abonnement Unibet Coolblue
pi_19413796



De onvolprezen Tori Amos is terug met een DVD en Bonuscd. Ik heb hem gister binnengekregen met de post en scheurde hem blij als een kind open. Daar vond ik een simpel cd-doosje met twee cd's erin: een DVD en een cd. Ik moet zeggen dat de teleurstelling bij mij wel groot was dat ze geen mooie dvd-verpakking hadden gemaakt, maar goed het gaat natuurlijk bij haar wel om de inhoud. Hoe dan ook, een gemiste kans. Op de DVD staat een live 2 uur durend concert van haar, wat foto's en een interview. Ik heb hem zelf nog niet gezien.

Ik heb wel de bonuscd aangehad met 6 nummers daarop: Scarlet's Hidden Treasures. De eerste luisterbeurt viel het me een beetje tegen, maar iets bleef me toch boeien zodat ik het bleef luisteren. En dat is nou precies Tori, an acquired taste! De stijl van de nummers ligt in het verlengde van Scarlet's Walk, soms met een wat minder uitgebreid instrumenten. Dat geeft deze nummers hun schoonheid terug waar ik het gevoel dat het experimentele met band toch wat minder indruk maakte. Haar mooiste nummers vind ik ook de ingetogen, af en toe schreeuwerige en intense nummers (en dan weet iedere Torifiel waar ik het over heb)

En juist daarom is die bonuscd zo lekker, al staat er wat mij betreft 1 grote misstap op (nummer 3 Bug a Martini). Hij is ingetogen, bijna volledig 'akoestisch' alleen de furie mist een beetje uit de tijd van Boys for Pele. Ik moet hem nog wat vaker luisteren, maar voor een fan is het zeker de moeite waard om de B-kantjes (die ik alleen nog op slechte opnames had gehoord) op cd te hebben. De boel is in elk geval mooi afgemixt, de piano en haar stem klinken ontzettend helder. Mijn favoriete nummer tot nu toe is Seaside.

Wat vinden jullie ervan?
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:08:14 #2
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_19414078
ik zal eens gaan luisteren, met lood in mijn schoenen, want Scarlet´s Walk heeft me toch een beetje teleurgesteld. Na Boys is het toch niet meer hetzelfde geweest, maar misschien is het ook wel omogelijk om na zo´n CD iets beters te maken. Nummers als Not the red baron.... ik bedoel maar. De DVD lijkt me toch wel erg interessant en, hoewel met lood in mijn schoenen, ik zal mijn verzameling zo compleet mogelijk houden.
Rescuer of the distressed damsel
pi_19414437
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:08 schreef Dungeonmaster het volgende:
ik zal eens gaan luisteren, met lood in mijn schoenen, want Scarlet´s Walk heeft me toch een beetje teleurgesteld. Na Boys is het toch niet meer hetzelfde geweest, maar misschien is het ook wel omogelijk om na zo´n CD iets beters te maken. Nummers als Not the red baron.... ik bedoel maar. De DVD lijkt me toch wel erg interessant en, hoewel met lood in mijn schoenen, ik zal mijn verzameling zo compleet mogelijk houden.
Ik ben zelf ook een groot BfP-fan, maar Scarlet's Walk kent wel een aantal zeer goede nummers. Zo'n nummer als Golddust is bijvoorbeeld zo ontiegelijk mooi, alleen veel op die cd maakt gewoon niet zoveel indruk. Ik mis de laatste cd een beetje de furie en het 'zij en haar piano'-gevoel. Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze ook genesteld is nu met kind en vader en niet zo zoekende en vloekende is. Dat is voor ons muziekliefhebbers jammer, maar voor haar natuurlijk top.
Ik moet zeggen dat die bonuscd op zich wel het GOEDE van Scarlets walk heeft. Ik ben erg benieuwd naar de DVD, die ga ik vanavond ff kijken.
pi_19414442
Ken ik niet,even luisteren dan maar
pi_19418145
Ze heeft zo'n lieve dochter . Het allerachterlijkste is de censuur op de live versies van Professional Widow . Erg kinderachtig.

Maar Ruby Through The Looking Glass, Indian Summer en Tombigbee zijn geweldige nummers.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_19422765
Torifiel.

Mooi woord. Zo voel ik me wel eens. Als ik naar Spark luister. Als ik naar de To Venus And Back-versie van The Waitress luister. Als ik naar Silent All These Years luister. Als ik naar Girl luister. Als ik naar God luister. Als ik naar Real Men luister. Als ik naar Gold Dust luister.

Ik ben erg benieuwd naar deze CD/DVD.

Hij kan niet slecht zijn.
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:43:58 #7
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19440559
Waar heb je hem gehaald? Op Play is 'ie out of stock. Ligt de dvd ook bij de FRS of Van Leest?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19440730
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:43 schreef Elegy het volgende:
Waar heb je hem gehaald? Op Play is 'ie out of stock. Ligt de dvd ook bij de FRS of Van Leest?
Voorbesteld bij bol.com

Anyway, heb de helft van de DVD gekeken en ik vind de stijl wel cool, alleen die losers aan het begin van het DVDtje ...ahum.... ( dat zijn meer rabiate torifielen zal ik maar zeggen) Concert tot nu toe is erg lekker, al blijf ik vinden dat Tori niet meer nodig heeft als een piano en haar stem...

Zeer de moeite waard, ook voor niet torifielen .... leuk om kennis te maken met de artieste. Het blijft natuurlijk eeuwig jammer dat ze niet Golddust speelt (ook niet in Ahoy ) en meer van mijn favo nummers
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:58:23 #9
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19440971
Bol, aha. Ga ik zo eens even kijken

Ik heb niet zo heel veel van Tori, alleen Little earthquakes, Strange little girls, Scarlet's walk en enkele mp3's van Under the pink en Boys for Pele.
Is de dvd net zo uitgebreid als die van Sarah McLachlan - Mirrorball?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19442275
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:58 schreef Elegy het volgende:
Bol, aha. Ga ik zo eens even kijken

Ik heb niet zo heel veel van Tori, alleen Little earthquakes, Strange little girls, Scarlet's walk en enkele mp3's van Under the pink en Boys for Pele.
Is de dvd net zo uitgebreid als die van Sarah McLachlan - Mirrorball?
Ja net zo uitgebreid, foto's, hele interviews etc. Ik vind die Mirrorball cd best wel een miskoop eigenlijk, haar stem is zo mooi en die band maakt iedere keer dat het mij in het verkeerde keelgat schiet. De muziek is dan gewoon te pompeus voor de schoonheid van de tekst en haar stem. Bovendien spreken haar muzikanten mij ook minder aan dan een Jon Evans en Matt Chamberlain ...

Damn wanneer komt die cd van Fiona
pi_19442584
*Toriphile meldt *

Staat haar dochtertje ook op die dvd?
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:03:49 #12
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19442961
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:40 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ja net zo uitgebreid, foto's, hele interviews etc. Ik vind die Mirrorball cd best wel een miskoop eigenlijk, haar stem is zo mooi en die band maakt iedere keer dat het mij in het verkeerde keelgat schiet. De muziek is dan gewoon te pompeus voor de schoonheid van de tekst en haar stem. Bovendien spreken haar muzikanten mij ook minder aan dan een Jon Evans en Matt Chamberlain ...

Damn wanneer komt die cd van Fiona
Vind Mirrorball eigenlijk best goed mooi 5.1 geluid. Maarja, da's persoonlijk. Zou wel eens wat meer van haar akoestisch (piano+gitaar) willen. Ga je ook naar Sarah 18 november?

Optopic:

Op de Bolsite staat er niet bij dat er ook een bonus cd zit. En volgens Amazon zijn er twee versies: de dvd case en een cd jewelcase. Welke hebben ze nou bij Bol
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19447429
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:03 schreef Elegy het volgende:

[..]

Vind Mirrorball eigenlijk best goed mooi 5.1 geluid. Maarja, da's persoonlijk. Zou wel eens wat meer van haar akoestisch (piano+gitaar) willen. Ga je ook naar Sarah 18 november?

Optopic:

Op de Bolsite staat er niet bij dat er ook een bonus cd zit. En volgens Amazon zijn er twee versies: de dvd case en een cd jewelcase. Welke hebben ze nou bij Bol
Nee ik ga niet naar Sarah, ik wil haar alleen in een kleine zaal met alleen piano en gitaar horen. Ik heb de cd jewelcase versie (ik had em gepre-ordered).... had eigenlijk liever DVD case gehad.
pi_20048723
ik heb de DVD (in dvd verpakking) gewoon bij free record gekocht.
was voordeliger dan bij BOL bestellen.

door tijdgebrek en mijn EK voetballiefhebbende vriend heb ik dvd pas 1 keer gekeken
het cdtje heb ik wel een keer aangehad maar eigenlijk niet gehoord.

scarlet's walk was het album waar ik het meest aan moest wennen. ik vond het op het eerste
gehoor allemaal veel meer op elkaar dan eerdere albums. ze is duidelijk wel wat van stijl veranderd over de jaren. maar als je er echt goed naar luistert staan er toch weer veel mooie nummers op.
ik verwacht dat het met de bonuscd weer zo is.
ze heeft erg veel mooie b-sides gemaakt (al heb ik ze nog steeds niet allemaal) zoals
Cooling
Never Seen Blue
Upside Down
Sister Janet
Bachelorette
Do it Again
Hey Jupiter (Dakota version)
  maandag 21 juni 2004 @ 12:53:28 #15
51562 Fen
Life's just a playground
pi_20062645
Floating City!
En Flying Dutchman

dat zijn zulke toppertjes!
DVD is nog steeds niet in mijn bezit, moet ik maar eens achteraan
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_20069948
Hij valt wat tegen he, de DVD. Wat jullie?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20086238
Ik vind de DVD beter als Scarlet's Walk. Hoe vaker ik dat album hoor hoe minder gecharmeerd ik ervan ben. Ik vind het nogal gedwee en te weinig verrassend. Zo'n DVD is altijd wel aardig te hebben, al had ze een nummer als Precious Things met wat meer pit mogen brengen. Ik denk dat ze maar es gedumpt moet worden door haar man, dan kunnen we weer echt goede muziek verwachten.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:36:57 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20086539
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:49 schreef Icicle het volgende:
*Toriphile meldt *

Staat haar dochtertje ook op die dvd?
Ja, op het begin, vlak voor het concert, een leuk stukje

Een erg leuke dvd, waar ik al lang op wachtte, maar toch een aantal opmerkingen

Het camerawerk is in het begin flut, veel te veel gewissel, onscherpe beelden, te snel bewegende camera's, recht tegen een lamp in filmen, dat soort dingen...

En van mij had er best een gitarist tussengemogen naast een bas en een drum, sommige nummers zijn een beetje aan de kale kant. De opnames van Venus vind ik persoonlijk beter.

Toch een goede koop in mijn ogen...
pi_20100589
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:25 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk dat ze maar es gedumpt moet worden door haar man, dan kunnen we weer echt goede muziek verwachten.
Dat is de vriendelijkste optie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20146154
*nog een torifiel*

Moet de DVD nog kijken, eerst nog een DVD-speler bemachtigen. Ik ben benieuwd, ik ben over het algemeen namelijk niet zo'n typ dat echt gaat zitten voor een muziek DVD. Ik vind het daarom dus ook wel jammer dat er maar 6 nummers op de CD staan. Ik moet er nog een beetje "inkomen", maar ik vind de eerste 2 in ieder geval alweer helemaal Tori.

Om nog even terug te komen op Scarlet's Walk: Ik vind het zeker weer een flinke stap vooruit na TVaB en SLG, daar was ik allebei niet echt weg van. De live-CD bij TVaB is wel oke. Echter, ik vind dat SW een sterker album was geweest als er maar 12 nummers op stonden in plaats van 18. Ik vind dat er nu een aantal "net niet" nummers opstaan. Hetzelfde vond ik trouwens bij BfP.
pi_20307116
Ik heb 'm vanmorgen gekocht.

Ik vind het een hele mooie DVD. Die hidden treasures vind ik mooi, al heb ik er nog niet uitgebreid en goed naar geluisterd.
Ik vind wel dat Tori rare soepkleren aan heeft. Maar verder is natuurlijk alles goed. .

Wat voor een rituelen doet ze eigenlijk voor die show?
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:26:44 #22
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20308820
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:06 schreef biawa het volgende:
*nog een torifiel*

Moet de DVD nog kijken, eerst nog een DVD-speler bemachtigen. Ik ben benieuwd, ik ben over het algemeen namelijk niet zo'n typ dat echt gaat zitten voor een muziek DVD. Ik vind het daarom dus ook wel jammer dat er maar 6 nummers op de CD staan. Ik moet er nog een beetje "inkomen", maar ik vind de eerste 2 in ieder geval alweer helemaal Tori.

<knip>
Ik heb er speciaal een dvd-speler voor aangeschaft

Ik heb trouwens een tijdje geleden een hele berg B-kantjes van internet afgetrokken (als ik ze in de winkel had kunnen kopen, dan had 'k het wel gedaan..), er leuk om naar te luisteren..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')