Waar heb je het over? En welke waarheden? De Islam verbergt niets. Lees de Koran erop na, zoals je denk ik al zo vaak hebt gedaan. Je weet meer over de Islam dan ik als moslim geloof ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:06 schreef Jerobeam het volgende:
En daarom is het ook stil. Antwoorden, wat voor antwoord dan ook, zou betekenen: de islam in de problemen brengen. Hetzij door doorzichtige domheid, hetzij door onaangename waarheden over de islam. En in dat soort gevallen gebiedt de islam te zwijgen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:34 schreef fokje het volgende:
[..]
Niveau en cultuurverschillen zijn de oorzaak en de wijze hoe NL en ook andere Europese landen met de problemen zijn omgegaan. Aangezien de wijze hoe velen de Islam beleven ook een uiting van die cultuur is, is dat tevens een kapstok om problemen helder te krijgen.
Nee ok.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:23 schreef Ylias het volgende:
[..]
Waar heb je het over? En welke waarheden? De Islam verbergt niets. Lees de Koran erop na, zoals je denk ik al zo vaak hebt gedaan. Je weet meer over de Islam dan ik als moslim geloof ik.
Ik zwijg omdat ik geen zin heb in dit soort discussies. Een discussie om het discussie zelf, maar niet om iets van elkaar te leren. Ach de Islam kan veel hebben. Al vanaf dag 1 werd de Islam tegengewerkt. Van mij mag je. De waarheid kan onaangenaam zijn, daar heb je gelijk in. Zoals het leven soms ook onaangenaam kan zijn. Maar ja, dat is het leven. En ja, dat is ook zo met de Islam. Maar iedereen mag gelukkig zelf kiezen hoe die wil leven.
Ach ik zever maar wat. Ik ben hier puur voor de discussie.
Hoe rijk is ze precies?quote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef Woodbridge het volgende:
Ze heeft het zakelijk wel goed voor elkaar, rijk worden over de ruggen van moslim vrouwen.
Misschien is het je opgevallen dat het gebied niet zo veilig is? Dit zou meteen verklaren waarom ze niet aan de door jou blijkbaar zo hooggewaarde ontwikkelingshulp doet.quote:Ze is 'activist' in veilig gebied, schreeuwt een beetje hier en daar.
quote:\Wat doet ze in moslim landen aan de positie van de vrouw?
Dat zal nogal moeilijk gaan, met iemand die zulke absurde eisen stelt. Wat heeft een Nederlandse volksvertegenwoordiger in andere landen te zoeken?quote:Overtuig me eens dat ze goed werk doet.
Is haar dat stante pede door de overheid ter beschikking gesteld? Of zit er nog wat meer aan vast?quote:Zoals een huis van bijna 1 miljoen euro
Boeken schrijven staat iedereen vrij. Aan die films verdient ze bovendien niet, als ik het goed heb.quote:en een riant salaris opstrijken en films/ boeken maken/ schrijven.
quote:Dus goede marketing voor haar eigen persoontje, maar wat dan voor de moslim vrouw waar het toch over gaat.
Dat ze rijk wordt over de rug van moslimvrouwen - tja, dat is een verschil van inzicht: ik krijg juist het idee - heel raar - dat ze het opneemt voor die groep.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef Woodbridge het volgende:
Ze heeft het zakelijk wel goed voor elkaar, rijk worden over de ruggen van moslim vrouwen.
Wat doet ze aan de positie van deze vrouwen dan?
Ze is 'activist' in veilig gebied, schreeuwt een beetje hier en daar. Maar wat doet ze nu echt voor de moslimvrouw?!?
Vertel me dat nu eens. Welke tehuizen heeft ze geopend? Hoeveel doneert ze aan 'moslima' organisaties? Welke organisaties heeft ze opgericht?
Wat doet ze in moslim landen aan de positie van de vrouw?
Overtuig me eens dat ze goed werk doet.
Want ik ken haar alleen maar als iemand die graag van een hot item gebruik maakt om zelf meer bekendheid te krijgen en dat ze daarnaast dankbaar gebruik maakt van overheidsgelden.
Zoals een huis van bijna 1 miljoen euro en een riant salaris opstrijken en films/ boeken maken/ schrijven.
Dus goede marketing voor haar eigen persoontje, maar wat dan voor de moslim vrouw waar het toch over gaat.
Die cultuuromslag bewerkstellig je niet door tegaan moslim bashen.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:55 schreef speknek het volgende:
Volgens mij gaat het haar om een cultuuromslag via een maatschappelijk debat. Dat is een compleet andere richting op dan de voorbeelden die jij noemt.
Er zijn veel moslimvrouwen die rijk worden op hun rug.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef Woodbridge het volgende:
quote:Op maandag 20 juni 2005 14:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe rijk is ze precies?
[..]
Dat vraag ik mij dus ook af, tezien aan haar levensstijl en reisjes die ze maakt, meeste nog op kosten van staat trouwens, doet ze het absoluut niet slecht. Wat mag natuurlijk, maar ik denk dus dat ze dit item gebruikt voor zelfverrijking i.p.v. wat ze claimt waar ze het voor doet.
Misschien is het je opgevallen dat het gebied niet zo veilig is? Dit zou meteen verklaren waarom ze niet aan de door jou blijkbaar zo hooggewaarde ontwikkelingshulp doet.
[..]
tja.. als je het lef niet hebt moet je er ook niet aan beginnen natuurlijk.
[..]
Dat zal nogal moeilijk gaan, met iemand die zulke absurde eisen stelt. Wat heeft een Nederlandse volksvertegenwoordiger in andere landen te zoeken?
[..]
Ik mag die eisen best stellen want waarom bemoeit ze zich dan met iets wat voornamelijk in die andere landen gebeurd.
Hier in Nederland kan elke vrouw, dus ook de moslima, rekenen op alle support van de overheid. Dat is in landen van herkomst wel iets anders.
Is haar dat stante pede door de overheid ter beschikking gesteld? Of zit er nog wat meer aan vast?
[..]
Ze nam geen genoegen met minder. Absurd dat de overheid hier mee akkoord gaat in mijn ogen.
Boeken schrijven staat iedereen vrij. Aan die films verdient ze bovendien niet, als ik het goed heb.
[..]
Natuurlijk, maar ik krijg sterk het idee dat haar motieven niet zuiver zijn.
Elke kans dat ze in het nieuws kan komen grijpt ze aan, en dan gaat het over totaal andere dingen dan waar ze voor staat.
Heb trouwens de boeken niet gelezen dus kan niets zeggen over de inhoud.
.
Ik heb hetzelfde standpunt als Hirsi in veel dingen (mensenrechten).quote:Op maandag 20 juni 2005 14:53 schreef R_ON het volgende:
[..]
Dat ze rijk wordt over de rug van moslimvrouwen - tja, dat is een verschil van inzicht: ik krijg juist het idee - heel raar - dat ze het opneemt voor die groep.
En al zou ze veel geld verdienen aan hetgeen ze doet; wat dan nog? verandert dat haar standpunt?
Is mijn ervaring ook..quote:Op maandag 20 juni 2005 15:33 schreef DaveM het volgende:
Ik vind haar vermoeiend en zie haar het liefst teruggaan naar eigen land.
Daar valt meer werk te verzetten op emancipatiegebied dan hier.
Hier kunnen die wijven dondersgoed voor zichzelf opkomen is mijn ervaring.
Precies.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:40 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Is mijn ervaring ook..
De meesten zijn niet op hun mondje gevallen en weten precies wat hun rechten zijn.
En als ze dit niet weten kunnen ze dit bij elke gemeente of rechtswinkel krijgen en ook zijn er genoeg opvangregelingen voor vrouwen en kinderen mocht dit nodig zijn.
als ze de deur uit mogen bedoel je ? kijk ... en daar strijd ze nu voor.goed toch ?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:40 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
En als ze dit niet weten kunnen ze dit bij elke gemeente of rechtswinkel krijgen en ook zijn er genoeg opvangregelingen voor vrouwen en kinderen mocht dit nodig zijn.
Frits Barend behandelt haar alsof het een kind is. Dat vind ik ook weer niet nodig.quote:Op maandag 20 juni 2005 16:58 schreef PLAE@ het volgende:
Ongezouten en ongefundeerd, ja. Maar ik heb zo'n hekel aan dat mens en Frits Barend die haar altijd maar ondersteund en een spreekbuis geeft![]()
Over de standpunten van Ali hoor je me ook niet klagenquote:Op maandag 20 juni 2005 17:00 schreef schatje het volgende:
[..]
Frits Barend behandelt haar alsof het een kind is. Dat vind ik ook weer niet nodig.
Ik had toch begrepen dat ze uit Somalie komt, en nog een rijk gezin ook. Verder is Marokko toch een stuk anders als Somalie. Somalie is veel middeleeuwser, de Islam is er nog strenger. In Marokko worden bijna geen meisjes besneden.quote:Ze is namelijk opgegroeid binnen die Marokkaanse cultuur. Ze werd uitgehuwelijkd op 19-jarige leeftijd, vervolgens onderdrukt en mishandeld door haar man en schoonfamilie en wat uiteindelijk uitdraaide in een pijnlijke en moeizame echtscheiding.
Hirsi Ali komt inderdaad uit Somalië. Maar in het stukje wat jij hebt aangehaald heb ik het over Loubna Méliane.quote:Op maandag 20 juni 2005 17:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik had toch begrepen dat ze uit Somalie komt, en nog een rijk gezin ook. Verder is Marokko toch een stuk anders als Somalie. Somalie is veel middeleeuwser, de Islam is er nog strenger. In Marokko worden bijna geen meisjes besneden.
bronquote:
Loubna Méliane is geboren en getogen in een buitenwijk van Dijon. Vanaf haar zesde jaar zorgt ze voor haar jongere broertjes en zusjes, omdat haar moeder tijdens een vakantie in Marokko is verdwenen.
Wanneer haar vader en de jongere kinderen jaren later op vakantie naar Marokko gaan, blijven Loubna en haar oudste broer en zusje alleen thuis. De achttienjarige Loubna heeft in het geheim een afspraak met een vriendje, van wie ze hoopt dat hij met haar zal willen trouwen. Als haar oudere broer hierachter komt, kijkt iedereen in de buurt haar met de nek aan – ze is een gevallen vrouw. Haar woedende vader ziet maar één oplossing: Loubna moet trouwen. Hij stelt haar voor aan een veel oudere Arabier, met wie ze met veel tegenzin trouwt. Dit huwelijk loopt al snel op de klippen en Loubna besluit zich niet langer meer aan mannen te onderwerpen.
Vol overgave stort ze zich in allerlei protestbewegingen, om jonge vrouwen duidelijk te maken dat ze niet alleen plichten maar ook rechten hebben. Haar missie is duidelijk: ze spreekt met ministers, komt op tv en staat in de krant. Haar strijd is nog lang niet ten einde...
Vrij is het bewonderenswaardige verslag van Loubna’s roep om aandacht voor de benarde situatie waarmee vrouwen in de buitenwijken van grote steden te maken hebben. Ze probeert de ongeschreven wetten van de getto’s te doorbreken, en laat daarbij geen publiciteitsmiddel ongebruikt.
De stichting Ni Putes Ni Soumises (Geen hoeren, geen slavinnen) werd in het leven geroepen nadat er een 17-jarig meisje leven werd verbrand omdat ze make-up droeg. De stichting heeft als doel het zwijgen te doorbreken over dagelijkse vernederingen, verkrachtingen en gedwongen huwelijken, met voorvechters als Loubna Méliane en Samira Bellil.
Voor dit soort mensen (Loubna dus), heb ik dan ook echt respect. Zij weet waar het over gaat, zij weet dat het achterlijke TRADITIES zijn. De context waarin Loubna het vertelt is anders, alles is anders.quote:Op maandag 20 juni 2005 17:28 schreef schatje het volgende:
[..]
Hirsi Ali komt inderdaad uit Somalië. Maar in het stukje wat jij hebt aangehaald heb ik het over Loubna Méliane.
[..]
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |