:
Tori Amos - The Beekeeper. (album topic, die heb je al zie ik)
Tori Amos, zaterdag 11 juni Ahoy' / 12 juni Vorst Nationaal (concert topic)
Ik wel. Je hebt een hele shitload html meegenomen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:42 schreef LuQas het volgende:Voor de OP.
* edit De test deed het:
[afbeelding]
Hmm... het plaatje doet het niet echt zie ik kreeg deze tekst:
[..]Geen idee hoe ze er bij komen
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:21 schreef Tom_Tom- het volgende:. Ik heb Y Kant Tori Read gekocht!
.
Ik voel me nu een diehard fan..
Nou ja, daar had die vriend van me dus ook last van.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:36 schreef mindwar het volgende:
Oh en eindhovense cd winkels... grin dat straatje heeft er idd een aantal zeer interessante zitten!
Heb daar niet eerder die cd zien staan! maar wel eerder binnen geweest...
Waar zag je die orginele BFP tom tom?
Ha, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:21 schreef Tom_Tom- het volgende:. Ik heb Y Kant Tori Read gekocht!
.
Ik voel me nu een diehard fan..
Nah, Ahoy had gewoon een absolute baggergeluidsmixquote:Op maandag 6 juni 2005 22:00 schreef Ang3l het volgende:
De nummers van het 2e concert, omdat ik er toen gewoon meer kende.
Maar de stijl van het eerste.... solo is beter dan met band.
Ik vond nl dat de band zo hard speelde dat de piano echt naar de achtergrond verdrongen was... soms hoorde je die amper (en ik zat toch ECHT rij 1 rang 1 helemaal vooraan in het midden)
Ik heb het idee dat ze dat nummer bewust vermijdt deze tour. Het is natuurlijk ook wel haar #1 meest gespeelde live nummer dus ik kan ergens wel begrijpen dat ze er minder mee geassocieerd wil worden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:32 schreef Ang3l het volgende:
Weer Northern lad
En Cooling
Ik heb overigens precious things nog niet 1x voorbij zien komen
*luister de laatste tijd Live to tell dagelijks*
Ook Sugar niet. Omdat ze haar stem wil 'bewaren'. Ik denk dat ze die nummers nu ook niet ten gehore zal brengen. Wel weer in september, als ze met haar band door de V.S. gaat touren...quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:32 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb overigens precious things nog niet 1x voorbij zien komen
Hen die CD al jaren in huis. Ben ik dan ook die-hard?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:50 schreef MadGuy het volgende:
Dat is wel heel erg die-hard, Tom-Tom! Ik heb alleen de mp3's
Oeh, NIna Simone!
De originele BfP heb ik zelf ook. Maar ik denk dat MadGuy het over de Y Kant Tori Read cd heeft, die erg gewild en precieus is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:28 schreef SevenWonders het volgende:
Mmmm, zo die-hard ben ik dan kennelijk ook weer niet. Wat is er zo 'speciaal' aan de originele BfP?
Staat al sinds de release in mijn kast (ok, hij is er regelmatig uit geweest voor een draaibeurt).
Bells for Her en Tear in your Hand hebben beide briljante lyrics. Zijn nummers die me na aan het hart liggen echt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:31 schreef Tom_Tom- het volgende:
Radiohead! Fleetwood Mac! Wat een geweldige setlist.
Jammer van Bells For Her en Tear In Your Hand..
Haha ongelooflijk, dat zat ik zelf ook al te denken vanochtend in de trein.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik denk dat ze bij de Piano Bar Venus van Shocking Blue gaat doen.
Whehehe.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:04 schreef LuQas het volgende:
Haha ongelooflijk, dat zat ik zelf ook al te denken vanochtend in de trein.![]()
Precies dezelfde overwegingen. En in New Castle deed ze Fog on the Tyne.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Whehehe.
Wat is jouw reden om dat te denken?
Ik denk het omdat het een van de bekendste Nederlandse nummers in de VS enzo is. En omdat ze in Engeland Street Spirit deed en in Australie Can't Get You Out Of My Head enzo.
Do. Brr. Ik hoop het niet voor jullie.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:23 schreef Ang3l het volgende:
Misschien doet ze wel Holiday in SpainMaar dan alleen de counting crow stukken
Alse ze maar niet Do doetAangezien dat nr ook in de VS een hit was (de dance versie dan)
Nou ik zat te denken, tis op zich best een mooi nr, buiten het gekwijl om. En het is origineel niet eens van Do (Bryan Adams). Dus misschien is't best mooi, een tori versie. Ik bedoel, ik vind Bon Jovi vresleijk zoetig romantische pop rock, maar tori's versie van Living on a prayer vind ik fantastisch. Ik had het nr NOOIT aangevraagd als cover, maar als ik 't nu hoor... damn!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:25 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Do. Brr. Ik hoop het niet voor jullie..
Of het nu no no no is of na na na (kylie). 1 pot nat hequote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:33 schreef LuQas het volgende:
Bij nader inzien kan ik me best iets voorstellen bij een Tori cover van 'No Limits'.
Wat dacht je van 'Radar Love' ???? Wellicht ietsje groter dan 'Venus'.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:21 schreef LuQas het volgende:
[..]
Precies dezelfde overwegingen. En in New Castle deed ze Fog on the Tyne.
Ik ken niet echt een ander nummer van Nederlandse makelij dat zo bekend is geweest 'overseas'.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:15 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wat dacht je van 'Radar Love' ???? Wellicht ietsje groter dan 'Venus'.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:26 schreef MadGuy het volgende:
Van The Golden Earring, LuQas!
. Alleen wil ik liever geen Icicle.
Ok. Ze mag hem doen...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:21 schreef MadGuy het volgende:
Ik zal eens even kijken. Bedankt voor de tip!![]()
Inderdaad. Soms ook niet. Zoals bij veel elektronische nummres. Juarez en Cool on your Island vind ik niet zo leuk met alleen een piano.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:48 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ok. Ze mag hem doen...![]()
Live maakt ZOVEEL verschil bij Tori!![]()
Zie je wel? Je kunt dat kaartje gewoon veel beter ruilen met voor de mijne. Ik zit wat verdekt achterin... dan valt jouw gehoest ook niet zo erg op...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:13 schreef Ang3l het volgende:
Ow, by the way... als er morgen op rij 3 iemand zit te hoesten de hele tijd... niet slaan, hij doet het niet xpres
(ik heb gvd al 2 dagen lang kriebelhoest aanvallen... ik zal me proberen in te houden)
*marcek typt stiekem op mindwar haar accountquote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:23 schreef LuQas het volgende:
Oeeee het is bijna zover![]()
Ik ga om 18.00 in de trein hier in Amsterdam zitten, 19.00 in Rotterdam en hoop dan rond 19.45 binnen te zijn. Zag dat de zaal al om 18.30 open gaat, maar dat lijkt me een beetje onzinnig, toch?
Voordat Tori begonnen is met spelen is het vast al 21.00 geweest.
* LuQas wenst iedereen die gaat vanavond veel plezier, ik zit op rij 12, links.![]()
Tori heeft een tijd geleden ook een modeshow van V&R begeleid op haar piano, 'salamons song' is ook te downloaden op DS.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:39 schreef Ang3l het volgende:
Ja die heb ik ook gezien... die zaten naast me
was het niet de dakota versie van hey jupiter (die staat op de singel)quote:Op zondag 12 juni 2005 12:59 schreef LuQas het volgende:
* LuQas hoopt dat Little Amsterdam van gisteren op DS verschijnt.
Aan het einde van Hey Jupiter speelde ze ook een kleine improvisatie, een couplet dat ik niet kende. Weet iemand wat dat is?
Wat een mooi plaatje is dat! Hoe ze in de camera kijkt!quote:Op zondag 12 juni 2005 14:56 schreef desintbestaat het volgende:
We mochten alleen maar foto's maken tijdens de soundcheck, maar we mochten tenminste foto's maken. Da's al heel wat begreep ik. Hier het resultaat
Zie je wel MadGuy, we krijgen je wel aan Iciclequote:Op zondag 12 juni 2005 14:57 schreef MadGuy het volgende:
Ik was erg onder de indruk. Ik moet zelfs bekennen dat ik liedjes, die ik eerst niet zo erg leuk vond, nu wel heel erg ben gaan waarderen. Ik kreeg, ondanks mijn anitpathie, gewoon spontaan kippenvel bij Icicle. Little Amsterdam was heerlijk jazzy, zoals dat liedje gespeeld moet worden. Cool, dit nummer vond ik eerst ook altijd wat vervelend.
Jep. Blijkbaar. Ik ben gewoon een latente fan van Icicle...quote:Op zondag 12 juni 2005 16:23 schreef LuQas het volgende:
[..]
Zie je wel MadGuy, we krijgen je wel aan Icicle
Ik vond Tori's opmerkingen ook erg grappig. Over the piano-bar: 'Well i looked at some of your requests, and well... they didn't ALL suck'
A yummy bitchquote:Op zondag 12 juni 2005 16:34 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jep. Blijkbaar. Ik ben gewoon een latente fan van Icicle...
I'm a bitch... but with lipgloss! Of zoiets!
Ik heb me rot gelachen. Jammer dat er iemand naast me zat die geen Engels kon verstaan blijkbaar, en me vroeg wat ze zei...
Mijn vriendinnetje had me verkeerd uitgelegd waar wij zaten. Ik dacht dat ik op de tribune zou zitten maar uiteindelijk zaten we mooi en redelijk vooraan op rij 20 vloer.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
A yummy bitchWith lipgloss
Ik was me aan het begin toch aan het ergeren aan de mensen die menen zich niet te hoeven houden aan plaatsbepaling en dus gaan staan in de gangpaden.... voor de neuzen van mensen die erg vroeg kaarten hebben gekocht en dus op een van de eerste rijen zittenEn weggaan ho maar. Totdat de security er iets van zei. Buh-bye now!
Bij de encores... ok... maar bij de show moet je gewoon gaan zitten waar je je kaartje voor hebt. Punt.
En dan van die mensne die, net als vorig jaar, op de verkeerde plekken gaa zitten. Rij 2 vloer..... "Ja ik heb rij 2 hoor, ik ziet hier!" en dan later weggestuurd worden omdat je rij 2 TRIBUNE hebt en niet VLOER. Denkn mensen die na 2 weken kaaten kopen nou echt serieus dat ze nog oprij 2 VLOER kunnen gaan zitten?!
Maar goedOndanks de ergernissen ana het bgin viel de rest wel mee
dan zat ik misschien wel voor jequote:Op zondag 12 juni 2005 17:29 schreef LuQas het volgende:
[..]
Mijn vriendinnetje had me verkeerd uitgelegd waar wij zaten. Ik dacht dat ik op de tribune zou zitten maar uiteindelijk zaten we mooi en redelijk vooraan op rij 20 vloer.
Ik ben misschien een zeikerd maar ik vind het ook irritant als mensen naar voren stormen tijdens encores, vervolgens gaat iedereen op stoelen staan en is het algehele chaos.
Snapt iemand trouwens hoe Tori bij het idee komt dat je alleen in Nederland niet vervolgd/met de nek aangekeken wordt als je een feministe bent? Ik vond het wel schattig dat ze dat zei maar snapte haar 'pointe' niet helemaal.
Damn. Volgende keer moeten we met z'n allen maar telefoonnummers uitwisselen. Om plaatsen uit te wisselen zeg maar, als ze leeg blijven.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:23 schreef mindwar het volgende:
De stoel naast me bleef leeg.. dus na 2 nummers ben ik geruilt want daar zag ik het net wat beterghehehe
Ik moet bekennen dat ik tijdens Marthas Foolish Ginger ook als een gek naar het toilet ben gestormd anders deed ik het echt in mijn broek... Al dat bier ookquote:Op zondag 12 juni 2005 20:51 schreef MadGuy het volgende:
Spraken ze tijdens het concert?
Als we het toch over kleine irritaties hebben. Waarom gaan sommige meisjes/ vrouwen altijd om het kwartier naar het toilet als er een concert bezig is? Hou het dan op of ga aan de rand zitten...
Waarom voelen veel vrouwen de behoefte midden in het concert een gesprek aan te knopen over de verbouwing van het huis?
Ik snapte het eerst ook niet, maar ze sprak het nogal raar uit, dus ik dacht dat ze "fuminist" zei? Een referentie naar blowen misschien? Dat zou meer sense maken... ze had het ook over dat de zaal een soort smokey living room was, of zoiets...quote:Op zondag 12 juni 2005 17:29 schreef LuQas het volgende:
Snapt iemand trouwens hoe Tori bij het idee komt dat je alleen in Nederland niet vervolgd/met de nek aangekeken wordt als je een feministe bent? Ik vond het wel schattig dat ze dat zei maar snapte haar 'pointe' niet helemaal.
Hmm, twijfelgeval.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:17 schreef LuQas het volgende:
De setlist van gisteren in Brussel:
Original Sinsuality
Parasol
Take to the Sky
Jamaica Inn
Cooling
Sweet the Sting
Cool On Your Island
-------------------------
Red Rain (Peter Gabriel cover!)
Running to stand still (U2 cover)
-------------------------
Little Earthquakes
Mr. Zebra / Father Lucifer
Cloud on my Tongue
Spring Haze
Beekeeper
encores:
Leather
Sleeps with Butterflies
Playboy Mommy
Amber Waves
Hmmm ik ben toch wel blij dat ik de show in Rotterdam heb gezien. Die deze setlist spreekt me veel minder aan.
Alstublieft:quote:Op zondag 12 juni 2005 23:25 schreef mindwar het volgende:
Heeft iemand zo de setlist van het vorige concert in de ahoy paraat? Ik weet hem niet meer :/
Ben ik helemaal met je eens. Zefs de so called die-hards op de rij voor mij (rij 8 ofzo) renden naar voren. Net alsof je het beter ziet als je opeengepakt in een gangpad staat t.o.v. gewoon op je stoel blijven zitten. Zoveel dichter bij je idool kom je toch niet. Dat de lieden die minder geluk hadden met kaartjes kopen en op rij 40 zitten kan ik me voorstellen dat die naar voren rennen...quote:Op zondag 12 juni 2005 17:29 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik ben misschien een zeikerd maar ik vind het ook irritant als mensen naar voren stormen tijdens encores, vervolgens gaat iedereen op stoelen staan en is het algehele chaos.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:01 schreef LuQas het volgende:
O jee, het is duidelijk dat Ang3L en ik ook even Parijs hadden moeten aandoen. In de pianobar heeft ze Lovesong (die had jij toch aangevraagd Ang3l?) en Purple Rain (mijn verzoekje) gespeeld!
Van dit alles weinig tot geen last gehad voorin op de eerste ring. Daar kun je vaak beter zitten dan op rij zoveel op de vloer. Of geef ik nu een tip weg?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:26 schreef biawa het volgende:
Wij zaten rij 19 vloer trouwens, en ja, ik ergerde me ook aan pratende security, mensen met een zwakke blaas en naar voren stormende mensen. Als je niet op tijd was met kaartjes halen heb je dikke pech.
Dat is waar. Ik zat ook eerste ring en ik had een perfect zicht. Toch wil ik het de volgende keer wel wagen een van de eerste rijen op de vloer te bemachtigen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:49 schreef moralia het volgende:
[..]
Van dit alles weinig tot geen last gehad voorin op de eerste ring. Daar kun je vaak beter zitten dan op rij zoveel op de vloer. Of geef ik nu een tip weg?We hadden goed zicht op Tori en het podium en ik heb inderdaad af en toe medelijden gehad met de mensen die wat verder in de zaal zaten. Het zag er soms erg onrustig uit.
Ik vrees dat echt goede, kleine, intieme zalen niet meer tot de mogelijkheden horen wegens het grote succes en bekendheid die Tori inmiddels ook in Nederland geniet.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:19 schreef biawa het volgende:
Ik hoop trouwens voor een volgende keer dat het niet meer in Ahoy is, maar in een zaal die echt voor zitconcerten is, zoals jááááren terug in het Congresgebouw in Den Haag. Als het een zaal is die een beetje oploopt scheelt het al een hoop.
Dat scheelt een stuk inderdaad. Ik ben in Londen naar een concert van Madonna gehad en daar waren de zitplaatsen ook in vakken verdeeld. Wij zaten op de eerste rij van vak B, dus we hadden een gangpad voor ons en perfect zicht daardoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:08 schreef biawa het volgende:
Maar ach, aan de andere kant, door die lege ruimte voor je zit je een stuk minder tegen hoofden aan te kijken.
Bells for Her en Tear in Your Hand?quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ze speelde dan wel m'n 2 minst favoriete Tori nummers,
The Beekeeper vind ik echt een heel mooi lied, maar in Ahoy kwam die ook niet zo goed uit de verf, vond ik.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:00 schreef LuQas het volgende:
[..]
Bells for Her en Tear in Your Hand?
Ik vond Bells for Her en the Beekeeper denk ik de minst geslaagde nummers. Bells for Her omdat het nummer wat mij betreft niet helemaal uit de verf kwam, het dreunde nogal door. the Beekeeper omdat ik dat gewoon een van haar mindere nummers vind geloof ik. De hammond-versie kon daar geen verandering in brengen.
Tear in your Hand, was echt heel mooi, kippenvel-veroorzakend.
Bingo.quote:
Oe die ken ik nog niet!quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:28 schreef MadGuy het volgende:
En wat is Flying Dutchman toch een machtig mooi nummer!
Of gewoon heel veel singletjes kopen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:03 schreef Massive het volgende:
Ik hoop ooit nog op een mooie B-side collectie.
Voor mij staan Ruby en Seaside op een gedeelde eerste plaats, Bug A Martini doet me ook he-le-maal niks.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ruby is ook m'n favoriet van SHT. Bug A Martini daarentegen... Wat een sof.
Here in my headquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:41 schreef biawa het volgende:
[..]
Of gewoon heel veel singletjes kopen.Over B-kantjes gesproken, Upside Down behoort echt tot mijn favoriete nummers ooit. En Here. in my head... en Honey.
![]()
Ik vind Tales of a Librarian nauwelijks de moeite waard. Snow Cherries from France, Angels en Mary vind ik alle drie nu niet bepaald hoogtepunten en de andere nummers heb je als het goed is allemaal. De remasterings zijn ook niet bepaald spectaculair.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:59 schreef MadGuy het volgende:
Oh ja, logisch. Danke!
Die heb ik nog steeds niet. Evenals Strange Little Girls...
http://www.yessaid.com/download-2005.htmlquote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:19 schreef MadGuy het volgende:
Damn, moet ik nog doen. Diagnosed Sounds?
Sommigen gaan erop vooruit, anderen op achteruit. Ik heb 'm voor 8,99 ofzo gekocht, dan kun je er geen buil aan vallen. Ik zou er iig zeker geen 20 euro voor betalen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:49 schreef MadGuy het volgende:
Ik was steeds benieuwd naar de remastering. Ik heb het idee dat ze wel beter zullen klinken, of vooral harder. Maar goed.
Danke. Die kende ik helemaal niet!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:21 schreef LuQas het volgende:
[..]
http://www.yessaid.com/download-2005.html
Wrijf het er maar in...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:35 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja, uiteraard. Het is leuk om je collectie compleet te maken. Net als Y Kant Tori Read.
Nee toch? Imogen Heap gaat meequote:Op zondag 19 juni 2005 21:57 schreef MadGuy het volgende:
Voor jou is dat extra onvoordelig uiteraard. Ouch, that must have hurt!
Ik had gelezen op een of ander forum dat Summer of Sin weer een solotour zou zijn...
quote:Tori Amos
Summer of Sin tour 2005
with special guests Imogen Heap and the Ditty Bops
Tori Amos is touring solo (with her Bösendorfer piano, rhodes electric piano and two hammond organs) in North America in the Summer of 2005.
Glastonbury?quote:Op zondag 19 juni 2005 22:27 schreef MadGuy het volgende:
18 juni, Londen:
Silent All These Years | Mother Revolution | Winter | Pretty Good Year
Inchworm (with Patti Smith, Marianne Faithful, Yoko Ono, Beth Orton, Sinead O'Connor, Kristin Hersh, Billy Bragg, etc)
Royal Festival Hall - Songs of Innocence - Protest songs and Lullabies. Vraag me niet wat het inhoudt...quote:
Nee. Dat moet nog komen. Dit was een uniek optreden waar ik de details bijna niet van weet, behalve dat Patti Smith de boel organiseerde. Ik ga wel eens op zoek of er opnames van zijn.quote:
De vergelijking met Bratzpoppen vind ik erg gelijkend. Lelijke poster is dat.quote:Op zondag 19 juni 2005 22:41 schreef Massive het volgende:
Nee. Dat moet nog komen. Dit was een uniek optreden waar ik de details bijna niet van weet, behalve dat Patti Smith de boel organiseerde. Ik ga wel eens op zoek of er opnames van zijn.
Oh jaL
[afbeelding]
Ik ben helemaal geen postermens, maar damn wat is die poster mooi! Ik ben jaloers!quote:Op zondag 19 juni 2005 22:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Over posters gesproken, die poster met Tori op een schommel (ofzo) hangt op m'n kamer.. Hij is asociaal groot, dus dat is mooi.
.
Ik denk dat dat ook de nummers zijn waar je toch echt wel iets van een band nodig hebt...quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het valt me enorm op dat ze van alle albums van alles speelt, behalve van Choirgirl. En Venus.
Black Dovequote:Op woensdag 22 juni 2005 15:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik zie een prachtige solo-versie van Spark of Black Dove of Cruel anders wel zitten hoor..
Ik heb echt mijn best gedaan om dat nummer te waarderen, maar ik vind hem zoooo vreselijk saai. Niet boeiende teksten ook. Ik voel het gewoon niet.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:04 schreef Tom_Tom- het volgende:
Al vind ik 'm er niet uitspringen qua hipheid.
Sugar is super!quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:39 schreef Libris het volgende:
Ik heb nu Sugar (van Venus Live) opstaan, wat is het toch een heerlijke opname (ondanks dat de meeste cd's, en de dvd van Amos in mijn ogen niet perfect gemixed zijn, vooral de bass is vaak te veel aanwezig.. iemand anders een mening?)
Inderdaad een van mijn fav nummers, vooral bij de dvd vond ik het geluid niet optimaal (ook de beelden niet, maar dat terzijdequote:Op woensdag 22 juni 2005 16:41 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Sugar is super!
En is dat werkelijk zo? Komt misschien omdat ze zelf produceert? Ik heb er zelf weinig van gemerkt moet ik zeggen....
Over ondergewaardeerde Tori-nummers gesproken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Glory Of The 80's.
Hmm. Soms denk ik echt dat we van een andere Tori houden. Ik vind dat nummer haar minste op TVAB. En in de video vind ik haar een beetje ehm... eng.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:04 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Over ondergewaardeerde Tori-nummers gesproken.
Glory is echt geweldig. Ik luister nu een heel erg mooie liveversie. Ik denk van HIMH. Kijk daar dus maar even..
Tot hoelaat kan het? Ik ga er NU voor zitten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:07 schreef LuQas het volgende:
Hmm. Soms denk ik echt dat we van een andere Tori houden. Ik vind dat nummer haar minste op TVAB. En in de video vind ik haar een beetje ehm... eng.Ik zou haar iig niet zo willen tegenkomen 's nachts in een donker steegje.
Nee, dan ga ik eerder voor Datura, Juarez en Concertina.
Vandaag is overigens de laatste dag dat je je eurovisie-Tori-lijstjes kunt inleveren op het forum van yessaid.com. Als jullie nog 10 minuutjes over hebben vandaag ...
Gelukkig is er nog Gold Dust.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:09 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Tot hoelaat kan het? Ik ga er NU voor zitten..
En we houden inderdaad van een andere Tori. Die clip is tof. Datura en Juarez zijn stom..
Whehehe, ja. Scarlet's Walk hebben we toch met elkaar gemeen. Veel vinden het haar minste album (op SLG na). Maar ik niet.quote:
Daar heb je gelijk in. Ik vind die DVD versie minder dan die op TVAB.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:43 schreef Libris het volgende:
[..]
Inderdaad een van mijn fav nummers, vooral bij de dvd vond ik het geluid niet optimaal (ook de beelden niet, maar dat terzijde)
Hmm, op zich nog niet eens zo 'n heel erg slecht lijstje, ik tel toch 8 nummers die we gemeen hebbenquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
12. Spark, Gold Dust, Mother, Pretty Good Year, Hotel
10. A Sorta Fairytale, Winter, The Power Of Orange Knickers
8. Raspberry Swirl, Black Dove (January), Here. In My Head,
6. Barons Of Suburbia, Cruel, I Can’t See New York
5. Silent All These Years, Bliss, Flying Dutchman
4. Yes, Anastasia, Precious Things, Mary’s Of The Sea
3. Blood Roses, Lust, Hey Jupiter
2. Mary, Playboy Mommy, Honey
1. Sugar, The Waitress, Carbon
Dit is 'm. Denk ik.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Northern Lad is op het laatste moment gesneuveld..
En als ik bij images.google.com zoek op Tori Amos krijg ik:
[afbeelding]
Kill! Kill! Kill!
quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:47 schreef LuQas het volgende:
[..]
@Ang3l: De Lovesong uit Parijs staat online inmiddels
http://www.yessaid.com/forum/showthread.php?t=6296quote:This is what happened...
I was talking to Tori in Hamburg and she asked if I wanted to hear anything. I inquired about 'Spark' and alluded to her saying she was working up a new arrangement for it. I asked what the chances of it showing up in Germany were, and she said 'very good.' I then said 'for real? you KNOW you can be honest with me' and she said 'yes. just not tonight or tomorrow, you know the whole six shows in a row thing can be trying.'
She also promised John 'Juarez' OR 'Dutchman' by the end of Germany.
Now Siren? Maybe. She said it was 'circling', which means nothing to me. She said 'Precious' was circling in LA and that's not been played yet, has it?
More later...
Robert
Minder spannend dan Tori, maar wel goed.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik, als beginnend Kate Bush fan, vroeg me af wat men hier in het Tori Amos topic van Kate vindt.
quote:
Ik vind the Beekeeper ook totaal niet bijzonder. Misschien moet ik het maar wat harder proberen dat nummer te waarderen want ik ben blijkbaar een van de weinigen.quote:
Uiterst tof natuurlijk. Met als hoogtepunten de frisheid van het debuut, de grandeur van Hounds of Love (en vooral the Ninth Wave) en de min of meer gecontroleerde waanzin/excentriciteit van The Dreamingquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik, als beginnend Kate Bush fan, vroeg me af wat men hier in het Tori Amos topic van Kate vindt.
quote:Operator, well could you help me place this call?
See, the number on the matchbook is old and faded
She's living in L. A. with my best old ex-friend Ray
A guy she said she knew well and sometimes hated
Isn't that the way they say it goes?
Well, let's forget all that
And give me the number if you can find it
So I can call just to tell 'em I’m fine and to show
I've overcome the blow, I’ve learned to take it well
I only wish my words could just convince myself
That it just wasn't real
But that's not the way it feels
Operator, could you help me place this call?
Well, I can't read the number that you just gave me
There's something in my eyes, you know it happens every time
I think about a love that I thought would save me
That it just wasn't real
Operator, let's forget about this call
You see there's no one there I really wanted to talk to
Thank you for your time, ah, you've been so much more than kind
And you can keep the dime
That it just wasn't real
Die wil ik ook wel graag in mijn bezit. Hoe ben je er aan gekomen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:52 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben nu overigens The Complete Videos aan het kijken. Die gaan van 1992 tot en met 1998. Ik weet alleen niet zeker of ALLE video's in die periode zijn opgenomen in die collectie. Tot nu toe (ik ben nog niet klaar met kijken) ben ik vooral geraakt door Silent All These Years en Hey Jupiter. Silent All These Years is echt een grappige, lieve en ontroerende video. Hey Jupiter is vooral mooi dankzij de Dakota Mix en Tori's look (sorry, ik heb wat met decadentie en verval).
Ik moet ook zeggen dat ik gefascineerd ben door Spark, Tom-Tom. Ik ben ook nog niet uit het einde, maar ik denk dat je het vooral symbolisch moet zien.
Ik heb 'm zelf ook, alle 3 de video banden.quote:Op zondag 26 juni 2005 00:34 schreef LuQas het volgende:
[..]
Die wil ik ook wel graag in mijn bezit. Hoe ben je er aan gekomen?
Ik heb hem niet daadwerkelijk in mijn bezit, maar gedownload van een bekende Tori Torrents site...quote:Op zondag 26 juni 2005 00:34 schreef LuQas het volgende:
[..]
Die wil ik ook wel graag in mijn bezit. Hoe ben je er aan gekomen?
Voor clips is Launch altijd een goede site.quote:Op zondag 26 juni 2005 00:06 schreef mindwar het volgende:
Ik ken eigelijk alleen Proffesional window......
weet iemand ze ergens te downloaden? alle clips?
Ik ga alweer mee met Tom Tom wat betreft SW dat het een achtergrond/ kruipCD is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |