Jij keek toch nooit films?quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:35 schreef kamagurka het volgende:
Wat moet jij daarmee? Als een kip naar het onweer kijken...![]()
Vanwege je haat tegen de VS, zul je in ieder geval weinig films uit Hollywood zien.quote:
wat vond je trouwens zo intellectueel aan Memento?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:20 schreef Wiehoe het volgende:
Being John Malkovich valt er misschien niet helemaal onder, maar wel een erg rare film zeg.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:16 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Vanwege je haat tegen de VS, zul je in ieder geval weinig films uit Hollywood zien.
Gelukkig is er nog Bollywood.
Als je de begintekst van de TS leest past deze film perfect bij de omschrijving.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:22 schreef fayakill het volgende:
[..]
wat vond je trouwens zo intellectueel aan Memento?
wat vond je trouwens zo intellectueel aan REAR WINDOW?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:22 schreef fayakill het volgende:
Dat je erover moet nadenken...quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:22 schreef fayakill het volgende:
[..]
Ja, als ik alles van één kant belicht wil zien dan zal ik dat doen. De boodschap van de film is overigens wel duidelijk: "fooi VS". Toen hij vroeger op Nederland 3 kwam had ik al een hekel aan hem. Vooral die aflevering met de zwartkijkers, net alsof het iemands recht was om zwart te kijken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:24 schreef kamagurka het volgende:
Misschien moest jij maar ns met Michael Moore beginnen, die lijkt me nog rijkelijk hoog gegrepen voor je..![]()
zeker een aanrader, nooit geweten dat Jim Carrey ook iets anders dan een soort van idioot kan spelen. Superfilm...quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:17 schreef theloyd het volgende:
Magnolia
Ethernal Sunshine of the Spotless mind
Memento
Door mij meest onbegrepen film ooit: The Beautiful Washing Machine (filmfestival rotterdam), als ik er nu weer aan denk word ik al moe...
Is een mindere nadenker, maar vond Lost in Translation ook erg sterk
Noem eens een goede dan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:28 schreef Dante_A het volgende:
Ik ben nog amper intellectuele films tegengekomen in dit topic eerlijk gezegd. Dat Memento of Vanilla Skies net vijf minuten langer nadenken vergen dan een gemiddelde Steven Seagal film maakt ze nog niet meteen intellectueel.
Dan zou ik nog eerder Lost in Translation of Dogville nomineren, en zelf die denk ik maar tot op zekere hoogte.
Noem me maar een filmmaker die op een integere wijze de andere kant belicht dan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ja, als ik alles van één kant belicht wil zien dan zal ik dat doen. De boodschap van de film is overigens wel duidelijk: "fooi VS". Toen hij vroeger op Nederland 3 kwam had ik al een hekel aan hem. Vooral die aflevering met de zwartkijkers, net alsof het iemands recht was om zwart te kijken.
het geeft op ingenieuze wijze een beeld weer van de maatschappelijke verhoudingen in de moderne tijdquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:26 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
wat vond je trouwens zo intellectueel aan REAR WINDOW?
Dat zeg ik, maar wat wil je dan. Kijk je hebt de veel te moeilijke arthouse films waar geen hond wat van snapt, zelfs de makers zelf niet en je hebt de wat meer grotere massa betere kwaliteit intellectuele films, denk dat de TS daar naar opzoek is...quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:28 schreef Dante_A het volgende:
Ik ben nog amper intellectuele films tegengekomen in dit topic eerlijk gezegd. Dat Memento of Vanilla Skies net vijf minuten langer nadenken vergen dan een gemiddelde Steven Seagal film maakt ze nog niet meteen intellectueel.
Dan zou ik nog eerder Lost in Translation of Dogville nomineren, en zelf die denk ik maar tot op zekere hoogte.
Ik ben mijn hersens al aan het pijnigen op zoek naar die ene film waar ik echt door uitgedaagd was.quote:
ja ik moest inderdaad volop nadenken...is ook wel logisch bij een film die aan het eind begintquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:26 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Als je de begintekst van de TS leest past deze film perfect bij de omschrijving.
juistquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef fayakill het volgende:
[..]
ja ik moest inderdaad volop nadenken...is ook wel logisch bij een film die aan het eind begint![]()
mijn god, wat ben jij een blaaskaak zeg.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:33 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik ben mijn hersens al aan het pijnigen op zoek naar die ene film waar ik echt door uitgedaagd was.
Momentje...
Ik denk overigens dat je met zo ongeveer iedere Franse extistentialistische film noir tussen 1955 en 1965 wel goed zit...
hij is schitzofreenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:43 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Fight Club
of ik ben gewoon zo dom of ik snap er gewoon geen fuck van
misschien alletweequote:Op woensdag 1 juni 2005 19:43 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Fight Club
of ik ben gewoon zo dom of ik snap er gewoon geen fuck van
Piemel, als een film zó ongelooflijk ingewikkeld is. Dat alleen jij die film maar snapt, dan zal die film door geen mens met plezier bekeken worden. Hij moet natuurlijk wel enigszins te begrijpen zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:33 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik ben mijn hersens al aan het pijnigen op zoek naar die ene film waar ik echt door uitgedaagd was.
Momentje...
Ik denk overigens dat je met zo ongeveer iedere Franse extistentialistische film noir tussen 1955 en 1965 wel goed zit...
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:44 schreef Dante_A het volgende:
Als het om de wat bekendere films moet gaan zou ik uitkomen op iets als:
Dogville
Les Invasions Barbares
Magnolia
Lost in Translation
Maar echt tevreden ben ik niet over het antwoord, het wil op een of andere manier maar niet echt komen.
Bedoel je deze film -> P.I.: Post Impact?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef TheSeeker_NL het volgende:
nee maar serieus... Post Impact mensen...
vergeet het niet.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:41 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
mijn god, wat ben jij een blaaskaak zeg.leg me dan Lost Highway maar eens uit.... serieus
Wat een onzin, ik zeg toch niet dat ik iedere film snap? Ik vind de films van Lynch leuk, vrij complex en kom er zelden in mijn eentje uit, als er al uit te komen valt. Toch beschouw ik dit soort films meer als een puzzel dan als echt uitdagend. Het is amusement. Het zijn geen films waardoor ik van mening verander, anders naar de wereld ga kijken, me aan het denken zetten en die nog dagen in mijn hoofd spoken, dat is de betekenis van uitdagend zoals ik hem bedoelde.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]![]()
Indrukwekkend hoor! Ik denk dat de gemiddelde Lynch film een grotere uitdaging is dan jouw lijstje hier. Mulholland Drive bijvoorbeeld. Grote jongen als jij zonder raadplegen van "spoilers" deze film in één keer begrijpt.
Zo moeilijk was hij niet. Is overigens wel een top film, een aanrader voor iedereen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mulholland Drive bijvoorbeeld. Grote jongen als jij zonder raadplegen van "spoilers" deze film in één keer begrijpt.
Die is in principe helemaal niet ingewikkeld. Het gaat om de beleving van de film. Je moet er op een bepaalde manier naar kijken. Je moet de film als het ware "beleven". De combinatie beelden + muziek. Daarnaast zijn de toekomstscenario's en decors zeer geniaal en zeer vooruitstrevend als je bekijkt in welk jaar die film geproduceerd is.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:46 schreef dvdfreak het volgende:
2001 A Space Odyssey
oke ik ben dus niet dom. pfff gelukkig.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:45 schreef theloyd het volgende:
[..]
misschien alletwee![]()
Nee gewoon nog een keertje kijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |