abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 01:56:34 #51
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27565175
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:05 schreef kenz het volgende:
OP de BBC Ceefax krijg je duidelijk het gevoel dat de engelse regering vindt dat het verdrag dood is. Dat zal betekenen dat zij geen referendum gaan houden en dus de hele ratificatie niet gaan doen.
Het is eigenlijk wel heel jammer dat Blair (en de UK politici) er nu zo mee wegkomt. Waarschijnlijk dan, ik ga ervan uit dat het verdrag nu idd bij het oudpapier kan.

Want het wordt mi hoogtijd dat de UK zich eens uitspreekt over lidmaatschap of niet, in plaats van de soort half-om-half positie nu.
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:59:26 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27565199
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is eigenlijk wel heel jammer dat Blair (en de UK politici) er nu zo mee wegkomt. Waarschijnlijk dan, ik ga ervan uit dat het verdrag nu idd bij het oudpapier kan.

Want het wordt mi hoogtijd dat de UK zich eens uitspreekt over lidmaatschap of niet, in plaats van de soort half-om-half positie nu.
idd die 'wouterbos'-houding is walgelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 02:01:36 #53
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27565220
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd die 'wouterbos'-houding is walgelijk.
Leg eens uit? Of wou je gewoon even Bos/ PvdA bashen?
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 02:12:03 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27565309
Gerhhard Schroeder
quote:

I take note of the result of the referendum in the Netherlands with respect but also with great regret.

We must acknowledge that many Europeans doubt that Europe is able to answer the urgent questions of the moment.

The crisis surrounding the ratification of the European constitution must not become Europe's general crisis.

Every member state has the right, and a duty, to go through its own vote. I am convinced that we need the constitution if we want a democratic, social minded and strong Europe

Jacques Chirac
quote:

This new negative result in a founding member of the union and committed to European construction shows strong expectations, questions and concerns about the development of the European project.

While 11 countries have already come to a decision, it is the responsibility of all the other member states of the union to have their say.

Jose Manuel Barosso (Voorzitter Europese Commissie)
quote:

We have a serious problem, but we must continue our work.

I will ask member states to avoid any unilateral initiatives before the summit [on 16-17 June]. We need to know where we're going.

I hope the heads of state and government will give a clear signal about the future of the European Union

Jack Straw (minister buitenlandse zaken UK)
quote:

The prime minister and I have long made clear that the constitutional treaty is a good deal for Britain and for the EU.

But the verdict of these referendums now raises profound questions for all of us about the future direction of Europe.

In an era of globalisation, when nations need to find new ways to work together to tackle new problems, Europe needs to be capable of giving citizens the prosperity, security and social justice they require in ways which fit the modern world.

Jean-Claude Juncker (premier Luxemburg en voorzitter EU)
quote:

Europe is not knocked down... we will do everything to ensure that it recovers very quickly. We have to acknowledge that Europe no longer makes people dream.

We want the other member states to have the opportunity to tackle the same debate. We feel the ratification process should continue.

This is a dangerous position to be in. We need to show the outside world that we are sticking to the path of a better future.

pi_27567301
Pim Fortuyn lässt grüßen
Das Nein der Niederländer zur EU-Verfassung hat nach den deutlichen Umfrageergebnissen der letzten Zeit und der Vorgabe aus Frankreich nicht überraschen können. Zu sehr hatten die Argumente der Wähler Ärger und Unverständnis über die Vorgänge auf der europäischen Bühne gezeigt. Wozu eine solche Mixtur führen kann, haben die Niederländer im Mai 2002 beim Aufstieg des Rechtspopulisten Pim Fortuyn erfahren. Dessen Aufbegehren gegen das vom Bürger abgehobene politische Establishment in Den Haag hatte über Nacht die Machtverhältnisse auf den Kopf gestellt. Ein Attentäter verhinderte damals, dass der Rebell seinen Erfolg ausbauen konnte.

Wenig Einblick

Viele "Argumente" der letzten Zeit ließen auch in den Niederlanden erkennen, dass sich der Mann auf der Straße noch immer so weit von Europa entfernt fühlt wie sich niederländische Wähler im Jahr 2002 von ihren Volksvertretern fühlten. Die EU-Verfassung ist kaum bekannt. Gründe für ihre Ablehnung wurden umso zahlreicher angeboten. Dass sie oft genug mit der Verfassung nichts zu tun hatten, kümmerte wenig.

Zu wenig Information

Demagogen mussten gar nicht erst Widerstand gegen Europa wecken, räumte Ruud Lubbers, einst christdemokratischer Ministerpräsident der Niederlande und Befürworter der Verfassung, ein. Zum Ende des "Wahlkampfs" um die Verfassung gab der in seinem Land noch immer populäre Politiker zu, dass er und seine Nachfolger die Wähler zu lange und zu wenig über das informiert hätten, was sie über Europa wirklich wissen müssten.

"Amtlicher Wörterbrei"

Schon seit den Diskussionen um den Vertrag von Maastricht im Jahr 1991 seien die "falschen Debatten" geführt worden - etwa um das teure Parlament mit seinem monatlichen Standortwechsel zwischen Brüssel und Straßburg oder um unsaubere Spesenabrechnungen, sagte Lubbers. Ein "amtlicher Wörterbrei" habe die Kluft zwischen Politikern und Wählern vertieft. Dagegen seien die Werte Europas und die Sicherung nationaler Identität nie ausreichend dargelegt worden. In sein Resümee bezog Lubbers auch den sozialdemokratischen Ex-Regierungschef Wim Kok und dessen jetzigen Nachfolger und Lubbers-Parteigenossen Jan Peter Balkenende mit ein.

Trotz-Effekt

Mit dieser Bilanzierung liegt der frühere Ministerpräsident auf einer Linie mit anderen Kritikern. Sie werfen der Regierung in Den Haag vor, in ihrer Kampagne für die Verfassung die Wähler zu wenig ernst genommen und oft verkehrt angesprochen zu haben. Wer Krieg und Chaos für den Fall einer Nein-Mehrheit voraussagt und Wählern vielfältig droht, dürfe sich nicht wundern, wenn Schwarzmaler nicht glaubwürdig erscheinen, hieß es in den Medien. In Zeitungen wurden Konsequenzen zumindest für Minister gefordert. Dabei stand die nationale Politik am Mittwoch offiziell gar nicht zur Disposition.

Kurier Oostenrijk
pi_27567337
alles wat ik tot nu toe heb gelezen heeft dezelfde tenor

Een Kindergarten heeft gisteren mogen stemmen of ze al of niet op excursie gaan en hebben met nee gestemd omdat de spagetthie gisteren niet lekker was.

(vulgo spagetie)

[ Bericht 6% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 10:48:02 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:43:41 #57
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_27567910
The No campaign's Matthew McGregor said: "Pro-euro campaigners have tried to dismiss the result of the French referendum by saying that it wasn't really a vote against the constitution," he said.

"That wasn't true for France and its even more unbelievable this time."
hetgeen te bewijzen was
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:46:34 #58
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_27567981
Mr Juncker Luxemburg - huidige president EU] said other EU members should go ahead with their referendums.

But BBC European affairs correspondent William Horsley says Mr Juncker seemed so distressed that he could hardly take in the fact of the second "No" vote. hehehehe
hetgeen te bewijzen was
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:48:07 #59
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_27568033
[btw: Wat is spagetthie?]
hetgeen te bewijzen was
pi_27568596
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:18 schreef CANARIS het volgende:

Een Kindergarten heeft gisteren mogen stemmen of ze al of niet op excursie gaan en hebben met nee gestemd omdat de spagetthie gisteren niet lekker was.
exact.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:05:57 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27568611
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dat laatste, en dat kan wmb niet genoeg gebeuren
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:09:42 #62
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_27568735
quote:

jij hebt duidelijk geleerd van het campagne-voeren van het "ja-kamp". Beledigen en kleineren. goed bezig, dat is het soort samenwerking waar we van houden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:12:17 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27568820
quote:
Jacques Chirac
quote:
This new negative result in a founding member of the union and committed to European construction shows strong expectations, questions and concerns about the development of the European project.

While 11 countries have already come to a decision, it is the responsibility of all the other member states of the union to have their say.
Kijk da's 'ne echte, slimme politcus. Die kerel heeft het pas echt begrepen .

Zo iemand kunnen we in Nederland ook wel gebruiken!
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:39:35 #64
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27569571
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kijk da's 'ne echte, slimme politcus. Die kerel heeft het pas echt begrepen .

Zo iemand kunnen we in Nederland ook wel gebruiken!
Aan de stemming van de Fransen te zien, willen ze hem waarschijnlijk maar wat graag geven.
pi_27569774
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:09 schreef Cheiron het volgende:

[..]

jij hebt duidelijk geleerd van het campagne-voeren van het "ja-kamp". Beledigen en kleineren. goed bezig, dat is het soort samenwerking waar we van houden.
Het nee kamp moet nu even niet Mimosenachtig gaan doen, want de volks-economische schade die ze ons hiermee hebben ingebrokt is een beetje erger als mijn kindergarten voorbeeld.

Het is een godvergeten schande, dat meer als 60% van de wereldkampioen in exporteren en handeldrijven met een Nee stemt, niet wetend wat ze daarmee veroorzaken.

Ga dus niet Zeiken over "kleinerende uitspraken" . Juliie krijgen alles wat jullie verdienen,. Het liefst zou ik elke nee-stemmer persoonlijk aansprakelijk willen stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 12:01:30 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:30:39 #66
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27571326
Verwijt liever de politiek iets en misschien ook de media
pi_27571874
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 04:22 schreef Megumi het volgende:
Ik ben trouwens wel voor een verenigdd Europa maar wel als de mensen er klaar voor zijn. Wat nu niet het geval is.
En dáár gaat het om:
Als de mensen er klaar voor zijn..

Laat ze eerst de huidige puinhopen eens kanaliseren en opruimen alvorens men steun van de bevolking verwacht om nog een stap voorwaarts te maken.
Maak er eerst één terug om over een paar jaar er twee vooruit te maken.

Dat is mijn beweegreden geweest om tegen te stemmen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:50:15 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27571938
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:48 schreef Elgigante het volgende:

Dat is mijn beweegreden geweest om tegen te stemmen.
In eerste instantie ook die van mij. Puur om het wat af te remmen omdat het mij veels te hard gaat.
pi_27572091
quote:

(vulgo spagetie)
Je moet het in breder perspectief bezien ipv de tunnelvisie toepassen en je alleen op de Grondwet richten, pas op die manier kun je een komend debacle voorkomen, ik mag hopen dat de politiek dat ook begrijpt, anders zal het komende referendum (als dat plaats zou vinden over welke kwestie dan ook) een nog grotere Nee-stem opleveren.
Yeah baby Yeah!
pi_27572226
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:50 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

In eerste instantie ook die van mij. Puur om het wat af te remmen omdat het mij veels te hard gaat.
Bovendien is het een kwestie van vertrouwen, zeg maar een compleet gebrek aan vertrouwen dat ik zelden heb mee gemaakt (als ik voor mezelf spreek), terwijl ik wel gestemd heb op 1 van de coalitiepartners.
Dat de overheid deze zaak 'er snel doorheen wilde jassen' maakte me evenzeer sceptisch, daar móet een addertje (danwel Anaconda) onder het gras zitten die zich nog niet heeft laten zien (en als de Grondwet niet doorgaat zich ook niet laat zien).
De politiek heeft compleet de plank misgeslagen in elk geval, nog meer dan Bureau Jeugdzorg in de zaak rond Savannah en dat stemt me somber.
Yeah baby Yeah!
pi_27572363
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je moet het in breder perspectief bezien ipv de tunnelvisie toepassen en je alleen op de Grondwet richten, pas op die manier kun je een komend debacle voorkomen, ik mag hopen dat de politiek dat ook begrijpt, anders zal het komende referendum (als dat plaats zou vinden over welke kwestie dan ook) een nog grotere Nee-stem opleveren.
Iik begrijp nog steeds niet waarom JIJ met nee hebt gestemd.
Kijk om je heen man en zie de andere nee stemmers. Daar hoor jij bij????

Ik heb nog nooit zoveel onderbuikse-verbaler-diarhoe gehoord al de laaste dagen.
De straat heeft gisteren de macht aan zich getrokken . met geen beter argument als "Die daar effe een poepie laten ruiken"
pi_27572410
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:46 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Het nee kamp moet nu even niet Mimosenachtig gaan doen, want de volks.economisch schade die ze ons hiermee hebben ingebrokt is een beetje erger als mijn kindergarten voorbeeld.

Het is een godvergeten schande, dat meer als 60% van de wereldkampioen in exporteren en handeldrijven een Nee stemt, niet wetend wat ze daarmee veroorzaken.

Ga dus niet Zeiken over "kleinerende uitspraken" . Juliie krijgen alles wat jullie verdienen,. Het liefst zou ik elke nee-stemmer persoonlijk aansprakelijk willen stellen.
Het vertouwen van het volk is de basis voor ons bestel, een basis die uiterst gevoelig is en zéér belangrijk, die importantie hebben de Hagenaren er niet van ingezien.

Ondanks dat ik voor de Grondwet ben (vind het een redelijk, niet meer dan dat, verdrag) heb ik dus tegen gestemd, om deze beweegreden af te schieten zoals je nu doet snijd je jezelf wederom nog dieper in de vingers als je iets van het volk wilt verwachten.

Je schetst een enorm doemscenario: NIEMAND kan op dit moment weten wat de exacte gevolgen zijn van de keuze van gisteren, de praktijk loopt nogal eens anders dan onze theoretische visie, derhalve zitten we nu opgescheept met theoretisch goede plannen die vernaggelt worden door de praktijk (uitvoerende macht: Brussel). Maar aangezien je natuurlijk teleurgestekld bent in de uitkomst zul je deze doescenario's blijven herhalen, dat zit in de aard van het beestje (eenzelfde beargumentatie zie je bij het Nee-kamp die nu lopen te kokketeren).

Je moet als laatste niet vergeten dat een voorstem niet alleen economische voordelen op zou/zal leveren, maar ook giga-nadelen, iets dat schromelijk wordt weggemoffeld...
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:06:45 #73
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27572457
Canaris wat praat je toch een hoop poep. Het komt op mij over alsof veel ja-stemmers denken dat ze behoren tot de slimmere elite van dit land die de dommeren maar moeten proberen overtuigen om ook ja te stemmen. Wat een onzin.

Ik ben voor Europa en opgegroeid met geen enkel ander idee dat wij bij Europa horen. Daar sta ik achter. Maar niet achter dit akkoord dat wat mij betreft flink aangepast mag worden. Daarom een nee stem. En dat is helemaal niet vreemd.
pi_27572533
Canaris wat praat je toch een hoop poep. Het komt op mij over alsof veel ja-stemmers denken dat ze behoren tot de slimmere elite van dit land die de dommeren maar moeten proberen overtuigen om ook ja te stemmen. Wat een onzin.

Nou , ga maar eens nalezen wat de demoskopen erover weten te zeggen.

De elite heet idd bijna gesloten voor gestemd jongeman.
edit
Excuse moi

[ Bericht 7% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 12:15:40 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:15:26 #75
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27572700
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:09 schreef CANARIS het volgende:

Of ik bij de elite hoor, gaat jou echter geen bal aan

Dat bestaat niet mijn beste.
pi_27573185
Politiken (Kopenhagen):
"Das niederländische Nein ist zugleich diffuser und substanziell EU-kritischer als das französische. Vor allem ist es geprägt von Fremdenangst, die in den letzten Jahren die Tagesordnung bestimmt hat. Wie in Dänemark, ist man zu sagen versucht. Aber im Guten wie im Schlechten ist diese Stimmung weniger politisch gesteuert und wirkt deshalb auch destabilisierender als bei den Dänen.

Man kann sich nur schwer vorstellen, dass ein alles in allem so gut funktionierendes Land wie die Niederlande nicht irgendwann die Vorteile eines vertrauensvolleren politischen Klimas wiederentdecken wird. Vorerst aber haben die frustrierten und verunsicherten Niederländer ihren ganz großen Beitrag zu der gewaltigen europäischen Krise geleistet, in der wir plötzlich stecken

dat is dus wel heel erg duidelijk op de punt gebracht.
pi_27574727
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:03 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel onderbuikse-verbaler-diarhoe gehoord al de laaste dagen.
De straat heeft gisteren de macht aan zich getrokken . met geen beter argument als "Die daar effe een poepie laten ruiken"
Ik hoor bij niemand, dat is nu het hele punt van deze discussie..

Ik voel me niet 'als broeder van de Nee-stemmers' wees niet bang Canaris, ik heb mijn eigen mening en ben derhalve gaan stemmen, maar dat wil niet zeggen dat ik geen ongelijk kan hebben of ik wil impliceren dat ik de waarheid in pacht heb.
Zowel de Voor- als de Tegenstemmers onthouden zich niet van larie, maar dat is inherent aan politiek.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:24:37 #78
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27574842

Elke dag vers geupdate
Confidence through competence
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:18:25 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27581011
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:33 schreef CANARIS het volgende:
Politiken (Kopenhagen):
"Das niederländische Nein ist zugleich diffuser und substanziell EU-kritischer als das französische. Vor allem ist es geprägt von Fremdenangst, die in den letzten Jahren die Tagesordnung bestimmt hat. Wie in Dänemark, ist man zu sagen versucht. Aber im Guten wie im Schlechten ist diese Stimmung weniger politisch gesteuert und wirkt deshalb auch destabilisierender als bei den Dänen.

Man kann sich nur schwer vorstellen, dass ein alles in allem so gut funktionierendes Land wie die Niederlande nicht irgendwann die Vorteile eines vertrauensvolleren politischen Klimas wiederentdecken wird. Vorerst aber haben die frustrierten und verunsicherten Niederländer ihren ganz großen Beitrag zu der gewaltigen europäischen Krise geleistet, in der wir plötzlich stecken

dat is dus wel heel erg duidelijk op de punt gebracht.
Lekker makkelijk praten, vanuit autochtonenparadijs Denemarken .
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:20:37 #80
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27581095
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:03 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nou nou, wat een tuig allemaal, die nee-stemmers .

Volgens mij wordt het de hoogste tijd dat jij dat zelfingenomen, arrogante toontje van je eens gaat matigen, en je wat meer openstelt voor de argumenten van de nee-stemmers.
pi_27581743
Volgens mij wordt het de hoogste tijd dat jij dat zelfingenomen, arrogante toontje van je eens gaat matigen, en je wat meer openstelt voor de argumenten van de nee-stemmers.

Ja ja
Ken je deze mop
2 chirurgen zitten in een vliegtuig.

de eerste is een duister en schept een beetje op over zijn laatste succesvolle transplantatie.

"Wir hebben ein Man na een Unfall zijn arm er weer aangenaaid. Jetzt is die man Olympisch kampioen discuswerfen."

De Nederlandse buurman zegt daarop
"Ach wat mof, das toch nix Wir haben 62% van de bevoking hun hersenen geamputeerd .........en niemand die het heeft gemerkt"

Gna Gna
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:42:00 #82
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27581746
quote:
‘Iedereen kon nonsens uitkramen’

Van onze verslaggeefster Margreet Vermeulen

AMSTERDAM - Nederland is Nederland niet meer, voor de correspondenten van internationale persbureaus en buitenlandse kranten. Ze zijn geschrokken van de toon en uitkomst van het Nederlandse debat over Europese Grondwet. ‘Bange mensen stemmen nee.’

‘Ik heb niet één zakelijk argument gehoord in het gekrakeel over de Europese Grondwet. Nederland is niet meer in staat tot een rationeel debat.’ Helmuth Hetzel, correspondent voor Die Welt, en al twintig jaar inwoner van Nederland, kan zijn weerzin tegen zijn tweede vaderland nauwelijks verbergen. ‘Ik was destijds erg onder de indruk van het debat over euthanasie. Dat jullie zo’n gevoelig thema zo zakelijk en eerlijk durfden te bespreken. In dit referendum voerden angst en emotie de boventoon. Bij voor- en tegenstanders.’

Ook Isabel Conway van de Irish Times denkt dat het Nederlandse ‘nee’ is gevoed door angst. ‘Veel Nederlanders verlangen terug naar een Holland zonder immigranten, met gesloten grenzen en een harde gulden. Maar dat is niet rationeel. Je kan de klok niet terugzetten.’ Haar Poolse collega, Malgorzata Bos-Karczewska van de Unia Polska: ‘Het nee is een protest, dat is wel duidelijk. Maar waartegen? Dat kunnen wij buitenlanders niet helemaal bevatten. Mijn lezers vinden jullie een verwend volk, want in vergelijking met Polen is Nederland het paradijs. En om dat veilig te stellen hadden jullie juist vóór moeten stemmen, niet tegen.’

Op de televisie werd volgens Helmuth Hetzel van Die Welt vooral gebekvecht tussen voor- en tegenstanders. ‘Angst, emotie en onderbuikgevoelens voerden de boventoon. Niemand bracht bijvoorbeeld de internationale dimensie in het debat. Beseffen jullie wel dat er 1,3miljard Chinezen op het wereldtoneel zijn verschenen? Als we daar iets tegenover willen stellen, met 450miljoen Europeanen, moeten we op zijn minst samenwerken.’

Ook Malgorzata Bos-Karczewska heeft zich wild geërgerd aan het debat. ‘Een kakofonie aan geluid. Iedereen kon ongestraft de grootste nonsens uitkramen. De SP beweerde zelfs dat de Nederlandse lonen en Nederlandse arbeidsmarkt naar Pools niveau zou terugzakken als gevolg van de Grondwet. Dat is apert onjuist. Daar gaat Brussel helemaal niet over.’

Nederland is bang, constateren nogal wat buitenlandse correspondenten. Voor buitenlanders, voor terrorisme, voor het verlies aan levensstandaard. ‘En als je bang bent, stem je nee’, meent de Noorse journaliste Berti Retzer die soms over Nederland bericht voor de Aftenposten. ‘Als je je onveilig voelt, doe je de deur op slot en zeg je ‘nee’, als je wat wordt gevraagd. Terwijl Nederland altijd zo’n positief land was. Altijd gericht op de oplossing van het probleem. Nee, dit Nederland – ik woon hier nu zes jaar – herken ik niet meer. Nederland keert zich steeds meer naar binnen en heeft van de EU een monster gemaakt. Terwijl jullie midden in Europa liggen en het geld in het buitenland moeten verdienen. Maar helaas. Feiten en argumenten doen er in Nederland niet meer toe.’

‘Hier krijgt iedereen spijt van’, voorspelt de Franse journalist Didier Burg van Les Echos. ‘Een crisis in Europa is nu onvermijdelijk. De Europese samenwerking gaat vertraging oplopen, terwijl de ontwikkeling van nieuwe grootmachten als India en China gewoon doorgaat.’

Bron: De Volkskrant
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27581800
tsja sidekick.

De helicopter view isat niet altijd prettig
Ooit was Nederland een respectabel klein landje.
NU zijn we de gekke henkies van Europa.

(Iets wat ik overigens al op maandag voorspelde)

Alles wat ik nu lees, is dat men de stem uit Nederland lang niet zo ernst neemt als die uit frankrijk omdat.......................Nederlanders sinds Fortuijn en van Gogh een beetje de weg klwijt zijn.

Ik denk dat dat ook wel klopt.

Het is van de gekke wanneeer ik lees dat de tegenstanders bijv de Teuro als argument aangeven terwijl wij tegenover 2002 bijv. op het voedingsgebeid een negatiefe inflaitie hadden. Spreek . Produkten zijn nu goedpkoper als in 2002.

Men wilde niet meer naar argumenten luisteren.
De ellende nu echter een feit.
Dit gaat een historisch dure keus worden.
Let maar op.

[ Bericht 61% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 16:53:39 ]
pi_27582499
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Zelden zoveel onzin gezien in 1 artikel:
quote:
‘Bange mensen stemmen nee.’
Rationele mensen niet dan ? Een JA-stem zou immers goedkeuring geven aan het gevoerde beleid tegen Nederland (hoge bijdrage, invoering euro, allerlei regeltjes).
quote:
‘Ik heb niet één zakelijk argument gehoord in het gekrakeel over de Europese Grondwet.
100 % onzin.
quote:
‘Ik was destijds erg onder de indruk van het debat over euthanasie. Dat jullie zo’n gevoelig thema zo zakelijk en eerlijk durfden te bespreken.
Over dat soort onderwerpen nog steeds hoor.
quote:
‘Veel Nederlanders verlangen terug naar een Holland zonder immigranten, met gesloten grenzen en een harde gulden.
Wat een gigantische onzin weer. Over de euro had je een referendum moeten houden; Nederland is vroeger het gekke henkie geweest met immigranten en dat het wel goed zou komen en gesloten grenzen heeft Nederland never nooit gehad. En die zullen er ook niet komen.
quote:
Mijn lezers vinden jullie een verwend volk, want in vergelijking met Polen is Nederland het paradijs.
Ja, en Scandinavië en Canada zijn ook paradijzen vergeleken met Nederland .
quote:
Beseffen jullie wel dat er 1,3miljard Chinezen op het wereldtoneel zijn verschenen?
Ja, en? Verliezen rijke eilanden als Aruba en Bermuda opeens de strijd tegen China? Wat een onzin.
quote:
Iedereen kon ongestraft de grootste nonsens uitkramen.
Ongestraft?? Iedereen die nonsens uitkraamde werd hard afgestraft. Zie Donner.
quote:
Voor buitenlanders, voor terrorisme, voor het verlies aan levensstandaard.
Wij zijn helemaal niet bang voor buitenlanders. Wij zijn alleen voor bang voor immigranten die de boel verpesten. Wij hebben niets tegen Japanse toeristen die even hun geld weer uitgeven in Nederland en weer terug gaan. Maar wel tegen buitenlanders die crimineel zijn en Nederland nog meer naar de klote helpen.
quote:
Nederland keert zich steeds meer naar binnen en heeft van de EU een monster gemaakt.
De EU is ook een monster, ze gaan overal over; behalve over de goede dingen. Ze bemoeien zich zelfs met de subsidie aan Artis, hoe vlees gekoeld moet worden en nog meer van dat soort in details geflipte onzin.
quote:
Terwijl Nederland altijd zo’n positief land was.
. Nuchter, niet positief.
quote:
De Europese samenwerking gaat vertraging oplopen, terwijl de ontwikkeling van nieuwe grootmachten als India en China gewoon doorgaat.’
Net of die te stuiten is door meer Europese samenwerking. Al die bureaucratie uit Brussel doet de EU juist verzwakken ipv versterken.
pi_27582604
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:43 schreef CANARIS het volgende:
Men wilde niet meer naar argumenten luisteren.
De ellende nu echter een feit.
Dit gaat een historisch dure keus worden.
Let maar op.
welnee, in wezen verandert er nauwelijks iets. de bestaande verdragen blijven gelden. brussel kan een poging gaan doen om vertrouwen te herstellen door bureaucratie en corruptie keihard aan te gaan pakken (voor de verandering). het is uitermate belangrijk dat dit wordt gedaan voor er zoiets als een grondwet komt. Mijns inziens zal europa beter en sterker worden, juist door het tegenhouden van deze grondwet, waar nog veel te veel valkuilen in zitten.
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:10:58 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27582741
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:42 schreef CANARIS het volgende:

Ja ja
Ken je deze mop
2 chirurgen zitten in een vliegtuig.

de eerste is een duister en schept een beetje op over zijn laatste succesvolle transplantatie.

"Wir hebben ein Man na een Unfall zijn arm er weer aangenaaid. Jetzt is die man Olympisch kampioen discuswerfen."

De Nederlandse buurman zegt daarop
"Ach wat mof, das toch nix Wir haben 62% van de bevoking hun hersenen geamputeerd .........en niemand die het heeft gemerkt"

Gna Gna
garpjas

Ik zeg zeker niet dat alle argumenten van het Nee-kamp zinnig waren. Persoonlijk vond ik dat gemekker over die dierenrechten nog wel het meest belachelijk.

Maar exact hetzelfde geldt voor de argumenten van het Ja-kamp. Daar zaten ook pareltjes van drogredenaties en andere oneigenlijk, of zelfs elkaar weersprekende argumenten tussen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:12:44 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27582824
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

dat laatste
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:15:02 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27582909
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat laatste
En het was een toppertje in zijn soort
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:20:11 #89
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27583082
quote:
Ook Malgorzata Bos-Karczewska heeft zich wild geërgerd aan het debat. ‘Een kakofonie aan geluid. Iedereen kon ongestraft de grootste nonsens uitkramen. De SP beweerde zelfs dat de Nederlandse lonen en Nederlandse arbeidsmarkt naar Pools niveau zou terugzakken als gevolg van de Grondwet. Dat is apert onjuist. Daar gaat Brussel helemaal niet over.’
Dit mens bazelt.
Brussel gaat hier dus wel over volgens de artikelen III-147 en III-148.
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:24:17 #90
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27583224
Wil Canaris mij even voorrekenen hoe het zit met die prijzen die volgens hem niet gestegen zijn?

Voor een liter diesel betaal je nu opeen paar cent na evenveel als in guldens eind 2001. Reken me dat aub eens voor
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:25:45 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27583275
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En het was een toppertje in zijn soort
beloofd is beloofd.
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:27:22 #92
5673 heijx
Qui que boue
pi_27583329
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:24 schreef PLAE@ het volgende:

Wil Canaris mij even voorrekenen hoe het zit met die prijzen die volgens hem niet gestegen zijn?

Voor een liter diesel betaal je nu opeen paar cent na evenveel als in guldens eind 2001. Reken me dat aub eens voor
Canaris heeft het wijselijk alleen over het "voedingsgebied".
Je weet wel, supermarkten en prijzenoorlogen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:56:59 #93
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27584085
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, en? Verliezen rijke eilanden als Aruba en Bermuda opeens de strijd tegen China? Wat een onzin.

[..]

Wij zijn helemaal niet bang voor buitenlanders. Wij zijn alleen voor bang voor immigranten die de boel verpesten. Wij hebben niets tegen Japanse toeristen die even hun geld weer uitgeven in Nederland en weer terug gaan. Maar wel tegen buitenlanders die crimineel zijn en Nederland nog meer naar de klote helpen.
Ik pik er twee uit. Alsof Aruba en Bermuda zo rijk zijn geworden door hun schitterende meerwaarde in de economie. De EU (en dus ook Nederland) moet het hebben van z'n economische meerwaarde als het op wereldschaal een woordje wil meespreken. Als je dan als Europa niet samenwerkt, maar elkaar gaat wegconcurreren (Nederland kan het toch beter zonder al de rest) dan ja, kijk, als je dat niet snapt dan moet ik het ook niet uitleggen.
Als bijvoorbeeld nog textiel wil verkopen als Nederlands bedrijf dan heb je Europa toch nodig. Of gaat JP Balkenende de Chinezen op het matje roepen omdat hun textiel te goedkoop is? Nou nee, daar heb je een groter blok voor nodig.
Een ander voorbeeld: het onderwijs. De Bologna-akkoorden stemmen het hoger onderwijs in Europa beter af onder verschillende landen. Dat kan je toch onmogelijk slecht vinden? Je kan grote aantrekkingspolen creëren van verschillende gespecialiseerde specialiteiten. Ga er maar aanstaan met Nederland en maak maar universiteiten die even goed zijn. Die akkoorden worden nu uitgevoerd en vele studenten kunnen hiervan profiteren.

Het wij zijn helemaal niet bang voor buitenlanders is toch echt weer een voorbeeld van die verander-niks-bij-ons-maar-wel-de-dingen-die-we-niet-leuk-vinden-bij-anderen-mentaliteit. Het komt hierop neer: buitenlanders zijn ok, zolang we er voordeel uit halen, als ze hulp nodig hebben kunnen ze de pot op. En dan nog liefst ergens anders.
Dan heb je daar weer het studenten voorbeeld. Buitenlandse studenten helpen opleiden kan toch niet slecht zijn: ze zien de goede dingen van Nederland en ze zien jullie niet als kneusjes die hun niet moeten hebben.
Ik ben waarschijnlijk wel utopisch wat dat betreft maar goede dingen zijn toch pas fijn als je ze kan delen?
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:58:44 #94
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27584121
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:24 schreef PLAE@ het volgende:

Ha ja, de prijzen van diesel zijn gestegen door de euro en de grondwet...

Olieprijzen, Irak, oorlog, Bush, geen Europese eenheid als tegengewicht... verklaringen genoeg?
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:30:04 #95
5673 heijx
Qui que boue
pi_27584775
Ik hoorde net op BNR een stukje Verhofstadt.

Die man leek wel buiten zinnen. Dat was geen redevoering meer, dat was tieren. Nederland had het helemaal verkeerd begrepen, we zouden onszelf nog wel tegen komen enz enz enz....
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:35:12 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27584907
nee-derland
pi_27586812
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:35 schreef zoalshetis het volgende:
nee-derland
jij houdt wel van one-liners en open deuren he?
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:59:32 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27586908
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:56 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

jij houdt wel van one-liners en open deuren he?
ik vond het wel een relevante opmerking na verhofstadt. hoe kort hij ook was.
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:49:07 #99
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27588457
Buitenlandse pers: "Vond u niet dat het nee-kamp zich ook aan grootspraak en angstverhalen schuldig maakte?"

Van Bommel: "Oh nee, ik geloof niet dat het nee-kamp dat heeft gedaan"

Wurgende dictatuur voorkomen.... Verenigde Superstaten van Europa waarin Nederland wegkwijnt als een provincie... etc. etc.

Smeerlappen.
Confidence through competence
pi_27588611
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:49 schreef Stereotomy het volgende:
Buitenlandse pers: "Vond u niet dat het nee-kamp zich ook aan grootspraak en angstverhalen schuldig maakte?"

Van Bommel: "Oh nee, ik geloof niet dat het nee-kamp dat heeft gedaan"

Wurgende dictatuur voorkomen.... Verenigde Superstaten van Europa waarin Nederland wegkwijnt als een provincie... etc. etc.

Smeerlappen.
De Grondwet was wel een stap verder op weg naar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')