SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:38 |
Omdat eenzelfde topic, vind ik, niet in onzin thuis hoort en daarnaast ook veelal ontopic posts bevat.. bij deze mijn topic in de Klaagbaak De algemene kennis is zwaar achteruit aan het gaan in Nederland. Dat blijkt wel uit de reacties die volgden na het Havo examen Nederlands... 'Wat betekent sedert?'... 'Wanneer was de Tweede Wereldoorlog? Dat stond helemaal niet in de tekst... ik dien een klacht in' Ik vind dat walgelijk. Als je een woord niet weet moet je uit de rest van de tekst op kunnen maken wat er bedoeld wordt. Voor het beantwoorden van de vraag was het trouwens ook niet van belang te weten wanneer de Tweede Wereldoorlog was; je kon prima de vraag beantwoorden.. losgezien daarvan moet je het natuurlijk wel weten. Als je dan als argument noemt dat je geen geschiedenis in je pakket hebt.... waardeloos.... ![]() ![]() ![]() Gadverdamme zeg... ik meld me volgend jaar aan voor het Staatsexamen Vwo... weet ik tenminste dat ik boven het niveau van deze fout doorgestroomde kleuters zit.... ![]() | |
fraQture | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:40 |
Haha, dat van sedert las ik vandaag in de krant. Dat was wel erg lomp idd. ![]() | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:40 |
Amen | |
buzzer | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:44 |
quote:dieptriest is een beter woord ![]() ik kan me wel aardig vinden in de OP | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:45 |
quote:Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig... Het wordt zo niets met de gewilde toekomstige kenniseconomie in Nederland... we zullen wel grotendeels een industrieel landje blijven ![]() | |
fraQture | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:46 |
In mien tied moest je nog integralen kunnen berekenen voor je eindexamen Nederlands ![]() ![]() | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:46 |
quote:dan durf ik wel te beweren dat hier niet zo snel een slotje op komt ![]() | |
zapsel | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:46 |
quote:diep triest is niet een woord ![]() sedert..... ![]() | |
zapsel | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:48 |
quote:Tuurlijk alsof de krant wel klopt ![]() ![]() Dat is meestal de bron van taalfouten ![]() | |
Woffel | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:49 |
quote:Van Dale zegt anders: diep·triest (bn.) 1 dieptreurig ![]() | |
zapsel | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:50 |
staat zelfs daar een - tussen diep en triest ![]() | |
FritsVanEgters | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:50 |
Domme mensen zijn van alle tijden. ![]() | |
fraQture | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:52 |
quote:Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt... | |
Echtwelkloon | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:53 |
Sinds! ![]() En het is inderdaad triest. ![]() | |
MaartenGrendel | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:53 |
quote:Dat is om de klemtoon aan te geven. ![]() Maar inderdaad, van Havo/Vwo scholieren verwacht je wel dat ze zulke dingen weten. | |
zapsel | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:55 |
quote:een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee? ![]() ![]() | |
DzjieDub | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:58 |
Constante van Moore: De som van alle menselijke intelligentie is een constante; de wereldbevolking neemt nog steeds toe. | |
Alchemila | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:58 |
Ik loop stage op een (vmbo) school, ben 2e jaars geschiedenis, en ik moet letterlijk elk woord van drie of meer lettergrepen uitleggen, als ik twee begrippen in één les kan uitleggen en ze er één van hebben onthouden dan is de les geslaagd. Iedereen denken dat 'wouden' een werkwoord is, en dat hoofdletters en interpunctie na de WO II zijn afgeschaft. Het is zwaar slecht gesteld met de kennis van de jongeren, niet alleen de algemene kennis maar inderdaad, zoals Sir Simon zei, ook die van het Nederlands of andere vakken. De jeugd van tegenwoordig! | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:00 |
quote:Volgens mij scheidt die (hoge) punt alleen de lettergrepen. Zoek maar eens een meerlettergrepig woord op. Edit: weg·res·tau·rant (het ~) ![]() | |
Aargh | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:02 |
Gelukkig stond ik vooraan toen de intelligentie uitgedeeldt werdt. | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:03 |
Je hebt gelijk Alchemila... Trouwens, ik behoor zelf tot de jeugd van tegenwoordig, maar helaas moet ik nu toch echt toegeven dat het idd zwaar slecht gesteld is met de kennis van de jongeren... ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:04 |
quote:En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz. | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:05 |
quote:Maar dan kan de inhoud van een krantenartikel je kennisniveau nog wel opkrikken... ![]() | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:06 |
quote:8 uur journaal i.p.v. GTST! ![]() | |
Woffel | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:15 |
quote:diep·triest (bn.) 1 dieptreurig diep·treu·rig (bn.) 1 zeer droevig => dieptriest, intreurig ![]() | |
TC03 | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:18 |
Whatever. Deze klachten zijn echt niet representatief. Lekker klagen over de jeugd van tegenwoordig is zo makkelijk. | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:19 |
quote:Zeker, aanleiding genoeg. ![]() | |
Sjoe538 | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:21 |
ik lees op zich veel kranten, nieuws op site's enzo, maar spelfouten maak ik inderdaad behoorlijk veel ![]() | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:28 |
quote:Een eerlijke bekenning geeft voor mij geen aanleiding je te bekritiseren... ![]() | |
the_legend_killer | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:29 |
jeugd van tegenwoordig ![]() | |
Yildiz | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:37 |
quote:Gast, wake up & smell the coffee om eens internationaal te praten. Niemand leest meer tegenwoordig, als ik een voorstel indien van 40 pagina's, en de samenvatting is 2 pagina's dan lezen ze zelfs die 2 pagina's niet. Goed voor mij, want ze gaan wel met me mee, maar toch vrij lullig. | |
Hbjr | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:37 |
sedert wist ik even niet, maar de 2de wereld oorlog begon toch euhm 1939? ![]() | |
CasB | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:39 |
Welkom in de breezahgeneratie ![]() Wat ben ik blij dat ik daar net voor zat ![]() | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:43 |
quote:In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet. | |
Yildiz | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:44 |
quote:Ik zoek een beroep > Bouwva [x] [x] er Nou kom op mensen, deze mensen werken met hun handen, bouwen gebouwen, en hebben tenminste een vak geleerd! Het is geen vakkenvuller ![]() ![]() ![]() ![]() Nouja, hooguit die ene waar ze uiteindelijk alles op moeten zoeken in boeken omdat niemand weet op welke dag de keizer van china in het jaar 1432 groene thee had gedronken, ofzoiets. Dat vind ik dan ook weer zo wat. Maargoed, punt is duidelijk. Men moet inderdaad wat meer boeken gaan lezen. Er zijn zat behapbare romans van zo een 80 pagina's die makkelijk in de bus mee te nemen zijn en niet groter zijn dan een enkele niet-gevouwen boterham. Maarja, maak dan ook wel de bieb toegankelijk voor iedereen, en gratis. En niet alleen voor het elitaire VWO volk. Zomaar wat dingen. [ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 31-05-2005 23:52:00 ] | |
erikkll | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:46 |
quote:maar hij begon eerder dan dat nederland bezet werd. Mede door nederland's 'neutraliteit' (ook in WO1) en omdat wij ook van 't arische ras zijn ![]() *voormalig havist zonder geschiedenis in profiel Sedert is gewoon een ouderwets woord ![]() | |
gothic-blackie | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:47 |
quote:euhm denk niet dat dat helemaal klopt, ik lees redelijk veel (tussen de 4 en de 6 boeken per week) en toch maak ik nog steeds spelfouten. en voordat je weer een snuggere opmerking maakt dat ik vast kinderboeken lees. de meeste van mijn boeken zijn literaire trillers en dergelijke | |
Sandyman | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:47 |
Je hoort inderdaad de meest radicale voorbeelden voorbij komen. Heel erg eng. En hierboven wordt de interpunctie al even aangehaald, arghh, daar kan ik me ook behoorlijk aan storen. En dan niet als iemand eens een punt of een komma vergeet, maar als er volledige lappen tekst aan elkaar geschreven worden zonder ook maar een enkele vorm van interpunctie. | |
erikkll | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:48 |
quote:op de havo heb je een verplichte boekenlijst van 8 of 12 boeken hoor ![]() ![]() hoop werk aan gehad ![]() | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:50 |
quote:Geen rare bugs, je moet de tags goed zetten. Die tweede [ / i ] staat verkeerd om. | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:50 |
quote:Met de annexatie van Sudetenland (september 1938) was WO2 echt losgebroken... Bij de herbezetting van het Rijnland - maart 1936 - en de anschluss van Oostenrijk - maart 1938 - werd nog een oogje dichtgeknepen... | |
Yildiz | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:50 |
quote:Ja inderdaad, meer dan de helft doet www.ikbenlui.nl/scholieren/uittreksels En als ze het niet kunnen vinden openen ze wel een topic. Op de havo lees je misschien verplicht, maar laat ze gewoon eens een grote bieb krijgen, veuuul boeken, en ook in het tertiare onderwijs. Zodat die "studenten toerisme" ook wel eens wat leren ![]() | |
lj_lightning | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:51 |
Mijn Nederlands docent vertelde vandaag ook dat van het woord 'sedert' maar ik heb nog nooit van het bestaan gehoorD ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door lj_lightning op 01-06-2005 00:11:51 (*zucht*) ] | |
erikkll | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:52 |
quote:als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijk ![]() ![]() ![]() | |
Yildiz | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:52 |
quote:dankje, ik ga maar eens slapen | |
erikkll | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:52 |
quote:best triest ![]() | |
Yildiz | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:53 |
quote:Sterker nog, wij hadden sowieso altijd een mondeling met boeken. En dan ging ie vlug door een stapel boeken, en bleef ie bij het boek hangen waar je euhh zei. Zo ongeveer. Goede actie van die leraar @ Mavo ![]() Al die gasten die het van internet haalden pluktte ie eruit ![]() | |
SirSimon | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:53 |
quote:Goed.. daar kan ik je geen ongelijk in geven ![]() | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:54 |
quote:In mijn tijd ( ![]() | |
Woffel | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:55 |
quote:Wel uitleggen wat sedert betekent maar niet zeggen dat het gehoord is. ![]() | |
JDude | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:56 |
quote:1914, moord op Frans Ferdinand ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:57 |
quote:In mijn tijd had je nog geen internet. | |
erikkll | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:57 |
quote:bij mij op school had je sowieso over 4 boeken een mondeling, en verder als je boekverslag te kort was (of niet voldoende). Bovendien heb je een mondeling over 'oude' literatuur (middeleeuwen ![]() | |
SlaadjeBla | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:58 |
quote:De openbare bibliotheek is voor iedereen toegankelijk en voor kinderen tot 18 jaar gratis. Volwassen betalen minder dan 50 euro voor een jaar lidmaatschap. Het probleem zit hem niet in de beschikbaarheid van boeken, maar in de motivatie van die kinderen om te lezen. Is dat de fout van die kinderen? Nee, zij hebben er simpelweg geen zin in/talent voor. Het zou beter zijn als deze mensen zonder gevoel voor theorie een praktijkstudie konden volgen. Puur alleen de praktijk. Als die kinderen zich daar beter thuisvoelen, dan zullen ze daar wel presteren op een ander niveau en vlak. Met de komst van het VMBO is dit helaas verdwenen. | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:05 |
quote:wat doen dan de afdelingen motorvoertuigen en metselen op mijn oude middelbare school? ![]() | |
lj_lightning | woensdag 1 juni 2005 @ 00:06 |
quote:ehh ![]() ![]() quote: ![]() | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 00:08 |
quote:1 woord: wagentje-in-trein-met-mannetje-erachter-die-boeken-uitleend-onder-het-mom-van-de-bieb-komt-naar-je-toe | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:08 |
quote:je bent wel een goed voorbeeld voor wat de TS bedoelT ![]() | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:08 |
quote:uitleenT ![]() | |
Schorpioen | woensdag 1 juni 2005 @ 00:08 |
quote:Nou, sedert vandaag dus wel. Van het bestaan van 't kofschip heb je zeker ook nooit gehoord? | |
lj_lightning | woensdag 1 juni 2005 @ 00:10 |
quote:jaja ik weet het ![]() ![]() | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:11 |
quote:'t ex-fokschaap ![]() alhoewel dat wel weer een woord uit het engels is waarvoor weer geldt dat je af moet gaan op het gehoor -> faks dus maakt weinig verschil. shit, nu ontkracht ik m'n ex-fokschaap ![]() | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 00:11 |
quote:InschAllah, ik heb 4 nachten niet goed kunnen slapen, weltrusten ![]() | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:12 |
quote:y = ax + b a = ? b =? ![]() vul de juiste formules in ![]() | |
-erwin- | woensdag 1 juni 2005 @ 00:12 |
Wij hadden ooit een duits leraar ( ![]() ![]() | |
DaMook | woensdag 1 juni 2005 @ 00:14 |
Helemaal eens met de TS. Ze klagen maar raak bij laks, terwijl ik sommige (proef)examens heb gezien en ik ze zelfs 5 jaar na mijn examen nog moeiteloos kan maken ![]() Examens even verandert in proefexamens ![]() ![]() | |
JDude | woensdag 1 juni 2005 @ 00:15 |
quote:Tja, als je dat al niet weet... ![]() | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:15 |
quote:maar ze zijn neem ik aan niet makkelijker geworden op havo en vwo niveau? ![]() | |
lj_lightning | woensdag 1 juni 2005 @ 00:15 |
quote:oh ja okey... ik suck ook in Wiskunde en al helemaal in Frans ![]() ik suck ![]() | |
DaMook | woensdag 1 juni 2005 @ 00:16 |
quote:Ik heb MAVO gedaan en de HAVO examens heb ik nog steeds minstens een 6 voor ![]() Dit zijn trouwens wel proefexamens, maar ik neem aan dat die wel deels overeenkomen met de echte. | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:17 |
quote:hoe noemt men de volgende formule? U = RI edit: en waarvoor staan achtereenvolgens de U, R en I? Wat houdt de formule in? ![]() | |
erikkll | woensdag 1 juni 2005 @ 00:18 |
quote:mwoahhh zelfs ik heb op m'n M&O bijvoorbeeld nog niet eens een 6 gehaald ![]() | |
Schorpioen | woensdag 1 juni 2005 @ 00:19 |
quote:Maar je kan je wel zelfstandig aankleden? En mag je al uit een gewone beker drinken? | |
lj_lightning | woensdag 1 juni 2005 @ 00:22 |
quote:Formule voor het berekenen van de grote van het Voltage met de gegeven Ampere en of weerstand U= Spanning in Volt I = Stroomsterkte in Ampère R = Weerstand in Ohm Olé ![]() | |
SlaadjeBla | woensdag 1 juni 2005 @ 00:24 |
quote:Dat is motorvoertuigen + vakken als Nederlands, Engels, Wiskunde, waar ze geen talent voor hebben en dus de motivaitie niet voor kunnen opbrengen, maar waar ze wel op afgerekend worden. | |
athlonkmf | woensdag 1 juni 2005 @ 00:29 |
Ik ben er niet mee eens dat tegenwoordig minder wordt gelezen, alleen de verkeerde dingen worden gelezen. Internet bv. De teksten die op internet staan zijn nou niet eenmaal hoogstandjes. Daarentegen zijn de huidige jongeren waarschijnlijk heel wat beter in engels dan ik toendertijd. | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 00:30 |
quote:Geen motivatie voor hebben, dat vind ik zo een bullshit he. Een duitse handleiding van een motor ontcijferen die ik straks ga demonteren zou ik inderdaad véél meer motivatie voor hebben dan een duits geblaat over een toepassing van een plaatselijke belastingregel, ik noem maar wat. Tekst wat in het nederlands saai is iig. | |
Schorpioen | woensdag 1 juni 2005 @ 00:36 |
Het is wel degelijk waar dat jongeren tegenwoordig luier zijn dan vroeger. Jezus nu klink ik wel als een oude lul maar als ik soms het gemakzucht zie van mensen hier en de totale desinteresse om dingen zelf uit te zoeken en dat vergelijk met mijn generatie dan zit daar wel een verschil in. Maar ja toen ik op de middelbare school zat was internet nog niet echt gemeengoed. Dat heeft wel veel invloed gehad, men weet tegenwoordig niet eens meer de bibliotheek te vinden, maar ziet "onderzoek doen" als niet meer dan een paar zoekwoordjes in google pleuren (als je geluk hebt, vaak komt men niet verder dan een forumpost met "ik moet dit en dat doen, zeg me waar ik het kan downloaden!!!") | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 00:38 |
Hier sprak ik nog met een voorzitter over van het weekend. DIe zei, ja ik was in het begin heel gemotiveerd, omdat de oorlog net voorbij was, en je NL op moest bouwen, je moest gaan met die handel! Leren als een gek! Blind en gaan! En dat ie tijdens zn uni tijd dat een beetje kwijt raakte, zoals elke 63-jarige die je nu aanspreekt. Die na-oorlogse motivatie krijg je idd nooit meer terug. Daar moet je wat anders op vinden, klaar. | |
sungaMsunitraM | woensdag 1 juni 2005 @ 00:41 |
quote:Idd. Maar ja, des te meer banen blijven er over voor degenen die wél iets weten en kunnen ![]() Alleen jammer dat al die klaplopers toch onderhouden moeten worden ![]() | |
sungaMsunitraM | woensdag 1 juni 2005 @ 00:42 |
quote:Dan wordt het tijd voor een nieuwe oorlog ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DaMook | woensdag 1 juni 2005 @ 00:44 |
quote:Dat betwijfel ik ![]() ![]() | |
Tijn | woensdag 1 juni 2005 @ 00:48 |
quote:Inderdaad ![]() Ik moet bij dit soort "vroeger was alles beter"-topics altijd denken aan dat briefje van die Romein wat ze opgegraven hadden, uit zoveel voor Christus, waarop hij ook al z'n ergenissen uitte over het niveau van "de jeugd van tegenwoordig" ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Tijn op 01-06-2005 00:56:53 ] | |
Kopstoot | woensdag 1 juni 2005 @ 00:51 |
TS heeft gelijk. Ik erger me aan die mentaliteit, die je zelfs vorig jaar op het VWO vond. Gelukkig filtert men dat volk er op de universiteit redelijk snel uit. | |
-erwin- | woensdag 1 juni 2005 @ 00:52 |
quote: ![]() ![]() | |
heiden6 | woensdag 1 juni 2005 @ 01:29 |
quote:Ik za lje maar even uit de droom helpen; het maakt allemaal weinig uit. Overigens is het wel zo, dat men honderd jaar geleden helemaal niemand wist wanneer de wereldoorlogen waren, dus zeur niet zo. ![]() | |
Hbjr | woensdag 1 juni 2005 @ 07:20 |
Vond het examen makkelijk, terwijl veel kinderen zeiden dat het veel was en moeilijk. En trouwens men klaagt voor het klagen om het gemiddelde wat omhoog te krikken ![]() | |
Chevalric | woensdag 1 juni 2005 @ 07:38 |
Dat mensen niet weten wat "sedert" betekent en het ook niet uit de context (oe! Moeilijk woord!) kunnen afleiden is inderdaad kwalijk te noemen. Dat iemand niet weet wanneer WO2 begonnen is, is op zich ook kwalijk, maar als het niet in de tekst staat, vind ik het een legitieme klacht. Nou is mijn eindexamen HAVO al een tijdje terug (*kuch*13 jaar*kuch*), maar ik meen mij te herinneren dat de vragen allemaal betrekking hadden op en terug te vinden waren in de tekst. Natuurlijk is enige algemene kennis wel zo prettig, maar we hebben het hier over een examen Nederlands, niet geschiedenis. Van de andere kant, waarschijnlijke dachten de examenmakers dat dat een vraag was waarmee gemakkelijk punten gescoord konden worden ![]() | |
sungaMsunitraM | woensdag 1 juni 2005 @ 08:26 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 10:24 |
quote:tot 1918. was best wel een oorlog waar heel wat dingen voor het eerst in zijn gebruikt. zoals het vliegtuig, gifgassen. bommen vanuit het vliegtuig, tanks. en vast nog wel wat meer dingen | |
vdo28 | woensdag 1 juni 2005 @ 10:27 |
quote:Tja maar velen van de jeugd tegenwoordig zijn dan ook eens een stelletje leeghoofden... Het enige wat ze doen is klagen over alles en iedereen (kijk maar eens in klaagbaak), zelf zijn ze te lui om wat te doen, en kennis zijn ze ook niet geinteresseerd in..... ![]() (Maar aan elke jeugd van alle generaties is wel wat aan op te merken) [ Bericht 6% gewijzigd door vdo28 op 01-06-2005 10:32:19 ] | |
SirSimon | woensdag 1 juni 2005 @ 11:46 |
quote:ToenTertijd ![]() quote:Zoals gezegd, en ook wel blijkt uit de reacties in het Examenforum Nederlands, was het voor het beantwoorden van de vraag niet van belang te weten wanneer WO2 was... Eerst werd er gevraagd naar motieven om te reizen van de Middeleeuwen tot aan de Tweede Wereldoorlog en daarna sedert de Tweede Wereldoorlog... Lijkt me duidelijk toch? | |
L-X | woensdag 1 juni 2005 @ 11:52 |
quote:Je maakt toch hopelijk een grap he? ![]() | |
Jim.Beam | woensdag 1 juni 2005 @ 12:33 |
Ik krijg les op een ROC VMBO, na het examen gingen we met onze klas even voor de gein het HAVO examen geschiedenis maken, met uitzondering van twee allemaal geslaagd ![]() | |
_Marcel_ | woensdag 1 juni 2005 @ 12:50 |
Elke pauper met het IQ van een aardappel doet tegenwoordig. Ik ben blij dan op de universiteit het niveau nog redelijk hoog is .. ook al lopen er hier in Groningen ook veel paupers rond | |
linda856763 | woensdag 1 juni 2005 @ 12:57 |
quote:veranderD ![]() | |
JDude | woensdag 1 juni 2005 @ 13:08 |
quote:...doet tegenwoordig wat? Eindexamen? Lijkt me nogal logisch ja, zonder middelbare schooldiploma kom je bijna nergens. | |
Oscar. | woensdag 1 juni 2005 @ 13:09 |
boeie, alfa vakken zijn toch voor paupers, laat maar eens een paar formules los op die gasten die nu stoer doen omdat ze met het kofschip om kunnen gaan. ik durf te wedden dat ze bij de 1ste vergelijking al peentjes zweten ![]() | |
JDude | woensdag 1 juni 2005 @ 13:15 |
quote:Absoluut, mits van enig niveau. Maar ik heb er straks ook geen donder aan om zesdegraads vergelijkingen op te kunnen lossen ![]() Alfa- en betamensen zullen er allebei altijd moeten zijn. | |
DzjieDub | woensdag 1 juni 2005 @ 14:33 |
quote:Jah, want er gaat geen enkele dag voorbij zonder dat ik een vectorberekening moet doen of de hypotenusa van een driehoek moet berekenen ![]() Taal... wie gebruikt dat nou nog. ![]() | |
Againzender | woensdag 1 juni 2005 @ 14:38 |
quote:daar gaat natuurlijk ook al iets fout...... | |
UnleashMitch | woensdag 1 juni 2005 @ 14:43 |
Het gemiddelde niveau gaat al jaren omlaag. Face it. Als een grote groep in de klas een tentamen/examen niet heeft gehaald dan wordt het tentamen aangepast of de normering bijgesteld. In plaats van te zeggen 'ja sorry, jullie zijn er blijkbaar niet slim genoeg voor, zak maar een niveau'. Het middelbare school niveau gaat omlaag en vervolgens klaagt men dat de aansluiting met het Hoger Onderwijs niet meer goed is waardoor het Hoger Onderwijs ook weer een stapje naar beneden kan. Ik ken verhalen over mensen op HBO-niveau waarvan je echt gaat denken 'waarom zit je in godsnaam op dat niveau'. | |
Gauge | woensdag 1 juni 2005 @ 14:46 |
quote:Ohja wiskunde van de bovenste plank! Vectoren schrijf je gewoon toch in veelvouden van de eenheidsvectoren per dimensie v-> = x*ex-> + y*ey-> + z*ez-> bvb. | |
Metro2005 | woensdag 1 juni 2005 @ 15:06 |
quote:Dat bereken ik ook dagelijks ja ![]() Wiskunde kan best nuttig zijn voor bepaalde beroepen maar in het dagelijks leven heb je veel meer aan een goede taalbeheersing en woordenkennis. | |
JDude | woensdag 1 juni 2005 @ 15:11 |
Vectoren waren zo ongeveer het meest nutteloze van mijn zeven jaar VWO geloof ik ![]() | |
fayakill | woensdag 1 juni 2005 @ 15:13 |
havo ![]() | |
Chevalric | woensdag 1 juni 2005 @ 15:15 |
quote:Met middelbare schooldiploma ook niet, hoor ![]() Een beetje vervolgopleiding helpt behoorlijk. | |
Chevalric | woensdag 1 juni 2005 @ 15:17 |
quote:yep, je kunt wel heel geweldig in wiskunde zijn, maar als je geen fatsoenlijke sollicitatiebrief kunt schrijven, kun je die baan ook wel vergeten. | |
JDude | woensdag 1 juni 2005 @ 15:19 |
quote:Zeker, maar ik snapte de post die ik daar had gequote niet helemaal... | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 15:20 |
Algemene ontwikkeling wordt hooguit op de middelbare school nog aandacht aan besteed. Gaan we richting hoger beroepsonderwijs of een wetenschappelijke opleiding, mag je 't allemaal zelf uitzoeken. Ik kom dan ook zelden een algemeen aardig ontwikkelde student tegen en over studentes nog maar te zwijgen. Zaterdag begon er eentje over Andy Warhol, Velvet Underground en Studio 54. Ik flikkerde bijna om van verbazing. Daar heb ik haar dan ook even flink mee gecomplimenteerd. [ Bericht 2% gewijzigd door Johnny_Footballhero op 01-06-2005 15:45:43 (Zo beter?) ] | |
DzjieDub | woensdag 1 juni 2005 @ 15:39 |
quote:Oh, noemen jullie dat zó tegenwoordig ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 15:44 |
quote: ![]() | |
Oscar. | woensdag 1 juni 2005 @ 16:03 |
quote:daarom zijn er zoveel alfa mensen en minder beta. maar gelukkig zit je nu achter een computer en krijg je loon, dankzij wiskunde ![]() | |
Oscar. | woensdag 1 juni 2005 @ 16:04 |
quote:als jij een goede beta student bent dan hoef je geen sollicitatiebrief te schrijven, dan wordt je gevraagt ![]() | |
Oscar. | woensdag 1 juni 2005 @ 16:05 |
quote:andy warhole vind je al hoogstaand ![]() ![]() | |
PvtRyan | woensdag 1 juni 2005 @ 16:06 |
quote:Aan begrijpend lezen schort het zo te zien nog wel. ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 16:15 |
quote:Question? ![]() Lul niet man. Ik schat hooguit 15% van studenten/es tussen de 20 en 25 die iets over Andy Warhol weet te vertellen. | |
JDude | woensdag 1 juni 2005 @ 16:21 |
quote: ![]() | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 16:54 |
quote:wie? sorry, maar dat vind ik niet nuttig om te weten, want jij weet dan weer wss niet wie justine suissa is, heerlijk, vrije keus ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 17:05 |
quote:Nee om heel eerlijk te zijn ken ik die persoon niet nee. Met je pornosnor. ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 17:06 |
Een eurotrance-artieste zie ik. Mijn God zeg, dat wil ik helemaal niet weten! ![]() | |
Joppy | woensdag 1 juni 2005 @ 17:39 |
quote:Waarwschijnlijk is ze beter te omschrijven als een zangeres die met gerespecteerde trance-artiesten samenwerkt. OT: Het niveau lijkt idd wel steeds lager te worden, treurig. | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 17:40 |
quote:Bij de breezerjeugd zeker. Anders klinkt 't vrij paradoxaal. ![]() | |
Joppy | woensdag 1 juni 2005 @ 17:42 |
quote:Ik schat de kans dat een gemiddelde breezer-jongere van Oceanlab heeft gehoord overigens vrij klein. | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 17:44 |
quote:Trance is simplistische muziek gemaakt met voorgebakken samples en gebaseerd op gestolen accoorden. Ik kan met mijn fruityloops nog wel een fatsoenlijk trancenummer maken, zo eenvoudig zit die muziek in elkaar. Je moet die rommel eens boycotten. | |
Joppy | woensdag 1 juni 2005 @ 17:45 |
quote:Vind jij Mondriaan kunst? | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 17:47 |
quote:Ja, omdat het origineel is. ![]() Dat is de kunst van de eenvoud. Ik vind trancemuziek meer een exponent van de kitsch van de eenvoud. | |
Joppy | woensdag 1 juni 2005 @ 17:54 |
quote:Ik vind het trance-is-simpel-dus-kut-argument nergens op slaan, daarom stelde ik deze vraag. Wat jij er van vind doet me verder vrij weinig. Ik kan genoeg leuke en goede trance die mij boeit, en daar luister ik graag naar ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 17:57 |
quote:Als je je eens verder verdiept in de historie van muziek en de trance-stroming inhoudelijk/technisch beoordeelt, zul je tot dezelfde conclusie komen. Ik heb er ook een tijdje naar geluisterd, jaren geleden. Tot het moment dat ik erachter kwam dat ik gewoon naar een verkrachte versie van Requiem van Mozart zat te luisteren (Rank 1?) en dat Close Cover van Minimalistix ook gewoon geleend was van een klassiek meesterwerk. | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 18:06 |
nou dat is dan voor de jeugd van tegenwoordig toch mooi. dat trance van het een en ander geript is ![]() horen ze teminste nog wat klassieke meesterwerken. zelf ben ik er ook niet zo'n fan van. maar echt simpel is het niet | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 18:08 |
quote:Wat is er ingewikkeld aan dan. Volgens mij is die muziek juist heel simpel. | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 18:12 |
post hier maar ff je eigen gemaakt trance nr 1 hit. mij lukte het niet in iedergeval wat fatsoenlijks inelkaar te flansen | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 18:14 |
quote:Ooit zal 't me lukken om een single te releasen. Welke stroming ben ik nog niet helemaal uit. Maar in NL zijn er niet zo heel veel labels die zin hebben om in je te investeren, wat het pittig maakt. | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 18:15 |
gewoon een demo op internet pleuren | |
Johnny_Footballhero | woensdag 1 juni 2005 @ 18:16 |
Ja ik zal er es eentje goed afronden. Zit een hoop werk in. | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 18:17 |
in trance of wat voor stijl maak je wat? | |
SirSimon | woensdag 1 juni 2005 @ 19:09 |
quote:Met mijn Economie & Maatschappij ben ik toch aardig gamma... quote:Idd, laten we de oorspronkelijke discussie voortzetten en niet gaan afdwalen naar kunstdiscussies.. daar hebben we andere fora voor... quote: quote:Graag OnTopic blijven beertema.. open er anders een eigen topic over... "Post hier je eigen gemaakte trance remixes.. of wat dan ook"... dit hoort hier niet thuis ![]() | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 19:32 |
quote:Das een personage van Blink 182 - First date ![]() ![]() | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 22:10 |
quote:ik mag toch wel klagen over mensen die zeuren over muziek stylen die hun niet leuk vinden en als bagger beschouwen. ik vind trance ook geen kut aan zo. maar het is geen bagger. en beetje kennis van alle soorten muziek is goed voor je algemene kennis en sociale contacten | |
SirSimon | woensdag 1 juni 2005 @ 22:18 |
quote:Onder het voortzetten van de discussie versta ik: wat kunnen we nu doen om het algemene kennisniveau van jongeren te verbeteren? Jij baggert daar weer ongeïnteresseert doorheen; ten eerste bereikt dit topic sneller de 300 posts grens en, ten tweede, valt er voor de welwillende fokkers minder goed te reageren... Ik zeg voor nu, dagdag beertema ![]() | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 22:23 |
hoi | |
Evil_Jur | woensdag 1 juni 2005 @ 22:29 |
Ik weet niet of mijn motivatie om leraar te worden hier nu van moet stijgen of dalen... | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 22:30 |
ik zou et wel doen! welk vak wou je gaan geven? | |
SirSimon | woensdag 1 juni 2005 @ 22:35 |
quote:Ja!... Het is alleen voor mij de vraag hoe het aan te pakken... Ik pleit voor afschaffing van het Vmbo en herinvoering van de Mavo.... | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 22:35 |
quote:stijgen, je moet mensen wat wereldkennis bijleren zo te zien ![]() | |
Neuralnet | woensdag 1 juni 2005 @ 22:36 |
Ik ben van mening dat de jeugd slimmer is op het gebied van vaardigheden, maar minder feitenkennis heeft dan 10 jaar geleden. Is dat kennisniveau daling? Ja. Kwalijk? Niet per definitie. De maatschappij is immers ook veranderd: kennis is opzoekbaar, vaardigheid niet. | |
Ofyles2 | woensdag 1 juni 2005 @ 22:38 |
quote:Overigens schijnen ze bij That's the Question geregeld met doordenkers te komen, waar ik vaak een goed antwoord weet op te geven thuis. Ondanks het moeilijkere niveau weet That's The Question op het zelfde kijkersaantal te blijven als Get The Picture of zelfs erboven. ![]() Verder zijn Met Het Mes Op Tafel, Per Seconde Wijzer en Twee Voor Twaalf ook van die quizzen die ik nooit mis. De reden: het zijn moeilijke quizzen, maar af en toe weet ik een vraag goed te beantwoorden. De thema's zijn meestal biologie, geschiedenis en natuurwetenschappen. Ik hoop dat Medy van der Laan er iets aan doet. De jeugdzenders herhalen gemiddeld een tekenfilmserie om de drie weken, programma's die niet intellectueel bevorderend zijn blijven eeuwenlang op de buis, kwaliteitsprogramma's die wel intellectueel bevorderend zijn worden te snel van de buis geknikkerd enzovoort. In mijn eerste opzicht zouden soaps als Costa als eerste van de publieke zenders worden weggehaald (en geen doorstart plaatsvinden op andere zenders), puur amusement zou ook naar elders moeten verhuizen. Helaas zit er wel een nadeel aan: op de korte termijn kan ik dan geen domme quizkandidaten meer uitlachen. ![]() | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 22:38 |
quote:vaardigheden?? ik zag laatst een stel vwo'ers houten platen zagen met een ijzerzaag ![]() heb er maar niks van gezegt [ Bericht 1% gewijzigd door beertema op 01-06-2005 22:44:33 ] | |
Evil_Jur | woensdag 1 juni 2005 @ 22:38 |
quote:Heb nu bijna mijn P voor de tweedegraagds lerarenopleiding Engels binnen, maar misschien wil ik er nog wel een vak bij doen. | |
beertema | woensdag 1 juni 2005 @ 22:45 |
quote:als het maar geen duits is | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 22:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() altijd genieten dat soort dingen ![]() | |
Yildiz | woensdag 1 juni 2005 @ 22:48 |
En wéér een gotdamn nutteloze FIPO op de 4e pagina ![]() | |
MaRySe | woensdag 1 juni 2005 @ 23:43 |
Wat jat je mijn topic nou ![]() | |
MaRySe | woensdag 1 juni 2005 @ 23:46 |
quote:Dat is die schilder die die Marilyn Monroe schilderij heeft gemaakt met die gekleurde dingensen. En van andere mensen. Dat weet toch iedereen ![]() | |
joshus_cat | donderdag 2 juni 2005 @ 00:23 |
FLASH! Intelligence of mankind decreasing. Details at ... uh, when the little hand is on the .... -- BSD fortune file | |
DrDentz | donderdag 2 juni 2005 @ 00:38 |
hmmm ja wat erg als de kinderen niet meer weten wanneer de tweede wereldoorlog was ze hebben vast interessantere dingen te doen dan de jaartallen uit hun kop stampen waarin mn opa de joden verraadde, wat een tuig! | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 08:45 |
quote:er is een reden dat je nooit wiskunde studenten hoort over dat ze geen baan kunne vinden, terwijl 3/4 van de economie studenten 3 jaar bij het CWi lurken ![]() ![]() | |
NiteSpeed | donderdag 2 juni 2005 @ 08:47 |
Waarom staat er trouwens 'algemene kennisniveau daalt' in de topictitel? 'Algemeen kennisniveau daalt' zou veel mooier staan. | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 08:48 |
quote:dan ga je met de verkeerde mensen om ![]() | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 08:49 |
quote:Dat meen je niet ![]() Tja, leerlingen gaan ervan uit dat alles maar voorgekauwd wordt. Van algemene kennis hebben we niet meer gehoord, want in Nederland is het belangrijk dat je kunt opzoeken wat iets is, niet dat je meteen weet wat iets is. | |
Chriz2k | donderdag 2 juni 2005 @ 08:51 |
Achja, het gaat er niet om hoe intelligent je bent op de middelbare school, maar om hoe goed je kunt leren, die debielen zoals in de OP genoemd vallen later wel door de mand. | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 09:08 |
quote:Maar nu de vraag, wie was Marilyn Monroe ![]() | |
Chriz2k | donderdag 2 juni 2005 @ 09:10 |
quote:Die mevrouw met die omhoogwaaiende rok. | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 10:03 |
quote:Whehehe.. Dat weet iedereen. (Toch ![]() | |
Chriz2k | donderdag 2 juni 2005 @ 10:03 |
quote:Je zou je erover verbazen hoeveel mensen dat niet weten... | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 10:05 |
quote:ben je dan een slechter mens als je dat niet weet? | |
Chriz2k | donderdag 2 juni 2005 @ 10:06 |
quote:Niet slechter, het is wel een beetje triest als je het niet weet. | |
NiteSpeed | donderdag 2 juni 2005 @ 10:07 |
quote:Een maatschappelijk minder bedeeld persoon hooguit. | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 10:23 |
quote:ja en als ik nou vraag welke natuurwetten Newton heeft bedacht (die een stuk belangrijker zijn dan mevrouw Monroe), dan ben ik zeker een nerd die het wel weet ![]() | |
Chriz2k | donderdag 2 juni 2005 @ 10:25 |
quote:Dat is dan weer niet echt algemene ontwikkeling, maar het zou niet misstaan als iemand dat zou weten... | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 10:27 |
quote:ow, dus je vind een misplaatste sexsymbool (jezus was de 1ste) belangrijker dan natuurwetten ![]() | |
k3_kill_me | donderdag 2 juni 2005 @ 10:27 |
Volledig met de OP eens.. | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 10:30 |
quote:Ik vind dat soort dingen idd belangrijker dan wie Marilyn Monroe was :/ | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 10:32 |
quote:veel mensen komen niet verder dan beweging zet aan tot beweging ( of actie = reactie ![]() | |
Chriz2k | donderdag 2 juni 2005 @ 10:35 |
quote:Bedoel eerder dat meer mensen weten wie Marilyn Monroe was dan de natuurwetten, ik zou ook liever hebben dat het andersom was ![]() | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 10:37 |
quote:Ik heb ANW gehad: algemene natuur wetenschappen ![]() | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 10:41 |
quote:ja had het al de 2de moeten gehad hebben met naturkunde , want ANW is toch zo kutvak ![]() ![]() | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 10:44 |
quote:Oh ja maar als het goed is weet je dat soort sjit al.. Ik leerde dat altijd van m'n vader.. Wist bijv. In groep 8 al hoe dat zat met worteltrekken etc, terwijl ik dat pas in de 2de kreeg.. | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 10:51 |
quote:mwa, algemene kennis boeit niet, want dat weet iedereen en anders leer je het later wel. wat er juist mis is met dit topic, is dat er open deuren worden ingetrapt ![]() | |
NiteSpeed | donderdag 2 juni 2005 @ 10:57 |
Wie is Warhole nou weer ![]() | |
SirSimon | donderdag 2 juni 2005 @ 11:14 |
quote: ![]() Maar het feit dat men het woord sedert niet kent en niet wist wanneer de Tweede Wereldoorlog was/eindigde, mag men, vind ik, best denigrerend over doen... | |
Arizona | donderdag 2 juni 2005 @ 11:27 |
Over de tweede wereldoorlog leer je toch al op de basisschool?! Ik vind het schandalig dat er havo-studenten zijn die dit gewoon niet weten. Waar moet je dan nog teksten over gaan maken? De volgende keer maar een tekst uit een boekje van Dop en Nies gaan verklaren op het eindexamen? Er wordt inderdaad veel te veel nadruk gelegd op vaardigheden. Bij mijn eigen HBO opleiding draait het ook alleen maar om HOE we het doen. Wat we maken wordt vaak niet eens getoetst, en dat is toch behoorlijk frustrerend. Ik denk dat het Nederlandse onderwijs een stapje terug moet doen in de tijd. Er moet weer meer aandacht worden besteeds aan feitenkennis. Van rijtjes stampen is nog nooit iemand slechter geworden. Uiteraard moet er aandacht blijven bestaan voor het ontwikkelen van vaardigheden, maar het moet niet alléén maar om de vaardigheden draiaen zoals nu. | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 11:29 |
quote:zeiken over breezah generatie, maar zelf weet je net zoveel als hun ![]() | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 11:33 |
quote:sorry ik ken het woord sedert ook niet ![]() | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 11:48 |
quote: | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 11:49 |
quote:Eensch. | |
nerd4sale | donderdag 2 juni 2005 @ 11:56 |
quote:Zullen we het maar op ontdekt houden in plaats van bedacht? | |
1-of-6Billion | donderdag 2 juni 2005 @ 12:01 |
Een tijd geleden was ik ook "jeugd van tegenwoordig" en toen werd er ook over geklaagd. Dus da's niks nieuws. ![]() | |
SirSimon | donderdag 2 juni 2005 @ 12:04 |
quote:Ik ben het eens met de opvatting dat vroeger NIET alles beter was... maar tegenwoordig valt er ook nog veel te verbeteren | |
Frollo | donderdag 2 juni 2005 @ 12:08 |
quote:Ik ben meer voor geformuleerd ![]() | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 12:18 |
quote:Ik kende in de brugklas de varkenscyclus al. Toen daar in de derde of vierde naar werd gevraagd was ik de enige die het wist ![]() ![]() | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 12:23 |
quote:Whehehe.. Ja is toch handig ![]() ![]() ![]() Bijv.. Maryse druk bezig met spellen met haar geo driehoek.. (1e les wiskunde) Vet evile lerares wiskunde: NOU teken jij maar eens 60 graden op het bord ![]() ![]() Dus ik.. OK: ![]() En dat mens: ![]() Het is de 1e les.. Je hoort dat niet te weten ![]() Of... Ik was 4 jaar.. En ik zat in groep 1 of 2.. Dus ik zo in de kring vertellen.. Op de maan weeg je minder dan op de aarde.. En ik zo vertellen hoe je dat kun bereken.. En die juf: nee joh.. dat kun jij helemaal niet weten dat is niet waar !! En ik: ![]() ![]() | |
Yabadab | donderdag 2 juni 2005 @ 12:24 |
quote:Jij leest zeker De Telegraaf? ![]() | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 12:32 |
quote:Whehehe ![]() (Vooral) In het Frans heb je van die leuke tekentjes bij de letters staan. Streepje naar rechts, streepje naar links, een dakje en een vijfje. Natuurlijk heten die dingen gewoon accent aigu, accent grave, accent circumflex en een cedille, maar om de een of andere reden vinden zelfs Franse leraren het nodig om de versimpelde termen aan te houden. Ergens in de eerste maand in de brugklas moest ik een woord spellen met een streepje op de e ofzo, dus ik vrolijk "e met een accent grave" tussen de rest van de letters door. Die kerel keek me aan ![]() | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 12:33 |
quote:Ach, ook van het NRC kun je niet meer uitgaan. Vorige week nog iets in de trant van 'zomers gaan we naar het strand'. Da's heel leuk, maar mevrouw de tekstschrijver bedoelde ''s zomers gaan we naar het strand'. Niemand schijnt meer te weten dat er een 's hoort voor zomers, winters, zaterdags enz. als het om de dag gaat en niet de manier waarop ![]() | |
Frollo | donderdag 2 juni 2005 @ 12:35 |
Van Dale:quote: | |
Blue-eagle | donderdag 2 juni 2005 @ 12:44 |
Vervelend als mensen "eens" vervangen met "is". Hou is op jongus!!11 | |
Phaedrus | donderdag 2 juni 2005 @ 12:45 |
quote: ![]() | |
Joppy | donderdag 2 juni 2005 @ 13:01 |
quote:Waarom zou een moderne uitvoering van een klassieke compositie per definitie kut zijn? Er zitten inderdaad tracks tussen waarbij het niet helemaal respectvol wordt gedaan (zacht uitgedrukt ![]() | |
vazziexjr | donderdag 2 juni 2005 @ 13:08 |
quote:Correct me if I´m wrong, maar ik meen mij te herinneren dat na de annexatie van het Sudetenland ene meneer Chamberlain (minister buitenlandse zaken van het Verenigd Koninkrijk) uitvoerige gesprekken gevoerd heeft met Adolf Hitler en Mussolini. Vervolgens kwam hij terug in de UK en wapperde met een verdrag, waarbij hij de legendarische woorden sprak: "peace for our time". Oftewel, Frankrijk en Engeland (die de veiligheid van Tsjechië hadden gegarandeerd) hadden het Sudetenland verkwanseld voor loze beloften van vrede. Grappig genoeg bleven ze hier in geloven, zelfs toen Duitsland 3 maanden later de rest van Tsjechië ook annexeerde. Nadat Duitsland Polen de oorlog had verklaard op 1 september 1939, verklaarde de UK duitsland de oorlog op 3 september 1939. Dat was het daadwerkelijke begin van de tweede wereldoorlog. | |
Phaedrus | donderdag 2 juni 2005 @ 13:11 |
quote:Ik wist niet dat je een geodriehoek ook al voor taal kon gebruiken... | |
Phaedrus | donderdag 2 juni 2005 @ 13:13 |
quote:[Ali B-modus] Hé, check die schilderij! [/Ali B-modus] | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 13:30 |
quote:bedenken, bedacht, ontdekken, geformuleerd, same shit, hij heeft het op zijn naam staan en is daarme vereeuwigd ![]() | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 13:38 |
quote:Dit is te erg ![]() Taalverrader, die Van Dale ![]() | |
Arizona | donderdag 2 juni 2005 @ 13:42 |
quote:Van Dale is een taal-VanDaal ![]() | |
Frollo | donderdag 2 juni 2005 @ 13:44 |
quote:Taal verandert, ChrisJX. 's Zomers is zelf immers ook een verbastering, namelijk van des zomers. Oh nee, wacht, de taal zoals je die op de basisschool hebt geleerd, dát is de enige echte taal! En alles daarvóór of daarna is fout, hè? | |
Koewam | donderdag 2 juni 2005 @ 14:13 |
quote:Wouden mag ook gewoon. ![]() En misschien kun je even indedenken dat ze iedere gelegenheid opzoeken om te klagen, zodat de normering soepel wordt? ![]() ![]() | |
Johnny_Footballhero | donderdag 2 juni 2005 @ 14:22 |
quote:Benieuwd naar 't antwoord van ChrisJX. ![]() | |
Frollo | donderdag 2 juni 2005 @ 14:25 |
quote:Al moet ik erbij zeggen dat ik het zelf ook wel heb hoor ![]() | |
Johnny_Footballhero | donderdag 2 juni 2005 @ 14:27 |
quote:Als ze zich nu niet fatsoenlijk kan verweren, eis ik dat ze stopt met die fantastische columns van d'r. ![]() | |
Off-ShoRe | donderdag 2 juni 2005 @ 14:59 |
quote:Gestolen akkoorden? ![]() ![]() | |
Johnny_Footballhero | donderdag 2 juni 2005 @ 15:11 |
quote:Accoorden-reeksen dan. Jij je zin. Ga er trouwens verder niet op in, erg offtopic discussie. | |
Off-ShoRe | donderdag 2 juni 2005 @ 15:12 |
Is alsnog onzin hoor :| Standaard schema's komen in trance net zo veel voor als in normale rock en popmuziek. Jij doelt waarschijnlijk op die lamme covers en zo van DJ Kicken en meer van die gasten. Maar ja da's niet eens echte trance... | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 15:15 |
quote:ik spreektaal ja, niet in schrijftaal | |
abraham | donderdag 2 juni 2005 @ 15:17 |
quote:Is inderdaad een legitieme meervoudsvorm van een grote groep bomen (Woud). Maar géén werkwoord ! | |
Off-ShoRe | donderdag 2 juni 2005 @ 15:25 |
quote:mwah, misschien niet volgens het ABN (geen id wat van dale er van zegt) maar tis wel gangbaar in verschillende dialecten. | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 17:07 |
quote:woud (het ~, ~en) 1 [form.] zeer uitgestrekt bos | |
DrDentz | donderdag 2 juni 2005 @ 17:09 |
wol dan ik wol, wij wollen | |
Oscar. | donderdag 2 juni 2005 @ 17:13 |
quote:dialecten voldoen niet volgens ABN | |
ChrisJX | donderdag 2 juni 2005 @ 17:27 |
quote:Ik ken, ik kende, maar op z'n Brabants ik ken, ik kon ![]() | |
DrDentz | donderdag 2 juni 2005 @ 17:27 |
ik mos | |
Frollo | donderdag 2 juni 2005 @ 17:30 |
quote:Op z'n IJmuidens: ik ken, ik kost. 'Die kost jij toch nog van school?' ![]() | |
MaRySe | donderdag 2 juni 2005 @ 17:32 |
quote:voorbeeld van algemene kennis ![]() | |
Phaedrus | donderdag 2 juni 2005 @ 17:40 |
Leg 'ns uit dan? | |
SirSimon | donderdag 2 juni 2005 @ 18:26 |
quote:schrijf·ster (de ~ (v.), ~s) 1 vrouwelijke schrijver | |
Neuralnet | vrijdag 3 juni 2005 @ 21:23 |
quote:Dat zou ik maar ook niet doen nee. ![]() quote:En dat zie ik nu juist niet als probleem. Zelf heb ik ook nog het voortgezetonderwijs in de oude stijl gedaan en heb ik heel wat moeten stampen. Die kennis was ik na 2 jaar grotendeels kwijt. Na 6 jaar is er zo'n beetje niks meer van over. "Dat kan je toch weer opzoeken?" zegt men dan. Tuurlijk. Maar dan is de school zonde van mijn tijd geweest. Daarom zeggen ze tegenwoordig: leer de vaardigheid om informatie te kunnen zoeken, te kunnen verwerken en te kunnen beoordelen op waarde. Daar heb je, zeker tegenwoordig, veel meer aan. Algemene ontwikkeling is leuk, maar niet meer dan dat. Denk je nou echt dat het mensen interesseert als ik de jaartallen van de 2e wereldoorlog niet ken? De jeugd van tegenwoordig doet iets veel beters en intelligenters: zij kunnen verklaren en praten over de achtergronden en waarom en hoe oorlog kan ontstaan. DAT begrip zoek je namelijk niet even snel op. En die jaartallen? Ach, het behandelen van de 2e wereldoorlog is pure propaganda. Er zijn wel ergere dingen in de wereld geweest waar men over zwijgt. quote:Waarom? Er zijn vast ook een heleboel "makkelijke" dingen in een ander vak die jij niet weet. Kijk voor de gein eens de Achmea Kennisquiz met de brugklassers en merk op hoe weinig parate kennis je eigenlijk hebt. Feit is: je kan niet alles weten en je hoeft niet alles te weten. quote:Beter ook niet. Ik zal je eens wat vertellen. In het onderwijs is/was het gebruikelijk om in een laag niveau iets aan te bieden, vervolgens in het vervolgniveau weer aan te bieden en in een vervolgopleiding nogmaals aan te bieden. Een voorbeeld: op de HAVO kreeg je bij economie of wiskunde een rijtje schalen. Nominaal, ordinaal, interval en ratio. Op het VWO kom je het weer tegen. Op het HBO doet men het nog een keer. Ook op het WO wordt hetzelfde rijtje weer onderwezen. En verdomme op post-doctorale opleidingen kom je het nog steeds tegen. Bizar he? 5 keer hetzelfde rijtje leren en kennelijk onthoudt en leert men er geen flikker van, want het blijft herhaald worden. Hetzelfde geldt voor rekenen. Leg voor de gein eens procentsommen uit de basisschool, HAVO, MBO en HBO naast elkaar en zoek de verschillen. Rijtjes leren draagt vaak niet bij tot begrip en zeker niet bij aan het niveau. De reden waarom het op allerlei schoolniveau's hetzelfde blijft is dat stampen een domme geheugentaak is. | |
SirSimon | vrijdag 3 juni 2005 @ 22:06 |
quote: quote:Dat hangt ook samen met je interesses.. je vergeet sneller bepaalde zaken als je je er niet voor interesseert.. en bovendien komt de kennis wel weer bovendrijven als je je er weer mee bezig houdt.. helemaal verdwijnt het niet hoor. quote:Het is een schande als je dat niet weet ![]() Je hebt niet altijd een bron om het op te zoeken... daarom is het handig dat men een basis qua algemene kennis heeft om op terug te vallen. En daarnaast wordt er veel minder aan het oefenen van vaardigheden gedaan dan jij denkt.. de jeugd is daar te lui voor.... En de vaardigheid om te zoeken, op internet, wordt meer dan veel te vaak misbruikt.. quote:Werkelijk? Hoeveel procent van de jeugd van tegenwoordig zal dat kunnen? quote:DAT is ook geen begrip.. je spreekt jezelf tegen: De jeugd is, volgens jou, prima in staat te zoeken... Als men wil weten wat de achtergronden van WO2 waren, de oorzaken, en al het andere waar vragen over kunnen ontstaan, kan men dat toch ook opzoeken Als je het OP hebt gelezen weet je dat het niet om de behandeling van WO2 ging... quote:Je hoeft en kunt inderdaad niet alles te weten... ik weet zeer zeker niet alles als ik naar de Achmea Kennisquiz kijk.. Trouwens, wel eens opgemerkt wat voor achterlijke vragen er gesteld kunnen worden? "Is een baby dood, levend of levensloos?" Levenloos toch? of ben ik nou achterlijk.. Voor de rest ben ik niet echt onder de indruk van je betoog... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door SirSimon op 03-06-2005 22:11:42 ] | |
SirSimon | vrijdag 3 juni 2005 @ 22:18 |
Daarnaast nog een opmerking: Als men iets opzoekt is het blijkbaar noodzakelijk/handig/nutvol om de betekenis van het begrip te weten. Om diezelfde reden is het handig om het begrip gewoon te weten, het is immers belangrijk genoeg om de betekenis te achterhalen. Weten waar je het over hebt zonder met de Van Dale rond te huppelen in je tas.... een goed iets of niet? | |
Cerbie | vrijdag 3 juni 2005 @ 22:46 |
quote: ![]() ![]() Ik val ook onder de jongeren waar jullie het over hebben hier, maar heb wel een wat grotere algemene kennis dan de jongeren in jullie beeld van de "jeugd van tegenwoordig", ben ik daarmee een uitzondering of onderschatten jullie de meeste jongeren / kijken jullie alleen maar naar de laagste niveaus? | |
Neuralnet | vrijdag 3 juni 2005 @ 23:37 |
quote:Daarom hoeft van mij het rijtjesstampen ook niet per se terug te komen. Je stampt zo een heleboel leerlingen kennis in die ze uit desinteresse niet eens leren en waarvan hooguit een klein deeltje blijft hangen. En waarom? Enkel omdat er een paar mensen zijn die het interessant vinden. Ik wil niet leren omdat anderen zijn die het interessant vinden. Ik wil iets leren waar ik later wat aan heb. En met alle respect: aan de meeste feiten en rijtjes heb ik niks. In het dagelijks leven loop ik zelden tegen een probleem aan door gebrek aan kennis. quote:Omdat jij dat vindt? Kom op zeg. In het dagelijks leven is er geen enkele noodzaak om dat soort dingen te weten. quote:Ik had het over "begrip" in de zin van iets echt begrijpen en niet in de zin van begrip als definitie van een woord. O ja, stom van me. Je hebt het natuurlijk als rijtje geleerd en je kent perfect 1 van de vele betekenissen van het woord. Maar het echt begrijpen en meervoudig kunnen toepassen blijft lastig. Dat bedoel ik nou. Helaas voor jou zijn er ook meerdere manier van opzoeken. Het ene opzoeken is het andere niet. Dat jaartal kan simpelweg in elk boek over die periode worden gevonden. Bij alles wat met achtergronden, oorzaken en verbanden te maken heeft krijg je een stortvloed aan informatie, propaganda en opinies. Zie daar maar eens een oordeel over te vormen en uitspraken over te doen die hout snijden. Daar is begrip en inleving voor nodig. Vaardigheden die ik hoger inschat dan dat domme jaartal. quote:Vraag je dan maar meteen af in welke context het handig is om het op te zoeken. Verder dan kunstmatig gecreëerde toetsmomenten kom je dan niet. Natuurlijk, in de praktijk ken ik mensen die een hele woordenwaterval kunnen genereren. Is het dan ook noodzakelijk om al die woorden te kennen? Nee. Ik ken er veel, maar mijn ervaring is dat mensen die ontzettend geleerd gaan praten en moeilijke woorden spuwen inhoudelijk zelden iets te melden hebben. quote:Een rijtje kennen of woorddefinities uit je hoofd kunnen opdreunen staat voor mij niet gelijk aan weten waar je het over hebt. Je kent de betekenis van losse woorden, maar dat is nooit inhoudelijk. quote:Ik heb inderdaad het idee dat het niveau van de jongeren onderschat wordt. Zelf ben ik van mening dat er wel degelijk niveau aanwezig is. Met jongeren van 10 jaar geleden viel nauwelijks een goed gesprek te voeren. Dat is tegenwoordig wel anders. Je hebt uiteraard ook veel dommen ertussen zitten, maar als ik tegenwoordig jongeren hoor praten dan denk ik vaak: "Wtf, dat wist ik pas toen ik 5 jaar ouder was". Leuk voorbeeld: in een 2e klas wiskundeboek komt de betekenis van het woord "kwantitatief onderzoek" voor. Ik zag dat woord pas voor het eerst op de universiteit. | |
Seiruu | zaterdag 4 juni 2005 @ 00:18 |
Algemene kennis is niet efficient. Algemeen is sowieso niet "in" tegenwoordig. Wat vroeger misschien "in" was, is nu gewoon tijdverspilling. Mensen die gaan zeiken dat er "jongeren" zijn die niet weten wat "sedert" is en/of wanneer WO2 is begonnen hebben even een reality check nodig: we leven niet meer in de jaren 70-80. Dat houdt dus in dat je niet gaat zeiken over "kennis" die je niet nodig hebt/ooit zal gebruiken om iets te bereiken. | |
Neuralnet | zaterdag 4 juni 2005 @ 01:25 |
Overigens merk ik op dat er tegenwoordig op scholen veel meer wordt gedaan aan de algemene kennisvorming dan "vroeger". Denk maar eens aan vakken als ANW, CKV en verzorging. Er wordt veel gevloekt over dat soort dingen, maar "vroeger" waren moeilijke onderwerpen gewoon taboe. We konden ontbinden in factoren als de besten, maar als kennis over seks, drugs en alcohol ter sprake kwam waren de rapen gaar. Dat mocht niet. Maar laten we eerlijk zijn: dat is toch 1 van de soorten kennis waar ze wat aan hebben. Verder noem ik ICT vaardigheden. En nee, dat was/is niet vanzelfsprekend. Tot ongeveer 6 jaar geleden kon je van de HAVO komen zonder ooit een computer te hebben aangeraakt. Wat het examen betreft: download hem eens. Ik ben benieuwd of de mensen die weten wat "sedert" betekent en zeiken op de jongeren het examen kunnen maken. | |
Jeugdcrimineel | zaterdag 4 juni 2005 @ 02:09 |
Joh wat verwacht je nou van die kinderen. Die weten niet eens hoe je professioneel schrijft. Vind je het gek? Ze zitten 24/7 achter MSN tE tJaTtEn meTt vRiEndjjs dIe zo0Ww tYpuHhH... Als je wel eens in een chatbox geweest bent{Lees: TMF Chat} dan zul je ook GEK WORDEN van al die breezer hoeren die daar zitten. Ook hoor je niets anders dan: "aight heb je gehoord? heb je gehoord? je weet toch? 2pac had een pistool met 2 knoppen erop die is vet chill oudje die wil ik ook hebben aight? je weet toch?" Dus tja... Ik haat ze allemaal. Ookal zijn de meeste ouder dan mij, ik voel me als ik tussen al die fopnegers zit behoorlijk "volwassen". Ohja en nog iets, zelf ga ik ook niet op school tijd besteden aan biologie of geschiedenis terwijl ik iets met auto's wil doen... | |
Neuralnet | zaterdag 4 juni 2005 @ 12:22 |
Ik wijs je er graag op dat zij op die leeftijd al over alle vaardigheden te beschikken om met een computer te doen wat zij willen. Verder is het gebruik van straattaal in bepaalde situaties geen uiting van domheid, maar gewoon een uiting van puberteit. Bij een peer-group willen horen (je weet wel, echte vrienden), je afzetten tegen de maatschappij en andere groepen en daarmee je eigen identiteit ontwikkelen. Ga dat niet lopen afzeiken. Want was in jouw puberteit ook niet alles "wreed", "vet", "cool", "gruwelijk" en "bruut"? Ik hoorde destijds ook niks anders dan "he bruut ouwe, vet gruwelijk". Met alle respect, maar als je nu de straattaal van de jongeren afzeikt dan geef je indirect aan dat jij op die leeftijd ook een hersenloze nietsnut was. Of je zit nog steeds op die leeftijd en beseft dat je nu al alles veel te serieus neemt. Van die mensen die al roepen levenservaring te hebben van iemand van 30 terwijl ze zelf 15 zijn. Ik ken ze en ik moet zeggen dat ze daar binnen 5 jaar van terugkomen. De hedendaagse jeugd mag al veel minder lang jong zijn. Laat ze. Want nu zie je ze als breezers, maar als dat gedrag na een paar jaar wegtrekt dan zijn het volwaardige studenten met HAVO/VWO op zak. Je beseft kennelijk niet dat het gedrag op TMF-Chat en op MSN-chats gewoon voor de lol wordt gedaan. Zij hoeven niet altijd serieus te doen en gebruiken chat en MSN voor de grap. "Fawaka, ik ben geil". Geloof jij het echt? Dan ben je zelf niet zo slim. | |
Ofyles2 | zondag 5 juni 2005 @ 00:56 |
quote:Dan durf ik te wedden dat jij geen fotografisch geheugen hebt, maar i.p.v. daarvan alleen soaps kijkt op TV, chat op het internet, alleen voor de horoscopen gaat in de kranten enz. Algemene kennis is wel essentieel: als ze op school/op het werk praten over een algemene kwesties in het Journaal, dan moet je wel mee kunnen reageren. En waar ik mij zorgen om maak is dat niet alleen jongeren kampen met een tanende algemene kennis: ook andere bevolkingsgroepen kennen mensen die een onderontwikkelde algemene kennis hebben. Off-topic: Veel plezier als je toch besluit jezelf op te geven voor een quiz. ![]() | |
StefanP | zondag 5 juni 2005 @ 05:13 |
Het is inderdaad triest gesteld met het niveau van de jeugd van tegenwoordig. Ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken, aangezien ik hier al een aantal topics over heb geopend in het verleden en het beu word om steeds in de herhaling te vallen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat er van de met veel bombarie aangekondigde 'kenniseconomie' weinig terecht zal komen. Techniek is in Nederland een kneuzenvak, wie wil er immers nog de techniek in? Alleen nerds en sukkels, als je de media en algemene opinie mag geloven. Zelfs het bedrijfsleven doet er aan mee, door technische beroepen niet de financiële waardering te geven die ze verdienen en elke achterlijke HEO'er bedrijfseconomie (no offense) meer te betalen. Maar ondertussen zeiken ze wel over het feit dat ze geen ingenieurs kunnen vinden en geven ze miljoenen uit aan campagnes voor meisjes in de techniek en zo... kansloze kneuzen. ![]() Terug ontopic. De schuldigen van de teloorgang van enig kennisniveau van betekenis? De media (denk vooral aan MTV e.d.), de komst van Internet, de zoveelste stompzinnige hervorming van het onderwijs, de feminisering van het onderwijs (mede debet aan het voorgaande punt) en de slappe houding t.o.v. fouten (zoals iemand al zei, als genoeg mensen het maar niet halen wordt de normering wel aangepast). Het wordt tijd dat er weer mannen voor de klas staan en dat het niet meer gaat om 'gevoel', 'emotionele ontwikkeling' en dergelijke prietpraat maar ouderwets rijtjes en vervoegingen in de hoofdjes stampen. | |
ChrisJX | zondag 5 juni 2005 @ 10:28 |
StefanP, ga jij ff lekker in 1950 leven ofzo ![]() | |
vdo28 | zondag 5 juni 2005 @ 10:29 |
Ik ben het vrijwel nooit eens met StefanP maar hij heeft wel een paar punten, en ChrisJX dat zijn gewoon dooddoeners... | |
ChrisJX | zondag 5 juni 2005 @ 10:52 |
quote:Hij heeft zeker een paar punten, maar wat betreft de andere punten mag hij lekker in 1950 gaan leven. Lekker door de bovenmeester gespankt worden als hij het rijtje Groningse plaatsen niet ui z'n hoofd weet ![]() Als iemand met dat soort ongenuanceerd gezever aankomt, gebruik ik dooddoeners, ja. | |
beertema | zondag 5 juni 2005 @ 21:02 |
owkeey een rijtje groningse plaatsen? steden: Winschoten, Stadskanaal, Veendam, Hoogezand/sappemeer, Delfzijl, groningen dit zijn alleen nog de grote steden, wil je ook nog kleinere plaatsen dan ben ik nog lang niet klaar ![]() en parate kennis is wel degelijk makkelijk. anders was ik niet meer met de brommer thuis gekomen vandaag:) edit sorry voor het zo laat opleveren van die namen. ook nog msn gesprekken he [ Bericht 10% gewijzigd door beertema op 05-06-2005 21:07:40 ] | |
vdo28 | zondag 5 juni 2005 @ 21:04 |
quote:Joh sommige mensen weten niet eens hoe Nederland er uit ziet ![]() | |
StefanP | zondag 5 juni 2005 @ 21:04 |
Tsja de waarheid is hard hè. Maar ga jij lekker tussen de hedendaagse jeugd zitten die alleen kan rekenen met 50cent, die niet weet wat 'sedert' betekent en die denkt dat "hun wouden groter als mij zijn" correct taalgebruik is. Wat maakt het uit dat ze het verschil niet weten tussen d, t en dt, dat Monegasco niet midden in donker Afrika ligt en dat de 80-jarige oorlog niet in 1945 eindigde. Zo lang ze zich maar 'lekker in hun vel' voelen, 'gestimuleerd worden' en 'inter-persoonlijke vaardigheden' leren - toch? Op school leer je kennis, die softe onzin leer je daarbuiten op straat maar. Dat is eeuwenlang goed gegaan maar nu de vrouwen ineens aan het roer staan van het onderwijs, zowel op het ministerie als voor de klas, is dat blijkbaar onzin en moeten de zachte kinderhoofdjes geknuffeld worden met emotioneel gepamper. Feitenkennis, hoofdrekenen, breuken en vervoegen, ach dat "sijn maar Byzak3n" ![]() | |
ChrisJX | zondag 5 juni 2005 @ 21:09 |
quote:En meneer heeft hier ook een onderbouwde en overuigende bron voor ![]() Maarrr, het is natuurlijk altijd makkelijk om een andere groep de schuld te geven van problemen. Of het nou joden, Marokkanen of vrouwen zijn. | |
UnleashMitch | zondag 5 juni 2005 @ 21:12 |
quote:en toch, er gaan steeds meer stemmen op dat de overwegend vrouwelijke opvoeders in het leven van een jongen een negatief effect hebben en voor een toename van onhandelbare of enorm drukke jongens zorgt. Zo gek is het dus absoluut niet. | |
joshus_cat | zondag 5 juni 2005 @ 21:27 |
quote:Moraal van 't verhaal: breezah's moet je niet voor de klas zetten ![]() | |
ChrisJX | zondag 5 juni 2005 @ 21:42 |
quote:Ik denk niet dat dat met vrouwen op zich te maken heeft. Het is meer de algemene omgangsnorm. Vroegah kreeg je een tik op je vingers als je brutaal was. Tegenwoordig kun je een leraar in elkaar slaan en wordt er nog gezegd 'laten we er even rustig over praten'. En of het mannen of vrouwen waren die van de pabo kwamen, orde houden konden ze allemaal niet bij mij op school ![]() ![]() | |
SirSimon | zondag 5 juni 2005 @ 21:44 |
quote: ![]() afgekeurd | |
Yildiz | zondag 5 juni 2005 @ 21:44 |
Wat een lieve hokjes en materialistische denkers hier! ![]() | |
UnleashMitch | zondag 5 juni 2005 @ 21:55 |
quote:Ik heb het vooral over basisschool kinderen. Jongens zijn van het type in bomen klimmen, rennen, druk doen etc etc. Dit gedrag wordt begrepen door de mannelijke opvoeders terwijl de vrouwelijke opvoeders denken van 'doe rustig en ga stil zitten op je stoel'. De precieze artikelen e.d. zou ik op moeten zoeken maar op ongeveer die gedachtengang is het gebaseerd. Overigens valt idd niet te ontkennen dat de jeugd van tegenwoordig op middelbarescholen veel asocialer en harder zijn geworden. | |
dark_humanity774 | zondag 5 juni 2005 @ 21:58 |
![]() | |
Agiath | zondag 5 juni 2005 @ 22:02 |
Ach, het is maar net waar je zoekt...Ik zie echt nog wel jeugd om me heen, en andere met wat minder. één ding, niet weten wanneer de 2e wereldoorlog is begonnen is echt te erg voor worden, als je dat niet weet moeten ze je meteen terugschoppen naar de basisschool. ![]() Of mensen die met kaarten de kaartjes in hun handen niet eens kunnen optellen.... ![]() | |
SirSimon | zondag 5 juni 2005 @ 22:53 |
quote:Ach, laat ik maar niet inhoudelijk ingaan op jouw dagelijks leven… dat is een persoonlijke aanval en een teken van zwakte... ik pak je liever terug met inhoudelijk goede argumenten ![]() quote:Haha.. als je putjesschepper bent niet, nee... Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet. PUNT. quote:Dat bedoel ik nou, persoonlijk aanvallen is een van de zwakste manieren om gelijk te krijgen… probeer iets anders s.v.p. quote:Goed dan… ik ben blij dat ik wel een aantal belangrijke, essentiële, jaartallen weet en als ik wél iets moet opzoeken dan ben ik wederom blij dat ik die vaardigheden OOK beheers… want ik heb niet ALLEEN maar rijtjes gestampt, jaartallen geleerd… ik heb me bezig gehouden met ZOWEL feitenkennis als VAARDIGHEDEN… Alles duidelijk? quote:Ik zou niet eens weten hoe ik woorden moet gebruiken als ik niet de feitelijke, inhoudelijke betekenis weet. quote:Hoe vaak staat er een voorbeeld in een woordenboek? Hoe je een woord moet toepassen, in welke context het woord staat.. enz.. enz... nog nooit een woordenboek gezien? Tip: een Van Dale is erg goed! Niet voor niets zo populair… quote:Ik niet. Ik heb het idee dat het niveau van de jongeren totaal, zeker door jou, dat blijkt, ONDERSCHAT wordt… Hoe ik dat kan weten? Nou, als je goed gelezen hebt, zit ik nu in mijn examenjaar en kan ik prima inschatten op wat voor niveau de jongeren zitten. quote:Even persoonlijk, er is volgens mij geen andere verklaring meer mogelijk: ben je dan niet per ongeluk op de universiteit gekomen? Daarnaast maakt het vele, kwantitatieve, gebazel niet veel indruk op mij… ik ga altijd nog voor de inhoudelijke kwaliteit… [ Bericht 7% gewijzigd door SirSimon op 05-06-2005 23:11:08 ] | |
Ofyles2 | zondag 5 juni 2005 @ 23:03 |
quote:Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT. Verder ben ik er ook voor om spelfouten zwaar aan te rekenen in toetsen die worden gegeven op de middelbare school. Dan leren die leerlingen hoe het wel moet. | |
SirSimon | zondag 5 juni 2005 @ 23:06 |
quote:Eens ![]() | |
SirSimon | zondag 5 juni 2005 @ 23:11 |
quote:Ik ben van 1987, de jaren 70 en 80 dus niet bewust meegemaakt.. Wat betreft WO2: ik vind het nog steeds een schandalig feit... Ik maak hier verder ook geen woorden meer aan vuil.. bah… Gadverdamme… ![]() quote:Ik betreur het feit dat we nu dus zo enorm afhankelijk zijn geworden van het apparaat… indien noodzakelijk, vind ik, moet men ook ZONDER computer kunnen werken… Ik heb nog steeds spijt dat ik, alweer jaren geleden, niet expres een geschreven boekverslag heb ingeleverd in plaats van een getypte versie. quote:Ik ook! quote:Klopt. Ik heb dit jaar eens geschreven over internet- en chattaal en taalverloedering; maak er verder geen woorden aan vuil, in feite zegt Jeugdcrimineel wel voldoende. Voor wie het nog lezen wil, ik hoor het wel. quote:Inderdaad, ALS dat gedrag na een paar jaar wegtrekt… wie zegt dat dat ook nu zal gebeuren? En jij beseft kennelijk niet dat men het taalgebruik in chats roekeloos overneemt in de gewone taal, met alle gevolgen van dien? Mijn betoog lezen? Laat het weten.. quote:Kijk, jij hebt het door!(Y) quote:Ik ben het met je eens, met uitzondering van de reden dat de teloorgang van het kennisniveau mede veroorzaakt is door de feminisering van het onderwijs? Waarom… leg dat eens uit? | |
StefanP | maandag 6 juni 2005 @ 00:30 |
quote:Zeg eens wat er zgn. verkeerd staat professor... | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 00:48 |
quote:'t Is toch wat hè. ![]() | |
heiden6 | maandag 6 juni 2005 @ 01:02 |
quote:Sinds wanneer gaat Medy van der Laan over GTST? ![]() | |
heiden6 | maandag 6 juni 2005 @ 01:06 |
quote:Ja, dat is iets wat me ook steeds meer opvalt. Wij hadden vroeger op de basisschool ook voornamelijk vrouwelijke leraren en die vonden het maar raar dat wij als negenjarige jongens nogal grof met elkaar omgingen, fysiek en verbaal. Ik kan me nog herinneren dat een vriendje van me toentertijd een keer per ongeluk zijn stalen schoen in mijn kloten schopte, tijdens een beetje nepvechten of wat het ook was. Wij vonden het geen probleem, want het was een ongelukje, maar we moesten en zouden 'het' uitpraten. Een ander voorbeeld: het werd gewoon niet geaccepteerd als je niet met elkaar op kon schieten; iedereen moest elkaar blijkbaar aardig vinden ofzo. Nu zat ik op een montessorischool, welke overigens verder prima in orde was, dus dat kan wel een verschil maken, maar de verwijving van de maatschappij en daarmee het onderwijs lijkt me zo klaar als een klontje. | |
SirSimon | maandag 6 juni 2005 @ 12:52 |
quote:Waarom is de teloorgang van het kennisniveau mede veroorzaakt door de feminisering van het onderwijs? Dat snap ik niet.... | |
Jerruh | maandag 6 juni 2005 @ 13:05 |
weet je waar ik misselijk van word: mensen die doen alsof ze "sophisticated" zijn, terwijl ze zelf zo dom zijn als het achterwerk van een varken. Ik ken zo'n iemand en ik sta telkens weer verbijsterd waarom mensen met bepaalde kennisfeiten of bepaalde keurige woorden moeten smijten om zo proberen hun kennisniveau virtueel op te schroeven. Gewoon jezelf zijn, dingen willen leren en werkelijk de betekenis utizoeken vn wat je wilt leren, dat moet gebeuren. Algemene kennis moet er kunnen zijn, maar er is zoveel kennis, zoveel facts en weetjes van dingen dat je wel kan blijven mekkeren over dat mensen iets niet weten.... Zolang het ontbreken van kennis of niveau niet wordt gebruikt om bepaalde discussies naar beneden te brengen of te ver naar voren worden geschoven erger ik me er niet aan... | |
_Supreme | maandag 6 juni 2005 @ 13:09 |
Daarom ga ik ook veel met vwo-ers om ![]() | |
joshus_cat | maandag 6 juni 2005 @ 13:14 |
quote:Uit m'n usenet-archief, een posting van een vrouw (!) die het naar alle waarschijnlijkheid heel erg met je eens is: quote: | |
nerd4sale | maandag 6 juni 2005 @ 13:19 |
quote:Monegasco? Dat bestaat niet. Het land heet Monaco (of Monegu in het Monegasks). In een aantal talen is een Monegasco een inwoner van Monaco; een Monegask dus in het Nederlands | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 13:31 |
quote: quote:idioot... | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 13:35 |
quote:tweedegraads lerarenopleiding ![]() ![]() | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 13:45 |
quote:Het is alleen maar het weglaten van de eerste twee letters uit het woord 'des', net zoals bijvoorbeeld 'it's' in het engels. Als je de 's (des) weglaat betekent het iets heel anders. | |
Frollo | maandag 6 juni 2005 @ 13:47 |
quote:Niet meer. Er is geen betekenisverschil meer tussen 's zomers en zomers. | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 13:49 |
quote:Hij typt tenminste met hoofdletters en punten. Jij zeikt over een typfoutje. Mongool. ![]() | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 13:49 |
quote:Ugh, wat een walgelijke arrogantie bespeur ik hier. ![]() Ik zou me bijna schamen VWO'er te zijn na het lezen van zo'n opmerking. | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 13:51 |
quote:ik zie je post nu... dit vind ik wel raar | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 13:55 |
quote:Hoofdletters en punten gebruik je in zinnen, kneus. Er staat geen volledige zin in mijn reactie daar. ![]() | |
Frollo | maandag 6 juni 2005 @ 13:55 |
quote:Schud ChrisJX maar de hand dan ![]() Tja, wat zal ik ervan zeggen? Taal heeft de onbedwingbare neiging om te veranderen, terwijl de taalgebruikers zelf juist de neiging hebben om de taal die ze leerden op de basisschool als het enige correcte taalgebruik te beschouwen. En dat botst dus wel eens ![]() | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 13:57 |
quote:Vandaar dat je twee keer die typfout benadrukt in je post. ![]() | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 14:02 |
quote:Ik benadrukte in eerste instantie helemaal niet die typfout. ![]() | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 14:03 |
quote:Jawel. Je verbetert hem min of meer. ![]() | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 14:06 |
quote:Maar nu kan het woord (eigenlijk 2 woorden) hetzelfde geschreven worden als een woord dat een hele andere betekenis heeft. Uiteraard verandert in de spreektaal niks (tenzij er mensen zijn die 's zomers uitspreken als sss-zomers ofzo), maar schept het wel verwarring in de schrijftaal. Dat vind ik een vreemde ontwikkeling. | |
armpitje_ | maandag 6 juni 2005 @ 14:07 |
quote:Haha... de mongool snapt het nog steeds niet. Ik ga het je ook niet uitleggen, kneusje... sorry ![]() | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 14:08 |
quote:De woorden 'de' en 'sorry' schrijf je met een hoofdletter. ![]() | |
idiotforaliving | maandag 6 juni 2005 @ 15:50 |
quote:Helemaal mee eens, en dat is nog op de Havo... Ik heb zelf mn havo diploma gehaald en ben toen MBO 4 gaan doen ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 6 juni 2005 @ 17:23 |
quote:Medy van der Laan gaat daar niet over. Maar zulke programma's waarvan je niets leert en waarvan je de humor er niet inziet mogen op een zender geplaatst die alleen te bereiken is achter de kast. | |
Seiruu | maandag 6 juni 2005 @ 18:22 |
quote:Humor? Want daarna gooi je er dit uit: quote:Hier heb je dus 1. een persoonlijke aanval getracht (en wat een zielige poging mag ik wel zeggen) en 2. inhoudelijk geen argument gegeven. Jij bent ECHT zielig... quote:Maakt het wat uit dan? Inhoudelijk zeg je namelijk niets... Zeg dan gewoon niets meer aub? Jouw "stijl" van het beargumenteren van jouw "keuzes" is namelijk ver onder mijn niveau. | |
SirSimon | maandag 6 juni 2005 @ 21:24 |
quote:Dat vind ik wel het meest belachelijke argument dat ik ooit heb gehoord ![]() Wil je dat wel geloven...? Ik durf de discussie met je aan. Was getekend, een HAVIST | |
vdo28 | maandag 6 juni 2005 @ 21:25 |
quote:Inderdaad bullshit, ik ken genoeg vwo-ers met een algemeen kennis van pet. Simpel om het feit dat ze goed kunnen leren maar daar houd het mee op. | |
Neuralnet | maandag 6 juni 2005 @ 21:35 |
quote:Natuurlijk, maar dat komt niet op een jaartal neer. En met alle respect, maar tot 10 jaar geleden keek de jeugd pas naar het journaal/kranten toen ze bijna van het voortgezetonderwijs af waren. Dat is nu wel even iets anders. quote:Zolang mensen zoals jij niet kunnen aantonen waarom ik die rijtjes nodig heb vind ik het geen goed idee. Ik heb ook oude stijl gedaan en ik heb ook nog heel veel moeten leren en stampen, maar ik heb daar relatief weinig profijt van. Als ik nu kijk wat de jeugd leert op het VO, dan denk ik vaak: "Verdomme, dat had ik destijds ook willen leren". De enige reden waarom ik het stampen weer zou willen invoeren is omdat het relatief objectief te testen is. Ik hekel namelijk ook subjectiviteit en de "gegarandeerd voldoende" mentaliteit die van het HBO naar het VO is komen overwaaien. quote:Wiskunde is op de HAVO/VWO tegenwoordig voor iedereen verplicht. Dus dat valt wel mee. Verder is "sedert" ouwelullentaal en allang vervangen door sinds. En ik zou wel eens willen weten hoeveel van dat soort fouten jij destijds maakte. quote:Met wat voor bril kijk je dan? Ik zat ooit in een klas waarin pesten en terreur de norm was. Waarmee ik maar wil zeggen dat hoe je de jeugd beleeft deels afhankelijk is van wie je tegenkomt. quote:Wanneer had Stalin onder het mom van socialisme 100 miljoen mensen vermoord? Dat is toch iets meer dan 6 miljoen. Naar mijn mening daarom ook iets belangrijker. Maar bijna niemand weet het he... (Ja ja, Google). Alles is maar relatief. quote:Dus? Na een dag werken op universitair niveau wil ik graag even ontspannen en m'n hoofd leegmaken en daar is GTST prima geschikt voor. quote:Je wilt niet weten wat voor taal ik gebruikte als 15 jarige puber. Straattaal en nu in verre mate ook chattaal gebruik je onder elkaar. Dat neem je niet naar school. Na een aantal jaar trekt het weer bij en word je serieuzer. Een trend of stroming hoort bij de jeugd en het hoort bij een goede ontwikkeling. | |
SirSimon | maandag 6 juni 2005 @ 21:39 |
quote:Als je nou eens goed leest zie je dat ik schreef: 'Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet'. Oftewel: ik heb al lang inhoudelijk goede argumenten gegeven. En: 'Ik maak hier verder ook geen woorden meer aan vuil.. bah…' Wederom heb ik al goede argumenten gegeven... Ik zielig? En dat is geen persoonlijke aanval? Een van de laatste dingen die ik nog wil melden is dat ik vanaf nu niet meer in ga op gegeven reacties, als deze zijn gepost om mij te 'pakken'... Want: sommige mensen hebben hier niets zinnigs meer te melden... de discussie is geen respectvolle discussie meer. Daarom houd ik het nu voor gezien. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, mijn meningen zo goed mogelijk beargumenteerd, maar toch willen velen van jullie niet aannemen dat het algemene kennisniveau wel degelijk daalt onder de jongeren. Men probeert dan te beargumenteren dat algemene kennis niet belangrijk is. Nou, ik weet dat dat wél belangrijk is. En het zal altijd belangrijk blijven... | |
Seiruu | maandag 6 juni 2005 @ 22:42 |
quote:Ehm, die relatie kan je niet maken op basis van jouw blijf woordje. ![]() quote:Wederom gooi je loze kreten ipv iets inhoudelijks. Terwijl je het lef hebt om mijn stuk te quoten zonder maar ook een graadje inhoud te geven? Reply vervolgens niet als je niets tegen mijn stuk in kan gaan aub. Zo verspil je mijn tijd. quote:Ik ben geen hypocriet die zich als een engel voordoet met een lachwekkende "ik ben niet zo laag om met persoonlijke aanvallen te gooien" om er doodleuk de volgende REGEL er eentje uit te kwakken. ![]() Nu je op het matje wordt geroepen probeer je er met een "en jij dan" excuus eronderuit te komen. Zielig babysimon, echt zielig. quote:En ik weet dat het niet belangrijk is, en zolang jij inhoudelijk niets kan zeggen behalve 'nou, ik weet dat dat wél belangrijk is' open er dan voortaan geen topics over. Het niveau van fok wordt er iig niet hoger op met trolls zoals jij! | |
Echtwelkloon | maandag 6 juni 2005 @ 22:53 |
Je kan wel wat zeggen over het tegenwoordige kennisniveau, maar ik vind de arrogante en kinderachtige manier waarop mensen met elkaar omgaan in discussies hierover eigenlijk veel vervelender. ![]() ![]() | |
Jerruh | maandag 6 juni 2005 @ 22:55 |
quote:Precies... Jammer ook dat er niet eens meer word gekeken naar WAT iemand zegt maar naar HOE iemand het zegt. Inhoud is schijnbaar ondergeschikt geworden, waardoor vitten, met vingertjes wijzen, schelden en wat dan ook blijkbaar de boventoon gaat voeren. Zonde... | |
Seiruu | maandag 6 juni 2005 @ 23:06 |
quote:Hoe iemand iets zegt is ook sterk gerelateerd aan wat iemand zegt.... Sterker nog, wat je zegt komt vaak het beste voort uit hoe je het zegt..... | |
Cerbie | maandag 6 juni 2005 @ 23:09 |
Ik heb het topic wat gevolgd en wat een kansloze discussie is dit, zoals hierboven ook wordt gezegd, er worden argumenten gegeven en dan wordt daar niet op ingegaan ![]() TS vindt 'de jeugd van tegenwoordig zo erg'? Die 'jeugd' kan in deze 'discussie' tenminste met goede argumenten op een volwassen manier komen, wat anderen hier overduidelijk niet kunnen. Misschien moet hij ook eens zijn/haar oogkleppen afdoen, "de jeugd telt met 50 cent", "chattaal wordt ook op school gebruikt" en soortgelijke beweringen zijn geen feiten, al worden ze wel zo gebracht. Het zal heus wel gebeuren, maar echt niet onder de meerderheid van de jeugd, ik merk het in mijn omgeving ook niet. Dat is ook niet echt representatief, maar ik denk dat ik als 'zo'n nietswetende jongere' er toch iets meer van weet dan een 'volwassene die vroeger alles beter vond en het wel even denkt te weten'. Ik ben wel benieuwd waarom het zo een enorme ramp is als je niet weet wanneer precies WO2 is geweest. Ik weet het zelf wel, daar niet van, maar er zijn wel ergere dingen, veel ergere dingen in de wereld gebeurd dan die oorlog. En aan die algemene kennis, dat je weet wanneer de oorlog was, heb je ook zo veel he (sarcasme, let op) | |
Jerruh | maandag 6 juni 2005 @ 23:11 |
quote:dus: als iemand bijvoorbeeld in een discussie eens zegt van: ik wil object B want object a kost te duur. en iemand reageert erop van: het is kost veel of is duur, sukkel dan kan je nog zo intelligent of knap zijn, maar zulke opmerkingen die de reageerder zegt zijn gewoon kut... Mensen maken fouten en aan de taal, schrijfwijze, accent of wat dan ook is bijna nooit te zien wat een persoon in zich heeft. Ik verdenk zelfs de tTS ervan dat hij een sophistimitator is... gewoon puur om het feit dat kennisniveau niet ligt in communicatie maar in WAT je zegt... | |
My_lady | maandag 6 juni 2005 @ 23:13 |
Ik volg deze discussie nu al een tijdje, en heb me ervan weerhouden een reactie te geven.... maar nu het uit de hand loopt, moet ik mijn mening spuien. Deze discussie loopt drastisch uit de hand, ikzelf behoor tot de journaal kijkende, literatuur lezende jeugd en verbaas mij keer op keer over het niveau van mijn leeftijdsgenoten.... SirSimon slaat meerdere keren de spijker op zn kop.... Persoonlijke aanvallen van sommige sukkels hiero geven alleen aan dat men klem is geluld.... Het punt waarop men vrouwen de schuld gaat geven, is wat mij betreft tog wel het dieptepunt. Moeten wij vrouwen ons nu zo vaak bewijzen?.... das jah om moe van te worden, laat het gaan heren... Dit is een van de betere topics op FOK, jammer dat de intelligentie er langzaam aan is uitgedraind. Maar ach, dit blijft Nederland... SirSimon togh iig bedankt voor deze topic | |
Seiruu | maandag 6 juni 2005 @ 23:31 |
quote:Heb je in dat geval er wel over nagedacht dat die persoon het ook zo daadwerkelijk bedoelt? Oftewel beledigend en kleinerend ipv de helpende hand? My_lady Ooit van paragrafen gehoord? En of het "algemene" kennisniveau daalt of niet is niet het punt. Wat belangrijker is, is waarom iemand dat zou schelen? Sowieso is "algemene" kennis subjectief. Wat jij algemeen vindt is voor mij misschien wel helemaal niet "algemeen". Jij houdt van lezen, ik hou van computeren. ICT is voor mij "algemene" kennis, het opnoemen van bekendere auteurs behoort tot jouw selectie van vaardigheden. Ik zit tussen mensen die net weten hoe de computer aangezet moet worden en hoe ze in Word een brief moeten typen, jij zit tussen mensen die, net zoals jij, moeite hebben met paragrafen. Who gives a rats? Daarnaast, als men al gaat janken over dingen zoals het woord sedert niet snappen of wanneer WO2 was begonnen/is geëindigd, waar gaat het dan nog over? Waarom zou ik ook maar een greintje interesse moeten tonen in deze zaken? Waar is de noodzaak? | |
TC03 | maandag 6 juni 2005 @ 23:44 |
quote:Nee, jullie bewijzen al vaak genoeg dat jullie er niks van bakken. ![]() | |
heiden6 | maandag 6 juni 2005 @ 23:59 |
Ik hoorde trouwens laatst dat WO2 best wel kut was, voor de mensen die het meegemaakt hebben. | |
Jerruh | dinsdag 7 juni 2005 @ 10:56 |
quote:ja, en toch wordt het vaak zat aangehaald als dom, als je een taalfout maakt, waar het nog over gaat boeit dan niet. Het wordt gezien als algemene kennisniveau maar ik zie het vaak zat als irritant gekloot om zogenaamd te laten zien hoe sophisticated je wel niet bent. | |
error | dinsdag 7 juni 2005 @ 20:34 |
Ik weet geen ruk en ik kan geen zak en het is allemaal de schuld van de anderen die mij daarop wijzen... | |
Electrocute | dinsdag 7 juni 2005 @ 22:31 |
quote:Je trekt het je allemaal wel erg aan hè? | |
TC03 | dinsdag 7 juni 2005 @ 22:39 |
quote:Ja maar hij wordt wel belemmerd in zijn zoeken naar kennis, en dat is toevallig wel een heel kwalijke zaak!!!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
J_CDA | dinsdag 7 juni 2005 @ 23:22 |
Inderdaad, vooral het niveau op het gebied van de Nederlandse taal gaat dramatisch achteruit. Het is namelijk algemeen kennisniveau i.pv. algemene. |